Olen saanut lukuisia ilmiantoja koskien suosittelulinkkejä sisältävistä viesteistä, monessa on mainittu linkkien massapostitus.
En kuitenkaan voi kahlata koko keskustelualuetta läpi etsien, onko kyseessä massapostitus vai ei, joten laittakaa viestiin mukaan tiedot suoraan viesteihin, joissa sama sisältö esiintyy.
Toistaiseksi saatujen ohjeiden mukaan niihin ei puututa, ellei kysymyksessä ole massapostitus.
Pieniä ohjeita asiattomien viestien ilmiantoon
8
2952
Vastaukset
Kyselin ylläpidolta lisäohjeita palstan valvontaan ja sain seuraavat ohjeet.
Suosittelulinkit (referral linkit):
Sallittuja, ei kuitenkaan massapostauksina. Ylläpito on luvannut hoitaa massaviestit pois palstoilta. Jos linkkejä alkaa kuitenkin tulemaan samaan palveluun ylenpalttisesti, niin asiaan voidaan puuttua.
K-18 materiaali:
K-18 materiaali ei kuulu tälle palstalle. Viestit tullaan poistamaan välittömästi kun ne huomataan. Tämä siksi, koska palsta on ikärajaton.
Jos teillä on jotain mitä haluaisitte muuttaa näissä ohjeissa, niin kirjoittakaa viestiin vastaukseksi. Voin esittää mielipiteet ylläpidolle, jolloin ainakin mielipiteenne on heillä tiedossa.- ythyth
ei perhana! eipä ole ylläpidolla järkeä, oikea ratkaisu on poistaa kaikki ref kerjääjät suomi24 palstoilta.
Olen toiminut muutama vuosi sitten itse valvojana, en tosin suomi24 palveluissa vaan muualla netissä.
Poistin kaikki ref linkittelijät armotta, siitä sain paljon kiitosta väeltä kun palstat siistiytyi. Laittelen ylläpidolle kommentia, jos nämä reflinkit saataisiin jonnekin muualle kuin tänne.
Itse voisin poistaa ne kaikki suoraan, mutta ohjeet eivät kerta niitä kiellä niin ovat täällä.Jil.lian kirjoitti:
Laittelen ylläpidolle kommentia, jos nämä reflinkit saataisiin jonnekin muualle kuin tänne.
Itse voisin poistaa ne kaikki suoraan, mutta ohjeet eivät kerta niitä kiellä niin ovat täällä.Yrittäkää ymmärtää asiaa kuitenkin kantilta, että ref linkkien postittajat tekevät sen ansaitsemisen vuoksi, mutta väärällä tavalla. Itse mainoastan nettisivuani tai ref linkkiäni foorumi viesteissä eräänlaisena allekirjoituksena
mallia
Viestini
===========================================
Reflinkki 1
Reflinkki 2
Toki syyllistynyt itsekin linkkien satunnaiseen viestitykseen, mutta luovuin siitä kun sain ängettyä päähäni että se on ärsyttävää. Ref linkkejä ei kuitenkaan mielestäni tulisi kieltää kanssa ellei kyse ole massapostauksesta.
- TakkuTakiainen
Te refer-linkittäjät joita pikkurahaa tienaavat nolifet pitävät apinoinaan netissä : ette tule koskaan tienaamaan MITÄÄN näistä "0.01 centtiä per click"-jutuista.
Refer linkit kävivät aikoinaan kovasti hermoilleni .
Avo-mielisenä ihmisenä päätin lopulta oikein wirallisesti ja kunnolla KOKEILLA niitä refer-juttuja. Kirjauduin JUMALATTOMAN moneen refer-juttuun mukaan olikos se vuoden 2008 vai 2007 alussa. Aloin klikitellä ja referoida ahkerana pikku apinana.
Ei kuulunut rahaa.
Minulle selitettiin että sitä rupeaa tulemaan vasta joskus puolen vuoden kohdalla aikaisintaan.
Puoli vuotta meni. Meni enemmänkin.
Ei rahaa, ei edes kaikkein luotettavimmiksi kehutuilta systeemeilta.
Jos uskotte niitä kokoelmia , missä onnelliset käyttäjät postaavat postaavat kuitteja MAHTAVISTA tilisiirroista, olette ihan saatanan hyväuskoisia. - axys
sitten kun suomessa kerjääminen kielletään kadulla sama kielto tulisi myös suomi24 foorumeilla toimiville ref kerjääjille.
Kuka toimii muuten netin aarteet foorumin valvojana?
Jos sama kuin tällä foorumilla niin olisi aika hyvä jos kyseisen palstan sivuja hiukan siivottaisiin noista facebook aloituksia tehtailevista kirjoittajista, netin aarteet kun ei ole facebook foorumi. - 17+13
Muistetaan S24 ehdoista/ohjeista mm että
"Käyttäjä saa käyttää Palveluita vain omaan henkilökohtaiseen käyttöönsä. Palveluita ei saa hyödyntää muulla tavalla kuten esimerkiksi elinkeinotoiminnassa."
"Keskusteluissa ei saa:
- Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua ilman Suomi24:n lupaa"
"Sheriffit saavat käyttää harkintavaltaansa poistaessaan viestejä. Joillakin keskustelupalstoilla voi olla tiukempi linja kuin toisilla palstoilla ja tämä keskustelijoiden on hyväksyttävä."
Palstalla on paljon ref suosittelulinkkejä ja ne ovat nimenomaan tuotteen tai palvelun mainostamista, yleensä massapostittamista. Usein ne ovat myös "elinkeinotoimintaa", sillä sitä spämmäämistä tehdään vastiketta vastaan, ei ilmaiseksi.
Palstalla on paljon myös muuta säännöissä kiellettyä markkinointia ja mainontaa, siis jopa suoraan elinkeinonharjoittajien ja muiden vastaavien toimijoiden itse suorittamana.
Suoraan pois vaan kaikki firmojen/tuotteiden markkinointi ja ref suosittelut. Ne ovat mielestäni palstan tarkoituksen ja S24 palveluiden ehtojen/ohjeiden vastaisia. Sheriffi on hankalassa asemassa ja en valita sheriffin toiminnasta, mutta mielestäni palstaa pitäisi valvoa paljon tiukemmilla säännöillä. Alkuun tuntuisi, että palstalle ei jää mitään, niin paha tilanne on, mutta saattaisi olla yrittämisen arvoista palauttaa palstan luonne alkuperäiseen. - Jymypallero
Jotta nettisivut tuottavat rahaa sivuilla täytyy olla kävijöitä, toiset osaa myydä toiset ei! Mainoksien itse klikkaaminen voi aihuttaa potkut...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m4346163- 875470
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest514467- 543996
- 783961
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse33616SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1933549Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1213274Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713251- 432309