kysyin tuolta valaistus ja sähkötyöt osiosta, millä tavalla tuollainen minikamera (komposiitti signaali) pitäisi kaapeloida, mutta en saanut vastausta.
tietäisikö täällä joku, voinko n. 10 metrin matkan johdottaa tavallisella MHS-kaapelilla? saman kaapelin toisissa pareissa pitäisi myös tasajännite kuljettaa kameralle päin.
tuleeko 9VDC jännitteessä tuolla matkalla liikaa häviötä?
kameran
5
283
Vastaukset
- saa täältäkään
mitään varmaa tietoa, nimittäin
"millä tavalla tuollainen minikamera (komposiitti signaali)"
-mikä ihmeen minikamera?
"tuleeko 9VDC jännitteessä tuolla matkalla liikaa häviötä?"
-mahdoton vastata kun ei tiedä tehon/virran kulutusta.
Eikä paljonko se "minikamera" sietää alijännitettä.
"tavallisella MHS-kaapelilla?"
-??- mini..
tuo mini nyt tarkoitti vain kameran kokoa. mutta unohda se, jos se ajattelua häiritsee..
No paljonko 9VDC jännitteestä on jäljellä kun se kulkee 10 m MHS-kaapelia?
MHS siksi että sitä olisi varastossa jokunen sata metriä turhana. mini.. kirjoitti:
tuo mini nyt tarkoitti vain kameran kokoa. mutta unohda se, jos se ajattelua häiritsee..
No paljonko 9VDC jännitteestä on jäljellä kun se kulkee 10 m MHS-kaapelia?
MHS siksi että sitä olisi varastossa jokunen sata metriä turhana.Tuota onkos se väriversio vai mustavalkoine ja onkos siinä ääni apukantoallolla, eri johdoilla vai puuttu kokonaan? Käyttösähkä voi olla niitä pienimpiä murheita käyttämälläsi kaapelilla. Erottelutarkkuus voi nimittäin jo kärsiä tuolla kaapelipituudella ja jos väriversio väriapukantotaajuus heiketä niin pieneksi ettei värit lukitu. Aikoinaan töissä oli mykkä m/v kamera 25m:n huonolaatuista RG58 koaksiaalikaapelin päässä. Laitoin molempiin päihin AC/DC eroitukset ja käyttösähkö ja signaali kulkivat vastakkaisiin suuntiin eikä tuo kaapeli käynyt pahasti erottelutarkkuuden kimppuun.
- saa täältäkään
mini.. kirjoitti:
tuo mini nyt tarkoitti vain kameran kokoa. mutta unohda se, jos se ajattelua häiritsee..
No paljonko 9VDC jännitteestä on jäljellä kun se kulkee 10 m MHS-kaapelia?
MHS siksi että sitä olisi varastossa jokunen sata metriä turhana."No paljonko 9VDC jännitteestä on jäljellä kun se kulkee 10 m MHS-kaapelia?"
Siitä on millivoltin tarkkuudella jäljellä tasan se alkuperäinen
9VDC jos kaapelin päässä virrankulutus on nolla amppeeria.
Näin vaikka se kaapeli olisi 10 kilometriä pitkä.
Siksi kysyinkin mitä se kamera kuluttaa teho/virtaa.
Näes se kaapeliin "häviävä" jännite on
kaapelin vastus (ohmeina) kertaa virran voimakkuus (amppeereina). - liikaa..
Pärepilot kirjoitti:
Tuota onkos se väriversio vai mustavalkoine ja onkos siinä ääni apukantoallolla, eri johdoilla vai puuttu kokonaan? Käyttösähkä voi olla niitä pienimpiä murheita käyttämälläsi kaapelilla. Erottelutarkkuus voi nimittäin jo kärsiä tuolla kaapelipituudella ja jos väriversio väriapukantotaajuus heiketä niin pieneksi ettei värit lukitu. Aikoinaan töissä oli mykkä m/v kamera 25m:n huonolaatuista RG58 koaksiaalikaapelin päässä. Laitoin molempiin päihin AC/DC eroitukset ja käyttösähkö ja signaali kulkivat vastakkaisiin suuntiin eikä tuo kaapeli käynyt pahasti erottelutarkkuuden kimppuun.
kokeilin n.15m MHS-pätkällä siirtää kuvaa ja kyllä siinä sellaista aaltoilevaa häiriötä tuli kuvaan liikaa. värit kyllä toistui oikein eikä erottelutarkkuuskaan ainakaan silminnähden heikentynyt.
no ehkä ostan suosiolla kaupasta 15-metrisen RCA-RCA videokaapelin ja nappaan tuon jännitteensyötön kameralle jostain lähempää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051014
- 96844
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96767- 75652
- 48635
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16560- 34486
- 43472
- 25465
- 44459