kameran

johdotus?

kysyin tuolta valaistus ja sähkötyöt osiosta, millä tavalla tuollainen minikamera (komposiitti signaali) pitäisi kaapeloida, mutta en saanut vastausta.
tietäisikö täällä joku, voinko n. 10 metrin matkan johdottaa tavallisella MHS-kaapelilla? saman kaapelin toisissa pareissa pitäisi myös tasajännite kuljettaa kameralle päin.
tuleeko 9VDC jännitteessä tuolla matkalla liikaa häviötä?

5

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa täältäkään

      mitään varmaa tietoa, nimittäin
      "millä tavalla tuollainen minikamera (komposiitti signaali)"
      -mikä ihmeen minikamera?

      "tuleeko 9VDC jännitteessä tuolla matkalla liikaa häviötä?"
      -mahdoton vastata kun ei tiedä tehon/virran kulutusta.
      Eikä paljonko se "minikamera" sietää alijännitettä.

      "tavallisella MHS-kaapelilla?"
      -??

      • mini..

        tuo mini nyt tarkoitti vain kameran kokoa. mutta unohda se, jos se ajattelua häiritsee..

        No paljonko 9VDC jännitteestä on jäljellä kun se kulkee 10 m MHS-kaapelia?

        MHS siksi että sitä olisi varastossa jokunen sata metriä turhana.


      • mini.. kirjoitti:

        tuo mini nyt tarkoitti vain kameran kokoa. mutta unohda se, jos se ajattelua häiritsee..

        No paljonko 9VDC jännitteestä on jäljellä kun se kulkee 10 m MHS-kaapelia?

        MHS siksi että sitä olisi varastossa jokunen sata metriä turhana.

        Tuota onkos se väriversio vai mustavalkoine ja onkos siinä ääni apukantoallolla, eri johdoilla vai puuttu kokonaan? Käyttösähkä voi olla niitä pienimpiä murheita käyttämälläsi kaapelilla. Erottelutarkkuus voi nimittäin jo kärsiä tuolla kaapelipituudella ja jos väriversio väriapukantotaajuus heiketä niin pieneksi ettei värit lukitu. Aikoinaan töissä oli mykkä m/v kamera 25m:n huonolaatuista RG58 koaksiaalikaapelin päässä. Laitoin molempiin päihin AC/DC eroitukset ja käyttösähkö ja signaali kulkivat vastakkaisiin suuntiin eikä tuo kaapeli käynyt pahasti erottelutarkkuuden kimppuun.


      • saa täältäkään
        mini.. kirjoitti:

        tuo mini nyt tarkoitti vain kameran kokoa. mutta unohda se, jos se ajattelua häiritsee..

        No paljonko 9VDC jännitteestä on jäljellä kun se kulkee 10 m MHS-kaapelia?

        MHS siksi että sitä olisi varastossa jokunen sata metriä turhana.

        "No paljonko 9VDC jännitteestä on jäljellä kun se kulkee 10 m MHS-kaapelia?"

        Siitä on millivoltin tarkkuudella jäljellä tasan se alkuperäinen
        9VDC jos kaapelin päässä virrankulutus on nolla amppeeria.

        Näin vaikka se kaapeli olisi 10 kilometriä pitkä.
        Siksi kysyinkin mitä se kamera kuluttaa teho/virtaa.

        Näes se kaapeliin "häviävä" jännite on
        kaapelin vastus (ohmeina) kertaa virran voimakkuus (amppeereina).


      • liikaa..
        Pärepilot kirjoitti:

        Tuota onkos se väriversio vai mustavalkoine ja onkos siinä ääni apukantoallolla, eri johdoilla vai puuttu kokonaan? Käyttösähkä voi olla niitä pienimpiä murheita käyttämälläsi kaapelilla. Erottelutarkkuus voi nimittäin jo kärsiä tuolla kaapelipituudella ja jos väriversio väriapukantotaajuus heiketä niin pieneksi ettei värit lukitu. Aikoinaan töissä oli mykkä m/v kamera 25m:n huonolaatuista RG58 koaksiaalikaapelin päässä. Laitoin molempiin päihin AC/DC eroitukset ja käyttösähkö ja signaali kulkivat vastakkaisiin suuntiin eikä tuo kaapeli käynyt pahasti erottelutarkkuuden kimppuun.

        kokeilin n.15m MHS-pätkällä siirtää kuvaa ja kyllä siinä sellaista aaltoilevaa häiriötä tuli kuvaan liikaa. värit kyllä toistui oikein eikä erottelutarkkuuskaan ainakaan silminnähden heikentynyt.
        no ehkä ostan suosiolla kaupasta 15-metrisen RCA-RCA videokaapelin ja nappaan tuon jännitteensyötön kameralle jostain lähempää..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1014
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      844
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      767
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      75
      652
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      560
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      486
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      465
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    Aihe