Nyt mietitään....

Luova/tauko

Minne hävisikään aurinko?
Onko kaikki hyvin taas?
Mitä voitaisiin valmistaa vaikka viikonlopuksi ruokaa, vai kahvittelemmeko voipeilien kera.
Joskus on ihan hyvää laittaa 'tikkuja', juusto-paprika-viinirypäle-ananas-omena-, vaihdellen mitä milloinkin!

Mitäs teillä tarjotaan kahvin lisukkeeksi?

11

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kangistunut: Kaksi paahtoleivän siivua ja juustoa päälle..Se on kahvin lisänä.
      Näin kesällä maistuu salaatit. Esim. makaroonisalaatti on hyvää ja ruokaisaa..
      Makaroonia, herne-maissi-paprika-pakaste, kinkkusilppua,herkkukurkkua..kevytkermalla ohennettua majoneesia..Hyvää on..
      Tai voi tehdä ihan tavallista hyvää salaattia: kurkkua ,tomaattia,salaattia,oliiveja ja fetajuustoa..pieni liraus salaattikastiketta tai ihan oliiviöljyä.. nam..

• *Kukkahame*

Minulla ne ikuiset tummat leipäviipaleet, ja joskus vain ylähuuli siinä päällä, nyt on salaatteja ja tilliä omasta takaa, herneen versotkin söin ennen kuin rusakko ehtii!
        Kyllä joskus syön puuron ihan ensin, mutta ne ovat harvoja kertoja kun herään nälkäisenä, vaikka se viekin aikaa kun joutuu hauduttamaan, mutta onhan se niin lempeää vatsalle.

• Ei tuo meidän pilvi vaan ihan oikea. Ei huolta, kyllä aurinko on tallella.

Tänään kannattaa keskittyä, ainakin etelärannikolla, sisätöihin, koska iltapäivälla taitaa tulla aikamoinen myräkkä. Tuo ukkosmyrsky saattaa kestää ihan huomisaamuun saakka.

Kunnon sade aurinkoisen sään välissä parantaa kesää ja raikastaa ilmaa.

• Luova/tauko

Eivät ainakaan vielä näytä kovin sadepilviltä, mutta ukkospilvet kehittyy kyllä nopeasti.
        Kävin jo tutkimassa sadetutkankin, se näytti tuonne kaakonkulmille sadetta, eihän ne kyllä niin 100% tietoja ole.
        Voi olla että sitä vettä tulee, hämärää ainakin alkaa jo olla pkseudulla

• Luova/tauko kirjoitti:

Eivät ainakaan vielä näytä kovin sadepilviltä, mutta ukkospilvet kehittyy kyllä nopeasti.
        Kävin jo tutkimassa sadetutkankin, se näytti tuonne kaakonkulmille sadetta, eihän ne kyllä niin 100% tietoja ole.

satoi jo ja lämpöä on 17 astetta.. On edelleen pilvistä,vaikka juuri nyt ei sada..ihanaa,raikasta..Mukava päivä..

• pilvi*
        Luova/tauko kirjoitti:

ropisee markiiseissa isot pisarat.

Kahvin kanssa tarjottavat? Pulla on jäänyt jo ajat sitten,ei edes wienerleipä houkuta,puhumattakaan rullatortuista ja täytekakuista.

Aamiaisen olen tainut kertoa jo useasti,minulla on hyvä nälkä heti aamulla.Vihanneksia,
        lehtisalaattia leivälle,sen alla sipulirenkaita talvella,nyt sipulinvarsia,leikkele tai juusto ja kaiken päälle kurkkua.Vadilla tomaatinviipaleet suolalla ja mustallapippurilla ja sipulilla.
        Kerran viikossa keitetty kanamuna,tai paistettu.

Sillä sitten pärjäänkin 4-5 ja syön päivälliseni.

Vieraille tarjoan kahvin kanssa pientä hyvää, suolaista ja makeaakin pikkupurtavana.
        Jos ovat nälkäisiä,hyvää leipää,juustoja ja kalaa graavattuna useimmin, ja jonkun leikkeleen. Mutta silloin ollaan sovittu etukäteen,ja kutsumme sitä tee ateriaksi,kun osa juo teetä mieluimmin.

Jälkiruokia en paljoakaan harrasta,paitsi jos on ihan päivälliskutsut.Kaksi mistä pidän on
        mansikat vaniljajäätelön kera,ja crem'e brule.Oi,ja kreikkalainen jogurtti hunajan kanssa.
        Viilistä pidän kesällä,ja siihen laitan marjoja,se jääkin iltaruuaksi usein.

Nyt muistin,mistä pidän,on ruispuuro voisilmän kanssa,se maku on niin hyvä,etten muuta silloin syökään.Ja voita otan uudenmman kerran kun edellinen on loppu.Herkkua:)

• Tähdykkä
        pilvi* kirjoitti:

ropisee markiiseissa isot pisarat.

Kahvin kanssa tarjottavat? Pulla on jäänyt jo ajat sitten,ei edes wienerleipä houkuta,puhumattakaan rullatortuista ja täytekakuista.

Aamiaisen olen tainut kertoa jo useasti,minulla on hyvä nälkä heti aamulla.Vihanneksia,
        lehtisalaattia leivälle,sen alla sipulirenkaita talvella,nyt sipulinvarsia,leikkele tai juusto ja kaiken päälle kurkkua.Vadilla tomaatinviipaleet suolalla ja mustallapippurilla ja sipulilla.
        Kerran viikossa keitetty kanamuna,tai paistettu.

Sillä sitten pärjäänkin 4-5 ja syön päivälliseni.

Vieraille tarjoan kahvin kanssa pientä hyvää, suolaista ja makeaakin pikkupurtavana.
        Jos ovat nälkäisiä,hyvää leipää,juustoja ja kalaa graavattuna useimmin, ja jonkun leikkeleen. Mutta silloin ollaan sovittu etukäteen,ja kutsumme sitä tee ateriaksi,kun osa juo teetä mieluimmin.

Jälkiruokia en paljoakaan harrasta,paitsi jos on ihan päivälliskutsut.Kaksi mistä pidän on
        mansikat vaniljajäätelön kera,ja crem'e brule.Oi,ja kreikkalainen jogurtti hunajan kanssa.
        Viilistä pidän kesällä,ja siihen laitan marjoja,se jääkin iltaruuaksi usein.

Nyt muistin,mistä pidän,on ruispuuro voisilmän kanssa,se maku on niin hyvä,etten muuta silloin syökään.Ja voita otan uudenmman kerran kun edellinen on loppu.Herkkua:)

Täällä ei sada vaan paistaa yhä edelleen joten kirjoitan vaan tarjoilusta ja siitä mitä itse syön aamulla, karjalanpiirakan tai voileivän jonka päällä on joku leikkele ja jäävuorisalaatin lehti sekä viilin, sen päälle kahvit ja ehkä korpun.

Minun pravuurini kahvipöytään on joko kinkkupiirakka tai vihannespiirakka suolaiseksi palaksi ja pikkupullia jotka on leivottu veteen ,tietysti voita täytyy sitten laittaa, veteen siksi kun ystäväpiirissäni on niin monta joilla on laktoosiinterolanssi, jäätelöä myös näin kesällä ,en harrasta kovin suurellista tarjoilua muuta kuin jos on juhlat ja monet kaihtavat kahvileipää.

Teen usein ruokapöytään ja myös itselleni salaattia johon raastan omenaa ja laitan pakasteesta pussin jossa on hernettä-paprikaa ja maissia ja kastikkeeksi sekaan kermaviiliä johon laitan hiukan sitruunamehua ja sokeria ja sekoitan kaikki
        keskenään, lapsenlapseni sanovat sitä herkkusalaatiksi. N äin yksinkertaista meillä.

• kahvin

lisäksi olen jonkin aikaa nauttinut pelkän näkkileivän palasen, ilman rasvaa.
      Joskus tomaatin tai kurkun siivuilla komistettuna.

Jospa saisin muutaman kilon vyötäröltä pois.

• Luova/tauko

Minun aamunälkä alkoi vasta kun jäin eläkkeelle, työaikana hörpin vain vauhdissa mukillisen kahvia ja menoksi, työpaikalla oli voileipää ja leikkeleitä siellä sitten aamupala.
        Eläköidyttyä saa nukkua niin pitkään että on joka aamu nälkä, joskus oikein kovakin nälkä.
        Kyllä aina olen varautunut voileipiin, mutta nälkäaamut sitten puuroa.
        Välipala juttuja sitten hedelmät ja marjat vuoroin.
        Ainahan sitä laihdutuskuuria pitäis pitää, mutta en kyllä minä ainakaan jaksa, syön aina kun nälättää.
        Kyläreissuilla en koskaan ota kahvileipää, juon vain mustaa kahvia, olen huomannut että jos syön jonkun pienen pullan niin en kotiin kunnolla pääse kun jo kamala hiukominen.

• ole minäkään
        Luova/tauko kirjoitti:

Minun aamunälkä alkoi vasta kun jäin eläkkeelle, työaikana hörpin vain vauhdissa mukillisen kahvia ja menoksi, työpaikalla oli voileipää ja leikkeleitä siellä sitten aamupala.
        Eläköidyttyä saa nukkua niin pitkään että on joka aamu nälkä, joskus oikein kovakin nälkä.
        Kyllä aina olen varautunut voileipiin, mutta nälkäaamut sitten puuroa.
        Välipala juttuja sitten hedelmät ja marjat vuoroin.
        Ainahan sitä laihdutuskuuria pitäis pitää, mutta en kyllä minä ainakaan jaksa, syön aina kun nälättää.
        Kyläreissuilla en koskaan ota kahvileipää, juon vain mustaa kahvia, olen huomannut että jos syön jonkun pienen pullan niin en kotiin kunnolla pääse kun jo kamala hiukominen.

millään kuurilla, yritän vain hieman parantaa tapojani. Herkkusuuna maistuu kahvin kanssa kaikenlainen kaloripitoinen pulla, viinerit, mitkä milloinkin.
        Ajattelin ihan uteliaisuuttani kokeilla, josko pitemmän päälle näkkäristä olisi apua, kun en ole ainakaan alipainoinen.

Kyllä kaikki, jotka metsään kykenevät, saisivat kerätä luonnon antimia, marjoja, sieniä.
        Ikävä vain, että uudet sukupolvet eivät oikein osaa marjojakaan käyttää, vaan ulkomaitten annit hedelmineen ovat mieluumpia, ja kai helpommin hankittavia.

• *Kukkahame*
        ole minäkään kirjoitti:

millään kuurilla, yritän vain hieman parantaa tapojani. Herkkusuuna maistuu kahvin kanssa kaikenlainen kaloripitoinen pulla, viinerit, mitkä milloinkin.
        Ajattelin ihan uteliaisuuttani kokeilla, josko pitemmän päälle näkkäristä olisi apua, kun en ole ainakaan alipainoinen.

Kyllä kaikki, jotka metsään kykenevät, saisivat kerätä luonnon antimia, marjoja, sieniä.
        Ikävä vain, että uudet sukupolvet eivät oikein osaa marjojakaan käyttää, vaan ulkomaitten annit hedelmineen ovat mieluumpia, ja kai helpommin hankittavia.

Minä tykkään metsässä liikkumisesta ja marjastamisesta, olen aina jonkinlaisen kipon kanssa siellä liikkumassa, saaliilla ei ole niin väliä jos sitä ei löydy.
        tykkään valtavasti istuskella ja kuunnella metsää, seurata vaikka kyyn matelua jos kohdalle sattuu, usein tikka tai palokärki ovat niitä joita vielä puolukka-aikanakin saa seuraksi.
        Metsä on rauhoittava inspiroiva jonne on aina mielenkiintoista mennä, risut ja kävyt ainakin tuomisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      226
      1644
    2. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      65
      1414
    3. Tulin ehkä vainoharhaiseksi

Oletko mies ollut kehenkään yhteyksissä minuun liittyen?
      Ikävä
      82
      1101
    4. Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"

on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol
      Maailman menoa
      281
      953
    5. Oletko mustis hänestä

Miten paljon.
      Ikävä
      52
      906
    6. Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."

Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas
      Suomalaiset julkkikset
      6
      901
    7. Se on viisi vuotta

Mihin se enää muuttuu? Viisi pitkää vuotta.
      Ikävä
      73
      883
    8. Kansa on on puhunut.

Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha
      Maailman menoa
      168
      876
    9. Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment
      Maailman menoa
      188
      868
    10. Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.

Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine
      Lappajärvi
      67
      859
    Aihe