Mikä huono henki ja taso?

kenen näkökulmasta?

Lainausta Ruuneperiltä.

Kiitos tunnustuksestasi. Olet itse aina asiallinen ja hyvä kirjoittaja, juuri sellainen, jota palsta tarvitsee. Toivottavasti jaksat pysyä mukana.

Täällä ovat uudet arvot nostettu esille:

Itsekehu ja muiden mollaus ovat tulleet äärimmäisen suosítuiksi. Täysin sisällyksettomät viestit saavat suuren mielistelyn osakseen. Näin viestiketju kasvaa suhteettomaksi ja laaduttomaksi.

On tietysti hyvä, että kaikki voivat kokea tulevansa noteeratuksi. Perusteeton kiitos ja ylistys johtavat kuitenkin harhaan.

Ei kukaan pysty olemaan alkemisti, joka tekee vaikka lannasta kultaa. Yrityskin on tuhoon tuomittu paitsi tällä palstalla!

Millähän huono henki ja taso saataisiin nostettua?

43

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henki pihisee

kukin taplaa tyylillään, sais jo R. lopettaa ruikuttamisen ja milloin kehenkin nojaamisen.

• on käynyt

vänisemässä ja kantelemassa, Atolfialle tällä kertaa.

• osa moitteista
        on käynyt kirjoitti:

vänisemässä ja kantelemassa, Atolfialle tällä kertaa.

sopii parhaiten häneen itseensä.

• voisi

auttaa:(

• Jokaisella on oikeus kirjoittaa,mitä haluaa. Sehän on sananvapautta,parhaimmillaan.
        On pääasia,että kirjoitamme..myös, että pystymme siihen.. Seurasin ,kun mieheni sairastui alzheimerintautiin..Aika aikaisessa vaiheessa ,unohtui,miten kirjoitetaan,vaikka laitoin esimerkkejä,niin ei onnistunut kirjoittaminen..surullista..sitten unohtuivat sanat,puhe loppui kokonaa, meni liikunta kyky ja vähitellen kaikki.. Joten ,olemme iloisia,kun pystymme kirjoittamaan ja ilmaisemaan ajatuksiamme.. Tämähän on ,jopa mukavaa, kaikin puolin..
        Oikein ihanaa viikonloppua..t.Irkku

• 100% provosoija

Eihä tämmösel alotuksel voi muuta ko ihmetel, joku viel yrittää vastata, ja paskat mie sanon, jot vällee peili pittää hankkii jos eläke riittää.

• vikana
        100% provosoija kirjoitti:

Eihä tämmösel alotuksel voi muuta ko ihmetel, joku viel yrittää vastata, ja paskat mie sanon, jot vällee peili pittää hankkii jos eläke riittää.

laatu kirjottajalta suoraan lainattu, ei vaan kunnolla erottunu , nytpä tiiätte missä vika.

• 100% provosoija
        vikana kirjoitti:

laatu kirjottajalta suoraan lainattu, ei vaan kunnolla erottunu , nytpä tiiätte missä vika.

Voik sit sannoo kirjalliseks varkauveks, vai mikä nimi sil on?

• 100% provosoija

Tuotaha mie mietin mut vällee tel selviip mie kerro.
        Männöö kauppaa ja ostaa muovipussi ja kaljapullo, sit kävelöö löysis vaatteis (persaukset polvis) lähimmäl penkil ja ryyppäilee kesälämmint kaljaa, jos sit jiäp ko pullo avvaap.
        No mie en ainakaa kaljaa juo, pittää keksii uus nimike.. . niin ko miul

• ovat*

huvittavia! Löytääkö joku muukin niistä huumorin kukkia?

• Olist voinut tuon mainita vastauksessasi

Olisit voinut kertoa mikä on se hyvä tai erinomainen, jonka tulisi palstalla säilyä.

Atolfia on viesteineen yksi niistä monista asiallisita kirjoittajista, joiden varassa palsta elää tai kuolee. Muita on valitettavasti enemmän.

• Anna palaa

täysillä kaikki kuona ulos mielestä, sitten voidaan jatkaa.

• kainostelet

Luettele nyt ne "monet asialliset kirjoittajat", niin epä asialliset osaa kiertää sinut kaukaa.
        Pura tosiaan sappes kerralla. Hyväksy nykyiset ja tulevat palstalaiset tai häivy itse.

• Anna palaa kirjoitti:

täysillä kaikki kuona ulos mielestä, sitten voidaan jatkaa.

Tapanani ei ole haukkua kirjoittajia nimeltä mainiten. En myöskään mene henkilökohtaisuuksiin haukkumalla tyhmäksi tai muuksi kelvottomaksi.

Kirjoitusten sisältöön onkin syytä puuttua. Toki viesti kertoo nimimerkkeineen myös kirjoittajasta.

Puutteellisia olemme kaikki, tietoinemme, taitoinemme, älykkyyksinemmekin.

Erilaisuus on arvo, tasapäisyys ei.

Omat puutteet tunnustamalla voimme osoittaa ihmisyytemme.

• Tähdykkä

Minä olen hämmästynyt siitä että jos tänne kirjoittaa pitää ylittää tietyn
        tason asian ilmaisemiseksi , silloin kun olen vastannut jonkun kirjoitukseen
        olen tehnyt sen siinä uskossa että se hyväksytään vastauksena ilm an arvos-
        telua, en koskaan ole tuonut itseäni esille minkään asian tai taidon erkoistun-
        tijana mutta vaikka koulun käynnistäni on aikaa silloin kirjoitustaitoni arvioitiin
        kympin numerolla, ajan kuluessa kielioppi on monilta osin unohtunut, siis olenko
        tänne epäkelpo kirjoittaja ? Olen pahoillani.

• optimistijolla*
        Tähdykkä kirjoitti:

tijana mutta vaikka koulun käynnistäni on aikaa silloin kirjoitustaitoni arvioitiin
        kympin numerolla, ajan kuluessa kielioppi on monilta osin unohtunut, siis olenko

Täällä on aivan mielenkiintoisia aiheita monilta elämän alueilta: taiteesta,
        eläkeläisten asioista, citykarhusta, marjastamisesta, pakastamisesta, hupiketjua,
        pirttiä, runoa jne. alusta muutamia mainitakseni.

Otetaan nyt vaan osaa jokainen tyylillään. mitäs pienistä soraäänistä,
        ne ovat elämää, ei sen enempää….

Kuules Tähdykkä, pahoillaan oloon ei ole mitään syytä.
        anna näppisten laulaa, ihan hyvä. että olet mukana, jatka!

Jatketaan kaikki harjoituksia.

• seions
        optimistijolla* kirjoitti:

Täällä on aivan mielenkiintoisia aiheita monilta elämän alueilta: taiteesta,
        eläkeläisten asioista, citykarhusta, marjastamisesta, pakastamisesta, hupiketjua,
        pirttiä, runoa jne. alusta muutamia mainitakseni.

Otetaan nyt vaan osaa jokainen tyylillään. mitäs pienistä soraäänistä,
        ne ovat elämää, ei sen enempää….

Kuules Tähdykkä, pahoillaan oloon ei ole mitään syytä.
        anna näppisten laulaa, ihan hyvä. että olet mukana, jatka!

Jatketaan kaikki harjoituksia.

Jos jollakin on pahamieli ja kirjotuksia tikustelee, ei välitetä siit. Ei muitten tartte samaa kantaa.
        Jatketaan siitä huolimatta. Palstat on tarkotettu kaikille, kai tikusteliallekki. Seo hänen juttu, ei muitten. Eikä kannata välittää ei huomata, hyvä kun hän tykkää omasta ikävätä olostaan.
        hyvää jatkoo kirjotuksille, ajatuksille ja kesälle.

p

• Tähdykkä kirjoitti:

Et ole ollut, etkä ole, epäkelpo kirjoittaja. Olen ihmetellyt miksi käsityksesi on tuollainen.

Minä en voi ainakaan panna kirjoittajia paremmuusjärjestykseen, sen tehköön joku muu.

Kun minua pidetään pahimpana ja huonoimpana on sekin arvostelua.

Jatka Tähdykkä huoletta. Toivottavasti ei tämä minun myönteinen suhtautuminen itseesi ole haitaksi.

• Tähdykkä
        Ruuneperi kirjoitti:

Et ole ollut, etkä ole, epäkelpo kirjoittaja. Olen ihmetellyt miksi käsityksesi on tuollainen.

Minä en voi ainakaan panna kirjoittajia paremmuusjärjestykseen, sen tehköön joku muu.

Kun minua pidetään pahimpana ja huonoimpana on sekin arvostelua.

Jatka Tähdykkä huoletta. Toivottavasti ei tämä minun myönteinen suhtautuminen itseesi ole haitaksi.

Kiitos teille jokaiselle jotka rohkaisitte minua, eritoten sinulle Ruuneperi, kuinka siitä voisi minulle hankaluuksia tulla ? Joku ehkä epäili että olin ikävissäni ja oli paha olo, en ollut pahoillani siksi vaan pelkäsin laskevani keskustelupalstan tasoa

koska en näe mitään syytä tuoda esille kaikkea mitä tiedän ja olen nähnyt ja lukenut esim. taiteesta, sitähän täällä tehdään. Nytkin tällä välin en lukenut runoja enkä mitään muutakaan vaan leivoin ja paistoin pullaa , niin proosallista .

No tämähän on elämää ja olkaamme iloisia että on kesä vaikka aurinko ei paistakaan, ainakaan täällä, silti maisema joka näkyy ikkunastani on vihreä ja kaunis, hyvää viikonloppua teille kaikille. Tähdykkä.

• pilvi*
        Tähdykkä kirjoitti:

Kiitos teille jokaiselle jotka rohkaisitte minua, eritoten sinulle Ruuneperi, kuinka siitä voisi minulle hankaluuksia tulla ? Joku ehkä epäili että olin ikävissäni ja oli paha olo, en ollut pahoillani siksi vaan pelkäsin laskevani keskustelupalstan tasoa

koska en näe mitään syytä tuoda esille kaikkea mitä tiedän ja olen nähnyt ja lukenut esim. taiteesta, sitähän täällä tehdään. Nytkin tällä välin en lukenut runoja enkä mitään muutakaan vaan leivoin ja paistoin pullaa , niin proosallista .

No tämähän on elämää ja olkaamme iloisia että on kesä vaikka aurinko ei paistakaan, ainakaan täällä, silti maisema joka näkyy ikkunastani on vihreä ja kaunis, hyvää viikonloppua teille kaikille. Tähdykkä.

Pullan tu oksu on ihana----ja kodikas,voi hyvin ja anna kuulua itsestäs!.Sinunlaisiasi

ihmisiä tämäkin palsta tarvitsee. Hyvää Yötä ja nuku hyvin.t pilvi*
        .

• moititaan

vaikka kuinka pinnistellään, ei riitä henkinentaso ei vaan nouse, henkientaisto jatkuu ainavaan

• Vaikka mistä näkökulmasta tänne katsoo on joukossa aina joku jonkun hampaissa, eli yksi kynitään, kaikki moititaan.

Ei kovin suurta kukkulaa tarvita kun näkee yksisilmäisyyden.
      Jokainen täällä voisi ottaa jonkun nimimerkin kalvamisensa kohteeksi ja katsoa mihin se johtaa.

Viestin kopioiminen ei osoita kyllä kovin suurta ajattelua, mutta sepä ei tässä aiheutakaan muuta kuin myötäsoutajia sinulle ja puolustajia Ruuneperille.

Ehkä teille molemmille ja meille muillekin riittää täällä tilaa kirjoittaa.
      Tila riittää, ellei rakenneta aitoja ja luetteloita kuka saa olla mukana ja kenen pitäisi poistua.

En halua astua kenenkään varpaille, enkä ehdottaa sopuakaan, mutta kovin yksipuolista mielipidettä halutaan edustaa kun ns. pyritään eroon muutamista kirjoittajista.

Tietenkin taas sanotaan, tee parempi aloitus ja lopeta lätinä, se on tuttu lause täällä ja kohdistuu useaankin.
      En tee aloitusta, enkä lopetakaan, mutta joka päivä en tänne kaipaa, eikä ole aikaakaan.

" Aatamista alkaen ovat hölmöt muodostaneet enemmistön." Casimir Delavigne.

• " Sydän kivestä ja koura rautainen, ne täällä ovat parhaat edut." Aleksis Kivi

" Jumalat ikävystyivät ja niin he loivat ihmisen. " Soren Kierkegaard

Molemmat olivat hyvin oikeassa.

Ystäväiseni...? Mitä mahtaa tarkoittaa. Ystävyys ei ole itsestäänselvyys, se yleensä syntyy tuntemisen kautta.

• pilvi*
        Tuoksuvattu kirjoitti:

" Sydän kivestä ja koura rautainen, ne täällä ovat parhaat edut." Aleksis Kivi

" Jumalat ikävystyivät ja niin he loivat ihmisen. " Soren Kierkegaard

Molemmat olivat hyvin oikeassa.

Ystäväiseni...? Mitä mahtaa tarkoittaa. Ystävyys ei ole itsestäänselvyys, se yleensä syntyy tuntemisen kautta.

Sören Kierkegaardista menen aina lukkoon,---- eihän sinun silti tarvitse ottaa ystävällisiä sanoja puntariin.Pahoittelen,jos se tuntui sinusta ikävältä!

• minäkin...
        pilvi* kirjoitti:

Sören Kierkegaardista menen aina lukkoon,---- eihän sinun silti tarvitse ottaa ystävällisiä sanoja puntariin.Pahoittelen,jos se tuntui sinusta ikävältä!

tuota "ystäväiseni". Alentuva sävy. Miten muka Tuoksuvattu olisi sinun "ystäväisesi"?
        Olet ällöttävä kaikkinesi. Eikö sinulla todellakaan ole muuta aktiviteettia kuin täällä olo? Joka helvetin ketjussa olet vastaamassa ja tuomassa esiin erinomaisuuttasi.

Miksi asetat itsesi muiden yläpuolelle ja millä valtuuksilla?

• pilvi*
        minäkin... kirjoitti:

tuota "ystäväiseni". Alentuva sävy. Miten muka Tuoksuvattu olisi sinun "ystäväisesi"?
        Olet ällöttävä kaikkinesi. Eikö sinulla todellakaan ole muuta aktiviteettia kuin täällä olo? Joka helvetin ketjussa olet vastaamassa ja tuomassa esiin erinomaisuuttasi.

Mutta tunsin ystävyyttä Tuoksuvattuun,siis kirjoittaessani,sitä kai en voi mennä muuttamaan olematta epärehellinen.

Katsos me ihmiset olemme erilaisia,sinun sävysi on hyökkäävä ja herjaava.Lue tekstisi
        objektiivisesti.

Miksi minua vihaat?

• voimakkaasti ilmaistu
        pilvi* kirjoitti:

Mutta tunsin ystävyyttä Tuoksuvattuun,siis kirjoittaessani,sitä kai en voi mennä muuttamaan olematta epärehellinen.

Katsos me ihmiset olemme erilaisia,sinun sävysi on hyökkäävä ja herjaava.Lue tekstisi
        objektiivisesti.

Miksi minua vihaat?

Miten minä voisin sinua vihata? Miten voisin edes pitää sinusta, kun en edes tunne? Tunnen vain kirjoitustapasi ja siitä en pidä. Muita reaktioita et minussa herätä.
        Et ole niin tärkeä ihminen, että tuhlaisin sinuun tunteitani.

Miten voit tuntea ystävyyttä tuntemattomaan kirjoittajaan? Hölynpölyä.
        Kunhan nuoleskelet. Haluat jostain syystä antaa itsestäsi hyvinkin empaattisen kuvan, mutta aiemmat viestisi vesittävät aikeesi.

• pilvi*
        voimakkaasti ilmaistu kirjoitti:

Miten minä voisin sinua vihata? Miten voisin edes pitää sinusta, kun en edes tunne? Tunnen vain kirjoitustapasi ja siitä en pidä. Muita reaktioita et minussa herätä.
        Et ole niin tärkeä ihminen, että tuhlaisin sinuun tunteitani.

Miten voit tuntea ystävyyttä tuntemattomaan kirjoittajaan? Hölynpölyä.
        Kunhan nuoleskelet. Haluat jostain syystä antaa itsestäsi hyvinkin empaattisen kuvan, mutta aiemmat viestisi vesittävät aikeesi.

Joka toinen sana on nuoleskelua,ja miten voi joku luulla,että voisi tekeytyä jotenkin toiseksi mikä on?

Eikö rehellisyys enää merkitse mitään?

• eipänäytä
        pilvi* kirjoitti:

Joka toinen sana on nuoleskelua,ja miten voi joku luulla,että voisi tekeytyä jotenkin toiseksi mikä on?

Eikö rehellisyys enää merkitse mitään?

merkitsevän.

• sen sanoa
        minäkin... kirjoitti:

ja aivan minun suullani. Ensin kerjää huomiot ja sympatiat muka eroamalla. Miksiköhän ei sitten tehnyt sitä? Yksi tai kaksi päivää meni ja sitten jo taas ilmestyi nuoleskelemaan imelillä lauseillaan ja tuomaan itseään esiin joka ketjussa. Paistaa läpi epätoivoisuus.
        Ei näköjään ole mitään muuta elämää, kuin täällä roikkuminen, eikä yksin 70 v. palstan ketjuissa ja kuinkahan monilla nikeillä vielä? Eikös se ole ollut hänellä tapana ennenkin.

• pilvi*
        sen sanoa kirjoitti:

ja aivan minun suullani. Ensin kerjää huomiot ja sympatiat muka eroamalla. Miksiköhän ei sitten tehnyt sitä? Yksi tai kaksi päivää meni ja sitten jo taas ilmestyi nuoleskelemaan imelillä lauseillaan ja tuomaan itseään esiin joka ketjussa. Paistaa läpi epätoivoisuus.
        Ei näköjään ole mitään muuta elämää, kuin täällä roikkuminen, eikä yksin 70 v. palstan ketjuissa ja kuinkahan monilla nikeillä vielä? Eikös se ole ollut hänellä tapana ennenkin.

Miksi niin paljon epäluuloja?

Enkö saisi mielestäsi pitää edes tätä siltaa ihmisiin? En kiellä,etteikö tuo lähtöni olisi ollut
        hieman turha.Olen siitä pahoillani,tekemättömäksi sitä en saa enää.En todella tee sitä toiste.i?

Mutta etkö voisi ymmärtää minua ihmisenä,joka on viihtynyt ,----ja saanut sisältöä elämääni.

• pilvi*
        pilvi* kirjoitti:

Enkö saisi mielestäsi pitää edes tätä siltaa ihmisiin? En kiellä,etteikö tuo lähtöni olisi ollut
        hieman turha.Olen siitä pahoillani,tekemättömäksi sitä en saa enää.En todella tee sitä toiste.i?

Mutta etkö voisi ymmärtää minua ihmisenä,joka on viihtynyt ,----ja saanut sisältöä elämääni.

painu sinne omaan kaunaasi,taikka hevon perseeseen!Sinne kaltaisesi kateelliset joutaa. Morjens.

• säälin sinua
        pilvi* kirjoitti:

Olet jonkin sortin luonnonlapsi, välillä hellyttävä, välillä ärsyttävä. Uskot kaiken, varsinkin miesten imartelun. Luulet, että täällä kirjoittavat sanovat rehellisesti, mitä ajattelevat. Joskus melkein itkettää katsoa perhosenliitoasi.

• pilvi*
        säälin sinua kirjoitti:

Olet jonkin sortin luonnonlapsi, välillä hellyttävä, välillä ärsyttävä. Uskot kaiken, varsinkin miesten imartelun. Luulet, että täällä kirjoittavat sanovat rehellisesti, mitä ajattelevat. Joskus melkein itkettää katsoa perhosenliitoasi.

Minä kun en tiedä millä ärsytän?Enhän minä tahtoisi sitä,mutta kun olen vain tällainen.

Minä elän elämääni,enkä osaa epåillä,kun itse en ole muuta kun oma itseni.

En edes tiedä kuinka kauan jaksan ottaa kantaa kaikenlaisiin ihmisiin,kun olen elänyt aika suojattua elämää.

Mutta en voi olla uskomatta,jokaiseen ihmisyyteen sisältyvään hyvyyteen.Menköön sitten vaikka henki!

• pilvi*
        pilvi* kirjoitti:

Minä kun en tiedä millä ärsytän?Enhän minä tahtoisi sitä,mutta kun olen vain tällainen.

Minä elän elämääni,enkä osaa epåillä,kun itse en ole muuta kun oma itseni.

En edes tiedä kuinka kauan jaksan ottaa kantaa kaikenlaisiin ihmisiin,kun olen elänyt aika suojattua elämää.

Mutta en voi olla uskomatta,jokaiseen ihmisyyteen sisältyvään hyvyyteen.Menköön sitten vaikka henki!

En koe miesten minua imarrelleen!Päinvastoin,---kasvattaneet,ne jotka koen miehinä.

Olet kyllä ystävällinen sielu,mutta en usko olevani perhonen.Ihan tavallinen äitee-ihminen on pohjani.

• pilvi*
        pilvi* kirjoitti:

En koe miesten minua imarrelleen!Päinvastoin,---kasvattaneet,ne jotka koen miehinä.

Olet kyllä ystävällinen sielu,mutta en usko olevani perhonen.Ihan tavallinen äitee-ihminen on pohjani.

värien välkehtiessää,unelmia täynnä----jota me tarvitsemme,kestääksemme ihmisyyden....toivotan kaikille Hyvää ja Onnellista Yötä.

• kieltä
        pilvi* kirjoitti:

painu sinne omaan kaunaasi,taikka hevon perseeseen!Sinne kaltaisesi kateelliset joutaa. Morjens.

Tuommoista kieltä käyttävät tallinalaist horoperseiset naiset jotka itseään kauppaavat, Etköhän siirtyisi jollekkin toiselle palstalle hävyttömyyksinesi.

• kieltä
        pilvi* kirjoitti:

Tuommoista kieltä käyttävät tallinalaist horoperseiset naiset jotka itseään kauppaavat, Etköhän siirtyisi jollekkin toiselle palstalle hävyttömyyksinesi.

• ja taas
        pilvi* kirjoitti:

sama juttu oman viestin perässä,
        aika hyvin!

• ohhhohh
        pilvi* kirjoitti:

Ai täällä tämä kuuluisa hevonperse !!

• tutkiskellen

Vuosia sitten jo sama meininki.

• soromnoo

pidetään ketjua keulilla

• muuan.merkki

Paras on, ihan kärkipaikalla!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      255
      1791
    2. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      65
      1454
    3. Tulin ehkä vainoharhaiseksi

Oletko mies ollut kehenkään yhteyksissä minuun liittyen?
      Ikävä
      83
      1135
    4. Kansa on on puhunut.

Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha
      Maailman menoa
      202
      1061
    5. Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"

on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol
      Maailman menoa
      280
      984
    6. Oletko mustis hänestä

Miten paljon.
      Ikävä
      54
      979
    7. Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."

Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas
      Suomalaiset julkkikset
      7
      936
    8. Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment
      Maailman menoa
      197
      911
    9. Se on viisi vuotta

Mihin se enää muuttuu? Viisi pitkää vuotta.
      Ikävä
      73
      903
    10. Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.

Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine
      Lappajärvi
      68
      901
    Aihe