Sataa, sataa sataa

synkkää, pimeetä , sata

nytkö tuli syksy????
Kyllä nyt "ärsyttää" hrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.......

31

354

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parhainta

kesää ja Suomessa.
      Onhan Suomi iso ja vauras maa täällä voi olla jopa eripaikoissa erilaiset,
      säätilat.

• onnenlahjat. Meillä ei ole satanut juhannuksen jälkeen kuin kerran 3 milliä ja eilen illalla tuli sentään 15 milliä, enemmänkin olisi saanut tulla.
      Aurinko paistaa ja lämpötila on parinkymmenen tietämisä - ihan sopivaa kesäsäätä.

Ihmetellen vaan olen lukenut täältä kirjoituksia, kun kerrotaan aina satavan...

• ärsyynny, minä voisin luetella sata asiaa, miksi on kiva kun sataa. Luonto virkistyy, nurmikot ei kulotu, tiet ei pölise, marjat ei kuiva varsiinsa, saadaan syksyllä sieniä, ei tartte niin paljon kastella, astmasilla on parempi hengittää, kumisaappaita, ja sateensuojia menee kaupaksi, lama helpottaa, ja sinustakin on kiva kuunnella kesäsateen ropinaa jne. Mene nyt vähän pötköttämään, ja kuuntele sitä ropinaa, eläkä murise!

• muistutus hyvistä

puolista, ihan alko naurattaa. Meenki nyt kotihommiin, ovat hieman rempallaan , ku oon täällä roikkunu teidä iloksi ja harmiksi, kirjoitellaan.

• vedit kyllä
        muistutus hyvistä kirjoitti:

puolista, ihan alko naurattaa. Meenki nyt kotihommiin, ovat hieman rempallaan , ku oon täällä roikkunu teidä iloksi ja harmiksi, kirjoitellaan.

minunkin suun hymyyn.Oletko tosiaan aina noin positiivinen?

• 1947
        vedit kyllä kirjoitti:

minunkin suun hymyyn.Oletko tosiaan aina noin positiivinen?

Hienosti oli muistutettu hyvät puolet sateesta. Minäkin iloitsen juuri siitä, ettei tarvi kastella, kuin amppelikukat. Tomaatin taimet tarkastan varmuuden vuoksi.

Nämä viileät päivät on hyvä hyödyntää sisähommilla. Leivoin toissapäivänä.
        Mukavampia nämä ilmat mielestäni, kuin kovat paahteet. Sopii suomalaisen iholle.

Muutenkin oli hauska huomata iloa näillä sivuilla. Viime aikoina on ollut enemmän sitä toista lajia.
        Vähän laulun sanoin: rakastan elämää..

• piristämään meitä

synkkänä sateisena päivänä, olisko sinulla hyvä vinkki, kuinka siivoan ja tuuletan vaatehuoneen. Kaikki hyllyt täynnä ,myös hengarit.
        Ongelma onkin siinä , kun katu on parvekkeen alla ja kova liikenne, kuinka kehtaa puistella puseroita ym yleiselle kadulle päin??Ei kehtaa.
        Ostin jätepusseja , ajattelin viedä "raakasti" osan kirpputorille, vaikka harmittaa. Pesukonekkin tuli mieleen jos pesis kaikki vähitellen, ainaki olis puhtaita ja raikkaita. Harmi vaan kun kaikia ei tarvitse pestä tuuletus olis kaikkein parasta, mutta nämä kaupunki asunnot on hankalia siivouksen suhteen.

• ropisee,
        piristämään meitä kirjoitti:

synkkänä sateisena päivänä, olisko sinulla hyvä vinkki, kuinka siivoan ja tuuletan vaatehuoneen. Kaikki hyllyt täynnä ,myös hengarit.
        Ongelma onkin siinä , kun katu on parvekkeen alla ja kova liikenne, kuinka kehtaa puistella puseroita ym yleiselle kadulle päin??Ei kehtaa.
        Ostin jätepusseja , ajattelin viedä "raakasti" osan kirpputorille, vaikka harmittaa. Pesukonekkin tuli mieleen jos pesis kaikki vähitellen, ainaki olis puhtaita ja raikkaita. Harmi vaan kun kaikia ei tarvitse pestä tuuletus olis kaikkein parasta, mutta nämä kaupunki asunnot on hankalia siivouksen suhteen.

Ihanaa oli herätä sateen ropinaan ;)
        Nyt jylisee jossain pidemmällä, salamointia en vielä ole huomannut.

Ainakin hesassa on ihan kaupungin järjestyssäännöissä kielletty kaikenlainen parvekkeilta ulkopuolelle puistamin, olkoon pölyrätti, vuodevaatteet, matot, vaatteet.
        Eriasia sitten sisäpihoilla olevat tuuletus-tamppausparvekkeet.

Minulla on kävelytie parvekkeen alla, kielletty sinne myös .
        Parvekkeen sisäpuolella, saat toki tomuttaa, joten harja vaan käteen ja sillä isoimmat, sitten ravistus.
        Tomut imuroiden parvekkeelta sitten pois.

Tänään aion käydä paperipinoja läpi, ja silppuri saa laulaa. Tulee tilaa uusille säilöttäville ;)

Mukavaa siivous, karsimispäivää sinulle.

• henkaritanko?
        ropisee, kirjoitti:

Ainakin hesassa on ihan kaupungin järjestyssäännöissä kielletty kaikenlainen parvekkeilta ulkopuolelle puistamin, olkoon pölyrätti, vuodevaatteet, matot, vaatteet.

Parvekkeen sisäpuolella, saat toki tomuttaa, joten harja vaan käteen ja sillä isoimmat, sitten ravistus.

Tänään aion käydä paperipinoja läpi, ja silppuri saa laulaa. Tulee tilaa uusille säilöttäville ;)

ja jaloillaan seisovasta pyykkitelineestä saa henkareissa paljon vaatteita (lyhyitä) tuuletukseen.
        Vähän päivässä, paljon viikossa, sanoi anoppivainaani aikoinaan :))
        Sisäpuolen parveketta voi ravistella, tuskin ne nyt niin kaameessa pölyssä on, viileellä on hyvä tuuletella.
        Sitämukaa taitteluksiin ja pois silmistä ;) Tein tuon saman ja jopa tuli katumustakin, jos kuitenkin olisin jne... menivät Pelastus armeijalle, ja en todellakaan mitään rääsyjä laittanut.

• olin jo tietoinen
        ropisee, kirjoitti:

taloyhtiön säännöistä, tulipahan vaan "marmatettua" kaupunki asumusen epäkohdista. Mulla ihana uusi tilava asunto , mutta ku keskellä kaupunkia, nooh jos jaksaa joskus vaihtaa muualle, ajatus on, mutta jaksaminen toinen juttu.
        Kyllä hieman hirvittää luopua entisistä vähän pidetyistä vaateista, kun ne kuitenkin on vielä pidettäviä, ihan kelpais itsellekki, mutta ku ei kerkiä kaikkia pitämään, täytyy ainaki joistaki luopua, vien pelastus armeijan myymälään, he ottaa mielellään vastaan, ja lajittelee , olen vienyt sinne ennenkin , ja ovat olleet oikein mielissään.
        Oli minulla tuuletus telinekki , mutta hieman "rämpylä" hävitin sen, nyt menen ostoksille ostan hyvän ja jämäkän, siitä on hieman apua tuuletukseen.
        Tänään näytää meilläpäin ilmakin paremmalta kuin eilen , tästä tuleekin mukava päivä.

• Viime kesänäkin

paras kesä oli elokuussa.

• vai niin?

Omakotiasujana olen tosi tyytyväinen sateen tullessa. Puutarhani kiittää kun sataa! Samoin kiittävät metsän marjat ja sienet. Hyvä homma kaikenkaikkiaan!

• beessi

ihan tyytyväisenä.
        Autoni oli jo niin likainen, että vähän hävetti. Tänä aamuna heräsin kuuden maissa rankkasateen ääneen. Vettä tuli oikein kunnolla, kyllä nyt auto on puhdas.
        Rahaakin säästyi. Halvinkin pesu autolle taitaa maksaa n. 25.- , yleensä otan vähän tehokkaamman.

• kurja ilma

täällä Turussa tänään, eilen oli kerrassaan hieno aurinkoinen keli, tuli käytyä torillakin.
      Toissapäivänä satoi, on tämä kummallista. Mutta toisaalta mainio päivä kaalikääryleiden tekoon, värkit ostin torilta. Siirappi puuttuu, eli lähikauppaan pitää tästä. Että on sateesta aina jotain hyvääkin, luonto raikastuu, eikä ole hyttysiä sun muitakaan ötököitä tässä tuulisessa sateisessa säässä.

• kaikki!

Liikkeellä on täälläkin oltu, lähdettiin jo kuuden jälkeen mökille, kun ei satanut. Ehdittiin ajaa siellä nurmet, ja kitkin ja siivoilin vähän kukkapenkkejä. Kastella ei nyt tarvinnut muuta kuin joitain amppeleita, ja terassin kukkalaatikot. Käytiin vähän ongellakin, ja saatiin 28 ahvenen körilästä. täytyy paistaa illaksi. Nyt on oltu jo kotona hyvän aikaa, laitoin pullataikinan nousemaan, kun tuo keli näyttää vähän uhkaavalta. Täytyy tehdä sisähommia, onhan näitä. Ja hyvä niin, ettei tule sitä työttömyyttä, kun enhän minä ennättäis missään välissä käydä siellä kortistossa ilmoittautumassa. Kun sitä on näin vanhemmiten tullut vähän hitaaksi, kyllä ei nuorena ollut sitäkään vikaa!

• kaikki! kirjoitti:

Liikkeellä on täälläkin oltu, lähdettiin jo kuuden jälkeen mökille, kun ei satanut. Ehdittiin ajaa siellä nurmet, ja kitkin ja siivoilin vähän kukkapenkkejä. Kastella ei nyt tarvinnut muuta kuin joitain amppeleita, ja terassin kukkalaatikot. Käytiin vähän ongellakin, ja saatiin 28 ahvenen körilästä. täytyy paistaa illaksi. Nyt on oltu jo kotona hyvän aikaa, laitoin pullataikinan nousemaan, kun tuo keli näyttää vähän uhkaavalta. Täytyy tehdä sisähommia, onhan näitä. Ja hyvä niin, ettei tule sitä työttömyyttä, kun enhän minä ennättäis missään välissä käydä siellä kortistossa ilmoittautumassa. Kun sitä on näin vanhemmiten tullut vähän hitaaksi, kyllä ei nuorena ollut sitäkään vikaa!

että en kirjoittele kuin nimimerilläni, mutta nyt tuli vahinko. Se olin minä joka kirjoitti. Hyvät päivänjatkot kaikille, pitäkäähän lippua korkealla!

• 1943

kuinka paljon on satanut, ei ole mittaria. Ropinaan en ole herännyt, joten paljon ei ole saatu vettä, jota luonto kaipaisi. Suurimman osan matoista sain pestyä helteiden aikana, mistä olen tyytyväinen. Menen kylälle katsomaan mansikkatilannetta. Jos hyviä on tarjolla, ostan laatikon säilöntään enkä lähde itse poimimaan kuten teimme miesystävän kanssa Pirkanmaalla.

• ElämäniKunnossa

saisi sataa kolme-neljä päivää, silloin taas kasvitkin jaksaisivat aurinkoista ja sateetonta säätä :)

• Epävakaiseksi meni ilmat, mutta olihan tässä jo mukavasti poutaa, ja hellettäkin, nyt on sateen ja levon aika.

• kaikki nivelet

kipeenä, varpaita myöten.
      Pieleen meni tämäki kesä, viimme kesä meni kesän odottamisessa, hups heijaa tulikin syksy ja sateet vain yltyi.
      Nyt näyttää käyvän samoin. On tässä hyväkin puoli, ei tarvi valittaa kuumuutta.

• laaja alue

En montaakaan sadepäivää löytänyt, tämän kevään ja kesän aikana.
        Hesassa ollut ihan hieno kesä. Nyt tuulee, ja nautin tyrskyistä. Niitäkään ei juuri ole ollut, vielä.
        Aurinko paistoi aamun sateen jälkeen, ulkona oli tunti sitten 20, sisällä on 25.
        Ikkunat auki, saadakseni hieman viileämmäksi makuutilan.

Erilaisia olemme, minulle sopii ettei hiki valu, ja tarmo poissa.
        oikeastaan kaikki ilmat sopivat, vaan 25-30 helteet hieman harmittavat, mutta ilahduttavat monia muita.
        Joten kestän kyllä viikon kerrallaan niitäkin, kunhan välillä saa normikesää kokea ;D

• 1943
        laaja alue kirjoitti:

En montaakaan sadepäivää löytänyt, tämän kevään ja kesän aikana.
        Hesassa ollut ihan hieno kesä. Nyt tuulee, ja nautin tyrskyistä. Niitäkään ei juuri ole ollut, vielä.
        Aurinko paistoi aamun sateen jälkeen, ulkona oli tunti sitten 20, sisällä on 25.
        Ikkunat auki, saadakseni hieman viileämmäksi makuutilan.

Erilaisia olemme, minulle sopii ettei hiki valu, ja tarmo poissa.
        oikeastaan kaikki ilmat sopivat, vaan 25-30 helteet hieman harmittavat, mutta ilahduttavat monia muita.
        Joten kestän kyllä viikon kerrallaan niitäkin, kunhan välillä saa normikesää kokea ;D

sade oli odotettu täälläkin. Pikkuisen on rihminyt silloin tällöin nyt kesän aikana, ei juuri ole kastellut maata ja kasveja. Ruskettunut olen, kun olen yrittänyt puuhailla ulkona vähissä vaatteissa. Eiköhän tämä ole ihan tavallista Suomen kesää, sadetakkia en tosin ole tarvinnut kertaakaan, varjoa muutaman kerran. Huomiseksi luvattiin aurinkoa, saas nähdä.

• vaikeaa vielä
        1943 kirjoitti:

sade oli odotettu täälläkin. Pikkuisen on rihminyt silloin tällöin nyt kesän aikana, ei juuri ole kastellut maata ja kasveja. Ruskettunut olen, kun olen yrittänyt puuhailla ulkona vähissä vaatteissa. Eiköhän tämä ole ihan tavallista Suomen kesää, sadetakkia en tosin ole tarvinnut kertaakaan, varjoa muutaman kerran. Huomiseksi luvattiin aurinkoa, saas nähdä.

arvella, miten tuo sää kehittyy.
        Merivesi hieman laskenut, illalla olikin korkealla.
        Auringonsäteet pilkistelevät, pilvien raoista. Lämpötila 16, nousee varmasti tuosta. Myös tuulen suunta vaihtunut, eilen itä-kaakko-etelä.
        Nyt lounaasta, jonkin kokoiset vaahtopäät kylläkin. Parvekelasitus pitää jonkin verran "räminää". Puhuri osuu siihen, aika hyvin.

Oikein mukavaa päivää kaikille, säästä riippumatta.
        Kauppareissu edessä, mansikoita tarvitaan kakkuun, ja raparperiä piirakkaan.
        Lapsenlapsen synttäreiden toivotut.

• kauniina aukeni aamumme; ihan välillä kaipaa veden lorotusta, kuinka kestäiskään ainaista auringon porotusta...

• mieltä kanssasi

Kiitos kivasta lorusta! Tuli hymy suupieliin.

• täällä lounaassa

eilen sitä saatiinkin ja paljon. Kaipaan sellaista pientä veden litinää, eli aion hankkia parvekkeelle (lasitetulle) sellasen suihkukaivon tapasen litisijän tai kauniimmin sanottuna solisijan. Mutten mitään budhapatsasta sentäs, enkä sitä mannekenpis-poikaa.
        Juoksevan veden katsominen kuulemma rauhoittaa ja viilentää kuumalla säällä ym. Näin olen lukenut.

• ihan mukavia
        täällä lounaassa kirjoitti:

eilen sitä saatiinkin ja paljon. Kaipaan sellaista pientä veden litinää, eli aion hankkia parvekkeelle (lasitetulle) sellasen suihkukaivon tapasen litisijän tai kauniimmin sanottuna solisijan. Mutten mitään budhapatsasta sentäs, enkä sitä mannekenpis-poikaa.
        Juoksevan veden katsominen kuulemma rauhoittaa ja viilentää kuumalla säällä ym. Näin olen lukenut.

Hei, olen hankkinut jo yli kymmenen vuotta sitten, kaksikin, erilaista.
        Minulla on ne sisällä, kesäisin en juurikaan käytä päällä, kun tuo meri antaa aidot liplatukset.
        Silloin yhtenä kuumana kesänä pidin toista kukkien seassa, parvekkeella, saivat hieman kosteutta siten.
        Toinen on sellainen, mihin kukkia voi istuttaa, ja se vesi kiertää ylös ison "kiven" huipulle, josta valuu sitten alas.
        Toinen on vesiputous, siinäkin vesi virtaa alaspäin.
        Yökyläilijäni, eivät pidä niistä ;)
        sanovat WC käyntien lisääntyvän.
        Itse pidän nimenomaan antamassa kosteutta kuumalla ja talviaikaan makkarissa.
        Nukahdan hyvin siihen ääneen, enkä juokse veskissä, enempää, kuin muulloinkaan.

Näin juuri yhden tosikivan pienen suihkulähteen kaupassa, nimenomaan parvekkeelle suunniteltu.
        Se suihkusi, jotain 20-30cm, ylöspäin, ja n,1/2m verran kastoi sitten halkaisijaltaan ympäristöään.
        Sisälle se ei kävisikään. (parketti)

Onnea etsintään.

• 1943

melkoisesti. Tuuli on katkonut jopa ruusun oksia ja varjoliljat taipuvat luokalle sen voimasta. Tyytyväinen pitää olla, koska kasvit ovat virkistyneet ja välillä aurinkokin pilkahtelee.

• -meirikki ejk.

olisko ollut 2-3v sitten kun toi liljapenkkini oli kukkeimmillaan, niin tuli sellainen raekuuro joka jätti liljoista vain rungot jäljelle. Siitä oli lehissäkin kirjoituksia et autot olivat saaneet lommoja :(

Arvaat varmasti et mä pikkasen keitin hiirelle puurovettä:) niin otti luonnolle.
        Ensin on niitä kastellu jo työläästi asti ja oliko tosi et jokusen päivän oli loistossaan, ja sitten piste.

Niitä rakeita oli et olisi pienen lumiukon pystynyt tekeen tuohon pikkupihaani!
        Sitä ennen tappelin niitten liljakukkojen kanssa, joten ´arpa peliä´se on tämä kukkien hoitaminenkin ;))

• 1943
        -meirikki ejk. kirjoitti:

olisko ollut 2-3v sitten kun toi liljapenkkini oli kukkeimmillaan, niin tuli sellainen raekuuro joka jätti liljoista vain rungot jäljelle. Siitä oli lehissäkin kirjoituksia et autot olivat saaneet lommoja :(

Arvaat varmasti et mä pikkasen keitin hiirelle puurovettä:) niin otti luonnolle.
        Ensin on niitä kastellu jo työläästi asti ja oliko tosi et jokusen päivän oli loistossaan, ja sitten piste.

Niitä rakeita oli et olisi pienen lumiukon pystynyt tekeen tuohon pikkupihaani!
        Sitä ennen tappelin niitten liljakukkojen kanssa, joten ´arpa peliä´se on tämä kukkien hoitaminenkin ;))

kanssa olen tapellut koko kesän, ensin koppakuoriaisten ja sitten toukkamössön. Sain ne nujerrettua, mutta ensi keväänä myrkytän. Kyllä raekuuro tuhoaa paljon, onneksi ei ole ollut edes tavallista ukkosta täällä.

• Minä aina valitan satamattomuudesta, mutta nyt on satanut omiksi tarpeiksi ja se sade tuli suht.koht. mukavasti, ei mitään kovalla voimalla.
      Tuuli on pionin kukkaset kaatanut maata myöhen, vaikka vähän niillä tukiakin oli.

Koputan puuta, mutta liljankukoista meillä ei ole ollut oikeastaan koskaan riesaa. Muutaman joskus vuosia sitten löysin ja nitistin.

Nyt iltapäivällä paistaa jo aurinko ja lämmintäkin on parinkymmenen asteen kieppeillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      334
      2265
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      59
      1943
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      111
      1692
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1415
    5. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      183
      1353
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      73
      1324
    7. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      26
      1295
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      80
      1257
    9. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1207
    10. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1006
    Aihe