Löysin nurkista tuollaisen vanhan HP:n photosmart -tulostimen ja ajattelin kokeilla toimiiko se enää. Huvikseni kokeilin asentaa sitä Windows XP:hen joten buuttasin XP:hen, XP:ssä ei ollut siihen ajuria joten jouduin etsimään sellaisen internetistä. Imuroinnin ja erinäsiten järjestelmävaroitusten jälkeen sain asennusohjelman käyntiin mutta.. se vain katosi ruudulta. Noh, käynnistin asennusohjelman uudestaan ja TAAS se katosi kesken kaiken vaikka tein juuri ohjeen mukaan, Rebuuttasin windowsin ja käynnistin asennusohjelman uudestaan. Nyt asentaja pysyi käynnissä mutta ei löytänyt rinnakkasiporttiin kytkettyä printteriä, ei kuulemma vastannut joten painoin "search again" ja odottelin taas hetken kunnes sain ilmoituksen ettei tulostin vastaa. No hitto, minähän lopetan sitten tällaisen asennusohjelman niin arvatkaas mitä se sitten keksi? Tällaista, ei suostunut lopettamaan ihan hevillä
http://www.mworks.info/kuvakaappaus/linux/printteri.JPG
Hermostuneena rebuuttasin takaisn Debianiin, avasin selaimen ja menin paikkaan localhost:631 josta valitsin tulostimien hallinnan ja "lisää uusi tulostin". Noi minuutissa oli testisivu tulostettu joskin väripatruuna näyttää kuivuneen. Noh, on minulla tuo verkkolaseri jolla tulostan mutta kunhan kokeilin vanhaa rautaa.. eiku muovia ;D
http://www.mworks.info/kuvakaappaus/linux/hoopee.png
nyt tuli printterikokemus
3
117
Vastaukset
- .Riikki.
Mutta entä Canon perk!!! Minulla on Canon SmartBase MPC190 joka on mainio monitoimilaite vaan eipä inahdakaan Linuxeilla, eikä ole inahtanut muillakaan kun olen netistä asiaa tutkinut.
Eikä tuon Canonin asentaminen Windowsiinkin ollut mitenkään helppoa! Jostain syystä Windows ei millään meinannut sitä tunnistaa vaikka oli windows ajurit ihan koneen mukana.
En ole edes ajatellut enää ostaa Canonin tulostimia, kameroista en luovu mutta muut Canonin vehkeet jääköön kaupan hyllyyn.Kamera on ainoa jota Canonilta kannattaa ostaa, on tunnetusti vähemmän linuxystävällinen firma. HP sen sijaan tukee hyvin ja on fiksumpia laitteita kuin esim. epsonit (ainakin mustesuihkut jos joku vielä niitä..).
RJ-45:n nokassa wörkkii aivan kybällä....
Ai niin, se tyyppi 2430DL
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 29011352
- 1337020
- 1005771
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa385118- 524291
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303999- 613544
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323521Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223045- 793030