Minkälainen 7-kymppinen on ihanteellinen?

nykyaikaa

Minkälainen ihminen on 7-kymppinen ihanteellisimmillaan?

30

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku vaan, joutessaan

      jokainen on mielestään ihanneihminen, vaikka tunnustaisikin omat puutteensa.

    • äänestys

      parhaasta 70 palstan tyypistä?

    • Hintriika*

      Ehkä voidaan jättää pois sana "ihanteelinen" ja kysyä pelkästään ihmisen perään. Sekin tuntuu olevan hukassa.

      • pilvi*

        Me olemme ihmisiä---kaikki erilaisia omine ominaisuuksinemme.Se,mikä meitä yhdistää,on kokemus elämästä,j oka vääjäämättä on muokannut meitä.

        Se kaikki on tähänastisen elämämämme rikkautta,jokaiselle meistä.Ihanteesta en tiedä,se riippuu katsojan näkökyvystä.


      • pilvi* kirjoitti:

        Me olemme ihmisiä---kaikki erilaisia omine ominaisuuksinemme.Se,mikä meitä yhdistää,on kokemus elämästä,j oka vääjäämättä on muokannut meitä.

        Se kaikki on tähänastisen elämämämme rikkautta,jokaiselle meistä.Ihanteesta en tiedä,se riippuu katsojan näkökyvystä.

        sellaista ihateenani kuin esm. Arja Samulin ,Onhan hän ihan hyvin pärjännyt omassa roolissaan tähänkin päivään.
        Lenita Airistosta tykkään ,hänellä on tyyliä ,vaikka joskus sanookin mitä sylkisuuhuntuo.
        Onhan niitä kulttuuripuolella aika monta joita ihailen ovat samanikäisiä kun minä ja aina ovat mukana ajan virrassa
        Paljon ei viitsi nimiä mainita ,kohta saa poliittisista mielipiteitä ison ryöpyn niiskaansa.


    • että tietäneekö kysyjä itsekään,mitä tarkoittaa.Kaipa sama,jos kysyttäisiin,mitä on elämä tai mitä on rakkaus.

      No vastaisin kyllä vaikkapa,että pystyisi vielä muutamaan vuoden itse liikkumaan,näkemään ja tuntemaan tunteita.
      Ja pintapuolisemmin,ainakin meille naisille,ettei ihan äkisti rupsahtaisi,hitaasti rypyt lisääntyisivät,kurtut kasvaisivat ja hiukset päässä pysyisivät.
      Ja ihanteellisemmin vastaisin,että tyynesti vanhenemiseen suhtautumaan,olenhan jo kerinnytkin vaikka mitä.

      • *Kukkahame*

        Kai näissä molemmissa valitaan lehdistönihanne ja katsojienihanne miten olisi, yleisön eteen vaan, näyttää olevan sen verran virtaa vielä että kyllä yhdet kilpailut kestetään.
        Sillä tavalla ainakin saa selville, että nyt vaan korkokenkiä ja ja niitä hameita hankkimaan.


      • pilvi*
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Kai näissä molemmissa valitaan lehdistönihanne ja katsojienihanne miten olisi, yleisön eteen vaan, näyttää olevan sen verran virtaa vielä että kyllä yhdet kilpailut kestetään.
        Sillä tavalla ainakin saa selville, että nyt vaan korkokenkiä ja ja niitä hameita hankkimaan.

        Nykyaikana-----jos ihanteena olisi pelkkä ulkoinen olemus ,jäisi melko pintapuoliseksi tuo ihanne 7-80 vuotiaasta.
        Toki vaatteet myös viestittää kantajastaan....

        Tämä ikähän ei vielä ole sisäisen kypsymisen tae. On hyvin yksilöllistä miten elämä meitä on opettanut. Ja kuinka itse olemme hakeutuneet niille lähteille,jotka ravitsevat
        sitä tärkeintä " sieluamme".

        Itse vilkkaana ja vallattomanakin eläneenä,--- riemukkaasti kokien, erillaisiin asioihin tutustuen,on kuitenkin minulle antanut eniten ihmisten tapaaminen, jotka ovat saavuttaneet
        lempeän ja toisia ihmisiä ymmärtävän asenteen.


    • Ihanteellinen ikäihminen on:
      -siististi pukeutunut (ei liian nuorekkaasti)
      -Puhdas
      -Hiukset hyvin hoidetut (leikatut ja kammatut ym )
      -naisten ehostus ( hyvin hillitty esim. vain huulipunaa)
      -yleiskuva ( näyttää ikäiseltään)
      - osaa luonnollisesti suhtautua vanhenemiseen.

      Näitä mummuja näkee joskus kävelevän vastaan,
      jotka täyttää nämä mielipiteeni, joten ihailuni heille.

      Kauhistukseni on suttupytyn näköinen vanhus,
      värjätyn päänsä kanssa, permanentattu käkkäräpää joka
      ajaa päälleen mitä sattuu kaapista löytämään.

      • tai ei

        pään sisältö on kuitenkin tärkeämpi. Mitäs pahaa siinäkään jos näyttää ikäistään nuoremmalta?


      • tai ei kirjoitti:

        pään sisältö on kuitenkin tärkeämpi. Mitäs pahaa siinäkään jos näyttää ikäistään nuoremmalta?

        vastaantulijassa kinnittyy huomio ensimmäiseksi ulkokuoreen,
        ajatus maailmaan pääsee tutustumaan ensitöikseen ani harvoin, ja usein ei milloinkaa.
        Mutta ulkokuorellasi viestität kanssaihmisille paljon.


      • tai ei kirjoitti:

        pään sisältö on kuitenkin tärkeämpi. Mitäs pahaa siinäkään jos näyttää ikäistään nuoremmalta?

        Edellinen viesti totesikin, että pään sisältö on tärkeä.
        En jaksa pajon antaa arvoa pelkästään keskittymiseen itsensä kiillottamiseen, kurttujen oikaisijoihin, itseensä kohdistuvaan "maalaustyöhön" korkokenkiin, smokkeihin, titteleihin, tekemisillään ylenpalttisesti kehujoihin ja näillä "eväillä" oikeuttaan hakeneita halveksimaan niitä, jotka persoonallisesti asettavat elämässään toisenlaiset tärkeysjärjestykset. En anna arvoa sille, että yo.tapainen elämänsisältö joskus nousee pääasiaksi, erinomaisuudeksi, joka kadottaa ihmisen, tuottaa itsekeskeisen minä, minä sisällön.

        Yleensäkin, on typerää yrittää hankkia, esikuvia julkisuudesta, lähes samaa typeryyttä on ryhtyä tarkkaan matkimaan jotakuta muutakin. Ehkä pientä oppia tai vinkkiä voi toisista saada, mutta ei hakemalla. Se tulee luonnostaan, jos on tullakseen. Väkisin mukautuminen on teennäistä keikailua, joka näkyykin selvemmin, kuin ao. henkilö ymmärtää.

        Parasta on mielestäni se, että yrittää olla oma itsensä, hyvine puolineen ja myös pahoine "virheineen." Arvostelijoitakin riittää joka tilanteeseen, jo siitäkin syystä, kuinka suhtautuu elämään.
        Olen tuntenut monta viisasta "pultsaria", suorastaan hyviä pohtijoita ja ajattelijoita, myös akateemisesti koulutettuja. Ei ole koiraa karvoihin katsominen, sanoo kansanviisauskin.
        Oppituntia en ole tässä pitänyt. Kertonut vain, mitä äkkiä ajattelen.


      • monica kirjoitti:

        vastaantulijassa kinnittyy huomio ensimmäiseksi ulkokuoreen,
        ajatus maailmaan pääsee tutustumaan ensitöikseen ani harvoin, ja usein ei milloinkaa.
        Mutta ulkokuorellasi viestität kanssaihmisille paljon.

        ei oo kyllä päätä eikä häntää,jos pitäs tään ikäsenä aatella ulkonäkönsä miellyttävyyttä kanssaihmisii kohtaan,heh.
        Miks miunki pitäs viestii jottain vastaantulevalle,ite kun ainaki piutpaut kattelen toisten pukeutumista tai mietin,onko värjätty pää vai ei.

        Elä nyt kuiteskaan suutu,kun mie oon toista mieltä.

        Bussilla liikkuissa kyllä ihan ällistyy,kun huomaa,että jollakii on suupielet ylöspäin.No,jos vaikka häntä miun ulkomuotoin hymyilyttää....liekko unohtunu letit päähäin,onha näitä lettipäisii mummojakkii.


      • susmorsian kirjoitti:

        ei oo kyllä päätä eikä häntää,jos pitäs tään ikäsenä aatella ulkonäkönsä miellyttävyyttä kanssaihmisii kohtaan,heh.
        Miks miunki pitäs viestii jottain vastaantulevalle,ite kun ainaki piutpaut kattelen toisten pukeutumista tai mietin,onko värjätty pää vai ei.

        Elä nyt kuiteskaan suutu,kun mie oon toista mieltä.

        Bussilla liikkuissa kyllä ihan ällistyy,kun huomaa,että jollakii on suupielet ylöspäin.No,jos vaikka häntä miun ulkomuotoin hymyilyttää....liekko unohtunu letit päähäin,onha näitä lettipäisii mummojakkii.

        ko oot hyvän pään saantkii, ja omi omat tappais muutenkkii, enhä mie oo kellei neuvoja antamas, vastasin vaa alotuksee.


      • Pikku pirpana*

        On punainen tukka ja permanentattu käkkäräpää, enkä silti tunne olevani muita huonompi. Suttupytyksi en kuitenkaan tunnustaudu , vaikka muotivaatteissakaan en halua kulkea. Kauhistele ihan vapaasti vaan. Kyllä minun itsetuntoni kestää senkin.


      • monica kirjoitti:

        ko oot hyvän pään saantkii, ja omi omat tappais muutenkkii, enhä mie oo kellei neuvoja antamas, vastasin vaa alotuksee.

        kiitos Monica.Ihan hyvä pää siullakkii,et kai sie vaan oo punatukkanen,ne ei kuulemma pääse taivaaseen.
        Mieki polonen oon ihan vähän luonnostain punatukkanen,mut en ennää tiiä,mikä mie oon.Kunpa oiski sellane valkeenharmaa pää,ni sellasen pitäs mielellää.


      • ynnämuu kirjoitti:

        Edellinen viesti totesikin, että pään sisältö on tärkeä.
        En jaksa pajon antaa arvoa pelkästään keskittymiseen itsensä kiillottamiseen, kurttujen oikaisijoihin, itseensä kohdistuvaan "maalaustyöhön" korkokenkiin, smokkeihin, titteleihin, tekemisillään ylenpalttisesti kehujoihin ja näillä "eväillä" oikeuttaan hakeneita halveksimaan niitä, jotka persoonallisesti asettavat elämässään toisenlaiset tärkeysjärjestykset. En anna arvoa sille, että yo.tapainen elämänsisältö joskus nousee pääasiaksi, erinomaisuudeksi, joka kadottaa ihmisen, tuottaa itsekeskeisen minä, minä sisällön.

        Yleensäkin, on typerää yrittää hankkia, esikuvia julkisuudesta, lähes samaa typeryyttä on ryhtyä tarkkaan matkimaan jotakuta muutakin. Ehkä pientä oppia tai vinkkiä voi toisista saada, mutta ei hakemalla. Se tulee luonnostaan, jos on tullakseen. Väkisin mukautuminen on teennäistä keikailua, joka näkyykin selvemmin, kuin ao. henkilö ymmärtää.

        Parasta on mielestäni se, että yrittää olla oma itsensä, hyvine puolineen ja myös pahoine "virheineen." Arvostelijoitakin riittää joka tilanteeseen, jo siitäkin syystä, kuinka suhtautuu elämään.
        Olen tuntenut monta viisasta "pultsaria", suorastaan hyviä pohtijoita ja ajattelijoita, myös akateemisesti koulutettuja. Ei ole koiraa karvoihin katsominen, sanoo kansanviisauskin.
        Oppituntia en ole tässä pitänyt. Kertonut vain, mitä äkkiä ajattelen.

        Omassa kirjoituksessani korostin luonnollista vanhentumista, mielestäni sen piti selvitä kirjoituksestani.

        Vastauksesi sopisi keski-ikäisille vetreille työelämässä oleville henkilöille, eikä aliotuksen tekijän kysymykseen, ihanteellisesta 70


      • susmorsian kirjoitti:

        kiitos Monica.Ihan hyvä pää siullakkii,et kai sie vaan oo punatukkanen,ne ei kuulemma pääse taivaaseen.
        Mieki polonen oon ihan vähän luonnostain punatukkanen,mut en ennää tiiä,mikä mie oon.Kunpa oiski sellane valkeenharmaa pää,ni sellasen pitäs mielellää.

        älä nyt vaa tuu katteeliseks, ko mie paljastan et miul on olt senverra tumma tukka et nyt se on siu haaveilema teräksen harmaa kauttaaltaa, niskas on jokune tumma raita ja en vaihtain värjättyy mistää hinnasta..... Sie et sit rusketukkaa hyvi, ku siul on punapikmenttejä ihossais,katoha se on nii,,, jos on punasta hiuksissakkii,nii on ihossakkii,,,, minnuu tarttuu rusketus mahottoman hyvin.... Tuli tääki väri asia selväks.


      • ynnämuu kirjoitti:

        Edellinen viesti totesikin, että pään sisältö on tärkeä.
        En jaksa pajon antaa arvoa pelkästään keskittymiseen itsensä kiillottamiseen, kurttujen oikaisijoihin, itseensä kohdistuvaan "maalaustyöhön" korkokenkiin, smokkeihin, titteleihin, tekemisillään ylenpalttisesti kehujoihin ja näillä "eväillä" oikeuttaan hakeneita halveksimaan niitä, jotka persoonallisesti asettavat elämässään toisenlaiset tärkeysjärjestykset. En anna arvoa sille, että yo.tapainen elämänsisältö joskus nousee pääasiaksi, erinomaisuudeksi, joka kadottaa ihmisen, tuottaa itsekeskeisen minä, minä sisällön.

        Yleensäkin, on typerää yrittää hankkia, esikuvia julkisuudesta, lähes samaa typeryyttä on ryhtyä tarkkaan matkimaan jotakuta muutakin. Ehkä pientä oppia tai vinkkiä voi toisista saada, mutta ei hakemalla. Se tulee luonnostaan, jos on tullakseen. Väkisin mukautuminen on teennäistä keikailua, joka näkyykin selvemmin, kuin ao. henkilö ymmärtää.

        Parasta on mielestäni se, että yrittää olla oma itsensä, hyvine puolineen ja myös pahoine "virheineen." Arvostelijoitakin riittää joka tilanteeseen, jo siitäkin syystä, kuinka suhtautuu elämään.
        Olen tuntenut monta viisasta "pultsaria", suorastaan hyviä pohtijoita ja ajattelijoita, myös akateemisesti koulutettuja. Ei ole koiraa karvoihin katsominen, sanoo kansanviisauskin.
        Oppituntia en ole tässä pitänyt. Kertonut vain, mitä äkkiä ajattelen.

        noin minäkinolen ajatellut.
        Olen mukuudenhaluinen itseni suhteen, puhtaus on tärkein asia niin vaatteissa kuin kaikessa muussakin.

        Kyllähän minä peiliin vilkaisen ja kun oikein tympii menen kampaajalle otan tasoittavaa väriä tai raitoja, peilin kuva näyttää pikkuisen erilaiselta.
        Meikkipussia tarvikkeineen kuljetan mukanani, mutta niin paljon en viitsi vaivaa nähdä, että yrittäisin korostusta laittaa, ihmiset ovat oppineet minut tälläisenä tuntemaan.
        Uudet vastaantulevat voivat ajatella jotakin, mutta sepä on heidän asia.

        Olen hyväksynyt ryppyni ja kannan niitä aivan tyynenä, missin mittoja en ole koskaan täyttänyt, en niitä ole havitellut, katselen mielelläni nuoria kauniita, miks myös vanhojakin, mutta itseni kanssa tulen toimeen tälläisenä.

        Kieltämättä joskus kauhistun omaa "hompsantuu" olemustani, mutta jos joku asia vaatii huomiotani, unohdan ulkonäköni, se on sivuseikka.
        Myös sitä en muista että olen seitenkymppinen, kysymys muistaakseni kuului millaista on olla tämän ikäinen ja olen sitä mieltä että hyvä on olla.

        Ihmisyyttä toistemme kesken arvostan, sanoja mitä ulos suustamme työnnämme, niissä piilee myös elämän kauneus ja viisaus.


      • Jatta

        outoa siinä, jos tämän ikäiset ottavat siistin permanentin. Kaikille ei suora tukka ole eduksikaan. Kyllä hiuksensa värjätä voi ja korostaa oman tukkansa väriä. Ei kaikki tällaiset renttuihin pukeudu, päinvastoin. Jos huolehtii ulkonäöstään, niin takuuvarmasti huolehtii myös pukeutumisestaan.
        Ja myös kunnostaan, liikkumalla ja ulkoillen, osallistumalla yhteisiin asioihin ja tilaisuuksien järjestämisiin aktiivisella toiminnalla ihmisten parissa.
        Eipähän pääse "näivettymään", kun ei ole aikaa siihen.


    • Parhaiten se selviää, kun menee peilin eteen ja pistää silmät kiinni.

      • *Kukkahame*

        Se mitä peilistä näkyy on oma kuva, ja se ei kerro yhtään mitään.
        Kyllä ihminen on aivan eri asia kuin pelkkä peilikuva, kuva on vain tunniste.
        Mitä ihminen on kanssaihmisten joukossa, käytös, puhe, huomioon ottaminen keskustelutaito, hoksottimet, ne eivät näy juurikaan ulospäin edes kengänmallista.
        Voi olla hurja näky ulospäin mutta aivan mielettömän lämmin ihminen silti.
        En voi olla kertomatta anoppini sisaresta, oli rujo, nivelreuma oli 2.5 vuotiaasta saakka runnellut tämän ihmisen, mutta parempaa puhekumppania ei ollut, ystävystyimme pian ensitapaamisen jälkeen ja usein hain hänet kotiini, hän tykkäsi seurustella kovasti lasten kanssa.
        Hän oli ihminen sisältä, ulkokuori ei kerro paljon.


      • ville vallaton
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Se mitä peilistä näkyy on oma kuva, ja se ei kerro yhtään mitään.
        Kyllä ihminen on aivan eri asia kuin pelkkä peilikuva, kuva on vain tunniste.
        Mitä ihminen on kanssaihmisten joukossa, käytös, puhe, huomioon ottaminen keskustelutaito, hoksottimet, ne eivät näy juurikaan ulospäin edes kengänmallista.
        Voi olla hurja näky ulospäin mutta aivan mielettömän lämmin ihminen silti.
        En voi olla kertomatta anoppini sisaresta, oli rujo, nivelreuma oli 2.5 vuotiaasta saakka runnellut tämän ihmisen, mutta parempaa puhekumppania ei ollut, ystävystyimme pian ensitapaamisen jälkeen ja usein hain hänet kotiini, hän tykkäsi seurustella kovasti lasten kanssa.
        Hän oli ihminen sisältä, ulkokuori ei kerro paljon.

        nämä palstakirjoitukset? Joissa soimataan ja suorastaan haukutaan kanssakirjoittajia,ei pelkästään aina kyseisellä palstalla, vaan otetaan hampaisiin toistenkin palstojen kirjoittajia. Tämä osoittaa suurta raukkamaisuutta. Luulisi sentään näin elähtäneitten olevan jo vähän suvaitsevaisempia ja toisiaan kunnioittavampia.Näin toivoisin ainakin minä,,,,,ville vallaton.


      • ??Ketä
        ville vallaton kirjoitti:

        nämä palstakirjoitukset? Joissa soimataan ja suorastaan haukutaan kanssakirjoittajia,ei pelkästään aina kyseisellä palstalla, vaan otetaan hampaisiin toistenkin palstojen kirjoittajia. Tämä osoittaa suurta raukkamaisuutta. Luulisi sentään näin elähtäneitten olevan jo vähän suvaitsevaisempia ja toisiaan kunnioittavampia.Näin toivoisin ainakin minä,,,,,ville vallaton.

        Tämä on yleinen palsta 70 , mitä tarkoittanet muidenkin palstojen kirjoittajilla?
        Kyllä on huomattu että muutamia jatkuvasti huonotuulisia heittiöitä on täällä eri ketjuissa, ja kirjoittavat mihin haluavat sitähän tävä vapaus täällä on, ja jätetään ne omaan arvoonsa, jo!


      • ilakoiva
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Se mitä peilistä näkyy on oma kuva, ja se ei kerro yhtään mitään.
        Kyllä ihminen on aivan eri asia kuin pelkkä peilikuva, kuva on vain tunniste.
        Mitä ihminen on kanssaihmisten joukossa, käytös, puhe, huomioon ottaminen keskustelutaito, hoksottimet, ne eivät näy juurikaan ulospäin edes kengänmallista.
        Voi olla hurja näky ulospäin mutta aivan mielettömän lämmin ihminen silti.
        En voi olla kertomatta anoppini sisaresta, oli rujo, nivelreuma oli 2.5 vuotiaasta saakka runnellut tämän ihmisen, mutta parempaa puhekumppania ei ollut, ystävystyimme pian ensitapaamisen jälkeen ja usein hain hänet kotiini, hän tykkäsi seurustella kovasti lasten kanssa.
        Hän oli ihminen sisältä, ulkokuori ei kerro paljon.

        Toivottavasti olen edelleen kiinnostunut läheisteni, muiden ihmisten ja maailman asioista ja positiivisesti mukana 'maailman menossa'. Se ei tarkoita tarkoituksetonta sähläilyä sinne tänne. Toivottavasti pysyn edelleen ilakoivana, koska iloisuus on mukavaa.


      • on puhe
        ville vallaton kirjoitti:

        nämä palstakirjoitukset? Joissa soimataan ja suorastaan haukutaan kanssakirjoittajia,ei pelkästään aina kyseisellä palstalla, vaan otetaan hampaisiin toistenkin palstojen kirjoittajia. Tämä osoittaa suurta raukkamaisuutta. Luulisi sentään näin elähtäneitten olevan jo vähän suvaitsevaisempia ja toisiaan kunnioittavampia.Näin toivoisin ainakin minä,,,,,ville vallaton.

        miksi tulla ruikuttamaan . Luulisi myös että ainainen valituskin ärsyttää. ja eiköhän omasa poppoossaskin ruodita muita ketjuja, ei kai ne palstoja ihan ole.


    • Kuinka toivonkaan edes vähäisessä määrässä muistuttavani Tampereella asuvaa Ester ystävää.

      Hän on, juuri tänä kesänä yhdeksänkymmentä vuotta täyttänyt Ihminen isolla IILLÄ.

      Hänessä on kaikki se mitä ikä on hänelle antanut, elämänkokemus, ihmistuntemus, toisten huomioiminen, rakkaus siihen pienimpäänkin lähimmäiseen jota kukaan muu ei huomaa, hymyilevät kasvot iän tuomine ryppyineen joita hän ei häpeä eikä peitä.

      Hänen luona käydessään saa aina henkistä evästä ja voimaa jota moni ihminen ei kykene jakamaan.

      Puhelimessa hän ensiksi kysyy kuinka voit?, omat huolensa ovat aina toisarvoisia.
      Oman uskonsa mukaisesti hän siunaa läheisensä, rukoilee kaikille voimia ja terveyttä, on sellainen elävä enkeli jota katsoessaan tuntuu ettei hänestä puutu muuta kuin ne kuvitteelliset siivet näkyviksi luotuina.

      Sellainen, omaa ulkonäköä korostamaton, siisti ja ystävällinen, kaikesta kiinnostunut, kaikessa kiinni elävä pirteä vanhus on todella ihanteeni jonka mittoihin en usko koskaan kykeneväni kasvamaan.

      Ulkoinen olemuskin kertoo sisimmästä, jos osaat katsoa kerjäläisenkin rääsyjen taakse, siinäkin piilee osa totuutta.

      Esterin kaltaisten ystävyys on jatkuvaa saamista, jatkuvaa elämänkokemuksesta ammentamista ja oman sisäisen rauhansa löytäneen ihmisen seurassa lepäämistä, kuin Jumalan kämmenellä.

      Tässä ihan liki on Esterin syntymäpäiviltänsä lähteneiden käteen ojentama pieni sidottu käärö.

      Kallis arvoinen läksiäislahja sisältää kaksi lausetta jotka pitää opetella ulkoa seuraavaan syntymäpäivään mennessä.
      Niissä on vanhuksen eväät meille kaikille jokaiseen päiväämme, niissä on se sydän joka hänellä on kultaa.

    • päivi*

      Ei ihmisen ihanteellisuus ikää katso. Perusasiat kunnossa. Pitää olla siististi pukeutunut ja puutarhan tonkimisjäljet pesty pois ja huolteltu ulkonäkö. Kaupan kassajonossa ei pidä olla kun myrskyn merkki allakan kulmassa, myönteisyys, kohteliaisuus palaa aina takaisin moninkertaisena.
      Muista aina, seurassa tai tanssilattialla ollessasi älä ole sen näköinen, tässä nyt olen pidä minulle seuraa, pelastat tilanteen kysymällä vaikka kesän kuulumisia kaverilta, siitä se myönteisyys alkaa.

    • En osaa ajatella, että olisi ihanteellisia tietyn ikäisiä. Minussa on mukana pikkutyttö, teini, vaimo, äiti, ammatti-ihminen, anoppi, sisko ja ystävä. Eri ikäkausina nuo painottuvat eri tavoin, nyt on mahdollisuus olla eniten vain oma itseni.

      Haluan pukeutua itseäni pukevalla ja miellyttävällä tyylillä, käytän hyvinkin vanhoja vaatteita, jos ne ovat mielestäni kauniita. Kampauskin noudattelee jo kauan sitten vakiintunutta linjaa, meikissä kyllä nuoruuden kajalit ja vaalea huulipuna ovat vaihtuneet. Olin hiljattain luokkatapaamisessa, ja kyllähän me kaikki tunnistimme toisemme, sanoivat että äänenikin on säilynyt ennallaan. Hiukan eräs kalju pitkä mies aiheutti värinöitä, kun tanssimme, mutta ammoisten myrskyjen sijaan vain pientä liplatusta.

      Kun tekee velvollisuutensa itseään ja lähimmäisiään kohtaan, on henkisessä tasapainossa , hyväksyy väistämättömän, mutta tekee parhaansa elämänlaatunsa suhteen, voi tuntea olevansa ainakin oman elämänsä sankari.

    • Maalaismies*

      RAITIS JA REILU, EI HORJU EI HEILU.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1437
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1141
    3. 37
      822
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      806
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      775
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      762
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      732
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      689
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      642
    Aihe