harjoitus:
- hienoa kun on työpaikka minne mennä
- Olen oikeutetussa asemassa kun voin sanoa olleeni lomalla
- olen terve
- rakkaani ovat terveitä
- aurinko paistaa
- sauna lämpiää
- ensi viikonloppu on ihan pian, pääsen taas tänne
- uusia perunoita ja pirkkatillisilliä
- jne...
On ollut hieno loma. Kiitos siitä.
Huomenna kohti stadia...... :(
Positiivisen ajattelun
31
297
Vastaukset
- HTZA
- hienoa että en, 80-luvulla sortunut firmoihin jotka lupasivat kuut taivaalta, niitä firmoja ei enää ole mutta minun firmani on.
- Samasta syystä eläkkeeni tulee olemaan, enemmän kuin, riittävä
- Olen oikeutetussa asemassa kun voin sanoa olleeni lomalla
- olen terve
- rakkaani ovat terveitä, ja onneksi vaihtuneet.
- aurinko paistaa, mutta minä kaipaan Ukkosen jylinää, ja sitä on luvassa.
- Suihkusta tulee lämmintä vettä riittävästi, ja se vesi tulee Päijänteestä, kotivedestäni.
- ensi viikonloppu tulee jo viikon päästä, on taas aikaa perhokalastaa, ja sen jälkeen alkaa kahden viikon kesäloma.
- uusia perunoita ja itse pyydettyä Meritaimenta, tai sitten Islannin miedostisuolattua Silliä.
- jne...- Hopia
:))
- Meriläinen
- Loma alkoi tänään
- Olen terve ja onnellinen
- Herään aamu aamun jälkeen ilman krapulaa ja muistan kaiken mitä olen tehnyt.
- Rakkaani ja kullanmuruni lähtivät äsken, jälkeen jäi vain hiljaisuus.
- Vettä riittää suomessa juontiin ja suihkuun asti, toistaiseksi.
- Paras aika syksy on vielä edessäpäin.
- Olen nainen parhaassa iässään.
- Mitä ihanaa onkaan edessä, odotan tulevaisuutta innolla.
Tässä näitä alkuun. en viitsi koko listaa kirjoittaa ettei tule kateellisia ihmisiä :) - paapuuri
katellaan miten pitkä lista tulee.
- hienoa kun saan tehdä kotona työtä
- saan laiskotella silloin, kun on tilaisuus
- olen melkein terve
- rakkaani eivät ole vakavasti sairaita
- aurinko paistaa
- sauna lämpiää tänäänkin
- kesä jatkuu ensi viikollakin
- uusia perunoita ja silliä löytyy meiltäkin
- riippukeinu on viimein paikoillaan ja voin köllötellä siinä lueskelemassa
- monta lukematonta kirjaa on odottamassa
Voi, tästä tulisi niin pitkä lista, etteivät merkit riittäisi :)) - G.J.
parhainpäin elämässäni. Miten ihmeellisiä ovatkaan sisimmässäni asuvan viisauden työt. Kiitän alitajuntaani, sillä tiedän sen olevan ääretön. Alitajuntani viisaus tietää kaikki asiat ja paljastaa minulle täydellisen vastauksen ongelmaani. Lasken irti alitajuntani koko voiman ja vallan. Iloitsen tästä.
- HTZA
pörräävä eläin, auttaa ajatuksesi lentoon ja ohjaa niitä oikeaan suuntaan.
Ja niitä sinä luulet alitajunnaksesi.
:) - G.J.
HTZA kirjoitti:
pörräävä eläin, auttaa ajatuksesi lentoon ja ohjaa niitä oikeaan suuntaan.
Ja niitä sinä luulet alitajunnaksesi.
:)eihän siun miä-muotosi voi määritellä miun alitajuntaa vaan vain omaasi. Miä tiiän mitä tarkoittaa 'sisäällä ja mitä ulkopuolella. Opettelehan sinäkin sisäisyyssiistiksi ettei tarvitse kaikkea katsella ja arvioida ulkoistumisen näkökulmista. Höpö.
- HTZA
G.J. kirjoitti:
eihän siun miä-muotosi voi määritellä miun alitajuntaa vaan vain omaasi. Miä tiiän mitä tarkoittaa 'sisäällä ja mitä ulkopuolella. Opettelehan sinäkin sisäisyyssiistiksi ettei tarvitse kaikkea katsella ja arvioida ulkoistumisen näkökulmista. Höpö.
pidä vinttisi ikkuna raollaan niin kuulet.
Ja sisäistät minut.
Kaunotar - G.J.
HTZA kirjoitti:
pidä vinttisi ikkuna raollaan niin kuulet.
Ja sisäistät minut.
Kaunotarkehrääjästä muistaa vain nopean valkoisen välähdyksen, se on suurisuinen ja surisevaa ääntänsä lisukkeineen se pitää vireillä yhtäjaksoisesti kymmenniä minuutteja. Ekan väläyksen ja suristelun jälkeen miun sielu on ja karannut kosmokseen hauskoihin uniseikkailuihin. Surise sinä siellä jälkijunassa jos osaat seurata.
- Satulapumm1
-loma
-sitä kestää viisi viikkoa
-ulkona on hieno ilma
-hommat on vähän rempallaan, mutta mitä siitä, on loma
-lapsi nukkuu,tuli kotiin ja remusi viimeyön, lähtee ylihuomenna armeijaan
-kone toimii taas
-meil on syötävää ja juotavaa ja vaatteet päällä
-sauna lämpee kohta
-sitten puuhataan yhdessä
-toinen lapsi viettää kauan haaveilemaan sa lomaa Thaimaassa, aikoo käydä master diven.Tulee kotia sitten kun kerkiää.
-elämä on hyvä mutta köyhä ;-) - lyhyt
Sitä ei kannata tuhlata turhia murehtimalla. Hymy kaunistaa synkänkin päivän. Aloitan ajatteluharjoitukset:)
- Heikunkeikku
-Kivaa, että on ollut puutetta
-Ahdistukselta ja töykeydeltä en ole välttynyt,
se on mahtavaa
-oon saanut elämäni aikana paljon läheisyyttä
-oon kaipaillut läheisyyttä
-olen saanut surua, ikävää
Kirjoitan seuraavaksi pienen runon, jonka olen joskus ulkoa opetellut. En ole varma, meneekö se aivan-aivan jetsulleen, mutta yritän parhaani muistaa.
Valitettavasti en muista kirjoittajaa, jos joku tietää, niin voinee sen lisätä.
Ehkä tämän luettuanne, ymmärrätte, mitä tarkoitin tuolla edellä kirjoitetussa luettelossa.
RAKASTAN PÄIVIÄNI MAAN PÄÄLLÄ
Jos omaisuus on minulle
vastuuttoman elämän nojatuoli,
anna minulle puutetta.
Jos onni sokaisee silmäni,
anna ahdistusta.
Minä haluan näkevän sydämen.
Jos elämäntavoilla tuhoan terveyden,
miksi minä sitä sainkaan?
Rakastan päiviäni maan päällä,
hämmennystä,
näkemisen kirkkaita hetkiä,
läheisyyttä
ja läheisyyden ikävää,
pimeyttä missä pidät minua kädestä
ja hilpeyttä, kevyttä hengitystä.
Kaikki on lahjaa.
Lahjaa sekin mistä en nyt kiitä:
ahdistus ja töykeys,
vastenmielinen häpeä.
Avarra mieleni rohkeaksi ja viisaaksi,
iloiseksi...
Jaa sitten olen iloinen, kun löysin kaupungista edullisia vaatteita, -70% :))- HTZA
Nuorelta G.J: ltä.
14v. - kurja kommentti
HTZA kirjoitti:
14v.Mee styylaa sen GJ:n kanssa jonnekkin muualle
- HTZA
kurja kommentti kirjoitti:
Mee styylaa sen GJ:n kanssa jonnekkin muualle
on naiselle elämäneliksiiri.
Ja miehelle hyvä asia.
Jos ei ole mustasukkaisuutta niin eipä tule aamukahviakaan sänkyyn.
Ja älä nyt ota tosissasi tätä lirkuttelua, sinähän ole elämäni eliksiiri.
Yksi ja ainut. - Heikunkeikku
HTZA kirjoitti:
14v....syy lienee se, että en muistanut aivan tarkasti runoilijan runoa. Ehkä osasin omalla kyvyttömyydelläni turmella jouhevan tekstin :( En tosiaankaan ole saanut lahjaksi kykyä kirjoittaa runoja.
Asian ydin tuli kuitenkin selväksi. Mutta kiitos typerästä vastauksestasi.
Näin totesi H 52v.
vielä työpaikka.. mies oli terve.. aurinko paistoi ja sauna lämpesi.. uusia perunoitakin oli.. ja silliä.. Viime vuonna minäkin olin lomalla..
Tänä vuonna mies on halvaantunut.. ja työpaikkaa ei ole.. koskapa se teki viime vuonna konkurssin.. ja mieskin sairastu viime vuonna..
Milloin minulla on työpaikka ja mies terve.. milloin hän kävelee uudestaan.. Aurinko paistaa taivaalta ja sauna lämpenee tänä vuonna niin kuin viime vuonnakin.. ja pottujakin kohta syödään kunhan ne on ensin pari viikkoa kukkineet..että tänä vuonna meidän kunnan suurin työnantaja joutui velkasaneeraukseen.. ja ihmiset sen myötä työttömiksi..
Kerrannaisvaikutukset on suuret.. sanottiin jossain että se vaikuttaa koko tämän alueen ostovoimaan.. ja aiheuttaa muutoksia tällä alueella moniin asioihin.. Ennen täältä ihmiset teki ostosmatkoja muualle.. mitenkä nyt käy.. voipi olla että nekin jää naapurikunnilta saamatta.. jollei tilanne olennaisesti parane..
Toivottavasti niin käy.. ja tännekkin tulis uusia yrityksiä..- HTZA
pirre-tyttö kirjoitti:
että tänä vuonna meidän kunnan suurin työnantaja joutui velkasaneeraukseen.. ja ihmiset sen myötä työttömiksi..
Kerrannaisvaikutukset on suuret.. sanottiin jossain että se vaikuttaa koko tämän alueen ostovoimaan.. ja aiheuttaa muutoksia tällä alueella moniin asioihin.. Ennen täältä ihmiset teki ostosmatkoja muualle.. mitenkä nyt käy.. voipi olla että nekin jää naapurikunnilta saamatta.. jollei tilanne olennaisesti parane..
Toivottavasti niin käy.. ja tännekkin tulis uusia yrityksiä..Stadiin 1972.
Fiksuna ihmisenä osasin jo ennakoida tulevaisuuden.
Ja tässä ollaan, keinotekoisesti yrittävät puolueet pitää landepaukut hengissä, Stadilaisten rahoin.
Maalle kun eivät firmat muuta, vanhukset vain. - Hopia
pirre-tyttö kirjoitti:
että tänä vuonna meidän kunnan suurin työnantaja joutui velkasaneeraukseen.. ja ihmiset sen myötä työttömiksi..
Toivottavasti niin käy.. ja tännekkin tulis uusia yrityksiä..voimia sulle Pirre
HTZA kirjoitti:
Stadiin 1972.
Fiksuna ihmisenä osasin jo ennakoida tulevaisuuden.
Ja tässä ollaan, keinotekoisesti yrittävät puolueet pitää landepaukut hengissä, Stadilaisten rahoin.
Maalle kun eivät firmat muuta, vanhukset vain.Helsinkiläisiä nekin firmojen omistajat oli jossa minä olin töissä.. Ja Helsingissä sekin firma teki konkurssin.. tietojeni mukaan..
- HTZA
pirre-tyttö kirjoitti:
Helsinkiläisiä nekin firmojen omistajat oli jossa minä olin töissä.. Ja Helsingissä sekin firma teki konkurssin.. tietojeni mukaan..
ole yllätys.
Useimmat firmat ovat Helsingistä ja niiden tytärfirmat maalla.
Maalle on hyvä perustaa firma, kunta maksaa hallin, sähkön ja viemärit.
Firma lupaa kolme vuotta, ainakin ja 40 työpaikkaa.
Vaan minkäs konkurssille tekee?
Se on niin keinotekoista, katsohan elokuva Hunttalan Matista. - HTZA
HTZA kirjoitti:
ole yllätys.
Useimmat firmat ovat Helsingistä ja niiden tytärfirmat maalla.
Maalle on hyvä perustaa firma, kunta maksaa hallin, sähkön ja viemärit.
Firma lupaa kolme vuotta, ainakin ja 40 työpaikkaa.
Vaan minkäs konkurssille tekee?
Se on niin keinotekoista, katsohan elokuva Hunttalan Matista.lapsellinen haihattelu.
HTZA kirjoitti:
lapsellinen haihattelu.
puhun totista totta mitä tällä alueella on viimeisen vuoden aikana tapahtunut.. Nämä asiat mistä oon puhunut koskettaa jo muitakin.. ei yksin minua.. vaan monia muitakin.. En mä voi sairaudelle mitään.. en voi m itään sille jos tulee aivoverenvuoto ja siihen sisältyy toispuoleinen halvaus.. Ei se oo mun vika.. eikös lääkärien tehtävä oo parantaa ja keksiä parannuskeinot.. jossain luin.. ootas... tässä on tämä linkki sinne sivulle että aivojen syviä osia voidaan stimuloida uudelleen toimintaan.. voit lukea itse tuon kirjoituksen.. osoite sinne on
http://lib.stakes.fi/ohtanen/tarkastele.aspx?id=2066
Sä sanot että mä en saa haihatella.. kyllä mulla pitää olla toive paremmasta elämästä.. työstä, terveydestä ja monista kivoista asioista.. En minä halua että elämä on yhtä murhetta.. ei sellaista kukaan jaksa.. Kyllä siinä pitää olla iloakin.. ja mulla iloa oli ennen tätä vuotta.. Toivottavasti tänne mun lähelle tulee uusia työpaikkoja ja ihmiset saa töitä..- linkkihän
pirre-tyttö kirjoitti:
puhun totista totta mitä tällä alueella on viimeisen vuoden aikana tapahtunut.. Nämä asiat mistä oon puhunut koskettaa jo muitakin.. ei yksin minua.. vaan monia muitakin.. En mä voi sairaudelle mitään.. en voi m itään sille jos tulee aivoverenvuoto ja siihen sisältyy toispuoleinen halvaus.. Ei se oo mun vika.. eikös lääkärien tehtävä oo parantaa ja keksiä parannuskeinot.. jossain luin.. ootas... tässä on tämä linkki sinne sivulle että aivojen syviä osia voidaan stimuloida uudelleen toimintaan.. voit lukea itse tuon kirjoituksen.. osoite sinne on
http://lib.stakes.fi/ohtanen/tarkastele.aspx?id=2066
Sä sanot että mä en saa haihatella.. kyllä mulla pitää olla toive paremmasta elämästä.. työstä, terveydestä ja monista kivoista asioista.. En minä halua että elämä on yhtä murhetta.. ei sellaista kukaan jaksa.. Kyllä siinä pitää olla iloakin.. ja mulla iloa oli ennen tätä vuotta.. Toivottavasti tänne mun lähelle tulee uusia työpaikkoja ja ihmiset saa töitä..juuri antaa ymmärtää että melko toivotonta hommaa. oli lisäks surkean suppea.
- RosaLiiin
aikaan.
- aamuaikainen herätys
- lämpöä ja valoa
- kurjenkellojen kuvausta
- pionit ja ruusut tuoksuvat
- onneksi vielä hengissä, aistit tallella
- makeita mansikoita, naapurilta
- aitan takana hakkaa klapikone, kiitos
- haaveilua ja poutapilviä
- komposti
- ikävän karkoitus onnistui
- musiikki pelasti iltani
- valoisa tyyni yö
- ikioma tyyny
Tyyny saa vielä odottaa
netti tää mokoma valvottaa...- Heikunkeikku
Pionit ja ruusut tuoksuvat. Joo.
Toi aitan takana hakkaava klapikone vähän veti mun suupieliä ylähä, mut ymmärrän mitä tarkotat, että ei siitä sen enempää.
Vaan...... tuumailin tuota Kompostia. Anteeksi, että teen tohelon kysymyksen, mutta onks komposti kovinkin läheinen juttu, syrämeen menevä :) Öh...siis....ihan vaan uteliaisuuttani kyselen.... :) - RosaLiiin
Heikunkeikku kirjoitti:
Pionit ja ruusut tuoksuvat. Joo.
Toi aitan takana hakkaava klapikone vähän veti mun suupieliä ylähä, mut ymmärrän mitä tarkotat, että ei siitä sen enempää.
Vaan...... tuumailin tuota Kompostia. Anteeksi, että teen tohelon kysymyksen, mutta onks komposti kovinkin läheinen juttu, syrämeen menevä :) Öh...siis....ihan vaan uteliaisuuttani kyselen.... :)todellakin nuori mies ja klapikone tekivät polttopuita...tahtoo noi nuoret miehet olla kortilla, joten hypin ilosta kun sain hänet tänään aktivoitua.
Kompostia hoitelen koko kesän, niin hoopolta kun se tuntuukin, niin harvase päivä jotain sinne kuskailen, rikkaruohot ja heinätupsut ovat sitten joskus sitä muhevaa multaa. Arvaas vaan, ketkä siitä tykkää... minä taas tykkään niistä. Elämän kiertokulkua vain. - Heikunkeikku
RosaLiiin kirjoitti:
todellakin nuori mies ja klapikone tekivät polttopuita...tahtoo noi nuoret miehet olla kortilla, joten hypin ilosta kun sain hänet tänään aktivoitua.
Kompostia hoitelen koko kesän, niin hoopolta kun se tuntuukin, niin harvase päivä jotain sinne kuskailen, rikkaruohot ja heinätupsut ovat sitten joskus sitä muhevaa multaa. Arvaas vaan, ketkä siitä tykkää... minä taas tykkään niistä. Elämän kiertokulkua vain.Kompostimulta on sitä parahinta plaatua, I know.... kompostia minäkin oon kiännelly ja viännelly. Siihen kun tökkää kurpitsan kasvamaan, niin johan kurpitsaakin naurattaa ja hihkuu, että onpas poijjjat muhevaa ja voimakasta maata :) Vaan, älä ihmees istuta JÄTTILÄISkurpitsaa, jos sen teet, niin huh huh....olet liemessä. Minä istutin semmosen saareen ja siitä olis voinut tehdä kauhuelokuvan tosta noin vaan helposti....
negatiivista ajattelua ei tarvitse edes harjoitella, mitä työhön tulee. Lomasta jo viikko mennyt, enään kolme viikkoa jäljellä;(
- onnekas,
onnittelen sinua!
Moni meistä saa olla onnellinen paljon vähemmästäkin.
Mutta, onnihan lienee mielentila, häivähdys taivaasta, se ei tarvitse mitään paljon, vähäkin voi sen sytyttää.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921846- 851292
- 1101133
- 761017
- 111952
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693