KANSANRADIO

katleijakolme

Kesätervehdys kaikille, niin tosikoille kuin veitikoillekin. Meikäläinen piti lupaamansa nettitauon, mutta nyt uuden läppärin ja Windows Vistan kunniaksi pieni aloituskokeilu. Ihmeteltävän vilkkaalta palstalla näyttää helteestä huolimatta. Onko kalamiehiä näkynyt. Minä olen saanut haukia. Pitänee mennä paistamaan nuo pari filettä, jotka pakkasesta otin sulamaan. Tässä täky on heitetty.

43

674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k3

Tuntuu kovin vieraalta tämä uusi käyttöjärjestelmä ja konekin, mutta kai tähän tottuu ja vähitellen alkaa sujua, toivon. Mitäs mieltä muut Vistan käyttäjät ootte järjestelmästä?
      Nyt pähkäilen, että miten saisin koneeni muistamaan käyttäjätunnukseni ja salasanani, ettei niitä tarvitsisi joka kerta näpytellä. Ei auta vaikka selaimien asetuksiin tallennuksen laitan. Onkohan tuo Norton kun sen estää, vai joku koneen asetuksista.

• etsivivä-amadeus

Ukkonen hajoitti vanhan keskusyksikön ja vanhan tilalle tuli tämä uusi.
        Uuudet kujeet ja uusi keskusyksikkö.
        Hyvin olen pärjäillyt,en läheskään hallitse kaikkea,lastenlapset hallitsee.
        Olen ehkä vanha oppimaan uusia temppuja,niinkuin se koirakin.amateus

• OliviaKoo

Minulla oli monta vuotta Windows98, jota siis myöskin susikasiksi kutsuttiin. Kun keskusyksikkö hajosi, oli edessä uuden hankinta. Monista suosituksista päädyin Windows XP:hen ja olen ollut tyytyväinen.

Uuden käyttöjärjestelmän hankintamatkallani X-kodinkoneliikkeessä myyjä ei suositellut Vistaa, vahvisti monien epäilyt järjestelmän toimivuudesta. En tiedä, olisiko ollut parempi vai huonompi, XP:hen kuitenkin päädyin.

• Katleija-1

Parissa päivässä tähän Vistaan totuin, mutta nyt on semmoinen ongelma että Suomi-postista en voi lähettää viestiä, kun se alue johon viesti kirjoitetaan ei lataudu loppuun asti vaan keskytyy ja jää blankoksi. Saapuva posti tulee kyllä.
        Onko Nortonissa syy vai. En minä osaa mennä sitä muuttelemaan. Pitää kai mennä sinne PC-tukipisteeseen, ellei täällä joku neuvoisi tumpeloa.

• se sama
        Katleija-1 kirjoitti:

Parissa päivässä tähän Vistaan totuin, mutta nyt on semmoinen ongelma että Suomi-postista en voi lähettää viestiä, kun se alue johon viesti kirjoitetaan ei lataudu loppuun asti vaan keskytyy ja jää blankoksi. Saapuva posti tulee kyllä.
        Onko Nortonissa syy vai. En minä osaa mennä sitä muuttelemaan. Pitää kai mennä sinne PC-tukipisteeseen, ellei täällä joku neuvoisi tumpeloa.

Saa minun puolestani koko Suomiposti olla, kun oma operaattoriltani saatu posti toimii tässä Windows Mailissa mainiosti. Lepo vaan.

• OliviaKoo*
        Tellastiina kirjoitti:

Tässä sinulle linkki

http://www.lippu.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=event_20029

7.8.-09 esiintyy myös Turussa.
        Vieläkö kiinnostaa,
        vai joko on kiintiö täynnä?

Eikö kansanradiossa ole sana vapaa, joten kai saan nämä henk.koht. terveiset lähettää, olkoot sitten vaikka sitä kuuluisaa sisäpiirin juttua!

Voi, hyvä ystävä, ei sinne päinkään. Liput hankittu heti ensimmäisenä mahdollisena ostopäivänä ja eturivin paikat varattu.
        Et kai sinä pienessä mielessäsikään kuvittele, että olisin vielä ilman lippuja;)

Tuolla jossain toisessa ketjussa kerroinkin jo (muille varmaan kyllästymiseen asti), että elokuussa on sitten viides kerta kahden vuoden sisällä. Kun otetaan lukuun mukaan vuosi -89, tulee kertoja kuusi.

Silloin voi kai jo puhua idolin palvonnasta, vai mitä olet mieltä?

PS. Oletpa muuten hyvämuistinen hananvartija :=)

• OliviaKoo* kirjoitti:

Voi, hyvä ystävä, ei sinne päinkään. Liput hankittu heti ensimmäisenä mahdollisena ostopäivänä ja eturivin paikat varattu.
        Et kai sinä pienessä mielessäsikään kuvittele, että olisin vielä ilman lippuja;)

Tuolla jossain toisessa ketjussa kerroinkin jo (muille varmaan kyllästymiseen asti), että elokuussa on sitten viides kerta kahden vuoden sisällä. Kun otetaan lukuun mukaan vuosi -89, tulee kertoja kuusi.

Silloin voi kai jo puhua idolin palvonnasta, vai mitä olet mieltä?

PS. Oletpa muuten hyvämuistinen hananvartija :=)

Tälläiset vähemmän tärkeät, siis minulle vähemmän tärkeät jää kyllä mieleen, mutta jotain tärkeitä asioita sitten voi unohtua.

Tulipa joskus eräänä yönä mieleen, että milloinkas se mammografia mahtoikaan olla - ei muuta kuin katsomaan ja juu se oli ollut eilen.
        Seuraavana päivänä soittamaan, että saiskos ajan ja vastaus oli, että kuvataan vain niitä joille on kutsu lähetetty. Mutta kun mulle tuli kutsu ja nyt kävi niin hassusti, että meni aika ohi. Sain uuden ajan ja kuinka ollakaan, kun siellä istuin odottamassa vuoroani, siihen pyyhälsi nuorehko rouva ja anteeksi nyt, että olen vähän myöhässä, mahdanko vielä päästä kuvaukseen.
        Kysyin, koska hänellä oli se aika - parikymmentä minuuttia sitten.
        Jaa, minulla oli jo pari päivää sitten.
        Nauru tuli, mutta kuvattua tuli molempain tissit!

Että tälläinen muisti minulla on!

Ps. On sitten mennyt ohi ne sinun tarinasi ja minä kun luulin olevani niin nokkela ja fiksu! D))

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

Tälläiset vähemmän tärkeät, siis minulle vähemmän tärkeät jää kyllä mieleen, mutta jotain tärkeitä asioita sitten voi unohtua.

Tulipa joskus eräänä yönä mieleen, että milloinkas se mammografia mahtoikaan olla - ei muuta kuin katsomaan ja juu se oli ollut eilen.
        Seuraavana päivänä soittamaan, että saiskos ajan ja vastaus oli, että kuvataan vain niitä joille on kutsu lähetetty. Mutta kun mulle tuli kutsu ja nyt kävi niin hassusti, että meni aika ohi. Sain uuden ajan ja kuinka ollakaan, kun siellä istuin odottamassa vuoroani, siihen pyyhälsi nuorehko rouva ja anteeksi nyt, että olen vähän myöhässä, mahdanko vielä päästä kuvaukseen.
        Kysyin, koska hänellä oli se aika - parikymmentä minuuttia sitten.
        Jaa, minulla oli jo pari päivää sitten.
        Nauru tuli, mutta kuvattua tuli molempain tissit!

Että tälläinen muisti minulla on!

Ps. On sitten mennyt ohi ne sinun tarinasi ja minä kun luulin olevani niin nokkela ja fiksu! D))

Kun muistista puhutaan, pääsen tuskin minäkään kehumaan. Viimeisin (eikä taatusti viimeinen) muistinmenetys tapahtui tänä aamuna. Laitoin aamukahvin valumaan ja menin muualle ja muille asioille odottaessani kahvin valmistumista.

Keitin turruutteli viimeisiä vesiä, kun palasin keittiöön ja kahvi oli viittä vaille valmista juotavaksi.
        Tai olisi ollut, jos olisin muistanut laittaa kupin suodattimen alle. (Minulla on "omaan käyttöön" sellainen kahden kupin keitin, jossa ei ole kannua, vaan kupit laitetaan suoraan alustalle.)

Kahvi oli iloisesti liritellyt pitkin työpöytää ja lattiaa.
        Että se siitä muistamisesta.

Ja ettei menisi ihan vaan kahdenpuheluksi, olisi mukavaa tässä ketjussa muidenkin kertoilla hajamielisyyksiään.
        Eipä olisi sitten meikäläinen niin yksin hölmöyksiensä kanssa.

• Hintriika*
        OliviaKoo kirjoitti:

Kun muistista puhutaan, pääsen tuskin minäkään kehumaan. Viimeisin (eikä taatusti viimeinen) muistinmenetys tapahtui tänä aamuna. Laitoin aamukahvin valumaan ja menin muualle ja muille asioille odottaessani kahvin valmistumista.

Keitin turruutteli viimeisiä vesiä, kun palasin keittiöön ja kahvi oli viittä vaille valmista juotavaksi.
        Tai olisi ollut, jos olisin muistanut laittaa kupin suodattimen alle. (Minulla on "omaan käyttöön" sellainen kahden kupin keitin, jossa ei ole kannua, vaan kupit laitetaan suoraan alustalle.)

Ja ettei menisi ihan vaan kahdenpuheluksi, olisi mukavaa tässä ketjussa muidenkin kertoilla hajamielisyyksiään.

Minulle kävi viime perjantaina kahvinkeittopuuhassa justiinsa samallalailla! Oli yksi yövieras ja minä touhotin aamukahvin kanssa. Latasin keittimeen 6 kupillista vettä ja höystöt suodattmieen, panin keittimen päälle ja rupesin kattamaan pöytää.

Puolet kahvista oli liruutellut omia aikojaan. Tippalukko kesti, mutta suodattimen reunan ylihän se tuli, kun kahvikannu alta puuttui! Arrrrghhhh! mikä siivo...

Erään kerran kävi yksin ollessa toinen köpelö juttu. Silloin kannu oli keittimen alla, mutta kun olin aikeissa kaataa kahvia kuppiin, niin hajamielisyydessäni tyhjensin kannun, virutin sen, otin kahvikupin keittimen vierestä ja ihmettelin, kun oli niin kevyt... Oli kai, kun olin heittänyt juuri keittämäni tilkan viemäriin! Sinä aamuna jätin kahvit väliin kokonaan.

• Katleija-1
        Hintriika* kirjoitti:

Minulle kävi viime perjantaina kahvinkeittopuuhassa justiinsa samallalailla! Oli yksi yövieras ja minä touhotin aamukahvin kanssa. Latasin keittimeen 6 kupillista vettä ja höystöt suodattmieen, panin keittimen päälle ja rupesin kattamaan pöytää.

Puolet kahvista oli liruutellut omia aikojaan. Tippalukko kesti, mutta suodattimen reunan ylihän se tuli, kun kahvikannu alta puuttui! Arrrrghhhh! mikä siivo...

Erään kerran kävi yksin ollessa toinen köpelö juttu. Silloin kannu oli keittimen alla, mutta kun olin aikeissa kaataa kahvia kuppiin, niin hajamielisyydessäni tyhjensin kannun, virutin sen, otin kahvikupin keittimen vierestä ja ihmettelin, kun oli niin kevyt... Oli kai, kun olin heittänyt juuri keittämäni tilkan viemäriin! Sinä aamuna jätin kahvit väliin kokonaan.

Minä taas eilen mustikasta tullessani ajattelin laittaa pakastimen täysille, jotta tulisi matala pakastuslämpö kaappiin. Pakastimeen laitoin sitten melkein viisi litraa mustikoita. Aamulla ennen kahdeksaa keittiöön tullessani avasin jääkaapin oven, sillä sen oven takana ovat kaikki nappulat ja merkkivalot.

Ihmettelin kun pakastusvalo ei palanut ja päähäni iski ajatus, että pakastin oli sammunut..apua. Mittarikin pakastimen sisällä näytti vain 12 astetta.
        Ei kun huoltoliikkeeseen soittamaan, joka olikin ihmeekseni auki jo klo kahdeksalta. Mies neuvoi sammuttamaan jääkaapin ja kuuntelemaan kävikö pakastimen moottori ja kyllähän sieltä hurinaa kuului. Painoin pakastinnapin alas ja tunnin päästä lämpö oli laskenut - 20:een asteeseen. Helpotus ja huokaus.

No, ne mustikat jäätyivät vähän liian korkeassa lämpötilassa, ei sille enää mitään voi. UUsia mustikoita pitää mennä noukkimaan.

Mutta kun olin IHAN VARMA, että olin sen pakastuksen illalla päälle pannut, IHAN VARMA. Ei tässä voi enää edes itseensä luottaa.

• hamsteri
        OliviaKoo kirjoitti:

Pakastimeen pitäisi saada tilaa. Minkä vuoksi sinne pitää kerätä ruokaa vaikka kaupat on lähellä. Lopulta ei muistakaan mitä siellä on vaan uutta aina ostaa. Onko jollain hyvää systeemiä asian järkevälle tolalle saattamiseksi.

• Hintriika*
        hamsteri kirjoitti:

Pakastimeen pitäisi saada tilaa. Minkä vuoksi sinne pitää kerätä ruokaa vaikka kaupat on lähellä. Lopulta ei muistakaan mitä siellä on vaan uutta aina ostaa. Onko jollain hyvää systeemiä asian järkevälle tolalle saattamiseksi.

Sama vika lienee muillakin, sitä aina ostaa varalle kaikenlaista ja sitten unohtaa. Ainakin pakastimen sulatuksen yhteydessä teen "inventaariolistan", mitä pakastimessani on.

Vähän aikaa muistan pitää listaa ajantasalla eli vähentää kaapista otetut ja lisätä sinne laitetut. Sitten kirjanpito jää retuperälle ja joudun taas penkomaan koko pakastimen, kun en muista, mikä listassa pitää paikkansa ja mikä ei.

Kokeile, oletko parempi kirjanpitäjä!

• hamsteri
        Hintriika* kirjoitti:

Sama vika lienee muillakin, sitä aina ostaa varalle kaikenlaista ja sitten unohtaa. Ainakin pakastimen sulatuksen yhteydessä teen "inventaariolistan", mitä pakastimessani on.

Vähän aikaa muistan pitää listaa ajantasalla eli vähentää kaapista otetut ja lisätä sinne laitetut. Sitten kirjanpito jää retuperälle ja joudun taas penkomaan koko pakastimen, kun en muista, mikä listassa pitää paikkansa ja mikä ei.

Kokeile, oletko parempi kirjanpitäjä!

Tuotapa en ole kokeillutkaan,tuntuu hyvältä itealta. Tykkään listojen pitämisestä.

• täällä Suomi 24:ssa
        Katleija-1 kirjoitti:

Siellä on "apua aloittelijalle" palsta, josta olen saanat useita kertoja apua.
        Kerro tarkalleen mikä konetta vaivaa, niin joku nörtti tai ekspertti siellä usein vastaa ja saa apua probleemiin.

• Katleija-1
        täällä Suomi 24:ssa kirjoitti:

Siellä on "apua aloittelijalle" palsta, josta olen saanat useita kertoja apua.
        Kerro tarkalleen mikä konetta vaivaa, niin joku nörtti tai ekspertti siellä usein vastaa ja saa apua probleemiin.

Ans kattoo, tuleeko apua. Viesti on laitettu.

• niitä haukia?

katiskasta vaiko virvelillä? Tais olla isoja kun fileitä teit.

• Katleija-1

Heitto-onkeen on kolme haukea sattunut nappaamaan tänä kesänä. Puolitoistakiloinen oli suurin ja puolikiloinen pienin. Meillä yli 7-kymppisillä on oikeus ilman lupamaksuja heitellä yhdellä vavalla, joten pitäähän sitä etua hyödyntää, sillä täällähän ruohikkoisia merenrantoja piisaa.

• fiiuliN
        Katleija-1 kirjoitti:

Heitto-onkeen on kolme haukea sattunut nappaamaan tänä kesänä. Puolitoistakiloinen oli suurin ja puolikiloinen pienin. Meillä yli 7-kymppisillä on oikeus ilman lupamaksuja heitellä yhdellä vavalla, joten pitäähän sitä etua hyödyntää, sillä täällähän ruohikkoisia merenrantoja piisaa.

Minulla on ollut tämä Windows Vista nyt vissiin noin kolme kuukautta,
        Mitään moitteita en osaa esittää sillä hyvin on pelannut.
        Pärjännyt olen jotenkin omin voimin kuitenkin.

Neuvoa en osaa monestakaan asiasta antaa koska poikani on pitänyt huolta mun koneesta silloin aina kun matkahommistaan ehtii.

En edes tiedä mikä on tuo mainitsemasi Norton, hihi

• Katleija-1
        fiiuliN kirjoitti:

Minulla on ollut tämä Windows Vista nyt vissiin noin kolme kuukautta,
        Mitään moitteita en osaa esittää sillä hyvin on pelannut.
        Pärjännyt olen jotenkin omin voimin kuitenkin.

Neuvoa en osaa monestakaan asiasta antaa koska poikani on pitänyt huolta mun koneesta silloin aina kun matkahommistaan ehtii.

En edes tiedä mikä on tuo mainitsemasi Norton, hihi

Pari päivää tuo Vistaan tutustuminen tutustuminen minulta vei, vaikka alussa tuntui ihan oudolta. Se Norton on virustorjunta ja palomuuriohjelma, joka on aika tiukka, mm voi häiritä Suomi24:n postin toimintaa. Enpä mene sitä tässä vaiheessa näpelöimään, kun se ei muuta vaikeutta minulle aiheuta.

• kysympä vaan

Voiko tähän ketjuun kirjoittaa ilman että joutuu lukemaan keskenään seurustelevien pariskuntien lirkuttelua? Naiset tuntuu olevan hyvin aktiivisia siinä, mutta eikös sitä varten ole treffipalstat ja voisi sähköpostissa hoitaa nuo yksityiset asiat!

• vapaa sana

En usko, että tässä ketjussa viihtyisivät "lirkuttajat", mutta kansanradio on tarkoitettu sekä tosikoille että veitikoille, näin muistan ainakin ennen olleen.

• Katleija-1

Kansanradion luonteeseen kuuluu moniaiheisuus. Tämmöinen asia nyt.

Lääkäri voi kirjoittaa nykyään reseptin liikuntaa varten.
      - Reipasta kävelyä 1/2 tuntia x 1 päivässä.

Palsta 70 resepti:
      - Kunnon naurut x 1 päivässä.

Kannatusta?

• Hintriika*

Onko yliannostus vakavaa? Kenen puoleen pitää kääntyä, jos saa kunnon naurut x 2 päivässä? Myrkytyskeskuksenko?

• kati-1*
        Hintriika* kirjoitti:

Onko yliannostus vakavaa? Kenen puoleen pitää kääntyä, jos saa kunnon naurut x 2 päivässä? Myrkytyskeskuksenko?

Älä pelkää, ei kai siihen vaaraa. Jotain sivuvaikutuksia saattaa kyllä tulla, kuten vatsajumppaa, niinkuin muori-67 pruukkaa sanoa.

• Hintriika* kirjoitti:

Nyt on tulossa uusi urheilumuoti, naurujooga.

Se mukaan nauruylikuntoon ei pääse helpolla.

Kokeile vaikka tuosta

http://www.nauravainen.fi/naurujooga.html

• Hintriika*
        kati-1* kirjoitti:

Älä pelkää, ei kai siihen vaaraa. Jotain sivuvaikutuksia saattaa kyllä tulla, kuten vatsajumppaa, niinkuin muori-67 pruukkaa sanoa.

No hyvä, ei siis yliannostusvaaraa. Tuli mieleen toinen huoli. Kun lääkäri määrää liikuntaa, niin pitääkö lopettaa liikkuminen, ellei muista ajoissa uusia reseptiä? Ja miten tämä palstan naururesepti? Tuleeko kaikista veitikoista tosikkoja, jos ei löydy reseptin uusijaa?

• Hintriika* kirjoitti:

No onhan tästä jo yli 6v. Rehkin metsänraivausduunissa väsyksissä melkein 'pelti kii'. Mehu ja bensapötikät oli samannäköiset muovitörpöt.
        Vaikka syljin bensan pois ja huuhtelin purovedellä, hoippuen pääsin kotiin. Soitin myrkytyskeskukseen.
        Päivystäjä siellä kehoitti menemään heti terveysasemalle. Matkaa sinne olisi ollut n. 40 km, joten jätin sitten menemättä.
        Niin sekainen olo, ettei auto olis pysyny tiellä montaakaan auton mittaa. Olin projektilla yksin ja taksikin olis maksanu 'maltaita'.

Illasta en muista enää mitään, mutta olihan siinä tilanteessa naurussa pitelemistä.
        Hei vaan tosikot ja veitikat!

• kati-1
        capt.cöpenick kirjoitti:

No onhan tästä jo yli 6v. Rehkin metsänraivausduunissa väsyksissä melkein 'pelti kii'. Mehu ja bensapötikät oli samannäköiset muovitörpöt.
        Vaikka syljin bensan pois ja huuhtelin purovedellä, hoippuen pääsin kotiin. Soitin myrkytyskeskukseen.
        Päivystäjä siellä kehoitti menemään heti terveysasemalle. Matkaa sinne olisi ollut n. 40 km, joten jätin sitten menemättä.
        Niin sekainen olo, ettei auto olis pysyny tiellä montaakaan auton mittaa. Olin projektilla yksin ja taksikin olis maksanu 'maltaita'.

Illasta en muista enää mitään, mutta olihan siinä tilanteessa naurussa pitelemistä.
        Hei vaan tosikot ja veitikat!

Et onneksi sytyttänyt tupakkia, olisit vällee räjähtänyt ja lentänyt taivaan tuuliin koko kapu.

• Tänää kävin metsässä, metsässä, metsässä
      ja
      huomenna lähden mustikkaan, mustikkaan, MUSTIKKAAN.

En minä niistä mustikoista niinkään välitä, mutta metsässä on kiva liikkkua ja onhan se noukkiminen hyvää kokokroppan kuntoiluakin.

• Mielestäni tarvitse muuta jookoo;)ku luen nätä palstoja.
        Hyvä että tuolilla pysyy,kun suap naaroo nii mahottomasti;))

Kiitos teille YSTÄVÄT.

• hirvikärpäset oleilevat minun mustikkapaikoilla, sammalet ovat välillä aivan epäjärjestyksessä kun olen katsastellu metsiä.

Metsästäjäseuran maja on siinä lähistöllä on varmaan turvallinen hirvillä olla siellä.
        Kivennäiskiven ovat niille nuoltavaksi laittaneet ja ruokapaikan myös kauriille.
        Mustikoista tykkään, eiku sekaan vaan.

• kati-1*

Lapsena ja nuorena oli MENTÄVÄ metsään marjaan. Silloin se ei tuntunut lainkaan niin mukavalta kuin nyt.
        Minulla on yksi rasiallinen toissavuotisia mustikoita vielä, silloin kun oli hyvä mustikka vuosi, niin ei tarvinut viime talvenakaan ilman olla. Vattuja oli sitten sitäkin enemmän. Nyt näyttää, että tulee kolmas vattuvuosi.

Metsä on osa minua, nautin siellä olosta. Aika miellyttäviä nuoruuden muistojakin sammaleen, suopursun ja männyn tuoksu tuo mieleen.
        Hyvää kuntoiluakin tuo metsässä liikkuminen on ja kännykkä on oltava mukana, jos sattuisi jotain. Voimia se kysyy jo kun ensin polkee vaikka viisi kilometriä ja sitten kompuroi mustikka paikalle, noukkii selkä kyyryssä tai niinkuin minä viimeksi maassa istuen, niin että aluspöksytkin olivat siniset (puhdistuvat muuten hyvin kiehuvassa vedessä). Välipalaa ja juotavaa on oltava mukana, ettei kuukahda sinne mättäälle.

• kati-1* kirjoitti:

Lapsena ja nuorena oli MENTÄVÄ metsään marjaan. Silloin se ei tuntunut lainkaan niin mukavalta kuin nyt.
        Minulla on yksi rasiallinen toissavuotisia mustikoita vielä, silloin kun oli hyvä mustikka vuosi, niin ei tarvinut viime talvenakaan ilman olla. Vattuja oli sitten sitäkin enemmän. Nyt näyttää, että tulee kolmas vattuvuosi.

Metsä on osa minua, nautin siellä olosta. Aika miellyttäviä nuoruuden muistojakin sammaleen, suopursun ja männyn tuoksu tuo mieleen.
        Hyvää kuntoiluakin tuo metsässä liikkuminen on ja kännykkä on oltava mukana, jos sattuisi jotain. Voimia se kysyy jo kun ensin polkee vaikka viisi kilometriä ja sitten kompuroi mustikka paikalle, noukkii selkä kyyryssä tai niinkuin minä viimeksi maassa istuen, niin että aluspöksytkin olivat siniset (puhdistuvat muuten hyvin kiehuvassa vedessä). Välipalaa ja juotavaa on oltava mukana, ettei kuukahda sinne mättäälle.

mettään mennä,vaan kun pari vai onko siitä jo kolme vuotta kun teloin tuon käteni,
        sen jälkeen on minun marjat olleet torilla.

siellä missä olen tottunut marjastamaan,on maan omistajat möyrineet koneillaan ihan kamalaan kuntoon ne marjamaat.

Muistan kun anoppini eläessä,keitimme termariin kahvit ja eväät mukaan,mikä nautinto olikaan Päijänteen rannalla istuskella nauttia kahvia.
        Oikein tulee haikea olo.

• Atolfia
        muori67 kirjoitti:

mettään mennä,vaan kun pari vai onko siitä jo kolme vuotta kun teloin tuon käteni,
        sen jälkeen on minun marjat olleet torilla.

siellä missä olen tottunut marjastamaan,on maan omistajat möyrineet koneillaan ihan kamalaan kuntoon ne marjamaat.

Muistan kun anoppini eläessä,keitimme termariin kahvit ja eväät mukaan,mikä nautinto olikaan Päijänteen rannalla istuskella nauttia kahvia.
        Oikein tulee haikea olo.

termariin ja mene eväitten kanssa metsään tai rannalle nauttimaan. Vaikka et niitä marjoja poimisikaan niin kahvin nauttiminen tuolla luonnon keskellä on kokemisen arvoinen asia muutaman kerran kesässä.

Miehestäni se on niin hauskaa, että heti kun mennään metsään, hän haluaa istua mättäälle eväitä nauttimaan.

Minä saa toppuutella, että poimitaan nyt ensin muutama litra, ennenkuin eväsreppuihin käydään käsiksi.

Taitaa nuo miehet säilyä lapsenmielisinä koko ikänsä, kun tuota malttia ei ole tuon enempää.

Ikävää Muori67, että niin pahasti teloit kätesi, mutta liikkumaan pääset ja siitä saa olla onnellinen.

• kati-1

Vaikka tämä uusi systeemi helpottaa lukemista, koska uudet on päällä, mutta kiusalliselta tuntuu kun on kysymys itsensä tekemästä aloituksesta. Ikäänkuin väkisin nostelisi ketjua ylös. Sen voi välttää, kun jättää itse kirjoittamatta.

• en ymmärrä

nousee se ketju muittenkin kirjoittamien viestien takia. Miksei saisi omaan ketjuunsa itse kirjoittaa, minusta se on kohteliastakin.

• en ymmärrä kirjoitti:

nousee se ketju muittenkin kirjoittamien viestien takia. Miksei saisi omaan ketjuunsa itse kirjoittaa, minusta se on kohteliastakin.

hyvä linkki meinaa painua alas.
        Olen kanssa metsäläinen,ja nyt olen ollut Kaupunkilainen
        24v ,kaipaan kovasti niitä marja reissuja mitä suomessa teimme perheeni kanssa .
        Miehenikin oli kova sienestään ,se vaan harmitti, kun hän toi kaikki sienet kotio,eihän tuntenut ruokasieniä.
        Minä kyllä sain aina tarpeeksi hyviäkin siittä suuresta saaliista vaikka joskus joutuikin heittämään puolet pois.

Toivon tällaisia mukavia rupattelu linkkiä joissa viihtyy.

• Katleija-1
        ullamirjami kirjoitti:

24v ,kaipaan kovasti niitä marja reissuja mitä suomessa teimme perheeni kanssa .
        Miehenikin oli kova sienestään ,se vaan harmitti, kun hän toi kaikki sienet kotio,eihän tuntenut ruokasieniä.
        Minä kyllä sain aina tarpeeksi hyviäkin siittä suuresta saaliista vaikka joskus joutuikin heittämään puolet pois.

Tekikin mieli tämän päivän urakasta kirjoittaa. Nyt löytyi paikka.
        Lähdin tänään yhdentoista maissa katsomaan, onko siellä tanssilavan vieressä tänä vuonna mustikoita. Maisema oli muuttunut, sillä moottorisaha oli ollut töissä metsässä. Onneksi oli pieni läiskä jäänyt mustikoiden kasvaa (varmaan minua varten), sillä sain taas neljä litraa kasaan. Kai nuo kahdeksan litraa nyt mulle riittääkin. Huomasin vattujen alkavan kypsyä, joten arpeetia riittää.

Nauratti tuo mitä kerroit miesvainajastasi sienien kerääjänä. Parhaansa teki hän, varmaan hellät ajatukset mieleesi sait.
        Minä poljin hirveän määrän kilometrejä, kun tsekkasi paikat mistä joskus olen kanttarelleja saanut. Kannatti polkea, kyllä niistä ruoan saa.

Voi kuinka kedonkukkaset kukoistivat ja tuoksuivat pyörätien varrella. Onneksi niitä ei ollut pois niitetty. Keltaista on paljon, keltamatara, pietaryrtti, keltanot, kultapiiskut, tuoksuvat apilat ja mesiangervot ja paljon muuta.

Ohitin myös laitumen, jossa oli suuri lihanautakarta maassa märehtimässä. Poneja laidunsi toisella puolen tietä.

Kotiuduin vasta puoli kuusi aivan rättiväsyneenä. Melkein vapisutti, niin nälkä oli. Onneksi löysin palvilihahernekeitopurkin, josta sain äkkiä keiton.
        Mutta hyvää tekee välillä rasittaa itsensä ihan piippuun.

• Valkee-nääs
        ullamirjami kirjoitti:

Siellä tutustuin tähän Hämeen ja osin Varsinais-Suomalaiseen puhetapaan. Jotain tuttua sanavalinnoissasi UM.

• Katleija-1 kirjoitti:

Tekikin mieli tämän päivän urakasta kirjoittaa. Nyt löytyi paikka.
        Lähdin tänään yhdentoista maissa katsomaan, onko siellä tanssilavan vieressä tänä vuonna mustikoita. Maisema oli muuttunut, sillä moottorisaha oli ollut töissä metsässä. Onneksi oli pieni läiskä jäänyt mustikoiden kasvaa (varmaan minua varten), sillä sain taas neljä litraa kasaan. Kai nuo kahdeksan litraa nyt mulle riittääkin. Huomasin vattujen alkavan kypsyä, joten arpeetia riittää.

Nauratti tuo mitä kerroit miesvainajastasi sienien kerääjänä. Parhaansa teki hän, varmaan hellät ajatukset mieleesi sait.
        Minä poljin hirveän määrän kilometrejä, kun tsekkasi paikat mistä joskus olen kanttarelleja saanut. Kannatti polkea, kyllä niistä ruoan saa.

Voi kuinka kedonkukkaset kukoistivat ja tuoksuivat pyörätien varrella. Onneksi niitä ei ollut pois niitetty. Keltaista on paljon, keltamatara, pietaryrtti, keltanot, kultapiiskut, tuoksuvat apilat ja mesiangervot ja paljon muuta.

Ohitin myös laitumen, jossa oli suuri lihanautakarta maassa märehtimässä. Poneja laidunsi toisella puolen tietä.

Kotiuduin vasta puoli kuusi aivan rättiväsyneenä. Melkein vapisutti, niin nälkä oli. Onneksi löysin palvilihahernekeitopurkin, josta sain äkkiä keiton.
        Mutta hyvää tekee välillä rasittaa itsensä ihan piippuun.

löytää joku vadelma -paikka..Ei täällä meillä ole kovinkaan lähellä.. Ei auta,kuin mennä torille...No,minulle käy niin,että sitten ajattelen,etten niitä välttämättä tarvitse ja jää ostamatta..On tässä lähellä ,merkitty luontopolku,joka on aika pitkä,monta kilometriä ja vaihtelevaa maastoa,pitkospuita ym..Kiva kävellä,kuin olisi viidakossa,kun kasvillisuus on niin korkeaa..Polku menee tuonne meren rannalle ja siihen on kiva pysähtyä istuskelemaan..Otan kahvia ja voileivät mukaan..Kieltämättä
        on vähän pelottavaa kulkea,kun ei tiedä,mitä tyyppejä on liikenteessä..Olisi seurassa mukavampaa. Kiva kuitenkin siellä olla.. Siitä jatkuu matka,edelleen..
        Minusta on hienoa,kun sitä polkua oli kunnostettu..Viime kesänä oli ihan lahoja ne pitkospuut. Nyt on uusittu ,aivan kokonaan.Paikoitellen on tosi vetistä aluetta..Kerran astuin suoraan sivuun ja sain sitten tuolla rannalla liotella kuravellit pois kengästä.. Viime kesänä ,hirvi ryntäsi,polun poikki,kamalalla rytinällä..Ei huomannut minua,onneksi.. On aika iso eläin ,sekin.
        Ei täällä ole ollut mustikoitakaan, moneen vuoteen. On liian karua seutua..

• Katleija-1

Parissa päivässä tämän Vistan kanssa sinuiksi tulimme. Ei huolen häivää enää. Ajatella kun vanhalla koneella jäi tältäkin sivulta nuo kellonajat näkymättömiin, jotta alapalkilla piti koko ajan siirrellä, ja nyt kaikki on hienosti keskellä ym. ym.
      Turhan kauan vetkuttelin laitteiden uusintaa.

• minäkin tarvitsen . Minun koneeni on kanssa vanha rakkine Ostin tämän Millenium vuonna 2000.
        Odottelen vaan että menisi jotenkin käyttökelvottomaksi.
        Ainahan minä olen tämän saanut pelaan ,ja nyt viimeaikoina varmaankin aavaistaa, että minulla on hylkäämis päätös lähellä,--kun ihan piruuttaan pelaa kun enkeli.
        Minun nuorisoni jo ihmettelee, että onko tommosia vielä olemassakaan.
        Ne luulee, että minä olen niin nuuka(saita), että en raskitte uusia , Mutta sillon kun tämän ostin oli nämä paljon arvokkaampia.
        Tämmöseenkin voi tulla "viharakkaus"suhde! :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      270
      2115
    2. Kansa on on puhunut.

Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha
      Maailman menoa
      251
      1485
    3. Millainen on ainutkertainen

Ketä et voi unohtaa
      Ikävä
      41
      1239
    4. Oletko mustis hänestä

Miten paljon.
      Ikävä
      57
      1144
    5. Millaista on elää masentuneen rinnalla? Annen pikkuveli teki itsemurhan: "Viimeisenä päivänä..."

Anne kertoo koulukiusatusta ja lopulta itsemurhan tehneestä pikkuveljestään Akuutti: Masentuneen rinnalla -ohjelmassa.
      Terveys
      6
      887
    6. Se tuntuu niin väärältä

Mutta kaipaan sinua, mies. Eli tarvitsen sua. Olisit järkyttynyt, jos tietäisit, että ajattelen sinua joka päivä.
      Ikävä
      32
      860
    7. Ohhoh! Maajussi-Pekka avautuu fyysisestä läheisyydestä Reetta-morsion kanssa: "Ja sitten..."

Oi, onnea matkaan Pekka ja Reetta! Maajussi-Pekka teki lopullisen valintansa ja hänelle sopiva morsio on punatukkainen R
      Maajussille morsian
      6
      815
    8. Mitä tämä on

Ikuista rakkautta?
      Ikävä
      43
      796
    9. etkö osaa jättää rauhaan?

Et halua mitään, silti stalkkaat ja vainoat! jätä rauhaan niin voin jatkaa elämää!
      Ikävä
      47
      670
    10. Kuljen usein mielessäni niissä maisemissa

missä sinä nainen asut, ja usein on vahva tunne, että kuulut minulle. Tunnut tosi läheiseltä ja tutulta, juuri oikealta.
      Ikävä
      28
      662
    Aihe