Kun nytten on mun kärsivällisyyteni pohjalukemisissa, notta onkos kukaan nähnyt Anselmia.
Isävainaa kyll sanos jottei niihen perään pitäs huurella,mut nyten on jo mennyt monta yötä,ko ei oo kottiin tullut.
Mitäs mä ny muuta, ko sen on hommat tekemäti, ja ikäväki on jos mää toren sanon.
Soppii vaan ilmottaa,jos se vaik on löytänt jonkun toisen,niin mää
tietäsin siihen varrautuu.
Amalia Römpsänperän kylältä.
Onkos Anselmia kukkaan nähny
25
242
Vastaukset
- Tähdykkä
Sanon suoraan ja kiertelemättä että Anselmi kävi täällä
mutta hänelläkin oli niin ikävä sinua että lähti Römsänperälle
eilen illalla jos ei ole vielä tullut perille on varmaan eksynyt
Naisiin tai jonnekin muualle, valitan.- Amalia*
ko ei sille sitten ois jottain sattununna matkalla muuta haaverei,kyll mull ny on niipal huali, et ....
- Mannariina
Amalia* kirjoitti:
ko ei sille sitten ois jottain sattununna matkalla muuta haaverei,kyll mull ny on niipal huali, et ....
Oletkos yrittäny Anselmin kännykkään soittaa ? Kyllä se mies taitaa olla kavoksis ihan omasta vappaasta tahostaan.
- Amalia*
Mannariina kirjoitti:
Oletkos yrittäny Anselmin kännykkään soittaa ? Kyllä se mies taitaa olla kavoksis ihan omasta vappaasta tahostaan.
hankittu ko pit se hellakoukkuki uusii, ja seppä se sit sai maitotilistäin melekein pualet,
mut kyl kait mun on mäntävä hakkee, jos se vaikka ois ojast hyppäänny ja jalakans taittanna... - Mannariina
Amalia* kirjoitti:
hankittu ko pit se hellakoukkuki uusii, ja seppä se sit sai maitotilistäin melekein pualet,
mut kyl kait mun on mäntävä hakkee, jos se vaikka ois ojast hyppäänny ja jalakans taittanna...Hälytä nyt lämpökameramiehet appuun vai oisko vainukoira paremp?. Onko ommoo koiroo, antasit sen nuuhkasta Anselmin kalsarloita, on kai niitä likapyykkikorissa, niin saapi vainun .
- ville vallaton
Amalia* kirjoitti:
mut kyl kait mun on mäntävä hakkee, jos se vaikka ois ojast hyppäänny ja jalakans taittanna...Olin tänään tuolla lammella ongella, ja sen suuren lakkasuon laidalla, tuli mies kahden suuren ämpärin kanssa juttusilleni. Ämpärit oli täynnä suuria keltaisia lakkoja. En tiedä oliko Hän kaipaamasi Anselmi??
Hänellä oli vaatetuksena ainakin sellainen suurikukallinen hellehattu. - Amalia*
Mannariina kirjoitti:
Hälytä nyt lämpökameramiehet appuun vai oisko vainukoira paremp?. Onko ommoo koiroo, antasit sen nuuhkasta Anselmin kalsarloita, on kai niitä likapyykkikorissa, niin saapi vainun .
Mun tarttee ny ihan hualiain purkaa ko se on sillai,et toi Anselmi ko on meitil se viksumpi---, ihan niin ko olla pittääki.
Nii ko mää oon huamannu, ko se siäl kirkonk yläs käy, ja niit jottain nettikonneit käyttää,niin se on nii levoton sen jäläkeen.Mää vann luulen,et siäl sitten on joku joka sen piän on sekottanu, ja nyt, vaikka äitmuori kertos silleen kahrenkesken,jot tullee niit,,,mää en voi puhhuu sellasii----voi sentää ko mää ---kiitos ko työ otaten ossaa mun surruuni.
Mun on ensin mäntävä lypsylle. - Amalia*
ville vallaton kirjoitti:
Olin tänään tuolla lammella ongella, ja sen suuren lakkasuon laidalla, tuli mies kahden suuren ämpärin kanssa juttusilleni. Ämpärit oli täynnä suuria keltaisia lakkoja. En tiedä oliko Hän kaipaamasi Anselmi??
Hänellä oli vaatetuksena ainakin sellainen suurikukallinen hellehattu.ko se on siskon tuoma hattu se kukallinen,jot en piähän pistäs,kyll mulla huivi soppii paraiten. Ol se sitten hyvä uutinen, voi mun Anselmi rakas,ko mää pelekäsin jot kui sull on käynny!
Sen viäl kerron, jot jos se Anselmi ois jonkun toisen löytännä, osinhan mää sen sille suannu.
Mää osin jäännynnä muistamaan meijän rakkautta,ja torennut,etten mää sit ollut se oikia.
Mää meen ny kattoon vaatetta,ko mä lähen aamulypsyn jäläkeen kirkolle sokurin ostoon.
Nyten on täällä Römsänperällä taas asiat ihan hyvin! terveiset ja kiitos Amalia Amalia* kirjoitti:
ko se on siskon tuoma hattu se kukallinen,jot en piähän pistäs,kyll mulla huivi soppii paraiten. Ol se sitten hyvä uutinen, voi mun Anselmi rakas,ko mää pelekäsin jot kui sull on käynny!
Sen viäl kerron, jot jos se Anselmi ois jonkun toisen löytännä, osinhan mää sen sille suannu.
Mää osin jäännynnä muistamaan meijän rakkautta,ja torennut,etten mää sit ollut se oikia.
Mää meen ny kattoon vaatetta,ko mä lähen aamulypsyn jäläkeen kirkolle sokurin ostoon.
Nyten on täällä Römsänperällä taas asiat ihan hyvin! terveiset ja kiitos Amaliaoli se Anselmi kuh haki mua tanssii laivaristeilyllä ja sano että on kotosi suältä Rämsänperältä.
Mutta hyvä kuh on vaan hillosualla.
Nääs ja iha 2 ämpärillistä oli lakkojaki.
Oli se hyvä tanssiin se toine Rämpsänperäläine,oli kyllä vähän liikaa maistanu.
Eikä ne muute tanssikkaa noi suamalaiset jossei oo rohkasua ottanu.
Onkos se Anselmi hyvä tanssimiäs.- Amalia*
ullamirjami kirjoitti:
oli se Anselmi kuh haki mua tanssii laivaristeilyllä ja sano että on kotosi suältä Rämsänperältä.
Mutta hyvä kuh on vaan hillosualla.
Nääs ja iha 2 ämpärillistä oli lakkojaki.
Oli se hyvä tanssiin se toine Rämpsänperäläine,oli kyllä vähän liikaa maistanu.
Eikä ne muute tanssikkaa noi suamalaiset jossei oo rohkasua ottanu.
Onkos se Anselmi hyvä tanssimiäs.vallan hurmas minutkii,ko pyöritti ja korvaan kuiski et mie oon ihana.Ja mää uskoin, ja uskon mää vieläkii,ko on se sen nii mont kertaa jo todeks on näyttännä. Hyvä miäs se on Anselmi.
- Amalia*
Amalia* kirjoitti:
vallan hurmas minutkii,ko pyöritti ja korvaan kuiski et mie oon ihana.Ja mää uskoin, ja uskon mää vieläkii,ko on se sen nii mont kertaa jo todeks on näyttännä. Hyvä miäs se on Anselmi.
Purkaa,ko ei Anselmi oo vielkkää kotiin tullu,niin on aikaa.
Ko meitill ei sit sitä jäläkiipolovee tullunna. niin ol se Anselmi hyvä mies, ko se sano, et
tee sinä Amalia vuan sitä pannukakkuas, niin tulloo ne naapurin lapset het syömään sitä.
Ja on niitäin soma kahtella ko syövät ja möyhentävät mielissään. Jotta sellanen on Ukkokulta minulla,ehäm mää voi olla ku kiitollinen,ko kohalle sattu sellanen miäs. Mää muuten tieränkin sen meijän kylän Kallen,joka nois laivaristeys kåyp.
Hyvä poika se on tanssimaan, mut mää varotan sua siit. Se yrittel muakin ennen, mut Anselmi voitti,ko ol niin rehellinen.
Älä sie usko sen höpinöit,mut voit nauttii sen tanssitairost vaan. - Amalia*
Amalia* kirjoitti:
Ko meitill ei sit sitä jäläkiipolovee tullunna. niin ol se Anselmi hyvä mies, ko se sano, et
tee sinä Amalia vuan sitä pannukakkuas, niin tulloo ne naapurin lapset het syömään sitä.
Ja on niitäin soma kahtella ko syövät ja möyhentävät mielissään. Jotta sellanen on Ukkokulta minulla,ehäm mää voi olla ku kiitollinen,ko kohalle sattu sellanen miäs. Mää muuten tieränkin sen meijän kylän Kallen,joka nois laivaristeys kåyp.
Hyvä poika se on tanssimaan, mut mää varotan sua siit. Se yrittel muakin ennen, mut Anselmi voitti,ko ol niin rehellinen.
Älä sie usko sen höpinöit,mut voit nauttii sen tanssitairost vaan.ko pittää ne elikotkin aamulla hoitaa. Anselmillein laitoin kuivat vaatteet esille, ko hää sielt märkänä tulloo, marjojens kanssa. Hellan reunas on riisikryynipuuro,jot voip syyä.
Mää viäl kiitän Jumalaakin, että sain viestin, että kaikki on hyvin Anselmilla,--- ja sitten nukun.
Kuulumisiin täältä Römsänperältäkin. Amalia
PS. Teille kanssa,--- Rauhallisen onnellista yötä. Amalia* kirjoitti:
Älä sie usko sen höpinöit,mut voit nauttii sen tanssitairost vaan.Kussää sitä Kalle rupesit kehuu,mää ku tykkää semmosista jokka on hyviä parketilla.
Siis semmosista en välitä, ette niitä luule helikopteriks,ja ei meinaan, keritä perässä pysyä.
Ommää semmosiakin nähny ,ja kerran pääsee hakeenki,mutta ei toistakertaa.
Moni luulee, että tanssissa täytyy tulla hiki.
Mää muuten voin vihjeeks sanoo ---olen tulossa helsinkiin silakkamarkkinoille lokakuun alkuaikoina taitaa olla ihan pyhäpäiväkin se.
- Maalaismies*
Aamulenkillä yksi Kaaleppi sanoi nähneensä Anselmin pelaamassa suopotkupalloa Hyrynsalmella. Oli kieltänyt sanomassa kellekään ainakaan römpsänperäläiselle peläten Amalian tulevan hakemaan pois kesken kilpailun. Sinä Amalia olit kuuleemma jyrkästi kieltänyt enää osallistumasta kilpailuihin sen jälkeen, kun akankannossa Anselmi ei ollu pärjänny yhelle ruotsalaiselle Axelille.
- Amalia*
ko mää viel meen pesemään ton maitosiivililän, ko sit ei voi jättää näin heltehellä. Mää viäl jourun käymään saunallaki pesullla.
Soon tehtävä ruisleipää ko taikina on pantu ,jotta en lähe kirkolle, hakekoot sokurinsa
itte Anselmi. On niin paljon tehtävä töitä nyten.
Mää sit kirjoottele enää, saap sitten itte kertoo. Hyvästi vaan. Amalia - etsivivä-amadeus
Anselmin.
Minulla kerran ukko numero uno kompuroi aamuyöstä kotio,niin hivautin sitä
mukuloijen lumilapiolla.
Toisenkerran Hän totes kotio tuleessaan pikkutunneilla:ryyppyporukassa suosio on suuri,
mutta heti,kun avaa kotioven suosio laskee huomattavasti - pilvi*
etsivivä-amadeus kirjoitti:
Anselmin.
Minulla kerran ukko numero uno kompuroi aamuyöstä kotio,niin hivautin sitä
mukuloijen lumilapiolla.
Toisenkerran Hän totes kotio tuleessaan pikkutunneilla:ryyppyporukassa suosio on suuri,
mutta heti,kun avaa kotioven suosio laskee huomattavastiTerve, niin lähti viikko taas alkuun,lämmintä riittää, hyvä on kesä ollut. Niin siellä Römpsänperällä ollaan leipomispuuhissa kuulemma. Kyllä siellä pirttikin kuumenee
uunia lämmittäessä.
Ei ole sanottu, etteikö se Anselmi saa leipälapiosta korvilleen mennen tullen,jos siihen osuu tulemaan. :D
Tänään onkin lähdettävä mökiltä asioimaan, illemalla taas palailen
- Anselmi Salakähmä
Hiukan lipsahdin keäreissullani tuonne Hyrynsalmelle. Mistähän Maalaismies senkin aavisti? Muistanut kyllä olen sinuakin, harva se viikko.
Oli se aika tapahtuma se suopotkupallon MM-tilaisuus. Oli niin kansainvälinen tapahtuma, että vallan Swamp Soccerista puhuttiinkin.
Osallistujia yli 5000 ja pelaajiakin 400. Ottelut ratkaistiin 22 kentällä ja suomalainen seura, Helsingin Telinekantajat voitti venäläisen Sputnikin loppuottelussa 1-0.
Paikalla oli uutistoimisto Reuter ja myös Discovery Chanel. Saaa nähdä onnistunko pääsemään kansaivälisiin kuviin. Kovasti hypin ja kurkotin ja huusin hautujutuuta.
Aika erkoisia seuranimiä oli mukana Suomesta, Kiveksen Koitto ja Varmat päivät vain mainitakseni.
Amalia! Kohta tulen Römpsänperälle ja Römpsänperän Futis FC perustetaan, sen jälkeen alkaa kova harjoittelu Römpsänperän Takasuolla. Ensi vuoden kisathan pidetään 16-17.7.- ihmeurheilu
Tieräksä Anaselmi, ottiko ne ylemäärin toopinkii niissä mittelöissä? Uutiset kerto että eräs joukkue piti panna puutkaan, kun kisakunto ol viritetty huippuunsa ennen koitosta.
Jos vielä valaisisit kaiken nähneenä kuinka ne tekee liukutaklauksen. Ja oliko suolla lakkojakin? Mitenkä Römpsänperän suo ehtii välillä toipua, kun sinä harjoituksissasi käännät sen mustaksi röpököksi? Toimiiko Amalia valmentajana? Ainahan huipputasolla pitää valmentaja olla. Monestihan se on perheen jäsen. Ainakin ääni varmaan kuuluisi.
Näin outoja kyselen, kun en ymmärrä alkeitakaan. - maalaismieskö?
tuo Anselmi ja Amalia hänen rouvansa, luulen niin. Tai sitten on muuten sisäpiirijuttua tämä.
- Anselmi Salakähmä
maalaismieskö? kirjoitti:
tuo Anselmi ja Amalia hänen rouvansa, luulen niin. Tai sitten on muuten sisäpiirijuttua tämä.
Minä se joskus kerron Römpsänperän kuulumisia ja olen esitellyt myös aviopüolisoni, Amalian.
Lähdin pienelle kesäreissulle ja Amalia huolestui. - Anselmi Salakähmä
ihmeurheilu kirjoitti:
Tieräksä Anaselmi, ottiko ne ylemäärin toopinkii niissä mittelöissä? Uutiset kerto että eräs joukkue piti panna puutkaan, kun kisakunto ol viritetty huippuunsa ennen koitosta.
Jos vielä valaisisit kaiken nähneenä kuinka ne tekee liukutaklauksen. Ja oliko suolla lakkojakin? Mitenkä Römpsänperän suo ehtii välillä toipua, kun sinä harjoituksissasi käännät sen mustaksi röpököksi? Toimiiko Amalia valmentajana? Ainahan huipputasolla pitää valmentaja olla. Monestihan se on perheen jäsen. Ainakin ääni varmaan kuuluisi.
Näin outoja kyselen, kun en ymmärrä alkeitakaan.Tioopinkia ei nautita. Sillonhan voittaja on se, joka ei jää kiinni. Kotikalja , lehmänmaito jne. ovat menestyksen pohjana.
Putkaanpanossa linee ylireagoitu, puolin ja toisin.
Liukutaklaus: Suoritetaan pystyasennossa, sotkemalla vastustaja umpihuppeluuksiin. Tuon jälkeen on helppo saadaa pallo haltuun. Lakkoja ei ollut ja lakat tulee myohemmin.
Römpsänperän suo kestää,aluetta on.
Amalia on valmentajana Römpsänperällä. Kukaan ei ole kilpaillut.
Hyrynsalmella on taustavoimana ollut Amalian sisar, Eufrosiina Tihveröinen, kera miehensä Aukustin - Ruunehan
Anselmi Salakähmä kirjoitti:
Tioopinkia ei nautita. Sillonhan voittaja on se, joka ei jää kiinni. Kotikalja , lehmänmaito jne. ovat menestyksen pohjana.
Putkaanpanossa linee ylireagoitu, puolin ja toisin.
Liukutaklaus: Suoritetaan pystyasennossa, sotkemalla vastustaja umpihuppeluuksiin. Tuon jälkeen on helppo saadaa pallo haltuun. Lakkoja ei ollut ja lakat tulee myohemmin.
Römpsänperän suo kestää,aluetta on.
Amalia on valmentajana Römpsänperällä. Kukaan ei ole kilpaillut.
Hyrynsalmella on taustavoimana ollut Amalian sisar, Eufrosiina Tihveröinen, kera miehensä Aukustinse Anselmi on, mutta Amalia, onkos Ruunella vaimo?
että joskus tuolla kuuskymppisissä eräs Rauha aina kaipaili Aulistaan,
olisiko nyt niin, että nämä Anselmi ja Aulis olisivat yhdessä olleet rilluttelemassa!
Yhtä surkeassa jamassa ainakin tuntuvat nämä frouvat olevan,
Rauhalla vaan oli muistaakseni iso mukulalaumakin huollettavana!- mitä*
tämänpäivän Amaliaan ja Anselmiin tulee, eipähän tuo Amalia siellä sure, vaan leipoo hyvää ruisleipää, ja pitää kotia pystyssä. Luottaen Anselmiinsa.
Kiva on lukea teidän palstaanne.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.961260Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata371255Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2861105- 1071025
- 71982
- 18946
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva13918- 51900
Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju16801Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f162798