Mä olen rakastunut naiseen joka on kasvissyöjä.
Mietin tässä sitä,että voiko hän rakastua minuun koska syön lihaa?
Eikö kasvissyöjä olekkin ehdoton syömisistään ja vegetaristi syö joitain eläinkunnan tuotteita,kuten kananmunia?
Tämä mun rakkaus tuntuu olevan melko ehdoton lihan suhteen.Pitäiskö mun nyt tässä ryhtyä vegeksi tuon naisen tähden,söisin lihaa suurinpiirtein salassa.
Pystytkö sä hyväksymään kultas lihansyönnin jos ite oot kasvissyöjä?
Entä sitten kun asutte yhdessä,niin saako jääkaapissa olla lihaa?
Vegat Hoi!
14
1015
Vastaukset
- Catsy_666
Ne eivät kestä edes lihan käryä. Ne eivät halua kokata samoilla pannuilla missä on kokattu lihaa.
- ...
Otapa selvää asioista ennen kuin alat yleistämään. Ei kaikki ole noin ehdottomia ja vegejä on hyvin paljon erilaisia. Itseäni ei lihan käry haittaa tippaakaan.
Sama jos sanoisin että kaikki hemulin näköiset naiset on rasittavia.
- LaikaQ
Vegejä on monenlaisia. Olen itse ollut parikymmentä vuotta kasvissyöjä henkkoht syistä mutta elänyt vuosia lihaa syövän naisen kanssa, eikä meillä ole todellakaan ollut ongelmia asian kanssa. Meillä tehdään ruoka samoilla välineillä, ne vain pestään hyvin välillä, jos ensin on tehty lihaa ja sitten tehdään kasvista. Syön jonkin verran maitoa ja kananmunaa. Olen siis tavallinen vege.
Tuossa kesän mittaan juttelin monta kertaa asiasta hyvin nuoren lepakkotytön kanssa. Hän oli vegaani, koska oli tavannut ihanan tytön, joka myös oli vegaani. Siis näitä kovan linjan tyyppejä, jotka eivät syö pisaraakaan eläinperäisiä tuotteita. Hän oli ehdottomasti sitä mieltä, ettei voisi elää lihansyöjän kanssa. Mutta siis ikää alle 20.
Joten luulisin, että sinunkin tapauksessasi asiaan vaikuttaa naisen oma suhtautuminen muiden tapoihin, ikä ja suhteen laatu. Nuorena on niin tajuttoman ehdoton monissa asioissa. Minun kantani kuitenkin on, että jos todella välittää, ei lähde vaatimaan toiselta tämän tottumusten totaalista muuttamista omien kaltaiseksi. Elämä onnistuu kyllä kahdella erilaisellakin katsomuksella, kun tahtoa oikeasti on.- Catsy_666
Juusto on murhaa ja kidutusta ja sitä rataa.
Näin Akuliina puhuu:
"Akuliinan manifesti 2. Tappajan nauru ja miten se hiljennetään
Julkaistu To, 11/06/2009 - 10:47 satuku Bensaa liekkeihin!
Eläinten tappaminen loppuu nyt!
Ei ole mitään perustelua sille, miksi sinulla olisi oikeus viedä toisen elämä. Unohda herkuttelu, vaatteet, perinne, unohda kaikki. Ne eivät ole eettisiä perusteluja. Kuule tämä: Sinun elämäsi ei ole arvokkaampi kuin toisen tuntevan yksilön.
Kysyn sinulta: miksi tapat. Koska se on hyvää, sanot. Koska jumala antoi luvan, sanot. Koska haluan tappaa, sanot. Vetoat tapaan. Vetoat historiaan. Vetoat lakiin. Vetoat talouteen.
Tai et sano mitään, vaan naurat. Pidät kiinni tappajan paikastasi koska se on takeesi vallasta ja yhteisöstä. Minä olen tappaja, naurat. Ammun tuon jäniksen huvikseni, en edes tarvitse syytä. Ja vieressäsi nauravat muut samanlaiset. Ja kaikki nauravat, vaikka naurussa kaikuu häpeä ja pelko. Pelko siitä, että kaikki jäävät kiinni pahuudesta ja väärästä valinnasta.
Tiedät, että olet jo hävinnyt taistelun. Kun puhumme oikeasta ja väärästä eurot ja pykälät eivät ole käypää valuuttaa. Eikä edes Jeesus ole nyt parempi perustelu kuin itse elämä.
Silti yrität vielä. Tapat koska he eivät puhu? Tapat koska he ovat erilaisia? Tapat koska et uskalla muutakaan? Koska kaiken on oltava kuten aina, tai sinulta katoaa elämän perusvarmuus.
Miten väkivalta elämän perusvarmuutena voi rauhoittaa sinua?
Toivoisin, että ymmärtäisit. Mutta jos et ymmärrä, on toimintasi estettävä.
Eläintilat on lopetettava ja kaikki tappamisella voittoa tekevät yhtiöt on purettava. Eläimen pahoinpiteleminen on tästä eteenpäin kuin kenen tahansa heikomman lyömistä. Tämä pätee paitsi yksittäisiin tapauksiin myös koko elämän ja kuoleman teollisuuteen, joka porskuttaa maataloustuilla eteenpäin.
On uuden kulttuurin aika. Tässä kulttuurissa uskotaan yksilöiden väliseen kunnioitukseen. Kunnioitus ei katso lajien välisiä rajoja.
Uudessa kulttuurissa eläimet eivät ole ruokaa, vaatteita tai rahaa vaan yksilöitä."
http://blogit.yleradio1.yle.fi/bensaaliekkeihin
Minun mielestäni tappaminen ruoaksi on hyvä homma. Olen nähnyt luonnossa vuorileijonan. Minusta olisi ollut eettisesti oikein vuorileijonan syödä minut. Sen sijaan se söi hevosen.
Sitä paitsi liharuoka on terveellistä.
Tofu petaa tietä Monsanton maailmanvalloitukselle.
Veganismi teki minut sairaaksi ja lihavaksi. Kasvisruoka ei sovi ihmiselle. - miksi vielä kestää
Catsy_666 kirjoitti:
Juusto on murhaa ja kidutusta ja sitä rataa.
Näin Akuliina puhuu:
"Akuliinan manifesti 2. Tappajan nauru ja miten se hiljennetään
Julkaistu To, 11/06/2009 - 10:47 satuku Bensaa liekkeihin!
Eläinten tappaminen loppuu nyt!
Ei ole mitään perustelua sille, miksi sinulla olisi oikeus viedä toisen elämä. Unohda herkuttelu, vaatteet, perinne, unohda kaikki. Ne eivät ole eettisiä perusteluja. Kuule tämä: Sinun elämäsi ei ole arvokkaampi kuin toisen tuntevan yksilön.
Kysyn sinulta: miksi tapat. Koska se on hyvää, sanot. Koska jumala antoi luvan, sanot. Koska haluan tappaa, sanot. Vetoat tapaan. Vetoat historiaan. Vetoat lakiin. Vetoat talouteen.
Tai et sano mitään, vaan naurat. Pidät kiinni tappajan paikastasi koska se on takeesi vallasta ja yhteisöstä. Minä olen tappaja, naurat. Ammun tuon jäniksen huvikseni, en edes tarvitse syytä. Ja vieressäsi nauravat muut samanlaiset. Ja kaikki nauravat, vaikka naurussa kaikuu häpeä ja pelko. Pelko siitä, että kaikki jäävät kiinni pahuudesta ja väärästä valinnasta.
Tiedät, että olet jo hävinnyt taistelun. Kun puhumme oikeasta ja väärästä eurot ja pykälät eivät ole käypää valuuttaa. Eikä edes Jeesus ole nyt parempi perustelu kuin itse elämä.
Silti yrität vielä. Tapat koska he eivät puhu? Tapat koska he ovat erilaisia? Tapat koska et uskalla muutakaan? Koska kaiken on oltava kuten aina, tai sinulta katoaa elämän perusvarmuus.
Miten väkivalta elämän perusvarmuutena voi rauhoittaa sinua?
Toivoisin, että ymmärtäisit. Mutta jos et ymmärrä, on toimintasi estettävä.
Eläintilat on lopetettava ja kaikki tappamisella voittoa tekevät yhtiöt on purettava. Eläimen pahoinpiteleminen on tästä eteenpäin kuin kenen tahansa heikomman lyömistä. Tämä pätee paitsi yksittäisiin tapauksiin myös koko elämän ja kuoleman teollisuuteen, joka porskuttaa maataloustuilla eteenpäin.
On uuden kulttuurin aika. Tässä kulttuurissa uskotaan yksilöiden väliseen kunnioitukseen. Kunnioitus ei katso lajien välisiä rajoja.
Uudessa kulttuurissa eläimet eivät ole ruokaa, vaatteita tai rahaa vaan yksilöitä."
http://blogit.yleradio1.yle.fi/bensaaliekkeihin
Minun mielestäni tappaminen ruoaksi on hyvä homma. Olen nähnyt luonnossa vuorileijonan. Minusta olisi ollut eettisesti oikein vuorileijonan syödä minut. Sen sijaan se söi hevosen.
Sitä paitsi liharuoka on terveellistä.
Tofu petaa tietä Monsanton maailmanvalloitukselle.
Veganismi teki minut sairaaksi ja lihavaksi. Kasvisruoka ei sovi ihmiselle.aksu tuli meidän tietoisuuteen pelkästään jonkun cityn kautta??? hienoa,tätä me kaikki ollaan odotettu!!!
sehän on meidän pelastus, lainataan siltä kun ei enää keksitä!!!
- .....
Hei!
Olen myös kasvissyöjä, eikä kenenkään lihansyönti olisi minulle ogelma. Tiedän, että jotkut eivät kestä edes lihan näkemistä ja suorastaan vihaavat lihansyöjiä, mutta itse en ole niin ääritapaus. Voin tehdä liharuokaa ja jopa maistaa sitä, mutta muuten olen kasvislinjalla. Olen töissä ruoan parissa ja jos en vaihda alaa, niin pakostikin joutuu lihan kanssa tekemisiin.
Jokainen aikuinen ihminen saa päättää itse syömisensä. Vaikka sitten söisi pikkukiviä pihalta. Kenenkään ei tarvitse tehdä elämänmuutosta toisen takia. Ja onhan kasvisruokaan siirtyminen iso uudistus elämässä, joten sen pitää mielestäni lähteä muusta kuin kiristyksestä ("minä tai liharuoka!!") tai painostuksesta ("erotaan muuten"). Tätä mieltä minä olen. Jos tyttöystäväsi ei kestä lihaa ja sinua lihansyönnin takia, hän ei ole sinua varten. Suhteesta ei luultavasti muutenkaan tulisi mitään. Entä jos hän löytää sinusta jatkuvasti muitakin asioita, jotka pitää muuttaa sellaiseksi kuin hän tahtoo?!- ........
Ja lisään vielä, että yleensä nämä lihansyöjien vihaajat ovat vielä kovin nuoria ja sen takia ehdottomia kaikessa. Siis että ei ole olemassa muuta vaihtoehtoa kuin kaksi ääripäätä. On vain mustaa ja valkoista. Ehkä nuorena kaikki eivät vielä osaa nähdä asioita muiden kantilta tai asioita muissakin väreissä kuin vain mustana tai valkoisena.
- lihansyöjä
siirtyminen pelkkiin kasviksiin tuosta vai.Hän ei ole mun tyttöystävä,vaan mä olen häneen rakastunut ja yritän tehdä häneen vaikutusta että hänkin kiinnostuisi musta.Tai on hän jo ilmaissut kiinnostuksensa,mut ei ole päässyt tapahtumaan mitään ratkaisevaa vielä.
Mä tiiän että hän on melko ehdoton lihan suhteen,enkä haluis että homma ryytyis mun lihansyöntiin.Kun hän on niin ihana! - Jasmin123
lihansyöjä kirjoitti:
siirtyminen pelkkiin kasviksiin tuosta vai.Hän ei ole mun tyttöystävä,vaan mä olen häneen rakastunut ja yritän tehdä häneen vaikutusta että hänkin kiinnostuisi musta.Tai on hän jo ilmaissut kiinnostuksensa,mut ei ole päässyt tapahtumaan mitään ratkaisevaa vielä.
Mä tiiän että hän on melko ehdoton lihan suhteen,enkä haluis että homma ryytyis mun lihansyöntiin.Kun hän on niin ihana!Näin vegaanin näkökulmasta aivan totaalisen väärin feikata kasvissyöjää alussa. Tosi kivaa kasvissyöjästä itsestään sitten suhun rakastuttuaan vasta huomata että hei toihan onkin oikeesti ihan mielissään valmis tukemaan tehotuotannollista eläinten koko elämän kestävää kidutusta ja tappamista, sekä halukas syömään raatoja.. Ole jooko alusta asti sitä mitä olet, ei se ole oikeasti monenkaan kasvissyöjän näkökannasta ollenkaan mukavaa joutua sitten rakastuttuaan miettimään moraaliselta näkökannalta sitä, voiko oikeasti elää ja rakastaa ihmistä joka on omien mielihalujensa takia aiheuttamaan sellaista tuskaa muille eläville olennoille..
Se kun ainakin omasta mielestäni kertoo aika paljon siitä asenteesta mikä toisella on muita eläviä olentoja kohtaan, jos on niitä valmis kohtelemaan niin kaltoin(tai tukemaan sitä). :( Vaikka se ei lihansyöjästä tunnu minkään arvoiselta asialta mitä ihminen syö, on kasvissyöjä yleensä ottanut sen verran runsaasti selvää asioista esim.lihantuotantoon liittyen, että tietää monenlaisia kauheuksoia mitä siihen liittyy ja siten hänestä voi tuntua erittäin pahalta ajatella että hän itse olisi valmis rakastamaan ihmistä joka on valmis tukemaansellaista laajamittaista elävien olentojen hyväksikäyttöä ja kärsimystä..
- ...
Itse syön kasvisruuan lisäksi maitotuotteita ja kananmunaa. Oon ollut vuosia syömättä mitään muita eläinkunnan tuotteita. En vaan halua syödä mitään, mikä on joskus ollut elävää. Mutta oon sitä mieltä, että jokainen päättää itse syömisistään. Mun valinta on tämä ja ihan yhtä hyvä ratkaisu on syödä lihaa.
Avopuoliso syö lihaa eikä se ole mulle koskaan ollut mikään ongelma. Myöskään mun kasvissyönti ei ole ollut avopuolisolle koskaan ongelma. Joskus syödään samoja ruokia ja toisinaan avopuoliso tekee itselleen liharuokaa. Joskus mä teen avopuolisolle liharuokaa mutta en kyllä suostu maistamaan niitä :) Mikä tietty tekee ruuanlaitosta mielenkiintoista joskus :)
Mut siis jokainen taaplaa tyylillään, eikä ruokavalio kai yleensä ole mikään este parisuhteelle. - ohikulkenut heteromies
Ainakin muinoin löytyi verkosta.
Analyysi siitä miten kasvissyöjät syövät puolustuskyvyttömiä porkkanoita jotka eivät edes pääse pakoon. - eräs vegetaristi
itse olen vegetaristi, mutta kaikki naiseni ovat syöneet lihaa, en tosin ihan kamalasti tykkää pussata lihan makuista suuta, että hampaan pesusta ei olis haittaa sen lihan syönnin jälkeen... voi kuulostaa turhamaiselta, mutta lihan maku nyt vaan ei ole niin hurmaava näin vegen näkökulmasta
- tuoksahda
kyllä lantun tai kukkakaalin jälkiinkään.
- väliäkö?
olen lihansyöjä sekä kasvisyöjä eli sekavan syöjä.Ei minulle haittaa mitään jos toinen kasvissyöjä tai lihansyöjä.En siis usein syö lihaa kuin silloin tällöin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204774
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831722Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871586Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741544Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561428Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121170Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351167Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651053