Ihmisen ikävä toisen luo

tuli tuo asia mieleen näin yön pimeinä tunteina.. eli ihmisen ikävä toisen luo.. Sanonta joka pitää paikkansa.. oli kyseessä mikä aika tahansa..

Ihmiset on luotu toimimaan yhdessä, ihmiset on luotu rakastamaan toisiaan.. ihmiset on luotu hyväksymään toinen toisensa sellaisena kuin on..

Me jokainen olemme ihmisiä, joilla jokaisella meistä on ihmisen ikävä toisen luo..

48

486

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meitä on monta,

jotka olemme yksin ihan omasta vapaasta tahdosta,
      ilman että siitä vaahdotaan.

• oletko joku erakko

jos kerran oot ihan yksin omasta vapaasta tahdostasi.. sä sitten elät jossain muussa kun tässä suomalaisessa yhteiskunnassa.. mä ainakin elän tässä samassa yhteiskunnassa missä muutkin.. että tiedoksi vain..

• minä myös
        oletko joku erakko kirjoitti:

jos kerran oot ihan yksin omasta vapaasta tahdostasi.. sä sitten elät jossain muussa kun tässä suomalaisessa yhteiskunnassa.. mä ainakin elän tässä samassa yhteiskunnassa missä muutkin.. että tiedoksi vain..

yhteiskunnassa kovin mielelläni elän ja muiden kanssa viihdyn kerrostalossa. Tässäkin talossa omassa yhteisönsä. Nyt suunnitellaan miten tuota yhteistä pihaa ensikesäksi yhdessä laittaisimme entistä ehommaksi;))ja yhteinenGrilli käy kuumana miltei joka ainut ilta...yhteisöllisyys ja sen tarve on yksilöllistä.

Kun täysin yksin haluan olla. Menen metsään. Tai meren rannalle. Yksin. Ja sellaiseen paikkaan jossa, todella voin olla yksin.

t.Pimu

• Kummallinen

Ihmis lapsi kuolee jos sitä ei kukaan koskettelisi ja hoivaisi.
        Ei ihminen muutu kuin yksinäiseksi.
        Sinäkään et vaan tunnusta että kaipaat joskus vierellesi jotain ihmistä.
        Ihminen voi kieltää tunteitaan. Se taas kostautuu jossain vaiheessa.

• en kaipaa!
        Kummallinen kirjoitti:

Ihmis lapsi kuolee jos sitä ei kukaan koskettelisi ja hoivaisi.
        Ei ihminen muutu kuin yksinäiseksi.
        Sinäkään et vaan tunnusta että kaipaat joskus vierellesi jotain ihmistä.
        Ihminen voi kieltää tunteitaan. Se taas kostautuu jossain vaiheessa.

Saan olla just niinkuin haluan tai en halua, tehdä tai en tehdä, lähteä tai en lähde...ihan määrään itse...
        En ole yksinäinen, vaikka olen yksin, en halua ketään tähän...ja..ihan oikeasti
        en halua että mua koksetellaan...en pidä halailusta, ja mun mielsetä tää nykyinen halailuvimma on kamalaa, astun heti taaksepäin jos näen että joku aikoo "halata"...en pidä siitä että iholleni tupataan, varsinkin kun en halua.
        Miksi mun pitäisi haluta toista ihmistä? En keksi itselleni syytä.

• Pimu F.
        en kaipaa! kirjoitti:

Saan olla just niinkuin haluan tai en halua, tehdä tai en tehdä, lähteä tai en lähde...ihan määrään itse...
        En ole yksinäinen, vaikka olen yksin, en halua ketään tähän...ja..ihan oikeasti
        en halua että mua koksetellaan...en pidä halailusta, ja mun mielsetä tää nykyinen halailuvimma on kamalaa, astun heti taaksepäin jos näen että joku aikoo "halata"...en pidä siitä että iholleni tupataan, varsinkin kun en halua.
        Miksi mun pitäisi haluta toista ihmistä? En keksi itselleni syytä.

voi, todella tuntua siltä että, joku tunkeutuu ihollesi. Tiedän, tämän koska itselläni autistinen nuorimies...snadina häntä kun paljon halattiin isänsä kanssa, ei osanut vielä tuota ilmaista että, tuntuu ILKEÄLTÄ. 6 vuotiaana- sitten, pystyi jotenkin ilmaisemaan ettei pidä. Ja kysyi: Miksi sinä äiti isän kanssan NIIN paljon halasitte ja rapsuttelitte minua? Se tuntui kurjalta? Itku silloin pääsi minulta mutsina.... Nyt, saan halata häntä mutta, KYSYN aina ensin saanko? Ja yllättäen en koskaan, mene vieläkään halaamaan tai edes koske....niin oma mutsi vaikka olenkin ja tuttu hänelle. Kunnioitan hänen kehoaan ja aistejaan. Jotka, ovat ns.yliherkät. Aistiyliherkkyys jo tasaantunut. Mutta, aina tuo yliherkkyys tulee hänellä olemaan, joskus enemmän , joskus vähemmän...en voi muuta kuin ymmärtää. Vaikka monesti tekisi mieleni vielä hänen hiuksiaan silittää;)) niin en voi...noin vaan.

Me kaikki olemme kovin erilaisia, ja toiset meistä eivät tuota koskettelua niin vaan siedä. Itse taas kovasti pidän kovasti halaamisesta ja silittelystä;)

Joten voin kyllä ymmärtää mitä tarkoitat.

t.Pimu

• kellä ei

Älähän yleistä. Meitä yksinkin viihtyviä on pilvin pimein. Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

• Oletteko sitten erakoita, jos kerran elätte ihan yksin omasta vapaasta tahdostanne.. sä sitten elät jossain muussa kun tässä suomalaisessa yhteiskunnassa.. mä ainakin elän tässä samassa yhteiskunnassa missä muutkin.. aivan samoin kun muutkin ihmiset tässä suomessa..

• suomalaisessa-
        pirre-tyttö kirjoitti:

Oletteko sitten erakoita, jos kerran elätte ihan yksin omasta vapaasta tahdostanne.. sä sitten elät jossain muussa kun tässä suomalaisessa yhteiskunnassa.. mä ainakin elän tässä samassa yhteiskunnassa missä muutkin.. aivan samoin kun muutkin ihmiset tässä suomessa..

yhteiskunnassa.
        En vain tarvitse hovia ympärilleni, viihdyn omassa seurassani, vallan mainiosti.
        En tarvitse siihen muita.
        Joten, älä yleistä kiitos.

• Enkeli-trio
        pirre-tyttö kirjoitti:

Oletteko sitten erakoita, jos kerran elätte ihan yksin omasta vapaasta tahdostanne.. sä sitten elät jossain muussa kun tässä suomalaisessa yhteiskunnassa.. mä ainakin elän tässä samassa yhteiskunnassa missä muutkin.. aivan samoin kun muutkin ihmiset tässä suomessa..

em.mainitut eivät ol mittää erakoi,ku sinkkui,iha omast tahrost.
        Mullaki yks hyvä ystävä,yksinasuva,mut kaikkee muutku erakko.
        Parisuhteeski voi olla kaksinyksin.Toisinas.

• hyvä näin
        Enkeli-trio kirjoitti:

em.mainitut eivät ol mittää erakoi,ku sinkkui,iha omast tahrost.
        Mullaki yks hyvä ystävä,yksinasuva,mut kaikkee muutku erakko.
        Parisuhteeski voi olla kaksinyksin.Toisinas.

Yhdessä oloa teoriassa olen kokenut vuosikymmeniä ja nyt yksin ollessani en tunne sitä yksinäisyyttä, mitä tunsin avioliitossa. Kaksin kärsitty yksinäisyys voi olla todella raskasta.
        En ole yksin, minulla on lapset ja lastenlapset sekä muutama ystävä. Suurimman osan suvusta olen lempannut out elämästäni, sillä heistä ei ole ollut muuta kuin harmia elämän varrella.
        Tämä vapaa yksinäisyys on elämäni parasta aikaa, mutta jos joku sopiva kohdalle sattuu, niin miksei voisi olla suhdekin, mikä on kuitenkin hyvin epätodennäköistä.

• Adria

-ihmiset on luotu hyväksymään toinen toisensa sellaisena kuin on..

Jaa, joku luojataho on jättänyt työnsä pahasti kesken.

• juopottelussa

• ja tästähän
        juopottelussa kirjoitti:

jos joku on päässyt tästä tyypistä eroon...
        oma vika,mitäs joi kaiken...

http://www.youtube.com/watch?v=P5ll9Q85Ntg

se "ihmisen ikävä toisen luo" on lähtösin, ei siis mikään sanonta vaan tämän biisin nimi.

• tulen sitä

enemmän arvostan omaa rauhaa. Johtuneeko siitä, etten koskaa ole asunut yksin. Ja kai minusta sitä erakonkin vikaa löytyy.....

• no samat!!!

tälle päivälle tuli yllättävä yksinolo, ja NAUTIN!!!

• mennessä

(oletan että olet 50 koska tällä palstalla kirjoittelet), et ole koskaan elänyt yksin, tulee vahva epäilys että mahdatko olla läheisriippuvainen?
        Kyllä jokaisen pitäisi jossain vaiheessa elämää opetella asumaan yksinkin. Ainakin nuorena se mahdollisuus pitää olla, jotta oma persoonallisuus pääsee kunnolla kehittymää. Miksi et ole koskaa asunut yksin? Oletko hypännyt isän ja äidin luota naimisiin vai? Entäs sitten, jos olet naimisissa, puolisosi ottaa eron tai kuolee? Etsitkö heti jonkun vaikka kiven alta ja vaikka minkälainen alkkis kelpaa, kunhan ei tarvitse olla yksin? Ei aikuisiin apsiinsa ainakaan pidä ripustautua.

• Pimu F.
        mennessä kirjoitti:

(oletan että olet 50 koska tällä palstalla kirjoittelet), et ole koskaan elänyt yksin, tulee vahva epäilys että mahdatko olla läheisriippuvainen?
        Kyllä jokaisen pitäisi jossain vaiheessa elämää opetella asumaan yksinkin. Ainakin nuorena se mahdollisuus pitää olla, jotta oma persoonallisuus pääsee kunnolla kehittymää. Miksi et ole koskaa asunut yksin? Oletko hypännyt isän ja äidin luota naimisiin vai? Entäs sitten, jos olet naimisissa, puolisosi ottaa eron tai kuolee? Etsitkö heti jonkun vaikka kiven alta ja vaikka minkälainen alkkis kelpaa, kunhan ei tarvitse olla yksin? Ei aikuisiin apsiinsa ainakaan pidä ripustautua.

että, isän kanssa emme elämäänne puutu aikuiset jäbät;) itse saatte rauhassa elää niinkuin tahdotte ja parhaaksi näette...neuvomme ja autamme toki; parhaamme mukaan, mutta kaikkia mekään ei tiedetä....ja himaan voi aina tulla aikuisenakin jos, maailma sitten pahasti bollaan potkaisee täysillä. Himassa voitte rauhassa koota elämänne sirpaleet uudestaan. Jos, huonosti käy. Kadulle ei tarvitse kenenkään joutua. Sen takia. Hima on aina hima. Mutta, Nais- ja fyrkkasotkunne hoidatte kyllä ihan ite. Niissä, ei jelpitä yhtään!

t.Pimu

Viisaasti kirjoitit, jokaisen on opittava elämään myös yksin. Muuten ei opi. Ei voi luottaa että, niitä käsien allelaittajia laittaa kun hölmöilee. Jos, katuu, niin on nousta itse ylös ja jatkettava matkaa... Nuorin ei meillä koskaan, tule pärjämään täysin yksin. Elämä järjestettävä hänelle siten toisin. Mutta, minusta on ihanan tervettä, kun haluaa hänkin jo, muuttaa himasta veks. Niinkuin vanhemmatkin kundit. Koska, on fyysisesti jo aikuinen ja nuorimies ja halu itsenäistyä vaikeuksista huolimatta kova.

• Enkeli-trio
        mennessä kirjoitti:

Läheisriippuvaisuut ? Rakkaureks mää ole luullu.
        Hyppäsin heti lapsuurenkorist naimissii.
        Hää-yä nukuttii sit "oma orre alla"
        Ukko ei ol ottanu eroo,eikä olla kualtu viäl kumpika.
        Rakkauselämäkä ei ol kuallu :)

• on sana,
        Enkeli-trio kirjoitti:

Läheisriippuvaisuut ? Rakkaureks mää ole luullu.
        Hyppäsin heti lapsuurenkorist naimissii.
        Hää-yä nukuttii sit "oma orre alla"
        Ukko ei ol ottanu eroo,eikä olla kualtu viäl kumpika.
        Rakkauselämäkä ei ol kuallu :)

jonka rakkaudettomat ovat kehittäneet, kun eivät muulla lailla ääneen kehtaa rakastavia kadehtia.

• Pimu F.
        on sana, kirjoitti:

jonka rakkaudettomat ovat kehittäneet, kun eivät muulla lailla ääneen kehtaa rakastavia kadehtia.

ja ihmetellyt olen että, miksi tuo sana oikein "keksittiin", ehkäpä joillakin tutkijoilla oli materiaalista mitä tutkia vaan yksin kertaisesti pula? Liikaa kun ihmiset luokkittelevat ja lokeroivat ihan kaiken;)) niin näitä IHME käsityksiä ja sanoja sitten tulee...ja jokuhan ne aina keksii;)) Ei pidä vakavasti kaikkia ottaa...helppo heittää muista, olet läheisriippuvainen, ja entä jos ihminen ei ole?. Vaan yksinkertaisesti vaan kohtalonsa orja?;))Itse me täällä omat ihmissotkut aiheutamme ja vielä vapaasta tahdostamme;)) Minä ainakin...

t.Pimu

• välillä tätä suomalaista yhteiskuntaa jos kerran asuu suomessa.. Jos ajatellaan entisaikaan kullanhuuhtojia tuolla lapissa esimerkiksi niin nekin kävi välillä tankkaamassa kylissä ja kaupungeissa..

• aloituksesi

tarkoittanut ihan muuta ku mitä nyt annat ymmärtää.

• usko,

että kullanhuuhtojat olisivat erakkoja luonteeltaan, vain yksi ammatin mukanaantuoma sivujuonne.

• pirre--
        aloituksesi kirjoitti:

tekee jonkun alotuksen ja muuttaa ite sen puutaheinäks!! Onneks ite, ei tarvita erillistä trollia, kuten muilla palstoilla.

• aloituksesi kirjoitti:

vaan ihan sitä missä me kaikki elämme.. eli tätä suomalaista yhteiskuntaa...

• toimiva jäsen, en

vain tarvitswe "ihmisen ikävää toisen luo".
        Sekoitat nyt kaksi asiaa toisiinsa.

• tekstisi
        pirre-tyttö kirjoitti:

vaan ihan sitä missä me kaikki elämme.. eli tätä suomalaista yhteiskuntaa...

uudestaan! Vai tarkoittaako ihmisen ikävä toisen luo sinulle jotain kaupan tätiä tai rautakaupan myyjää? Minulle ei tarkoita.

• Heikunkeikku

Mä tykkään kyllä olla yksistäänkin. Nautin, kun voi kuunnella musiikkia kuulokkeilla, tai ruveta harjoittelemaan itse jotakin kappaletta.
      Piisaahan noita ihmisiä, kun sille päälle tulee, että olisi mukava nakata muutamat sanat huulten välistä toiselle.
      Aloituksesi on oudon mustavalkoinen. Ihan kauniita sanoja, mutta joku siinä tökkii.
      Harmittavinta on tuo Me-muodon käyttö. Me jokainen, me kaikki, ihmiset...jne...
      :(

• Meriläinen

monta kertaa viestisi ja minäkin mietin miksi yleistät.
      Jos sinulla oli viime yönä ihmisen ikävä toisen luo niin minä kyllä nukuin täyttä häkää tuohon aikaan.
      Enkä aamullakaan moista pohtinut vaan nautin aamukahvini rauhassa ja iki ihanassa yksinäisyydessä.
      En voi sietää ketään kälättämässä vieressäni kun herään ja kun sitten olen herännyt lähden ulos katselemaan ihmisiä jos haluan usein en.
      Nytkin olen paljon ollut poissa ihmisten ilmoilta.
      Ihmisen täytyy oppia myös elämään itsensä kanssa ja yksin muuten voi olla rasite läheisilleen. Olen tämän nähnyt.(tämä oli tahallinen yleistys)
      Ja kuinka paljon tunnet ihmisiä jotka hyväksyy toinen toisensa? Aika vähän luulen etten tunne yhtään. Rakkaat ja läheiset on helppo hyväksyä mutta jos on eri mieltä niin......

• Hupijuttu

Viime yönä minulla ei totisesti myöskään ollut ikävä kenenkään luo, vaan mietin voisinko mennä avointille nukkumaan, että pääsisin omaan seuraani.
        Kaverina minulla oli naisihminen joka on tyhjänpuhumisen mestari...koko ajan äänessä ja nuori mies joka tuntui olevan intona vanhempiin naisiin.
        Jestas...olisin maksanut paljon että olisin päässyt kummastakin eroon ;)
        Yö oli ihana jokirannassa ja yölinnut huhuili...
        Puhegeneraattori pilasi herkän hetken luonnossa...

• kawe

näkökulma aiheeseen jotenkin ristiriitainen.
      Mielestäsi jokainen on luotu yhdessäoloon, mutta et hyväksy eriävää mielipidettä, vaikka kirjoitat hyväksymisestä *sellaisena kuin on.
      Yhteiskuntamme on nykyisin hyvin vaativa ja korostaa osaamista moninaisesti, että siellä pärjää, eli hallitsee omaa elämäänsä. Yhteiskuntamme ei vaadi yksilöltä sitoutumista muihin ihmisiin, vaan elämme individualismin(yksilökeskeisyyden) aikaa. Toki jokainen joutuu tapaamaan muita ihmisiä, on valintakysymys haluaako hän kotiinsa ketään ja miten hoitaa suhteet läheisiinsä.
      En liittäisi yhteiskuntaa ja ihmisen ikävää toisen luo, mielestäni puhutaan yksilöstä ja hänen valinnastaan.
      Itse elän yksin, nykyisin viihdyn mainiosti ja tapaan ketä haluan, milloin ja missä haluan, ihan hyvää elämää joka tapauksessa.

• sä oot ehkä varmaan mies.. Mietin sitä että jos oot äiti ja sulla on huollettavia.. niin ajattelisit asioita hieman toisin.. Puoliso joka on sairas.. silloinkin ajattelisit asioita hieman toisella tavalla..

Mikä on mun mielestä ihmisen ikävä toisen luo.. se on sitä.. että minä ainakin kaipaan sitä aikaa kovasti jolloin mieheni oli terve.. sitä aikaa minä kaipaan.. uskotko sen.. Kaipaan myös sitä aikaa kun minä vielä olin töissä.. sitäkin aikaa kaipaan.. niitä mulle tuttuja työkavereita.. Minä en oo ihminen joka istun päivät pitkät kotona.. minä en oo semmoinen ihminen.. en oo koskaan ollut... Mä oon aina mennyt yötä päivää.. milloin olen istunut koulun penkillä.. milloin tehnyt työtä.. milloin hoitanut lapsia.. milloin tehnyt mitäkin aina oon jotain tehnyt.. nytkin viimeisen vuoden ajan.. jonka olen yksin nukkunut tuolla parisängyssä.. miettien milloin ukko on terve.. Milloin tulee joku käymään kylässä.. milloin tulee se normaali aika takaisin.. eikä tämmöinen mikä nyt on..

• olen----
        pirre-tyttö kirjoitti:

sä oot ehkä varmaan mies.. Mietin sitä että jos oot äiti ja sulla on huollettavia.. niin ajattelisit asioita hieman toisin.. Puoliso joka on sairas.. silloinkin ajattelisit asioita hieman toisella tavalla..

Mikä on mun mielestä ihmisen ikävä toisen luo.. se on sitä.. että minä ainakin kaipaan sitä aikaa kovasti jolloin mieheni oli terve.. sitä aikaa minä kaipaan.. uskotko sen.. Kaipaan myös sitä aikaa kun minä vielä olin töissä.. sitäkin aikaa kaipaan.. niitä mulle tuttuja työkavereita.. Minä en oo ihminen joka istun päivät pitkät kotona.. minä en oo semmoinen ihminen.. en oo koskaan ollut... Mä oon aina mennyt yötä päivää.. milloin olen istunut koulun penkillä.. milloin tehnyt työtä.. milloin hoitanut lapsia.. milloin tehnyt mitäkin aina oon jotain tehnyt.. nytkin viimeisen vuoden ajan.. jonka olen yksin nukkunut tuolla parisängyssä.. miettien milloin ukko on terve.. Milloin tulee joku käymään kylässä.. milloin tulee se normaali aika takaisin.. eikä tämmöinen mikä nyt on..

koko ajan tiennyt että tota samaa taas ajat takaa. älä juutu samaan olotilaan ku se entinen ei tuu. sun on pakko hyväksyä ajatus ettei sun miehes parane. ja mee ite kylään, tai pyydä sukulaisias ja ystäviäs teille. sä luulet että sun nettitutut rynnistää sun luo talkoisiin tai kahville kun laitat yhteystietos tänne,voi oikeesti olla vaarallista. paljon vaarallisempaa ku mennä metsään hillaan, mitä et uskalla tehä.

• olen---- kirjoitti:

koko ajan tiennyt että tota samaa taas ajat takaa. älä juutu samaan olotilaan ku se entinen ei tuu. sun on pakko hyväksyä ajatus ettei sun miehes parane. ja mee ite kylään, tai pyydä sukulaisias ja ystäviäs teille. sä luulet että sun nettitutut rynnistää sun luo talkoisiin tai kahville kun laitat yhteystietos tänne,voi oikeesti olla vaarallista. paljon vaarallisempaa ku mennä metsään hillaan, mitä et uskalla tehä.

jos olis kaveri niin menisinhän minä sinnekkin.. Olis se mun mies kävelevä ihminen kuten ennen oli.. Me kuljettiin paljon yhdessä metsässäkin ennen.. Ja sitä ajatusta että mieheni ei parane.. minä en hyväksy koskaan.. en milloinkaan..

Mun mielestä ystävät voi itsekkin soittaa ja kysyä ootko kotona. Jos vaikka tultas käymään.. kuten he ennenkin teki.. Toki minäkin käyn joka päivähän oon jossain päin menossa.. Mutta kaikista eniten minä kaipaan töitä.. pääsisin päiväksi tekemään oikeaa työtä.. sitä mitä ennenkin tein.. sitä minä kaipaan ja työkavereita.. niitä mulle tuttuja ihmisiä.. tuosta läheltä missä mun työpaikka oli vuonna 2005 - 2006. Ennen niitä ikäviä tapahtumia.. joita ei haluaisi enää muistaakkaan.. vaikka ne muistaakin.. Nyt eletään vuotta 2009.. ja jos tuo firma olis pysynyt tuolla missä se oli vuonna 2005 se olis ihan jotain muuta nykyään..

• soita ite
        pirre-tyttö kirjoitti:

jos olis kaveri niin menisinhän minä sinnekkin.. Olis se mun mies kävelevä ihminen kuten ennen oli.. Me kuljettiin paljon yhdessä metsässäkin ennen.. Ja sitä ajatusta että mieheni ei parane.. minä en hyväksy koskaan.. en milloinkaan..

Mun mielestä ystävät voi itsekkin soittaa ja kysyä ootko kotona. Jos vaikka tultas käymään.. kuten he ennenkin teki.. Toki minäkin käyn joka päivähän oon jossain päin menossa.. Mutta kaikista eniten minä kaipaan töitä.. pääsisin päiväksi tekemään oikeaa työtä.. sitä mitä ennenkin tein.. sitä minä kaipaan ja työkavereita.. niitä mulle tuttuja ihmisiä.. tuosta läheltä missä mun työpaikka oli vuonna 2005 - 2006. Ennen niitä ikäviä tapahtumia.. joita ei haluaisi enää muistaakkaan.. vaikka ne muistaakin.. Nyt eletään vuotta 2009.. ja jos tuo firma olis pysynyt tuolla missä se oli vuonna 2005 se olis ihan jotain muuta nykyään..

ystävilles. asia on niin, että moni voi arastella ottaa yhteyttä sun miehesi vuoksi. eivät tiedä mitä sanoisvat ym. niin no pakko sun ei ole hyväksyä tapahtunutta,mutta yritä opetella elämään sen kanssa. oisko mikään terapia mitään? oot kuiteskin kokenut melko rankkoja asioita

• kawe
        pirre-tyttö kirjoitti:

sä oot ehkä varmaan mies.. Mietin sitä että jos oot äiti ja sulla on huollettavia.. niin ajattelisit asioita hieman toisin.. Puoliso joka on sairas.. silloinkin ajattelisit asioita hieman toisella tavalla..

sinun ikäluokkaasi, kahden pojan äiti ja kohta *kolmannen pikkuisen mummi.
        Minä olen se sairastunut ja toisen naisen vuoksi jäänyt yksin, mutta haluan elää tätä päivää, katsoa eteenpäin niillä eväillä joita minulla on. Entiseen elämään ei ole paluuta, vaikka kyllä ne välillä mielessä pyörii minullakin.
        Meillä kenelläkään ei ole helppoa, enkä minä poikkea paljoakaan nykykaavasta, eli eiköhän meillä riitä velvotteita (hankittu perhe) kannustimiksi .........
        Ikävä toisen luo ei ole realismia kohdallani, luulisin.......

• HTZA
        kawe kirjoitti:

sinun ikäluokkaasi, kahden pojan äiti ja kohta *kolmannen pikkuisen mummi.
        Minä olen se sairastunut ja toisen naisen vuoksi jäänyt yksin, mutta haluan elää tätä päivää, katsoa eteenpäin niillä eväillä joita minulla on. Entiseen elämään ei ole paluuta, vaikka kyllä ne välillä mielessä pyörii minullakin.
        Meillä kenelläkään ei ole helppoa, enkä minä poikkea paljoakaan nykykaavasta, eli eiköhän meillä riitä velvotteita (hankittu perhe) kannustimiksi .........
        Ikävä toisen luo ei ole realismia kohdallani, luulisin.......

tuta, kuinka fiksu "kawe" on.
        Ei turhaa tunteilua, asiaa vaan, ja kuitenkin, jätti portin auki.
        luulisin.... sen olevan ihana neitonen, oikealle miehelle, uudelle.

• kawe
        HTZA kirjoitti:

tuta, kuinka fiksu "kawe" on.
        Ei turhaa tunteilua, asiaa vaan, ja kuitenkin, jätti portin auki.
        luulisin.... sen olevan ihana neitonen, oikealle miehelle, uudelle.

karsii rönsyt pois ja näyttää oleellisen, vaihtoehtoja on vain yksi, selviytymminen
        Ihan simppeliä se ei kuitenkaan ole ollut, mutta kun sen oivaltaa se turha saakin jäädä......Luulisin on totta
        Mukavaa lomaa K;))

• ei ole läheskään

sosiaalisin laji maapallolla. Monen muun lajin yksilö kuolee ilman riittävän isoa samanlajista porukkaa, ihminen pärjää loistavasti itsekseen, kuten tässäkin ketjussa jo moni on todennut.

• vaikka*

erosimme vasta muutama tunti sitten.

Muutama päivä yhteistä lomaa jossain missä ei ollut ketään.
      Saisimpa muutaman tunnin takaisin.
      Tai muutaman tärkeän hetken.

• vastalausemyrsky

saadaan aikaan:
        Mun mielestä' on omituista ja kuummallista tuo ainainen yhdessäroikkuminen ja lääppiminen.
        En ymmärrä aikuisia ihmisä, jotka kulkevat käsikädessä kuin pikkupenskat ja pussailevat koko ajan.
        Roikutaan ja ikävöidään, mun mielestä SE on omituista.
        Läheisriippuvuutta.
        EI osata eikä pystytä olemaan yksin.
        SE on kummallista.

• 50+
        vastalausemyrsky kirjoitti:

saadaan aikaan:
        Mun mielestä' on omituista ja kuummallista tuo ainainen yhdessäroikkuminen ja lääppiminen.
        En ymmärrä aikuisia ihmisä, jotka kulkevat käsikädessä kuin pikkupenskat ja pussailevat koko ajan.
        Läheisriippuvuutta.
        SE on kummallista.

kansalaiset tuota tekevät, he ovat varmasti naimisissa, mutteivat toistensa kanssa.

• Pirre*
        50+ kirjoitti:

kansalaiset tuota tekevät, he ovat varmasti naimisissa, mutteivat toistensa kanssa.

huvittava oivallus..he.

• Pimu F.
        vastalausemyrsky kirjoitti:

saadaan aikaan:
        Läheisriippuvuutta.
        SE on kummallista.

vitsi, kerran päivässä ainaski ellen useammin;))i...mieheni vyötärön ympärille käteni laitan, ja pääni painan hän rintaansa vasten jos, istun niin mahaansa vasten on ihan pakko painaa;) ja höh...mekin jo toistemme olemme tunteet seitsemän vuotta....ihanaa se on kun lämpöisellä kädellään hiuksiani silittää....tai sitten kipeitä pohkeita hieroskelee ja kysyy auttoiko;))

Ja silti en hänessä roiku...menee miten tahtoo ja milloin tahtoo?;))Sama vapaus minulla...jos, perääni jatkuvasti soittelisi ja kyselisi; niin hermostuisin todella ja ihmettelisin että, miksi kummassa, onko joku todella vinossa?

t.Pimu

• yksihyvä

Minua ihmetyttää enempi se, että heti erottua tai leskeksi jäätyä hakeudutaan suhteeseen. Asiat pitää saada kuntoon ja sitten miettiä uutta suhdetta. Olen joutunut sivusta seuraamaan näitä uusia suhteita. Eikö ihmiset kestä yksinäisyyttä, kun on otettava vaikka millainen epätoivoinen tapaus kaveriksi.
      Minä en hyväksy millaista tahansa ja siinä se vika varmaan onkin, että olen yksi. Onni, että en ole huolinut näitä eronneita tai karanneita luusereita, joilla on päällimmäisenä ajatuksena saada huoltaja elämäänsa. Heillä ei olisi ollut muuta annettavaa suhteeseen kuin rahahuolia, alkoholia ja tupakkaa ja lapsia viikonlopuksi huollettavasksi.
      Parempi yksin kuin huonossa suhteessa.

• O - O

miten suuria intohimoja aloitus näkyy herättävän. "Minä en ainakaan koskaan kaipaa ketään" -ajatus näyttäytyy hämmästyttävän voimakkaana ketjussa. Ihmettelen, miksi. Miksi joidenkin ihmisten mielestä toisen ihmisen kosketus voi olla pelottava asia tai äärimmäisen vastenmielistä?

Koen pärjääväni pitkiäkin aikoja hyvin ilman fyysistä läheisyyttä, mutta tuntuisi tosi kamalalta ajatella, ettei kukaan enää koskaan halaisi lämpimästi tai hellisi, varsinkin silloin kun tuntisin sitä tarvitsevani. Erityisesti vaikeina hetkinä läheisen ihmisen fyysinen lähellä oleminen ja lämmin halaus on tuntunut rauhoittavan mieltä sekä antavan lohtua, energiaa ja voimaa.

Toivon, että saisin vielä viimeisinä elinvuosinakin herätä - ainakin aina välillä - lämpimän ihmisen vieressä uuteen ihanaan aamuun.;))

• pois potkittu

eikö se usein niin mene,että se joka haluaa erota,alkaa hetken päästä kaipaamaan,ja se joka on "potkittu" pois ei enää kaipaakkaan,häntä joka halusi erota.Näin kävi minulle ja olen nyt tyytyväinen,että sain antaa potut pottuina kaipaajalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      2008
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1468
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1177
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1067
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1062
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      867
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      836
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      812
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      723
    Aihe