HEi!
olen ostamassa ensimmäistä pyörää ja vaihtoehtoina olisi
Suzuki Savage 650
Yamaha Virago 535
Kawasaki VN 500
Honda Shadow
Mitä näistä suosittelesit pienikokoiselle naiselle. Plussia ja miinuksia saa listata!!! Kortti ollut jo monta vuotta mutta nyt vasta pääsisi ajamaan. Eli kokemusta ei ole kertynyt vielä
Kiitos etukäteen !!
Ekaksi pyöräksi naiselle
25
912
Vastaukset
- pohdittavaksi
Ne on kaikki OK.
Itse listaisin pyörät naiselle seuraavasti.
1. Shadow
2. Virago
3. VN500
4. Savage
Mutta, jos nainen on tekniikan nainen, niin sitten kääntäisin listan näinpäin
1. Savage
2. Shadow
3. Virago
4. VN500
Perustelut:
Savage = hieno klassikko, jolla voi harrastaa hieman pitempään
Shadow = itse huolettomuus, jota ei edes heti tarvitse vaihtaa
Virago = perinteinen ensipyörä, tunnettavuus hyvä ja osia saatavilla
VN500 = aloittelijan peruspyörä, peruspyörä aloittelijalle
Lopulta raha, oma mieltymys ja hyvä avustaja on aina paras turva yhdistettynä riittävän luotettavaan kalustoon- varmoja tuon
tuon kawan merkistä, pitäisikö se kuitenkin olla EN?
- sanoa?
varmoja tuon kirjoitti:
tuon kawan merkistä, pitäisikö se kuitenkin olla EN?
Hyvä kysymys. Tod.näk kysyjä tarkoitti EN.
Mutta on se VN500:kin olemassa. Lähinnä muilla mantereilla, sama kuin EN500 meillä. Miten sitten on uusimmissa malleissa meillä kotimaassa nuo merkinnät?
http://www.arizonakawasaki.com/mc_07_vn_0500.html - olla täsmälleen
sanoa? kirjoitti:
Hyvä kysymys. Tod.näk kysyjä tarkoitti EN.
Mutta on se VN500:kin olemassa. Lähinnä muilla mantereilla, sama kuin EN500 meillä. Miten sitten on uusimmissa malleissa meillä kotimaassa nuo merkinnät?
http://www.arizonakawasaki.com/mc_07_vn_0500.htmlsama pyörä, muilla mantereilla sen tyyppimerkki on vain VN
- Aloittelijana aloitettu
Oma eka pyörä oli Virago 250. En voi muuta kuin suositella.
- ehdotus.
Kannatetaan tätäkin. Mutta se ei vaan ollut alkuperäisten vaihtoehtojen joukossa.
- aloitin isolla-
Tiedä sitten onko olemassa aloittelijan pyörää ollenkaan. Kaikilla pyörillä voi aloitella tai sitten ei.
Jalkojen ylettyminen kummankin puolin on järkevä vaatimus, olen huomannut erikoisen seikan ,että tehokkaalla nykykyykyllä aloittelija kaatuu helposti tehokkaiden jarrujen takia liikennevaloissa säikähdys-tilanteessa, nokka lähtee alta .
Toisaalta aikuinen aloittelija ei kaipaa rajua tehoa,eli säyseä moottoriteho voi olla jopa eduksi. - suositukseni
Kaikki ovat hienoja pyöriä ja varmasti sopivat sinulle.
Savagella toimii Suomessa aktiivinen merkkikerho jonka kautta saa sekä osia että neuvoja. Siksi nostaisin sen ykkössuosikikseni noista pyöristä. Savage on myös pyörä josta moni vaihtaa välillä isompaan mutta palaa siihen takaisin. Siksi niitä on paljon myös kokeneemmilla harrastajilla.- klassikko.
Savage on tämän ja monen muun syyn johdosta yksi parhaita valintoja. Itse miehenä tahtoisin nähdä naisen Savagen selässä. Koska se antaa naisesta yksilöllisen ja mielenkiintoisen vaikutelman. Ainoa asia mikä hieman epäilyttää on se, että tahtooko nainen lopulta olla niin sinut pyöränsä kanssa, kuin Savegen omistaminen parhaimmillaan on?
- CherokeeKissum
klassikko. kirjoitti:
Savage on tämän ja monen muun syyn johdosta yksi parhaita valintoja. Itse miehenä tahtoisin nähdä naisen Savagen selässä. Koska se antaa naisesta yksilöllisen ja mielenkiintoisen vaikutelman. Ainoa asia mikä hieman epäilyttää on se, että tahtooko nainen lopulta olla niin sinut pyöränsä kanssa, kuin Savegen omistaminen parhaimmillaan on?
hommasi itselleen tyttöystävän.
Tyttö ajoi kesän alussa moottoripyöräkortin ja osti Savagen.
Kävin kuukauden kuluttua hakemassa heidät ralliin.
Olipa nätti näky.
Siro pieni tyttä ja Savage.
Oikein anoppikin oli ylpeä.
- aloitteleva motoristi
Itse kelasin myös ko. malleja ja päädyin lopulta Kawasakiin ja miksi : mielytti silmää,jalat ylsivät hyvin maahan (siis olen lyhyt) ja luotettava merkki.
Joo tän kesän olen ajellut, kylläkin vasta n. 1000km, mutta ongelmia ei ole ollut.
Suzuki Savage,Yamaha Virago ja Honda Shadow ovat varmasti hyviä pyöriä myös ja
ovat sirompia kun Kawasaki En 500.
Kannattaa käydä kokeilemassa mikä itselleen sattuu parhaiten.Liikaa intoa, perinteistä näyttämisen halua ja pohjalaista ylpeyttä, muttei hitustakaan älyä. Ettei vaan olisi nyt mennyt tähän saakka keskustelu vähän väärille linjoille pienelle naiselle liian ison ensipyörän suosittelussa. Jäitä hattuun.
Ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon tämä myyjän vastuu. Ei ole mukavaa kuulla sitten myöhemmin sitä, että myit minulle liian suuren pyörän ja koko innostus kuoli siihen yhteen vahinkoon. Nääs kun 'pikkuneiti' ei yksin ajelemassa ollessaan vähän kaaduttuaan jaksanut nostaa pyöräänsä edes ylöskään. Siinä sitten avuttomana ja märkänä sekä kännykänkin vielä rikkoneena odottelemaan tuntikausia apua. Kyllä siinä tahtoi tulla hienoltakin naiselta pari valittua sanaa harmituksesta, että olisipa vähän pienempi pyörä niin jaksaisin nostaa sen ylöskin ja olisin voinut jatkaa matkaa, mutta kun nyt sitten EN pystykään. Perhanan myyntitykki kun ei se ajatellutkaan muuta kuin omaa provikkaansa.
Eli ÄLKÄÄ nyt ihmeessä vaan suositelko 'pikku naisille' isoa pyörää. Kyllä jollekin satakiloiselle kokeneelle 'amatsoonille' sellaista voi jo suositella. Tai oikeammin hehän osaavat sitä jo itsekin vaatia.
Vielä on hyvää pyöräkesää jäljellä ;) Ja kuivia kilometrejä kaikille;)- susku69
PontiusPilatus kirjoitti:
Liikaa intoa, perinteistä näyttämisen halua ja pohjalaista ylpeyttä, muttei hitustakaan älyä. Ettei vaan olisi nyt mennyt tähän saakka keskustelu vähän väärille linjoille pienelle naiselle liian ison ensipyörän suosittelussa. Jäitä hattuun.
Ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon tämä myyjän vastuu. Ei ole mukavaa kuulla sitten myöhemmin sitä, että myit minulle liian suuren pyörän ja koko innostus kuoli siihen yhteen vahinkoon. Nääs kun 'pikkuneiti' ei yksin ajelemassa ollessaan vähän kaaduttuaan jaksanut nostaa pyöräänsä edes ylöskään. Siinä sitten avuttomana ja märkänä sekä kännykänkin vielä rikkoneena odottelemaan tuntikausia apua. Kyllä siinä tahtoi tulla hienoltakin naiselta pari valittua sanaa harmituksesta, että olisipa vähän pienempi pyörä niin jaksaisin nostaa sen ylöskin ja olisin voinut jatkaa matkaa, mutta kun nyt sitten EN pystykään. Perhanan myyntitykki kun ei se ajatellutkaan muuta kuin omaa provikkaansa.
Eli ÄLKÄÄ nyt ihmeessä vaan suositelko 'pikku naisille' isoa pyörää. Kyllä jollekin satakiloiselle kokeneelle 'amatsoonille' sellaista voi jo suositella. Tai oikeammin hehän osaavat sitä jo itsekin vaatia.
Vielä on hyvää pyöräkesää jäljellä ;) Ja kuivia kilometrejä kaikille;)siis oon tod samaa mieltä sun kanssa siit et pieni nainen ens kertaa prätkän seläs niinei liian iso saa olla . Mä vit.... vanha ämmä haluun sen prätkän mut tod sen lätkyttimen..... jos ois rahaaa kun ei oo niin noi shadovit on ihan jees
- kuitenkin
että moottoriton vaihtoehto ekaks, helkama, ainotar..ym. onhan noita.
- vaan...
Valitse aivan perus pystypyörä. kawa er-6 er-5, Honda CBF500/600.
Paras opetteluun esim jarrutukset, mutkien hallinta ja muu käsittely.
Customien takakeno ajoasento jalat levällään on aivan luonnotonta.- xj...
sehän vasta luonnollista onkin, ja usein juuri customi on ainoa mikä on riittävän matala lyhyemmälle ihmiselle.
- kuullut
xj... kirjoitti:
sehän vasta luonnollista onkin, ja usein juuri customi on ainoa mikä on riittävän matala lyhyemmälle ihmiselle.
Semmoisesta asiasta kuin pyörän madaltaminen?
155 cm lyhyt 50 kilonen nainen pystyy ajamaan r1:sellä.
Eikä sitä pyörää osteta sitä varten että sillä kaatuillaan yhtenään.
Kustomi on täysin luonnoton ajaa kaikilla nopeuksilla. - Totanoin,,,
kuullut kirjoitti:
Semmoisesta asiasta kuin pyörän madaltaminen?
155 cm lyhyt 50 kilonen nainen pystyy ajamaan r1:sellä.
Eikä sitä pyörää osteta sitä varten että sillä kaatuillaan yhtenään.
Kustomi on täysin luonnoton ajaa kaikilla nopeuksilla.Customi ja Kustomoitu on aivan eriasia, totta kuitenkin se seikka ettei APINAkiikku ole mikään ekapyörä!
- Riiala
kuullut kirjoitti:
Semmoisesta asiasta kuin pyörän madaltaminen?
155 cm lyhyt 50 kilonen nainen pystyy ajamaan r1:sellä.
Eikä sitä pyörää osteta sitä varten että sillä kaatuillaan yhtenään.
Kustomi on täysin luonnoton ajaa kaikilla nopeuksilla.Kiitos asiallisista vastauksista!! Tämä nyt ei mennyt ihan aiheeseen, sillä alkujaan kysyin juuri listatuista customeista sopivaa. Mielipidettä siitä, onko jokin muun tyylinen pyörä parempi, en halunnut.
Muitakin suositeltavia customeita voi listata - Naismotoristi
Riiala kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista!! Tämä nyt ei mennyt ihan aiheeseen, sillä alkujaan kysyin juuri listatuista customeista sopivaa. Mielipidettä siitä, onko jokin muun tyylinen pyörä parempi, en halunnut.
Muitakin suositeltavia customeita voi listata....yhtä oikeeta vastausta ei ole, mikä on eka pyöräx sopiva... Jokaisella oma mielipide.,maku ,koko..jne.. Kuten minullakin.. Eka pyörä EN, ja se toimitti asiansa hyvin. Sen jälkeen hiukan isompi, Kawa : ) Mukavia hetkiä sinulle pyörän hankinnan merkeissä. Kesää on vielä jäljellä : )
- kustomihanu
Riiala kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista!! Tämä nyt ei mennyt ihan aiheeseen, sillä alkujaan kysyin juuri listatuista customeista sopivaa. Mielipidettä siitä, onko jokin muun tyylinen pyörä parempi, en halunnut.
Muitakin suositeltavia customeita voi listatalannistu vaikka jotkut viisastelee,se kuuluu asiaan.
Mielestäni voisit laittaa vaikka sen Shadowin, itse kyllä vaihdattaisin kapeammat sarvet tai mitä ne nyt on tatinkielellä strokat tai jotain. ottaisi tuuli vähemmän,
saman kyllä tekisin noitten muidenkin kanssa,viragossa ei ehkä niinkään tarpeellista - shadow 600
Riiala kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista!! Tämä nyt ei mennyt ihan aiheeseen, sillä alkujaan kysyin juuri listatuista customeista sopivaa. Mielipidettä siitä, onko jokin muun tyylinen pyörä parempi, en halunnut.
Muitakin suositeltavia customeita voi listataTuo ehdottomasti.Luotettava pyörä ja ei niin kallis enää käytettynä. Itselläni hyviä kokemuksia hondasta. Sitten joko virago tai en 500 kawa. Suitsa hieno paukutin,mutta paljon vikoja.
- xj...
Riiala kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista!! Tämä nyt ei mennyt ihan aiheeseen, sillä alkujaan kysyin juuri listatuista customeista sopivaa. Mielipidettä siitä, onko jokin muun tyylinen pyörä parempi, en halunnut.
Muitakin suositeltavia customeita voi listataihan asiallisesti vois vastata että kyllä tuo shadow olisi varmasti hyvä ostos. Poliso halusi myös sellaisen (VT 600) vaikka ei ollut metriäkään ajanut, eikä edes koeajettu, mutta tosi tyytyväinen on nyt ollut kun on päässyt ajelemaan, kortin saatuaan.
- Riiala
xj... kirjoitti:
ihan asiallisesti vois vastata että kyllä tuo shadow olisi varmasti hyvä ostos. Poliso halusi myös sellaisen (VT 600) vaikka ei ollut metriäkään ajanut, eikä edes koeajettu, mutta tosi tyytyväinen on nyt ollut kun on päässyt ajelemaan, kortin saatuaan.
On kyllä totta että Shadow miellyttäisi ainakin silmää ja kuulopuheiden perusteella aika miellyttävä peli muutenkin. Koeajoa odotellessa!
- varjoillut
Hei, tuota Hondan Shadowta voin kyllä lämpimästi suositella. On matala, todella helppo ajaa, tasainen ja yllätyksetön moottori, huoleton kardaani (omassa oli), kävi kuin sveitsiläinen kello, kulutus 4ltr satasella. Ainut mikä närästi oli yllättävän korkeat vakuutusmaksut verrattuna muihin samankaltaisiin pyöriin ja ajanpuute ajella sillä. Oli itselle ensimmäinen pyörä jolla oli kiva ajaa ihan nopeusrajoitusten puitteissa.
Joku tuolla väitti että customi olisi huonommin hallittavissa kuin perus/kyykkypyörä. Mielestäni se oli vain erilainen hallittava kuin muun malliset pyörät, itseäni en shadowlla ikinä pulaan saanut, aina se pysähty, kiihty tai väisti sen mitä tarvitsi. Kannattaa rauhassa harjoitella väistöjä, jarrutuksia ja hidasajoa parkkiksella ihan rauhassa, niin pyörään kuin pyörään tottuu ja tosi paikan tullen otteet tulevat selkärangasta.
Jotkut pitävät myös shadowta luonteettomana koska kaikki vain toimii ja toimii, kuten hondat nyt yleensä, toisaalta tykkäsin tästä piirteestä koska pyörään saattoi luottaa kuin vuoreen, saatoin keskittyä aina 100% ajamiseen.
Yleisesti ottaen kaikki japanilaismerkit ovat laadukkaita ja huolettomia pyöriä valitsipa minkä tahansa noista listalla olevista malleista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367599Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361863Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31749
- 241737