Olen kulkenut mustikkametsässä,
nauttinut luonnossa olemisesta, syönyt itseni kylläiseksi,
tyllut kotiin, pakastanut marjat, juonut teetä ja
avannut tietokoneen.
Ajattelin katsoa tallentamani Neiti Marplen, mutta en avannut kuitenkaan TV:tä.
Illalla myöhemmin, jos viitsin.
- Mitä olet tehnyt tänään? - Kerro!
23
227
Vastaukset
- Ensin -
aamutoimien jälkeen soitin tärkeän onnittelupuhelun
89-vuotiaalle, joka ei halua korttia ei kirjettä,
koska vastaaminen aiheuttaa hänelle lisätoimia.
Itsensä hoitaa hienosti, auttaa naapuriaankin,
joka on parikymmentä vuotta nuorempi.
Pää on kunnossa 89-vuotiaalla, Eino Leinon "Haihtuvi nuoruus..."
tuli vielä kokonaisuudessaan ulkoa,
sydämen tiheälyöntisyys on päivänsankarilla ainoa vaiva.
Minun syntymäpäivänäni viimeksi hän esitti laulun puhelimessa.
Tää olikin tärkein homma tänään, sillä muita sosiaalisia velvotteita ei
päivääni tänään sitten sisällykään.
Kävin sen jälkeen Prismassa ja toin tavarat jääkaappiin,
minkä homman jälkeen siivousta.
Sen keskeytti tietsikan avaus.
Kohta jatkankin siivoomista. - etsivivä-amadeus
Heräsin klo puoli kuusi,kissat ulos sekä koira.
Kahvit joimme ja iloa loimme toisillemme,mieheni ja minä.
Konella kirjoittelua ystäville,verkot veteen ja katiskat koetaan,kalojen perkaus.
Kirkolle kauppaan 15km päähän,tytär soittaa turusta ja kertoo risteilyn onnistuneen.
Pojalle yritin soittaa Thaimaahan,Hän mahdollisesti jo koneessa.
Säpinää se on tämä omaishoitajanpäivä täynnä,mutta ihanaa todeta,että olen tärkeä yhteiskunnalle minullakin käyttöä,vaikka jälkikäyttöä amateus omanonnensaseppä- Satu*
Kauniiseen vuodenaikaan olet syntynyt, varmaan olet valoisa luonne!
Samoin itsekin:
"aaa) kesän lapsi mä oon,
bee) villi luonteeni on.."
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Voimme laulaa yhdessä!
Nyt siivoomaan ihan oikeesti, että saan imurinkin pois näkyvistä! - etsivivä-amadeus
Satu* kirjoitti:
Kauniiseen vuodenaikaan olet syntynyt, varmaan olet valoisa luonne!
Samoin itsekin:
"aaa) kesän lapsi mä oon,
bee) villi luonteeni on.."
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Voimme laulaa yhdessä!
Nyt siivoomaan ihan oikeesti, että saan imurinkin pois näkyvistä!ja varmaankin täydenkuunaikaan olen nimittäin kuuhullu,siis vaikka täydestäkuusta ei tietoakaaan,niin unta en saa ja valvon ja omaishoitajan matkaa tarvon amateus
- pilvi*
etsivivä-amadeus kirjoitti:
ja varmaankin täydenkuunaikaan olen nimittäin kuuhullu,siis vaikka täydestäkuusta ei tietoakaaan,niin unta en saa ja valvon ja omaishoitajan matkaa tarvon amateus
soittaa Amateukselle syntymäpäivä onnittelut! Hauskaa iltaa:D
- pilvi*
pilvi* kirjoitti:
soittaa Amateukselle syntymäpäivä onnittelut! Hauskaa iltaa:D
Kaikenlaista pikkupuuhastelua,kulkenut metsässä katsellen,löytänyt kanttarelleja, poiminut vadelmia suuhuni. Kuunnellut ja keskustellut ystävän kanssa iltapäivällä,
mutta ennenkaikkea kuunnellut lempimusiikkiani ,ulos kuuluvaa.Nukuin iltapäiväunoset,
keitin hyvät kahvit ja yleensä nautin kauniista päivästä.
Saunakerho on edessä illalla, joten lauantai-illan iloa kaikille!
Vielä täytyykin käväistä ostamassa siideriä,että ehtii kylmetä saunajuomaksi! - Tähdykkä
pilvi* kirjoitti:
Kaikenlaista pikkupuuhastelua,kulkenut metsässä katsellen,löytänyt kanttarelleja, poiminut vadelmia suuhuni. Kuunnellut ja keskustellut ystävän kanssa iltapäivällä,
mutta ennenkaikkea kuunnellut lempimusiikkiani ,ulos kuuluvaa.Nukuin iltapäiväunoset,
keitin hyvät kahvit ja yleensä nautin kauniista päivästä.
Saunakerho on edessä illalla, joten lauantai-illan iloa kaikille!
Vielä täytyykin käväistä ostamassa siideriä,että ehtii kylmetä saunajuomaksi!Minä olen aamutoimieni jälkeen käynyt polkemassa pyörää puolituntia
se tarkoittaa 6 km. sen jälkeen ruokakauppaan, hiukan jääkaapin
järjestelyä että sain kauppatavarat mahtumaan, poikani puhelin soitto,
lähetin miniälleni tekstiviestin hyvän matkan toivotukset kun en illalla
muistanut soittaa. Puolentunnin sauvalenkki ja ruuanlaitto ja tietysti
syönti, päivätorkut, menin pihakeinulle naapureitten juttusille ja sitten
olikin jo päiväkahvin aika. Kone auki ja kirjoitin lyhyen vikaselityksen
vaihdettavaksi laitettavan puhelimen mukaan ja laitoin paketin valmiiksi
vien sen postiin maanantai aamuna. Nyt voin seurustella kanssanne. - tekee lukea
tuollaista tekstiä. Kuin märän rätin toisen naamalle heitit. Älä välitä Tähdykkä.
kat-1 Älä loukkaa asiallisia, hyviä ja ystävällisiä kirjoittajia! Paina tämä mieleesi vastaisuudessakin!
- Luontohullu matkalla.
Aamulla aikaisin, termariin kahvia, voileipä pussiin, eilen tuolta Utsjoen reissulta ostettu savustettu siika suolapalaksi, kylmää vettä pulloon ja kaupasta rasia mansikoita eväsreppuun. Siinä eväät päivän patikoinnille joka suuntautui tänään Sovintovaaran maisemiin.
Kuvasin maisemaa ja keloja, piirsin luonnoksia lehtiöön ja seurustelin porojen kanssa. Uhkeita eläimiä, komeat sarvet monen kruununa ja monella pieni vasakin mukana.
Kotimaan luontoa ei mikään voita minun silmissäni.
Tänään hiljennyin monta kertaa Luojan luoman kauneuden edessä.
Huomenna sama tahti, eri tunturi ja toiset eväät. Vain minä, kamera ja lehtiö, muuta seuraa en kaipaa.
Itsensä kun oppii tuntemaan, oppii arvostamaan sitäkin minkä moni ohittaa kuin huomaamatta, pienessäkin on kauneutta, kelo kertoo menneestä elämästä ja mitään nykyistä ei olisi ilman menneisyyttä.
Olen pieni osa luomakuntaa, täällä luonnon keskellä näen oman pienuuteni.
Minulla on oma osani ja kohtaloni....kuten elävällä puulla ja lentävällä linnulla.
Opettelen olemaan häiritsemättä muita eläviä tuolla samoillessani, ihmisiä siellä tulee vastaan harvakseltaan ja heidän kanssaan aina muutama sana vaihdetaan, muuten kuljetaan hiljaa.- etsivivä-amadeus
Minulla oli vävy sieltä,kaamosmaisemista,Hän kuoli,voi kuinka Häntä kaipaankaan.
Hänelle kiitos,että sain olla osa perhettä ja tytär jäi,siis lapsenlapsi kiitos siitä ihana vävy. kaipaava anoppi etsivivä-amadeus kirjoitti:
Minulla oli vävy sieltä,kaamosmaisemista,Hän kuoli,voi kuinka Häntä kaipaankaan.
Hänelle kiitos,että sain olla osa perhettä ja tytär jäi,siis lapsenlapsi kiitos siitä ihana vävy. kaipaava anoppiOikein hyvää syntymäpäivää etsivä-amadeus! Tänään täällä on satanut koko päivän. Nukuin niin kauan, että jäi silmät auki, siis heräsin seitsemän jälkeen. Aamukahvit, aamutoimet. Sitten siivoamaan huushollia. Teemme sen lauantaisin yhdessä mieheni kanssa. Mies imuroi, ja puistelee matot ulkona. Minä sitten pyyhin kaikki pölyt, pesen lattiat, ym. Siivouksen jälkeen laitoin ruuan, paistoin myös eilisiä onkiahvenia, voissa tietenkin. Hyviä olivat. Sen jälkeen menin kasvihuoneeseen keräämään kurkkuja. Sainkin niitä puolitoista sangollista, joten niissä minulla meni aikaa, kun ne säilöin purkkiin.Tuli pitkärivi purkkeja kellarin täytteeksi. Keitin myös hilloa niistä vähistä lakoista jotka mieheni edellisenä päivänä kävi poimimassa. Pari litran purkkia niistä vain tuli. Sitten silitin rästiin jääneen pyykkikasan, säästän ne näin kesäisin sadepäiviksi. Nyt on kaikki kauniisti kaapissa. No sitten olen ottanut iisimmin, iltaruuat, ja tiskit tietenkin. Mutta ei mitään muuta erikoista, vähän laiskottelua sateisen päivän kunniaksi. Hyvää jatkoa teille kaikille!
- Atolfia
marja-liisa41 kirjoitti:
Oikein hyvää syntymäpäivää etsivä-amadeus! Tänään täällä on satanut koko päivän. Nukuin niin kauan, että jäi silmät auki, siis heräsin seitsemän jälkeen. Aamukahvit, aamutoimet. Sitten siivoamaan huushollia. Teemme sen lauantaisin yhdessä mieheni kanssa. Mies imuroi, ja puistelee matot ulkona. Minä sitten pyyhin kaikki pölyt, pesen lattiat, ym. Siivouksen jälkeen laitoin ruuan, paistoin myös eilisiä onkiahvenia, voissa tietenkin. Hyviä olivat. Sen jälkeen menin kasvihuoneeseen keräämään kurkkuja. Sainkin niitä puolitoista sangollista, joten niissä minulla meni aikaa, kun ne säilöin purkkiin.Tuli pitkärivi purkkeja kellarin täytteeksi. Keitin myös hilloa niistä vähistä lakoista jotka mieheni edellisenä päivänä kävi poimimassa. Pari litran purkkia niistä vain tuli. Sitten silitin rästiin jääneen pyykkikasan, säästän ne näin kesäisin sadepäiviksi. Nyt on kaikki kauniisti kaapissa. No sitten olen ottanut iisimmin, iltaruuat, ja tiskit tietenkin. Mutta ei mitään muuta erikoista, vähän laiskottelua sateisen päivän kunniaksi. Hyvää jatkoa teille kaikille!
On ollut aivan ihana kesäinen päivä ja kas kummaa, ei ole satanut tipan tippaa.
Minun päiväni on mennyt kissaa etsiessä. Mokoma livahti ilman kaulapantaa ja on nyt teillä tietymättömissä. Toinen kissa sentään pysyttelee koko ajan kantapäillä. Se raukka saa olla yksin nyt kotona, kun me tulemme omaan kotiin nukkumaan.
Siinä sivussa olen tyttäreni kotona siivoskellut kissan karvoja ja tehnyt yhtä sun toista siellä. Ei sitä osaa ihan kädet ristissä istua sielläkään.
Aamulla taas kiireen vilkkaa katsomaan, miten nuo lemmikit voivat.
Onneksi perhe palaa maanantaina, kylläpähän etsivät kissansa. Toivottavasti on elossa.
Ikävää nuo vastrantakiiskien kirjoitukset, mitä aina silloin tällöin tänne ilmestyy. Mitähän kiksejä mahtavat saada, kun pahoittavat toisten mielet? - tuo häirikkö,
Atolfia kirjoitti:
On ollut aivan ihana kesäinen päivä ja kas kummaa, ei ole satanut tipan tippaa.
Minun päiväni on mennyt kissaa etsiessä. Mokoma livahti ilman kaulapantaa ja on nyt teillä tietymättömissä. Toinen kissa sentään pysyttelee koko ajan kantapäillä. Se raukka saa olla yksin nyt kotona, kun me tulemme omaan kotiin nukkumaan.
Siinä sivussa olen tyttäreni kotona siivoskellut kissan karvoja ja tehnyt yhtä sun toista siellä. Ei sitä osaa ihan kädet ristissä istua sielläkään.
Aamulla taas kiireen vilkkaa katsomaan, miten nuo lemmikit voivat.
Onneksi perhe palaa maanantaina, kylläpähän etsivät kissansa. Toivottavasti on elossa.
Ikävää nuo vastrantakiiskien kirjoitukset, mitä aina silloin tällöin tänne ilmestyy. Mitähän kiksejä mahtavat saada, kun pahoittavat toisten mielet?joka tännekin tuppautui ilman syytä.
Paras vain katsoa ohi sellaisen.
Muitten kaikkien päivästä oli ilo lukea! tuo häirikkö, kirjoitti:
joka tännekin tuppautui ilman syytä.
Paras vain katsoa ohi sellaisen.
Muitten kaikkien päivästä oli ilo lukea!ja kotimatkalla uinut luonnonvesissä.
Huomasin, että Jaakon heittämä kylmä kivi
oli pohjaan plompsahtanut,
sillä siellä vesi oli kylmää.
Pinnalla kelluessa lämmintä kuin keitetty.
No ei nyt ihan, pieni hyperbola sallittaneen.
Pienet mustat {vai ruskeitako olivat}
muurahaiset yrittivät purra
pukeutuessani metsässä.
Isojen kanssa pärjään paremmin.- etsivivä-amadeus
satu kirjoitti:
ja kotimatkalla uinut luonnonvesissä.
pukeutuessani metsässä.
Isojen kanssa pärjään paremmin.päivä meni jo toisia tulee toivottavasti.
Naapurini lähes yhdeksänkymppinen pappa sanoi,ettei tänne alle sadanvuoden elinjaksoa edes kannata syntyä.
Hän on niin pirteä ja aivotoiminta on ihan timanttia.
Ei niinkuin minulla,jepulis, oli huomannut jossain saitissa tyhmyyteni.
Hän tietenkin viisaana meni julistamaan koko kansalle,että amadeus on tyhmä ja vielä tyhmyys tiivistyy,kun on nainen,hurraa..
Ei minun älykkyysosamääräni ole kyllä viimeaikoina testattu,saattaaolla laskenut,olen siis täysi nolla.
Pääni viipalekuvattiin vuosi sitten ja tohtori kertoi,ettei mitään poikkeavaa ollut löydös,tai ei löydetty muuta kuin terveet aivot hehheh
Voi meitä yleispäteviä arvostelijoita.... etsivivä-amadeus kirjoitti:
päivä meni jo toisia tulee toivottavasti.
Naapurini lähes yhdeksänkymppinen pappa sanoi,ettei tänne alle sadanvuoden elinjaksoa edes kannata syntyä.
Hän on niin pirteä ja aivotoiminta on ihan timanttia.
Ei niinkuin minulla,jepulis, oli huomannut jossain saitissa tyhmyyteni.
Hän tietenkin viisaana meni julistamaan koko kansalle,että amadeus on tyhmä ja vielä tyhmyys tiivistyy,kun on nainen,hurraa..
Ei minun älykkyysosamääräni ole kyllä viimeaikoina testattu,saattaaolla laskenut,olen siis täysi nolla.
Pääni viipalekuvattiin vuosi sitten ja tohtori kertoi,ettei mitään poikkeavaa ollut löydös,tai ei löydetty muuta kuin terveet aivot hehheh
Voi meitä yleispäteviä arvostelijoita....Samana iltana hän muisti minut seuraavanlaisella viestillä.
Sinähän Tellastiina
Kirjoittanut: Jepulis, / 25.7.09 / klo 20:59 ryntäilet palstalta pastalle. Joko sait lähdöt seniorineitstäkin riitelyn takia?
Kysyinkin, että onko jossain kielletty useammalle palstalle kirjoittelu!- etsivivä-amadeus
Tellastiina kirjoitti:
Samana iltana hän muisti minut seuraavanlaisella viestillä.
Sinähän Tellastiina
Kirjoittanut: Jepulis, / 25.7.09 / klo 20:59 ryntäilet palstalta pastalle. Joko sait lähdöt seniorineitstäkin riitelyn takia?
Kysyinkin, että onko jossain kielletty useammalle palstalle kirjoittelu!naisvihaa.Ymmärrän ja kestän urheasti saamani arvostelun,kiitos Tellastiina
satu kirjoitti:
ja kotimatkalla uinut luonnonvesissä.
pukeutuessani metsässä.
Isojen kanssa pärjään paremmin.Yksinäinen ratsastaja, satunnainen matkailija, tai matkaaja paremminkin, ajellut tänään noin 400 km, vaikka stoppeja on ollut monta, osa omaa lepoa varten, osa poroille tilaa antaen, kun nekin haluavat käyskennellä asfalttitietä.
Aamulla aikaisin liikkeelle, nyt jo majoittuneena kauniille rannalle, aurinko paistaa ja vesi kimaltelee pienien laineiden harjoilla. Läheinen koski kohise taustalla ja koiratarhassa koirat innostuivat äsken juttelemaan kaikki yhtä aikaa. Vetokoirat ovat muuten rauhallisia, illallista vain tervehtivät äänekkäästi.
Tuttuja ei ole tullut vastaan, juuri juttelin Jyväskylästä olevan herran kanssa, hän majoittuneena Levillä, mutta päivämatkalla täällä toisaalla, meni jo kohti omaa majapaikkaansa... outo minulle, mutta muutaman sanan vaihdoimme.
Nuoripari tuossa jutteli että raja on ylitetty kun puhelin lähettää tekstiviestiä puheluhinnoista... mitä sen väliä mikä maa ja mikä valuutta, nyt on kesä täällä pohjolassakin. Ivalossa ei ollut mustikoita, kun ajoin yhä vain pohjoiseen, mustikoitakin sain maastosta syödä, vaikka osa kyllä ihan raakoja vielä.
Tällainen päivä tänään, mitä lie huomenna.
Mitään en ole tehnyt, laiskotellut vain ja sama jatkuu, kiirettä ja aikatauluja ei ole.
- capt.cöpenick*
Ja ilta oli röpeästi rempallaan. Usein pääkössä pyörii Kauko Käyhkön esittämiä musiikkikappaleita.
Niinkuin se Rempallaan. Suviserenadi, Kaksi vanhaa tukkijätkää jne.Keskimmäinen noista aivan erikoisesti on usein mielessäni,
Suviserenaadi, varsinkin juuri vanamoiden ja mataran tuoksun ollessa parhaimmillaan.
''Saturantaan'' uimaan tällaisena hellepäivänä,
se tuntuu juuri siltä, mitä haluan ja tänäänhän toive toteutuikin taas.
Luonnonvesissä uimisesta nautin eniten.
Sitä ihmettelen, että kun kuuntelen tuota laulua,
tuntuu kuin isäni olisi läsnä ja laulaisi.
Ei hän tuota koskaan laulanut,
mutta äänensä oli vanhana samanlainen.- capt.cöpenick*
satu kirjoitti:
Keskimmäinen noista aivan erikoisesti on usein mielessäni,
Suviserenaadi, varsinkin juuri vanamoiden ja mataran tuoksun ollessa parhaimmillaan.
''Saturantaan'' uimaan tällaisena hellepäivänä,
se tuntuu juuri siltä, mitä haluan ja tänäänhän toive toteutuikin taas.
Luonnonvesissä uimisesta nautin eniten.
Sitä ihmettelen, että kun kuuntelen tuota laulua,
tuntuu kuin isäni olisi läsnä ja laulaisi.
Ei hän tuota koskaan laulanut,
mutta äänensä oli vanhana samanlainen.Hän pyrki todella antamaan itsestään suomalaisille. K K kuulemma eli sisäistä tragediaansa hyvin syvästi. Siitä koskettava tuotanto.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397840Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412019Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251960- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822