Saako Venäjällä ajaa muutkin kuin autositoumuksessa mainittu henkilö?
Auton ajaminen Venäjällä.
9
1402
Vastaukset
- ajokortti
ja omistajan valtakirja tarvitaan, tai jos omistaja on kyydissä itse. Valtakirjan sain minä teetettyä matkatoimistossa joka viisumin hommasi.
Näin luulisin onnistuvan.Viime viikolla aamuyöllä saapuessamme Kostamukseen keskellä kaupunkia oli ratsia, jossa ajokorttini ja autositoumuspaperit tarkastettiin. Auton omistaja oli sillä hetkellä kartanlukijana ja hänen näytettyä myös ajokorttinsa oli asiat kunnossa.
Sen jälkeen miliisi neuvoi meidät kysymäämme kohteeseen.
- Probleemi
Niin tuo vieressä istuminen ja valtakirja pätee kyllä yleensä miliisille normaaliliikenteessä, mutta ongelma tulee jos sattuu jonkinlainen liikenneonnettomuus. Vakuutusasia kannattaa kysäistä vakuutusyhtiöstä.
Itse olen aina kannattanut systeemiä, jossa liikennevakuutus ja myös rekisterikilvet olisivat henkilökohtaiset eikä ajoneuvokohtaiset.
Laput kiinni autoon ja vastuu olisi aina kuljettajan...- harasoo
Kuskihan se aina vastamaan joutuu oli maa tai
ajoneuvo mikäs hyvänsä eikö niin ?
Se on oikein.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Terv. Arska N.
- näin minulle kerrottiin
Pari viikkoa sitten menin Vartiuksesta yli ja pyysin merkintää kahdesta muusta kuljettajasta, mutta sanoivat , ettei tarvitse.
- Yyy kaa...
kyydissä muuten valtakirja. Näin Suomessakin jota Suomen tullikin valvoo.
Hupaisa ajatus henkilökohtaisista kilvistä, tällaisen vois keksiä hyvinkin Veli Venäläinen mut ei valvomaan kukaan. Olisi taas yks lappu lisänä tullissa. - muuten jossain
Yyy kaa... kirjoitti:
kyydissä muuten valtakirja. Näin Suomessakin jota Suomen tullikin valvoo.
Hupaisa ajatus henkilökohtaisista kilvistä, tällaisen vois keksiä hyvinkin Veli Venäläinen mut ei valvomaan kukaan. Olisi taas yks lappu lisänä tullissa.netissä valmiita venäjänkielisiä valtakirjoja autoa varten? Jos jostain löytyy valmis pohja niin voisin tulostaa sen itse, muuten täytyy käydä matkatoimistosta kyselemässä.
- Peccy
Jos on vaikkapa firman auto, niin pitää olla valtakirja firmasta Venäjän tullissa.
Vai tarkoititko jotain muuta?
Auto menee tullista valtakirjalla ja autoa saa ajaa Venäjällä. Näin olen menetellyt, eikä ole ollut ongelmia. - KuustaMuuttaja
Vähän alkup. kysymyksen vierestä, mutta laitan tämän kuitenkin:
Poikeuksiakin on, nimittäin jos auto on verovapaa ja on Venäjän kilvissä. Niin silloin ei pysty toiselle henkilölle tekemään valtakirjaa. Ainoastaan auton omistaja saa ajaa yksi Venäjälle rekisteröityä verovapaata autoa.
Näin on meidänkin tapauksessa. Eli olemme Suomalainen perhe joka on komenuksella Venäjällä ja meillä verovapaa auto täällä käytössä. Auto on rekisteröity Venäjän kilpiin. Ainoastaa minä saan ajaa ko. auto yksin täällä Venäjällä, vaimo ei saa.
Suomessa asia on toisin kesälomalla kun olimme Suomessa, niin molemmat meistä saavat ajaa ko. auto yksin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3905332Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3632997- 762631
- 1012318
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4931992MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/411689Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2351496Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281459"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko351423Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh2721412