Pulma on seuraavanlainen ja kiitän jo etukäteen, jos joku osaa auttaa.
Tiedostossa on tuhansien henkilöiden osoitetiedot alekkain, kolme solua jokaista henkilöä kohden:
Matti M.
Surankuja 4
99000 Käpylä
Sirkka S.
Talotie 1b
11000 Koskela
Nämä tiedot pitäisi saada kolmeen vierekkäiseen sarakkeeseen: Nimi, Katuosoit, Postitoimipaikka.
Mattti M., Seurankuja 4, 99000 Käpylä
Sirkka S., Talotie 1b, 11000 Koskela
Olen saanut Transponoi -funktiolla yksittäin käännettyä tiedot sarakkeisiin. Mutta kaavan kopioiminen ei onnistu ja yksittäin ei ole aikaa viedä muutosta läpi.... :(
Alekkaisten solujen jakaminen sarakkeisiin
6
634
Vastaukset 6
- juhakorkeapudas
Homman voi tehdä kaavalla tai makrolla. Jos tarkoitus on jatkossakin siirrellä tietoja samaan tapaan, kannattaa käyttää makroa mutta muutamaan kertaan käy kaavakin.
Oletetaan, että tiedot on A-sarakkeessa.
1. Käytä '=' merkkiä ja 'siirrä' ensimmäisen tietueen solun sisältö sarakkeeseen c riville 1 (=A1). Toista jokaisen tiedon kohdalla (D1: =A2, E1: =A3), vaihtaen saraketta rivin pysyessä samana.
2. Valitse alue C1:E3. Raahaa alue (valinnan oikea alakulma) koko matka viimeiseen nimitietoon asti. Alueen voi myös kopioida ja valita sitten koko tietoalue poislukien 3 ensimmäistä riviä (esim: C4:E500). Liitä sitten kopioidut solut tälle alueelle ilman kaavoja (Liitä määräten).
3. Järjestä solut sarakkeen C mukaan.
Sama videolla:
http://s875.photobucket.com/albums/ab318/juhakor/?action=view¤t=56bce34e.flv
Kunde yms. makroexpertit auttavat varmasti makron teossa jos se on tarpeen.- APUA_ :(
Kiitos, tällä kaavalla sain osoitetiedot oikeean järjestykseen.
Mutta ilmestyi seuraava ongelma. Osoitetiedot ovat sarakkeessa A, ja tietojen väissä on monta tyhjää riviä. Miten saisin poistettua kerralla kaikki A-sarakkeen tyhjät rivit? - juhakorkeapudas
APUA_ :( kirjoitti:
Kiitos, tällä kaavalla sain osoitetiedot oikeean järjestykseen.
Mutta ilmestyi seuraava ongelma. Osoitetiedot ovat sarakkeessa A, ja tietojen väissä on monta tyhjää riviä. Miten saisin poistettua kerralla kaikki A-sarakkeen tyhjät rivit?Mutta eikös osoitteet juuri pitänyt olla peräkkäin ilman tyhjiä rivejä välissä?
- APUA_ :(
juhakorkeapudas kirjoitti:
Mutta eikös osoitteet juuri pitänyt olla peräkkäin ilman tyhjiä rivejä välissä?
Aivan. Ensimmäisessä listassa, joka minulla oli käsittelyssä, tiedot oli valmiiksi peräkkäin ja sain käsiteltyä onnistuneesti. Kun otin itse seuraavan listauksen käsittelyyn, siinä tyhjiä rivejä on tasaisesti koko luetelossa, jokaisen osoitetiedon välissä.
Onnistuinkin löytämään ohjeen tuohon tyhjien rivien poistoon, ja osasin jopa käyttää sitä. :)
Jos A-sarakkeessa osoitetietojen määrä vaihtelee, voisiko vastaavaa muutosta saada tehtyä mitenkään? Eli osoitetiedossa jollain henkilöllä on lisänä yrityksen nimi ja jollain ei, tyyliin:
Kalakaveri Oy
Henkilönnimi
Katu
Postinumero
Henkilönnimi
Katu
Postinumero
Vai täytyykö luovuttaa moisen listan lajittelu yritys.... (toivoa parempia listoja) APUA_ :( kirjoitti:
Aivan. Ensimmäisessä listassa, joka minulla oli käsittelyssä, tiedot oli valmiiksi peräkkäin ja sain käsiteltyä onnistuneesti. Kun otin itse seuraavan listauksen käsittelyyn, siinä tyhjiä rivejä on tasaisesti koko luetelossa, jokaisen osoitetiedon välissä.
Onnistuinkin löytämään ohjeen tuohon tyhjien rivien poistoon, ja osasin jopa käyttää sitä. :)
Jos A-sarakkeessa osoitetietojen määrä vaihtelee, voisiko vastaavaa muutosta saada tehtyä mitenkään? Eli osoitetiedossa jollain henkilöllä on lisänä yrityksen nimi ja jollain ei, tyyliin:
Kalakaveri Oy
Henkilönnimi
Katu
Postinumero
Henkilönnimi
Katu
Postinumero
Vai täytyykö luovuttaa moisen listan lajittelu yritys.... (toivoa parempia listoja)voisit nauhoittaa 2 eri makroa...
eka makro ilman firman nimeä ja siirtää tiedot ja
toka makro, jossa firman nimi mukana siirtää tiedot ja liität ne nappeihin ja sitten vaan napsuttelemaan...
Jos ilman firman nimeä voit fiksata koodin tekemään kaikille nimille kerralla...
ihan helppo juttu kaikenkaikkiaan toteuttaa- juhakorkeapudas
APUA_ :( kirjoitti:
Kalakaveri Oy
Henkilönnimi
Katu
Postinumero
Henkilönnimi
Katu
Postinumero
Vai täytyykö luovuttaa moisen listan lajittelu yritys.... (toivoa parempia listoja)Jos tyhjät rivit ovat säännöllisiä kaava käy myös tähän ts. osoitetiedoissa on tyhjä rivi ellei yrityksen nimeä ole. Jos näin ei ole, osoitteet pitää käydä manuaalisest läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?231385Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️621190- 95958
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)105914Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei21777Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet279775- 120715
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k210689- 62668
- 100616
Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille
Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html289579- 13544
Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.104528Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto73481- 34465
- 39464
- 47450
Päivän aivopieru Trumpilta
Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko46437Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?
Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas23437Aika on tuonut järkeä
Sä et tiedä musta kaikkea. Jos tietäisit, ymmärtäisit, miksi me ei sovita yhteen. Öljy ja vesi. En mä ole valehdellut,42423