En oikein voinut kirjoittaa mitään mihinkään siksi aloitin kokonaan uuden, onhan se väärin kai no anteeksi!
On ollut hyvä päivä kaikin puolin, reissut heitetty ja vaatteet pyörii koneessa, saan ne pian viedä tuonne narulle.
Ei vielä ainakaan ollut sadetolppia sääruudussa, toivottavasti pouta sää jatkuu.
Pitääkös teidän mielestä sataa vai paistaa.
Joko olette vilkuilleet talvilähtöjä koska lämpimään?
Onkohan kaikki hyvin
9
151
Vastaukset
- *Kukkahame*
On taas niin freesi olo notta , ei paremmasta väliä, luin viimeksi nuo pohojalaaset ;-D.
Kyllä tulikin kaunis päivä vaikka aamu oli sumuinen ja kylmä.
Olen katsastamassa kanttarelleja, sain sellaisen kaupan hedelmäpussin melkein täyteen, isoja 'parvia' siellä täällä se riitti.
Ei vielä ole lämpöön ollut ajatusta, mulla on tuo Meikun keikka eikä siitäkään ole tullut mitään ennakkotietoa, vielä pitää odotella.
Kyllä sadetta tarvitaan että niitä sekasieniä syntyy.
Pieni rukous; Luoja anna järki takaisin keltä se on hävinnyt!ei se ole uskon asia ,kyllä sillon jo syytä hakea asiantuntian apua, ja mielestäni se ei ole pappiainakaan.
- paistetta¤
riittää. Silloin kun pyykit liehuu narulla saa paistaa ja vähän tuullakin, nii siliää hyvin.
Muuten on sopivast satanut ja paistanut tänä suvena. Ja luonto kiittää! Ulkona onkin niin mukavaa nyt, kun on lämmintä. Etelään ei ole nyt suunnitelmissa lähteä, ainakaan vielä. Sade rupeaa kai kohta riittämään. Sienet ja perunat vielä tarvinnevat sadetta. Vilja tulee jo korjuuvaiheeseen ja kuivana aikana olisi hyvä saada korjattua.
Ei ainakaan pyykkisi kaipaa sadetta, evät kaikki muutkaan.
Syksy saa ja eteläkin kutsuu. olen varannut jo pakomatkaan etelän aurinkoon, pakoon syksyn synkkyyttä.- Utelija
Pian pääsen levittelemään, katsotaan kuin käy jos hyvin niin illalla on kuivat pyykit kaapissa.
Kyllä ohra alkaa olla joka puolella jo kypsän näköistä, ja nuo rypsipellot on ohdakkeita ja rikkaruohoa täynnä, mitenkähän hyvää levitettä niistä tulee, ei kai hullumpaa, on niitä ollut joka vuosi.
Perunapellot kukassa ja kauniita vihreitä peltoaukeamia tuolla Forssan suunnalla, varmaan tulee hyvä perunasato, toivotaan niin.
Eihän suomalainen osaa olla ilman perunaa, en minä ainakaan.
Ja..kling..kuului menoks vaan - Pyykkäri virralta
Utelija kirjoitti:
Pian pääsen levittelemään, katsotaan kuin käy jos hyvin niin illalla on kuivat pyykit kaapissa.
Kyllä ohra alkaa olla joka puolella jo kypsän näköistä, ja nuo rypsipellot on ohdakkeita ja rikkaruohoa täynnä, mitenkähän hyvää levitettä niistä tulee, ei kai hullumpaa, on niitä ollut joka vuosi.
Perunapellot kukassa ja kauniita vihreitä peltoaukeamia tuolla Forssan suunnalla, varmaan tulee hyvä perunasato, toivotaan niin.
Eihän suomalainen osaa olla ilman perunaa, en minä ainakaan.
Ja..kling..kuului menoks vaanKoko kesän olen ajatellut, mutta kun jos on liian kuuma ei voi, ja jos sataa ei silloinkaan voi.
Sitten muuten vaan laiskottaa ja on vaikka mitä mielenkiintoisempaa, onko teillä joku työ tämmönen pitkäveteinen.
Eikä matonpesupaikka ole edes kaukana, kaikki vempaimet löytyy voi hyvät ihmiset, taitaa tulla sateinen syksy jos uskaltaakaan pestä jos eivät kuivu.
No jos lähden lämpimään otan kyllä levon kannalta, ja ainakin 3 vk olen muuten ei ehdi edes laukkua purkamaan.
Sade olisi vielä tarpeen, mutta ei aurinkokaan huonompi. - Atolfia
Pyykkäri virralta kirjoitti:
Koko kesän olen ajatellut, mutta kun jos on liian kuuma ei voi, ja jos sataa ei silloinkaan voi.
Sitten muuten vaan laiskottaa ja on vaikka mitä mielenkiintoisempaa, onko teillä joku työ tämmönen pitkäveteinen.
Eikä matonpesupaikka ole edes kaukana, kaikki vempaimet löytyy voi hyvät ihmiset, taitaa tulla sateinen syksy jos uskaltaakaan pestä jos eivät kuivu.
No jos lähden lämpimään otan kyllä levon kannalta, ja ainakin 3 vk olen muuten ei ehdi edes laukkua purkamaan.
Sade olisi vielä tarpeen, mutta ei aurinkokaan huonompi.Ajelin eilen kasvimaalle auringon lämmittäessä mukavasti. Ehdin kurpitsan noukkia ylös ja muutaman kukan taittaa, kun alkoi kuulua valtava kohina. Mietin, että mikä kumma tuo on, mutta enpä kauan ehtinyt ajatella, kun vettä alkoi tulla kaatamalla niskaan.
Enpä muista moista sadetta, joka olisi kastellut minut niin lahjakkaasti. Yritin minä lähikoulun räystään alla hetken odotella, ennenkuin lähdin kotiin polkemaan.
Kyllä vesi jo riittäisi. Kukkaset pihamaalla kärsivät, kun jatkuvasti sade piiskaa voimalla niitä. Tilli voi huonosti kasvimaalla. Eihän liika märkyys hyväksi ole millekään eikä kellekään.
Tänään on ollut hieno päivä. Punaherukat tuli tänään kaikki poimittua ja osa on jo mehuna pulloissa. Huomenna toinen erä.
Tätä tämä syksy teettää. Koko ajan on jotain säilömistä, mutta eipä rarvitse miettiä, mitä tekisi. Vaikka eipä tuota yleensäkään tarvitse pohdiskella, aina nuo päivät iltaan kuluvat, vähän liiankin nopeasti.
Nyt Hyvää Yötä kaikille kulkijoille! - *Kukkahame*
Atolfia kirjoitti:
Ajelin eilen kasvimaalle auringon lämmittäessä mukavasti. Ehdin kurpitsan noukkia ylös ja muutaman kukan taittaa, kun alkoi kuulua valtava kohina. Mietin, että mikä kumma tuo on, mutta enpä kauan ehtinyt ajatella, kun vettä alkoi tulla kaatamalla niskaan.
Enpä muista moista sadetta, joka olisi kastellut minut niin lahjakkaasti. Yritin minä lähikoulun räystään alla hetken odotella, ennenkuin lähdin kotiin polkemaan.
Kyllä vesi jo riittäisi. Kukkaset pihamaalla kärsivät, kun jatkuvasti sade piiskaa voimalla niitä. Tilli voi huonosti kasvimaalla. Eihän liika märkyys hyväksi ole millekään eikä kellekään.
Tänään on ollut hieno päivä. Punaherukat tuli tänään kaikki poimittua ja osa on jo mehuna pulloissa. Huomenna toinen erä.
Tätä tämä syksy teettää. Koko ajan on jotain säilömistä, mutta eipä rarvitse miettiä, mitä tekisi. Vaikka eipä tuota yleensäkään tarvitse pohdiskella, aina nuo päivät iltaan kuluvat, vähän liiankin nopeasti.
Nyt Hyvää Yötä kaikille kulkijoille!Meillä täällä pkseudulla oli viime viikolla muutama kaatosade, vettä tuli hulvattomasti, sitä oli kellareissa ja paikoissa mihin vettä ei tarvita.
Eilen olin tuolla metsänreunalla ja sieltä sain mukavasti kanttarelleja, viikko sitten maa siellä oli niin kuivaa että ritisi ja rapisi kun kävelin vadelmikkoon.
Nyt se sade alue on siellä missä Arolfia elelee, no ohimenevää se on, ei kuitenkaan miellyttävää jos useana päivänä kaatosateita peräkkäin.
Nyt menen tästä minä viemään pyykit narulle, aurinko on korkealla ja pieni tuulenväre käy. Atolfia kirjoitti:
Ajelin eilen kasvimaalle auringon lämmittäessä mukavasti. Ehdin kurpitsan noukkia ylös ja muutaman kukan taittaa, kun alkoi kuulua valtava kohina. Mietin, että mikä kumma tuo on, mutta enpä kauan ehtinyt ajatella, kun vettä alkoi tulla kaatamalla niskaan.
Nyt Hyvää Yötä kaikille kulkijoille!sääolosuhteita kun vertailee.
Täällä Satakunnan ja Varsinais-Suomen rajamailla ei ole mitään liikoja satanut.
Heinäkuussa noin 50 milliä ja se ei ole paljon se.
Nyt satoi viimeviikolla sen verran, että ei ole kastella tarvinnut,
mutta märkyydestä ei todellakaan ole tarvinnut kärsiä.
Nyt lähden punaherukoiden poimintaan minäkin, vähän ovat vielä alaoksissa raakoja,
mutta saavat jäädä sieltä sitten suuhun poimittavaksi ja piirakkamarjoiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.961260Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata371255Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2861105- 1071025
- 71982
- 18946
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva13918- 51900
Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju16801Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f162798