venäjän tulli

teppo k..

saako venäjälle viedä esim. suklaata(pari suklaalevyä) luin ainakin venäjän tullinsivuilta että maitotuotteet on kiellettyjä? eikö suklaassa ole maito?

mitenkä viina? paljonko sitä saa viedä venäjälle?

11

3052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saimme tällaisen monistetun listan takavarikon jälkeen Venäjän tullista, kirjoitusasu alkuperäisine virheineen:

      11-JUN-2009 15:08 PVN"PETROZAVODSKI" 22652 P. 01

      On kielletty tuonti seuraavia elintarvikkeita Suomesta Venäjälle

      1. Raakaaelintarvikkeita:
      -raakalihaa ja lihatuotteita
      -jauhelihaa
      -kalaa ja kalatuotteita
      -kananmunia
      -Kissojen ja koirien ruokka
      -metsästäjien saaliita (sarvia,nahkaa jne)

      2. Valmiita elintarvikkeita
      -makkaratuotteita
      -lihasäilykkeita
      -maitoa ja maitotuotteita
      -kuivamaitoa
      -juustoa
      -voita
      -margariinia
      -kalaa ja kalatuotteita

      Jos paljastuu,että tuodaan niitä elintarvikkeita salaa, kaikki ruokatavarat palautetaan lähtömaahan lakaisin
      ________________________________________

      Onneksemme vain yhden näkösellä olleen ruokatavaran jouduimme viemään takaisin Suomen tulliin - vaan tulipa siitä yhden kerran ylimääräinen käynti Venäjällä.

    • veikkonen...

      Eiköhän ne lahjaviinat saa viedä.

      Itse olen kuskannut lämpölaukussa kaikenlaista ruokaa Venäjälle. Eivät vaivaudu edes kurkistamaan Venäjän tullissa siihen lämpölaukkuun. Saattaa olla että muistavat meidät, kun mulla on venäläinen vaimo. Kylläkin puolet kerroista olen mennyt yksin). Joten en takaa mitään. Mutta ainakin Svetogorskin kautta kymmeniä kertoja mennyt, eivätkä ole kiinnostuneet ruokatavaroista. Suomen tullihan ei mennessä katso, näytät vain passin ja rekisteriotteen.

      • Uutis Vuoksessa

        Oli uutinen, että 51 vuotias mies ja venäläistä syntyperää oleva 23 vuotias nainen oli pidätetty valkoisen jauheen kuskaamisesta (140g) Venäjän tullissa, olikohan ne Jari ja Nina?
        Seuraavat 15 vuotta niillä on ainaskin aikaa miettiä onks se jauhe laillista kuskattavaa.


      • Sienimäellä tavataan
        Uutis Vuoksessa kirjoitti:

        Oli uutinen, että 51 vuotias mies ja venäläistä syntyperää oleva 23 vuotias nainen oli pidätetty valkoisen jauheen kuskaamisesta (140g) Venäjän tullissa, olikohan ne Jari ja Nina?
        Seuraavat 15 vuotta niillä on ainaskin aikaa miettiä onks se jauhe laillista kuskattavaa.

        Niille voi laittaa napinotsaan, kun ovat tiensä valinneet...

        Missä tuo narkkari jari asui?


    • harasoo

      Että venäjälle ei nykyään saisi viedä yhtään mitään mikä kannattaisi.
      Eli vakkapa lohta tai edes suklaata. mutta ite vien juuri näitä ja konjakkia rajakaupasta mutta kohtuudessa.
      Eipä ole kukaan koskaan valittanut.

      • teppo k.

        Olen ajattelin lentää venäjälle ku ei kiinnosta istua junassa/bussissa--> vois olettaa että siellä on tarkempi tullaus.

        Luulis tosiaan että suklaata sais viedä maahan...menee kyllä muuten lahja uusiksi.

        ai niin se uus kysymys...ajattelin tullata videokameran ja puhelimen punaisella linjalla lentokentällä, nyt mietin eetä mitä jos vien esim. alle 70eur kulta/hopea korun myös venäjälle (suklaiden ja viinonen lisäksi), sanonko mie tullissa vain että tuo koru on lahja? --->sitä ei tullata jotenka kun palaan takas suomeen mulla ei tartte olla sitä enää... ....


      • ...
        teppo k. kirjoitti:

        Olen ajattelin lentää venäjälle ku ei kiinnosta istua junassa/bussissa--> vois olettaa että siellä on tarkempi tullaus.

        Luulis tosiaan että suklaata sais viedä maahan...menee kyllä muuten lahja uusiksi.

        ai niin se uus kysymys...ajattelin tullata videokameran ja puhelimen punaisella linjalla lentokentällä, nyt mietin eetä mitä jos vien esim. alle 70eur kulta/hopea korun myös venäjälle (suklaiden ja viinonen lisäksi), sanonko mie tullissa vain että tuo koru on lahja? --->sitä ei tullata jotenka kun palaan takas suomeen mulla ei tartte olla sitä enää... ....

        eli tarkoitan että toi koru olis myös lahja


    • alkoholia...

      Venäjälle saa viedä 2 litraa alkoholia.

      Tuo lista oli mielenkiintoinen mitä Venäjälle ei saa viedä, naapurit käyvät täällä kuitenkin ruokakaupoissa ja kalaakin vievät paljon :)

    • aleksi5

      Käykääpä joskus katsomassa nuijamaalla minkälaisia kuormia venäläiset kuskaa lappeenrannasta venäjän puolelle. Siellä näkee hyviä auton "ahtausvinkkejä" miten citymaasturiin tai farmariin saadaan mahtumaan liki pakettiautollinen lid;n tai prisman ruokakasseja. Alkoholilla muistaakseni melkein samat rajoitukset kuin suomella.

      • jonossa nähnyt

        kasseittain ruokaa jne Kampin parkkipaikan busseihin.
        maksavat 500 euroilla.


      • Idiootiit....

        Puhumattakaan niistä eu kasseista joita ilmaisena jaetaan, mutta eihän se ketään kiinnosta pääasia on se milloin se naapuri leikkaa ruohoa se on paljon tärkeämpi asia ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1748
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      161
      1135
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1113
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      24
      921
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      920
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      915
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      860
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe