Tiede ja sadut.

hobo7

Asiaa voitaisiin verrata siihen, että jos tyttö sadussa suutelee sammakkoa, ja sammakosta yhtäkkiä tuleekin prinssi, pidetään sitä vain satuna. Kuitenkin sama asia muuttuu heti tieteeksi, kunhan siihen varataan vain tarpeeksi aikaa, eli 300 miljoonaa vuotta, koska siinä ajassa tiedemiehet uskovat sammakon muuttuneen ihmiseksi. Ajan uskotaan mahdollistavan kaiken, vaikka se olisi vastoin käytännön havaintoja.
http://koti.phnet.fi/elohim/maapallonika.html.

7

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abcdef

      Olipas taas niin lennokasta ajatusta, että vetää puheliaan ihan sanattomaksi, mutta tutkitaan hetkeksi linkkiä, jonka annoit.

      http://koti.phnet.fi/elohim/maapallonika1.html

      Löydämme sieltä kohdan, joka menee näin:

      AVARUUSPÖLY KUUN JA MAAN PINNALLA

      Kun jatketaan lähiavaruuden ja ajan käsittelyä, on avaruudesta tuleva.... ja niin edelleen.

      No seuraavaksi meidän on pakko mennä kreationistien pyhään paikkaan, tutkimaan kreationistien pyhiä kirjoituksia:

      http://www.answersingenesis.org/get-answers#/topic/arguments-we-dont-use

      Ja mitä sieltä löytyy:

      Arguments that should never be used

      Ja ykkösenä, ohittamattomana ykkösenä listalla argumenteista, joita ei missään tilanteessa pidä käyttää on KUUPÖLY. Tuo halvatun KUUPÖLY ja sen paksuus.

      Joten jo yksi pieni silmäys antamaasi höpösivustoon paljastaa, että edes vannoutuneet kreationistit USA:sta eivät salli käytettäväksi niitä argumentteja, joilla suomalainen höpösivusto yrittää kreationismia puolustaa.

      Yrittäkää nyt edes seisoa samalla rivillä ja saada edes jonkinlainen yhteisymmärrys edes jostain asiasta. Onko liikaa vaadittu?

      • muuta kesinyt ja sitäkään et voi kumota, entä kuun loittominen tahi auringon kutistuminen.


      • abcdef
        hobo7 kirjoitti:

        muuta kesinyt ja sitäkään et voi kumota, entä kuun loittominen tahi auringon kutistuminen.

        Jos tämä höpösivusto käyttää näin pihalla olevia juttuja todisteenaan, niin miksi olisi syytä olettaa, että mikään muukaan olisi kohdallaan.

        Auringon kutistumisessa ei ole mitään outoa. Se on tiedetty jo vaikka kuinka kauan. Toki kreationistit vääristelevät kauan tiedettyä asiaa ja jättävät osan kertomatta.

        Aurinko kutistuu ja LAAJENEE sykleissä, jotka vaihtelevat. Aurinko on tehnyt sitä jo ties kuinka kauan. En laita tähän sitä, että kuinka kauan, koska se voi sekoittaa entisestään päätäsi. Maapallon olemassaolon aikana (n. 4,5 miljardia vuotta) aurinko ei ole kutistunut edes yhtä promillea alkuperäisestä koostaan.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Aurinko

        Samoin kuu loittonee maasta. Siinä ei ole mitään ihmeellistä tai outoa. Jopa peruskoululaiset tietävät sen, joten ihmettelen koulutustasi.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuu

        Esim. 4 miljardia vuotta sitten se oli 128 000 kilometriä lähempänä kuin nykyään.

        Toki kreationistit ovat väännelleet tuonkin omaan käyttöönsä, mutta valitettavasti lähempää tarkasteltuna peruskoululainenkin näkee huijauksen läpi. Etkö sinä näe?

        Tuolla väitettiin, että kuu loittonee 4.5 cm vuodessa. Todellinen luku on 3.2 cm vuodessa. USA:laiset kreationistit väittävät, että loittonee 4 cm vuodessa.

        Jos käytettäisiin tuota 4cm/vuosi etenemisvauhtia, niin Kuu olisi ollut n. 9,14 miljardia vuotta sitten liian lähellä Maata [Maa on vain 4,55 miljardia vuotta vanha].

        Eihän tuossa harmittomassa pyöristyksessä saavutettu kuin n. 500-600 miljoonan vuoden heitto tuloksissa, jos sitä verrataan oikeaan 3.2 cm/vuosi.

        Ilmeisesti kreationisteilla ei ole tiedossa miten kaukana kuu on tai sitten heidän matemaattisissa kyvyissä on jotain todella pahasti pielessä..tai sitten he ovat vain epärehellisiä.


      • ja keput...
        abcdef kirjoitti:

        Jos tämä höpösivusto käyttää näin pihalla olevia juttuja todisteenaan, niin miksi olisi syytä olettaa, että mikään muukaan olisi kohdallaan.

        Auringon kutistumisessa ei ole mitään outoa. Se on tiedetty jo vaikka kuinka kauan. Toki kreationistit vääristelevät kauan tiedettyä asiaa ja jättävät osan kertomatta.

        Aurinko kutistuu ja LAAJENEE sykleissä, jotka vaihtelevat. Aurinko on tehnyt sitä jo ties kuinka kauan. En laita tähän sitä, että kuinka kauan, koska se voi sekoittaa entisestään päätäsi. Maapallon olemassaolon aikana (n. 4,5 miljardia vuotta) aurinko ei ole kutistunut edes yhtä promillea alkuperäisestä koostaan.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Aurinko

        Samoin kuu loittonee maasta. Siinä ei ole mitään ihmeellistä tai outoa. Jopa peruskoululaiset tietävät sen, joten ihmettelen koulutustasi.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuu

        Esim. 4 miljardia vuotta sitten se oli 128 000 kilometriä lähempänä kuin nykyään.

        Toki kreationistit ovat väännelleet tuonkin omaan käyttöönsä, mutta valitettavasti lähempää tarkasteltuna peruskoululainenkin näkee huijauksen läpi. Etkö sinä näe?

        Tuolla väitettiin, että kuu loittonee 4.5 cm vuodessa. Todellinen luku on 3.2 cm vuodessa. USA:laiset kreationistit väittävät, että loittonee 4 cm vuodessa.

        Jos käytettäisiin tuota 4cm/vuosi etenemisvauhtia, niin Kuu olisi ollut n. 9,14 miljardia vuotta sitten liian lähellä Maata [Maa on vain 4,55 miljardia vuotta vanha].

        Eihän tuossa harmittomassa pyöristyksessä saavutettu kuin n. 500-600 miljoonan vuoden heitto tuloksissa, jos sitä verrataan oikeaan 3.2 cm/vuosi.

        Ilmeisesti kreationisteilla ei ole tiedossa miten kaukana kuu on tai sitten heidän matemaattisissa kyvyissä on jotain todella pahasti pielessä..tai sitten he ovat vain epärehellisiä.

        Jaa mikä nuota yhdistää`No valikoiva matematiikka. "unohdetaan" tiettyjä tekijöiä jolloin saaadaan tavoiteltu, mutta virheellinen lopputulos. Itsensäpettämistä? No sitä se onkin, mutta minkä sitä mahtaa kun tykkää hakata päätänsä seinään..


      • hobo7 kirjoitti:

        muuta kesinyt ja sitäkään et voi kumota, entä kuun loittominen tahi auringon kutistuminen.

        >

        Nämäkin argumentit käsitelty tällä palstalla ties miten monta kertaa. Niissä on tehty eräs emämunaus. Osaatko itse päätellä mikä se on? Voin antaa esimerkin, jossa tehdään sama munaus:

        Maan pintalämpötila nousi välillä 1995-2004 keskimäärin 0,42 astetta. Tämä tekee siis noin 0,047 astetta vuotta kohden. Näin ollen Jeesuksen elinaikana oli (2000 x 0,047) 93 astetta kylmempää kuin nyt!


      • vekkulia

        Tosiaan, kreationistit pitivät laskelmia kuupölystä ehdottomana osoituksena, että Kuu on 6000-vuotias. Nyt kun luvut on korjattu, niin kuin taikaiskusta, noita uusia lukuja ei voikaan käyttää Kuun iän arvioimiseen lainkaan. Miten niitä ensimmäisiä lukuja sitten on voinut ?


    • Pulppi

      Miksi sitten uskot luomiskertomukseen? Onhan sekin, samoin kuin esittämäsi esimerkki suutelevasta sammakosta, vailla käytännön havaintoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      629
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      52
      519
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe