avr studion käyttöönotto

heppu m

5

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

      Lataat uusimman version (AVR Studio 4.17 (build 666) (112 MB, updated 7/09)) ja se on siinä. SP1 ja SP2 on versioihin 4.13, ei niitä uudempiin asenneta.

      • heppu m

        ...


      • heppu m

        Ohjelma haettu, asennettu koneelle. Nyt näytöllä ilmoitus, että ohjelma pitää asentaa??
        Eli jotkut asetukset täytyy vielä säätää vai mikä mättää.

        http://www.microsalo.com/WinAVR_asennus.html

        Täytyykö nuo ohjeen mukaiset asetukset suorittaa vai toimiiko ilman noita??


      • heppu m kirjoitti:

        Ohjelma haettu, asennettu koneelle. Nyt näytöllä ilmoitus, että ohjelma pitää asentaa??
        Eli jotkut asetukset täytyy vielä säätää vai mikä mättää.

        http://www.microsalo.com/WinAVR_asennus.html

        Täytyykö nuo ohjeen mukaiset asetukset suorittaa vai toimiiko ilman noita??

        Asensit siis AVR Studion koneellesi? Koneessani oli aikaisempi versio studiota eikä se sattunut pyytämään mitään. Siihen näytti tulevan kaikki uuden ohjelman kaikki lisävinkeet joten ajan saliessa tutustun ohjelman paremmin. Studiolla en ole kirjoittanut toistaiseksi ainuttakaan ohjelmaa joten sen käyttö on vielä hakusessa. Piirien securitaattebittiä olen käynyt tarkastamassa ja kääntelemässä joten siinä ohjelman käyttö toistaiseksi ;)
        Microsalon esittämälläsi sivulla oleva ohje on WinAVR;n käyttöön jota olen käyttänyt. Se asentuu notebook editoriin tai vaikkapa ConTEXT editoriin jota olen käyttänyt ja se tarvitsee kyseiset asetukset kun ConTEXT editori on "yleispätevä" ja siten soveltuu useampaan käyttöön. Tulee vielä se päivä kun jostakin syystä joudun luopumaan sen käytöstä ;)
        Microsalon kotisivulla on uusin kirja sähköisessä muodossa josta löydät apuja ohjelmointiin.


    • jotain ohjetta

      Ohjelmia voi ladata ilman rekisteröintiä täältä, siis AVR Studion.
      http://www.atmel.no/beta_ware/


      C- kääntäjä eli winavr asennetaan ensin esim. c:\ aseman juureen omaan kansioon. Sitten AVR Studio asennetaan winavr kansion sisälle omaan kansioon. Tässä kaikki, ainakin itsellä on toiminut näin. Tämän jälkeen voi tuota winavr c-kääntajää käyttää avrstudion kautta eikä mitään muita ohjelmia tarvita. AVR Studiossa luodaan vain uusi projekti joka käyttää tuota winavr kääntäjää kun kirjoitetaan c-ohjelmaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1014
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      844
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      767
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      75
      652
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      560
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      486
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      465
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    Aihe