Tehkää jo sen eteen jotain .. ettei työttömien tarvi enää kärsiä..
Tai sitten töitä se on toinen vaihto ehto ja terveydenhoito paremmaksi että halvaantuneetkin oppii kävelemään uudestaan..
Kansalaispalkka aloite
33
245
Vastaukset
- sanomalehdissä
hyviäkin kirjoituksia:
http://www.ilkka.fi/arc_article.jsp?article=346224
http://www.ilkka.fi/arc_article.jsp?article=346718- ---------)D
heh. Ton mukaan kun mennään, pitää kustannuksia ja hintoja nostaa niin paljon, että jollain saadaan toi tonni kaikille maksettua. Ja jos verojakaan ei saa nostaa.... Katos, raha ei kasva puussa.
Vai onko joku viimein keksinyt Sammon?
=DW= - Wahlrooshan se
---------)D kirjoitti:
heh. Ton mukaan kun mennään, pitää kustannuksia ja hintoja nostaa niin paljon, että jollain saadaan toi tonni kaikille maksettua. Ja jos verojakaan ei saa nostaa.... Katos, raha ei kasva puussa.
Vai onko joku viimein keksinyt Sammon?
=DW=joka jauhaa rahaa kokoomukselle ja rkp:lle.
Eläköön köyhät, tai kuolkoon.
- ----/---------------
Ei muuta.
Sosiaaliturva on nyt mitä on, ei se nimeä muuttamalla kummene.
Ajatuksessa on kyllä aina ollut hyviä puolia. Siis perusidea ei ole nimi, vaan se, että toimeentulonsa saisi kehnoissa tilanteissa keskitetysti. Aika paljon luukkuja ja komeroita mitä pitää ravata päällekkäisten byrokratioiden takia. Työkkäri, sosku, asuntiasiat, verotoimisto, kunta jne. Valtavan monimutkaista.
Se ja sama mikä on se nimi, tärkeintä on saada asiat helposti ratkottaviksi. Yksi luukku, yksi toimeentulo.
Asiassa kaksi erittäin hankalaa asiaa. Ensiksikin mielivalta voi lisääntyä nykyisestään. Yksi instanssi päättää kaikki asiakkaan toimeentuloon liittyvät asiat. OK. sehän on just se pointti. Mutta kun päätösvalta voi käytönnössä pahimmillaan olla yhden ihmisen lausunnosta kiinni. Pikkupaikoissa ri voi olla satojen ihmisten organisaatioita hoitamassa rutiinijuttuja. Jos päätös jostain asiasta on väärä, valitusprosessi voi olla piiiitkä ja hankala. Voi mennä äärettömän pitkä aika, ennenkuin asiaan saadaa muutospäätös.
Toinen asia on organisointi. Tokikin asian parissa työskentelee nyt monissa instansseissa paljon ihmisiä. Mutta miten ne yhdistetään sujuvasti saman katon alle. Kyseessä nimittäin useamman eri ministeriönkin vastuulla olevat asiat nykyisin. Pirunmoista rukkaamista kautta linjan. Ja se vaatii aikaa, rahaa, ajattelun muutosta ja ties mitä. Plus käytännön asiat, kenenkähän konttuuriin kaikki asiat tungetaan jne.
Asiaan liittyy sekin, että toimintoja rationalisoidessa jää ihmisiä yli. Elikkäs työttömiksi. Se taas lisää menoja ja vähentää veronmaksajien veronmaksumäärää. Tulot pienenevät ja menot suurenevat, kun useampi ihminen joutuu "kansalaipalkalle".
"Kansalaispalkka" on oikeastaan todella typerä nimike sinällään hyvälle asialle. Miks pitää maksaa palkkaa jollekin siitä, että on jonkin maan kansalainen, eihäs se tee yhtään mitään "palkkansa" eteen ????????
On maamme köyhä, ja käyhtyy edelleen, se tosiasia. Nykyisin on toimiva sosiaaliturva. Toimii sitten kenenkin mielestä joko hyvin tai huonosti.- Mutta on. Sen rationalisoinnista on koko asiassa kysymys.
Sanaleikit ja sanojen merkitykset ja symboliikka on toki kiinnostava asia, kiinnostaa itseänikin. Mutta "kansalaispalkka" on sanana luotaantyöntävä, melkein sama kuin "yhteiskunnan elätti". Tavallaan pahempi kuin "työtön", se sentään osoittaa, että ihminen on työelämän käytettävissä.
Neutraali ilmaisu tarvittaisiin. Ehdottaisin näin nopeasti: "Siirtymävaiheen tuki". Nääs työtön jne viittaavat smmsttinimikkeeseen, eli stabiiliin olotilaan. Tosiasiassa kaikki työttömät etsivät uutta työtä, ovat "between the jobs". Tai ainakin melkein kaikki.
Pätkätyöt ja määräaikaiset duunisopparit ovat jo nyt erittäin yleisiä, eläketyöpaikkaa tuskin kukaan enää edes haaveilee saavansa. Kaikki eivät voi olla freelancereita, se on käytännössä niin lähellä yrittämistä, että koko nimike voitaisiin poistaa käytöstä.
Mulla on heikosti duuneja just nyt. Lähettäisitkö rahaa??? Vaikka kansalaisavustuksena.
=DW=- PimuF.
täällä Stadissa kun nämä keskusvirastot ovat, ja hitsi vieköön kaikkien niiden kanssa olen joutunut tekemisiin...jossain elämänvaiheessa...niin tuon byrokratian kyllä tiedän...yksi pahimmista oli opetusvirasto...;)) kundin kouluasioita kun joutu sen kautta aikanaan hoitamaan....kaikki kesti..Nooh..täysin samaa mieltä tuosta näennäisestä "uudistamisesta" ainoa jonka tämä työllistää on eri sosiaaliministeriö...pitää näille jotain keksiä jotka, siellä työskentelevät...ja tuo valitusprosessi juttu, sitten...jossain mättää minusta pahasti..jos, toinen virkamies joutuu tutkimaan toisen virkamiehen väärää päätöstä..esim. nyt että, sosiaalitoimessa joku virkailija tekee väärän päätöksen....niin sosiaaliasiamies (joka on ylityöllisty? ainakin täällä Stadissa) yrittää sitten korjata tuon päätösken lain mukaisesti? Miksi muuten tälläinen virkamies on perustettu? Eikö päätöksien pitäisi olla oikeudenmukaisia ja lain kirjainta vastaavia? Minusta on outoa että, tarvitaan erikseen vielä tälläinen instanssi. Aivan kummallista toimintaa...kyllä asiakkaan joka näitä instansseja Kelaa, Sossua, tai Työkkäri joutuu käyttään...pitäisi voida luottaa siihen että, saa oikeudenmukaista kohtelua....hitsi siitähän niille maksetaan palkka? että, hoitavat duuninsa.
Jos, tavallinen duunari tunaroisi noin paljon...niin se tietäisi kyllä potkuja...saisi lähteä vähän äkkiä kiitämään...
Ja sitten vielä loppuun tähän...en nyt taaskaan yleistä, ja kommenttini ei koske kaikki alalla työskenteleviä...mutta, kun noita virheellisiä päätöksiä joskus itsekin saanut...ja tiedän monien muidenkin saaneen...niin, tästä lähinnä. Virheet sinänsä ovat inhimillisiä jokaisen työssä...mutta, kyllä minulle sellainen kuva jäi...silloin kun noita palveluita vielä tarvitsin...(nyt tarvitsemme vain Kelaa, jonka palveluista vain kiitettävää sanottavaa...) niin tuntuu että, kyllä siellä tavallista ihmistä suoraan sanoen...k.....n. rumasti jos tuon ilmaisen..
Rankasta aiheesta huolimatta aurinkoista päivää kaikille, täällä paistaa nyt ihana aurinko...ja kohta taas lähdetään;))
tsau
t.Pimu
- samasta näkee
suuri osa ihmiskuntaa unta, että halvaantuneet kävelevät. Toivottavasti pian saamme sen ihmeen nähdä.
- pitkäaikaisille
iäkkäille työttömille. Kun ei täyty työssäolovelvollisuus plaap plaap laa, olet Kelan työttömyyskortissossa ikään 65v.
Mitään vaihtoehtia ei ole. Kun niitä työllistystöitä ei lasketa niin tuo on totuus.
Olin 4v työllistettynä eritermein yhteen kyytiin, puolivuotta työtön, ja taas samaan työhön toisen järjestön kautta, onnistui.
Näitä kun ei lasketa, joten nykyisin ilmottaudun kerran vuodessa työvoimatoimistoon. Se riittää. Ei tulisi mieleenikään enäämennä entiseen työhöni, tarvisin pitkän koulutuksen kaiken uuden oppimiseen, ja eipä minua enää kiinnostakaan.
Olen 13v alkanut itseni vaatettan ja 16v jo asunut omillaan, aina olen työlläni opiskeluni hoitanut, välillä velkaa, työtä ja taas opiskelua.
Minulla on, joten näillä korvauksilla mennään ;DDD - pirre----
ainakaan tääl suomi24llä ei kukaan pysty tekemään noille asioille mitään!! ja yritä nyt lopultakin tajuta että halvaantuneita tosta vaan ei laiteta kävelemään.
pirre-tyttö kirjoitti:
vai hoitaako ne sairaita ilmaiseksi.. Ihan miten vain.. tai sitten mulle töitä..
Enintään 30,30 euroa vuorokaudessa. Pitkäaikaishoidossa hoitomaksu on kuukaudessa enintään 82 prosenttia hoidettavan nettotuloista.Tuloista on jäätävä henkilön omaan käyttöön 18 prosenttia, kuitenkin vähintään 90 euroa kuukaudessa.
Jos laitoshoidossa on suurempituloinen puoliso, maksu häneltä on enintään 41 prosenttia puolisoiden yhteenlasketuista nettotuloista kuukaudessa.
Milläs sitten maksetaan muun perheen eläminen? Lainat pankeissa.. millä? Kyllä mä oon ainakin sen kansalaispalkan kannalla.. tai sitten ihan oikeasti pitää saada töitä.. Toki jos.. noin on että 41 % tuloista.. niin jos ajatellaan että yhteen lasketut tulot olis jotain euroja niin 41 % on siitä sitten.. Näin sanoo monet asiat.. yhteiskunnassa.. Mä kysyn vain millä hoidetaan se muu.. saako toinen puoliso töitä vai hoidetaanko halvaantuneet siihen kuntoon että heidät olis mahdollista jossain vaiheessa siirtää vaikka kotihoitoon.. vai miten asiat on järjestty niiden ihmisten taholla joista joillain on toinen puoliso vakavasti sairastunut.. Onkait heitä varmaan muitakin suomessa eikä yksin me.. Miten heidän kohdalla asiat on järjestetty.. Voisitteko kertoa mulle..- RIMMIR
pirre-tyttö kirjoitti:
Enintään 30,30 euroa vuorokaudessa. Pitkäaikaishoidossa hoitomaksu on kuukaudessa enintään 82 prosenttia hoidettavan nettotuloista.Tuloista on jäätävä henkilön omaan käyttöön 18 prosenttia, kuitenkin vähintään 90 euroa kuukaudessa.
Jos laitoshoidossa on suurempituloinen puoliso, maksu häneltä on enintään 41 prosenttia puolisoiden yhteenlasketuista nettotuloista kuukaudessa.
Milläs sitten maksetaan muun perheen eläminen? Lainat pankeissa.. millä? Kyllä mä oon ainakin sen kansalaispalkan kannalla.. tai sitten ihan oikeasti pitää saada töitä.. Toki jos.. noin on että 41 % tuloista.. niin jos ajatellaan että yhteen lasketut tulot olis jotain euroja niin 41 % on siitä sitten.. Näin sanoo monet asiat.. yhteiskunnassa.. Mä kysyn vain millä hoidetaan se muu.. saako toinen puoliso töitä vai hoidetaanko halvaantuneet siihen kuntoon että heidät olis mahdollista jossain vaiheessa siirtää vaikka kotihoitoon.. vai miten asiat on järjestty niiden ihmisten taholla joista joillain on toinen puoliso vakavasti sairastunut.. Onkait heitä varmaan muitakin suomessa eikä yksin me.. Miten heidän kohdalla asiat on järjestetty.. Voisitteko kertoa mulle..Jos miehesi oli sairastumisen aikana töissä niin eikö hänen työnantajansa vakuutusyhtiö korvaa mitään, anna kuntoutusta, ym.?
Tai oliko hänellä omaa henkivakuutusta.Sieltä täytyisi tulla jotain apua.
Onko paikkakunnallasi tai lähipaikkakunnallasi sosiaalitoimistoa taikka sairaalassa, jossa miestäsi hoidetaan, sosiaalikuraattoria joka voisi teitä neuvoa näissä taloudellisissa asioissa. Sekä myös kaikissa kuntoutukseen liittyvissä asioissa.
Jos paikkakunnallasi on huono työtilanne niin sinun täytyy laajentaa sitä työnhakua muille paikkakunnille kautta Suomen. Voisihan olla niinkin hyvä tuuri että saat työpaikan ja voisitte molemmat muuttaa sinne, ehkä miehesikin saisi parempaa apua sieltä uudelta paikkakunnalta omaan kuntoutukseensa. - Juhannusruusu53
pirre-tyttö kirjoitti:
vai hoitaako ne sairaita ilmaiseksi.. Ihan miten vain.. tai sitten mulle töitä..
sinun pitää itsesi hakea töitä ja itsesi tehdä ne ratkaisut mitä elämäsi tarvitsee.
Täältä ei apua löydy mutta virastoissa sitä voisi löytyä. Ei ne asiat tule kotiin tuotuna kenellekään vaan jokaisen on pakko itse ne hoitaa. Olen lukenut juttujasi ja sinä olet kova vaatimaan ja syyllistämään.
Ota nyt ohjat omiin käsiisi, luultavasti saat asiasi hoidettua kun käytät tämänkin palstalle kirjoitusajan siihen.
Mitä tästä tulisi jos jokainen valittaisi kuten sinä. On meilläkin pahoja ongelmia mutta ei niitä aina voi tänne vetää. - sitä--
Juhannusruusu53 kirjoitti:
sinun pitää itsesi hakea töitä ja itsesi tehdä ne ratkaisut mitä elämäsi tarvitsee.
Täältä ei apua löydy mutta virastoissa sitä voisi löytyä. Ei ne asiat tule kotiin tuotuna kenellekään vaan jokaisen on pakko itse ne hoitaa. Olen lukenut juttujasi ja sinä olet kova vaatimaan ja syyllistämään.
Ota nyt ohjat omiin käsiisi, luultavasti saat asiasi hoidettua kun käytät tämänkin palstalle kirjoitusajan siihen.
Mitä tästä tulisi jos jokainen valittaisi kuten sinä. On meilläkin pahoja ongelmia mutta ei niitä aina voi tänne vetää.on neuvoa, ei usko mitään!! ihan kun tosiaan tääl palstalla voitas parantaa halvaus ja väsätä kansalaispalkka. natinati...
- Vvvv tttttttt
sitä-- kirjoitti:
on neuvoa, ei usko mitään!! ihan kun tosiaan tääl palstalla voitas parantaa halvaus ja väsätä kansalaispalkka. natinati...
noin rajoittuneiden tyyppien olisi yrittää neuvoa toisia.
Kiitos Pirre-tytölle ajankohtaisen keskustelun aiheen tuomisesta palstalle. Osaat argumentoida asiasi, toisin kuin jotkut turhan räksyttäjät. - ymmärrä sinua?
sitä-- kirjoitti:
on neuvoa, ei usko mitään!! ihan kun tosiaan tääl palstalla voitas parantaa halvaus ja väsätä kansalaispalkka. natinati...
Pirre-tyttö tekee aloituksensa rekatulla nikillä. Miksi et voi ohittaa niitä juttuja, vaan tulet laukomaan ilkeyksiä.
- PimuF.
RIMMIR kirjoitti:
Jos miehesi oli sairastumisen aikana töissä niin eikö hänen työnantajansa vakuutusyhtiö korvaa mitään, anna kuntoutusta, ym.?
Tai oliko hänellä omaa henkivakuutusta.Sieltä täytyisi tulla jotain apua.
Onko paikkakunnallasi tai lähipaikkakunnallasi sosiaalitoimistoa taikka sairaalassa, jossa miestäsi hoidetaan, sosiaalikuraattoria joka voisi teitä neuvoa näissä taloudellisissa asioissa. Sekä myös kaikissa kuntoutukseen liittyvissä asioissa.
Jos paikkakunnallasi on huono työtilanne niin sinun täytyy laajentaa sitä työnhakua muille paikkakunnille kautta Suomen. Voisihan olla niinkin hyvä tuuri että saat työpaikan ja voisitte molemmat muuttaa sinne, ehkä miehesikin saisi parempaa apua sieltä uudelta paikkakunnalta omaan kuntoutukseensa.sosiaalityöntekijän puoleen näissä hoitomaksuasioissa..sitten vielä tuo Kelan oma palveluneuvoja jolta myös kysyä (Kelan päätöksistä) tarkista nyt tämä voimassa olevat kuitenkin... ja muissa asioissa näissä talousasiossa niin oma Sosiaalivirasto siellä sinullakin käytettävissä, kun tilanteesi on näin vaikea ota vaikka sosiaalivirastossa sille sosiaalijohtajalle aika. Jos, minä olisin sinä niin, varaisin tuon ajan johtavalle sosiaalijohtajalle....voivat tehdä vähän laajempia päätöksia kuin yksin nuo sosiaalityöntekijät...tarvittaessa...
Ja niin kuin Rimmir tuossa mainitsi niin myös vakuutusyhtiö korvaa osan? Jos, nuo vakuutukset kunnossa.
Jos, miehesi on vaikeasti halvaantunut ja vuodepotilaani...niin...ei tuo kuntoustus nyt mikään sellainen hokkuspokkus juttu aina ole...että, täysin työkuntoiseksi voisi sen jälkeen tulla...kaikki aina kovin yksillöstä tietysti...
Itselläni tässä lähelläni myös ollut ihmisiä jotka aivoverenvuoden vuoksi halvaantuivat...ja kyllä se lopullinen työeläke oli sen jälkeen ratkaisu...
Otan osaa suruusi...mutta, asiat selviät kun lähdet niitä hoitamaan....
Tilanteesi on erittäin vaikea...tuo missä tuolla alempana kirjoitit...mutta, yritä vielä...
Tsemppiä sulle;
t.Pimu - PimuF.
ymmärrä sinua? kirjoitti:
Pirre-tyttö tekee aloituksensa rekatulla nikillä. Miksi et voi ohittaa niitä juttuja, vaan tulet laukomaan ilkeyksiä.
niin ihan asiasta hän kirjoittaa...ja minusta hänellä kyllä todellinen "hätä"...nyt. Joten miksi hän ei saisi kirjoittaa? Itse yritän auttaa...vaikka täältä käsin se onkin vaikeaa...
Näihin asioihin kun myös minä olen joutunut elämäni aikana törmäämään...eivät mitää helppoa juttua ennenkuin asiat kaikki selkeentyvät....ja kyllä siinä ihminen oikeesti väsyy...jos, vielä taloudelliset vaikeudet päällä millä tulla toimeen...ja vähän kaikki kaatuu päälle..
Joten inhimillisyyttä nyt hyvät ihmiset...
t.Pimu - jo monetta
PimuF. kirjoitti:
sosiaalityöntekijän puoleen näissä hoitomaksuasioissa..sitten vielä tuo Kelan oma palveluneuvoja jolta myös kysyä (Kelan päätöksistä) tarkista nyt tämä voimassa olevat kuitenkin... ja muissa asioissa näissä talousasiossa niin oma Sosiaalivirasto siellä sinullakin käytettävissä, kun tilanteesi on näin vaikea ota vaikka sosiaalivirastossa sille sosiaalijohtajalle aika. Jos, minä olisin sinä niin, varaisin tuon ajan johtavalle sosiaalijohtajalle....voivat tehdä vähän laajempia päätöksia kuin yksin nuo sosiaalityöntekijät...tarvittaessa...
Ja niin kuin Rimmir tuossa mainitsi niin myös vakuutusyhtiö korvaa osan? Jos, nuo vakuutukset kunnossa.
Jos, miehesi on vaikeasti halvaantunut ja vuodepotilaani...niin...ei tuo kuntoustus nyt mikään sellainen hokkuspokkus juttu aina ole...että, täysin työkuntoiseksi voisi sen jälkeen tulla...kaikki aina kovin yksillöstä tietysti...
Itselläni tässä lähelläni myös ollut ihmisiä jotka aivoverenvuoden vuoksi halvaantuivat...ja kyllä se lopullinen työeläke oli sen jälkeen ratkaisu...
Otan osaa suruusi...mutta, asiat selviät kun lähdet niitä hoitamaan....
Tilanteesi on erittäin vaikea...tuo missä tuolla alempana kirjoitit...mutta, yritä vielä...
Tsemppiä sulle;
t.Pimukertaa samaa asiaa, ei se mene perille. En tiedä, lukeeko aloittaja koskaan yhtään hänelle kirjoitettua kommenttia? Ihan samoja huolia on meillä muiullakin. Eivät ne täällä parane.
- PimuF.
jo monetta kirjoitti:
kertaa samaa asiaa, ei se mene perille. En tiedä, lukeeko aloittaja koskaan yhtään hänelle kirjoitettua kommenttia? Ihan samoja huolia on meillä muiullakin. Eivät ne täällä parane.
en tiedä minäkään lukeeko?;)) Hän monesti tuon saman aiheen aloittaa ja minä tyhmeliini vastaan, kiltti kun olen;)))...nooh.
t.Pimu - ymmärrä sinua?
PimuF. kirjoitti:
niin ihan asiasta hän kirjoittaa...ja minusta hänellä kyllä todellinen "hätä"...nyt. Joten miksi hän ei saisi kirjoittaa? Itse yritän auttaa...vaikka täältä käsin se onkin vaikeaa...
Näihin asioihin kun myös minä olen joutunut elämäni aikana törmäämään...eivät mitää helppoa juttua ennenkuin asiat kaikki selkeentyvät....ja kyllä siinä ihminen oikeesti väsyy...jos, vielä taloudelliset vaikeudet päällä millä tulla toimeen...ja vähän kaikki kaatuu päälle..
Joten inhimillisyyttä nyt hyvät ihmiset...
t.Pimuainakaan moittinut Pirren kirjoituksia, vaan tuota edellä ilkeästi vastannutta.
- Vvvv tttttttt
Juhannusruusu53 kirjoitti:
Mitä tästä tulisi jos jokainen valittaisi kuten sinä. On meilläkin pahoja ongelmia mutta ei niitä aina voi tänne vetää.kukinta-aika on jo ohi tältä kesää. Olisi aika hiljentyä hetkeksi ja antaa tilaa muillekin.
- PimuF.
ymmärrä sinua? kirjoitti:
ainakaan moittinut Pirren kirjoituksia, vaan tuota edellä ilkeästi vastannutta.
ilmaisin...että, minulla hänellä on "hätä"..en tuota kommenttiani kenelläkään erikseen osoittanut..anteeksi sinulle, jos sellainen kuva tuli...tuohon jatkoon vaan laitoin...en ehkä tarpeeksi tarkasti katsonut...Anteeksi.
t.Pimu - PimuF.
PimuF. kirjoitti:
ilmaisin...että, minulla hänellä on "hätä"..en tuota kommenttiani kenelläkään erikseen osoittanut..anteeksi sinulle, jos sellainen kuva tuli...tuohon jatkoon vaan laitoin...en ehkä tarpeeksi tarkasti katsonut...Anteeksi.
t.Pimuähs...painovirhe paholainen...
korjaus tuohon ed. tekstiin.
t.Pimu - Juhannusruusu53
Vvvv tttttttt kirjoitti:
kukinta-aika on jo ohi tältä kesää. Olisi aika hiljentyä hetkeksi ja antaa tilaa muillekin.
jaat niitä vuoroja???
Näyttää nimmarisi viittaavankin pieneen v.....een!
Ja senhän tämä esityksesi myös toi esiin!
Ilkeitä on paljon ja pirre-tyttö on jo kauan kirjoittanut monella palstalla vaatimuksiaan palstalaisille, ei tämä ainoa palsta ole. - painovirheistä
PimuF. kirjoitti:
ähs...painovirhe paholainen...
korjaus tuohon ed. tekstiin.
t.Pimuymmärsin tekstisi. Minua vaan ottaa päähän nuo ilkeät kommentit. Eikö ihmiset osaa ohittaa tekstejä, jotka ei niitä miellytä. Ollaan kuin kakarat hiukkalaatikolla, vanhat ihmiset...:-)
Nyt varmaan mulle kaikki suuttuu, kun kutsuin meitä vanhoiksi. - voi lukematta
painovirheistä kirjoitti:
ymmärsin tekstisi. Minua vaan ottaa päähän nuo ilkeät kommentit. Eikö ihmiset osaa ohittaa tekstejä, jotka ei niitä miellytä. Ollaan kuin kakarat hiukkalaatikolla, vanhat ihmiset...:-)
Nyt varmaan mulle kaikki suuttuu, kun kutsuin meitä vanhoiksi.ohittaa tekstit, jotka eivät miellytä???? Vanhoja ollaan, nuorten mielestä, nuoria oikein vanhojen. Mitä tosiasioista suuttumaan?
- kirjoitin nyt
voi lukematta kirjoitti:
ohittaa tekstit, jotka eivät miellytä???? Vanhoja ollaan, nuorten mielestä, nuoria oikein vanhojen. Mitä tosiasioista suuttumaan?
tarkoitin, että kun kyseinen aloittaja tekee aina aloituksensa rekatulla nikillä, niin miksi ei nämä akäpussit ohita sitä ketjua.
- tiedäthän
kirjoitin nyt kirjoitti:
tarkoitin, että kun kyseinen aloittaja tekee aina aloituksensa rekatulla nikillä, niin miksi ei nämä akäpussit ohita sitä ketjua.
kuitenkin, että "Hae kaikki nimimerkin kirjoittamat viestit"-haulla, voit tutustua rekisteröityneen kirjoituksiin?
- minäkin olen
tiedäthän kirjoitti:
kuitenkin, että "Hae kaikki nimimerkin kirjoittamat viestit"-haulla, voit tutustua rekisteröityneen kirjoituksiin?
lukenut niitä paljon ja olen jopa säälinyt ja neuvonut ja hyssytellyt mutta se sama jatkuu ja sitä samaa ei kaikki jaksa jatkuvasti lukea...
- pirre---
Vvvv tttttttt kirjoitti:
noin rajoittuneiden tyyppien olisi yrittää neuvoa toisia.
Kiitos Pirre-tytölle ajankohtaisen keskustelun aiheen tuomisesta palstalle. Osaat argumentoida asiasi, toisin kuin jotkut turhan räksyttäjät.ei olekaan koskaan ennen puhunut tuosta aiheest mitään.
ja osaa sekin kirjottaa välillä rekkaamatta, tyylin tunnistaa.
Te ootte monta asiaa ymmärtänyt väärin.. Mitä tarkoitan kansalaispalkalla.. niin tarkoitan niitä monia muitakin minun asemassa olevia ihmisiä.. niitä on varmasti muitakin.. jotka törmää siihen tosiasiaan.. että yhteiskunnan sairaalat.. ym. tahot määrää erilaiset maksut.. Mutta ajatteleeko ne noita maksuja määrätessään.. keskustelematta ao. ihmisen kanssa.. että mistä tuo ihminen ottaa siihen sen maksuun tarvittavan summan..
Täällä puhutaan sitä että minä aloitan viesti ketjun.. tottahan se on minä sen aloitan.. Mutta tarviiko noiden ilkeilijöiden joilla ei oo ymmärrystä taikka heillä ei oo omassa elämässään kokemusta niihin vastata.. Minä muistutan jälleen kerran sitä.. että nuokin ovat ihmisiä.. mikä tahansa päivä hekin voivat sairastua.. tai saada sairaskohtauksen.. siis mikä tahansa päivä.. Jos tänään oot terve.. aamusella.. voit saada kohtauksen jo tunnin päästä ja olla lasareetissa hoidettavana.. Niin äkkiä se kävi miehellenikin.. Miten sitten kun tulee tuommoisia sairaskohtauksia.. miten elämässä eteenpäin.. Minä tiedän omien asioidenikin taustat.. tiedän mieheni sairauden taustat.. syyt on aivan muualla kun meissä.. minussa ja mun miehessä.. Jopa tositteet niistä löytyy jos kaivamalla kaivetaan.. Mutta minä oon ihminen joka monia asioita en ihan oikeuteen asti haluaisi viedä.. Haluaisin elää ihmisten kanssa.. syyllistämättä ketään.. tässä jokapäiväisessä elämämässä.. myös noiden sairauksien kanssa.. Sillä kuten sanottu on.. jumala päättää ihmisen elämän.. ei toinen ihminen.. Minä kiitän monia ihmisiä jotka ovat vastanneet aloittamiini viestiketjuihin.. Te ihmettelette lu enko niitä.. toki luenhan minä.. ja joskus huvittuneena täällä katselen mitä niihin on kirjoitettu vastaukseksi.. Pitkällä aika välillä tulee lisää työttömiä eri aloilta kun lama saavuttaa huippunsa.. Silloin työt pitää jakaa jos kansalaispalkkaa ei ole.. Kansalaispalkka voi olla sellainenkin että se velvoittaa sinua tekemään jotain.. vaikka syöttämään vanhusta vanhainkodissa tai lukemaan lehtiä.. Se voi olla kevyttä tai vaativampaa työtä.. Kuitenkin sellaista jota tykkää tehdä.. se pitää perustua vapaaehtoisuuteen.. ja jos ei ota jotain kevyttä työtä siihen rinnalle.. niin sitten olisi jotkut rajoitukset saako kansalaispalkkaa vaiko ei.. Mutta se tulisi kaikille.. siinä ei katottaisi puolison tuloja.. saako hän niitä vaiko ei.. Vaan siinä katottaisiin se perheen kokonaisvaltainen tilanne.. joka sillä hetkellä on.. Sen pitäisi olla ja tulla voimaan vasta sen j älkeen kun kaikki muut konstit on käytetty.. se voisi olla toimeentulotuen korvike.. esimerkiksi.. jos tätä asiaa hieman kertoilen.. Tämä on idea jota ei mun mielestä kannata suinkaan haudata.. vaan kehittää ja viedä eteenpäin.. aina sinne päättäville ihmisille saakka eduskuntaan.. sinne asti..
Minusta ihmisistä pitäisi löytyä lämpöä ja rakkautta toista ihmistä kohtaan.. hieman toisenlaista sen kohtelun toiselle ihmiselle pitäisi olla.. rakentavaa.. sellaista josta kaikki tykkää.. mukavaa.. kivaa. ja iloista..- Hupijuttu
mutta ne on todellakin vai unelmia.
Älä jää niiden varaan elämään.
Kansalaispalkka onollut esillä jo 20 vuotta, eikä päättäjät ole vieläkään sille sen suopeampia , kuin alussakaan.
Suoman kansa kun ei halua maksaa kelleen mitään ilmaiseksi.
Se on vaan pärjättävä sillä mitä on ja mentävä ruokajonoon.
Penninvenytys on taitolaji ja siinäkin monet onnistuu.
Ihmettelen kyllä tuota sinun palkkakuoppaasi.Jos te kumpikin olitte työelämässä , pitäisi liitonrahojen juosta.
Mut jos niissä jäsenmaksuissa pihistettiin, niin se on voi voi.
Sosiaalitoimisto sinua parhaiten auttaa, kun menet sinne ja pyydät heidän apuaan.
Saat miehellesi invaliditeettitodistusta vastaan apulaitteita jne...
Samoin avustusta välttämättömiin menoihn.
- HTZA
Luonto hoitaa asian muutenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022126- 991537
- 1211263
- 771232
- 1121207
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571024- 51997
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58986- 36912
- 33804