navigaattori love

jussi hates jazz

"Et ole lihaa etkä verta
Olet hymyä ja halua
Et ole tästä maailmasta
vaan siitä joka on tuleva
kun murheen ja tuskan
tuuli on taltutettu
Et ole järki etkä tunne
Olet syvää hengitystä
ja vamaa tietoa
että hyvä on voittava
Et ole sota etkä rauha
Olet jatkuva taistelu
johon ei ikinä väsy
Et ole vettä etkä tulta
Olet se kohta elämässä
jossa on joko otettava
tai jätettävä"

http://www.youtube.com/watch?v=rs3slEd__G0

Aurinkoista illan jatkoa ;)

15

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putkivalo
      • mun tunteet

        kyl se varmaan tietää mistäpuhu, mutta mä en taas tiedä mikä mä tai sä oot, vaikka joku kertoiskin, jos en kerran tiedä. Mut se joka tietää niin varmaan tietää toivottavasti myös sen että missä mennään.


      • mun tunteet
        mun tunteet kirjoitti:

        kyl se varmaan tietää mistäpuhu, mutta mä en taas tiedä mikä mä tai sä oot, vaikka joku kertoiskin, jos en kerran tiedä. Mut se joka tietää niin varmaan tietää toivottavasti myös sen että missä mennään.

        mut silti toi juttu oli kaunis ja aika totta. Tunteet askarruttaa.


      • Putkivalo
        mun tunteet kirjoitti:

        mut silti toi juttu oli kaunis ja aika totta. Tunteet askarruttaa.

        Olet ihminen, lauma-eläin joka tarvitsee toisia samankaltaisia jotta tunnet olevasi turvassa, lohdutettu, saadaksesi mielihyvää ja antaaksesi sitä. Tietysti haavojakin saatta tulla, mutta ne menee umpeen ja jäljelle jää kauniita muistoja.

        Hurahtaako elämä ohitse jos liikaa käpertyy itseensä ja miettii miksi ja milloin ja voinko syödä tätä? Elä, hyvä ihminen, kartalla tai ilman, mutta jos on tunteita niin anna palaa :))

        Onnittelut kaikille karttansa löytäneille, Juzzille mukaanlukien :))


      • jussi hates jazz

        moro

        puhelin langat laulaa ja taivaalla paistaa kuu (uusi versio tekeillä, kö langat on korvattava linkeillä).

        mä oon aina kuutamolla ;)

        sä vietät koiran elämää, siis kerro 7:llä, vaihda kissaan ja kerro ysillä ja ...

        tosin, ei se vaihtamalla parane....dna ;)


      • mun tunteet
        Putkivalo kirjoitti:

        Olet ihminen, lauma-eläin joka tarvitsee toisia samankaltaisia jotta tunnet olevasi turvassa, lohdutettu, saadaksesi mielihyvää ja antaaksesi sitä. Tietysti haavojakin saatta tulla, mutta ne menee umpeen ja jäljelle jää kauniita muistoja.

        Hurahtaako elämä ohitse jos liikaa käpertyy itseensä ja miettii miksi ja milloin ja voinko syödä tätä? Elä, hyvä ihminen, kartalla tai ilman, mutta jos on tunteita niin anna palaa :))

        Onnittelut kaikille karttansa löytäneille, Juzzille mukaanlukien :))

        Aloittajan teksti menee yli hilseen. Olen vaan tavallinen torvi, mutta hetken tajusin että ihminen ei ole se minä itseään pitää. Olemme enemmän.
        Mielistelen mutta en tuota kirjoittajaa, joka tietää enemmän kuin muut.
        Miten sanoa suoraan ihmiselle, jota ei arvosta etten arvosta sinua ja samalla kuitenkin huolehtia hänestä? Tiedän, että on mahdollista suhtautua positiivisesti, mutta se ei vaan multa onnistu.


      • mun tunteet
        mun tunteet kirjoitti:

        Aloittajan teksti menee yli hilseen. Olen vaan tavallinen torvi, mutta hetken tajusin että ihminen ei ole se minä itseään pitää. Olemme enemmän.
        Mielistelen mutta en tuota kirjoittajaa, joka tietää enemmän kuin muut.
        Miten sanoa suoraan ihmiselle, jota ei arvosta etten arvosta sinua ja samalla kuitenkin huolehtia hänestä? Tiedän, että on mahdollista suhtautua positiivisesti, mutta se ei vaan multa onnistu.

        lainaus alempaa: Kun ihmiset eivät pysty kuvailemaan tunteitaan he ovat vaarallisen lähellä oikean ja väärän sekoittamista, väkivallan purkausta.

        Meinaa välillä käydä näin. Joutuu valehtelemaan liikaa.


      • Putkivalo
        jussi hates jazz kirjoitti:

        moro

        puhelin langat laulaa ja taivaalla paistaa kuu (uusi versio tekeillä, kö langat on korvattava linkeillä).

        mä oon aina kuutamolla ;)

        sä vietät koiran elämää, siis kerro 7:llä, vaihda kissaan ja kerro ysillä ja ...

        tosin, ei se vaihtamalla parane....dna ;)

        Pitääkö tänne nyt vastata runomuodossa? Haikuna? Täältä tulee kaikuna.

        Nyt on jo kuulemma keksitty sekin ettei kuukaan paista, se heijastaa :)) Niin että:
        Puhelinlinkit huojuu ja taivaalla näkyy kuu.

        Meneekö se niin että mitä isompi elukka, sitä vähemmän elämiä? Ja mulla on nyt kuudes menossa (jos niitä on 5 jäljellä) joten olisinko sitten lehmä? Pässi? ;)) Kehtaatko...? Mieti sillä aikaa kun teroitan paistinpannua :)))

        Mun liittymä onkin Sonera - sellaisena kuin sinä haluat :))


      • Putkivalo
        mun tunteet kirjoitti:

        Aloittajan teksti menee yli hilseen. Olen vaan tavallinen torvi, mutta hetken tajusin että ihminen ei ole se minä itseään pitää. Olemme enemmän.
        Mielistelen mutta en tuota kirjoittajaa, joka tietää enemmän kuin muut.
        Miten sanoa suoraan ihmiselle, jota ei arvosta etten arvosta sinua ja samalla kuitenkin huolehtia hänestä? Tiedän, että on mahdollista suhtautua positiivisesti, mutta se ei vaan multa onnistu.

        että olemme enemmän. Kasvamme ja muutumme koko ajan, olemme myös peilejä vastapelurille. Jokainen ihminen houkuttelee esiin omanlaisia puolia meissä, onko se sitten mielistelyä, en tiedä. Minusta enemmänkin merkki empatiasta.

        Jos on masis, positiivisen puolen kaivaminen voi olla työlästä. Pienellä harjoittelulla se kuitenkin onnistuu, itseään voi kasvattaa loputtomasti :) ja masennus on voitettu. Tuo tulee kokemuksen syvällä rinta-äänellä.

        Jos joutuu elämään ihmisen kanssa jota ei arvosta, se muuttuu ennen pitkään inhoksi. Edelleen rinta-äänellä :)) Älä päästä sitä niin pitkälle, inho on inhottava tunne, kummallekin. Minkälaisesta elämästä haaveilet? Mieti, uneksi, ja ala eläämään sitä pienin askelin. Alkuun voi tuntua ettei ole ulospääsyä, mutta mikään ei ole mahdotonta... tosin se vaatii voimia. Onko sulla?


    • mun tunteet

      no mitä se halu on? Eiks se oo tunne? Vetovoima? Ehkä pkemminkin kannattaisi pohtia sitä minkälaisia tunteita on ja miksi? Jos mulla ei ois tunteita niin en viitsisi koskaan ajatella empaattisesti.

      • jussi hates jazz

        Olen pitkälti samoilla linjoilla Sartren kanssa. Tunteet ovat tietoisuuden toimintaa, joten niitä koskee sama perusrakenne kuin kaikkia tietoisuuden akteja. Tunteet suuntautuvat aina johonkin kohteeseen. Ne ovat suhtautumista maailmaan ja ovat myös aina tarkoituksenmukaisia, niillä pyritään johonkin päämäärään. Tämän vuoksi tunteet ovat aina tekoja. Kyseessä on nimenomaan tietoisuuden teko, ei mikään tietoisuuden tila tai ominaisuus. Sartre kirjoittaa tunteista seuraavasti: ”Tunteen luovat siis tehdyt teot; tunteelta ei siis voi kysyä, kuinka tunteeseen päädyttäisiin. Toisin sanoen emme voi etsiä itsestämme autenttista tilaa, joka johtaisi toimintaan.

        Sartre väittää, että tunteiden oleminen on kytköksissä tekoon siten, että teko ikään kuin tekee tunteen todeksi. Teko ei siis johdu tunteesta vaan teko on aina ensisijainen suhteessa tunteeseen. Sartre onkin vahvasti sitä mieltä, että vapauden mukanaan tuoma vastuu koskee myös kaikkia henkilön tunteita. Henkilö on aina vastuussa tunteistaan ja intohimolla ei ole mitään voimaa, joka vie mukanaan. Ei ole mitään kohtalonomaista tunnetta, joka pakottaa tekemään kaikenlaista. Tunne, vaikka kuinka voimakas olisikin, ei ole koskaan puolustus millekään teoille.

        Asioista puhuminen ja ajatteleminen kannattaa aina.
        Kieli on ajattelua ja väkivallalle ainoa kunnon vastavoima, koska sen kautta voi ajatella. Kieli on myös tuntemisen väline. Kun ihmiset eivät pysty kuvailemaan tunteitaan he ovat vaarallisen lähellä oikean ja väärän sekoittamista, väkivallan purkausta.

        Tunteet ovat olennainen osa rakkautta ja koko ihmisenä olemista. Opetelkaa ilmaisemaan omia tunteitanne, ne ovat elämän lähteitä.

        Taidolla ja tunteella ;)

        http://www.youtube.com/watch?v=mxaSqLf2H2M


      • jussi hates jazz

        mä olen pärnäsen korjaamo?

        noi sun säätiedotukset on kuin sammakon loikat pakkasella, ei mihinkään.

        kuuntelisit sinäkin nyysteeniä, niin tietäsit onko kummari vai sandaali keli ;)

        http://www.youtube.com/watch?v=bnI9K_05BzA

        toi yösää on tosi tärkee, kaikille hämäränäöstä kärsiville ;)


    • vergeet-mij-niet

      kirjoittamasi kuvaus ihmisestä. Mielenkiintoni herätti se toinen puoli. Ne tummemmat tunteet, jotka tuossa myös mainitsit. On asioita, jotka seuraavat elämän mukana, niitä ei siis ole tarkoitus pois pyyhkiäkään. Nekin muokkaavat ihmisen ajattelua ja arvoja ja tekevät ihmisestä sen, millaisena ympäristö hänet näkee.

      Intohimoiseksi luokittelisin tämän runosi, ja ajatuksia herättäväksi. Tykkäsin runosi erilaisuudesta kumminkin.:)

    • Tähdenlento.

      Jota olen lukenut pitkästä aikaa. Etenkin tuo loppupuoli!

      Sataa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe