Ilkeä ihminen, MIKSI?

Vakinikki

Mitä syitä sinä olet löytänyt ihmisen ilkeydelle, semmoiselle pikkuiselle nälvimiselle ja ilon pilaamiselle? Jos vastaat, että kateus on kaiken takana, niin mistäpä se kateus kumpuaa?

Ilkeä ihminen on onneton, niin minä jo murkkuna hoksasin, kun tyttökolmikossamme se yks tyyppi oli niin hankala. Hänellä oli vaikeat kotiolot. Tämä selitys on edelleen minulle riittävä. Jokin siellä ilkeän elämässä on enemmän tai vähemmän pielessä. Hänellä on paha olla eikä hän osaa asiaa muuten käsitellä kuin ilkeilemällä, kiukuttelemalla.

68

1079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iljetön

      Eräs pappi kerran nöyränä sanoi: Kun olen piittaamaton, kun loukkaan ihmistä, kun rakkaus ei riitä, on minulla tukko taivaan ja itseni välissä. Niinpä niin, papin sanoin.

      Minä Maallikko sanon sen vähän toisin: Jos en koe olevani rakastettu, en voi/osaa/jaksa itseäni tai muitakaan rakastaa. Vajoan varjojeni vietäväksi. Meissä kaikissa asuu ainakin pieni ilkeä peikko varjojen maailmasta.

      • aiheesta*

        ja paras ja oikein tuli heti alussa. Tukossa on yhteys taivaaseen, jos ilkeys saa vallan.

        Hiljaisuudessa ajatella, ja selventää ennen nukahtamista, mitä päivästä on jäänyt epäselvää, tai missä on rikkonut, auttaa tajuamaan. Voimaton on joskus kohdatessaan ilkeyttä. Silloin sääli ilkeilijää kohtaan tuntuu paremmalta kuin vastaaminen ilkeyteen.


    • Huomattu

      Jos ei minua hissukkaa kukaan huomaa, niin kunhan ilkeilen, jopa huomataan. Niinkin se menee.

    • rehellisyyteen

      vedoten. Jopas olet lihonut! Pitäisi sanoa että pidän sinun joka kilostasi , ne kertovat sinun ilostasi.

    • Olemme erilaisia

      luonteeltamme. Toiset ovat ystävällisiä, iloisia,jne tms. Jonkun luonne on ilkee.
      That`s it!

      • jopa*

        pahansuopaisia on nähty. Ei sellainen ihminen saa omantunnon rauhaa. Mutta mikä tekee ihmisestä ilkeän? Jotakin hän silloin on vailla. Ehkä ei lapsena saanut rakkautta, kun ei tiedä.


      • täälläkin
        jopa* kirjoitti:

        pahansuopaisia on nähty. Ei sellainen ihminen saa omantunnon rauhaa. Mutta mikä tekee ihmisestä ilkeän? Jotakin hän silloin on vailla. Ehkä ei lapsena saanut rakkautta, kun ei tiedä.

        on törmätty niihin ilkeisiin ihmisiin. Niille ei koskaan mikään ole hyvää. Eikä ne edes kestä sitä, että jollain menee hyvin. Aina kyllä kaiveleminen riittää. Ja jos sanoo jostain jotain hyvää, niin takuulla ollaan se heti kumoamassa. Kyllä se varmaan on luonnevika. Tai sitten niitä pirullisia vain kasvaa.


      • täälläkin kirjoitti:

        on törmätty niihin ilkeisiin ihmisiin. Niille ei koskaan mikään ole hyvää. Eikä ne edes kestä sitä, että jollain menee hyvin. Aina kyllä kaiveleminen riittää. Ja jos sanoo jostain jotain hyvää, niin takuulla ollaan se heti kumoamassa. Kyllä se varmaan on luonnevika. Tai sitten niitä pirullisia vain kasvaa.

        Minulla oli mummu,joka oli tosi ilkeä.ja täti myös..Kilpailivat,kumpi osasi olla ilkeämpi.. Asuin heillä,kun vanhemmat olivat kuolleet,kun olin pieni... Remmiä tuli kaikista pikkuasioista--jos en tarpeeksi nopeasti,mennyt kauppaa, viemään roskia, siivonnut..ym y.m..Minulla oli tapana lukea ja syvennyin kirjaan niin,että en nähnyt enkä kuullut ympäristöstä mitään..Monta kirjaa mummoni repi,kun suuttui siihen.. Meni välillä koulukirjojakin,kun niitäkin luin,innolla..Usein hän heitti minut rappuun ja siellä olin, sukkasillani,kunnes joku tuli kotiin..Siskoni,joka on 10v. vanhempi,kävi valittamassa Lastensuojeluvirastoon..Asiathan menivät vain hullummaksi,sen jälkeen.. Onneksi ,kun täytin 16vuotta,heittivät minut pihalle..syntymäpäivänäni..Siitä asti,kun äitini kuoli,minua peloteltiin lastenkodilla..Olisi ollut varmasti parempi paikka..No,Päätin,että en eläissäni kohtele ketään ihmistä siten, miten minua kohdeltiin..Hyvin on mennyt,joten oli hyvä opetus elämää varten..Sitten kysymys:Miksi? En tiedä,en edes voi ymmärtää..
        Mikä saa ihmisiä käyttäytymään julmasti ja säälimättömästi,jopa lasta kohtaan..
        Minä ajattelin lapsena,että kun mummu oli vanha ja tätini ,lapseton leski,niin ehkä siksi,mutta ei sekään selitä mitään.. Muistan,kun opettajani,tuli kysymään,saanko pyrkiä oppikouluun.. Heittivät opettaja-paran ulos.. Mummoni sanoi: Mitä tuokin akka täältä haki.. Menin sitten Iltakouluun..Mummoni sammutti sähkön,etten nähnyt lukea..Minä luin katulampun valossa ,ikkunalaudalla..Yritin sytyttää kynttilän,mutta sen kävi sammuttamassa jatkuvasti..Menin työhön 14vuotiaana ja maksoin vuokraa.. Eivät enää antaneet ruokaa,joten söin tosi huonosti..oli huono palkka 14 vuotiaalla..No,tämä oli vain
        kertomus ,millaisia ihmiset ovat.. Mutta,minä ajattelen,että vastaan vain omista teoistani..No niin,Mukavaa iltaa ja iloista mieltä kaikille! t.Irkku


      • kyllä lapsella
        irkku-37 kirjoitti:

        Minulla oli mummu,joka oli tosi ilkeä.ja täti myös..Kilpailivat,kumpi osasi olla ilkeämpi.. Asuin heillä,kun vanhemmat olivat kuolleet,kun olin pieni... Remmiä tuli kaikista pikkuasioista--jos en tarpeeksi nopeasti,mennyt kauppaa, viemään roskia, siivonnut..ym y.m..Minulla oli tapana lukea ja syvennyin kirjaan niin,että en nähnyt enkä kuullut ympäristöstä mitään..Monta kirjaa mummoni repi,kun suuttui siihen.. Meni välillä koulukirjojakin,kun niitäkin luin,innolla..Usein hän heitti minut rappuun ja siellä olin, sukkasillani,kunnes joku tuli kotiin..Siskoni,joka on 10v. vanhempi,kävi valittamassa Lastensuojeluvirastoon..Asiathan menivät vain hullummaksi,sen jälkeen.. Onneksi ,kun täytin 16vuotta,heittivät minut pihalle..syntymäpäivänäni..Siitä asti,kun äitini kuoli,minua peloteltiin lastenkodilla..Olisi ollut varmasti parempi paikka..No,Päätin,että en eläissäni kohtele ketään ihmistä siten, miten minua kohdeltiin..Hyvin on mennyt,joten oli hyvä opetus elämää varten..Sitten kysymys:Miksi? En tiedä,en edes voi ymmärtää..
        Mikä saa ihmisiä käyttäytymään julmasti ja säälimättömästi,jopa lasta kohtaan..
        Minä ajattelin lapsena,että kun mummu oli vanha ja tätini ,lapseton leski,niin ehkä siksi,mutta ei sekään selitä mitään.. Muistan,kun opettajani,tuli kysymään,saanko pyrkiä oppikouluun.. Heittivät opettaja-paran ulos.. Mummoni sanoi: Mitä tuokin akka täältä haki.. Menin sitten Iltakouluun..Mummoni sammutti sähkön,etten nähnyt lukea..Minä luin katulampun valossa ,ikkunalaudalla..Yritin sytyttää kynttilän,mutta sen kävi sammuttamassa jatkuvasti..Menin työhön 14vuotiaana ja maksoin vuokraa.. Eivät enää antaneet ruokaa,joten söin tosi huonosti..oli huono palkka 14 vuotiaalla..No,tämä oli vain
        kertomus ,millaisia ihmiset ovat.. Mutta,minä ajattelen,että vastaan vain omista teoistani..No niin,Mukavaa iltaa ja iloista mieltä kaikille! t.Irkku

        voi olla vaikeaa. Hyvä kun olet selvinny elämälle.
        Joskus "kova" lapsuus kasvattaa sinnikkäitä kunnon ihmisiä, kuten sinä olet oivaltanu ettet koskaan käyttäydy samoin.
        Toivotaan ettei enään kenenkään koskaan tarvitse kokea mitään noin kauheeta.


      • pilvi*
        irkku-37 kirjoitti:

        Minulla oli mummu,joka oli tosi ilkeä.ja täti myös..Kilpailivat,kumpi osasi olla ilkeämpi.. Asuin heillä,kun vanhemmat olivat kuolleet,kun olin pieni... Remmiä tuli kaikista pikkuasioista--jos en tarpeeksi nopeasti,mennyt kauppaa, viemään roskia, siivonnut..ym y.m..Minulla oli tapana lukea ja syvennyin kirjaan niin,että en nähnyt enkä kuullut ympäristöstä mitään..Monta kirjaa mummoni repi,kun suuttui siihen.. Meni välillä koulukirjojakin,kun niitäkin luin,innolla..Usein hän heitti minut rappuun ja siellä olin, sukkasillani,kunnes joku tuli kotiin..Siskoni,joka on 10v. vanhempi,kävi valittamassa Lastensuojeluvirastoon..Asiathan menivät vain hullummaksi,sen jälkeen.. Onneksi ,kun täytin 16vuotta,heittivät minut pihalle..syntymäpäivänäni..Siitä asti,kun äitini kuoli,minua peloteltiin lastenkodilla..Olisi ollut varmasti parempi paikka..No,Päätin,että en eläissäni kohtele ketään ihmistä siten, miten minua kohdeltiin..Hyvin on mennyt,joten oli hyvä opetus elämää varten..Sitten kysymys:Miksi? En tiedä,en edes voi ymmärtää..
        Mikä saa ihmisiä käyttäytymään julmasti ja säälimättömästi,jopa lasta kohtaan..
        Minä ajattelin lapsena,että kun mummu oli vanha ja tätini ,lapseton leski,niin ehkä siksi,mutta ei sekään selitä mitään.. Muistan,kun opettajani,tuli kysymään,saanko pyrkiä oppikouluun.. Heittivät opettaja-paran ulos.. Mummoni sanoi: Mitä tuokin akka täältä haki.. Menin sitten Iltakouluun..Mummoni sammutti sähkön,etten nähnyt lukea..Minä luin katulampun valossa ,ikkunalaudalla..Yritin sytyttää kynttilän,mutta sen kävi sammuttamassa jatkuvasti..Menin työhön 14vuotiaana ja maksoin vuokraa.. Eivät enää antaneet ruokaa,joten söin tosi huonosti..oli huono palkka 14 vuotiaalla..No,tämä oli vain
        kertomus ,millaisia ihmiset ovat.. Mutta,minä ajattelen,että vastaan vain omista teoistani..No niin,Mukavaa iltaa ja iloista mieltä kaikille! t.Irkku

        ehjänä selviytynyt ja todella tehnyt hienon päätöksen, ettei sinun takiasi jonkun tarvistse kärsiä tuollaista kovuutta. Ihmisillä, jotka noin kohtelevat lasta, on varmaan itsellään ollut kovaa, eivät ehkä osaakaan muuta.

        Sinä onneksi pääsit omaa elämääsi muokkaamaan aikaisin, se on antanut mahdollisuuden tavata toisenlaisia ihmisiä ja kehittyä. Kiitos ilostasi t pilvi* Samoin Sinulle, illan hyvää mieltä!


      • Vakinikki

        Onko ilkeä ihminen siis ilkeä jo vauvana, ilkeäluonteisenako se syntyi? Ei suinkaan. Miten siitä siis ilkeä kehittyi? Ei kukaan geeneissään ilkeää luonnetta peri.


      • Vakinikki kirjoitti:

        Onko ilkeä ihminen siis ilkeä jo vauvana, ilkeäluonteisenako se syntyi? Ei suinkaan. Miten siitä siis ilkeä kehittyi? Ei kukaan geeneissään ilkeää luonnetta peri.

        muokkaa meitä..Joskus huonot kokemuksetr tekevät meistä ilkeita ja liian kova elämä..Varmaan myös se,jos ei pienenäkään ole saanut rakkautta osakseen..
        Se ei kuitenkaan ole koko totuus,sillä samat asiat voivat tehdä myös,todella hyviä ihmisiä..Uskoisin,että tämä on "Ikuisuus-kysymys".Ei varmaan selviä koskaan..
        Tulee mieleen vitsi"Pessimisti lähetti optimistille kuorman hevosenlantaa ja ajatteli,että kyllä nyt hymy hyytyy..Optimisti kaiveli lantaa ja sanoi;Kyllä se hevonenkin täällä on,kun lantaa on näin paljon.".hih.. t.Irkku


      • pilvi*
        irkku-37 kirjoitti:

        muokkaa meitä..Joskus huonot kokemuksetr tekevät meistä ilkeita ja liian kova elämä..Varmaan myös se,jos ei pienenäkään ole saanut rakkautta osakseen..
        Se ei kuitenkaan ole koko totuus,sillä samat asiat voivat tehdä myös,todella hyviä ihmisiä..Uskoisin,että tämä on "Ikuisuus-kysymys".Ei varmaan selviä koskaan..
        Tulee mieleen vitsi"Pessimisti lähetti optimistille kuorman hevosenlantaa ja ajatteli,että kyllä nyt hymy hyytyy..Optimisti kaiveli lantaa ja sanoi;Kyllä se hevonenkin täällä on,kun lantaa on näin paljon.".hih.. t.Irkku

        Hyvät naurut sain minäkin...

        Tuohon geeneihin vielä, ei tietenkään voi olla kokonaan geeneissä, ellei siellä taustalla ole pitkä rivi nuivia kovan kohtalon kovettamia ihmisiä, mikä ei mahdotonta sekään. viittaan siis Irkun mummoon.

        Onhan meistä suomalaisista sanottu meidän olevan, pidättyväisempiä kuin esm. venäläiset, jotka hellivät enemmän, niin sanoin kuin teoin. Sen olen todella kokenut avioliittoni myötä! Minä taas koin sen kiusallisena silittelyt ja "paijaamisen" Ei suomalainen silittele ja paijaa lapsiaan kovin paljon. Lämpimästi syliin ottaen kyllä, ja pientä vauvaa suukotellen varpaita myöten, mutta ei aikuisia.

        Nämä on kansallisia eroja, aikamoisia ritualeja joutuu kokemaan kun kaikki pussailevat
        mennen tullen, mutta olen oppinut ainakin posken laittamaan toisen poskea vasten!

        Italialais-suomalainen pikkupoika ilmoitta jo: Älä nuole. :D Ihan oikein minusta.


      • tssina.
        Vakinikki kirjoitti:

        Onko ilkeä ihminen siis ilkeä jo vauvana, ilkeäluonteisenako se syntyi? Ei suinkaan. Miten siitä siis ilkeä kehittyi? Ei kukaan geeneissään ilkeää luonnetta peri.

        plaaah


      • irkku-37 kirjoitti:

        Minulla oli mummu,joka oli tosi ilkeä.ja täti myös..Kilpailivat,kumpi osasi olla ilkeämpi.. Asuin heillä,kun vanhemmat olivat kuolleet,kun olin pieni... Remmiä tuli kaikista pikkuasioista--jos en tarpeeksi nopeasti,mennyt kauppaa, viemään roskia, siivonnut..ym y.m..Minulla oli tapana lukea ja syvennyin kirjaan niin,että en nähnyt enkä kuullut ympäristöstä mitään..Monta kirjaa mummoni repi,kun suuttui siihen.. Meni välillä koulukirjojakin,kun niitäkin luin,innolla..Usein hän heitti minut rappuun ja siellä olin, sukkasillani,kunnes joku tuli kotiin..Siskoni,joka on 10v. vanhempi,kävi valittamassa Lastensuojeluvirastoon..Asiathan menivät vain hullummaksi,sen jälkeen.. Onneksi ,kun täytin 16vuotta,heittivät minut pihalle..syntymäpäivänäni..Siitä asti,kun äitini kuoli,minua peloteltiin lastenkodilla..Olisi ollut varmasti parempi paikka..No,Päätin,että en eläissäni kohtele ketään ihmistä siten, miten minua kohdeltiin..Hyvin on mennyt,joten oli hyvä opetus elämää varten..Sitten kysymys:Miksi? En tiedä,en edes voi ymmärtää..
        Mikä saa ihmisiä käyttäytymään julmasti ja säälimättömästi,jopa lasta kohtaan..
        Minä ajattelin lapsena,että kun mummu oli vanha ja tätini ,lapseton leski,niin ehkä siksi,mutta ei sekään selitä mitään.. Muistan,kun opettajani,tuli kysymään,saanko pyrkiä oppikouluun.. Heittivät opettaja-paran ulos.. Mummoni sanoi: Mitä tuokin akka täältä haki.. Menin sitten Iltakouluun..Mummoni sammutti sähkön,etten nähnyt lukea..Minä luin katulampun valossa ,ikkunalaudalla..Yritin sytyttää kynttilän,mutta sen kävi sammuttamassa jatkuvasti..Menin työhön 14vuotiaana ja maksoin vuokraa.. Eivät enää antaneet ruokaa,joten söin tosi huonosti..oli huono palkka 14 vuotiaalla..No,tämä oli vain
        kertomus ,millaisia ihmiset ovat.. Mutta,minä ajattelen,että vastaan vain omista teoistani..No niin,Mukavaa iltaa ja iloista mieltä kaikille! t.Irkku

        Alussa luin kirjoituksen,hän oli sitä mieltä että ilkeät tulee huonosti kohdeltuista lapsista.
        Olen toista mieltä. Lapselta otetaan oma tahto pois ,hänestä tulee yksinäinen ,muita lapsia pakoileva . Koulunpihallakin menee pakoon muita.
        Irkku,tiedän että sinä olet maailman kiltein,vaikka olet saanut kotona kovan kohtelun. Et kosta sitä muille.

        Ja tiedän, että sellainen lapsi joka hemmotellaan kotona ,ei anna minkäänlaista arvoa sellaiselle lapselle, joka tiedetään olevan köyhistä oloista.On kotona opetettu, että pärjää, kun pitää puolensa.
        Niinhän on hänen vanhempansakkin tehneet,ottaneen sieltä mistä helpommin saa,vaikka omalta äidiltään. Rikkaana on helppo ollakkin ilkee,ettei vaan menetä mitään.Näillä on usein perintöriitoja ,sovussa ei osata olla.

        Meillä vanhemmilla ,voi olla jokin sairaus,tarkoitan, on särkyjä ,ja huono olla.
        Silloin ei paljoa tule mukavia mieleen .Ja kun joku vielä joku tääläkin kehuskelee,ja retostelee hyvällä terveydellään ,ja kuinka hyvin menee,niin kateuden piikkiin laitan paljon ,ILKEYDEN.


      • Olen kuullut, että liian
        irkku-37 kirjoitti:

        Minulla oli mummu,joka oli tosi ilkeä.ja täti myös..Kilpailivat,kumpi osasi olla ilkeämpi.. Asuin heillä,kun vanhemmat olivat kuolleet,kun olin pieni... Remmiä tuli kaikista pikkuasioista--jos en tarpeeksi nopeasti,mennyt kauppaa, viemään roskia, siivonnut..ym y.m..Minulla oli tapana lukea ja syvennyin kirjaan niin,että en nähnyt enkä kuullut ympäristöstä mitään..Monta kirjaa mummoni repi,kun suuttui siihen.. Meni välillä koulukirjojakin,kun niitäkin luin,innolla..Usein hän heitti minut rappuun ja siellä olin, sukkasillani,kunnes joku tuli kotiin..Siskoni,joka on 10v. vanhempi,kävi valittamassa Lastensuojeluvirastoon..Asiathan menivät vain hullummaksi,sen jälkeen.. Onneksi ,kun täytin 16vuotta,heittivät minut pihalle..syntymäpäivänäni..Siitä asti,kun äitini kuoli,minua peloteltiin lastenkodilla..Olisi ollut varmasti parempi paikka..No,Päätin,että en eläissäni kohtele ketään ihmistä siten, miten minua kohdeltiin..Hyvin on mennyt,joten oli hyvä opetus elämää varten..Sitten kysymys:Miksi? En tiedä,en edes voi ymmärtää..
        Mikä saa ihmisiä käyttäytymään julmasti ja säälimättömästi,jopa lasta kohtaan..
        Minä ajattelin lapsena,että kun mummu oli vanha ja tätini ,lapseton leski,niin ehkä siksi,mutta ei sekään selitä mitään.. Muistan,kun opettajani,tuli kysymään,saanko pyrkiä oppikouluun.. Heittivät opettaja-paran ulos.. Mummoni sanoi: Mitä tuokin akka täältä haki.. Menin sitten Iltakouluun..Mummoni sammutti sähkön,etten nähnyt lukea..Minä luin katulampun valossa ,ikkunalaudalla..Yritin sytyttää kynttilän,mutta sen kävi sammuttamassa jatkuvasti..Menin työhön 14vuotiaana ja maksoin vuokraa.. Eivät enää antaneet ruokaa,joten söin tosi huonosti..oli huono palkka 14 vuotiaalla..No,tämä oli vain
        kertomus ,millaisia ihmiset ovat.. Mutta,minä ajattelen,että vastaan vain omista teoistani..No niin,Mukavaa iltaa ja iloista mieltä kaikille! t.Irkku

        ahdas asunto kiihottaa vähitellen murhanhimoon asti.


      • Atolfia
        irkku-37 kirjoitti:

        Minulla oli mummu,joka oli tosi ilkeä.ja täti myös..Kilpailivat,kumpi osasi olla ilkeämpi.. Asuin heillä,kun vanhemmat olivat kuolleet,kun olin pieni... Remmiä tuli kaikista pikkuasioista--jos en tarpeeksi nopeasti,mennyt kauppaa, viemään roskia, siivonnut..ym y.m..Minulla oli tapana lukea ja syvennyin kirjaan niin,että en nähnyt enkä kuullut ympäristöstä mitään..Monta kirjaa mummoni repi,kun suuttui siihen.. Meni välillä koulukirjojakin,kun niitäkin luin,innolla..Usein hän heitti minut rappuun ja siellä olin, sukkasillani,kunnes joku tuli kotiin..Siskoni,joka on 10v. vanhempi,kävi valittamassa Lastensuojeluvirastoon..Asiathan menivät vain hullummaksi,sen jälkeen.. Onneksi ,kun täytin 16vuotta,heittivät minut pihalle..syntymäpäivänäni..Siitä asti,kun äitini kuoli,minua peloteltiin lastenkodilla..Olisi ollut varmasti parempi paikka..No,Päätin,että en eläissäni kohtele ketään ihmistä siten, miten minua kohdeltiin..Hyvin on mennyt,joten oli hyvä opetus elämää varten..Sitten kysymys:Miksi? En tiedä,en edes voi ymmärtää..
        Mikä saa ihmisiä käyttäytymään julmasti ja säälimättömästi,jopa lasta kohtaan..
        Minä ajattelin lapsena,että kun mummu oli vanha ja tätini ,lapseton leski,niin ehkä siksi,mutta ei sekään selitä mitään.. Muistan,kun opettajani,tuli kysymään,saanko pyrkiä oppikouluun.. Heittivät opettaja-paran ulos.. Mummoni sanoi: Mitä tuokin akka täältä haki.. Menin sitten Iltakouluun..Mummoni sammutti sähkön,etten nähnyt lukea..Minä luin katulampun valossa ,ikkunalaudalla..Yritin sytyttää kynttilän,mutta sen kävi sammuttamassa jatkuvasti..Menin työhön 14vuotiaana ja maksoin vuokraa.. Eivät enää antaneet ruokaa,joten söin tosi huonosti..oli huono palkka 14 vuotiaalla..No,tämä oli vain
        kertomus ,millaisia ihmiset ovat.. Mutta,minä ajattelen,että vastaan vain omista teoistani..No niin,Mukavaa iltaa ja iloista mieltä kaikille! t.Irkku

        kirjoittaa kirjan. Paljon olet saanut kärsiä ilkeän mummosi taholta. Kirjastasi syntyisi oikein selviytymistarina.

        Tuosta sinun kertomuksestasi muistuu mieleeni äitini sisko, joka kohteli kahta lastansa juuri noin kuin kerrot mummosi sinua kohdelleen.

        Tädilläni oli useampia tyttäriä, mutta näitä kahta hän jostakin syystä vihasi. Toinen heistä selvisi hyvän miehen kanssa avioon, mutta toisesta tuli arka, ihmisiä pelkäävä.

        Oma äitini orpona joutui vastaavanlaisen kohtalon uhriksi. 5-vuotiaana huutolaistyttönä elämä ei ollut hänellekään helppoa.

        Mistä syntyy tällaiset ilkeät yksilöt, jotka voivat olla puolustuskyvyttömälle
        lapselle tai eläimelle julmia?


      • Olen kuullut, että liian kirjoitti:

        ahdas asunto kiihottaa vähitellen murhanhimoon asti.

        että liian pieni asunto vois kiihoittaisi murhanhimoon asati.
        Ennen oli asunnot Suomessa ainakin pieniä,ja sotaapaossa oliatkin asuivat toisten "nurkissa".Eikä toisiamme murhattu ,mitä nyt rintamalla.

        Kyllä jotain aian tynkää täytyis olla kirjoittajilla ,ainakin 70 kirjoittajilla,kun ollaan jo elämääkin nähhty enemmän.


    • kristen*
      • Kiitokset tästä vihjeestä.. No,kun oli tuommoinen aloitus,piti kirjoittaa,että kokemusta on.. Emme siihen jää makaamaan..Annamme menneiden olla ja elämme tätä päivää ja nautimme luonnon kauneudesta ja kaikesta hyvyydestä,mitä olemme saaneet osaksemme..Pitää tämä musiikki,pistää muistiin ja kuunnella toistekin..
        Mukavaa päivää ja ilonpisaroita runsaasti..t.Irkku


      • Tuli vaan mieleen!
        irkku-37 kirjoitti:

        Kiitokset tästä vihjeestä.. No,kun oli tuommoinen aloitus,piti kirjoittaa,että kokemusta on.. Emme siihen jää makaamaan..Annamme menneiden olla ja elämme tätä päivää ja nautimme luonnon kauneudesta ja kaikesta hyvyydestä,mitä olemme saaneet osaksemme..Pitää tämä musiikki,pistää muistiin ja kuunnella toistekin..
        Mukavaa päivää ja ilonpisaroita runsaasti..t.Irkku

        In den siebenten Himmel der Liebe,


      • pilvi*
        Tuli vaan mieleen! kirjoitti:

        In den siebenten Himmel der Liebe,

        lähettää sointuvia säveliä tähän. Ja tarpeeseen tuli. Syttyi hymy.


      • lemmen*
        Tuli vaan mieleen! kirjoitti:

        In den siebenten Himmel der Liebe,

        seitsemäs taivas?


      • 1-Katleija

        Monta kertaa aloitus tulee hetken ajatuksesta. Vakinikki oli tehnyt jatkoaloituksen SÄÄKSEN PESÄLLÄ, johon sai oitis palstan vakituiselta ilkeilijältä kommentin. Tuntuuhan se kuin märällä rätillä naamaan viskattaisi.
        Samaa pahuuden ilmentymää näemme täällä päivittäin. Malttaako hän hiljaa olla tästäkään viestistä.

        Kirjoittanut: Vakinikki / Eilen / klo 12:31
        Hyvää päivää, laitanpa taas uuden tuoreemman ketjun alulleen. Täällä Hailuoto, jossa rampa lintumme jälleen ypöyksin pesällään:

        Kirjoittanut: rampoja/eläimiä / Eilen / klo 12:34
        luonnossa vaikka millä mitalla, alkaa tuntua jo tirkistelyltä tämä. Ihmisiäkin kituu ja kuolee kerrostaloissa ilman että kukaan huomaa.

        Laitan minäkin linkin tähän juutuubesta:
        http://www.youtube.com/watch?v=bHTnzFq-PPA


      • pois kaikista ilkeistä ajatuksista. Nana Muskouri ,ihana esittäjä tuolta etelästä,ostinpa monta kymmentä vuotta sitten kadulta jo hänen levyjään.Taidanpa penkoa vielä esiin,josko jotakin kuuluisi. Elämäniloa sieltäpäin lisää,Demis Russos Zorba,kuunnelkaapa,jo kaikkosi kavala maailma.


    • Hintriika*

      Olen vahvasti sitä mieltä, että myös luonteenpiirteet kulkevat geeneissä. Se ei tarkoita välttämättä, että ne menevät suoraan seuraavaan sukupolveen. Moni muukin asia perimässä voi hyppiä sukupolvien yli. Sisarukset saattavat olla hyvin erilaisia, joku saa perimää enemmän isän joku enemmän äidin puolelta.

      Tietenkin myös olosuhteet vaikuttavat. Silti joku ihminen saattaa niiden vuoksi katkeroitua ilkeäksi ja jotakin toista kovat koettelemukset jalostavat hyvään suuntaan. Eiköhän siinäkin vaikuta perusluonne, se geeneistä saatu?

      Minäkin tiedän tosi ilkeitä ihmisiä, mutta en osaa sanoa, miksi heistä on sellaisia tullut. Pystyisikö joku "kallonkutistaja" muttamaan heitä? Tuskin ainakaa vanhoja ihmisiä. Ja geeniperimän muuttaminen ei onnistu psykiatriltakaan.

      • Seku

        Kyllä sisäiset sekä ulkonaiset ominaisuudet kulkevat geeneissä.

        Minulla on sisar, joka on saanut isänsä luonteen kaikkine taipumuksineen.
        Itse olen äitimme kaltainen.

        Olen kuullut meistä sanottavan, että olemme täysin erilaiset luonteeltamme.
        Eikä kenenkään tarvitsisi sanoakaan, koen itsekin, että sisar on kuin toiselta planeetalta.

        Itse ilkeydestä sanoisin, että se näyttää joissakin tapauksissa olevan kuin veteen piirretty viiva.
        On sanottava, että sairauden ja ilkeyden erottaminen on maallikolle vaikeaa.
        Vaikka minun mielestäni esm. irkun mummo oli henkisesti sairas.

        Julmiin rikoksiinkin syyllistyneitäkin hoidetaan usein vankimielisairaalassa.
        Tulkintakysymys se onkin. "Kallonkutistaja" testaa ja tulkitsee, analysoi, diagnosoi
        ja siihen saamme tyytyä, vaikka meidän mielestämme raakalainen ansaitsisi
        peräti kuolemantuomion.


      • viaton

        kuka antaa tuomion? Jokaisessa meissä asuu hyvyys/ilkeys jotka kamppailevat keskenään,molemmat nostaa päätään silloin tällöin.


    • miksi?

      Miksi tällainen ketju , onko joku jollekkin ilkeä täällä ollut ja mieta? Ilon pillaminen on niin subjektiivinen juttu, joku pilaa ilonsa ihan itse ja turhan pienestä , leikinlaskusta ja hirtehishuumorista. Sitten tuo iänikuinen kateus ja paha olo selityksenä. Kuka täällä nyt toiselle olisi kateellinen, ehkä joku jepuliksen pitkälle ketjulle. ;)

      • olisi jo syytä~~

        lopettaa tämä ketju, rehellisesti sanoen! On täällä moni lukenut pöyristyttäviä suunnitelmiaan!


      • olisi jo syytä~~ kirjoitti:

        lopettaa tämä ketju, rehellisesti sanoen! On täällä moni lukenut pöyristyttäviä suunnitelmiaan!

        Maaria Leinosen runo:

        "Iloa sen pitää olla-
        jokaisen uuden aamun,
        valon määrästä,
        väristä riippumatta,
        pilvinen tai aurinkoinen,
        sinihämäräinen,tai epätoivonharmaa,
        mikä tahansa,mutta uusi päivä,
        mahdollisuuksia täysi!

        Ehkä juuri tämä ,se päivä,
        jota et koskaan unohda,
        jonka jälkeen kaikki on toisin."

        Joten ajatellaan mukavia asioita...t.Irkku


      • Kristen*
        irkku-37 kirjoitti:

        Maaria Leinosen runo:

        "Iloa sen pitää olla-
        jokaisen uuden aamun,
        valon määrästä,
        väristä riippumatta,
        pilvinen tai aurinkoinen,
        sinihämäräinen,tai epätoivonharmaa,
        mikä tahansa,mutta uusi päivä,
        mahdollisuuksia täysi!

        Ehkä juuri tämä ,se päivä,
        jota et koskaan unohda,
        jonka jälkeen kaikki on toisin."

        Joten ajatellaan mukavia asioita...t.Irkku

        Elämä on liian lyhyt murehdittavaksi tielle heitetyistä ikeyksistä ja ikikurisuuksista.
        Parhaiten pääse ohitse kun ei mene mukaan ilkeilyyn.

        http://www.youtube.com/watch?v=uGzQ8S4B9C0&feature=related


      • on,

        ja kuinka kovin helppoa onkaan huomata ilkeys muissa, kuin itsessään.
        Usein näillä palstoilla olen lukenut, kuinka joku valittaa, kun hänelle ollaan ilkeitä, eikä ollenkaan huomaa, kuinka vihamielisesti itse on ensin kirjoittanut.

        Hirttä ei tahdo kukaan silmässään havaita.


      • saman.
        on, kirjoitti:

        ja kuinka kovin helppoa onkaan huomata ilkeys muissa, kuin itsessään.
        Usein näillä palstoilla olen lukenut, kuinka joku valittaa, kun hänelle ollaan ilkeitä, eikä ollenkaan huomaa, kuinka vihamielisesti itse on ensin kirjoittanut.

        Hirttä ei tahdo kukaan silmässään havaita.

        Sitten vielä
        joku
        haukuttuaa ensinkin toisen pataluhaksi
        hän lopuksi ilmoittaa,
        että, minä pidän vain puoliani!

        "Seli- selitys" muka olisi huonon käytöksesä anteeksipyyntö!
        Ei todellakaan!

        Ei ole mitään selitystä toisen pahoinpitelylle henkisesti,
        hää ussein viel tekkee sen monella eri tavalla,
        nimittelee monin tavoin,
        ikkään kuin nuo huligaanit,
        jotka lopuksi kaadettuaa uhrisa maaha viel potkivatki sen.


      • _____
        on, kirjoitti:

        ja kuinka kovin helppoa onkaan huomata ilkeys muissa, kuin itsessään.
        Usein näillä palstoilla olen lukenut, kuinka joku valittaa, kun hänelle ollaan ilkeitä, eikä ollenkaan huomaa, kuinka vihamielisesti itse on ensin kirjoittanut.

        Hirttä ei tahdo kukaan silmässään havaita.

        mutta ei hirttä omassa silmässä.

        Näin se on, ja se tuntuu vastenmieliseltä.


      • pilvi*

      • mielenterveysongelmia
        _____ kirjoitti:

        mutta ei hirttä omassa silmässä.

        Näin se on, ja se tuntuu vastenmieliseltä.

        Mielenterveysongelmia ei ennen vanhaan hoidettu ja saatoi olla, että joku tosi kahjo tyyppi hallitsi ja terrorisoi koko sukua. Minä luettuani Irkun jutun ajattelin heti mielessäni, että hänen mummollaan ja tädillään on ollut vikaa päässä. Ei kukaan terve ihminen voi olla muuten noin ilkeä lapselle. Tuntuu aivan kauhealta, nykyisin varmasti jo lastensuojeluvirasto ja sosiaalitoimisto puuttuisivat oitis tuollaiseen lapsen kaltoinkohteluun. - On se hyvä, että olet selvinnyt omaan aikuisuuteesi ehjin mielin.


      • 1-Katleija
        _____ kirjoitti:

        mutta ei hirttä omassa silmässä.

        Näin se on, ja se tuntuu vastenmieliseltä.

        Kuka olisi niin viisas, että keksisi keinon tyylin muuttamiseksi, vai onko se mahdotonta ja edes tarpeellista.
        Ei tässä voi muitten puolesta mitään tehdä, mutta itse voi yrittää kohentautua.
        Minä en keksi muuta kun etten provosoituisi, jos provosoidun olen hiljaa enkä vastaa. Ilkeilyksi kokemani viestin jättäisin huomiotta. Joku toinen kokee eri tavoin. Huumorikin erilainen eri ihmisillä.

        Pitäisi opetella sanomaan asiansa niin, ettei sitä väärin ymmärrettäisi. Jos tahallinen väärinymmärrys tapahtuu antaisi asian olla, sillä selitykset aiheuttavat ärsyynymistä.

        Eihän minun tarvitse rakastaa ja ymmärtää kaikkia eikä muiden minua, mutta sietokykyäni koettaisin vahvistaa.


      • ktl-1
        1-Katleija kirjoitti:

        Kuka olisi niin viisas, että keksisi keinon tyylin muuttamiseksi, vai onko se mahdotonta ja edes tarpeellista.
        Ei tässä voi muitten puolesta mitään tehdä, mutta itse voi yrittää kohentautua.
        Minä en keksi muuta kun etten provosoituisi, jos provosoidun olen hiljaa enkä vastaa. Ilkeilyksi kokemani viestin jättäisin huomiotta. Joku toinen kokee eri tavoin. Huumorikin erilainen eri ihmisillä.

        Pitäisi opetella sanomaan asiansa niin, ettei sitä väärin ymmärrettäisi. Jos tahallinen väärinymmärrys tapahtuu antaisi asian olla, sillä selitykset aiheuttavat ärsyynymistä.

        Eihän minun tarvitse rakastaa ja ymmärtää kaikkia eikä muiden minua, mutta sietokykyäni koettaisin vahvistaa.

        Väärinkäsityksen välttämiseksi ilmoitan, ettäkirjoitus oli tarkoitettu nimimerkki_______ perään.


      • ihminen voi
        1-Katleija kirjoitti:

        Kuka olisi niin viisas, että keksisi keinon tyylin muuttamiseksi, vai onko se mahdotonta ja edes tarpeellista.
        Ei tässä voi muitten puolesta mitään tehdä, mutta itse voi yrittää kohentautua.
        Minä en keksi muuta kun etten provosoituisi, jos provosoidun olen hiljaa enkä vastaa. Ilkeilyksi kokemani viestin jättäisin huomiotta. Joku toinen kokee eri tavoin. Huumorikin erilainen eri ihmisillä.

        Pitäisi opetella sanomaan asiansa niin, ettei sitä väärin ymmärrettäisi. Jos tahallinen väärinymmärrys tapahtuu antaisi asian olla, sillä selitykset aiheuttavat ärsyynymistä.

        Eihän minun tarvitse rakastaa ja ymmärtää kaikkia eikä muiden minua, mutta sietokykyäni koettaisin vahvistaa.

        vain muuttaa itseään. Kaikki lähtee itsestä, vanha sanonta " niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Joten, missä ne ilkeät ovatkaan??????


    • tämä ketju

      ilmestyi heti kun joku leikillään sanoi tirkistelyksi rampautuneen sääksen kohtalon ruikutusta. Luonto hoitaa ne asiat, kameran välityksellä luonnon seuraminen ei ole kovin luonnollista.

      • paljon ..

        on meitä "luonnottomia", jo yli 1.200,000. Pitää aina muistaa, että luonto ei tunne sääliä.


    • Laritsa M

      Tunnen monia ihmisiä, joilla ei ole hyvä olla ellei heillä ole vähän paha olla. Heille suunnattu ilkeily voi olla terapiaa.

      • Totta..Jotkut ihmiset,yrittävät, kaikin keinoin saada kinaa aikaseksi.. Kai se on ,jotain aivo-voimistelua.. Minun edesmennyt miehenikin yritti parastaan..Sanoin,että en tartu syöttiin,en jaksa.. Hih.. No ,sitten valitti,että olen tylsä,kun en viitsi edes kinata..Oikeasti,se vaatii paljon energiaa,kun pitää keksiä vuorosanoja..
        Työssä,kun oli paljon naisia,oli usein,joku kina menossa.. Minä laiskana,sanoin,että eiköhän taas riitä ,tälle päivälle ja ihme kyllä ,se useimmiten tehosi..
        Olen miettinyt,että onkohan joidenkin elämä ,muuten liian tylsää..Kun joku kertoilee ,ilkeämielisiä juttuja toisista,niin tulee vähän vipinää, tylsyyteen..No,tämmöisiä mietteitä tuli.. Mukavaa päivää...t.Irkku


      • pilvi*
        irkku-37 kirjoitti:

        Totta..Jotkut ihmiset,yrittävät, kaikin keinoin saada kinaa aikaseksi.. Kai se on ,jotain aivo-voimistelua.. Minun edesmennyt miehenikin yritti parastaan..Sanoin,että en tartu syöttiin,en jaksa.. Hih.. No ,sitten valitti,että olen tylsä,kun en viitsi edes kinata..Oikeasti,se vaatii paljon energiaa,kun pitää keksiä vuorosanoja..
        Työssä,kun oli paljon naisia,oli usein,joku kina menossa.. Minä laiskana,sanoin,että eiköhän taas riitä ,tälle päivälle ja ihme kyllä ,se useimmiten tehosi..
        Olen miettinyt,että onkohan joidenkin elämä ,muuten liian tylsää..Kun joku kertoilee ,ilkeämielisiä juttuja toisista,niin tulee vähän vipinää, tylsyyteen..No,tämmöisiä mietteitä tuli.. Mukavaa päivää...t.Irkku

        syntyvät aivan muista lähteistä kuin alhaisesta kiusoittelusta ja ilkeilyistä! Siinäpä se juuri onkin, jos ei itsellä riitä rahkeita mistä syystä lienekin, niin koetaan kiusata sellaisia ,jotka ovat eri tasolla henkisesti.

        Ei siihen löydy muuta selitystä kuin kateus. Jokaisen pitäisi löytää se oma vahvuutensa.

        Neuvotaanhan meitä: Kilpailkaa hyvyydessä! Palvelkaa toinen toistanne! Nuo ovat hyviä ohjeita, pitää olla kyyninen, jos ei niitä halua ymmärtää.

        Sinänsä oli rohkeata ottaa ilkeilykin pohdittavaksemme. Ehkä me kaikki voimme oppia tästäkin. Uuteen päivään mennään, ja ollaan ystävällisiä toisillemme :D t. p.


      • pilvi*
        pilvi* kirjoitti:

        syntyvät aivan muista lähteistä kuin alhaisesta kiusoittelusta ja ilkeilyistä! Siinäpä se juuri onkin, jos ei itsellä riitä rahkeita mistä syystä lienekin, niin koetaan kiusata sellaisia ,jotka ovat eri tasolla henkisesti.

        Ei siihen löydy muuta selitystä kuin kateus. Jokaisen pitäisi löytää se oma vahvuutensa.

        Neuvotaanhan meitä: Kilpailkaa hyvyydessä! Palvelkaa toinen toistanne! Nuo ovat hyviä ohjeita, pitää olla kyyninen, jos ei niitä halua ymmärtää.

        Sinänsä oli rohkeata ottaa ilkeilykin pohdittavaksemme. Ehkä me kaikki voimme oppia tästäkin. Uuteen päivään mennään, ja ollaan ystävällisiä toisillemme :D t. p.

        Tuo isoilla kirjoitettu miksi? ei tunnu jättävän minua rauhaan. Ja kuitenkin siihen ei ole helppo vastata.

        Ei ole kuin yksi esimerkki elämässäni, josta voisi jotain viitteitä löytää.
        Ihminen syntyy aivan viattomana tähän maailmaan. Mihin hän syntyy, säätelee jo lähtökohdat. Miten tätä lasta kohdellaan,minkälainen on hänen kasvuympäristönsä.
        ö
        Onko hänellä mahdollisuudet toteuttaa itseään elämässä normaalisti, vai sitooko työ, velvollisuudet vanhempiaan kohtaan likaa, vaiko omat rajoitteet, elämän itsessään tuomat. Joiltakin vaaditaan paljon enemmän selviytyäkseen.

        Silloin voisi ymmärtää, jonkinlaisen koston ja vihankin sellaisia kohtaan, jotka näyttävät saaneen elämältä paljon enemmän. Vaikka ei noin voimakkaita tunteita nyt
        sentään olisikaan, niistä lähtöisin kuitenkin.

        Vaaditaan paljon hyvää sydäntä niiltä ihmisiltä, joita kohtalo,olosuhteet on syrjinyt, ymmärtää ajattelemattomia ihmisiä. Kaikkia meitä on kulkemassa, kukin omaa tietään.

        Toivotetaan toisillemme hyvää matkaa ja varjelusta!


      • minkävuoksi
        pilvi* kirjoitti:

        Tuo isoilla kirjoitettu miksi? ei tunnu jättävän minua rauhaan. Ja kuitenkin siihen ei ole helppo vastata.

        Ei ole kuin yksi esimerkki elämässäni, josta voisi jotain viitteitä löytää.
        Ihminen syntyy aivan viattomana tähän maailmaan. Mihin hän syntyy, säätelee jo lähtökohdat. Miten tätä lasta kohdellaan,minkälainen on hänen kasvuympäristönsä.
        ö
        Onko hänellä mahdollisuudet toteuttaa itseään elämässä normaalisti, vai sitooko työ, velvollisuudet vanhempiaan kohtaan likaa, vaiko omat rajoitteet, elämän itsessään tuomat. Joiltakin vaaditaan paljon enemmän selviytyäkseen.

        Silloin voisi ymmärtää, jonkinlaisen koston ja vihankin sellaisia kohtaan, jotka näyttävät saaneen elämältä paljon enemmän. Vaikka ei noin voimakkaita tunteita nyt
        sentään olisikaan, niistä lähtöisin kuitenkin.

        Vaaditaan paljon hyvää sydäntä niiltä ihmisiltä, joita kohtalo,olosuhteet on syrjinyt, ymmärtää ajattelemattomia ihmisiä. Kaikkia meitä on kulkemassa, kukin omaa tietään.

        Toivotetaan toisillemme hyvää matkaa ja varjelusta!

        Kun illalla myöhään lukee palstakirjoituksia, aamulla avaa koneen huomaa että tiettyjen kirjoittajien ihan asialliset kirjoitukset on poistettu. Useana päivänä olen saman asian huomioinut.

        Onko OinasN ilkeä, epäasiallinen, kokematon tehtävässä, kun sama trendi aamusta aamuun toistuu. Ei minua mitenkään kirvele se että omat juttuni lentävät bittitaivaaseen yön aikana, vaan se pitäisi olla tasapuolinen ja asiallinen

        Kirjoitusvirheistä, tekstin sönköttämisestä iltamyöhään pakosta tulee mieleen, onpa ollut kirjoittajalla iso muki iltalääkettä, mutta tämänkaltaiset viestit ne komeilevat saitilla.

        Enpä paljon viitsi asiallisilla viesteilläni saitin arvoisaa OinasN vaivata, joten jatka vain samaan malliin.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Totta..Jotkut ihmiset,yrittävät, kaikin keinoin saada kinaa aikaseksi.. Kai se on ,jotain aivo-voimistelua.. Minun edesmennyt miehenikin yritti parastaan..Sanoin,että en tartu syöttiin,en jaksa.. Hih.. No ,sitten valitti,että olen tylsä,kun en viitsi edes kinata..Oikeasti,se vaatii paljon energiaa,kun pitää keksiä vuorosanoja..
        Työssä,kun oli paljon naisia,oli usein,joku kina menossa.. Minä laiskana,sanoin,että eiköhän taas riitä ,tälle päivälle ja ihme kyllä ,se useimmiten tehosi..
        Olen miettinyt,että onkohan joidenkin elämä ,muuten liian tylsää..Kun joku kertoilee ,ilkeämielisiä juttuja toisista,niin tulee vähän vipinää, tylsyyteen..No,tämmöisiä mietteitä tuli.. Mukavaa päivää...t.Irkku

        Marit Tastulan ohjelmaa TV:stä se oli Vankila terapeutin Pertti Hakkaraisen haastattelu,missä pohdittiin syntyjä syviä. Niin vaikeasta aiheesta kun on Perofiilit,ja seksuaalisuus joka on väkivaltaa.
        Tekijät luulivat, että heissä itseään ei ollut aihetta syyttää,vaan vika oli vastapuolessa. Olivat jopa sitä mieltä että lapsi antoi aihetta "siihen", ja syy olikin toisessa ei heissä itsessään.
        Nyt on kohdistettu terapia siihen että he huomaisivatkin kuinka heillä on väärä ymmärrys,joka on saatava pitkällä ohjelmalla ,ja terapiahoidoilla
        terveelle pohjalle.

        Ja lapsena jo olisi annettava ohjeita mikä on hyväksyttyä.
        Lapsi ei luonnostaan ymmärrä seksuaaliasioista "tuontaivaallista" ,siksi he ovatkin niin helppoa "riistaa".
        Nykyään kun kaikki tuutit tuuppaa sitä ja nuorisokin ihan "tuuliajolla".

        Paha lisää pahaa, sanoi Vankila Psykiatri Pertti Hakkarainen.


      • tarkemmin
        minkävuoksi kirjoitti:

        Kun illalla myöhään lukee palstakirjoituksia, aamulla avaa koneen huomaa että tiettyjen kirjoittajien ihan asialliset kirjoitukset on poistettu. Useana päivänä olen saman asian huomioinut.

        Onko OinasN ilkeä, epäasiallinen, kokematon tehtävässä, kun sama trendi aamusta aamuun toistuu. Ei minua mitenkään kirvele se että omat juttuni lentävät bittitaivaaseen yön aikana, vaan se pitäisi olla tasapuolinen ja asiallinen

        Kirjoitusvirheistä, tekstin sönköttämisestä iltamyöhään pakosta tulee mieleen, onpa ollut kirjoittajalla iso muki iltalääkettä, mutta tämänkaltaiset viestit ne komeilevat saitilla.

        Enpä paljon viitsi asiallisilla viesteilläni saitin arvoisaa OinasN vaivata, joten jatka vain samaan malliin.

        keitä ne tietyt ovat joitten tekstejä poistetaan. Syynähän on silloin ilmeisesti kateus näitä kirjoittajia kohtaan, sefu poistaa ne joita ehdotetaan poistettaviksi.Onhan tästä vihjailtu yhtä ja toista.


      • kristen*
        ullamirjami kirjoitti:

        Marit Tastulan ohjelmaa TV:stä se oli Vankila terapeutin Pertti Hakkaraisen haastattelu,missä pohdittiin syntyjä syviä. Niin vaikeasta aiheesta kun on Perofiilit,ja seksuaalisuus joka on väkivaltaa.
        Tekijät luulivat, että heissä itseään ei ollut aihetta syyttää,vaan vika oli vastapuolessa. Olivat jopa sitä mieltä että lapsi antoi aihetta "siihen", ja syy olikin toisessa ei heissä itsessään.
        Nyt on kohdistettu terapia siihen että he huomaisivatkin kuinka heillä on väärä ymmärrys,joka on saatava pitkällä ohjelmalla ,ja terapiahoidoilla
        terveelle pohjalle.

        Ja lapsena jo olisi annettava ohjeita mikä on hyväksyttyä.
        Lapsi ei luonnostaan ymmärrä seksuaaliasioista "tuontaivaallista" ,siksi he ovatkin niin helppoa "riistaa".
        Nykyään kun kaikki tuutit tuuppaa sitä ja nuorisokin ihan "tuuliajolla".

        Paha lisää pahaa, sanoi Vankila Psykiatri Pertti Hakkarainen.

        Tässä äänite v 1984 jossa isä Udo s 1934 ja tytär Jenny s 1967 esittävät duettona "Ich wünsch dir Liebe ohne Leiden 1984". Minun suosikki Udo vuosien varrella, taitava sanoittaja, säveltäjä ja sovittaja. Hyvin vater und tochter äänet yhteen pelaavat.

        http://www.youtube.com/watch?v=zytpHl7Q5cA

        Värikästä syksyä sinne kotimaahan voidaan kaikki hyvin.


      • Ilkimys´
        pilvi* kirjoitti:

        syntyvät aivan muista lähteistä kuin alhaisesta kiusoittelusta ja ilkeilyistä! Siinäpä se juuri onkin, jos ei itsellä riitä rahkeita mistä syystä lienekin, niin koetaan kiusata sellaisia ,jotka ovat eri tasolla henkisesti.

        Ei siihen löydy muuta selitystä kuin kateus. Jokaisen pitäisi löytää se oma vahvuutensa.

        Neuvotaanhan meitä: Kilpailkaa hyvyydessä! Palvelkaa toinen toistanne! Nuo ovat hyviä ohjeita, pitää olla kyyninen, jos ei niitä halua ymmärtää.

        Sinänsä oli rohkeata ottaa ilkeilykin pohdittavaksemme. Ehkä me kaikki voimme oppia tästäkin. Uuteen päivään mennään, ja ollaan ystävällisiä toisillemme :D t. p.

        Rahattomuus sopii vain henkisesti köyhille.


      • pilvi*
        Ilkimys´ kirjoitti:

        Rahattomuus sopii vain henkisesti köyhille.

        Aineellinen köyhyys,ja henkinen köyhyyys, eivät nähdäkseni liity mitenkään toisiinsa.

        Mitä lienekään nim.m. ikimys aamuyön tunteina ajatellut.

        Pikemminkin pitää paikkansa sanonta, " missä on sinun aarteesi, siellä on myös sydämesi" !

        Jos rikkauden tavoittelu on päämäärä, ei kai jää sijaa paljolle muulle n.s. henkisyydelle.


      • kristen* kirjoitti:

        Tässä äänite v 1984 jossa isä Udo s 1934 ja tytär Jenny s 1967 esittävät duettona "Ich wünsch dir Liebe ohne Leiden 1984". Minun suosikki Udo vuosien varrella, taitava sanoittaja, säveltäjä ja sovittaja. Hyvin vater und tochter äänet yhteen pelaavat.

        http://www.youtube.com/watch?v=zytpHl7Q5cA

        Värikästä syksyä sinne kotimaahan voidaan kaikki hyvin.

        lukasin läpi hienot ajatuksenne,luenpa uudelleen.
        Enpä ossais paljolti lissäillä,mut saaha nähä kunhan akka tästä tokenee.-

        P.S. sain vieraani,siis ystäväin lähtemään.
        Siel lentelee...seilailee,kurkien myötä.


      • pilvi*
        susmorsian kirjoitti:

        lukasin läpi hienot ajatuksenne,luenpa uudelleen.
        Enpä ossais paljolti lissäillä,mut saaha nähä kunhan akka tästä tokenee.-

        P.S. sain vieraani,siis ystäväin lähtemään.
        Siel lentelee...seilailee,kurkien myötä.

        alkoi ilmeisesti jo ärsyttämään niin paljon, että alitajunnasta nousi mielenkiinto tutustua

        Bertolt Brecht'in * Setsuanin hyvä ihminen * näytelmään. Siihen en ole tutustunut ollenkaan. Mitä nyt Googlettamalla löysin, näytelmä muuttuu komediasta tragediaksi. naurusta itkuun. Sitä elämäkin usein on, mutta toivoisin jo saavani uutta perspektiiviä
        ihmisyyteen, kuin mitä tämä ketju tarjoaa.


      • päivi*
        pilvi* kirjoitti:

        alkoi ilmeisesti jo ärsyttämään niin paljon, että alitajunnasta nousi mielenkiinto tutustua

        Bertolt Brecht'in * Setsuanin hyvä ihminen * näytelmään. Siihen en ole tutustunut ollenkaan. Mitä nyt Googlettamalla löysin, näytelmä muuttuu komediasta tragediaksi. naurusta itkuun. Sitä elämäkin usein on, mutta toivoisin jo saavani uutta perspektiiviä
        ihmisyyteen, kuin mitä tämä ketju tarjoaa.

        " Ei paha ole kenkään ihminen,
        vaan toinen on heikompi toista.
        Paljon hyvää on rinnassa jokaisen,
        vaikk´aina ei esille loista.
        Kas, hymy jo puoli hyvettä on
        ja itkeä ei voi ilkeä;
        Miss´ihmiset tuntevat tentehin,
        siell´ lähellä on Jumalakin.

        Tämä Eino Leinon runo Hymyilevä Apollo, on kaikkea, eniten sydäntäni lähellä oleva runo. Runoa lukiessa ikäänkuin voimaudun, saan uutta potkua elämään vaikeinakin päivinä, jotka vain on vastaan otettava, jatkettava elämää.
        Parempi jättää ilkeydet omaan arvoonsa.


      • sitten*
        päivi* kirjoitti:

        " Ei paha ole kenkään ihminen,
        vaan toinen on heikompi toista.
        Paljon hyvää on rinnassa jokaisen,
        vaikk´aina ei esille loista.
        Kas, hymy jo puoli hyvettä on
        ja itkeä ei voi ilkeä;
        Miss´ihmiset tuntevat tentehin,
        siell´ lähellä on Jumalakin.

        Tämä Eino Leinon runo Hymyilevä Apollo, on kaikkea, eniten sydäntäni lähellä oleva runo. Runoa lukiessa ikäänkuin voimaudun, saan uutta potkua elämään vaikeinakin päivinä, jotka vain on vastaan otettava, jatkettava elämää.
        Parempi jättää ilkeydet omaan arvoonsa.

        todettu hyväksi, mutta ei aina ilkeyttäkään voi laittaa heikkouden tiliin! Kyllä pahuudella voimaa on!

        Että eteenpäin tuosta, tutkimaan mitä sisältää älykkö Brecht:in ajatus vastakkaisesta ilmiöstä, miettii pilvi*


      • kristen* kirjoitti:

        Tässä äänite v 1984 jossa isä Udo s 1934 ja tytär Jenny s 1967 esittävät duettona "Ich wünsch dir Liebe ohne Leiden 1984". Minun suosikki Udo vuosien varrella, taitava sanoittaja, säveltäjä ja sovittaja. Hyvin vater und tochter äänet yhteen pelaavat.

        http://www.youtube.com/watch?v=zytpHl7Q5cA

        Värikästä syksyä sinne kotimaahan voidaan kaikki hyvin.

        Kiitos linkistä!


      • pilvi* kirjoitti:

        alkoi ilmeisesti jo ärsyttämään niin paljon, että alitajunnasta nousi mielenkiinto tutustua

        Bertolt Brecht'in * Setsuanin hyvä ihminen * näytelmään. Siihen en ole tutustunut ollenkaan. Mitä nyt Googlettamalla löysin, näytelmä muuttuu komediasta tragediaksi. naurusta itkuun. Sitä elämäkin usein on, mutta toivoisin jo saavani uutta perspektiiviä
        ihmisyyteen, kuin mitä tämä ketju tarjoaa.

        jo kouluaikana Setsuanin Hyvä Ihminen minulla.Samoin kuin Uninäytelmä.
        Vabhempani olivat niin teatteri-ihmisiä,että joka ainoan uuden teatterikappaleen veivät meidät pienestä saakka katsomaan.Ensin Joensuussa,sanottiinkin teatterikaupungiksi ja sitten Helsingissä.


      • pilvi*
        susmorsian kirjoitti:

        jo kouluaikana Setsuanin Hyvä Ihminen minulla.Samoin kuin Uninäytelmä.
        Vabhempani olivat niin teatteri-ihmisiä,että joka ainoan uuden teatterikappaleen veivät meidät pienestä saakka katsomaan.Ensin Joensuussa,sanottiinkin teatterikaupungiksi ja sitten Helsingissä.

        Tällä hetkellä sitä esitetään Valkeakoskella, mutta syysmuutto estää kyllä sinne asti lähdön, vaan kiinnostukseni ei pienistä luovu. Kyllä se vielä aukeaa. Vanhempasi ovat luoneet hyvän pohjan elämällesi huomaan :D


      • sitten* kirjoitti:

        todettu hyväksi, mutta ei aina ilkeyttäkään voi laittaa heikkouden tiliin! Kyllä pahuudella voimaa on!

        Että eteenpäin tuosta, tutkimaan mitä sisältää älykkö Brecht:in ajatus vastakkaisesta ilmiöstä, miettii pilvi*

        vai mitä.mutta minunkin hyväuskoisen kai olisi pakko olemaan luottamatta ihmisiin
        kun hyvöuskoisuudessani luotan kaikkiin.Omaa itseäni ei ole koskaan mielestäni loukattu,vain maallisen mammonan muodosssa,joka ei meinaa minulle yhtikäs mitään.
        Kaipa se totta on,että vähistään antaa Ainahan selviää itse,mitä me niin paljon tarvitsemme. Joku ihmettele silloin,kun kerroin,että autonikin varastettin ja kerroin nauravani.Tosi on,se sopi silloiseen elämäntilanteeseni,että parempi oli päästä koko romusta,vaikkakin niin rakkaasta, .Hautajaiset melkein järjestin.

        Lapseni ovat sanoneet koko elämäni...äiti...älä luota....aina tuo ovenenikin retkottelee auki,Jonkin tupakkiaskin tai lompakon varastaminen...mitä se meinaa.

        No vihdoin olen "oppinut",jis vaan muistan.

        Puhuit Brechtistä Pilvi...lueppaas huvikses nämä Lieko Zachovalovan muistelmat,näet aika realistisen kuvan menneesstä maailmasta.


      • pilvi*
        susmorsian kirjoitti:

        vai mitä.mutta minunkin hyväuskoisen kai olisi pakko olemaan luottamatta ihmisiin
        kun hyvöuskoisuudessani luotan kaikkiin.Omaa itseäni ei ole koskaan mielestäni loukattu,vain maallisen mammonan muodosssa,joka ei meinaa minulle yhtikäs mitään.
        Kaipa se totta on,että vähistään antaa Ainahan selviää itse,mitä me niin paljon tarvitsemme. Joku ihmettele silloin,kun kerroin,että autonikin varastettin ja kerroin nauravani.Tosi on,se sopi silloiseen elämäntilanteeseni,että parempi oli päästä koko romusta,vaikkakin niin rakkaasta, .Hautajaiset melkein järjestin.

        Lapseni ovat sanoneet koko elämäni...äiti...älä luota....aina tuo ovenenikin retkottelee auki,Jonkin tupakkiaskin tai lompakon varastaminen...mitä se meinaa.

        No vihdoin olen "oppinut",jis vaan muistan.

        Puhuit Brechtistä Pilvi...lueppaas huvikses nämä Lieko Zachovalovan muistelmat,näet aika realistisen kuvan menneesstä maailmasta.

        tuossa luottamisessa:) Vedet tulivat silmiini. Ei kannata menettää luottamustaan,on se aina lunastanut paikkansa elämässäni, en ole pettynyt kanssaihmisiini---koskaan:)


      • etsivivä-amadeus
        päivi* kirjoitti:

        " Ei paha ole kenkään ihminen,
        vaan toinen on heikompi toista.
        Paljon hyvää on rinnassa jokaisen,
        vaikk´aina ei esille loista.
        Kas, hymy jo puoli hyvettä on
        ja itkeä ei voi ilkeä;
        Miss´ihmiset tuntevat tentehin,
        siell´ lähellä on Jumalakin.

        Tämä Eino Leinon runo Hymyilevä Apollo, on kaikkea, eniten sydäntäni lähellä oleva runo. Runoa lukiessa ikäänkuin voimaudun, saan uutta potkua elämään vaikeinakin päivinä, jotka vain on vastaan otettava, jatkettava elämää.
        Parempi jättää ilkeydet omaan arvoonsa.

        radiosta ja se on minun alkuni Uudelle Vuodelle.
        Se,että voinko olla parempi ihminen,kuin edellisenä vuotena,jääkin arvailujen varaan...??


      • etsivivä-amadeus
        minkävuoksi kirjoitti:

        Kun illalla myöhään lukee palstakirjoituksia, aamulla avaa koneen huomaa että tiettyjen kirjoittajien ihan asialliset kirjoitukset on poistettu. Useana päivänä olen saman asian huomioinut.

        Onko OinasN ilkeä, epäasiallinen, kokematon tehtävässä, kun sama trendi aamusta aamuun toistuu. Ei minua mitenkään kirvele se että omat juttuni lentävät bittitaivaaseen yön aikana, vaan se pitäisi olla tasapuolinen ja asiallinen

        Kirjoitusvirheistä, tekstin sönköttämisestä iltamyöhään pakosta tulee mieleen, onpa ollut kirjoittajalla iso muki iltalääkettä, mutta tämänkaltaiset viestit ne komeilevat saitilla.

        Enpä paljon viitsi asiallisilla viesteilläni saitin arvoisaa OinasN vaivata, joten jatka vain samaan malliin.

        jaa että kännisten viestit lentävät pidemmälle.Sitä en ole huomannut,en edes poistoja.
        Minulla tosin ei ole edes aikaa moista seurantaa tehdä,joten olen ulkopuolinen kommentoimaan asiaa.


      • Todettu
        sitten* kirjoitti:

        todettu hyväksi, mutta ei aina ilkeyttäkään voi laittaa heikkouden tiliin! Kyllä pahuudella voimaa on!

        Että eteenpäin tuosta, tutkimaan mitä sisältää älykkö Brecht:in ajatus vastakkaisesta ilmiöstä, miettii pilvi*

        Monet ilkeistä ja pahansuovista henkilöistä ovat psyykkisesti ailahtelevaisia. Diagnoosit narsisti ja luonteen kieroutuminen lienee yleisin syy. Ollaan välillä ihan normaalisti mutta sitten iskee pahuuden nuoli päälle ja ilkeyksillä ei voi olla rajaa johon kuuluu myös alistaminen.
        .


    • Anonyymi

      Ikuisuuskysymys.

    • Anonyymi

      Olkaa iloisia noista vuosista kun pertikki ei ollut vielä silloin sivulle pesiytynyt.

      • Anonyymi

        Ite en hänessä näe ilkeyttä. Mutta ilkeyttä on ollut keskusteluissa kautta vuosien. Miksi? En tiedä vastausta antaa. Ehkä joillakin on vaan kirjoitustyyli sellainen eikä tarkoitus ole millään tavalla olla ilkeä. Kun ei tunneta ihmistä eikä hänen tyyliään keskustella niin tulee tulkittua tavallaan väärin. Mutta, onhan ilkeitä olemassa, ehkä se on luonteenpiirre olla pistävä ja mielellään kuulee huonoja asioit ihmisestä, hyviä asioita ei kuunnella vaan ohitetaan esim. maininnalla "siitä ei mitään tuu" tai "mitähän sekin luulee olevansa" tämmöstä.


    • Anonyymi

      Niin,hunxi silloin oli päälikkönä sivulla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2524
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      253
      1117
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1074
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1024
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      920
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      903
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      871
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      812
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe