Liikkuminen

Ihmisen liikunta kyky saattaa rajoittua onnettomuuden, sairauden tai ikääntymisen myötä. Liikuntarajoite voi olla myös ennen syntymää saatu kehityshäiriö. Koska liikkuminen on tärkeää ihmisen jokapäiväisissä toiminnoissa, kuten kodissa liikkumisessa, asioinneissa, työssä käynnissä ja sosiaalisissa kontakteissa, liikkumisen apuvälineitä on jatkuvasti kehitetty yhä paremmiksi ja yksilöllisemmiksi.

Lisätietoja oheisen linkin takaa:
http://www.inva-apuvaline.fi/liikkuminen/fi_FI/etusivu_1_1/

9

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen,,,

oikein ymmärtänyt, sun mies on kokonaan vuodepotilaana, tuskin paljon hyötyy apuvälineistä.

• käy katsomassa miestäni.. Käy katsomassa livenä.. sitä pyydän.. että mene katsomaan.. niin näet.. uskot sitten mitä minä puhun.. että jos asiat olis hieman toisella mallilla ja ihmisiä hoidettaisiin.. niin hänkin jo ehkä kävelis.. jos alku taival olis ollut helpompi viime vuonna..

• uskotko?
        pirre-tyttö kirjoitti:

käy katsomassa miestäni.. Käy katsomassa livenä.. sitä pyydän.. että mene katsomaan.. niin näet.. uskot sitten mitä minä puhun.. että jos asiat olis hieman toisella mallilla ja ihmisiä hoidettaisiin.. niin hänkin jo ehkä kävelis.. jos alku taival olis ollut helpompi viime vuonna..

tapahtuu vain ihmeparantajan luona. Aivojen rakenne ja suonitus on herkkä alue ja yllätysherkkä. Fataali yllätys tai pienempi voi romuttaa hetkessä edistysaskeleet.

Suosittelisin, että hakisit itsellesi henkistä tukea ja ohjausta mielenterveystoimistosta ja vertaistuki järjestelmistä. Sinun on kohdattava miehesi halvaantumisen realiteetit ja hyväksyttävä sellaiset asiat joita ei enää voi korjata.

Iloitse pienistäkin edistysaskeleista ja iloitse siitä mitä miehestäsi on vielä jäljellä. Sinun rakkauttasi ja hyväksyntääsi hän tarvitsee ja kaipaa. Muista että kaikki me kuolemme, tautiin, sairauteen tai raihnaantumiseen tai siihen ett' elämä vain sammuu kuin katkaisijasta.

• pitkä matka
        pirre-tyttö kirjoitti:

käy katsomassa miestäni.. Käy katsomassa livenä.. sitä pyydän.. että mene katsomaan.. niin näet.. uskot sitten mitä minä puhun.. että jos asiat olis hieman toisella mallilla ja ihmisiä hoidettaisiin.. niin hänkin jo ehkä kävelis.. jos alku taival olis ollut helpompi viime vuonna..

lähteä sinne etelästä, mut ens kesänä tuun kattoon sua, kerran kesässä Kärsämäen ohi ajan.

• joka aiheutti
        uskotko? kirjoitti:

tapahtuu vain ihmeparantajan luona. Aivojen rakenne ja suonitus on herkkä alue ja yllätysherkkä. Fataali yllätys tai pienempi voi romuttaa hetkessä edistysaskeleet.

Suosittelisin, että hakisit itsellesi henkistä tukea ja ohjausta mielenterveystoimistosta ja vertaistuki järjestelmistä. Sinun on kohdattava miehesi halvaantumisen realiteetit ja hyväksyttävä sellaiset asiat joita ei enää voi korjata.

Iloitse pienistäkin edistysaskeleista ja iloitse siitä mitä miehestäsi on vielä jäljellä. Sinun rakkauttasi ja hyväksyntääsi hän tarvitsee ja kaipaa. Muista että kaikki me kuolemme, tautiin, sairauteen tai raihnaantumiseen tai siihen ett' elämä vain sammuu kuin katkaisijasta.

verenvuodon.. joka puolestaan aiheutti halvaantumisen ja joka puolestaan aiheutti aivoleikkauksen.. ja joka puolestaan aiheutti pitkän hoitojakson ei laitoksissa.. jossa sitten tapahtui putoaminen.. joka aiheutti taas uuden aivoleikkauksen.. Miksi on pitänyt kokea tuon ajan jakson aikana makuuhaavat, joiden jälki näkyy vieläkin kankussa.. entä muut asiat.. kuten keuhkokuume.. jonka vuoksi piti hengestä taistella teholla.. entä keuhkoveritulppa.. joka sekin piti kokea..

Onko tuo hoitoa.. jos ihmisiä hoidetaan.. niin hoidetaan lämmöllä ja rakkaudella.. heidän hyvin vointiinsa panostetaan.. ja koitetaan hoitaa asiat niin.. että hänestä tulis ihminen joka pärjää koti oloissa.. Kotiin tehtäisiin asiat siihen kuntoon.. että ihminen voi asua kotona.. pitkällä aika välillä ajateltuna.. laitoshoitopaikat on kalliita..

• Enkeli-trio
        joka aiheutti kirjoitti:

verenvuodon.. joka puolestaan aiheutti halvaantumisen ja joka puolestaan aiheutti aivoleikkauksen.. ja joka puolestaan aiheutti pitkän hoitojakson ei laitoksissa.. jossa sitten tapahtui putoaminen.. joka aiheutti taas uuden aivoleikkauksen.. Miksi on pitänyt kokea tuon ajan jakson aikana makuuhaavat, joiden jälki näkyy vieläkin kankussa.. entä muut asiat.. kuten keuhkokuume.. jonka vuoksi piti hengestä taistella teholla.. entä keuhkoveritulppa.. joka sekin piti kokea..

Onko tuo hoitoa.. jos ihmisiä hoidetaan.. niin hoidetaan lämmöllä ja rakkaudella.. heidän hyvin vointiinsa panostetaan.. ja koitetaan hoitaa asiat niin.. että hänestä tulis ihminen joka pärjää koti oloissa.. Kotiin tehtäisiin asiat siihen kuntoon.. että ihminen voi asua kotona.. pitkällä aika välillä ajateltuna.. laitoshoitopaikat on kalliita..

meijän tuttu halvaantus "iha oman virheen" takia.NEliraajahalvaus,
        vaimo hoitaa koton ja kaik mahrolliset apuvälineet hän ainaski sai.
        liikkuu akkukäyttösel pyärätualil.
        vaimo jäi kotti miästäs hoitamaa ja o onnelline,ku miäs
        selvis kolmen viiko koomast aivoleikkaukse jälkee.
        kotisairaanhoitajat tyhjentävät katetril....
        sitä mää vaa,ettes o ainoa,kenel o rankkaa....
        voimii !

• teidän

terveyskeskus kartoittanut tarvittavat välineet? Heillähän on apuvälinelainaamo.

• RIMMIR
    • minun kuvitteluani

mutta en keksi syytä minkä takia pitäisi ymmärtää. Onko 50 plus palasta tarkoitettu kenelle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2236
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1664
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1337
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      128
      1333
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      61
      1091
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      61
      1067
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1027
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      952
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      824
    Aihe