Irakilainen poikaystäväni kosi

...<3

Onko tääl suomi-iraki arabi pareja.. vois kertoo mulle
ns.avioliittokokemuksia: ))siis millainen mies on ollut avioliitos.. alistava?tms.

Oon vasta 18v. ja poikaystäväni kosi, mut ollaan oltu yhdessä jo yli 2 vuotta ja molempien perheet tuntee toisensa...

hän kyl haluais et mul ois huivi pääs.

jos suostun tähän kosintaa ni onks helppo päästä eroo, jos tuleekin onglemia.. ??

56

5551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • solmia

      avioliittoa sillä mielellä, että pääsee helposti eroon, jos tulee ongelmia. Avioliitto solmitaan siksi, että saisi elää koko elämänsä yhdessä, kasvattaa lapset, tulla mummoksi ja papaksi jne.
      Ongelmia tulee täysin varmasti, olipa puolisosi kuka tahansa. Monikulttuurisissa avioliitoissa on vielä aivan omat ongelmansa.
      Mitäpä jos nauttisit vielä nuoruudestasi, kävisit koulusi loppuun jne., ennen kuin sitoudut loppuelämäksesi?

    • fkdjasfkd

      Niin sun pitäisi palata Islamiin eli kääntyä muslimiksi jotta voisit huivin laittaa, oletko miettinyt huivia uskonnon kannalta vai vain miestä miellyttääksesi.. se huivin laitto ja avioliitto Irakin arabin kanssa on loppuelämän asia... mieti teetkö sen oikeista syistä... itse olen naimisissa Irakin arabin kanssa ja sanon että kannattaa harkita pari kertaa..

      • joo...

        kääntyy muslimiks..

        no haluutko kertoo mulle kokemuksistas et miks pitäs harkita pari kertaa


      • gkaufdoihf
        joo... kirjoitti:

        kääntyy muslimiks..

        no haluutko kertoo mulle kokemuksistas et miks pitäs harkita pari kertaa

        siis onhan näissä puolensa kuten muissakin.. itse olen ollut oman mieheni (irakin shia muslim) kanssa pian kuusi vuotta, minä olen muslimi ja meillä on kaksi lasta. Mieheni osaa puhua kauniisti, näyttää aina kauniilta ja on muutenkin viehättävä persoona. Kuitenkin olen saanut kokea kaikki hänen kulttuurinsa ikävät piirteet, pettämisen, valehtelemisen jne..
        Tunnen paljon irakilaisia ihmisiä ja avioliitossa olevista irakilaismiehistä noin 70 % pettää. Se on vaan osa heidän miehenä olemistään, se mitä vaimo ei tiedä ei satuta häntä.. Minäkään en olisi IKINÄ uskonut miehestäni sellaista, vaikuttaahan hän rehelliseltä, vilpittömältä jne..
        En silti väitä etteikö avioliitto voi onnistua, mutta onnistuakseen sinun tulee hyväksyä se arabinaisen elämän tosiasia että pojat on poikia ja miehet ovat miehiä. Avioiduttuasi sinulla ei enää ole vaihtoehtoa, koska islamilaisessa kulttuurissa avioero on erittäin tuomittava ja vakava asia, enkä usko että vaikka teille tulisi mitä ongelmia niin avioliiton solmimisen jälkeen et pääse enää miehestäsi eroon muuta kuin haudan kautta.

        Mutta lohtu tämäkin, toiset naiset ovat vain panoja mutta vaimo on vaimo:)


      • minävaan123
        gkaufdoihf kirjoitti:

        siis onhan näissä puolensa kuten muissakin.. itse olen ollut oman mieheni (irakin shia muslim) kanssa pian kuusi vuotta, minä olen muslimi ja meillä on kaksi lasta. Mieheni osaa puhua kauniisti, näyttää aina kauniilta ja on muutenkin viehättävä persoona. Kuitenkin olen saanut kokea kaikki hänen kulttuurinsa ikävät piirteet, pettämisen, valehtelemisen jne..
        Tunnen paljon irakilaisia ihmisiä ja avioliitossa olevista irakilaismiehistä noin 70 % pettää. Se on vaan osa heidän miehenä olemistään, se mitä vaimo ei tiedä ei satuta häntä.. Minäkään en olisi IKINÄ uskonut miehestäni sellaista, vaikuttaahan hän rehelliseltä, vilpittömältä jne..
        En silti väitä etteikö avioliitto voi onnistua, mutta onnistuakseen sinun tulee hyväksyä se arabinaisen elämän tosiasia että pojat on poikia ja miehet ovat miehiä. Avioiduttuasi sinulla ei enää ole vaihtoehtoa, koska islamilaisessa kulttuurissa avioero on erittäin tuomittava ja vakava asia, enkä usko että vaikka teille tulisi mitä ongelmia niin avioliiton solmimisen jälkeen et pääse enää miehestäsi eroon muuta kuin haudan kautta.

        Mutta lohtu tämäkin, toiset naiset ovat vain panoja mutta vaimo on vaimo:)

        Mitä jos miehesi tekee raskaaksi sen toisen naisen tai tartuttaa suhun jonkun taudin? Mies ei saa harrastaa muslimiuskonnossa avioliiton ulkopuolista seksiä ja sun miestä ei pahemmin taida kiinostaa jos menettää sut. Lapsien takia te ootte yhdessä vaan.


      • minävaan123
        gkaufdoihf kirjoitti:

        siis onhan näissä puolensa kuten muissakin.. itse olen ollut oman mieheni (irakin shia muslim) kanssa pian kuusi vuotta, minä olen muslimi ja meillä on kaksi lasta. Mieheni osaa puhua kauniisti, näyttää aina kauniilta ja on muutenkin viehättävä persoona. Kuitenkin olen saanut kokea kaikki hänen kulttuurinsa ikävät piirteet, pettämisen, valehtelemisen jne..
        Tunnen paljon irakilaisia ihmisiä ja avioliitossa olevista irakilaismiehistä noin 70 % pettää. Se on vaan osa heidän miehenä olemistään, se mitä vaimo ei tiedä ei satuta häntä.. Minäkään en olisi IKINÄ uskonut miehestäni sellaista, vaikuttaahan hän rehelliseltä, vilpittömältä jne..
        En silti väitä etteikö avioliitto voi onnistua, mutta onnistuakseen sinun tulee hyväksyä se arabinaisen elämän tosiasia että pojat on poikia ja miehet ovat miehiä. Avioiduttuasi sinulla ei enää ole vaihtoehtoa, koska islamilaisessa kulttuurissa avioero on erittäin tuomittava ja vakava asia, enkä usko että vaikka teille tulisi mitä ongelmia niin avioliiton solmimisen jälkeen et pääse enää miehestäsi eroon muuta kuin haudan kautta.

        Mutta lohtu tämäkin, toiset naiset ovat vain panoja mutta vaimo on vaimo:)

        ja se kulttuuri ja uskonto pitäisi erottaa toisistaan. Kulttuurissa voi olla sallittua, mutta uskonossa ei.


      • minävaan123
        gkaufdoihf kirjoitti:

        siis onhan näissä puolensa kuten muissakin.. itse olen ollut oman mieheni (irakin shia muslim) kanssa pian kuusi vuotta, minä olen muslimi ja meillä on kaksi lasta. Mieheni osaa puhua kauniisti, näyttää aina kauniilta ja on muutenkin viehättävä persoona. Kuitenkin olen saanut kokea kaikki hänen kulttuurinsa ikävät piirteet, pettämisen, valehtelemisen jne..
        Tunnen paljon irakilaisia ihmisiä ja avioliitossa olevista irakilaismiehistä noin 70 % pettää. Se on vaan osa heidän miehenä olemistään, se mitä vaimo ei tiedä ei satuta häntä.. Minäkään en olisi IKINÄ uskonut miehestäni sellaista, vaikuttaahan hän rehelliseltä, vilpittömältä jne..
        En silti väitä etteikö avioliitto voi onnistua, mutta onnistuakseen sinun tulee hyväksyä se arabinaisen elämän tosiasia että pojat on poikia ja miehet ovat miehiä. Avioiduttuasi sinulla ei enää ole vaihtoehtoa, koska islamilaisessa kulttuurissa avioero on erittäin tuomittava ja vakava asia, enkä usko että vaikka teille tulisi mitä ongelmia niin avioliiton solmimisen jälkeen et pääse enää miehestäsi eroon muuta kuin haudan kautta.

        Mutta lohtu tämäkin, toiset naiset ovat vain panoja mutta vaimo on vaimo:)

        Oletko varma että miehesi ei ole tekopyhä pikkupiru? varokaa väärä uskoisia: sanovat uskovansa jumalaan, mutta kun ovat yksin heillä ei ole uskoa.Ensimmäinen askel on hänen neuvomisensa. Jos tämä ei auta,
        toinen askel on kieltäytyä jakamasta vuodetta hänen kanssaan. Lopulta, viimeisenä ratkaisuna, lyödä häntä
        (kevyesti). Sana `ÄDDarb’ (lyöminen) on selitetty hädiithissä ’ghäirä (ei) mubärrih (vahva, kova)’, joka tarkoittaa
        kevyesti lyömistä.b. Tekopyhyyttä teoissa on viittä tyyppiä, ja todiste löytyy Allaahin lähettilään, Salla-llaahu ’äleihi wa äälihi
        wa sälläm, sanoista. Tekopyhän merkit ovat:
        1. Milloin tahansa hän puhuu, hän valehtelee.
        2. Milloin tahansa hän lupaa, hän jättää lupauksensa täyttämättä.
        3. Jos luotat häneen, hän todistaa olevansa epärehellinen ( Jos annat hänelle jotakin lainaksi, hän ei
        palauta sitä): Äbuu hurairalta, raDijallaahu ’änhu, että: ” Profeetta, Salla-llaahu ’äleihi wa sälläm
        sanoi: Tekopyhän merkkiä on kolme [ja vaikka jos hän paastosi (paastoaa), ja rukoili (rukoilee), ja
        väitti (väittää), että totisesti hän on muslimi]: Kun (Jos) hän puhui (puhuu), hän valehteli (valehtelee),
        ja kun (jos) hän lupasi (lupaa), hän rikkoi (rikkoo), ja kun (jos) häneen luotettiin (luotetaan), hän
        varasti (varastaa, pettää).” Koottu Älbukhäärijjistä [ja Muslimista], armahtakoon Allaah heitä.
        Toisessa profeetan, Salla-llaahu ’äleihi wa äälihi wa sälläm, kertomassa versiossa: Milloin tahansa
        hän riitelee, hän käyttäytyy nöyryyttävästi, ilkeästi ja harkitsemattomasti.
        4. Milloin tahansa hän tekee sopimuksen, hän todistaa olevansa petollinen: Äbdullaah Bnu ’Ämruulta,
        raDijallaahu ’änhumää, että: ” Profeetta, Salla-llaahu ’äleihi wa sälläm sanoi: Neljä, jotka olivat
        (ovat) hänessä, hän oli (on) puhdas tekopyhä, ja joka oli (on) hänessä (yksi) luonne niistä, hänessä oli
        (on) (yksi) luonne tekopyhyydestä kunnes hän jättää sen: Kun (Jos) häneen luotettiin (luotetaan), hän
        varasti (varastaa). Ja kun (jos) hän puhui (puhuu), hän valehteli (valehtelee). Ja kun (jos) hän lupasi
        (lupaa), hän petti (pettää). Ja kun hän kiisteli (kiistelee),


      • fkyjrour
        minävaan123 kirjoitti:

        Oletko varma että miehesi ei ole tekopyhä pikkupiru? varokaa väärä uskoisia: sanovat uskovansa jumalaan, mutta kun ovat yksin heillä ei ole uskoa.Ensimmäinen askel on hänen neuvomisensa. Jos tämä ei auta,
        toinen askel on kieltäytyä jakamasta vuodetta hänen kanssaan. Lopulta, viimeisenä ratkaisuna, lyödä häntä
        (kevyesti). Sana `ÄDDarb’ (lyöminen) on selitetty hädiithissä ’ghäirä (ei) mubärrih (vahva, kova)’, joka tarkoittaa
        kevyesti lyömistä.b. Tekopyhyyttä teoissa on viittä tyyppiä, ja todiste löytyy Allaahin lähettilään, Salla-llaahu ’äleihi wa äälihi
        wa sälläm, sanoista. Tekopyhän merkit ovat:
        1. Milloin tahansa hän puhuu, hän valehtelee.
        2. Milloin tahansa hän lupaa, hän jättää lupauksensa täyttämättä.
        3. Jos luotat häneen, hän todistaa olevansa epärehellinen ( Jos annat hänelle jotakin lainaksi, hän ei
        palauta sitä): Äbuu hurairalta, raDijallaahu ’änhu, että: ” Profeetta, Salla-llaahu ’äleihi wa sälläm
        sanoi: Tekopyhän merkkiä on kolme [ja vaikka jos hän paastosi (paastoaa), ja rukoili (rukoilee), ja
        väitti (väittää), että totisesti hän on muslimi]: Kun (Jos) hän puhui (puhuu), hän valehteli (valehtelee),
        ja kun (jos) hän lupasi (lupaa), hän rikkoi (rikkoo), ja kun (jos) häneen luotettiin (luotetaan), hän
        varasti (varastaa, pettää).” Koottu Älbukhäärijjistä [ja Muslimista], armahtakoon Allaah heitä.
        Toisessa profeetan, Salla-llaahu ’äleihi wa äälihi wa sälläm, kertomassa versiossa: Milloin tahansa
        hän riitelee, hän käyttäytyy nöyryyttävästi, ilkeästi ja harkitsemattomasti.
        4. Milloin tahansa hän tekee sopimuksen, hän todistaa olevansa petollinen: Äbdullaah Bnu ’Ämruulta,
        raDijallaahu ’änhumää, että: ” Profeetta, Salla-llaahu ’äleihi wa sälläm sanoi: Neljä, jotka olivat
        (ovat) hänessä, hän oli (on) puhdas tekopyhä, ja joka oli (on) hänessä (yksi) luonne niistä, hänessä oli
        (on) (yksi) luonne tekopyhyydestä kunnes hän jättää sen: Kun (Jos) häneen luotettiin (luotetaan), hän
        varasti (varastaa). Ja kun (jos) hän puhui (puhuu), hän valehteli (valehtelee). Ja kun (jos) hän lupasi
        (lupaa), hän petti (pettää). Ja kun hän kiisteli (kiistelee),

        siis kyllä, 100 % ja lasten takia vaan yhdessä ollaan. Ja noin 90 % itseään muslimeiksi väittävistä arabi miehistä on tekopyhiä pikkupiruja jotka ei todellakaan osaa erottaa kulttuuriaan uskonnostaan. Näille on ihan turha puhua siitä mikä on halal ja mikä haram, he ovat miehiä ja saavat tehdä mitä haluavat.


      • minävaan123
        fkyjrour kirjoitti:

        siis kyllä, 100 % ja lasten takia vaan yhdessä ollaan. Ja noin 90 % itseään muslimeiksi väittävistä arabi miehistä on tekopyhiä pikkupiruja jotka ei todellakaan osaa erottaa kulttuuriaan uskonnostaan. Näille on ihan turha puhua siitä mikä on halal ja mikä haram, he ovat miehiä ja saavat tehdä mitä haluavat.

        Mä ainakin olin onnellinen että mun vanhemmat eros. Tärkeintä on että vanhemmat asuu lähellä ainakin siihen asti että lapsi saa oman elämän. Mulle oli pelkkää tuskaa kun yhessä olivat. Kyllä sen vanhempana lapsi tajuaa. totuus saattuu, mutta parempi sekin, kuin valhe. Haluatko tytöllesi samanlaisen elämän kuin sinulla on nyt?


      • minävaan123
        fkyjrour kirjoitti:

        siis kyllä, 100 % ja lasten takia vaan yhdessä ollaan. Ja noin 90 % itseään muslimeiksi väittävistä arabi miehistä on tekopyhiä pikkupiruja jotka ei todellakaan osaa erottaa kulttuuriaan uskonnostaan. Näille on ihan turha puhua siitä mikä on halal ja mikä haram, he ovat miehiä ja saavat tehdä mitä haluavat.

        Sun synnit menevä 3-4 sukupolven päähän, jos et ota eroa paholaisesta taistellaksesi hyvyyden, rakkauden takia. Täällä jotkut ikaqilaiset huivinaiset ihmettelee miksei yks tyttö ei eroa miehestään, jos heillä olisi samanlainen mies niin eroaisivat varmasti. Kooraanissa sanotaan jos mies ei kohtele naista hyvin niin silloin saa erota. Lue koraani niin kyllä varmasti löydät. Tappakaa vääräuskoiset, jos he katuvat ja tulevat rauhassa niin silloin antakaa heidän elää. Sama koskee avioliittoa.
        Eri asia on jos mies uhkaa viedä lapset pois.
        Kristityt saa ottaa vain eron jos mies pettää (tai nainen), huom. siellä on myös kohta jos mies kohtelee naista tai lasta huonosti niin sillloin myös.


      • profeetta itse
        minävaan123 kirjoitti:

        Sun synnit menevä 3-4 sukupolven päähän, jos et ota eroa paholaisesta taistellaksesi hyvyyden, rakkauden takia. Täällä jotkut ikaqilaiset huivinaiset ihmettelee miksei yks tyttö ei eroa miehestään, jos heillä olisi samanlainen mies niin eroaisivat varmasti. Kooraanissa sanotaan jos mies ei kohtele naista hyvin niin silloin saa erota. Lue koraani niin kyllä varmasti löydät. Tappakaa vääräuskoiset, jos he katuvat ja tulevat rauhassa niin silloin antakaa heidän elää. Sama koskee avioliittoa.
        Eri asia on jos mies uhkaa viedä lapset pois.
        Kristityt saa ottaa vain eron jos mies pettää (tai nainen), huom. siellä on myös kohta jos mies kohtelee naista tai lasta huonosti niin sillloin myös.

        Oletko tietoinen, että Suomessa eletään Suomen lakien mukaan?


      • minävaan123
        gkaufdoihf kirjoitti:

        siis onhan näissä puolensa kuten muissakin.. itse olen ollut oman mieheni (irakin shia muslim) kanssa pian kuusi vuotta, minä olen muslimi ja meillä on kaksi lasta. Mieheni osaa puhua kauniisti, näyttää aina kauniilta ja on muutenkin viehättävä persoona. Kuitenkin olen saanut kokea kaikki hänen kulttuurinsa ikävät piirteet, pettämisen, valehtelemisen jne..
        Tunnen paljon irakilaisia ihmisiä ja avioliitossa olevista irakilaismiehistä noin 70 % pettää. Se on vaan osa heidän miehenä olemistään, se mitä vaimo ei tiedä ei satuta häntä.. Minäkään en olisi IKINÄ uskonut miehestäni sellaista, vaikuttaahan hän rehelliseltä, vilpittömältä jne..
        En silti väitä etteikö avioliitto voi onnistua, mutta onnistuakseen sinun tulee hyväksyä se arabinaisen elämän tosiasia että pojat on poikia ja miehet ovat miehiä. Avioiduttuasi sinulla ei enää ole vaihtoehtoa, koska islamilaisessa kulttuurissa avioero on erittäin tuomittava ja vakava asia, enkä usko että vaikka teille tulisi mitä ongelmia niin avioliiton solmimisen jälkeen et pääse enää miehestäsi eroon muuta kuin haudan kautta.

        Mutta lohtu tämäkin, toiset naiset ovat vain panoja mutta vaimo on vaimo:)

        http://www.islamopas.com/missupp4.html

        ja tämä lukee siellä

        Naisella on täysi päätäntävalta omaisuutensa suhteen, häntä ei voida naittaa vastoin omaa tahtoaan ja hänellä on oikeus pitää sukunimensä avioliiton solmittuaan. Tietenkin naiset voivat myös periä omaisuutta ja saada avioliittonsa purettua laiminlyönnin tai huonon kohtelun perusteella.


      • jfrjdgsg
        gkaufdoihf kirjoitti:

        siis onhan näissä puolensa kuten muissakin.. itse olen ollut oman mieheni (irakin shia muslim) kanssa pian kuusi vuotta, minä olen muslimi ja meillä on kaksi lasta. Mieheni osaa puhua kauniisti, näyttää aina kauniilta ja on muutenkin viehättävä persoona. Kuitenkin olen saanut kokea kaikki hänen kulttuurinsa ikävät piirteet, pettämisen, valehtelemisen jne..
        Tunnen paljon irakilaisia ihmisiä ja avioliitossa olevista irakilaismiehistä noin 70 % pettää. Se on vaan osa heidän miehenä olemistään, se mitä vaimo ei tiedä ei satuta häntä.. Minäkään en olisi IKINÄ uskonut miehestäni sellaista, vaikuttaahan hän rehelliseltä, vilpittömältä jne..
        En silti väitä etteikö avioliitto voi onnistua, mutta onnistuakseen sinun tulee hyväksyä se arabinaisen elämän tosiasia että pojat on poikia ja miehet ovat miehiä. Avioiduttuasi sinulla ei enää ole vaihtoehtoa, koska islamilaisessa kulttuurissa avioero on erittäin tuomittava ja vakava asia, enkä usko että vaikka teille tulisi mitä ongelmia niin avioliiton solmimisen jälkeen et pääse enää miehestäsi eroon muuta kuin haudan kautta.

        Mutta lohtu tämäkin, toiset naiset ovat vain panoja mutta vaimo on vaimo:)

        itse olen seurustellut nyt 7 kk poikaystäväni kanssa joka on irakista ja shia muslimi. Olen tavannut hänen perheensä ja ollaan yhdessä ihan samalla lailla kuin olisin suomalaisenkin kanssa, hänen kanssaan vain on mukavampaa. Paljon kohteliaampi, mukavampi ja sosiaalisempi. Ollaan puhuttu myös tulevaisuudesta ja hän on sanonut, ettei koskaan voisi pakottaa minua olemaan muslimi, jos en sitä itse halua. Hän ja hänen perheensä hyväksyy sen mitä olen, eivätkä yritä muuttaa mua. Niin ovat sanoneet monta kertaa. Ja islamin uskossa se huivin käyttökään ei ole pakollista, se on suositeltava, mutta ei kuitenkaan pakollista. Ja ei kuitenkaan kaikkien muslimimiesten elämään kuulu vaimonsa/tyttöystävänsä/avopuolisonsa pettäminen, mutta valitettavasti joidenkin elämään se kuuluu. Se on myös verrattavissa suomalaisiin miehiin, onko suomalaisia pettäviä miehiä sitten vähemmän? Minä ainakin uskon siihen, että kukaan ei voi ketään pakottaa kääntymään muslimiksi yhtään sen enempää kuin ortodoksiksikaan. Voihan olla että oman poikaystäväni vanhemmat/sukulaiset ovat enemmän avarakatseisempia kuin toiset, ja siksi ajattelen näin.


      • AAAC
        minävaan123 kirjoitti:

        Mitä jos miehesi tekee raskaaksi sen toisen naisen tai tartuttaa suhun jonkun taudin? Mies ei saa harrastaa muslimiuskonnossa avioliiton ulkopuolista seksiä ja sun miestä ei pahemmin taida kiinostaa jos menettää sut. Lapsien takia te ootte yhdessä vaan.

        kaveri et taida edes tietää mistä puhut...siis suomalainen mies voi myös pettää vaimoo ja tehdä pahempaakin voimolleeen!! Irakilaiset miehet on miehekkäitä ja se on nähty monesti!!


      • Anonyymi
        gkaufdoihf kirjoitti:

        siis onhan näissä puolensa kuten muissakin.. itse olen ollut oman mieheni (irakin shia muslim) kanssa pian kuusi vuotta, minä olen muslimi ja meillä on kaksi lasta. Mieheni osaa puhua kauniisti, näyttää aina kauniilta ja on muutenkin viehättävä persoona. Kuitenkin olen saanut kokea kaikki hänen kulttuurinsa ikävät piirteet, pettämisen, valehtelemisen jne..
        Tunnen paljon irakilaisia ihmisiä ja avioliitossa olevista irakilaismiehistä noin 70 % pettää. Se on vaan osa heidän miehenä olemistään, se mitä vaimo ei tiedä ei satuta häntä.. Minäkään en olisi IKINÄ uskonut miehestäni sellaista, vaikuttaahan hän rehelliseltä, vilpittömältä jne..
        En silti väitä etteikö avioliitto voi onnistua, mutta onnistuakseen sinun tulee hyväksyä se arabinaisen elämän tosiasia että pojat on poikia ja miehet ovat miehiä. Avioiduttuasi sinulla ei enää ole vaihtoehtoa, koska islamilaisessa kulttuurissa avioero on erittäin tuomittava ja vakava asia, enkä usko että vaikka teille tulisi mitä ongelmia niin avioliiton solmimisen jälkeen et pääse enää miehestäsi eroon muuta kuin haudan kautta.

        Mutta lohtu tämäkin, toiset naiset ovat vain panoja mutta vaimo on vaimo:)

        Koska tekstisi on vanha, saattaa olla ettet ole enää elossa jos vaikka lähdit vahingossa kaupoille mieheltä kysymättä..
        Mutta jos sattumalta elät toistaiseksi, niin vastaan.
        Olen nainen enkä voi ymmärtää teitä muslimien naijia, en millään.
        Käännyit muslimiksi miehen vaikutuksesta...
        Eikö sinulla ollut uskoa Kristukseen? Koitko hengellistä tyhjyyttä kun et tuntenut etkä tunne Jumalaa?
        Valitettavasti etsit rauhaa ja oikeamielisyyttä väärästä lähteestä, tuosta lähteestä josta juot saat vain myrkkyä joka tuhoaa ja vie helvettiin.
        Jos olet suomessa pystyt vaikka mieheltäsi salaa etsiä Jeesusta.
        Ei ole vielä myöhäistä.
        Ex-muslimit jotka ovat tulleet uskoon kertovat silmät loistaen mikä rauha ja valo sydämeen syttyi kun löysivät vihdoin Herran ja saivat pelastua!
        Ihanaa!
        Voi kun saisit kokea sen sinäkin. Ja sinä saat jos haluat!
        Jos tahdot erota, turvakoteja löytyy ja nimenkin voi vaihtaa ja aloittaa ihmisarvoisen elämä lasten kanssa, vaikka toisella paikkakunnalla.

        Usko on niin vakava asia että itse kuolisin ennemmin kuin luopuisin uskostani Totuuteen, eli Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan poikaan.
        Surullista kuulla että joku menettää pelastumisensa jonkun miehen tähden, vaikka omankin miehen.
        Käsittämätöntä että vaikka tiedät miten loukussa olet, että vain haudan kautta pääsisit halutessasi eroon miehestäsi.
        Silti alistut siihenkin, ja pettämiseen ja orjamaiseen elämään.
        Kestätkö toiset vaimotkin? Hakkaamiset?
        Kumpa et siirtäisi kieltämättä epäterveen alistunutta ajatteluasi mahdollisiin tyttäriisi.
        Anna heidän edes elää normaali hyvä elämä, anna heidän löytää usko todelliseen Jumalaan.

        Jeesus kertoi Raamatussa että tulee monta väärää profeettaa ja he eksyttävät ihmisiä.
        Tämä (kuten muutkin Jeesuksen kertomat tulevat tapahtumat) toteutuikin, eksyttäjiä tuli ja tuhoisin oli tämä teidän "profeettanne".
        Jos avoimin mielin luet millainen ihminen hän oli , huomaat väkisinkin että voi puhua ihmishirviöstä.

        Vertailun vuoksi Jeesus (joka ei ollut profeetta vaan itse Jumala ihmishahmossa, kolmiyhteisen Jumalan toinen persoona , Jumalan Poika,)
        Eli täydellisen elämän , ei tehnyt ainoatakaan syntiä, uhrasi itsensä sovitukseksi meidän synneistämme, kärsi rakkaudesta meidän edestämme.
        Sitä ennen Hän paransi ihmisiä, opetti ihmisiä, Hän rakastaa meitä mittaamattomasti vaikkemme edes ansaitse sitä.
        Siksi minäkin rakastan Häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska tekstisi on vanha, saattaa olla ettet ole enää elossa jos vaikka lähdit vahingossa kaupoille mieheltä kysymättä..
        Mutta jos sattumalta elät toistaiseksi, niin vastaan.
        Olen nainen enkä voi ymmärtää teitä muslimien naijia, en millään.
        Käännyit muslimiksi miehen vaikutuksesta...
        Eikö sinulla ollut uskoa Kristukseen? Koitko hengellistä tyhjyyttä kun et tuntenut etkä tunne Jumalaa?
        Valitettavasti etsit rauhaa ja oikeamielisyyttä väärästä lähteestä, tuosta lähteestä josta juot saat vain myrkkyä joka tuhoaa ja vie helvettiin.
        Jos olet suomessa pystyt vaikka mieheltäsi salaa etsiä Jeesusta.
        Ei ole vielä myöhäistä.
        Ex-muslimit jotka ovat tulleet uskoon kertovat silmät loistaen mikä rauha ja valo sydämeen syttyi kun löysivät vihdoin Herran ja saivat pelastua!
        Ihanaa!
        Voi kun saisit kokea sen sinäkin. Ja sinä saat jos haluat!
        Jos tahdot erota, turvakoteja löytyy ja nimenkin voi vaihtaa ja aloittaa ihmisarvoisen elämä lasten kanssa, vaikka toisella paikkakunnalla.

        Usko on niin vakava asia että itse kuolisin ennemmin kuin luopuisin uskostani Totuuteen, eli Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan poikaan.
        Surullista kuulla että joku menettää pelastumisensa jonkun miehen tähden, vaikka omankin miehen.
        Käsittämätöntä että vaikka tiedät miten loukussa olet, että vain haudan kautta pääsisit halutessasi eroon miehestäsi.
        Silti alistut siihenkin, ja pettämiseen ja orjamaiseen elämään.
        Kestätkö toiset vaimotkin? Hakkaamiset?
        Kumpa et siirtäisi kieltämättä epäterveen alistunutta ajatteluasi mahdollisiin tyttäriisi.
        Anna heidän edes elää normaali hyvä elämä, anna heidän löytää usko todelliseen Jumalaan.

        Jeesus kertoi Raamatussa että tulee monta väärää profeettaa ja he eksyttävät ihmisiä.
        Tämä (kuten muutkin Jeesuksen kertomat tulevat tapahtumat) toteutuikin, eksyttäjiä tuli ja tuhoisin oli tämä teidän "profeettanne".
        Jos avoimin mielin luet millainen ihminen hän oli , huomaat väkisinkin että voi puhua ihmishirviöstä.

        Vertailun vuoksi Jeesus (joka ei ollut profeetta vaan itse Jumala ihmishahmossa, kolmiyhteisen Jumalan toinen persoona , Jumalan Poika,)
        Eli täydellisen elämän , ei tehnyt ainoatakaan syntiä, uhrasi itsensä sovitukseksi meidän synneistämme, kärsi rakkaudesta meidän edestämme.
        Sitä ennen Hän paransi ihmisiä, opetti ihmisiä, Hän rakastaa meitä mittaamattomasti vaikkemme edes ansaitse sitä.
        Siksi minäkin rakastan Häntä.

        Jatkoa edelliseen.
        Niin ja Jeesus elää, Hän nousi todellakin haudastaan ja nyt elää taivaassa!

        Tällä kirjoituksella en halua kiihottaa ketään mitään vastaan, eli älköös kukaan kiihoittuko siellä nyt sitten!!!
        Vihaakaan ei pitäisi kirjoituksessani olla.
        Nämä ihan varmuudenvuoksi tähän lisäsin, nykyisen totalitarismi vaatimuksen vuoksi.


    • on lupaus avioliitosta

      ja voit olla varma että siitä lupauksesta on vaikea kiemurrella irti jos tulet toisiin aatoksiin. Heillä kultturissa tapana sitoutua varhain, ja voi olla että poikakaverisi vanhemmat painostavat avioliittoon kun kerran olette seurustelleet noinkin kauan.

      Huivin haluaminen sinun päähäsi voi viitata siihen, että sinun pukeutumisessasi, käytöksessäsi ja tavoissasi saattaa olla heidän puolestaan toivomisen varaa. Jos sitoudut vakavasti poikaystävääsi, todennäköisesti sanottavaa tulee myöhemmin enemmänkin ja isommista asioista. Avioliitossa sinä et välttämättä enää sitten päätä omasta puolestasi vaan sen tekevät muut.

      Mieti tarkkaan haluatko tuossa iässä ylipäänsä sitoutua vakavasti - oli poikakaveri mistä kulttuurista hyvänsä.

      • ouihgreag

        **ja voit olla varma että siitä lupauksesta on vaikea kiemurrella irti jos tulet toisiin aatoksiin. Heillä kultturissa tapana sitoutua varhain, ja voi olla että poikakaverisi vanhemmat painostavat avioliittoon kun kerran olette seurustelleet noinkin kauan.

        -tiedän et niillä sovitaan avioliitoista varhain.. ois sen pitänyt mennä jo naimisiin serkkunsa kanssa, mut eipä vaan mennyt.. mun takia.. ja siitä tuli jo iso asia.
        mut se on selvitetty ja kaikki osapuolet on ihan tyytyväisiä.


        **Huivin haluaminen sinun päähäsi voi viitata siihen, että sinun pukeutumisessasi, käytöksessäsi ja tavoissasi saattaa olla heidän puolestaan toivomisen varaa. Jos sitoudut vakavasti poikaystävääsi, todennäköisesti sanottavaa tulee myöhemmin enemmänkin ja isommista asioista. Avioliitossa sinä et välttämättä enää sitten päätä omasta puolestasi vaan sen tekevät muut.

        -hän on uskonnollinen shia muslim, joka tietysti haluaisi et mäkin olisin.
        hän on sanonut ettei haluu et tuleva vaimonsa kulkee ns.länsimaalasis vaatteis..

        **Mieti tarkkaan haluatko tuossa iässä ylipäänsä sitoutua vakavasti - oli poikakaveri mistä kulttuurista hyvänsä.

        -sitä parhaillaan mietin.. etten tee mitään "nuoruuden virheitä" mitä sit muistellaa neljäkymppisenä itku silmässä kun mieskin on jo muiden matkas.. kuitenki oon vielä todella nuori ja tiedostan asian myös hyvin. oon yrittänyt ettii neuvoja yms..
        mut kaipa pitää vaan omaa sydäntä asiassa kuunnella..


      • Ikävä ihminen
        ouihgreag kirjoitti:

        **ja voit olla varma että siitä lupauksesta on vaikea kiemurrella irti jos tulet toisiin aatoksiin. Heillä kultturissa tapana sitoutua varhain, ja voi olla että poikakaverisi vanhemmat painostavat avioliittoon kun kerran olette seurustelleet noinkin kauan.

        -tiedän et niillä sovitaan avioliitoista varhain.. ois sen pitänyt mennä jo naimisiin serkkunsa kanssa, mut eipä vaan mennyt.. mun takia.. ja siitä tuli jo iso asia.
        mut se on selvitetty ja kaikki osapuolet on ihan tyytyväisiä.


        **Huivin haluaminen sinun päähäsi voi viitata siihen, että sinun pukeutumisessasi, käytöksessäsi ja tavoissasi saattaa olla heidän puolestaan toivomisen varaa. Jos sitoudut vakavasti poikaystävääsi, todennäköisesti sanottavaa tulee myöhemmin enemmänkin ja isommista asioista. Avioliitossa sinä et välttämättä enää sitten päätä omasta puolestasi vaan sen tekevät muut.

        -hän on uskonnollinen shia muslim, joka tietysti haluaisi et mäkin olisin.
        hän on sanonut ettei haluu et tuleva vaimonsa kulkee ns.länsimaalasis vaatteis..

        **Mieti tarkkaan haluatko tuossa iässä ylipäänsä sitoutua vakavasti - oli poikakaveri mistä kulttuurista hyvänsä.

        -sitä parhaillaan mietin.. etten tee mitään "nuoruuden virheitä" mitä sit muistellaa neljäkymppisenä itku silmässä kun mieskin on jo muiden matkas.. kuitenki oon vielä todella nuori ja tiedostan asian myös hyvin. oon yrittänyt ettii neuvoja yms..
        mut kaipa pitää vaan omaa sydäntä asiassa kuunnella..

        Olet täysi-ikäinen, mutta jo pelkkä pohdintasi osoittaa, ettet ole valmis avioliittoon. Se ei ole ikäisellesi järkevää mistään syystä.

        1. Sinulla on nyt poikaystävä. Mitä avioliitto ja sitoutuminen eri uskontoon merkitsisivät? Miksi puolisosi Sinulta sitä vaatisi? Kumpi hänelle on tärkeämpää, usko vai Sinä?

        2. Jos Sinä olet tärkeintä, on myös Sinun näkemystesi oltava merkityksellisiä. Miksi Sinun pitäisi ryhtyä islamilaiseksi ja pukeutua eri tavoin kuin nyt?

        3. Oletko valmis sitoutumaan islamilaiseen kulttuuriin ja siihen, mitä se käytönnössä merkitsee? Liitoissa on usein todellisia ongelmia. Oletko tutustunut yhteenkään tapaukseen, jossa pulmia on tullut?

        4. Haluatko pukeutua miehesi vaatimusten mukaan? Onko asialla Sinulle merkitystä?

        5. Oletko keskustellut poikaystäväsi kanssa siitä, mitä avioliitto merkitsisi? Miten asemasi muuttuisi? Saisitko itse päättää asioistasi? Merkitsisikö Sinun tahtosi mitään? Mikä olisi hänen sukunsa merkitys asioissa ja olisiko Sinun tahdollasi liitossanne enää merkitystä? Entä tulevat lapset? Millaista kulttuuria heille toivoisit? Mitä Sinä et hyväksyisi?

        6. Haluatko jo avioitua? Miksi? Onko Sinulla ammatti ja työ, jotka mahdollistavat itsenäisyytesi? Hyväksyykö puolisosi edes sitä, että saisit käydä työssä?

        Riskit monikulttuurisessa suhteessa ovat suuret. Erityisesti islamilaisen miehen ja nuoren kristityn tytön väliset suhteet ovat usein pulmallisia. Ennen kuin edes ajattelet asioita, Sinun on HYVIN TARKKAAN keskusteltava miehesi kanssa monista asioista ja saatava selville se, millaiset hänen omat arvonsa ovat ja se, miten paljon hän käytännössä on sukunsa vaikutuksille altis ja halukas tottelemaan muiden päätöksiä.

        Lähtökohta ei vaikuta hyvältä. Olet vielä erittäin nuori ja paljon avioitumista järkevämpää olisi hankkia pohja omalle elämällesi. Jos poikaystäväsi rakastaa Sinua, hän ymmärtää päätöksesi. Me elämme Suomessa. Tämä ei ole arabimaa. Sinä et ole arabi. Sinun on järkevämpää tehdä tuon kaltaiset päätökset omista lähtökohdistasi käsin.


      • "palautteesta"..
        Ikävä ihminen kirjoitti:

        Olet täysi-ikäinen, mutta jo pelkkä pohdintasi osoittaa, ettet ole valmis avioliittoon. Se ei ole ikäisellesi järkevää mistään syystä.

        1. Sinulla on nyt poikaystävä. Mitä avioliitto ja sitoutuminen eri uskontoon merkitsisivät? Miksi puolisosi Sinulta sitä vaatisi? Kumpi hänelle on tärkeämpää, usko vai Sinä?

        2. Jos Sinä olet tärkeintä, on myös Sinun näkemystesi oltava merkityksellisiä. Miksi Sinun pitäisi ryhtyä islamilaiseksi ja pukeutua eri tavoin kuin nyt?

        3. Oletko valmis sitoutumaan islamilaiseen kulttuuriin ja siihen, mitä se käytönnössä merkitsee? Liitoissa on usein todellisia ongelmia. Oletko tutustunut yhteenkään tapaukseen, jossa pulmia on tullut?

        4. Haluatko pukeutua miehesi vaatimusten mukaan? Onko asialla Sinulle merkitystä?

        5. Oletko keskustellut poikaystäväsi kanssa siitä, mitä avioliitto merkitsisi? Miten asemasi muuttuisi? Saisitko itse päättää asioistasi? Merkitsisikö Sinun tahtosi mitään? Mikä olisi hänen sukunsa merkitys asioissa ja olisiko Sinun tahdollasi liitossanne enää merkitystä? Entä tulevat lapset? Millaista kulttuuria heille toivoisit? Mitä Sinä et hyväksyisi?

        6. Haluatko jo avioitua? Miksi? Onko Sinulla ammatti ja työ, jotka mahdollistavat itsenäisyytesi? Hyväksyykö puolisosi edes sitä, että saisit käydä työssä?

        Riskit monikulttuurisessa suhteessa ovat suuret. Erityisesti islamilaisen miehen ja nuoren kristityn tytön väliset suhteet ovat usein pulmallisia. Ennen kuin edes ajattelet asioita, Sinun on HYVIN TARKKAAN keskusteltava miehesi kanssa monista asioista ja saatava selville se, millaiset hänen omat arvonsa ovat ja se, miten paljon hän käytännössä on sukunsa vaikutuksille altis ja halukas tottelemaan muiden päätöksiä.

        Lähtökohta ei vaikuta hyvältä. Olet vielä erittäin nuori ja paljon avioitumista järkevämpää olisi hankkia pohja omalle elämällesi. Jos poikaystäväsi rakastaa Sinua, hän ymmärtää päätöksesi. Me elämme Suomessa. Tämä ei ole arabimaa. Sinä et ole arabi. Sinun on järkevämpää tehdä tuon kaltaiset päätökset omista lähtökohdistasi käsin.

        löytyykö mitään positiivista??
        ollaan keskusteltu noista kaikista asioista jo...
        mut en nyt rupee tähän noita kaikkia näkemyksiäni kirjoittamaan..


      • Häh?
        "palautteesta".. kirjoitti:

        löytyykö mitään positiivista??
        ollaan keskusteltu noista kaikista asioista jo...
        mut en nyt rupee tähän noita kaikkia näkemyksiäni kirjoittamaan..

        Positiivista löytyy kyllä!

        Et ole ainut. Kyllä Suomeen petettyjä teinityttöjä on siunaantunut ennenkin. Onpahan ainakin vertaisryhmä olemassa...


      • et hänen veli
        Häh? kirjoitti:

        Positiivista löytyy kyllä!

        Et ole ainut. Kyllä Suomeen petettyjä teinityttöjä on siunaantunut ennenkin. Onpahan ainakin vertaisryhmä olemassa...

        jolla on suomalainen vaimo, niin ovat olleet naimisissa jo 10v ja niil on lapsia ja muutenkin kaikin puolin menee hyvin.. siis tunnen kyl hyvin heidät niin voin sanoa että menee hyvin.
        ja kyllä nekin meni nuorina naimisii ja seurustelivat ennen sitä tietty riittävän pitkän ajan.. :D
        ehkä liittyisin siihen kerhoon...missä nuorena menty naimisii ja onnellisuus kukoistaa vielä 10v päässä...
        eipähä oo tarvinnu kuluttaa itteään ja tehä itestään likasta muiden miesten kans.
        sori jos oot siis sekaantunu työssäkäymättömiin pelleihin joilla ei tosiaankaan ole ollut minkäänlaist tulevaisuutta...
        molemmat käydää töis ja mietitää et pidetää eka hauskaa yhdessä nuorina ku voidaa ja sit leikitää perhettä.


      • ---
        "palautteesta".. kirjoitti:

        löytyykö mitään positiivista??
        ollaan keskusteltu noista kaikista asioista jo...
        mut en nyt rupee tähän noita kaikkia näkemyksiäni kirjoittamaan..

        Jos haluat vääristellyn totuuden...mutta omapahan on asiasi...


      • Mieti vielä
        et hänen veli kirjoitti:

        jolla on suomalainen vaimo, niin ovat olleet naimisissa jo 10v ja niil on lapsia ja muutenkin kaikin puolin menee hyvin.. siis tunnen kyl hyvin heidät niin voin sanoa että menee hyvin.
        ja kyllä nekin meni nuorina naimisii ja seurustelivat ennen sitä tietty riittävän pitkän ajan.. :D
        ehkä liittyisin siihen kerhoon...missä nuorena menty naimisii ja onnellisuus kukoistaa vielä 10v päässä...
        eipähä oo tarvinnu kuluttaa itteään ja tehä itestään likasta muiden miesten kans.
        sori jos oot siis sekaantunu työssäkäymättömiin pelleihin joilla ei tosiaankaan ole ollut minkäänlaist tulevaisuutta...
        molemmat käydää töis ja mietitää et pidetää eka hauskaa yhdessä nuorina ku voidaa ja sit leikitää perhettä.

        Jos olet niin varma, mitä kyselet? Ja täällä? Kuvitteletko täältä suurtakin viisautta löytäväsi?

        18-vuotias ei tajua mistään mitään. Tämä on valitettava tosiseikka. Lisäksi jokaisen avioliitto on oma tapauksensa. Jos joku on onnistunut, se ei merkitse mitään jonkun muun tapauksessa.

        Jo pelkkä nuorena naimisiin meneminen on hölmöilyä. Asioita ei kuules ratkota edes 10 vuoden perioodilla. se on vielä lyhyt aika. Pulmat voivat tulla paljon myöhemminkin. Mitä järkeä on mennä naimisiin uskonnollisista syistä? Eläkää yhdessä, ilman sitoutumista. Vasta muutaman vuoden yhteiselämä kertoo totuuden siitä, missä mennään.

        Vai että kuluttaa itseään toisten kanssa? Ilmeisesti itsekin olet jotenkin uskonnollinen ihminen? Moinen käsite kuulostaa melko naivilta ja lapselliselta jopa teini-ikäisen suustaan päästämänä...


      • agnostikko.
        "palautteesta".. kirjoitti:

        löytyykö mitään positiivista??
        ollaan keskusteltu noista kaikista asioista jo...
        mut en nyt rupee tähän noita kaikkia näkemyksiäni kirjoittamaan..

        Noilla esittämilläsi tiedoilla kun ei avioliittosuunnitelmistasi ole juuri mitään positiivista sanottavaa. Valitettavasti. Siis todella pahaenteiseltä kuulostaa tuo islamiin kääntymisen vaatimus. Ja vielä pahemmalta kuulostaa se, että vaikutat asiaa jopa harkitsevan! Kai sinulla nyt täytyisi ainakin henkilökohtainen usko olla, ennen kuin ryhdyt muslimiksi? Jos uskonto sinulle onkin kevyesti vaihdettava juttu, se ei sitä ole miehellesi. Muslimina sinun oletetaan myös käyttäytyvän musliminaisen tavoin. Olet miehesi omaisuutta ja hänen käskyvaltansa alla. Mieti mistä olet luopumassa: itsemääräämisoikeudestasi ja vapaudestasi. Jos et kelpaa miehellesi sellaisena kuin olet, niin minkä takia hän sitten kanssasi on? Taitaa haluta muokata sinusta itselleen mieluisan pikkuvaimon.


      • positiivista__
        "palautteesta".. kirjoitti:

        löytyykö mitään positiivista??
        ollaan keskusteltu noista kaikista asioista jo...
        mut en nyt rupee tähän noita kaikkia näkemyksiäni kirjoittamaan..

        sinä itse tilanteessa oikein näet? Poikaystäväsi vaatii sinua luopuman omasta kulttuuristasi aina uskonnollisia ajatuksia ja pukeutumista myöten, ja sinä mietit jo valmiiksi kuinka helppoa hänestä olisi päästä eroon tarvittaessa! Näetkö sinä muka jotain positiivista tällaisessa tilanteessa?

        "mut en nyt rupee tähän noita kaikkia näkemyksiäni kirjoittamaan.."

        Mieti nyt herranen aika edes sitä, oletko halukas säilyttämään edes oikeuden omiin näkemyksiisi ja niiden ilmaisuun vaikka ne poikkeaisivatkin miehesi näkemyksistä. Koska pahasti siltä vaikuttaa, että poikaystäväsi tulevaisuuden suunnitelmiin ei oikein sovi hänen kanssaan jostain eri mieltä oleva vaimo...


      • Anonyymi
        agnostikko. kirjoitti:

        Noilla esittämilläsi tiedoilla kun ei avioliittosuunnitelmistasi ole juuri mitään positiivista sanottavaa. Valitettavasti. Siis todella pahaenteiseltä kuulostaa tuo islamiin kääntymisen vaatimus. Ja vielä pahemmalta kuulostaa se, että vaikutat asiaa jopa harkitsevan! Kai sinulla nyt täytyisi ainakin henkilökohtainen usko olla, ennen kuin ryhdyt muslimiksi? Jos uskonto sinulle onkin kevyesti vaihdettava juttu, se ei sitä ole miehellesi. Muslimina sinun oletetaan myös käyttäytyvän musliminaisen tavoin. Olet miehesi omaisuutta ja hänen käskyvaltansa alla. Mieti mistä olet luopumassa: itsemääräämisoikeudestasi ja vapaudestasi. Jos et kelpaa miehellesi sellaisena kuin olet, niin minkä takia hän sitten kanssasi on? Taitaa haluta muokata sinusta itselleen mieluisan pikkuvaimon.

        Kristityn ja muslimin Jumala EI ole sama.

        Jos tuo tyttö olisi uskossa Kristukseen, niin varmaan ymmärtäisi ettei sitä uskonelämässä vaihdeta valkeudesta pimeyden palvontaan.
        Hirveä paholaisen valhe se että kaikki uskonnot johtavat saman jumalan luo, sillä luodaan se lopunajan pedon yksi mailmanuskonto.

        On vain yksi joka voi pelastaa helvetiltä, Jumalan ainoa poika, Jeesus Kristus!


    • miettiä...

      Luin viestiketjua ja siinä on paljon hyviä neuvoja ja ajattelemisen aihetta. Tapaislaminuskoiseksi ei varmaan kannata tapakristitystä kääntyä miehen takia. Täss tietysti oletan että olet tapakristitty koska muuten et edes harkitsisi islamiin kääntymistä. Hyväksymällä hänen uskontonsa hyväksyt myös siihen liitynnäiset asiat kuten sen, että miehellä on velvollisuus kurittaa vaimoa. Tämä kurittaminen riippuu sitten miehen luonteesta, mutta voi olla ihan fyysistä. Jos lapsistasi tulee islaminuskoisia saattaa miehesi joskus myöhemmin "palauttaa" heidät omaan maahansa avioliittoon. Itse suunnilleen sinun iässäsi seurustelin arabin kanssa. Menin tapaamaan hänen perhettää hänen maahansa. Huomasin että päästyään omaan ympäristöönsä hänen luonteensa tuli ilmi ja siinä ilmeni todella ikäviä piirteitä...lievää kurittamista joka taatusti avioliitossa olisi johtanut todelliseen "kurittamiseen". Ja hän oli kumminkin niin vapaamielisestä perheestä ettei siellä edes kaikki tyttäret käyttäneet huivia. Minulla ei sinänsä ole mitään huivia vastaan. Käytän itse paljonkin huivia (ei-uskonnollisista syistä) vaikka olen kristitty ja kuuluuhan huivi sinänsä kristittyynkin kulttuuriin ja esim Venäjällä olisi aika häpeä mennä kirkkoon ilman huivia. Kun avioidut tulee sinusta miehesi omaisuutta. Ystäväni on avioitunut islaminuskoisen arabin kanssa mutta hän on pysynyt kristittynä, käy kirkossa ja on kastattanut kaikki lapset kristityiksi.

    • minävaan123

      Mun mies sanoi mulle että mä en saa laittaa huivia hänen takia, nainen saa ottaa eron jos mies pettää tai kohtelee huonosti. naisen pitää eron jälkeen odottaa n.4kk. Hän on irakilainen.

      • minävaan123

        Mun mieheni kaverit ovat paljon vapaampi vaimojensa kanssa kuin mun mies. Ne saa tehdä ja mennä minne haluavat.
        Mieheni sanoo rakastavansa mua ja tekee sen takia myös uhrauksia, ei kaikki huivia käyttävät naiset taivaaseen pääse.


    • Aikuinen nainen

      "eipähä oo tarvinnu kuluttaa itteään ja tehä itestään likasta muiden miesten kans."

      Oletko jo itsekin jotenkin uskossa, kun tuommoisia kirjoittelet? Ei seksi ihmistä likaa jos ei ihminen seksiä.

      Olet vielä niin nuori, että älä mene nyt sitoutumaan vieraaseen ja suomalaiselle kulttuurille hyvin vastakkaiseen kulttuuriin. Eikö sinua oikeasti kammota jo ajatus siitä, että et saisi pukeutua kuten haluat? En kirjoita näitä millään pahalla. Olen itsekin ollut nuori tyttö ja rakastunut vääriin miehiin. Noin nuorena vain hyvin harva tuntee edes itseään.

    • fasffasfas

      Mun mielestä tuota pohdiskelua ei tosiaan kannata aloittaa sillä, että miten kaverista helpoiten pääsisi eroon, jos ongelmia sitten tuleekin.

      Jokaisessa ihmissuhteessa yleensäkin on jonkinlaisia ongelmia. Riitely on normaalia, ja joskus vapauttavaa ja puhdistavaa. Riitaa kuitenkin syntyy joskus muistakin, kuin vain "oikeista" riidansyistä. Muitakin ongelmia ihmissuhteissa monesti tulee, ja elämän varrellaan ihminen tulee näkemään ja kuulemaan paljon kaikenlaista.

      Huivin päähän laittaminen liittyy sitten uskontoon. Eli sun pitäisi kääntyä ilmeisesti muslimiksi. Oletko miettinyt tätä puolta? Uskonnon "vaihtaminen" on kuitenkin iso asia, ja tulee vaikuttamaan paljon kaikkeen. Uskonnosta toiseenkaan ei ole hyvä pomppia mielinmäärin, enkä tiedä, miten sellainen edes takaisin hyppiminen edes onnistuisikaan. Ennen kuin johonkin uskontoon kääntyy, pitäisi sisäistää ja voida hyväksyä ne juuri siinä uskonnossa olevat opinkappaleet ja asiat, joita siihen liittyy. Mieti myös uskonnon vaikutusta jokapäiväiseen elämääsi. Tämä tietysti johtaa siitäkin, että mitenkä uskonnollinen miehesi on tai miten uskonto näkyy hänen päivittäisessä elämässään.

      Uskontoa ei kannata vaihtaa pelkästään miellyttääkseen toista. Vaatekappaleet on aina vaatekappaleita, mutta tähän sisältyy paljon muutakin.

      Itseään ei kannata tosiaan lähteä muuttamaan vain siksi, että toinen niin haluaa.

      Kihlaus on minusta myös aina avioliittolupaus, ja varmaan tähän suhtaudutaan vielä vakavammin arabikulttuurissa. Arabikulttuuri poikkeaa joillain tavoin suomalaisesta kulttuurista, oletko miettinyt näitä asioita?

      Nimittäin se kulttuuri olisi hyvä tuntea ja siitä tietää, ennen kuin sen ottaa "omakseen" ja rupeaa siinä päivittäisesti elämään.

      Olet aika nuori, joten minusta sinulla ei ole mitään varsinaista kiirettä. Puhukaa ja keskustelkaa rauhassa asioista.

      Muuten, arabimiehiä on erilaisia. Eli jos poikaystäväsi on tähän mennessä ollut kovinkin alistava, niin luultavasti hän on myös sitä avioliitossakin.

      • rättipääkeisari

        Miten kukaan suomalainen,itsenäinen nainen antautuu jonkun muslimimiehen tahtoon?Haloo,herätkää nyt.Jos menette sellaisen kanssa naimisiin niin teillä ei ole enää omaa elämää sen jälkeen.Ne vois mun puolesta lähettää takaisin kotiinsa ja mitä pikimmin.Mua oksettaa kun ne katseellaan nuolee tuolla kahviloissa naisia ja oma muija istuu himassa huivit päässä kakaralauman kanssa.Älä tee sitä virhettä,että oman elämäsi menetät,takaisin et sitä koskaan saa.


    • Naimisiin 21 v.

      Halusin kertoa edes yhden hyvän kokemuksen nuorena avioitumisesta, vaikka mieheni ei ole irakin arabi eikä edes muslimi. Hän on kuitenkin tumma ja tulinen ja kotoisin konservatiivisesta etelänmaasta, joten yhtymäkohtia Sinun tilanteeseesi on kyllä.

      Siispä: mieheni kosi, kun olin 17-vuotias, ja menimme suvun suureksi kauhistukseksi kihloihin, kun olin 18. Vaikka miehen suku olisi halunnut meidän menevän naimisiin melkein heti kihlauksen jälkeen, naimisiin menimme, kun minä olin 21 - ja tällöin molempien sukujen suostumuksella. Nyt olen 26 ja yhä onnellisesti avioliitossa. Olen suorittanut lukion ja ylemmän korkeakoulututkinnon sekä perustanut oman yrityksen. Meillä on myös kaksi lasta. Olen todella tyytyväinen elämääni ja tunnen tehneeni oikean ratkaisun. Ei tekisi mieli olla niiden kavereideni kengissä, jotka vielä haahuilevat baareissa metsästämässä elämänsä miestä, ja etsivät pullosta elämäänsä sisältöä.

      Tietysti on sanottava, että monikulttuurisissa avioliitoissa on myös omat ongelmakohtansa. Kommunikaatio-ongelmia tulee varmasti, kuten myös ajoittaista yleistä epämukavaa tunnetta. Esim. silloin 18-vuotiaana minun mieheni kielsi minulta kavereiden kanssa bilettämisen, joka olisi ollut lukioikäiselle elintärkeää. Jos sain luvan mennä baariin, piti palata kotiin kello 12 mennessä. Silloin tällaiset rajoitukset kirpaisivat aika kovasti ja nolottivat kavereiden seurassa. Sinulla tähän yhtälöön tulisi vielä lisäksi huivi, jonka käyttäminen voisi tehdä sinusta kummajaisen muiden suomalaisten silmissä. Ymmärrän hyvin miehesi ja hänen perheensä näkökannan (minunkin mieheni halusi minun pukeutuvan peittävämmin ja konservatiivisemmin ja auta armias, kun anoppini sattui näkemään kuvan minusta minihameessa. :)), mutta ehkä voisit saada heidät ymmärtämään, että on muitakin tapoja osoittaa olevansa kunnollinen nainen ja vaimo.

      Muista myös, että miehen koulutustaso, varallisuus ja perhetausta ovat tärkeitä, vaikka niistä ei yleensä saa Suomessa puhua. Kehitysmaita tarkkailleena voisin suositella vain ja ainoastaan hyvin koulutettua (yliopisto - älä huijaa itseäsi pitämään jotain raksamiehen oppisopimusta hyvänä koulutuksena) ja hyvin toimeentulevaa miestä. Ja mieluiten myös miehen perheen tulisi täyttää samat kriteerit. Kyllä sinä sydämessäsi tunnistat (jos oikein rehellisesti tutkit etkä huijaa itseäsi), että onko perhetausta hyvä vai ei.

      Lopuksi toivotan vielä onnea ja menestystä Sinulle, päädyit sitten mihin ratkaisuun tahansa.

    • hihihadhd

      tää oli sit läppä et älkää ottako noin vakavasti kaikkee :D mut tässä taas huomattii............. jos oisinki sanonu et se on suomalaine;D ja ois pitäny kääntyy vaik jehovaks :D vitsi mitä läppii te ihmiset ootte

      • omia todellisia

        toiveitaan pitäisi kääntyä sen enempää jehovaksikaan kuin muslimiksi. ja vaikka luterilainen vaatisi sulta tuollaista kuin mitä kerrot poikakaverisi vaativan, niin kukaan järkevä aikuinen ei voisi suositella avioliittoa sellaisen miehen kanssa. Kyse ei ole uskonnosta, vaan siitä, miten mies naisia kohtelee ja kuinka hyvin hän hyväksyy tyttöystävänsä sellaisena kuin tämä on. Jos ennen avioliittoa pitäisi arvomaailma ja pukeutuminen pistää uusiksi, niin ei kannata, kuului se jätkä mihin uskontoon hyvänsä.


    • Johan nyt on

      Jos aloitus on tosi... niin älä suostu. Älä suostu oikopäätä missään nimessä! Tuossahan sinulle sanellaan ehtoja, mutta sinä et saa sanella mitään. Ota ennemmin kunnon, valkoihoinen eurooppalainen ja vaikka vähän juoppo, jos haluat vaikeuksia, Juoposta pääset helpommin eroon.
      Tee avioehto ja ota vaikka sukusi avuksi. Ja siinä aviolehdossa sovitaan etä sin8unj ei tarvitse pitää rättiä päässäsi eikä kääntyä islamiin eikä lastenkaan tarvitse jne.
      Miksi suomalaisen naisen pitäisi suostua johonkin noin aälyttömään kuin avioliitton Irakin arabin kanssa ilman omaa sananvaltaa...
      Kunnolllinen avioliittosopimus, peliin ja jos sitä ei synny, niin heit eroon.

    • Huiii

      Sen jälkeen olet ansassa ja et pääse miehestä eroon kuin huonolla... Jos tulee lapsi saat pelätä jatkuvasti että hänet kaapataan eron jälkeen oppimaan kunnon muslimiksi.

      • jhgiytoui

        Älä ota sitä, minäkin naimisissa Irakilaisen kanssa (kirjoitin jo aikaisemminkin, meillä 2 lasta jne) ja ainoa syy miksi pysyn avioliitossa tämän kauniin, sulavasanaisen mutta oiii niin petollisen mieheni kanssa ovat nämä lapset joita rakasta yli kaiken enkä kestäisi jos isänsä avioeron seurauksena heidät Irakiin sieppaisi. Älä hommaa itseäsi tähän kuseen vain "rakkauden" tähden. Se on niin kovin ohimenevää kun ensimmäinen petos tulee ja nainen ei koskaan mitään tule rakastamaan niin kuin lapsiaan joten ne on parempi hommata jonkun kunnollisen suomalaisen kanssa ettei tarvitse pelossa elää.


    • islami ongelman lope

      olen ite muslimi ja puol kistetty mä olen ite menny naimisiin suomalaisen tytön kanssa mä annoin vaimolle 2 vuotta aikaa ettei sillä ole huivi päässä sitten mä annoin mun vaimolle sen kahden loppu vuoden huivin sit se alko tottua mutta ei tarte pitää huivia kotona koska olen sen mies ja mun isä kin sai nahdä sen hiuksia voit saada lisä tiatoia mun feis bookista mohamad yahia abd siinä on tietoiani ja muuten olen puoliks irakilainen ja puoliks syyriä lainen toivotaan että jos haluat tieto ja musta ni tässä mun fese nimi tai sähkö posti [email protected] ja kiitos olen shiia

    • Oletidiootti

      Ei sun tartte muslimiksi kääntyä olla miehesi kanssa.

    • ano22

      Ei missään nimessä huivia, ei naimisiin. Jos haluat erota, voi seuraukset olla karmeat.

      • kike79

        jännä ...vaan mitään käyny vaikka erosimme minun aloitteesta, (lhuoltajuus/raha asia). olemme kylläkin edelleen yhdessä ja kolmatta vuotta ja saimme juuri ensimmäisen lapsemme, ja erosimme normista aviolitosta, muslimi avioliittomme on yhä voimassa ja pysyy. Meille nyt vaan sopii paremmin että taan myös esim lapsen pankkin ym asioita juoksttaa, vaan saan hoitaa ne helosti heti.
        Siksi meillänäin :)


    • murmeli356

      Ite en menis naimisiin tollasen äijän kans joka pakottaa käyttämään huvia ym. Mua ei äijät pompottelis mitä saa tehä ja mitä ei, eikä etenkään millä tavalla pitäs käyttäytyä ja pukeutua. Taikka pakottaa muuttaan uskontoa. Teeppä kuten haluat..mutta varotan että oot luopumassa paljosta.

    • paneevuohiakin

      vetääks se apina sua perseeseen ?

      • Handschar

        Historiallisena sivujuonteena Hitlerilla oli Waffen-SS-vuoristodivisioona "Handschar". Muslimeja. Eli ei siis ollut muslimiuskonto Aatulle ongelma.

        Olisitko muuten uskaltanut kysya asiaa tuohon maailmanaikaan :D


    • arbinaa

      Joo pelko että lapset viedään oli minunkin eron syy lopulta. tiesikkö ettei suomalaiset oo mitään niiden silmissä... ovat juoppoja ja suomessa ei oo mitään hyvää.

      • totuut

        se on totta että he PETTÄVÄT....olen yksinäinen nainen ei parisuhdetta minulla lapsi suomalaisesta parisuhteesta. baarista lähti mukaani...lopun tiedätte. PETTÄÄ SALASSA


    • sanaaaaa

      moi elä mee naimisii haluaa sen jälkee alistaa sut koti ihmiseksi..elä ota muslim mies...ole varovainen olet nuori viellä menee naimisii mieti tulevaisuuttasi..miksi ette voi vain elää ihan ilman naimisii menoa tällä hetkellä?ja miten huivin pitoon tulee..mieti nyt olet suomalainen etkä mikää muslim nainen halotta järki käteen.vaikka miehesi olisi kuinka söpö elä meee retkuu..kun olet naimisissa muslim mies kanssa alkaa selityksiä tulla hetken päästä olen kaverin luona ymm ja tosi asia heille ei riitä yksi nainen on kokemusta olen tuntenut suomessa 30v Irak miehiä kaikki melkee samanlaisia.

    • Ei_parempi

      No mites jos tulee ongelmii Joren kaa itä-keskukses?

      Puukosta tulee sillonkiii.

    • Ounas

      Ei ole helppoa erota vaan kunnia voi olla kova pala menettää.
      Ihana mies voi alkaa parisuhteessa lyömään, kun vaimoa saa kohdella kuin koiraa. Valitettavan usein muutos tapahtuu vasta kun on virallisesti avioliitossa.
      Kannattaa olla yhdessä monta vuotta ennenkuin menee avioliittoon, kyllä se suomessa toimii ilman sormuksiakin.
      Kokemuksen varoittavalla äänellä puhun.

    • Anonyymi

      Älä missään nimessä SUOSTU!!!!!!!11

      Kysymys on naisen aseman 110 kotrolloimisesta.

      Jos suostut olet kohta syyriassa mustahuppuhuivi päässä
      ja mustat kumihansikkaat kädissäsi.

      Musliminaisilla ei ole minkäänlaista arvoa
      muslimien valtakunnassa.

      Uudelleen kirjoitetussa koraanissa lukee:
      Ninen saa poistua yksinään ainoastaan palavastatalosta.

      Jos menet naimisiin muslimiyhteiskunta kriteereitä
      ohjeistavan miehen kamssa olet jo kuollut ennen syntymääsi.

    • Anonyymi

      Hahhhhaaaahahahahahaha. Huutonaurua.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1686
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1315
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1210
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1186
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1173
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1065
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1061
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      997
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      976
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      864
    Aihe