TERVEYS JA PAINONHALLINTA

monica

No niin nyt me aloitetaan monipuolisempi ketju joihin voi kuka vaan osallistua ja kertoa omia tuntemuksiaan,

Painonpudotuksesta ja siihen liitttyvistä asioista kuten terveyden tilasta,

voit kertoa kokemuksia, oletko ollut tyytymätön vai tyytyväinrn sairautesi hoitoon,

Hoidatko ennakolta itseäsi, syömällä ja liikkumalla, vai miten?

Käytkö tarkastuksilla säännöllisesti vuosittain?

Voit kertoa mistä vain miten vain, mikä liittyy aiheeseen.

Tervetuloa kaikki mukaan, puhutaan pienistä ja suureemmistakin vaivoista ja niiden hoidoista.

Mitä kuuluu painon pudottajille, tulkaa nyt kertomaan kuinka edistytte? Nyt on mielenkiintoinen aamu, kun vaaka heilahtaa.

132

1078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -5 kg

      Kyllä se on puppua,etteikö maha häviäisi lenkkeilyllä. Yhtään vatsaliikettä en tehnyt,sauvakävelin 5kk, 5km/päivässä ja maha lähti totaalisesti. Paino putosi siis 5 kiloa ja maha on nyt pois. Rytmi: 1 "normaali" päivä ,1 kovapäivä,1 tosi lepsu päivä. Taas samat ja 7-päivä täydellinen lepo. Eli ma,ti,ke,to,pe,la ja sunnuntaina lepo.

      Nyt alkaa keskittyminen ruokailuun,siis tänään. Muuten sama sauvakävelyjuttu jatkuu.

      Menen suureen verenkuvaan syyskuun aikana.Lääkäri laittanut lähetteet lapraan. Katsotaan sitten miten pielessä rasva-arvot ym ovat.

      Hankintalistalla on 3-4kg käsipainot,myös etunojapunnerruksia on tarkoitus alkaa tekemään.

      • ja voi herrajestas sentää, nyt tuli tietoo (sivustaki), aika maltillista on pudotukseis ollu ku katsoinko oikein niin 5 kk putos 5 kg, jos näin on, niin ei luulis vaikkuttavan veriarvoihin mitenkään.

        Norm, kova ja lepsupäivä, ei oikei minulle auvennu mut ei kaikkii saloja tarvi tietääkään.

        Mut sen huomasin et, ensi sauvakävelit 5kg pois ja nyt alat kiinnittämmää ruokailuun huomion,,,,,,,, näin ymmärsin. Ja sauvakävely jatkuu.

        Mielenkiintoinen vieras oot. Poikkeeha toistenkin.


    • minä aloitan taas tämän alkuseremonian ja en kerro mitään syömisistäni vasta sitten, kun yhdessä kaikki olemme siinä vaiheesa että pidetään saavutettua painoa yllä.

      Mutta sen voin kertoa että minulta puuttui verikokeista kolesterolin ja sokerin arvot ja samalla kun menen uudelleen kokeisiin niin pyysin päästä sydänfilmiinkin ja sekin käy.

      Minulla on ollut jo pitkän aikaa rytmihäiriötä, oisko ollut jo parikymmentä vuotta, se ei useinkaan häiritse ehkä 3- 4 kertaa vuodessa.

      Eikä minulla ole siihen edes lääkettäkään, enkä tiedä oisko olemassakaan siihen vaivaan lääke.

      Varmaankin jollakin muullakin on sama juttu, niin voisi kertoa asiasta enemmän.

      No niin, hyvää ja vilkasta alkavaa päivää meille kaikille.

      • Tuosta sydänviasta: Minunkin äitini kuoli jo 36 vuotiaana sydänvikaan.. Olin silloin 7v..Minuakin tutkittiin,on joku lyöntivirhe.. nyt olen jo yli 70v ja siellä se on edelleenkin,mutta ei ole paljoa haitannut..Onneksi olen tällainen rauhallinen tyyppi..
        Minä olin aika laiha eläkeikään asti,mutta sitten alkoi tulla kiloja..Nyt yritän päästä eroon.. Olisi pitänyt olla tarkkana,kun muuttui elämänrytmi,mutta myöhäistä katua,jos on jo housuissa..hih.. Eilen tuli syötyä, aika vähän,paitsi illalla,iski nälkä ja söin pari ylimääräistä nakkia..ja ruisleipää.. No,ei ne heti vaikuttaneet painoon..
        Jatkamme tiukkaa linjaa.. Mukavaa päivää..t. Irkku


      • jjoutava

        tulomatkalla syötiin Roosassa lihakeitto, salaattia, ruisnäkkäriä, piimää.

        Mökillä syötiin kyllä makkaran lisäksi kaalialaatikkoa ja kirkonkylilläkin syötiin
        par er kertaa lounasta.

        Reistaakohan vaaka taas kun se näytti 96,5 kg, uskomattomasti paino on pudonnut kahdenviikon aikana, vaikka työmies söi kuin työhevonen.

        Työstä puhun vaikka se oli vain mökin ylläpitotyötä korjauksia, myös tehdään jotakin silmille kaunista, sitä vartenhan mökit on

        Liikuntaahan siinä tuli aamusta iltaan, pikkunokkaunet välillä niin vanhus jaksoin paremmin.


      • jjoutava kirjoitti:

        tulomatkalla syötiin Roosassa lihakeitto, salaattia, ruisnäkkäriä, piimää.

        Mökillä syötiin kyllä makkaran lisäksi kaalialaatikkoa ja kirkonkylilläkin syötiin
        par er kertaa lounasta.

        Reistaakohan vaaka taas kun se näytti 96,5 kg, uskomattomasti paino on pudonnut kahdenviikon aikana, vaikka työmies söi kuin työhevonen.

        Työstä puhun vaikka se oli vain mökin ylläpitotyötä korjauksia, myös tehdään jotakin silmille kaunista, sitä vartenhan mökit on

        Liikuntaahan siinä tuli aamusta iltaan, pikkunokkaunet välillä niin vanhus jaksoin paremmin.

        No niin kerronko ensin ne hyvät uutiset? Paino on pudonnut 1.2 kiloa.ja yhteensä tämän kampanjan aikana 3.8 kiloa. Se alkaa olla nyt vähän sinnepäin. Olen ihmetellyt, kun mitään ei tapahdu, vaikka olen kaulapitkällään juossut pitkin korpia, ja syönyt kohta karviaispuskat tyhjäksi. Eilen soudinkin mökkijärven melkein päästä päähän, ja takaisin, ja uinkin 18 asteisessa vedessä pitkiä lenkkejä. Välillä kiipesin suurelle mäelle puolukkaan, oli niin jyrkkä rinne, että olis välillä köysiä tarvinnut,että ei tässä luulis ainakaan liikunnanpuutetta olevan. Ajattelinkin jo, että tässä on konsteja kovennettava. Jos ei muu auta, niin täytyy käydä siellä tohtori Kiminkisen vastaan otolla, ja kysyä, että mikä tässä mummossa oikein mättää. Maalaislääkärillä on kyllä ymmärrettävät vastaukset kaikkeen. Ja jos ei muu auta niin sitten minä tulen sinne teidän kahvipirttiin. syön siellä kaikkia herkkuja, että napa tirisee, Irkku on varmaan tehnyt hyviä piirakoita. Makailen siellä jossain pankolla, ja voi olla että käyn nurkkakaapillakin. Ja täällä kotona en muruakaan suuhun pistä, niin eiköhän ala jenkkakahvat lähteä. Mutta nämä ovat äärimmäisiä keinoja, niitä täytyy aina varalla olla.
        syömiset:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 ½ dl kaurapuuroa, 3 dl sokeritonta puolukkakiisseliä. 2 palaa ruisleipää, sipaisu rasvaa, 2 siivua kevytleikettä

        klo 13.00 päiväkahvit, ohut viipale pullaa

        klo 16.00 ylimäär. kahvi mökillä, seurana vain 2 ruispalaa, vähän voimariinia.

        klo 19.00 3 dl kaalikeittoa

        karviaisia.

        Ja nyt alkaa sitten kaiken punnitseminen, ja tarkka laskeminen, 1100 kaloria on päiväksi.Jos se ylittyy, niin se on seuraavan päivän sapuskoista pois. Että siihen katsoen voi törsätä.
        Hyvät jatkot kaikille!


      • irkku-37 kirjoitti:

        Tuosta sydänviasta: Minunkin äitini kuoli jo 36 vuotiaana sydänvikaan.. Olin silloin 7v..Minuakin tutkittiin,on joku lyöntivirhe.. nyt olen jo yli 70v ja siellä se on edelleenkin,mutta ei ole paljoa haitannut..Onneksi olen tällainen rauhallinen tyyppi..
        Minä olin aika laiha eläkeikään asti,mutta sitten alkoi tulla kiloja..Nyt yritän päästä eroon.. Olisi pitänyt olla tarkkana,kun muuttui elämänrytmi,mutta myöhäistä katua,jos on jo housuissa..hih.. Eilen tuli syötyä, aika vähän,paitsi illalla,iski nälkä ja söin pari ylimääräistä nakkia..ja ruisleipää.. No,ei ne heti vaikuttaneet painoon..
        Jatkamme tiukkaa linjaa.. Mukavaa päivää..t. Irkku

        että painossasi ei tapahtunut mitään muutosta? Kun et maininnut mitään vaikka sunnuntai aamu on punnitusta varten. Olisin mielelläni halunnut kuulla. Syömisesi oli tosi vähäistä, jatketaan.


    • Uskon kyllä reippaan ylipainon useimmiten liittyvän erilaisiin terveysriskeihin mutta ehdoton tämä kytkentä ei ole.

      Joskus pelkkä liikunnan lisääminen ilman painon pudotusta riittää terveyden kohenemiseen.
      Alhaisemmat vaakalukemat eivät ole itse tarkoitus.
      Väline se voi olla.

      176cm / 90kg.
      Aloitin salilla vajaa 6-vuotta sitten. 5krt/viikko poislaskettuna muutama matkusteluun vuosittain käytetty laiskottelu tissuttelu kuukausi.

      En ole muuttanut ruokailutottumuksiani.
      Painoni on noussut muutaman kilon.

      Noin puolessa vuodessa aloitukseni jälkeen voin lopettaa verenpainelääkitykseni 10mg Ramiprilliä.
      Paineet ilman lääkitystä 115 / 71.
      Paastosokeri laski pitemmällä jaksolla mitattuna 6,3 -> 5,2.
      2H:n rasitus 6,4 -> 5,3.
      Kolestroli vuosien takaisesta huipusta 8,8 -> kok. 5,0, HDL 2,3.

      Tarkastuksessa käyn kerran vuodessa.
      Vaimoni ei usko maksa-arvoihini. Juopottelutaustasta huolimatta kunto on kuin ikänsä täysraitista elämää viettäneen.
      Kaikki muutkin lukemat ovat erinomaisia.

      Ainoa mihin punttisali ei tunnu tepsivän on eturauhanen.
      Yksi pilleri päivittäin aterian yhteydessä säästää yöjuoksuilta.
      Muuten pitäisi ravata yöllä kerran, pari vessassa.

      Täydellisyyden tavoittelussani ajattelin kokeilla Allia.
      Ei onnistunut.
      Talloessani Allipaketti kourassa apteekin kassalle alkoi kuulustelu.
      Lyhensin itseäni pari senttiä ja kerroin aterian jälkeisen painoni.

      Apteekin kasööri katseli hetken ja kieltäytyi myymästä.
      Ihmettellessäni toimintapolitiikkaa niin kasööri totesi ojentajapuolen allieni olevan itse hankittuja.
      Mitä markkinataloutta tämä on?

      Lopputulemana väitän ettei yksisilmäinen vaakaan tuijottaminen ole ratkaisevaa vaan se miten ihminen kilonsa kantaa!

      Jos painon pudotus on liikunnan aloittamisen/lisäämisen motiivi niin hyvähän se on.
      Painopisteen asettaisin ehdottomasti liikunnan puolelle.
      Jos paino siihen yhditettynä putoaa niin se on bonusta mutta ei välttämättä itsetarkoitus.

      • oli pyöreästi 100 nyt 96,5 keventyneen oloni huomaan kyllä, nyt kaksi viikkoa mökillä pudotti painoa 0,8 kg, hyötyliikunnan ollessa kokopäiväistä sieni ja marjaretket lisänä.
        Lievästi lihava on matkalla normaalipainon suuntaan.

        Aikaisemmin en ole onnistunut painonpudotuksessa, nyt olen innostunut tässä joukossa eritavalla, enhän ole tiukkoja päämääriä nytkään asettanut mutta tulos on hyvä näinkin.


      • ilmeisesti olet
        jjoutava5 kirjoitti:

        oli pyöreästi 100 nyt 96,5 keventyneen oloni huomaan kyllä, nyt kaksi viikkoa mökillä pudotti painoa 0,8 kg, hyötyliikunnan ollessa kokopäiväistä sieni ja marjaretket lisänä.
        Lievästi lihava on matkalla normaalipainon suuntaan.

        Aikaisemmin en ole onnistunut painonpudotuksessa, nyt olen innostunut tässä joukossa eritavalla, enhän ole tiukkoja päämääriä nytkään asettanut mutta tulos on hyvä näinkin.

        kun 100 kiloa painoit ja se oli vain lievää lihavuutta. miten teillä noin tarkat vaakat on? millaiset?


      • ilmeisesti olet kirjoitti:

        kun 100 kiloa painoit ja se oli vain lievää lihavuutta. miten teillä noin tarkat vaakat on? millaiset?

        korkeuteni on 183cm en kovin perusta indekseistä ne on suuntaa antavia, romuluinen ukko olen.
        Luotan melkolailla vaakaan melko tasaisen uskottavia lukemat ovat.
        liikunnan pitää olla pääosassa ettei minusta tulisi Tarzan - ilman lihaksia.


      • ilmeisesti olet kirjoitti:

        kun 100 kiloa painoit ja se oli vain lievää lihavuutta. miten teillä noin tarkat vaakat on? millaiset?

        oli yksi nuorimies, joka oli vähän pyylevä, niin hän aina sanoi, että alle satakiloset punnitaan neuvolassa. Siitä vaakasta, minulla on Rowenta digitaalivaaka, joka näyttää 100gr-160kg. Maksoi silloin mansikoita kun ostin, mutta hyvä on ollut. Ja näyttää aina jo 100gr puotot, enhän minä jaksais odotella, kun koko kilo putoais.


      • Liikalihavuus voi lyhentää elinikää jopa 12 vuodella
        Ylipaino ja liikalihavuus ovat yleistyvä terveysongelma useimmissa länsimaissa, niin myös Suomessa. Jonkin asteista lihavuutta (painoindeksi yli 25,0) on jopa kahdella miehellä kolmesta ja naisista joka toisella.

        Lihavuus lisää monien sairauksien riskiä, kuten esimerkiksi erilaisten syöpien sekä sydän- ja verisuonitautien todennäköisyyttä. Tuoreen tutkimuksen mukaan yli 35 kilogrammaa ylipainoa lyhentääkin ihmisen elämää peräti 3-12 vuodella verrattuna normaalipainoiseen, kertoo Wellness.com -verkkosivusto.

        Tutkimuksen mukaan lievällä tai kohtuullisella ylipainolla ei ollut suuria merkityksiä elinajanodotukseen. Tutkimuksessa tarkasteltiin yli 350 000 ihmistä.

        ????????????????????


        Hei laiska-lasse, otin tämän erään lääkäri lehden sivustosta, tämä puhuu omaa kieltään liikalihavuudesta.

        vaimosi ei usko maksa arvoihisi,,,,, olen lukenut jostain että maksa arvot saattaa näyttää hyviä arvoja, vaikka itseasiassa ne haurastuvat aivankuin salassa liian alkoholin käytön seurauksena. Totuus voi tulla yllättäen.

        Olet edelleen sitä mieltä että, kilot ei haitaa kunhan osaa okein ne kantaa, minun mielestäni turha niitä on mukanaan laahata, kun eroonkin voi päästä. onhan se näyttö epäterveellisestä elämän tavasta.

        Mukavaa jos ottaisit vielä kantaa luettuasi tämän.


      • monica kirjoitti:

        Liikalihavuus voi lyhentää elinikää jopa 12 vuodella
        Ylipaino ja liikalihavuus ovat yleistyvä terveysongelma useimmissa länsimaissa, niin myös Suomessa. Jonkin asteista lihavuutta (painoindeksi yli 25,0) on jopa kahdella miehellä kolmesta ja naisista joka toisella.

        Lihavuus lisää monien sairauksien riskiä, kuten esimerkiksi erilaisten syöpien sekä sydän- ja verisuonitautien todennäköisyyttä. Tuoreen tutkimuksen mukaan yli 35 kilogrammaa ylipainoa lyhentääkin ihmisen elämää peräti 3-12 vuodella verrattuna normaalipainoiseen, kertoo Wellness.com -verkkosivusto.

        Tutkimuksen mukaan lievällä tai kohtuullisella ylipainolla ei ollut suuria merkityksiä elinajanodotukseen. Tutkimuksessa tarkasteltiin yli 350 000 ihmistä.

        ????????????????????


        Hei laiska-lasse, otin tämän erään lääkäri lehden sivustosta, tämä puhuu omaa kieltään liikalihavuudesta.

        vaimosi ei usko maksa arvoihisi,,,,, olen lukenut jostain että maksa arvot saattaa näyttää hyviä arvoja, vaikka itseasiassa ne haurastuvat aivankuin salassa liian alkoholin käytön seurauksena. Totuus voi tulla yllättäen.

        Olet edelleen sitä mieltä että, kilot ei haitaa kunhan osaa okein ne kantaa, minun mielestäni turha niitä on mukanaan laahata, kun eroonkin voi päästä. onhan se näyttö epäterveellisestä elämän tavasta.

        Mukavaa jos ottaisit vielä kantaa luettuasi tämän.

        Keskiarvot eivät sovi kehenkään mutta ovat edustavia.

        Olen kilkuttanut tietoni muutamaan elinikälaskuriin ja todennut 10kg:n painonpudotuksen antavan elinikää lisää 2-vuotta.
        Puolet pudotuksesta tapahtuisi lihasmassan kustannuksella joten en ole pitänyt sitä sen arvoisena.

        Tietenkin jokainen "ylimääräinen" kilo, muodossa tai toisessa, kuormittaa ikääntyvän aineenvaihduntaa ja tuki- ja liikuntaelimistöä.
        Minusta on kuitenkin mukavampi kantaa muutamaa lisäkiloa kuin hoippua kevyenä luteensyöttinä.
        Kokemukseni mukaan fyysinen suorituskyky säilyy paremmin treenatessa.
        Sen sivutuotteena vain kilot pysyvät.

        Olisiko terveellisempää luopua säännöllisistä salitreeneistä ja dieettaamalla vähentää vaakalukemaa 10kg:lla ( siitä osa lihasta ) parin elinvuoden kustannuksella.
        Ollessani 80-kiloinen olin laiha kuin keskitysleirivanki mutta silti taulukkojen ihannepainon yläpuolella.
        Fyysisestä suorituskyvystä, edes lenkillä, ei voinut silloin puhuakaan.

        Vanha treenipainoni, 85kg, olisi mukavan tuntuinen ja helposti saavutettavissa mutta en keksi siihen syytä.

        Alkoholi ja maksa.
        On huomattavia yksilöllisiä eroja sietokyvyssä.

        Toinen ikävä asia on alkoholin ilmeinen ominaisuus hermosolujen tuhoajana.
        Onneksi aivoissa on niitä miljardeittain.
        Siihen luottaen aloitan kolmen viikon kuluttua 5:n viikon dokaamisen.
        Salilla käyn silloin korkeintaan kerran viikossa -> kaksi raitista päivää / viikko.
        Ylimääräkaloreista ja säännöllisestä ruokailusta huolimatta painoni ei nouse.
        Aikaisempien kokemusten perusteella laskee pari kiloa.


      • 1947

        Kaiken keskellä voi olla itselleen armollinen.
        Itselläni on mennyt 2,5kg vähän huomaamatta. Illalla on enemmän hedelmä- ja vihanneslinjalla. Taisi kahden vrk.n paastokin leikkausta odotellessa olla avuksi.
        Jatkan samaa linjaa ja alan liikkua, kun kunto sallii, ainakin jonkin verran, etten liikaa sanoisi.
        Ruoka-annoksien kokoa olen hiukan pienentänyt. En sen ihmeempää.
        Samoilu metsässä olisi ok, mutta kumartelu sienien tai puolukoiden perään ei hetkeensä onnistu.
        On muuten kumma, miten avuttomaksi pienestä menee... Edes sukkia en saa jalkaan tai pois. Muutama viikko vielä.
        Tsemppiä kaikille pudottajille!


      • laiska-lasse kirjoitti:

        Keskiarvot eivät sovi kehenkään mutta ovat edustavia.

        Olen kilkuttanut tietoni muutamaan elinikälaskuriin ja todennut 10kg:n painonpudotuksen antavan elinikää lisää 2-vuotta.
        Puolet pudotuksesta tapahtuisi lihasmassan kustannuksella joten en ole pitänyt sitä sen arvoisena.

        Tietenkin jokainen "ylimääräinen" kilo, muodossa tai toisessa, kuormittaa ikääntyvän aineenvaihduntaa ja tuki- ja liikuntaelimistöä.
        Minusta on kuitenkin mukavampi kantaa muutamaa lisäkiloa kuin hoippua kevyenä luteensyöttinä.
        Kokemukseni mukaan fyysinen suorituskyky säilyy paremmin treenatessa.
        Sen sivutuotteena vain kilot pysyvät.

        Olisiko terveellisempää luopua säännöllisistä salitreeneistä ja dieettaamalla vähentää vaakalukemaa 10kg:lla ( siitä osa lihasta ) parin elinvuoden kustannuksella.
        Ollessani 80-kiloinen olin laiha kuin keskitysleirivanki mutta silti taulukkojen ihannepainon yläpuolella.
        Fyysisestä suorituskyvystä, edes lenkillä, ei voinut silloin puhuakaan.

        Vanha treenipainoni, 85kg, olisi mukavan tuntuinen ja helposti saavutettavissa mutta en keksi siihen syytä.

        Alkoholi ja maksa.
        On huomattavia yksilöllisiä eroja sietokyvyssä.

        Toinen ikävä asia on alkoholin ilmeinen ominaisuus hermosolujen tuhoajana.
        Onneksi aivoissa on niitä miljardeittain.
        Siihen luottaen aloitan kolmen viikon kuluttua 5:n viikon dokaamisen.
        Salilla käyn silloin korkeintaan kerran viikossa -> kaksi raitista päivää / viikko.
        Ylimääräkaloreista ja säännöllisestä ruokailusta huolimatta painoni ei nouse.
        Aikaisempien kokemusten perusteella laskee pari kiloa.

        80kg jonka keroit painavasi aiemmin, jos olet normaali pituinen, niin painosi tuskin näyttää siltä kuin olisit keskitysleiriläinen, pikemminkin jos reenisi tuottais vain pientä tulosta niin, sanoisimpa että ulkokuoresi olisi vallankin mallikas.

        Eikä tuuli vielä heiluttelisi sinua.

        Itse pidät 85 kg hyvänä painonasi, mutta sitten sanot että,,,, et näe syytä pudottaa siihen painoon, minä sanon syyn, etkä muuta tarvikkaan,,,,,, oman itsesi tähden,,,,, eikö se olekkin hyvä syy.

        Alkoholi maksa ja sydän munuaiset,
        nämä joutuu kovalle koetukselle, elämäntapasi johdosta, kysynkin kannattaako uhrata terveydestään ja tuhota elämäänsä moisen" huuman" vuoksi?

        Mielestäni tuhoat tietoisesti elämääsi, joka mahdollisesti pättyy ennenaikojaan. Mutta mitä olet mieltä siitä, että kun alkoholin tuomat sairaudet puhkeaa, olisiko korvaus velvolisuus yhteiskunnan vai jokaisen itsensä kustannettava?


      • Laiskis!
        monica kirjoitti:

        80kg jonka keroit painavasi aiemmin, jos olet normaali pituinen, niin painosi tuskin näyttää siltä kuin olisit keskitysleiriläinen, pikemminkin jos reenisi tuottais vain pientä tulosta niin, sanoisimpa että ulkokuoresi olisi vallankin mallikas.

        Eikä tuuli vielä heiluttelisi sinua.

        Itse pidät 85 kg hyvänä painonasi, mutta sitten sanot että,,,, et näe syytä pudottaa siihen painoon, minä sanon syyn, etkä muuta tarvikkaan,,,,,, oman itsesi tähden,,,,, eikö se olekkin hyvä syy.

        Alkoholi maksa ja sydän munuaiset,
        nämä joutuu kovalle koetukselle, elämäntapasi johdosta, kysynkin kannattaako uhrata terveydestään ja tuhota elämäänsä moisen" huuman" vuoksi?

        Mielestäni tuhoat tietoisesti elämääsi, joka mahdollisesti pättyy ennenaikojaan. Mutta mitä olet mieltä siitä, että kun alkoholin tuomat sairaudet puhkeaa, olisiko korvaus velvolisuus yhteiskunnan vai jokaisen itsensä kustannettava?

        Miten on mahdollista että minulla, ylipainoisella, on erinomaiset veriarvot ja verenpaine?!
        Katso ylempänä hilseily!

        Miten on mahdollista että kaksi entistä työkaveriani, laihoja kuin ajokoirat, ovat olleet insuliinipiikeillä jo vuosikaudet?

        Pituuteni on 176cm.
        85-kiloisena oli vyötäröni 78cm (elämäni ainoa mittapuku).
        Nyt liikun 85cm tasossa.
        Juuri mitattu rintakehä 126cm.

        80-kiloa oli lyhyt välivaihe. Hemmetin heikko olo!

        Pidän itseni tietoisesti siinä kunnossa että pystyn nauttimaan elämän kaikista iloista.
        Askeettisen kitumisen asemesta tavoitteeni on kaatua "saappaat jalassa".

        Elän mieluummin ikälaskureiden tarjoamaan, noin 87-vuoden ikään 90-kiloisena kuin 89-vuotiseksi 80-kiloisena rotansyöttinä.

        Mesuamisellani olen halunnut muistuttaa ettei mielestäni yksipuolinen vaakaan tuijottaminen yksistään ratkaise terveydentilaa.
        Mielestäni järkevällä, RIITTÄVÄLLÄ liikunnalla on siinä suurempi merkitys.
        Jos siinä ohessa, liikunnan luonteesta johtuen, painokin putoaa niin hyvähän se on.


      • Laiskis! kirjoitti:

        Miten on mahdollista että minulla, ylipainoisella, on erinomaiset veriarvot ja verenpaine?!
        Katso ylempänä hilseily!

        Miten on mahdollista että kaksi entistä työkaveriani, laihoja kuin ajokoirat, ovat olleet insuliinipiikeillä jo vuosikaudet?

        Pituuteni on 176cm.
        85-kiloisena oli vyötäröni 78cm (elämäni ainoa mittapuku).
        Nyt liikun 85cm tasossa.
        Juuri mitattu rintakehä 126cm.

        80-kiloa oli lyhyt välivaihe. Hemmetin heikko olo!

        Pidän itseni tietoisesti siinä kunnossa että pystyn nauttimaan elämän kaikista iloista.
        Askeettisen kitumisen asemesta tavoitteeni on kaatua "saappaat jalassa".

        Elän mieluummin ikälaskureiden tarjoamaan, noin 87-vuoden ikään 90-kiloisena kuin 89-vuotiseksi 80-kiloisena rotansyöttinä.

        Mesuamisellani olen halunnut muistuttaa ettei mielestäni yksipuolinen vaakaan tuijottaminen yksistään ratkaise terveydentilaa.
        Mielestäni järkevällä, RIITTÄVÄLLÄ liikunnalla on siinä suurempi merkitys.
        Jos siinä ohessa, liikunnan luonteesta johtuen, painokin putoaa niin hyvähän se on.

        perintotekijöitä, jos työkaverisi ovat laihoja ja sairastuneet sokeritautiin niin väistämättä tulee mieleen että perintötekijöillä on osaa asiaan, aikuistyypin eli kakkostyypin sokeritautia sanotaan, että se on elintasosairaus.

        Mutta kun he ovat solakoita niin vääjämättä tulee mieleen perintötekijät, niinkuin minä uskon, että kaikki sairaudet kulkee perintönä,

        yksi suku sairastaa esim. syöpää ja toinen suku sairastaa astmaa, niikuin minun sukuni, meitä oli kaikkiaan 7 lasta ja kaikilla on joko astmaa tai allergiaa joka on astman esiaste.

        sekä meillä isä kuoli sydän kohtaukseen ja meillä kaikilla lapsilla on sydämmessä erinäisiä vikoja.

        Pyrit siihen elmässäsi että " että kaadut saappaat jalassa" eli,,, kaikki tai ei mitään, tyylillä .

        Myönnän että sen kohtalon useimmat ottaisi omakseen, jos vaihtoehtona olisi kivulias ja toisten apuun turvautuminen.

        Mutta se on kai,,, kohtalon kysymys,,,,johon ei itse paljonkaan voi vaikuttaa.

        ja lopuksi toteat että yksipuolinen vaakaan tuijottaminen ei yksin ratkaise terveydentilaa,,,, olisin taas pikkasen eri mieltä, jos ihmisellä on hyvin paljon ylipainoa niin laihduttaminen auttaa moneen sairauteen, jopa niin että lääkkeiden syönti katsotaan tarpeettomaksi.

        Mutta liikunnalla voidaan kohentaa yleiskuntoa hyvinkin paljon, mutta kaikkia luonteita ei ole luotu liikkumaan, ja jäljelle jää painon pudotus terveydellisistä syistä.


    • Ramoona*

      Ruokapäiväkirjat ovat nyt ihan in, laitan oheen linkin, jossa on muutakin laihdutusrintamalta. Kopsaan osan artikkelista, jossa on ministeri Stubbin esimerkkipäivä. Painonhallinta taitaa olla useimmille tämän ikäpolven ihmiisille tarpeen, jos ei ulkonäön, niin ainakin terveyden ja hyvinvoinnin kannalta. Vaakaa enemmän luotan peiliin ja hyvin istuviin farkkuihin : jos alkaa housunkaulus kiristää, pitää ryhdistäytyä. Arkiruokailu on minulla kevyttä ja ennen juhlia panttaan, saan sitten herkutella. Painoindeksi on aika salliva, myönnän olevani sen ylemmässä päässä, mutta nykyinen tavoite on säilyttää tilanne. Voin hyvin ja liikun paljon, koirakin sitä vaatii.


      Vilkaistaanpa, mitä ulkoministeri Alexander Stubb söi tiistaina 5. helmikuuta 2009. Aamulla kahvikuppi, banaani ja kaksi desiä mustikkamehua. Kello kahdeksalta 90 minuutin lenkki. Hyvä fiilis. Kello 9.30 lasi tuoremehua, kaksi kuppia kahvia, energiapatukka, puuroa, hunajaa, kulhollinen mansikoita, vadelmia ja puoli litraa vettä. Nälkämittarin mukaan kylläisyydentunne ennen ruokailua 3/11 ja sen jälkeen 6/11.

      Illallinen kello kuudelta: perunaa, palsternakkaa, sipulia, valkosipulia, sieniä, brokkolia, "pinenuts", kurkkua, tomaattia, salaattia, oliiviöljyä, leivänmuruja, kaksi lasia vettä.

      http://www.hs.fi/juttusarja/lyytinen/artikkeli/Orjista ja leivänmuruista/1135248919951

      • Ramoona edelleen

        painoindeksin normaalipainon rajoissa, piti sanomani, ja vyötärönmittaahan nykyisin pidetään tärkeänä esim. diabeteksen kannalta.


      • Seku
        Ramoona edelleen kirjoitti:

        painoindeksin normaalipainon rajoissa, piti sanomani, ja vyötärönmittaahan nykyisin pidetään tärkeänä esim. diabeteksen kannalta.

        Jos minulta mitattaisiin "vyötärön ympärysmitta" siltä kohtaa missä ihmisellä on, ainakin kuuluisi olla vyötärö, niin se olisi aika pieni, verrattuna muihin mittoihin.

        Nyt kuitenkin, kun kävin sokerikokeessa, niin diabeteshoitaja otti mitan mahan ja lantion päältä. Ei saanut sallittuja lukemia.

        Diabetestä ei kuitenkaan ole, vaan arvo 5,6.
        Sanotaan sokeritaudin olevan kaikkien sairauksien äiti.

        Painonpudotus auttaa saamaan vähän kohonneet arvot kohdalleen.
        Ei varmaan mitään uutta kenellekään, mutta moni on saanut jättää verenpainelääkkeetkin, laihdutettuaan vaikka vain muutaman kilon.

        Täällä laihduttajilla oli tänään punnituspäivä. Minulla se on 4.9.
        En syö paljoa, ei ole koskaan oikein nälkäkään.
        Jonkun herkun salliminen itselleni on minun "heikko lenkkini".


      • Stupphan voisi tulla tuonne minun kasvimaalleni, sieltä löytyy noita kaikkia. Paitsi leivänmuruja. No voisi syödä ne siellä eduskunnassa, kun niitähän tippuu rikkaiden pöydiltä!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Stupphan voisi tulla tuonne minun kasvimaalleni, sieltä löytyy noita kaikkia. Paitsi leivänmuruja. No voisi syödä ne siellä eduskunnassa, kun niitähän tippuu rikkaiden pöydiltä!

        ja huomata kuinka innostunutta porukka täälä on.
        Kyllähän minäkin katson mitä suuhuni panen ,---tai kuinka paljon,koska olen kaikkiruokainen.
        Nyt syksyllä on vihannekset ja marjat minun herkkujani.
        Marjat vaan ovat kalliita kun on ostettava ,en pääse metsiin poimimaan ,
        eikä ole omaa puutarhaakaan ollut 26vuoteen .
        Olen kaalin ystävä ,siittä saa monenlaisia ruokia. Tein eilen, kun katselin siinä samaalla Ruotsi -Suomi ottelua Lihaista kaalisoppaa.
        Olin ostanut Paahtopaistia melkein 2kg palan ja otin siittä parasta paikkaa pakkaseen jo valmiiksi siivutettuna. Ja isoon soppaan sain hyvää lihaa lopuista,laitan siihen soppaan porkkanaa sipulia ja perunaakin.
        Sitäkin meni pakkaseen ainakin toista litraa.
        Ajattelin, että saan siittä muunneltua Bors keittoa joskus.
        Mukavaa syyskesää ja terveyttä kaikille.


      • on mennyt
        ullamirjami kirjoitti:

        ja huomata kuinka innostunutta porukka täälä on.
        Kyllähän minäkin katson mitä suuhuni panen ,---tai kuinka paljon,koska olen kaikkiruokainen.
        Nyt syksyllä on vihannekset ja marjat minun herkkujani.
        Marjat vaan ovat kalliita kun on ostettava ,en pääse metsiin poimimaan ,
        eikä ole omaa puutarhaakaan ollut 26vuoteen .
        Olen kaalin ystävä ,siittä saa monenlaisia ruokia. Tein eilen, kun katselin siinä samaalla Ruotsi -Suomi ottelua Lihaista kaalisoppaa.
        Olin ostanut Paahtopaistia melkein 2kg palan ja otin siittä parasta paikkaa pakkaseen jo valmiiksi siivutettuna. Ja isoon soppaan sain hyvää lihaa lopuista,laitan siihen soppaan porkkanaa sipulia ja perunaakin.
        Sitäkin meni pakkaseen ainakin toista litraa.
        Ajattelin, että saan siittä muunneltua Bors keittoa joskus.
        Mukavaa syyskesää ja terveyttä kaikille.

        pipariksi? Tai pupu pöksyyn. Odotin tietoja, miten on painot pudonnut, ja mitä on syöty. Niin kaikki on hiljaa. Puhutaan vaan, että vähän olen syönnyt, ja varmaan silloin ja silloin olen laihtunut. Aleksanteri Stuppin ja Marja-Liisan listat sieltä tuli, muut siellä syö nakkimakkaroita, ja Hk:n sinistä. Tänään oli teillä punnituspäivä, ja piti ne pudotukset ilmoittaa. Ja eikös tuolla aiemmin ollut, että syömisetkin ilmoitetaan?Ajattelin, että tulen mukaan, mutta eipä taida kannattaa. kun kukaan ei välitä säännöistä mitään.


      • huomaan että minulla on ollut samallainen arvostus, samallaiselle ruualle, eli me käytämme dietissä samanlaisia tapoja, jotka minäkin olen katsonut terveelliseksi. Niitä olen yrittänyt tännekin tuputtaa, ohjeeksi ja tavoiksi.

        Sinullakin on tekemistä painosi kanssa siksi on mukavaa kuulla eri ihmisiltä minkälaisia konsteja kelläkin on painonsa hallinassa, niistä opeista voi olla apua taas toisille.

        En ole vielä katsonut linkkiäsi, mutta kyllä senkin vuoro tulee, kiitän mielenkiinnostasi ketjua kohtaan. Pidäppä toistenkin yhteyttä.


      • nipottaja nipota
        on mennyt kirjoitti:

        pipariksi? Tai pupu pöksyyn. Odotin tietoja, miten on painot pudonnut, ja mitä on syöty. Niin kaikki on hiljaa. Puhutaan vaan, että vähän olen syönnyt, ja varmaan silloin ja silloin olen laihtunut. Aleksanteri Stuppin ja Marja-Liisan listat sieltä tuli, muut siellä syö nakkimakkaroita, ja Hk:n sinistä. Tänään oli teillä punnituspäivä, ja piti ne pudotukset ilmoittaa. Ja eikös tuolla aiemmin ollut, että syömisetkin ilmoitetaan?Ajattelin, että tulen mukaan, mutta eipä taida kannattaa. kun kukaan ei välitä säännöistä mitään.

        vaan tule laihduttamaan.


      • monica kirjoitti:

        huomaan että minulla on ollut samallainen arvostus, samallaiselle ruualle, eli me käytämme dietissä samanlaisia tapoja, jotka minäkin olen katsonut terveelliseksi. Niitä olen yrittänyt tännekin tuputtaa, ohjeeksi ja tavoiksi.

        Sinullakin on tekemistä painosi kanssa siksi on mukavaa kuulla eri ihmisiltä minkälaisia konsteja kelläkin on painonsa hallinassa, niistä opeista voi olla apua taas toisille.

        En ole vielä katsonut linkkiäsi, mutta kyllä senkin vuoro tulee, kiitän mielenkiinnostasi ketjua kohtaan. Pidäppä toistenkin yhteyttä.

        Punnitsin tänään..On mennyt se 3 kg pois, joten vielä on töitä..
        Eilen meni samaan malliin,siksi en jaksanut kirjoittaa..
        Aamulla; mustaa kahvia 2 kpp,2 paahtoleipää,minilettaa,2 kevytleikettä..
        Päivällä keitin aurinkovihanneksia,,sen toisen puolikkaan siitä pussista..
        tomaattia,2 nakkia.. ruisleivän siivu,minilettaa..aamupalajuustoa 12%
        Iltapäivällä 2 kpp mustaa kahvia,kotipulla
        Illemmalla oli nälkä,joten söin vielä ykkösviilin ruisleivän,minilettaa ja kaksi nakkia..
        Minulla ,kun on se ,Ruoka-ainetaulukko-kirja.. Siinä on mainittu esim..lautasellinen keittoa.. ei tarvi itse punnita..ja sen kalorit ja rasvat..On vielä sydän,jos on sydämelle hyvää ruokaa..on aika hyvä..Leipäpussissa on aina mainittu,miten paljon on yhdessä siivussa kaloreita ja rasvaa.. Suolakin on mainittu..Tämä kirja on hyvä,kun on sydäntautiliiton tekemä..Siis painoni ei pudonut tällä viikolla..
        Vaikuttaakohan verenpainelääkkeet,kun välillä tuntuu,että on turvotusta,,nesteitä kerääntyy..Onko tietoa,mikä olisi hyväksi..Olisiko ananas?
        No,huomenna tämän päiväiset,,olen syönyt tosi vähän tänään.. Moi..t.Irkku


      • Seku
        irkku-37 kirjoitti:

        Punnitsin tänään..On mennyt se 3 kg pois, joten vielä on töitä..
        Eilen meni samaan malliin,siksi en jaksanut kirjoittaa..
        Aamulla; mustaa kahvia 2 kpp,2 paahtoleipää,minilettaa,2 kevytleikettä..
        Päivällä keitin aurinkovihanneksia,,sen toisen puolikkaan siitä pussista..
        tomaattia,2 nakkia.. ruisleivän siivu,minilettaa..aamupalajuustoa 12%
        Iltapäivällä 2 kpp mustaa kahvia,kotipulla
        Illemmalla oli nälkä,joten söin vielä ykkösviilin ruisleivän,minilettaa ja kaksi nakkia..
        Minulla ,kun on se ,Ruoka-ainetaulukko-kirja.. Siinä on mainittu esim..lautasellinen keittoa.. ei tarvi itse punnita..ja sen kalorit ja rasvat..On vielä sydän,jos on sydämelle hyvää ruokaa..on aika hyvä..Leipäpussissa on aina mainittu,miten paljon on yhdessä siivussa kaloreita ja rasvaa.. Suolakin on mainittu..Tämä kirja on hyvä,kun on sydäntautiliiton tekemä..Siis painoni ei pudonut tällä viikolla..
        Vaikuttaakohan verenpainelääkkeet,kun välillä tuntuu,että on turvotusta,,nesteitä kerääntyy..Onko tietoa,mikä olisi hyväksi..Olisiko ananas?
        No,huomenna tämän päiväiset,,olen syönyt tosi vähän tänään.. Moi..t.Irkku

        Kun sain pari vuotta sitten verenpainelääkityksen, niin se lääke on sellainen, joka poistaa nestettä, samalla kun hillitsee verenpaineen kohoamista.

        Näinä kuluneina viikkoina tosin on ollut pikkuisen hankalaa, kun täytyy käydä usein vessassa. Kyynärsauvoilla se on hidasta ja kärsivällisyyttä kysyvää.

        Kuitenkin lääkäri sanoi kirjoittaessaan tuon reseptin, että niillä painokin putoaa.
        Benetor Comp 20mg/ 12,5mg on sen lääkkeen nimi.

        Taitavat olla kolme kertaa kalliimpia kuin muut, pelkästään verenpaineeseen vaikuttavat lääkkeet. Korvattunakin 28 tablettia maksaa 17euroa.

        Osasyynä siihen, ettei painoni ole noussut, lienee tuo lääke.


      • ullamirjami kirjoitti:

        ja huomata kuinka innostunutta porukka täälä on.
        Kyllähän minäkin katson mitä suuhuni panen ,---tai kuinka paljon,koska olen kaikkiruokainen.
        Nyt syksyllä on vihannekset ja marjat minun herkkujani.
        Marjat vaan ovat kalliita kun on ostettava ,en pääse metsiin poimimaan ,
        eikä ole omaa puutarhaakaan ollut 26vuoteen .
        Olen kaalin ystävä ,siittä saa monenlaisia ruokia. Tein eilen, kun katselin siinä samaalla Ruotsi -Suomi ottelua Lihaista kaalisoppaa.
        Olin ostanut Paahtopaistia melkein 2kg palan ja otin siittä parasta paikkaa pakkaseen jo valmiiksi siivutettuna. Ja isoon soppaan sain hyvää lihaa lopuista,laitan siihen soppaan porkkanaa sipulia ja perunaakin.
        Sitäkin meni pakkaseen ainakin toista litraa.
        Ajattelin, että saan siittä muunneltua Bors keittoa joskus.
        Mukavaa syyskesää ja terveyttä kaikille.

        poikkee vaan usseimmin hyvien reseptien kanssa, mielellään luetaan, ja ohjeeksi käy monelle lukijallekin. Mukavaa päivän jatkoa sinulle.


      • Seku kirjoitti:

        Kun sain pari vuotta sitten verenpainelääkityksen, niin se lääke on sellainen, joka poistaa nestettä, samalla kun hillitsee verenpaineen kohoamista.

        Näinä kuluneina viikkoina tosin on ollut pikkuisen hankalaa, kun täytyy käydä usein vessassa. Kyynärsauvoilla se on hidasta ja kärsivällisyyttä kysyvää.

        Kuitenkin lääkäri sanoi kirjoittaessaan tuon reseptin, että niillä painokin putoaa.
        Benetor Comp 20mg/ 12,5mg on sen lääkkeen nimi.

        Taitavat olla kolme kertaa kalliimpia kuin muut, pelkästään verenpaineeseen vaikuttavat lääkkeet. Korvattunakin 28 tablettia maksaa 17euroa.

        Osasyynä siihen, ettei painoni ole noussut, lienee tuo lääke.

        muustakin kuin painon pudotuksesta, vielä ei ole muut aiheet saaneet tuulta purjeisiin. eikö ole halua vai eikö kiinnosta muut aiheet.

        vai onko eläkeläiset sittenkin tervettä porukkaa, niin että pienet ei hetkauta mihinkää, ei edes kirjoitelemaan.

        kiva kun yrität, yritä yhä uudelleen, jospa jollakin oisi jotain sanomista, voihan sitä puhua vaikka hoidoista terv kesk.

        Tuli mieleeni juuri että, onkohan terv. kesk. vuode osasto parempi kuin muut vanhusten hoitolaitokset, kun se on sairaala, kun niistä nyt puhutaan, miten huonoa kohtelua vanhukset saa?

        pirteätä päivää kaikille vaikka sateleekin.


    • Elämän suola

      Elämä on liia lyhyt puntaroimisiihe ja sauvoilla vaeltamissee. Miehä otan ja syön ko on nälkä ja joskus syön vaa ko tekkee mieli.

      Oonha mie joskus viiskytvuotiaan käynt verikokkeis ko työst laittovat kuntotutkimuksii. Olin justii männä viikol syönt kuus issoo marapuun suklaalevvyy ja tuloksena ol kokkeist, et kaikk arvot on nii hyvvii nii hyvii ja suhteissa toisiinsa rasva-arvot tasapainos ja mittää vikkaa ei olt. Ni mie oon nyt uskont siihe sitte ja elänpähän vaan enkä kysele lupia mittää ja sit ko loppuu ni kuolen pois.

      Mahast on joskus illookii ko se hötkyy ko nauraa. Taimaas on vaa laihoi ihmissii ko siel syyvvää hetelmii vaa ja mitä semmossii kasviksii ovat.

      • pakko kirjautua, kun luin ja nauroin täällä ääneen noita sinun kuutta suklaalevyäsi. Just näin, ei mitään tyhjää pipotusta! Kyllä sitä joskus pitää antaa periksi itselleenkin. Minäkin lähden tästä sen mahan viereen nukkumaan! Hyvää yötä!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        pakko kirjautua, kun luin ja nauroin täällä ääneen noita sinun kuutta suklaalevyäsi. Just näin, ei mitään tyhjää pipotusta! Kyllä sitä joskus pitää antaa periksi itselleenkin. Minäkin lähden tästä sen mahan viereen nukkumaan! Hyvää yötä!

        No,kaikilla on joku heikkous..Minulla on salmiakki ja se ei ole hyväksi verenpaineelle..
        Eilisistä syömingeistä..Aamu alkoi tavanmukaisesti :Kahvia,paahtoleipää,minilettaa ja kevytleikkelesiivut..Päivällä tein pienen keiton,niistä pakastevihanneksista,
        tomaattimurskaa sekaan ja yrttimausteita..Ruisleivän siivu,minilettaa ja juustonsiivu,
        Tuntui vähän ontolta..joten tein kevytrahkaa puolukasta..kahvia pari kuppia
        Illalla viili ja yksi paahtoleivänsiivu.minilettaa,juustonsiivu,sitä aamupala 12%.
        Yritin muistaa juoda vettä..ainahan ruuan kanssa juon..olisi se helppoa siirtyä vallan kasvissyöjäksi,mutta välillä tekee mieli,vaikka broileria.. Pitää ostaakin jonain
        päivänä..Mukavaa päivä..t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        No,kaikilla on joku heikkous..Minulla on salmiakki ja se ei ole hyväksi verenpaineelle..
        Eilisistä syömingeistä..Aamu alkoi tavanmukaisesti :Kahvia,paahtoleipää,minilettaa ja kevytleikkelesiivut..Päivällä tein pienen keiton,niistä pakastevihanneksista,
        tomaattimurskaa sekaan ja yrttimausteita..Ruisleivän siivu,minilettaa ja juustonsiivu,
        Tuntui vähän ontolta..joten tein kevytrahkaa puolukasta..kahvia pari kuppia
        Illalla viili ja yksi paahtoleivänsiivu.minilettaa,juustonsiivu,sitä aamupala 12%.
        Yritin muistaa juoda vettä..ainahan ruuan kanssa juon..olisi se helppoa siirtyä vallan kasvissyöjäksi,mutta välillä tekee mieli,vaikka broileria.. Pitää ostaakin jonain
        päivänä..Mukavaa päivä..t.Irkku

        no nyt jaksoit hyvin antaa tietojasi, kun olet aamuvirkku, virkeempi kuin minä niin, olisit voinut laittaa tuon edellisen päivänkin nimen eli sunnuntain,,,, niin kirjoituksesi olisi sen alla.

        Sovitaanko että kuka ensin kirjoittaa se sen laittaa! Pysytään paremmin selvillä mikä päivä on menossa.

        Hyvää alkanutta päivää kaikille.


      • Elämän suola
        marja-liisa41 kirjoitti:

        pakko kirjautua, kun luin ja nauroin täällä ääneen noita sinun kuutta suklaalevyäsi. Just näin, ei mitään tyhjää pipotusta! Kyllä sitä joskus pitää antaa periksi itselleenkin. Minäkin lähden tästä sen mahan viereen nukkumaan! Hyvää yötä!

        Onni-klovnillahan sellainen resepti ol enne vanhaa vai onk vieläkkii. Suolaa pittää olla ettei rupia huippaamaan. Makiaa mahan täyveltä aina välillä. Pipot onkii löysinä mukavii ja pehmeit, välil vaa luiskahtaavat silmil, ettei nää etteesä.

        Onha sitä kaikenlaist harrastust ihmisil. Ja sauvakävelykkii tekkee hyyvää nettiihä sitte voi siit kirjottaa. Kylhä mie kaikkee kannatan. Se vaa, etten mie sen jälkee mänt verikokkeisii, ko tul kerral nii hyvä tulos. Tilastoihe kaunistusha mie siel oon.

        Mie luin tuolt mukavii asioit, muttei ne kelpaa tähä ketjuu. Ne oli vaa semmossii kommentaattorin puhheit. Hää ko puhu 70-luvun aktivisteista. Hyöhä olivat sosiaalisesti valveutuneit, mut se sitte kävikii sil viisii, et ei heil oikee sen enempää olt sanomista, muuta ko kävivät ryyppäämäs ja tekivät sen jälkee sitä mitä nytkii tehhää ko on ryypätty kapakas. Ja myöhä luultii, et se ol kaik vakavaa asiaa, mitä yleisratiost puhuttii ja näytettii. Onha siel joku pyytänt anteekskii, ko oli semmonen ropankandisti ollu. Se oli reilust tehty. Mut nythä nuo eivät puhukkaa muusta ko kauhistelevat BB-talon väkeä. Saisha sitä semmost rotia pittää, et puhusivat nyt oikeist asioist ko on kaik jo koettu tähä mennes, ni voisha olla terveellist haastella siitäkkii, kui hulluks nyt on mänt elämä, ko pankit ei pysy pystys ilman verotukiaisii.

        Niihä se taitaa olla, et miul on tuo karjalaisuus menny sinne tementian puolel, et kaik asiat tullee sammaa pötköö. Mukavaa päivää vaa ja selvä on, syyvää hyvvää ja haistaa hyvälle.


    • huomenta kaikille, no nii nyt kirjaamaa sit kaikki eiline ylös ja pistäkää nyt vähä tarkemmi et lukijatkii pääsee kartuttammaa tietojaa. M-L on ilmoittanutki hyvin, ja tarkasti, nii tehkää te muutkki samoin.

      Viitteliäisyyttä se vähäse vaatii mutta kun tuntuu siltä että, näitä teijän tietoja tarvitaan...... Toine pyyntö myös, kun tänne kirjoitellaan nii vastailkaa tekin, ettei teijä kirjotukset jää vaa siihe et ilmotatte mitä ootte syöny ja liikkunut.

      Näi saahaa täst ketjust menestyvä, ja sehä on kiva asia, enkä minä kerkeekään kaikille vastamaan, että yhteispelillä se sujuu.

      No nii nyt mie oon toivomuksein sanonu ja jätän teille puheeenvuoron, mukavaa jatkoo ja sinnikkyyttä.

      • eilen kokonaan, harvinainen tapaus.
        Aamulla kahvi, juustoleipä 2,

        Puolituntia ennen ruokailua syön omenan, se vähentää nälkää sitte ruualla ei syö niin paljon.
        Lohipaistosta, peruna, ruisleipää viipale, tomaatti,

        iltap.kahvi, pala pullaa, makea keksi.

        Klo 17,00 muutama lihapulla, peruna, viipale ruisleipää, mustaherukoita.

        iltatee, vaaleaa leipää.

        tässä prh. olen ainoa laihuttaja enkä toisen tapoja muuttele, vähitellen paino putoaa näinkin.


      • Nyt on uusi päivä ja uudet kujeet! nyt viikon punnitsen ruuat ja lasken kalorit.

        klo 7.00 mustaa kahvia ---

        klo 10.00 100gr tomaattia ( 20) 50gr kurkkua (8) 20gr ruisleipää(45) ½dl kaurapuuroa (30) 2dl sokeriton kiisseli (25) siivu kevytleikettä(7) 10 gr voimariinia (72) jaan rasvan koko päiväksi.

        päiväkahvi -----

        2 palaa näkkileipää (90) sipaisu tuorejuustoa (50)

        klo 16.30. 3dl kaalikeittoa (150) 2 palaa näkkileipää(90)

        klo 19.30. iltakahvit ja munkkirinkilä ( 430 )

        käytetyt kalorit yhteensä 1017 kaloria, ruodussa oltiin!

        Leivoin eilen suuren kasan munkkeja pakasteeseen, kun oli vähän märkä päivä,
        eikä ulkohommatkaan oikein maistuneet. Niin söin itsekkin yhden laihtumisen kunniaksi, ja kun vielä sopi tuohon listaankin. Mutta siinä näkee tuon kaloria määrän, kuinka sitä munkin syönnit reippaasti lisää. Entäs, jos olisin ottanut vielä toisen, ja syönnyt siinä illankorvassa vielä perunalastupussin, ja vaikka vähänkin sitä suklaata? Niin kyllä siinä laihtumishaaveet kaatuu! Tänään näyttää tulevan kaunis päivä. Lähden taas tuonne ulos kuluttamaan kaloreita, ja muutenkin iloitsemaan kauniista syyspäivästä, nämä ovat jo meidänikäisille vähissä. Joten ollaan onnellisia joka päivästä. Mukavaa päivää teille kaikille!


      • jjoutava5 kirjoitti:

        eilen kokonaan, harvinainen tapaus.
        Aamulla kahvi, juustoleipä 2,

        Puolituntia ennen ruokailua syön omenan, se vähentää nälkää sitte ruualla ei syö niin paljon.
        Lohipaistosta, peruna, ruisleipää viipale, tomaatti,

        iltap.kahvi, pala pullaa, makea keksi.

        Klo 17,00 muutama lihapulla, peruna, viipale ruisleipää, mustaherukoita.

        iltatee, vaaleaa leipää.

        tässä prh. olen ainoa laihuttaja enkä toisen tapoja muuttele, vähitellen paino putoaa näinkin.

        kun aiemmin olet ilmoittanut painostasi, niin laskeskelin että olisit yhteensä pudotanut 3½ kg, pitääköhän paikkansa?

        Sinä oletkin tarmokas teijän perhessä kun jaksat olla näinkin tärkeässä asiassa mukana, mutta kyllä sille johtajatterillekin kiitosta kuuluu, kun passaa sulle oikeat suuhunpantavat.

        Että terkut teille molemmille, ja ponnekasta jatkoa taas vaan.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Nyt on uusi päivä ja uudet kujeet! nyt viikon punnitsen ruuat ja lasken kalorit.

        klo 7.00 mustaa kahvia ---

        klo 10.00 100gr tomaattia ( 20) 50gr kurkkua (8) 20gr ruisleipää(45) ½dl kaurapuuroa (30) 2dl sokeriton kiisseli (25) siivu kevytleikettä(7) 10 gr voimariinia (72) jaan rasvan koko päiväksi.

        päiväkahvi -----

        2 palaa näkkileipää (90) sipaisu tuorejuustoa (50)

        klo 16.30. 3dl kaalikeittoa (150) 2 palaa näkkileipää(90)

        klo 19.30. iltakahvit ja munkkirinkilä ( 430 )

        käytetyt kalorit yhteensä 1017 kaloria, ruodussa oltiin!

        Leivoin eilen suuren kasan munkkeja pakasteeseen, kun oli vähän märkä päivä,
        eikä ulkohommatkaan oikein maistuneet. Niin söin itsekkin yhden laihtumisen kunniaksi, ja kun vielä sopi tuohon listaankin. Mutta siinä näkee tuon kaloria määrän, kuinka sitä munkin syönnit reippaasti lisää. Entäs, jos olisin ottanut vielä toisen, ja syönnyt siinä illankorvassa vielä perunalastupussin, ja vaikka vähänkin sitä suklaata? Niin kyllä siinä laihtumishaaveet kaatuu! Tänään näyttää tulevan kaunis päivä. Lähden taas tuonne ulos kuluttamaan kaloreita, ja muutenkin iloitsemaan kauniista syyspäivästä, nämä ovat jo meidänikäisille vähissä. Joten ollaan onnellisia joka päivästä. Mukavaa päivää teille kaikille!

        nyt onkin mielenkiintoista seurata, miten jämptillä ruuan punnituksella pääset tuloksiin, mehän olemme näppituntumalla pudottaneet, niin onko suurikin ero,,,,, seurataan.

        Kerro vaan jos viitsit paljonko punnituksella mikäkin painaa, se on tarkka tieto. Sinultahan on tähän mennessä pudonnut painostasi 3kg 800 g olenko oikeassa laskelmani kanssa.

        Mukavaa jatkoa vaan edelleenkin.


      • Seku
        monica kirjoitti:

        nyt onkin mielenkiintoista seurata, miten jämptillä ruuan punnituksella pääset tuloksiin, mehän olemme näppituntumalla pudottaneet, niin onko suurikin ero,,,,, seurataan.

        Kerro vaan jos viitsit paljonko punnituksella mikäkin painaa, se on tarkka tieto. Sinultahan on tähän mennessä pudonnut painostasi 3kg 800 g olenko oikeassa laskelmani kanssa.

        Mukavaa jatkoa vaan edelleenkin.

        Olen sen verran jo kokeillut, että kyllä pärjään sitten ilman tuolia.

        Aion myöskin ilmoittaa ruokamäärät mitä syön, jopa punnita ne.

        Nyt on ollut kaikki touhuilu hankalaa. Pyörätuolista kun kurkottelee, niin useimmiten pitää pyytää miestä hätiin, eli "annahan tuo", "voisitko laittaa tämän...."

        Painonvartijoissa sanottiin aikoinaan, että kasviksia saa syödä vaikka ämpärillisen päivässä.
        Nyt se lupa siellä on kuulemma vedetty takaisin.

        Itse syönkin lähinnä vihanneksia, ja marjoja, mutta kyllä salaatin mukana täytyy nakki, pari olla, tai lihapullia.
        Herneet ovat hyvä valkuaisen lähde. Porkkanoita syön myöskin päivittäin.
        Viimeksi mainittuja vähennän, tai tulee naama keltaiseksi.

        Hyvää päivän jatkoa ja itsekuria, mihin laihduttaminen perustuu!


      • Seku kirjoitti:

        Olen sen verran jo kokeillut, että kyllä pärjään sitten ilman tuolia.

        Aion myöskin ilmoittaa ruokamäärät mitä syön, jopa punnita ne.

        Nyt on ollut kaikki touhuilu hankalaa. Pyörätuolista kun kurkottelee, niin useimmiten pitää pyytää miestä hätiin, eli "annahan tuo", "voisitko laittaa tämän...."

        Painonvartijoissa sanottiin aikoinaan, että kasviksia saa syödä vaikka ämpärillisen päivässä.
        Nyt se lupa siellä on kuulemma vedetty takaisin.

        Itse syönkin lähinnä vihanneksia, ja marjoja, mutta kyllä salaatin mukana täytyy nakki, pari olla, tai lihapullia.
        Herneet ovat hyvä valkuaisen lähde. Porkkanoita syön myöskin päivittäin.
        Viimeksi mainittuja vähennän, tai tulee naama keltaiseksi.

        Hyvää päivän jatkoa ja itsekuria, mihin laihduttaminen perustuu!

        olemme enemmän kuin tyytyväisiä, kun sinä pääset jaloillesi ja vielä kun kerrot antavasi tarkkoja tietoja itsestäsi kun pudotat painoasi, sehän kuulostaa mainiolta ja sitä me odotamme.

        Vain muutama päivä ja pääset liikkeelle sauvojen kanssa, mutta älä herravarjele vaan kompuroi niiden kanssa, ettei vahinko tule uudelleen takasin, sitten se olis vihoviimeinen juttu.

        Malta mielesi ja liiku rauhallisesti ja vähän vaikka mielesi tekisi kuinka paljon sinne köökin puolelle, niin isäntä kyllä tekee, on varmaan oppinut tässä sinun sairaslomasi aikana hyväksi kokiksi.

        On se tosi hyvä juttu, kun on hoituri ja kokki omasta takaa silloi kun tarve vaatii.
        Hyvää illanjatkoa teille molemmille.


      • monica kirjoitti:

        olemme enemmän kuin tyytyväisiä, kun sinä pääset jaloillesi ja vielä kun kerrot antavasi tarkkoja tietoja itsestäsi kun pudotat painoasi, sehän kuulostaa mainiolta ja sitä me odotamme.

        Vain muutama päivä ja pääset liikkeelle sauvojen kanssa, mutta älä herravarjele vaan kompuroi niiden kanssa, ettei vahinko tule uudelleen takasin, sitten se olis vihoviimeinen juttu.

        Malta mielesi ja liiku rauhallisesti ja vähän vaikka mielesi tekisi kuinka paljon sinne köökin puolelle, niin isäntä kyllä tekee, on varmaan oppinut tässä sinun sairaslomasi aikana hyväksi kokiksi.

        On se tosi hyvä juttu, kun on hoituri ja kokki omasta takaa silloi kun tarve vaatii.
        Hyvää illanjatkoa teille molemmille.

        Aamu:mustaa kahvia,paahtikset,minilettaa,kevytleikettä ,siivu leivälle ,tietysti..
        Päivällä:riisiä vähän ,kanasuikaleista kastiketta,vähän, tomaatti.vettä..
        Iltapäiväkahvit mustana,kotipulla..
        Illalla ykkösviili,ruisleipää ja sitä aamupalajuustoa..12%:sta..
        Teki mieli jotain vielä,söin paahtiksen ja appelsiinimarmelaadia päälle.
        Tuli aika vähän kaloreita ,kokopäivän syömisillä,noin 750 kcal ja rasvaa 35g
        No,tänään minulla on menoa,joten ehdin syödä vasta klo 16 suunnilleen..
        Olen kyllä syönyt noi paahtoleivät juuri,kai niillä pärjään..
        Mukavaa päivää..t.Irkku


      • jjoutava
        irkku-37 kirjoitti:

        Aamu:mustaa kahvia,paahtikset,minilettaa,kevytleikettä ,siivu leivälle ,tietysti..
        Päivällä:riisiä vähän ,kanasuikaleista kastiketta,vähän, tomaatti.vettä..
        Iltapäiväkahvit mustana,kotipulla..
        Illalla ykkösviili,ruisleipää ja sitä aamupalajuustoa..12%:sta..
        Teki mieli jotain vielä,söin paahtiksen ja appelsiinimarmelaadia päälle.
        Tuli aika vähän kaloreita ,kokopäivän syömisillä,noin 750 kcal ja rasvaa 35g
        No,tänään minulla on menoa,joten ehdin syödä vasta klo 16 suunnilleen..
        Olen kyllä syönyt noi paahtoleivät juuri,kai niillä pärjään..
        Mukavaa päivää..t.Irkku

        Irkun otsikon alle yhtäläisyysmerkit laiton.

        Aamu kahvi juustoruisleivät

        Omena perunaa lohipaistosta tomaatti ruisleipää piimää.

        iltap. kahvi mustikkapiirakka.

        kello 17 oo kinkkusalaatti ruisleipää 2nakkia.

        iltatee pala vaaleaa leipää.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Aamu:mustaa kahvia,paahtikset,minilettaa,kevytleikettä ,siivu leivälle ,tietysti..
        Päivällä:riisiä vähän ,kanasuikaleista kastiketta,vähän, tomaatti.vettä..
        Iltapäiväkahvit mustana,kotipulla..
        Illalla ykkösviili,ruisleipää ja sitä aamupalajuustoa..12%:sta..
        Teki mieli jotain vielä,söin paahtiksen ja appelsiinimarmelaadia päälle.
        Tuli aika vähän kaloreita ,kokopäivän syömisillä,noin 750 kcal ja rasvaa 35g
        No,tänään minulla on menoa,joten ehdin syödä vasta klo 16 suunnilleen..
        Olen kyllä syönyt noi paahtoleivät juuri,kai niillä pärjään..
        Mukavaa päivää..t.Irkku

        Nythän täällä on taas muutettu kaikki kirjoitukset, kun olisin tämän tiennyt, niin en olisi noussut ylös ollenkaan. Ei ole tullut hullua hurskaammaksi!
        No asiaan, siitä eilisestä päivästä, oli vähän vaikeuksia. Nyt oli nälkä pitkin iltapäivää, iltaruualla teki vielä kauheasti mieli ottaa lasi piimää, mutta ei olisi myöhempään iltaan jäänyt mitään, niin vettä join. Nukkunaan mennesssäkin nälkä vielä vaivasi, ja maha kurisi tyhjyyttään.

        eiliset syönnit:

        klo 7.00 aamukahvi mustana

        klo 10.00 1dl kaurapuuroa (60) 2 dl sokeriton kiisseli (25) 20 gr ruisleipää (45) 10gr voimariinia, koko päivän annos, (72) 3 siivua kevytleikettä (21)

        klo 12.30. mustaa kahvia, rinkeli (40) 100 gr kirsikkatomaatteja (20)

        klo 14.00 nälän torjuntaan paistettu ohut possunleike (130) 20gr ruisleipää(45)

        klo 16.00 100 gr perunaa (85) 100gr keitettyä porkkanaa(35) 100gr paistettuja ahvenia, neljä pientä (222) 20 gr leipää(45)

        klo 19.30 iltakahvi, rinkeli(40)

        myöhemmin illalla 100 gr maitorahkaa (75) 50 gr mansikoita(20)

        Kalorit yhteensä 980, joten ruodussa pysyttiin, mutta kyllä se niin on, että ei siihen kaloria määrään paljon kulutusjuhlia pidetä. Paastosokeri oli aamulla 5.6 verenpaine 142/72 ja painokin vähän laskusuunnassa. Täytyy katsoa, miten tässä mummolle käy! Täällä on tuulista ja sateista, joten alan pesemään ikkunoita, availen kaikki välit, ja laitan jo talvi kuntoon, siinä ne kalorit palaa. Ja eilinen nälkäkin on tipotiessään.Ei tee mieli yhtään mitään, joten tästä jatketaan harjoituksia. Tsempit kaikille!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Nythän täällä on taas muutettu kaikki kirjoitukset, kun olisin tämän tiennyt, niin en olisi noussut ylös ollenkaan. Ei ole tullut hullua hurskaammaksi!
        No asiaan, siitä eilisestä päivästä, oli vähän vaikeuksia. Nyt oli nälkä pitkin iltapäivää, iltaruualla teki vielä kauheasti mieli ottaa lasi piimää, mutta ei olisi myöhempään iltaan jäänyt mitään, niin vettä join. Nukkunaan mennesssäkin nälkä vielä vaivasi, ja maha kurisi tyhjyyttään.

        eiliset syönnit:

        klo 7.00 aamukahvi mustana

        klo 10.00 1dl kaurapuuroa (60) 2 dl sokeriton kiisseli (25) 20 gr ruisleipää (45) 10gr voimariinia, koko päivän annos, (72) 3 siivua kevytleikettä (21)

        klo 12.30. mustaa kahvia, rinkeli (40) 100 gr kirsikkatomaatteja (20)

        klo 14.00 nälän torjuntaan paistettu ohut possunleike (130) 20gr ruisleipää(45)

        klo 16.00 100 gr perunaa (85) 100gr keitettyä porkkanaa(35) 100gr paistettuja ahvenia, neljä pientä (222) 20 gr leipää(45)

        klo 19.30 iltakahvi, rinkeli(40)

        myöhemmin illalla 100 gr maitorahkaa (75) 50 gr mansikoita(20)

        Kalorit yhteensä 980, joten ruodussa pysyttiin, mutta kyllä se niin on, että ei siihen kaloria määrään paljon kulutusjuhlia pidetä. Paastosokeri oli aamulla 5.6 verenpaine 142/72 ja painokin vähän laskusuunnassa. Täytyy katsoa, miten tässä mummolle käy! Täällä on tuulista ja sateista, joten alan pesemään ikkunoita, availen kaikki välit, ja laitan jo talvi kuntoon, siinä ne kalorit palaa. Ja eilinen nälkäkin on tipotiessään.Ei tee mieli yhtään mitään, joten tästä jatketaan harjoituksia. Tsempit kaikille!

        Voi ihmettä miten on tämä outo, kun en ole aiemmin kurkkinut, ja nukuinkin taas näin pitkään
        kun yöllä taas olin pakosta ylhäällä, se allelrgia pahus.

        Mutta hyvin tämä on lähtenyt käyntiin kiitos siitä teille, ja nyt opettelemaan mitenkä tämä uussysteemi oikein pelaa, että pitääkin aina opetella uutta!


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Nythän täällä on taas muutettu kaikki kirjoitukset, kun olisin tämän tiennyt, niin en olisi noussut ylös ollenkaan. Ei ole tullut hullua hurskaammaksi!
        No asiaan, siitä eilisestä päivästä, oli vähän vaikeuksia. Nyt oli nälkä pitkin iltapäivää, iltaruualla teki vielä kauheasti mieli ottaa lasi piimää, mutta ei olisi myöhempään iltaan jäänyt mitään, niin vettä join. Nukkunaan mennesssäkin nälkä vielä vaivasi, ja maha kurisi tyhjyyttään.

        eiliset syönnit:

        klo 7.00 aamukahvi mustana

        klo 10.00 1dl kaurapuuroa (60) 2 dl sokeriton kiisseli (25) 20 gr ruisleipää (45) 10gr voimariinia, koko päivän annos, (72) 3 siivua kevytleikettä (21)

        klo 12.30. mustaa kahvia, rinkeli (40) 100 gr kirsikkatomaatteja (20)

        klo 14.00 nälän torjuntaan paistettu ohut possunleike (130) 20gr ruisleipää(45)

        klo 16.00 100 gr perunaa (85) 100gr keitettyä porkkanaa(35) 100gr paistettuja ahvenia, neljä pientä (222) 20 gr leipää(45)

        klo 19.30 iltakahvi, rinkeli(40)

        myöhemmin illalla 100 gr maitorahkaa (75) 50 gr mansikoita(20)

        Kalorit yhteensä 980, joten ruodussa pysyttiin, mutta kyllä se niin on, että ei siihen kaloria määrään paljon kulutusjuhlia pidetä. Paastosokeri oli aamulla 5.6 verenpaine 142/72 ja painokin vähän laskusuunnassa. Täytyy katsoa, miten tässä mummolle käy! Täällä on tuulista ja sateista, joten alan pesemään ikkunoita, availen kaikki välit, ja laitan jo talvi kuntoon, siinä ne kalorit palaa. Ja eilinen nälkäkin on tipotiessään.Ei tee mieli yhtään mitään, joten tästä jatketaan harjoituksia. Tsempit kaikille!

        Kaksi päivää vielä tämän jälkeen, niin aloitan minäkin ruokien ylösmerkkaamisen.

        Uskon, että tulemme saamaan painostamme pois sen sovitut 10 kg.

        Jouluun on aikaa, ja onhan meiltä lähtenytkin jo siitä kymmesestä kilosta muutama kilo.

        Siitä tavoiteltavasta painosta voi laskea hurauttaa vielä kilon pari alaspäin, ja sitten alottaa syödä niin, että pari kiloa tulee nesteen muodossa takaisin.
        Siihen tavoitteeseen se jää, mutta kovalla "vartioinnilla ja hallinnalla."

        Ei kannata olla liian suuripiirteinen painonpudotuksen jälkeen.
        Itselleni tässä pidän esitelmää, sillä minulle kävi kerran niin, että menetetty paino tuli vajaassa vuodessa takaisen. Nyt koetan pitää mielessä, että rasvasoluilla on norsun muisti.
        Ne vaativat menetettyä läskiä takaisin.

        Onnea ja menestystä kaikille valitsemallanne tiellä, ja kiitokset monicalle, joka avasi tämän uudistuneen ketjun, missä kuka tahansa voi kertoa ja kysellä kaikenlaisista vaivoistaan ja terveyteen liittyvistä asioista!


      • irkku-37 kirjoitti:

        Aamu:mustaa kahvia,paahtikset,minilettaa,kevytleikettä ,siivu leivälle ,tietysti..
        Päivällä:riisiä vähän ,kanasuikaleista kastiketta,vähän, tomaatti.vettä..
        Iltapäiväkahvit mustana,kotipulla..
        Illalla ykkösviili,ruisleipää ja sitä aamupalajuustoa..12%:sta..
        Teki mieli jotain vielä,söin paahtiksen ja appelsiinimarmelaadia päälle.
        Tuli aika vähän kaloreita ,kokopäivän syömisillä,noin 750 kcal ja rasvaa 35g
        No,tänään minulla on menoa,joten ehdin syödä vasta klo 16 suunnilleen..
        Olen kyllä syönyt noi paahtoleivät juuri,kai niillä pärjään..
        Mukavaa päivää..t.Irkku

        pienensit ruokailusia, jäi alle 1000 kcal pvä, se on aika vähän se. katsotaan taas tämä viiko,
        miten alkaa menemään, sitkeässä ovat kilot kun ei ole paljoa mistä ottaa
        mutta jatkoja vaan edelleenkin, älä anna periksi.


      • jjoutava kirjoitti:

        Irkun otsikon alle yhtäläisyysmerkit laiton.

        Aamu kahvi juustoruisleivät

        Omena perunaa lohipaistosta tomaatti ruisleipää piimää.

        iltap. kahvi mustikkapiirakka.

        kello 17 oo kinkkusalaatti ruisleipää 2nakkia.

        iltatee pala vaaleaa leipää.

        kesän herkku, on kai jäänyt jo unholaan, ja tilalle niukempi aika.
        hyvää yritystä sinulle ja sitkeyttä kans pudotus pelissä.
        Ja muistahan ne välttämättömät ja mukavatkin kävely lenkit.


      • monica kirjoitti:

        pienensit ruokailusia, jäi alle 1000 kcal pvä, se on aika vähän se. katsotaan taas tämä viiko,
        miten alkaa menemään, sitkeässä ovat kilot kun ei ole paljoa mistä ottaa
        mutta jatkoja vaan edelleenkin, älä anna periksi.

        mainostivat Allia, eihän tässä olla päästy edes entisistäkään eroon. Tässä suunnittelin, että täytyisi lähteä vähän vaateostoksille. Mutta nyt olen muuttanut suunnitelman. Ennen joulua ei osteta mitään, nehän on kuin lainapeitteitä sitten kun laihdutaan! No kaulaliinan nyt voisi ostaa jo ennen joulua, että vähän pysyisi muodissa mukana. Vai mitä mieltä ovat kanssa laihduttajat?


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Nythän täällä on taas muutettu kaikki kirjoitukset, kun olisin tämän tiennyt, niin en olisi noussut ylös ollenkaan. Ei ole tullut hullua hurskaammaksi!
        No asiaan, siitä eilisestä päivästä, oli vähän vaikeuksia. Nyt oli nälkä pitkin iltapäivää, iltaruualla teki vielä kauheasti mieli ottaa lasi piimää, mutta ei olisi myöhempään iltaan jäänyt mitään, niin vettä join. Nukkunaan mennesssäkin nälkä vielä vaivasi, ja maha kurisi tyhjyyttään.

        eiliset syönnit:

        klo 7.00 aamukahvi mustana

        klo 10.00 1dl kaurapuuroa (60) 2 dl sokeriton kiisseli (25) 20 gr ruisleipää (45) 10gr voimariinia, koko päivän annos, (72) 3 siivua kevytleikettä (21)

        klo 12.30. mustaa kahvia, rinkeli (40) 100 gr kirsikkatomaatteja (20)

        klo 14.00 nälän torjuntaan paistettu ohut possunleike (130) 20gr ruisleipää(45)

        klo 16.00 100 gr perunaa (85) 100gr keitettyä porkkanaa(35) 100gr paistettuja ahvenia, neljä pientä (222) 20 gr leipää(45)

        klo 19.30 iltakahvi, rinkeli(40)

        myöhemmin illalla 100 gr maitorahkaa (75) 50 gr mansikoita(20)

        Kalorit yhteensä 980, joten ruodussa pysyttiin, mutta kyllä se niin on, että ei siihen kaloria määrään paljon kulutusjuhlia pidetä. Paastosokeri oli aamulla 5.6 verenpaine 142/72 ja painokin vähän laskusuunnassa. Täytyy katsoa, miten tässä mummolle käy! Täällä on tuulista ja sateista, joten alan pesemään ikkunoita, availen kaikki välit, ja laitan jo talvi kuntoon, siinä ne kalorit palaa. Ja eilinen nälkäkin on tipotiessään.Ei tee mieli yhtään mitään, joten tästä jatketaan harjoituksia. Tsempit kaikille!

        sait kuitenkin mahtumaan aika paljon ruokaa siihen kalorimäärään,
        mutta mitään herkuja ei sopinut, ja sehän on hyvä että saa suunniteltua
        niin että ei olisi kova nälän tunne. Silloin pudotus on mielekkäämpää.
        Mielekästä jatkoa, ja oikeita valintoja ruuan suhteen. Seurataan miten edistyt.


      • Seku kirjoitti:

        Kaksi päivää vielä tämän jälkeen, niin aloitan minäkin ruokien ylösmerkkaamisen.

        Uskon, että tulemme saamaan painostamme pois sen sovitut 10 kg.

        Jouluun on aikaa, ja onhan meiltä lähtenytkin jo siitä kymmesestä kilosta muutama kilo.

        Siitä tavoiteltavasta painosta voi laskea hurauttaa vielä kilon pari alaspäin, ja sitten alottaa syödä niin, että pari kiloa tulee nesteen muodossa takaisin.
        Siihen tavoitteeseen se jää, mutta kovalla "vartioinnilla ja hallinnalla."

        Ei kannata olla liian suuripiirteinen painonpudotuksen jälkeen.
        Itselleni tässä pidän esitelmää, sillä minulle kävi kerran niin, että menetetty paino tuli vajaassa vuodessa takaisen. Nyt koetan pitää mielessä, että rasvasoluilla on norsun muisti.
        Ne vaativat menetettyä läskiä takaisin.

        Onnea ja menestystä kaikille valitsemallanne tiellä, ja kiitokset monicalle, joka avasi tämän uudistuneen ketjun, missä kuka tahansa voi kertoa ja kysellä kaikenlaisista vaivoistaan ja terveyteen liittyvistä asioista!

        eihän 10 kg ole kauhean suuri asia pudottaa kun on aikaakin vielä
        jouluun, jos siksi haluaa pudottaa.

        Kyllä keho on sellainen laitos että se muistaa kaiken, myöskin juomapuolen
        mikä kerran on ollut hyvää, sen muisti ei petä, se vaatii sitä lisäää, kuten sanoit.

        Kyllä olisi nyt hyvä mahdollisuus keskustella vaikka minkälaisista terveyteen liityvistä asioista,

        mutta onko niin että ihmiset on vähän arkoja, kun henkilökohtaisista asioista on kysymys.
        Minusta voisi jatkaa hyvin esim. Terveyskeskuksien laboratorioon pääsystä, onko se niin
        vaikeaa kuin on juteltu jo.

        Onko ikä esteenä tutkimuksiin pääsyyn ja miten on suhtauduttu kun ei pääse, onko nostettu" älämölö ", vai onko hyvin päässyt kokeisiin niinkuin minä.

        Minä muistan tapauksen kun olin noin 50 v. ja minua vanhempi mies olisko ollut 70 v. kertoi kun oli tulossa terveyskeskuksesta,
        että on se kamalaa kun sinne ei tahdo päästä , ja jos sattuu pääsemään niin ei ne edes tutki kunnolla, minä ajatelin että eihän tuo voi olla totta, mutta nyt ollesani itse vanha, niin olen kuullut muidenkin sanovan samoin, ja saatan jopa uskoa että, jos ei itse vaadi niin, ei parasta mahdollista apua saa.


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        mainostivat Allia, eihän tässä olla päästy edes entisistäkään eroon. Tässä suunnittelin, että täytyisi lähteä vähän vaateostoksille. Mutta nyt olen muuttanut suunnitelman. Ennen joulua ei osteta mitään, nehän on kuin lainapeitteitä sitten kun laihdutaan! No kaulaliinan nyt voisi ostaa jo ennen joulua, että vähän pysyisi muodissa mukana. Vai mitä mieltä ovat kanssa laihduttajat?

        Huivi, laukun, kengät, ehkä jonkun korun, mutta ei vaatteita.

        Niin ajattelin minäkin. Luultavasti en osta mitään, vaan ikäänkuin palkkioksi itselleen, sitten jouluksi.
        Muutenkin olemme sopineet, että ostan itse itselleni joululahjat, koska mies, parhaansakin yritettyään, tulee aina ostaneeksi sellaista, minkä joudun vaihtamaan.

        Kumma, kun oikein luvan perästä saisi puhua vaivoistaan, niin porukkapa heittäytyi
        terveeksi kuin pukit.

        Täällä saisi kuitenkin puhua vaikka juoppoudestaan, luulisin, jos ei örvellä niin kovassa kännissä, ettei kirjoituksesta saa mitään selvää.


      • monica kirjoitti:

        kesän herkku, on kai jäänyt jo unholaan, ja tilalle niukempi aika.
        hyvää yritystä sinulle ja sitkeyttä kans pudotus pelissä.
        Ja muistahan ne välttämättömät ja mukavatkin kävely lenkit.

        muistutat, kun tänäpäivänä kahvilassa tarjottiin suklaajuusto kakkua, siinähän niitä yksiköitä on.

        Lenkkimakkarat saavat nyt jäähä ja kävelyäkin on taas tehostettava, liian tyytyväinen olen varmaan 3,5kg pudotuksesta; yhtään ei saa rivetä enää ohjelmasta.
        En enää mene tällä suvella moneksi viikoksi mökille, tosin sielläkin se onnistu liikunnan avulla se laihtuminen.


    • Huomenta kaikille, nyt minäkin heräilin lukemaan ja miettimään mitä tämäkin päivä tuo tullessaan.
      sateinen on ilma edelleen, hyvin syksyinen mutta lämmin.
      Minulla on keilailu päivä joten en paljon kuluta aikaa lueskeluun kun hallilla pitää olla jo 10 aikaan.
      Mutta mielenkiinnolla taas odotan teidän viestejänne eilisestä päivästä.Joten tulkaahan kertomaan, ja oikein hyvää alkavaa päivää kaikille.

      • Eilinen oli kylillä kierämistä ja kävin noutopöydässä syömässä lounaan ja kahvilassa syömässä kakkua.

        Vaaka kyllä vielä armahti eksynyttä.
        Kyllä tämänikäinen kai jo tietää mitä on vähintäin syötävä että vitamentit ja kalorentit täyttyvät, tomaattia, omenaa, marjoja, Ruisleipää, juustoa, piimää.

        Sillai suurinpiirtein, sellaista elämä on.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        Eilinen oli kylillä kierämistä ja kävin noutopöydässä syömässä lounaan ja kahvilassa syömässä kakkua.

        Vaaka kyllä vielä armahti eksynyttä.
        Kyllä tämänikäinen kai jo tietää mitä on vähintäin syötävä että vitamentit ja kalorentit täyttyvät, tomaattia, omenaa, marjoja, Ruisleipää, juustoa, piimää.

        Sillai suurinpiirtein, sellaista elämä on.

        miten kivaa olisi olla jokusen kilon kevyempi Kun himo yllättää sinut niin, sinä poika sorrut ja nautiskelet
        oikein kunnolla ja omatunto ei kolkuta yhtään. Tämän ei oe tarkoitus olla mikään saarna sinulle, ajattelin vaan
        heittää myöskin huulta, kuten itsekkin teit. mikä onkin kivaa. Ihme jos ei ole painosi noussut vaikka eihän se heti nousekkaan.
        Mutta jatkathan edelleen vielä ?


    • Lainaus alla olevasta pitkästä tekstistä, joka kannattaa lukea kokonaankin...

      "Burgermeister kertoo että sika- ja lintuinfluenssa luotiin
      laboratorioissa motiivein joilla ei ole mitään tekemistä
      terveydenhuollon kanssa, ja että sika-influenssa luotiin ja levitettiin
      Rockefellereiden ja Rothschildien kontrolloiman WHO:n
      avustuksella.(Burgermeisterin dokumentoimia todisteita kutsutaan nimellä
      Bioterrorism Evidence)."






      Allekirjoittanut ei salaliittomeiningeistä jaksa syttyä, mutta erilaisia näkemyksiä voi olla hyvä fiilistellä avoimesti..
      - Jaakko
      ***
      Sikainfluenssa pandemia pähkinänkuoressa: 400 miljardin taalan bisnes...

      Ne jotka edes harkitsevat ottavansa sikainfluenssarokotteen, lukaiseppa
      alla oleva teksti ennen kuin kävelet pistettäväksi.

      ###

      Edessäsi aukeaa kokoelma perusuutisointia syvällisempiä raportteja,
      artikkeleita ja videoita H1N1-sikavirus-ilmiöstä. Teksti on koottu jotta
      lukija saa perspektiiviä päättää itse haluaako hän tulla rokotetuksi
      vaarallisia aineosia sisältävällä lääkkeellä. Vaaroistaan huolimatta
      rokotteen hyöty on parhaimmillaankin kyseenalainen.

      Kaikki tässä tekstissä mainittu on poimittu tieteellisistä julkaisuista
      ja tarkistettavissa olevista luotettavista lähteistä. Mikään esitetty ei
      perustu huhupuheisiin tai epämääräisiin lähteisiin.

      Pandemia pakotteella ollaan oikeuttamassa historiamme laajinta
      rokotuskampanjaa, vaikka tutkimukset osoittavat että rokote luo suuren
      riskin, antaen kuitenkin vain hyvin kyseenalaisen suojan.

      Ensin kuitenkin hyviä uutisia

      Australiassa, jossa talvikausi on alkanut, Nicola Roxon (Federal Health
      Minister) vakuuttaa että sikainfluenssa ei ole sen vaarallisempi kuin
      muutkaan flunssat. Australiassa useimmat ihmiset, lapset mukaan lukien
      ovat kokeneet hyvin lieviä oireita, ja parantuneet ilman mitään lääkitystä.

      Lääketehtaiden tulisi olla ihmisiä varten eikä ihmisten lääketehtaita
      varten.

      H1N1-epidemiasta jaettava tieto on tekaistua, valheellista ja
      vääristeltyä. Useiden riippumattomien asiantuntijoiden
      tutkimusraporteissa esitetään raskaita todisteita siitä että WHO:n
      kuudennen asteen pandemia hälytys perustuu vääristeltyihin todisteisiin
      ja media-manipulaatioon.

      Suuri osa niin kutsutuista virallisesti todennetuista sika-influenssa
      tartunnoista on tietoista vääristelyä. WHO:n tiedottamista 159
      ensimmäisestä kuolintapauksista (28.04.09), vain 7 tapausta tutkittiin
      laboratoriotestein. WHO julisti kuitenkin hätätilan kyseisen
      informaation pohjalta.

      Seuraava merkittävä peruste pandemia hälytykselle oli CDCP:n (Centers
      for Disease Control and Prevention) raportti (30.04.09), jossa todettiin
      45 koululaisen New Yorkissa infektoituneen sika-influenssaan. Yhtäkään
      näistä tapauksista ei vaivauduttu todentamaan laboratoriokokein! New
      Yorkissa oli tuolloin liikkeellä aivan tavallinen flunssa-aalto.
      TV-uutiskanavat alkoivat tulvia paniikinomaisia uhkakuvia H1N1-vaarasta.

      WHO:n tiedotteessa (06.07.09) ilmoitetaan 94 512 vahvistettua
      tartuntatapausta 122 maassa. Samaisesta WHO:sta kerrotaan nurinkurisesti
      myös että tapausten perinpohjainen vahvistaminen laboratoriokokein olisi
      hyödytöntä?! Dr. Michael T. Osterholm (director of the Center for
      Infectious Disease Research and Policy at the University of Minnesota)
      kertoo että H1N1-influenssan todentamisen olevan tällä hetkellä olemassa
      olevin keinoin melko epävarmaa.
      Niinpä WHO on päättänyt lopettaa maailmanlaajuisesti tartuntojen
      tarkemman testaamisen, koska tulokset olisivat kuitenkin
      epätieteellisiä. Voimme olettaa lähes kaikkien flunssatapausten olevan
      sikainfluenssaa. , kerrotaan WHO:sta.


      WHO:ssa on ilmeisesti unohdettu että tavalliset flunssat ja niiden
      seurannaiset tappavat satojatuhansia ihmisiä maailmalla vuodessa. Ei ole
      epäilystäkään siitä etteikö kasvavaa määrä noista ihmisistä tultaisi
      jatkossa uutisoimaan sikainfluenssan uhreiksi.

      Tällä tasolla on siis lääkejättien tieteellinen tutkimustyö, jolta
      pohjalta meitä kehotetaan ottamaan lähes testaamatonta fast tracked
      rokotetta.

      Julkilausumat ohjaavat tehokkaasti julkista mielipidettä.

      USA:n hallituksen asenteesta ja pyrkimyksestä muokata yleistä
      mielipidettä pelottelun keinoin ja uhkakuvin kertoo hallituksen
      alaisuudessa toimivan Center for Disease Controllin sponsorikonferenssi
      johtaville rokotevalmistajille. Tilaisuudessa opetettiin erityiskeinoja
      ja -tekniikoita ihmisten pelottelemiseksi ja rokotteen välttämättömyyden
      pönkittämiseksi. ( 7-step Recipes to Increase Demand for Flu Vaccination ).

      Tarkkailkaa itse uutisointia aiheesta, niin havaitsette kuinka
      näppärästi suomenkin uutiset luovat tietä rokotteelle.

      Valheita ja vielä räikeämpiä valheita


      Meille on kerrottu että lääkefirmat ovat työskennelleet kuumeisesti
      viime huhtikuusta alkaen kehittääkseen rokotteen tuolloin Meksikossa
      löydettyyn uuteen H1N1-virukseen. Voidaan esittää kysymys: Kuinka sitten
      Baxter International teki patenttihakemuksen H1N1-rokotteelle jo 28.08.2008?
      Patentti vahvistettiin maaliskuussa 2009, kuukautta ennen viruksen
      löytymistä Meksikossa, ja patenttihakemus dokumentoitiin 7 kuukautta
      ennen kuin tämä uusi virus virallisesti löydettiin?

      Taudin alkuperä - voiko sika tartuttaa ihmisen?

      Tätä kysymystä on huolella vältetty medioissa, vaikka se on keskeinen
      jäljitettäessä pandemian todellista syytä ja alkuperää.

      Virallinen selitys taudin leviämiseen nojaa edelleen oletukseen että
      meksikolainen sikafarmityöntekijä olisi tartuttanut kanadalaisen
      sikafarmarin, vaikka kaikki asianosaiset ihmiset on tutkittu, eikä
      mitään H1N1-virukseen viittaavaa ole löydetty.

      Kunnianarvoisan tutkimuslaitoksen raportissa (Bloomberg, May 12, 2009)
      todetaan että H1N1-kanta on todennäköisesti tulosta
      laboratoriokokeiluista tai rokotetuotannosta.

      Professori Adrian Gibbsin (Australian National University) mukaan virus
      joka pakeni laboratoriosta on suoraan Tamifluta tuottavan laboratorion
      tuotelinjalta.

      Useita samansuuntaisia raportteja on julkaistu (tosin ne on vaiettu
      kuoliaaksi medioissa). Professori John Oxford (Royal London Hospital)
      toteaa H1N1-viruksen todennäköisimmin karanneen laboratoriosta.

      Professori Gippsin vaatiessa jatkotutkimuksia WHO:lla oli muuta tekemistä...

      Useampia pukkeja kaalimaalla?

      Tohtori James S. Robertson, (leading bioengineer of flu viruses for the
      vaccine industry, and avid promoter of U.S. Government funding for
      lucrative biodefense contracts, along with collaborators at the CDC), on
      auttanut Novavax nimistä yritystä tuottamaan geneettisesti modifioitua
      rekombinattia avian-, sika-, espanjanflunssa-, H5N1- ja H1N1-viruksille.
      Tuote on lähes identtinen sika-influenssalle.

      Täydellinen sattuma että yritys on juuri samanaikaisesti saanut
      valmiiksi rokotteen ks. uuteen viruskantaan ja sopimuksen sen myymisestä
      maailmanlaajuisesti.

      Tohtori J. Robertson on sanonut että hänen mielestään olisi järkevää
      praimata (prime) koko populaatio päästämällä irti viruksia joita hän
      kollegoineen valmistaa. Näin sanoo siis mies joka on eräs koko
      busineksen portinvartijoista ja pää-promoottori miljardien
      rokotus-businekselle.

      Novavax incorporaation ammatilliset julkaisut, tuote-esittelyt sekä
      mainonta ovat aivan liikaa linjassa viruksen löytymisen kanssa ja
      kielivät systemaattisesta, tietoisesta operaatiosta huikealla
      taloudellisella voitolla.

      Itävaltalainen journalisti Jane Burgermeister on nostanut syytteen
      WHO:ta, ja sitä dominoivia Rockefellereitä ja Rothschildejä vastaan. Hän
      syyttää myös Novartis International AG:ta, Baxter AG:ta ja näiden
      emoyhtiötä, Baxter Internationalia erittäin haitallisen rokotteen
      pakkomyynnistä erittäin alhaisin keinoin.

      Tilanne on kiusallinen Baxter International:lle joka lähetti vahingossa
      72 kiloa lintu-influenssa-virusta euroopan laboratorioihin jo aiemmin
      tänä vuonna (ks. virukseen oli lisätty muitakin flunssakantoja luomaan
      siitä vielä vaarallisempi yhdiste).

      Burgermeister kertoo että sika- ja lintuinfluenssa luotiin
      laboratorioissa motiivein joilla ei ole mitään tekemistä
      terveydenhuollon kanssa, ja että sika-influenssa luotiin ja levitettiin
      Rockefellereiden ja Rothschildien kontrolloiman WHO:n
      avustuksella.(Burgermeisterin dokumentoimia todisteita kutsutaan nimellä
      Bioterrorism Evidence).

      Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun lääkejätit jäävät kiinni vaarallisia
      viruksia sisältävien rokotteiten levittämisestä. Pandemia palvelee
      suurlääketeollisuuden etuja.

      H1N1-rokotus on äärimmäisen tuottava business monikansallisille
      lääkefirmoille, WHO:lle ja julkisen terveydenhuollon jättiläisille. Nämä
      tahot kontrolloivat koko globaalia lääkejärjestelmää.

      Baxter, Novartis, Sanofi-Aventis, AstraZeneca ja GlaxoSmithKline ovat
      tehneet sopimuksen yli 50 maan hallituksen kanssa rokotetoimituksista.
      (Reuters, 16.07.2009).

      Lisäksi WHO:n suositus sitoo sen lähes 200 jäsenmaata yhteistyöhön
      vuoden 2005 säädöksen (International Health Regulations Act) mukaisen
      pandemia hälytyksen astuttua voimaan.

      Veronmaksajat elintasomaissa maksavat hieman vajaat 10 taalaa yhdestä
      H1N1-flunssarokotuksesta, kehitysmaat saavat rokotetta edullisemmin.
      Tämä tulee tuottamaan lähes $400 miljardia lääkejättiläisille (Business
      Week, July 2009).

      "Optimaalisessa skenaariossa rokotevalmistajat voivat tuottaa 4.9
      miljardia flunssa-pandemiarokotetta vuodessa", kertoo Margaret Chan
      (Director-General, WHO).

      USA:n ja Britannian terveysviranomaiset sallivat rokotusten aloittamisen
      vaikka rokotteen haittavaikutuksia ei ole ehditty tutkia.

      1976, Yhdysvaltain historian suurimmassa julkisen terveydenhuollon
      fiaskossa rokotettiin 40 miljoonaa amerikalaista pandemian varalta, joka
      ei koskaan puhjennut. Tuolloin rokotteeseen kuoli satoja ihmisiä ja
      tuhannet sairastuivat Guillain-Barren syndroomaan (inflammation of the
      nervous system which can cause paralysis and be fatal). Lukuisat ihmiset
      kärsivät lievemmistä oireista. USA:n hallitus joutui maksamaan
      korvauksia rokotteen uhreille kun vahvistui että rokote oli
      haitallisempi kuin virus jota sillä hoidettiin .

      Nyt, edellisestä viisastuneena lääkeyhtiöille on jopa annettu syytesuoja
      kuolemantapausten ja sairastumisten varalle, joita rokote tulee
      mahdollisesti aiheuttamaan. Syytesuojan lainvoimaisuuden allekirjoitti
      Kathleen Sebelius, (Barack Obaman Secretary of Health and Human Services).

      Suunnitellun rokotuskampanjan skaala ja nopeus on järjetön.

      Tohtori Peter Holden Brittish Medical Associationista kertoo että
      vakavia sairastumisia (paitsi vääristellyissä tilastoissa), he
      aloittavat massarokotukset... Tällä ei ole paljoakaan tekemistä
      terveydenhoidon kanssa. Kysymys on aivan muusta.

      Britannian hallitus on julistanut että ihmisten ei tarvitse mennä
      lääkäriin flunssan oireiden tähden. Laboratoriokokeiden sijasta oireita
      diaknosoidaan Britanniassa puhelimitse!

      "Haloo tohtori, luulen että olen vilustunut". " Ahaa, se on varmaankin
      sika-influenssaa. Saavu pikaisesti rokotettavaksi!"

      Amerikassa rokotteesta ollaan tekemässä kovalla vauhdilla pakollista, ja
      vanhempia pelotellaan lastensa menettämisellä jos he eivät alistu
      rokotuksiin.

      Viranomaiset tulevat syyllistämään ihmisiä jotka eivät suostu ottamaan
      rokotetta, tyyliin: Saatat muutkin kuin itsesi vaaraan... Saatat
      tartuttaa minun lapseni... .

      Rothschild-Rockfellerien keulamies, Barack Obaman
      terveys-reformi-lakiehdotus hyväksyttiin juuri rokotusten alkamisen alla
      (by the Senate Health, Education, Labor and Pension Committee).
      Lakiehdotus antaa viranomaisille mm. oikeuden jäljittää vanhemmat jotka
      eivät tuo lapsiaan rokotettavaksi, ja toimeenpanna rokotukset kotikäynnein.
      USA:ssa ollaan hyvin lähellä pistettä jossa lapset immunisoidaan
      väkisin, tai että vanhemmat pidätetään vastaanhangoittelusta.

      Useat ihmiset tullevat suostumaan rokotuksiin kyseenalaistamatta
      lääkejättien karkeimpiakaan valheita. Heille sanoisin että tutustukaa
      myrkkyihin joita rokotteessa on, ja päättäkää vasta sitten. Tutkimus
      osoittaa että rokote luo vaarallisen riskin, antaen kuitenkin vain
      kyseenalaisen suojan.
      On hyvä muistaa että keskimäärin rokotteiden seurantatarkkailut kestävät
      muutaman viikon, ja niissä etsitään ainoastaan tietyntyyppisiä oireita.
      Turvallisempien rokotteiden kehittämiseen on käytettävä vuosia.

      Flunssa ei ole suurin vaara - se on rokote.

      Squalene on eräs sika-influenssa-rokotteen vaarallisimmista aineista.
      Laajat eläinkokeet osoittavat sen alentavan tuhoisasti immuniteettiä.
      Myös Gulf War Syndrome/ Persianlahden syndrooma on tästä kammottava
      esimerkki.

      Ikävä kyllä oireet kuten immuniteettikato, autismi ja Guillain-Barre
      syndrooma eivät näy hetkessä. Autoimmuniteetti-häiriöt joita
      H1N1-rokotteissa käytettävä squelene aiheuttaa, paljastuvat vasta
      vuosien päästä.

      Rockefellereiden dominoimasta CDC (Centers for Disease Control) USAssa
      kerrotaan että lapsi jota ei ole koskaan rokotettu flunssaa vastaan
      saattaa tarvita 4 rokotusta syksyn aikana, 2 kertaa normaalia
      kausi-flunssaa ja 2 kertaa sika-influenssaa vastaan. Muille (aiemmin
      rokotetuille) lapsille riittää 3 rokotusta.

      Lista H1N1-rokotteen aineosista englanniksi. Lopussa lisää suomea.

      In addition to the viral and bacterial RNA or DNA that is part of the
      vaccines, here are the fillers:
      " Aluminum hydroxide - directly linked to causing Alzheimer's disease
      " Aluminum phosphate - directly linked to causing Alzheimer's disease
      " Ammonium sulfate - an inorganic chemical compound used as fertilizer
      and "protein purifier"; known to cause kidney & liver damage,
      gastrointestinal dysfunctions
      " Amphotericin B - an "antifungal disinfectant" and anti-biotic, which
      damages the urinary tract, bowels, and heart functions
      " Animal tissues (a causal element for all the various auto-immune
      diseases associated with vaccination): horse blood, rabbit brain, dog
      kidney, monkey kidney, chick embryo, chicken egg, duck egg, pig blood,
      Porcine (pig) pancreatic hydrolysate of casein (the pig protein/tissue
      is an additional objectionable issue for Jewish and Muslim people)
      " Calf (bovine) serum & fetal bovine serum (cow blood is recognized as a
      significant transmitter of Mad Cow Disease)
      " Betapropiolactone
      " Formaldehyde - used as "a preservative & disinfectant", known to cause
      cancer, chronic bronchitis, eye irritation when exposed to the body's
      immune system
      " Formalin
      " Gelatin
      " Glycerol
      " Human diploid cells (originating from human aborted fetal tissue)
      " Hydrolyzed gelatin
      " Monosodium glutamate (MSG) - now known to cause cancer in humans, also
      linked to obesity
      " Neomycin (anti-biotic)
      " Neomycin sulfate (anti-biotic)
      " Phenol red indicator - a highly toxic disinfectant dye, attributed to
      liver, kidney, heart & respiratory damage
      " Phenoxyethanol (antifreeze) - proven to have extreme neurotoxic side
      effects
      " Potassium diphosphate
      " Potassium monophosphate
      " Polymyxin B
      " Polysorbate 20

      " Polysorbate 80 associated with infertility when injected
      " Residual MRC5 proteins
      " Sorbitol
      " Sucrose
      " Thimerosal (mercury) - a neurotoxin linked to psychological,
      neurological, & immunological problems, especially autism. Nervous
      system damage (such as sub-acute sclerosing panencephalitis (SSPE),
      brachial plexitis, post-vaccinal encephalitis, transverse myelitis and
      peripheral neuropathies), kidney disease, birth defects, dental
      problems, mood swings, mental changes, hallucinations, memory loss, and
      inability to concentrate can occur. Symptoms also include tremors, loss
      of dermal sensitivity, slurred speech, and in rare cases even
      death and paralysis. This additive alone was the catalyst for another
      recent Class Action Lawsuit organized by mothers of children born with
      autism & the many related behavioral disorders associated with it.
      Autism is now occurring at levels never seen before in history;
      depending on the state, its rate is now 1 in 67 to 1 in 150. The
      autism rates used to be 1 in 20,000. Mercury may also be associated
      with the significantly increased rates of senility and Alzheimer s,
      which is associated with five or more successive flu vaccinations.
      Although most mercury (thimerosal) has been removed from children s
      vaccines, it is still in all flu vaccines at toxic doses.
      " Tri(n)butylphosphate,
      " VERO cells, a continuous line of monkey kidney cells - linked to the
      SV-40 virus known to cause leukemia
      " Washed sheep red blood cells
      *This data is available via: www.mercola.com
      http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2001/03/07/vaccine-ingredients.aspx

      Se mitä tiedämme on, että todistamme suunniteltelmallista ja historian
      suurinta massarokotuskampanjaa, toteuttajinaan tahoja joita terveytemme
      ei vaikuta kiinnostavan tippaakaan. Millaisia oireita rokote tulee
      aiheuttamaan, sen tietävät (jossain määrin) tällä hetkellä vain
      rokotteen luoneet tahot.

      PAREMPI VAIHTOEHTO

      Tohtori L. Horowitch kertoo että hyvä tapa kehittää vastustuskykyä
      uudentyyppistä influenssaa vastaan on sairastaa sen A-kanta. Tällöin
      elimistö sopeutuu kestämään flunssan mahdollisesti myöhemmin kehittyvät
      kannat.

      Paras tapa suojautua H1N1- ja mitä tahansa influenssaa vastaan on
      ylläpitää hyvää immuniteettia luonnollisin keinoin, luonnonmukaisella
      ravinnolla sekä C, A ja D vitamiineilla.
      Lääkärit (Arizonan Board of Homeopathic and Integrated Medicine
      Society:ssä) ovat osoittaneet että yhdestä kolmeen 50,000 milligrammaa
      C IV Vitamiinia antaa 100% suojan minkä tahansa flunssan iskiessä
      akuutisti.
      Toinen efektiivinen tapa on käyttää tuotteita nimeltä nano-silver ja
      Oxygen Treatment Therapy (OTT).
      Tamiflu on rokotteita parempi vaihtoehto, vaikkakin saattaa aiheuttaa
      sivuoireita aivoissa ja hermojärjestelmässä.

      Lopuksi kaksi avainasiaa:

      1. Tieteellinen tutkimus osoittaa että Sika-influenssavirusta ei ole
      tutkittu tyydyttävästi. Rokote ei ole luotettava, ei turvallinen, eikä
      sen hyödyllisyydestä ole takeita.
      2. Vallitseva käsitys siitä että koko populaatio pitäisi rokottaa
      kattavan suojan saamiseksi ei pidä paikkaansa, päinvastoin. Elävän virus
      rokotteen (live virus vaccine) käyttö tulee lisäämään viruksen
      leviämistä pahentaen tilannetta.

      Emme ylenkatso yhdenkään ihmishengen menettämisen tragediaa, mutta ei
      ole olemassa argumenttia jolla perustella miljardien ihmisten
      rokottamista lääkkeillä joiden tiedetään sisältävän kuolettavan
      vaarallisia aineosia.

      Osoitamme suurkiitokset tiedemiehille ja tutkijoille jotka uransa
      vaarantamisen uhalla julkaisevat tietonsa asiainkulusta, medioiden ja
      virallisen uutisoinnin syytäessä meille epätieteellistä ja
      valheellista massapsykologista propakandaa.

      LINKKILISTA

      http://www.globalresearch.ca/index.php?context=newsHighlights&newsId=46

      http://www.pandemicfluonline.com/

      http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/08/04/Squalene-The-Swine-Flu-Vaccines-Dirty-Little-Secret-Exposed.aspx

      http://www.youtube.com/watch?v=GBeKB7aKzOs

      • Lupausten antaja=9

        Pitkä lista, vaikkakin mielenkiintoinen, mutta olenko ainoa, joka en jaksa tuota lukea?

        Minä en jaksa ensistäänkin uskoa, että itse voisin sen välttämiseksi tehdä yhtään mitään. Tulee, jos on tullakseen, tappaa, jos on tappaakseen.

        Miksi me oikeasti siis laihdutamme ja mahdollisesti hukkaamme ikäistemme vitamiini/mineraalien saannin, jotka jo tunnetusti huonommin imeytyvät vanhusväestössä??

        Minähän lupasin laihduttaa jouluun mennessä alle 80 kg, alkaen 88,"risat kilosta ja eilen oli jo 82.,risat kg, joten ei tuone mahdotonta stressiä, paitsi sen vuoksi, että jos tämän ikäinen käy laihduttamaan ja elelee korpuilla ja kevyt sipaisuilla jotain levitettä, niin onkohan turvattu edes vähinkään vastustuskyky infulenssaa vastaan, olipa se sitten sika-kana tai mikä hyvänsä syksyisin riehuva epidemia.

        Minä suosittelen jokaiselle ainakin yhtä raakaa valkosipulin kynttä päivässä raakana. Jos ei muuten onnistu, niin pilko pieniksi ja kulauta veden kanssa vatsaasi, kuin paraskin ruokaryyppy/siis lääke.


      • Lupausten antaja=9 kirjoitti:

        Pitkä lista, vaikkakin mielenkiintoinen, mutta olenko ainoa, joka en jaksa tuota lukea?

        Minä en jaksa ensistäänkin uskoa, että itse voisin sen välttämiseksi tehdä yhtään mitään. Tulee, jos on tullakseen, tappaa, jos on tappaakseen.

        Miksi me oikeasti siis laihdutamme ja mahdollisesti hukkaamme ikäistemme vitamiini/mineraalien saannin, jotka jo tunnetusti huonommin imeytyvät vanhusväestössä??

        Minähän lupasin laihduttaa jouluun mennessä alle 80 kg, alkaen 88,"risat kilosta ja eilen oli jo 82.,risat kg, joten ei tuone mahdotonta stressiä, paitsi sen vuoksi, että jos tämän ikäinen käy laihduttamaan ja elelee korpuilla ja kevyt sipaisuilla jotain levitettä, niin onkohan turvattu edes vähinkään vastustuskyky infulenssaa vastaan, olipa se sitten sika-kana tai mikä hyvänsä syksyisin riehuva epidemia.

        Minä suosittelen jokaiselle ainakin yhtä raakaa valkosipulin kynttä päivässä raakana. Jos ei muuten onnistu, niin pilko pieniksi ja kulauta veden kanssa vatsaasi, kuin paraskin ruokaryyppy/siis lääke.

        Ei huolta siitä ettäkö ei syötäisi monipuolisesti. Ja eilen ei edes enää nälkäkään tuntunut, paino on laskusuunnassa, ja ihan reipas olo.

        Eiliset syömiset:

        Klo 7.00: vain mustaa kahvia.

        Klo 10.00: 200 gr tomaattia(40) 100gr kurkkua(16) 50gr sipulia(25) pala näkkileipää(45) 10gr voimariinia,päivän annos(72) 1dl rasvatonta piimää.

        klo 13.00 päiväkahvit, 3 hapankorppua(48)sipaisu tuorejuustoa(30) pieni kotisämpylä(100)

        klo16.30 20 gr ruisleipää(45) naudanpaistiviipale, (110) 100gr sieniä(36) kolmasosa kermaviilipurkista (40) sipuli (25) 200gr keitettyä porkkanaa(70) 2 palaa näkkileipää(90)

        klo 19.30 iltakahvit, ja 2 korppua (80)

        päivän mittaan vielä 200gr karviaisia (80)
        Tässä on niin paljon ruokaa, että kyllä tällä jo hyvin pärjää. mulla ainakaan ei eilen ollut yhtään nälän tunnetta, vai joko maha tottuu siihen, että lama on iskenyt.
        Koko päivän kalorit oli 970, ja niitä lähdetään kuluttamaan tänään sieni metsään. Täällä paistaa jo aurinko komeasti. Ei muuta kuin ronttosta toisen eteen ja menoksi. Hyvää päivän jatkoa teille kaikille!


      • sivusta seurannut
        Lupausten antaja=9 kirjoitti:

        Pitkä lista, vaikkakin mielenkiintoinen, mutta olenko ainoa, joka en jaksa tuota lukea?

        Minä en jaksa ensistäänkin uskoa, että itse voisin sen välttämiseksi tehdä yhtään mitään. Tulee, jos on tullakseen, tappaa, jos on tappaakseen.

        Miksi me oikeasti siis laihdutamme ja mahdollisesti hukkaamme ikäistemme vitamiini/mineraalien saannin, jotka jo tunnetusti huonommin imeytyvät vanhusväestössä??

        Minähän lupasin laihduttaa jouluun mennessä alle 80 kg, alkaen 88,"risat kilosta ja eilen oli jo 82.,risat kg, joten ei tuone mahdotonta stressiä, paitsi sen vuoksi, että jos tämän ikäinen käy laihduttamaan ja elelee korpuilla ja kevyt sipaisuilla jotain levitettä, niin onkohan turvattu edes vähinkään vastustuskyky infulenssaa vastaan, olipa se sitten sika-kana tai mikä hyvänsä syksyisin riehuva epidemia.

        Minä suosittelen jokaiselle ainakin yhtä raakaa valkosipulin kynttä päivässä raakana. Jos ei muuten onnistu, niin pilko pieniksi ja kulauta veden kanssa vatsaasi, kuin paraskin ruokaryyppy/siis lääke.

        Totta tuo vähäinen proteiinin saanti lähinnä, mitä olen havainnut. Nuo vitamiinit ja hivenaineiden saannit
        täyttyvät normaalisti kun syö monivilja leipää, mutta mutta kun pitäisi syödä 6 viipaletta päivässä, jotta nuo tärkeät B ryhmän vitamiinit tulisivat mukaan.

        Marjat ja hedelmäthän nyt ovat ajankohtaisia, ja vastoin luultua on todettu c vitamiininkin varastoituvan n.
        kuukaudeksi.
        Luulisin kuitenkin jo tämänikäisten itse sseuraavan ja tietävän miten pitkään pudottavat sulojaan. :D


      • sivusta seurannut kirjoitti:

        Totta tuo vähäinen proteiinin saanti lähinnä, mitä olen havainnut. Nuo vitamiinit ja hivenaineiden saannit
        täyttyvät normaalisti kun syö monivilja leipää, mutta mutta kun pitäisi syödä 6 viipaletta päivässä, jotta nuo tärkeät B ryhmän vitamiinit tulisivat mukaan.

        Marjat ja hedelmäthän nyt ovat ajankohtaisia, ja vastoin luultua on todettu c vitamiininkin varastoituvan n.
        kuukaudeksi.
        Luulisin kuitenkin jo tämänikäisten itse sseuraavan ja tietävän miten pitkään pudottavat sulojaan. :D

        Tiedämme ja myös,että vaikeaa on,saada mitään pois..
        Eilen tosiaankin aamulla, 2kpp mustaa kahvia,paahtoleipää ( graham tai moniviljaa aina) 2 siivua
        minilettaa,kevytleikettä siivut..
        Tilaisuudessa,yksi pulla ja siskollani toinen pulla.. oli pienet kylläkin..siis epäterveellistä..
        Kun vihdoin olin kotona..vettä keitin ja Lämminkuppi-juusto/parsa ketto ja ruisleivänsiivu,minilettaa
        aamiaisjuusto 12%..
        1kpp mustaa kahvia ja keksi..
        Tuli lapsenlapsi kylään,tein kevytrahkaa (9% vaniljakastiketta,rahkaa2%, puolukoita) ei ole paljoa kaloreita.
        ei tullut muuta syötyä.. Piti kohteliaisuudesta, noi pullat päivällä..Onneksi olivat ihan tavallisia ..No,tänään on kyllä pää kipeä,joten pitää kait kunnollisemmin syödä..
        Jatkamme yrittämistä..Moikka t.Irkku


      • Seku

        Keinotekoista ja liioittelevaa.

        Sikainfulenssan keksivät poliittiset päättäjät, saadakseen ihmisten katseet kääntymään taloudellisesta taantumasta.

        Kaupallinen foorumi tuli tietenkin mielellään mukaan, saavathan lääketehtaat uuden loistavan tulolähteen rokotteesta, jota pelokkaat ihmiset hankkivat.- Mitä nyt taloudellinen ahdinko on terveyden ja koko elämän rinnalla.

        Ihmisiä hallitaan pelolla. Infulenssaepidemioita on aina ollut, eikä tämä sikainfulenssa ole sen kummempi
        Jotkut ihmiset sairastuvat saadessaan tartunnan, ne taas joilla on vastustuskykyä, eivät sairastu.

        Riittävn monipuolinen ruokavalio ja henkilökohtainen hygienia ovat riittävä suoja sairastumista vastaan.
        Yksi ja paras on tietenkin eristäytyminen, niin ettei tapaa ketään, elelee eristyksissä muista ihmisistä, välttyäkseen infulenssa ja muilta tartunnoilta, mutta sellaiseen erakkoelämään harvalla on mahdollisuuutta.

        En muuten jaksanut lukea tuota pitkää yllä olevaa kirjoitusta, en varsinkaan sen englanninkielistä osuutta.


      • sivusta seurannut kirjoitti:

        Totta tuo vähäinen proteiinin saanti lähinnä, mitä olen havainnut. Nuo vitamiinit ja hivenaineiden saannit
        täyttyvät normaalisti kun syö monivilja leipää, mutta mutta kun pitäisi syödä 6 viipaletta päivässä, jotta nuo tärkeät B ryhmän vitamiinit tulisivat mukaan.

        Marjat ja hedelmäthän nyt ovat ajankohtaisia, ja vastoin luultua on todettu c vitamiininkin varastoituvan n.
        kuukaudeksi.
        Luulisin kuitenkin jo tämänikäisten itse sseuraavan ja tietävän miten pitkään pudottavat sulojaan. :D

        Kaikki on määrät ihan kohdallaan! Painon vartijoiden ohjelmassa on suositus, vain kaksi annosta leipää päivässä. Ja annos on: leipä, tuore 30gr,tai näkkileipä 20 gr, tai puuro 1½ dl, tai murot ja puurohiutaleet 20 gr. Siis vain kaksi vaihtoehtoa näistä. Tiedon olen sinulle kirjoittanut suoraan painonvartijoiden ruoka-aine ryhmät kirjasta. Olen joka ikinen päivä syönyt paljon enemmän. Elä ole huolissasi minun laihduttamisesta, eihän tässä olla vielä kunnolla alkuun päästy. Ja kyllä minulla on tapana pysyä kaikessa ihan kohtuudessa. Ei tässä nyt ihan hulluja olla, on jo tähän ikään nähty muutakin kuin nälkää, ja kierretty muutakin kuin tahkoa.Vielä niistä marjoista, ovat nyt ajankohtaisia, minulle ne ne joka vuoden päivä. Kolme suurta pakastinta on jo täpötäynnä, ja viime viikolla ostin vielä yhden lisää, että mahtuu mummon vitamiinit. Älä ole huolissasi, en näytä vielä hetikään riisitautiselta, ja olen kuulema ikäisekseni eloisa, ja valoisa, kirjoitti kunnanlääkäri lääkärintodistukseen. Mukavaa elämää sinullekkin !


      • Lupausten antaja=9 kirjoitti:

        Pitkä lista, vaikkakin mielenkiintoinen, mutta olenko ainoa, joka en jaksa tuota lukea?

        Minä en jaksa ensistäänkin uskoa, että itse voisin sen välttämiseksi tehdä yhtään mitään. Tulee, jos on tullakseen, tappaa, jos on tappaakseen.

        Miksi me oikeasti siis laihdutamme ja mahdollisesti hukkaamme ikäistemme vitamiini/mineraalien saannin, jotka jo tunnetusti huonommin imeytyvät vanhusväestössä??

        Minähän lupasin laihduttaa jouluun mennessä alle 80 kg, alkaen 88,"risat kilosta ja eilen oli jo 82.,risat kg, joten ei tuone mahdotonta stressiä, paitsi sen vuoksi, että jos tämän ikäinen käy laihduttamaan ja elelee korpuilla ja kevyt sipaisuilla jotain levitettä, niin onkohan turvattu edes vähinkään vastustuskyky infulenssaa vastaan, olipa se sitten sika-kana tai mikä hyvänsä syksyisin riehuva epidemia.

        Minä suosittelen jokaiselle ainakin yhtä raakaa valkosipulin kynttä päivässä raakana. Jos ei muuten onnistu, niin pilko pieniksi ja kulauta veden kanssa vatsaasi, kuin paraskin ruokaryyppy/siis lääke.

        mutta jäi epäselväksi tuo 88 kg se oli se lähtöpaino,mutta oliko se sinun todellinen painosi, vai haluatko vain ilmaista montako kiloa saat pudotettua jouluun menessä, ja hyvältähän tuo näytää, kun nyt on jo pudonnut 82 kiloon, eli 6 kg on poissa, mutta missä ajassa.

        Jos aamuateria ja päivälläkin on syönyt kohtalaisen mukavasti niin sipaisut kevytlevitettä ja ilta korput riittää vallan mainiosti.Siis kun ruokailu on monipuolista niin ei ole mitään hätää huolestua painonsa pudottajiin,

        Olen kuullut myöskin että valkosipuli on erittäin terveellinen, söin itsekkin marinoitua valko sipulia, mutta katsoin että ruuasta saan kaiken tarvitseman. Jos laihdutuksesi jatkuu niin annahan kuulua itsestäsi,

        Mutta kerrotko millä ruokavaliolla sinä pudotat painoasi, ja onko jokin erityinen systeemi ?


      • iloisesti laihduttava!
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Kaikki on määrät ihan kohdallaan! Painon vartijoiden ohjelmassa on suositus, vain kaksi annosta leipää päivässä. Ja annos on: leipä, tuore 30gr,tai näkkileipä 20 gr, tai puuro 1½ dl, tai murot ja puurohiutaleet 20 gr. Siis vain kaksi vaihtoehtoa näistä. Tiedon olen sinulle kirjoittanut suoraan painonvartijoiden ruoka-aine ryhmät kirjasta. Olen joka ikinen päivä syönyt paljon enemmän. Elä ole huolissasi minun laihduttamisesta, eihän tässä olla vielä kunnolla alkuun päästy. Ja kyllä minulla on tapana pysyä kaikessa ihan kohtuudessa. Ei tässä nyt ihan hulluja olla, on jo tähän ikään nähty muutakin kuin nälkää, ja kierretty muutakin kuin tahkoa.Vielä niistä marjoista, ovat nyt ajankohtaisia, minulle ne ne joka vuoden päivä. Kolme suurta pakastinta on jo täpötäynnä, ja viime viikolla ostin vielä yhden lisää, että mahtuu mummon vitamiinit. Älä ole huolissasi, en näytä vielä hetikään riisitautiselta, ja olen kuulema ikäisekseni eloisa, ja valoisa, kirjoitti kunnanlääkäri lääkärintodistukseen. Mukavaa elämää sinullekkin !

        Olet varmaankin , eloisa ja valoisa. Hyvää jatkoa sinulle!


      • irkku-37 kirjoitti:

        Tiedämme ja myös,että vaikeaa on,saada mitään pois..
        Eilen tosiaankin aamulla, 2kpp mustaa kahvia,paahtoleipää ( graham tai moniviljaa aina) 2 siivua
        minilettaa,kevytleikettä siivut..
        Tilaisuudessa,yksi pulla ja siskollani toinen pulla.. oli pienet kylläkin..siis epäterveellistä..
        Kun vihdoin olin kotona..vettä keitin ja Lämminkuppi-juusto/parsa ketto ja ruisleivänsiivu,minilettaa
        aamiaisjuusto 12%..
        1kpp mustaa kahvia ja keksi..
        Tuli lapsenlapsi kylään,tein kevytrahkaa (9% vaniljakastiketta,rahkaa2%, puolukoita) ei ole paljoa kaloreita.
        ei tullut muuta syötyä.. Piti kohteliaisuudesta, noi pullat päivällä..Onneksi olivat ihan tavallisia ..No,tänään on kyllä pää kipeä,joten pitää kait kunnollisemmin syödä..
        Jatkamme yrittämistä..Moikka t.Irkku

        jolloin ei viitsi tehdä numeroa ja jättää ottamatta , kun on kylässä,
        Rahka tuntuu olevan sinun mieliruokaasi, onneksi se on vähäprosentista
        herkkua, jatkuu vielä vaan.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Ei huolta siitä ettäkö ei syötäisi monipuolisesti. Ja eilen ei edes enää nälkäkään tuntunut, paino on laskusuunnassa, ja ihan reipas olo.

        Eiliset syömiset:

        Klo 7.00: vain mustaa kahvia.

        Klo 10.00: 200 gr tomaattia(40) 100gr kurkkua(16) 50gr sipulia(25) pala näkkileipää(45) 10gr voimariinia,päivän annos(72) 1dl rasvatonta piimää.

        klo 13.00 päiväkahvit, 3 hapankorppua(48)sipaisu tuorejuustoa(30) pieni kotisämpylä(100)

        klo16.30 20 gr ruisleipää(45) naudanpaistiviipale, (110) 100gr sieniä(36) kolmasosa kermaviilipurkista (40) sipuli (25) 200gr keitettyä porkkanaa(70) 2 palaa näkkileipää(90)

        klo 19.30 iltakahvit, ja 2 korppua (80)

        päivän mittaan vielä 200gr karviaisia (80)
        Tässä on niin paljon ruokaa, että kyllä tällä jo hyvin pärjää. mulla ainakaan ei eilen ollut yhtään nälän tunnetta, vai joko maha tottuu siihen, että lama on iskenyt.
        Koko päivän kalorit oli 970, ja niitä lähdetään kuluttamaan tänään sieni metsään. Täällä paistaa jo aurinko komeasti. Ei muuta kuin ronttosta toisen eteen ja menoksi. Hyvää päivän jatkoa teille kaikille!

        ruuan suunittelulla on se etu, että saa syödä, eikä nälkä yllätä.
        sehän se onkin kaiken A ja O

        Paljon olet taas saanut mahtumaankin 1000 kalorimäärään,

        Annetaan laman tuntua vieläkin vatsassa,,,,,, jatkuu!


      • Seku kirjoitti:

        Keinotekoista ja liioittelevaa.

        Sikainfulenssan keksivät poliittiset päättäjät, saadakseen ihmisten katseet kääntymään taloudellisesta taantumasta.

        Kaupallinen foorumi tuli tietenkin mielellään mukaan, saavathan lääketehtaat uuden loistavan tulolähteen rokotteesta, jota pelokkaat ihmiset hankkivat.- Mitä nyt taloudellinen ahdinko on terveyden ja koko elämän rinnalla.

        Ihmisiä hallitaan pelolla. Infulenssaepidemioita on aina ollut, eikä tämä sikainfulenssa ole sen kummempi
        Jotkut ihmiset sairastuvat saadessaan tartunnan, ne taas joilla on vastustuskykyä, eivät sairastu.

        Riittävn monipuolinen ruokavalio ja henkilökohtainen hygienia ovat riittävä suoja sairastumista vastaan.
        Yksi ja paras on tietenkin eristäytyminen, niin ettei tapaa ketään, elelee eristyksissä muista ihmisistä, välttyäkseen infulenssa ja muilta tartunnoilta, mutta sellaiseen erakkoelämään harvalla on mahdollisuuutta.

        En muuten jaksanut lukea tuota pitkää yllä olevaa kirjoitusta, en varsinkaan sen englanninkielistä osuutta.

        kyllä minä vähäsen kallistun lääketeollisuuden puolelle, onhan se valtavaa tuloa mitä
        lääketeollisuus saa, kun kehittää lääkkeitä. juttuja on mitä ihmeellisempiä niistä laitoksista, mutta en sen enempää niihin nyt puutu.

        Vielä muutama päivä niin sinulla helpottaa, varmaan on tervetullut aika kun saat viedä rullatuolin pois.
        Onko se päivä huomenna ?
        hyvää yötä ja makoisia unia.


    • No hyvää huomenta nyt alkaa päivä vähän selkeemmin täälläkin, mutta kyllä syksy on tullut, tuuli tuivertaa lehdet puista, oikein on ikävä lämmintä kesää. Mutta katsotaan mitenkä te kaikki olette edistynyt?
      Sisukkaita te olette, sen olen huomannut, ja eihän siitä muuten tulisikaan mitään.
      Mukavaa päivänjatkoa.

      • Täällä sitä vain pinnistellään! Eilenkään ei suurempia lankeemisia, ja liikunnanpuutettakaan ei ollut, olin liikenteessä koko päivän. Täällä paistoi aurinko kirkkaalta taivaalta, ja lämpötilakin nousi reilusti yli kahdenkummenen. Kyllä oli tosi komea syys sää. Tuuli vain kamalasti, ja roskaa tulee puista että ropisee. Järvikin oli lehtiä täynnä.

        Eiliset syönnit;

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 8.00 2 tomaattia, (45)

        klo 10.00 2dl ruisjauhopuuroa(90) 20 gr ruisleipää(45) 10 gr voimariinia(72) lasi maitoa (90) 3 siivua kevytleikettä (21)

        klo 12.30 päiväkahvi, rinkeli(40)

        klo 16.30 1½ dl perunamuussia (135) 2 palaa näkkileipää(90) tomaattia(20) ohut possunleike(130) virvoitusjuomaa lasi(80) lisärasva (72) kevytleikettä (21)

        iltakahvi, pieni rinkeli (40)

        myöhemmin 1dl maitorahkaa (75) mansikoita(40)

        Yhteensä käytin 1111 kaloria, että pikkusen meni yli. Ei sen tartte paljon lipsua, kun kaloreita tulee. Se oli eilen tuo limsalasi. Join sen kun mökillä ei sattunut olemaan muuta juomista.No tästä ei muuta kuin ryhdistäydytään. Paino on kyllä laskusuunnassa, nähtäväksi jää putooko sen kilon näillä eväillä. Mutta näin ne minua viisaammat väittää, katsotaan! Eilenhän tuolla jo kirjoitettiin, että annan hurjaa informaatiota, vaikka en mielestäni, salassako tässä pitäis syödä. Kyllä minun mielestäni ehdoton rehellisyys kuuluu asiaan, jos jotain tuloksia meinaa saada, ja tietysti muutenkin. No elossa ollaan, ja täysissä ruumiin ja sielun voimissa! Palaillaan!


      • jjoutava

        aamulla tavalliset leivät ja kahvi
        päivällä omena, pari perunaa, possunlihakastike, leipäviipale, piimää, tomaattia,
        iltapäivällä vain yksi jäätelöpallo.
        klo 17,00 yksi peruna ja sitä kastiketta, ruisleipäviipale, mustaherukoita.
        iltatee vaaleaa leipää ilman päällistä.

        Edellisen päivän mansikkajuusto kakkupala tuotiin eteen ja silmät loistaen seurattiin maistuuko, maistuihan se tietysti.
        Itsekurin takia aikaisemmin painonpudotus on mennyt pieleen, nyt en anna periksi
        muuta kuin satunnaisesti
        mitäpä voin kun Monica vartioi lempeästi.


      • jjoutava
        jjoutava kirjoitti:

        aamulla tavalliset leivät ja kahvi
        päivällä omena, pari perunaa, possunlihakastike, leipäviipale, piimää, tomaattia,
        iltapäivällä vain yksi jäätelöpallo.
        klo 17,00 yksi peruna ja sitä kastiketta, ruisleipäviipale, mustaherukoita.
        iltatee vaaleaa leipää ilman päällistä.

        Edellisen päivän mansikkajuusto kakkupala tuotiin eteen ja silmät loistaen seurattiin maistuuko, maistuihan se tietysti.
        Itsekurin takia aikaisemmin painonpudotus on mennyt pieleen, nyt en anna periksi
        muuta kuin satunnaisesti
        mitäpä voin kun Monica vartioi lempeästi.

        se kakku, sopisiko suklaa paremmin juuston mausteena kuin mansikka?
        Nyt olen menossa karnevaalimarkkinoille mitä sieltä mukaan kertyy laihduttajalle, saapa nähä
        liikuntaa ainakin ja ulkona oloa.
        Väki vähenee mutta kirjoittelen vaikka moitettakin tulisi.


      • jjoutava kirjoitti:

        aamulla tavalliset leivät ja kahvi
        päivällä omena, pari perunaa, possunlihakastike, leipäviipale, piimää, tomaattia,
        iltapäivällä vain yksi jäätelöpallo.
        klo 17,00 yksi peruna ja sitä kastiketta, ruisleipäviipale, mustaherukoita.
        iltatee vaaleaa leipää ilman päällistä.

        Edellisen päivän mansikkajuusto kakkupala tuotiin eteen ja silmät loistaen seurattiin maistuuko, maistuihan se tietysti.
        Itsekurin takia aikaisemmin painonpudotus on mennyt pieleen, nyt en anna periksi
        muuta kuin satunnaisesti
        mitäpä voin kun Monica vartioi lempeästi.

        Aanu alkoi tavanmukaisin syömisin: kahvia,leipää ,minilettaa,pari siivua kevytleikettä..
        Päivällä tein siskonmakkarasoppaa.Sitä lautasellinen ja vettä..
        Iltapäicällä kahvia ja eilinen rahkan loppu,ei ollut jäänyt kuin 1 desi
        Illalla teki mieli jotain..söin kevyt-raejuustoa ja pilkoin tomaatin sekaan..
        Näistä ei tullut paljoa..
        Me jatkamme edelleenkin...


      • Seku
        irkku-37 kirjoitti:

        Aanu alkoi tavanmukaisin syömisin: kahvia,leipää ,minilettaa,pari siivua kevytleikettä..
        Päivällä tein siskonmakkarasoppaa.Sitä lautasellinen ja vettä..
        Iltapäicällä kahvia ja eilinen rahkan loppu,ei ollut jäänyt kuin 1 desi
        Illalla teki mieli jotain..söin kevyt-raejuustoa ja pilkoin tomaatin sekaan..
        Näistä ei tullut paljoa..
        Me jatkamme edelleenkin...

        Tuo erikoinen otsikko tarkoittaa sitä, että mies ei oikein muistanut mitä tarvikeaineita hän oli ruokaan laittanut.

        Kuitenkin kasviksia ja perunaa, sekä jauhelihaa. Hyvää se oli, vaikkakin rasvassa pannulla paistettua.
        Näille miehen ruuille on kaikille sellainen yhteinen nimi, kuin sörssö.

        Aamulla otin maitokahvin kanssa kaksi omenaa, keskikokoisen ja pienen. Omasta Pirja omenapuusta.

        Huomenna alkaa sitten ruokin ylösmerkkaaminen. Aamulla vaakaan ja pyörätuoli saa lähteä.
        Kerron rehellisesti paljonko paino on muuttunut, ja mihin päin, vai onko muuttunut miksikään.


      • ai mitä mie sil tarkotan, no sitä ku hain silmälasit tännää Optikolta
        oikein pelkäsin ku menin sinne et jos ne ei ookkaa hyvät nii mitä sit.

        Mut hyvät ainakkii viel tuntuu oleva, mie sanoin ko lähin pois et
        tuun takasii jos jottai ilmenee niiku huonoo,

        hää sano et saap tulla, et heil on tyytyväisyys takuu, mie vähä ajattelin,
        et taija tietääkkää minkälaisen tarkan ihmisen kans oot tekemisis.

        Mie en muista kerronko mie ku miul todettii kaihi alkuu noi 6 v sitte ja
        käsettii tulla parin vuoden päästä näyttämään, ja käihä mie, mut sanottii
        taas et parinvuuven pääst näyttämmää,

        mie pidin 4 v enenku menin ja
        nyt sanottii ko on kulunt 4 v nii, ettei oo edenny yhtää tuo kaihi, ja eikä ennää
        sanont et tuu kahen vuuven päästä uuvellee.

        Vaa sano et sie saat kutsun sairaalaan ja hää puuduttaa miun naamavärkin,
        ja aukasee noita kanavvii silmist, herrajeena mikä tuommone homma on?

        En tiijää mut meen kumminkki, ja jos on kovin ihmellinen juttu nii miepä
        en ana tehäkkää

        Nonnii kaihille en saant vieläkää appuu, mut lasit mie sit otin, ko tuntu et
        en kunnolla nähny.

        Mut kyl täl näkemisel tuli hintaa lääkär makso ensi,,,, 85 € ja lasit makso
        180 € = 275 € ja antoha Kela täst takasi 19,80 €, mut kyl jäi hintaa viel laseil.

        Yks tärkee aasia pittää viel teil kertoo, et nää ei oo pelkät lukulasit vaa tietokonneelle
        on oltava omat lasit , ja nää on sit just tietokonelasit.

        Nää on niiku lukulasit mut on kaks tehot just tietsikan tähe, mut
        pitkäl mie en nää näillä,,,,,, siin se tuli.


      • monica kirjoitti:

        ai mitä mie sil tarkotan, no sitä ku hain silmälasit tännää Optikolta
        oikein pelkäsin ku menin sinne et jos ne ei ookkaa hyvät nii mitä sit.

        Mut hyvät ainakkii viel tuntuu oleva, mie sanoin ko lähin pois et
        tuun takasii jos jottai ilmenee niiku huonoo,

        hää sano et saap tulla, et heil on tyytyväisyys takuu, mie vähä ajattelin,
        et taija tietääkkää minkälaisen tarkan ihmisen kans oot tekemisis.

        Mie en muista kerronko mie ku miul todettii kaihi alkuu noi 6 v sitte ja
        käsettii tulla parin vuoden päästä näyttämään, ja käihä mie, mut sanottii
        taas et parinvuuven pääst näyttämmää,

        mie pidin 4 v enenku menin ja
        nyt sanottii ko on kulunt 4 v nii, ettei oo edenny yhtää tuo kaihi, ja eikä ennää
        sanont et tuu kahen vuuven päästä uuvellee.

        Vaa sano et sie saat kutsun sairaalaan ja hää puuduttaa miun naamavärkin,
        ja aukasee noita kanavvii silmist, herrajeena mikä tuommone homma on?

        En tiijää mut meen kumminkki, ja jos on kovin ihmellinen juttu nii miepä
        en ana tehäkkää

        Nonnii kaihille en saant vieläkää appuu, mut lasit mie sit otin, ko tuntu et
        en kunnolla nähny.

        Mut kyl täl näkemisel tuli hintaa lääkär makso ensi,,,, 85 € ja lasit makso
        180 € = 275 € ja antoha Kela täst takasi 19,80 €, mut kyl jäi hintaa viel laseil.

        Yks tärkee aasia pittää viel teil kertoo, et nää ei oo pelkät lukulasit vaa tietokonneelle
        on oltava omat lasit , ja nää on sit just tietokonelasit.

        Nää on niiku lukulasit mut on kaks tehot just tietsikan tähe, mut
        pitkäl mie en nää näillä,,,,,, siin se tuli.

        Aamulla normaalisti: 2 mustaa kahvia,paahtoleivän siivut,minilettaa,aamiaisjuustonsiivut..
        Menimme illalla kylään ,joten söin päivällä vaan: Ykkösviilin ja 2 Vaasan pyöreää näkkileipää,tuorejuustoa päälle. Kylässä sitten saimme lasagnea ja vaniljavanukasta vähän,hilloa päälle.. Lasagnessa on paljon kaloreita,joten ei ole laihduttajan ruokaa.. Onneksi,en muuten paljoa syönyt..


      • irkku-37 kirjoitti:

        Aamulla normaalisti: 2 mustaa kahvia,paahtoleivän siivut,minilettaa,aamiaisjuustonsiivut..
        Menimme illalla kylään ,joten söin päivällä vaan: Ykkösviilin ja 2 Vaasan pyöreää näkkileipää,tuorejuustoa päälle. Kylässä sitten saimme lasagnea ja vaniljavanukasta vähän,hilloa päälle.. Lasagnessa on paljon kaloreita,joten ei ole laihduttajan ruokaa.. Onneksi,en muuten paljoa syönyt..

        ja kiva Irkku kun avasit jo ketjun, eilinen päivä meni tutunomaisesti, että
        en vastaillut sen enempää, kun kaikki meni tutusti eteenpäin,
        Mutta pian ollaan taas sunnuntaissa, ja totuus paljastuu, mitenkä painonpudotus
        on onnistunut ? Vähän on "vaappuvaista" ollut toisilla, mutta katsotaan nyt
        pitääkö kohentaa asiaa jotenkin. Tulkaas nyt loputkin tiimiläiset kertomaan miten on mennyt ?
        mielenkiinnolla odottelen, Voimia ja sitkeyttä pudotukselle.


      • monica kirjoitti:

        ja kiva Irkku kun avasit jo ketjun, eilinen päivä meni tutunomaisesti, että
        en vastaillut sen enempää, kun kaikki meni tutusti eteenpäin,
        Mutta pian ollaan taas sunnuntaissa, ja totuus paljastuu, mitenkä painonpudotus
        on onnistunut ? Vähän on "vaappuvaista" ollut toisilla, mutta katsotaan nyt
        pitääkö kohentaa asiaa jotenkin. Tulkaas nyt loputkin tiimiläiset kertomaan miten on mennyt ?
        mielenkiinnolla odottelen, Voimia ja sitkeyttä pudotukselle.

        Oikein hyvin menee, ei ongelmia, paino on pudonnut pikkuhiljaa, ei vielä kiloa kumminkaan. Ja ruuan mittaamiseen ja punnitsemiseen on jo tottunut. Syön edelleen kaksi oikeaa lämmintä ruokaa, ja jotain pientä siinä välissä. Nälkä ei ole enää illallakaan pahemmin vaivannut. Ja jotkut puserotkin tuntuu jo lökösiltä! No minä rupean pitämään nyt niitä, jotka on aikaisemmin tuntuneet kireiltä, Rintaliivitkin napitin jo viimeisiin hakasiin.
        Eiliset syönnit:
        klo 7.00 aamukahvi mustana

        klo 10.00 1dl kaurapuuroa(57) 2dl puolukkakiisseliä,(55)pieni viipale leipää(23) 2 siivua kevytleikettä(14) voimariinia 10 gr, päivän annos(72)

        klo12.00 päiväkahvit. pieni korppu(40)

        klo 14.00 puolikas banaani (90)

        klo 16.00 . 3dl kalakeittoa eilisistä onkiahvenista, olipa hyvää.(135) 40gr ruisleipää(90) 100gr sienisalaattia(57) pieni kevyt jogurtti(48)
        klo 19.00 iltakahvit, 2 palaa näkkäriä(90) 20gr juustoa(80)

        myöhemmin illalla se puolikas banaani(90) 200gr karviaisia (43) Koko päivän annokset 984 kaloria.
        että hyvin sopi taas syömiset siihen tonniin. Ja sitten kaikille tiedoksi, minä kävin eilen apteekissa, ja ostin itselleni suuren purkin monivitamiinipillereitä, jossa on myös kalkki mukana. Ja otan näitä nyt sitten joka päivä, että niitä puutostiloja ei pääse syntymään. ettei siellä tarvitse kenenkään olla huolissaan epäterveellisestä laihduttamisesta! En muuten ole koskaan aikaisemmin syönyt mitään, en edes kalkkia. Kyllä olen pärjännyt ihan ruualla. En helpolla syö mitään muitakaan lääkkeitä. Kyllä minä kuuntelen pienet koskut yölläkin, ajattelempa vain niitä näitä, jos en saa nukutuksi.
        Tänään täällä näyttää tulevan aika pimeä päivä, ei sada kuitenkaan vielä, täytyy lähteä tuonne ulos keräilemään pudonneita kukkia, ja siivoilemaan muutenkin. Mukavaa päivää kaikille!


      • Seku
        monica kirjoitti:

        ja kiva Irkku kun avasit jo ketjun, eilinen päivä meni tutunomaisesti, että
        en vastaillut sen enempää, kun kaikki meni tutusti eteenpäin,
        Mutta pian ollaan taas sunnuntaissa, ja totuus paljastuu, mitenkä painonpudotus
        on onnistunut ? Vähän on "vaappuvaista" ollut toisilla, mutta katsotaan nyt
        pitääkö kohentaa asiaa jotenkin. Tulkaas nyt loputkin tiimiläiset kertomaan miten on mennyt ?
        mielenkiinnolla odottelen, Voimia ja sitkeyttä pudotukselle.

        Kävin vaa´assa heti herättyäni. Minulla on näköjään eri punnituspäivä kuin muilla, ja painon pudotuskin omaa yksilöllistä tahtiani noudattava, kuten tietenkin kaikilla muillakin itsensä näköinen vauhti.

        Olin 800 grammaa kevyempi kuin viimeksi, noin 3 viikkoa sitten. Samaan aikaan, samoissa vaatteissa.(lähes ilman vaatteita)

        Nyt kohdallani vasta alkaa varsinainen laihduttaminen, kun heivtaan tänään tuoli pois käytöstä.

        Mies sanoi, että ei viedä sitä vielä Terveyskeskukseen, vaan annetaan ainakin pyhän yli olla tuolla kuistilla, jos vaikka väsyn könkkäämään kyynärsauvoilla.

        Katin kontit! Pakkohan tästä on liikkeelle lähteä, tai en kohta pääsekään.

        Kaiken syömiseni laitan tästä lähtien "kirjoihin ja kansiin".

        Aamukahvin kanssa söin kaksi porkkanaa.

        Hyvää päivän alkua kaikille!

        Aurinkokin näkyy pilkistelevän pilven raosta. Eilen illalla myöhään satoi kuin saavista kaataen ja ukkonenkin jyrisi.


      • Seku kirjoitti:

        Kävin vaa´assa heti herättyäni. Minulla on näköjään eri punnituspäivä kuin muilla, ja painon pudotuskin omaa yksilöllistä tahtiani noudattava, kuten tietenkin kaikilla muillakin itsensä näköinen vauhti.

        Olin 800 grammaa kevyempi kuin viimeksi, noin 3 viikkoa sitten. Samaan aikaan, samoissa vaatteissa.(lähes ilman vaatteita)

        Nyt kohdallani vasta alkaa varsinainen laihduttaminen, kun heivtaan tänään tuoli pois käytöstä.

        Mies sanoi, että ei viedä sitä vielä Terveyskeskukseen, vaan annetaan ainakin pyhän yli olla tuolla kuistilla, jos vaikka väsyn könkkäämään kyynärsauvoilla.

        Katin kontit! Pakkohan tästä on liikkeelle lähteä, tai en kohta pääsekään.

        Kaiken syömiseni laitan tästä lähtien "kirjoihin ja kansiin".

        Aamukahvin kanssa söin kaksi porkkanaa.

        Hyvää päivän alkua kaikille!

        Aurinkokin näkyy pilkistelevän pilven raosta. Eilen illalla myöhään satoi kuin saavista kaataen ja ukkonenkin jyrisi.

        ajattelin että jos heittäis tän työtuolin pois niin eiköhän alkais laihtumaan ja vähenisi tämän koneenkin äärellä istuminen tai seisoskelu.
        Onnittelen kuitenkin sinua että olet niin hyvin tervehtynyt ja laihduttaminenkin on hyvässä vauhdissa.

        Pelkään omalta osaltani että lipsuminen syömisissä tekee takapakkia kun eilenkin iltapäivällä söin annoksen paistettuja muikkuja, olin kyllä ajatellutkin sen markkinareissun ateriaksi enkä päivällä muuta paljon syönytkään.

        Nyt aamulla söin yhden ruisleivänviipaleen ja vähemmän juustoa päälle, onhan ihme jos ei paino putoa.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        ajattelin että jos heittäis tän työtuolin pois niin eiköhän alkais laihtumaan ja vähenisi tämän koneenkin äärellä istuminen tai seisoskelu.
        Onnittelen kuitenkin sinua että olet niin hyvin tervehtynyt ja laihduttaminenkin on hyvässä vauhdissa.

        Pelkään omalta osaltani että lipsuminen syömisissä tekee takapakkia kun eilenkin iltapäivällä söin annoksen paistettuja muikkuja, olin kyllä ajatellutkin sen markkinareissun ateriaksi enkä päivällä muuta paljon syönytkään.

        Nyt aamulla söin yhden ruisleivänviipaleen ja vähemmän juustoa päälle, onhan ihme jos ei paino putoa.

        Se on oikein hyvin kun paino on pudonnut, vaikka et ole päässyt liikkumaan. Minä olisin varmaan tilanteessasi istunut ja syödä mussuttanut vain enemmän. Lähde kuitenkin varovaisesti liikenteeseen, että ei mitään takapakkeja satu. Kyllä tämä tästä rupeaa sujumaan. Äsken jo kirjoitin sinulle onnittelut, mutta en muistanut kirjautua, ja kirjoitin siihen vaan, että tämän kirjoitti marja-liisa, ja laitoin onnittelut nimimerkin kohtaan. Niin voi kauhea, kun sieltä alkoi tulla laskutoimituksia, siitäkö ne on puhuneet? Niitä tuli ja tuli, viimein peruin sen jutun. Joko ne luulee, että en osaa laskea edes kissaa pihalle? Mikä ihmeen höpötys se nyt on olevinaan?


      • irkku-37 kirjoitti:

        Aamulla normaalisti: 2 mustaa kahvia,paahtoleivän siivut,minilettaa,aamiaisjuustonsiivut..
        Menimme illalla kylään ,joten söin päivällä vaan: Ykkösviilin ja 2 Vaasan pyöreää näkkileipää,tuorejuustoa päälle. Kylässä sitten saimme lasagnea ja vaniljavanukasta vähän,hilloa päälle.. Lasagnessa on paljon kaloreita,joten ei ole laihduttajan ruokaa.. Onneksi,en muuten paljoa syönyt..

        niiin hirveästi nousi, kun olit muuten nuukaa syömisesi kanssa,
        ne kyläreissut on vähän sellaisia koetin kiviä. On epäkohteliasta
        jos ei ota, ja kun ottaa omatunto soimaa. Mutta jatketaan.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Oikein hyvin menee, ei ongelmia, paino on pudonnut pikkuhiljaa, ei vielä kiloa kumminkaan. Ja ruuan mittaamiseen ja punnitsemiseen on jo tottunut. Syön edelleen kaksi oikeaa lämmintä ruokaa, ja jotain pientä siinä välissä. Nälkä ei ole enää illallakaan pahemmin vaivannut. Ja jotkut puserotkin tuntuu jo lökösiltä! No minä rupean pitämään nyt niitä, jotka on aikaisemmin tuntuneet kireiltä, Rintaliivitkin napitin jo viimeisiin hakasiin.
        Eiliset syönnit:
        klo 7.00 aamukahvi mustana

        klo 10.00 1dl kaurapuuroa(57) 2dl puolukkakiisseliä,(55)pieni viipale leipää(23) 2 siivua kevytleikettä(14) voimariinia 10 gr, päivän annos(72)

        klo12.00 päiväkahvit. pieni korppu(40)

        klo 14.00 puolikas banaani (90)

        klo 16.00 . 3dl kalakeittoa eilisistä onkiahvenista, olipa hyvää.(135) 40gr ruisleipää(90) 100gr sienisalaattia(57) pieni kevyt jogurtti(48)
        klo 19.00 iltakahvit, 2 palaa näkkäriä(90) 20gr juustoa(80)

        myöhemmin illalla se puolikas banaani(90) 200gr karviaisia (43) Koko päivän annokset 984 kaloria.
        että hyvin sopi taas syömiset siihen tonniin. Ja sitten kaikille tiedoksi, minä kävin eilen apteekissa, ja ostin itselleni suuren purkin monivitamiinipillereitä, jossa on myös kalkki mukana. Ja otan näitä nyt sitten joka päivä, että niitä puutostiloja ei pääse syntymään. ettei siellä tarvitse kenenkään olla huolissaan epäterveellisestä laihduttamisesta! En muuten ole koskaan aikaisemmin syönyt mitään, en edes kalkkia. Kyllä olen pärjännyt ihan ruualla. En helpolla syö mitään muitakaan lääkkeitä. Kyllä minä kuuntelen pienet koskut yölläkin, ajattelempa vain niitä näitä, jos en saa nukutuksi.
        Tänään täällä näyttää tulevan aika pimeä päivä, ei sada kuitenkaan vielä, täytyy lähteä tuonne ulos keräilemään pudonneita kukkia, ja siivoilemaan muutenkin. Mukavaa päivää kaikille!

        suurta nälkää ei tarvitse nähdä, kunhan muistaa vaan syödä oikeita ruokia,
        sanoisimpa että laihduttaminen on jopa mielekästä silloin. Mutta laihdutuksen aikana

        pitäisi olla niin vahva luonne että pysyisi siinä samassa rytmissä, ettei poikkea namusille. Että pudotus olisi jatkuvaa pientä tuloa alaspäin. Nyt sinulla M-L on hyvä mahdollisuus siihen kun omistat vaa-an......jatkukoon.


      • Seku kirjoitti:

        Kävin vaa´assa heti herättyäni. Minulla on näköjään eri punnituspäivä kuin muilla, ja painon pudotuskin omaa yksilöllistä tahtiani noudattava, kuten tietenkin kaikilla muillakin itsensä näköinen vauhti.

        Olin 800 grammaa kevyempi kuin viimeksi, noin 3 viikkoa sitten. Samaan aikaan, samoissa vaatteissa.(lähes ilman vaatteita)

        Nyt kohdallani vasta alkaa varsinainen laihduttaminen, kun heivtaan tänään tuoli pois käytöstä.

        Mies sanoi, että ei viedä sitä vielä Terveyskeskukseen, vaan annetaan ainakin pyhän yli olla tuolla kuistilla, jos vaikka väsyn könkkäämään kyynärsauvoilla.

        Katin kontit! Pakkohan tästä on liikkeelle lähteä, tai en kohta pääsekään.

        Kaiken syömiseni laitan tästä lähtien "kirjoihin ja kansiin".

        Aamukahvin kanssa söin kaksi porkkanaa.

        Hyvää päivän alkua kaikille!

        Aurinkokin näkyy pilkistelevän pilven raosta. Eilen illalla myöhään satoi kuin saavista kaataen ja ukkonenkin jyrisi.

        kun on pois ja vielä parempi kun ei ole ,tuullut lisää jota minä vähän ajattelin että niinkin voi käydä, se täydellinen liikkumattomuus.

        Hienoa kun lupailit ilmoitella täydellisesti syömisesi ja painon pudotuksesi ja tietysti liikunnonkin.
        Mutta pieni varotuksen poikanen, älä nyt innoisassi aloita liian lujalla kuurilla, että käytä sitä vaakaa joka sinullakin on.
        liikuntoakin jossain vaiheessa pääset harrastamaan, kunhan tervehdyt hyvin, ymmärrän hyvin kuinka mielesi tekee jo liikkeelle, kaikkea hyvää toivon sinulle, ja pikaista paranemista.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        ajattelin että jos heittäis tän työtuolin pois niin eiköhän alkais laihtumaan ja vähenisi tämän koneenkin äärellä istuminen tai seisoskelu.
        Onnittelen kuitenkin sinua että olet niin hyvin tervehtynyt ja laihduttaminenkin on hyvässä vauhdissa.

        Pelkään omalta osaltani että lipsuminen syömisissä tekee takapakkia kun eilenkin iltapäivällä söin annoksen paistettuja muikkuja, olin kyllä ajatellutkin sen markkinareissun ateriaksi enkä päivällä muuta paljon syönytkään.

        Nyt aamulla söin yhden ruisleivänviipaleen ja vähemmän juustoa päälle, onhan ihme jos ei paino putoa.

        iha miekkii ihmettelen et miks siu painois ei puttoo :))) DD
        muikut markkinoilla oli kyl hyvä ratkasu, nii eiköhä se paino ala puota!


    • taas sain nukkuu pitkää, mut vallvottuuki tuli yöllä. Ei siint sit muuta, mut nyt on taas jo loppuviikko, pittää todeta että kyllä aika menee nopeasti. Teilä on yksi viikko taas takanapäi, nyt sitten kertomaan minkälaista oli eilinen päivä ja tuliko liikuttuu?

      On tuo uudistus huono siltä osin, ko tullee niitä sähköposteja ilma pyytämättä. Sais olla toisinpäin, sitte kun haluaa nii painais ruksin.

      • Taas on yksi syyspäivä valjennut, viikot vierii että huiske käy, kohta ollaan Joulussa.

        Eiliset syönnit.

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo10.00 20 gr ruisleipää(45) 10 gr voimariinia(72) 100gr tomaattia (20) 100 gr kurkkua (12) lehtisalaattia(14)

        klo 12.00 päiväkahvi omenapiirakkaa palanen (320) siinä meni kolmannes vuorokauden ruuista

        klo 14.00 banaani(90)

        klo 16.00 kalakeittoa (90) 20gr sulatejuustoa(60) 40 gr ruisleipää (90)

        klo 19.00 iltakahvi 2 voileipäkeksiä (66)

        myöhemmin kevytviili(110) rkl. hilloa(40)

        Koko päivän kalorit 1029.

        Viikko on mennyt näin tarkkaan laskien, ja aika hyvin olen ruodussa pysynyt, ja aika helppoakin on ollut. Kun liikkuu tuolla ulkona paljon, niin ei siellä tule syömiset edes mieleen. Mutta tiedän, että tilanne vaikeutuu, kun ulkotyöt loppuu, ja talvi tulee. Nyt on vielä otettava tilaisuudesta kaikki irti,että saan sen urakan Jouluun tehtyä. Se vielä parasta, että oma ukkokin epäili, sanoi, että on liian vähän aikaa jouluun. Luulisi tuon jo tietävän, kun on minua jo ensi vuonna viisikymmentä vuotta katsellut, että jos otan jonkun asiakseni, niin periksi en anna. On tässä näitä urakoita ollut, ei kai tämä nyt liene niin vaikea.
        No huomenna on taas se punnituspäivä, sitten katsotaan, miten jatketaan.Iloista lauantaipäivää kaikille!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Taas on yksi syyspäivä valjennut, viikot vierii että huiske käy, kohta ollaan Joulussa.

        Eiliset syönnit.

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo10.00 20 gr ruisleipää(45) 10 gr voimariinia(72) 100gr tomaattia (20) 100 gr kurkkua (12) lehtisalaattia(14)

        klo 12.00 päiväkahvi omenapiirakkaa palanen (320) siinä meni kolmannes vuorokauden ruuista

        klo 14.00 banaani(90)

        klo 16.00 kalakeittoa (90) 20gr sulatejuustoa(60) 40 gr ruisleipää (90)

        klo 19.00 iltakahvi 2 voileipäkeksiä (66)

        myöhemmin kevytviili(110) rkl. hilloa(40)

        Koko päivän kalorit 1029.

        Viikko on mennyt näin tarkkaan laskien, ja aika hyvin olen ruodussa pysynyt, ja aika helppoakin on ollut. Kun liikkuu tuolla ulkona paljon, niin ei siellä tule syömiset edes mieleen. Mutta tiedän, että tilanne vaikeutuu, kun ulkotyöt loppuu, ja talvi tulee. Nyt on vielä otettava tilaisuudesta kaikki irti,että saan sen urakan Jouluun tehtyä. Se vielä parasta, että oma ukkokin epäili, sanoi, että on liian vähän aikaa jouluun. Luulisi tuon jo tietävän, kun on minua jo ensi vuonna viisikymmentä vuotta katsellut, että jos otan jonkun asiakseni, niin periksi en anna. On tässä näitä urakoita ollut, ei kai tämä nyt liene niin vaikea.
        No huomenna on taas se punnituspäivä, sitten katsotaan, miten jatketaan.Iloista lauantaipäivää kaikille!

        Alkaa aina samoin,tullut tavaksi..
        klo 6.00 kaksi kpp mustaa kahvia,2 paahtoleipää,minilettaa,kevytleikkele siivut..2 kpl
        klo 11.30 lämmitin vanhaa siskonmakkarakeittoa.. vettä juomaksi
        klo 15.30 mustaa kahvia 2 kpp
        klo 18.00 tein kevytrahkaa (Vaniljakastiketta,rahkaa,banaanin, puoli desiä kauraryyniä ,sitoo sen kivasti,ettei ole liian löysää) söin juuri desin sitä..2 siivua ruisleipää,minilettaa,juustonsiivut-
        Enpä muuta syönyt..


      • Seku
        irkku-37 kirjoitti:

        Alkaa aina samoin,tullut tavaksi..
        klo 6.00 kaksi kpp mustaa kahvia,2 paahtoleipää,minilettaa,kevytleikkele siivut..2 kpl
        klo 11.30 lämmitin vanhaa siskonmakkarakeittoa.. vettä juomaksi
        klo 15.30 mustaa kahvia 2 kpp
        klo 18.00 tein kevytrahkaa (Vaniljakastiketta,rahkaa,banaanin, puoli desiä kauraryyniä ,sitoo sen kivasti,ettei ole liian löysää) söin juuri desin sitä..2 siivua ruisleipää,minilettaa,juustonsiivut-
        Enpä muuta syönyt..

        Eilen söin todella vähän, koska en oikein ehtinyt, sillä treenasin niin paljon.

        Minulla on muistissa pääkoppani kovalevyllä kaikki mitä panen suuhuni, mutta en viitsisi

        kirjoittaa niitä tänne. Ruokien punnitsemistakaan en ala harjoittaa, vaikka niin pontevasti lupasinkin.

        Kolmessa viikossa paino oli kuitenkin pudonnut 800 gr, joten pyörätuolilla liikkuvalle se on aivan hyvä tulos.

        Tuo kyynärsauvoilla kävelemään opettelu ottaa voimille.
        Kun mies kävi eilen terveyskeskuksessa tarjoamassa tuolia, vaihtaakseen sen rollaattoriin, niin fysioterapian tytötpä haluavat minut maanantaiaamuna sinne esittämään kävelenkö oikein niillä sauvoilla. Vääränlainen kävely rasittaa kohtuuttomasti, niin he olivat sanoneet.

        Kälätin vastaan, etten mene, mutta ukko sanoi on se mentävä.
        OK, mennään sitten oikeaoppista kävelyä oppimaan.

        Mukavaa, "terveellistä" lauantaita kaikille!


      • Seku kirjoitti:

        Eilen söin todella vähän, koska en oikein ehtinyt, sillä treenasin niin paljon.

        Minulla on muistissa pääkoppani kovalevyllä kaikki mitä panen suuhuni, mutta en viitsisi

        kirjoittaa niitä tänne. Ruokien punnitsemistakaan en ala harjoittaa, vaikka niin pontevasti lupasinkin.

        Kolmessa viikossa paino oli kuitenkin pudonnut 800 gr, joten pyörätuolilla liikkuvalle se on aivan hyvä tulos.

        Tuo kyynärsauvoilla kävelemään opettelu ottaa voimille.
        Kun mies kävi eilen terveyskeskuksessa tarjoamassa tuolia, vaihtaakseen sen rollaattoriin, niin fysioterapian tytötpä haluavat minut maanantaiaamuna sinne esittämään kävelenkö oikein niillä sauvoilla. Vääränlainen kävely rasittaa kohtuuttomasti, niin he olivat sanoneet.

        Kälätin vastaan, etten mene, mutta ukko sanoi on se mentävä.
        OK, mennään sitten oikeaoppista kävelyä oppimaan.

        Mukavaa, "terveellistä" lauantaita kaikille!

        lihakeittoa ja ruisleipää söin eilen mutta voimattomaksi menin, kalusteoperaatio oli rasittava vaikka pienet on huoneet ja pienet kalusteet kesken on se työ vieläkin.
        Omenoita ostin aamulenkilläni - vihreitä.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Alkaa aina samoin,tullut tavaksi..
        klo 6.00 kaksi kpp mustaa kahvia,2 paahtoleipää,minilettaa,kevytleikkele siivut..2 kpl
        klo 11.30 lämmitin vanhaa siskonmakkarakeittoa.. vettä juomaksi
        klo 15.30 mustaa kahvia 2 kpp
        klo 18.00 tein kevytrahkaa (Vaniljakastiketta,rahkaa,banaanin, puoli desiä kauraryyniä ,sitoo sen kivasti,ettei ole liian löysää) söin juuri desin sitä..2 siivua ruisleipää,minilettaa,juustonsiivut-
        Enpä muuta syönyt..

        en tosin tiedä paljonko siskonmakkara soppaa söit,
        mutta muuta söit hyvinkin nuukasti, hyvä niin.
        Huomenaamulla vaa-alle ja kiiruusti, ilmoitat minullekin.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Taas on yksi syyspäivä valjennut, viikot vierii että huiske käy, kohta ollaan Joulussa.

        Eiliset syönnit.

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo10.00 20 gr ruisleipää(45) 10 gr voimariinia(72) 100gr tomaattia (20) 100 gr kurkkua (12) lehtisalaattia(14)

        klo 12.00 päiväkahvi omenapiirakkaa palanen (320) siinä meni kolmannes vuorokauden ruuista

        klo 14.00 banaani(90)

        klo 16.00 kalakeittoa (90) 20gr sulatejuustoa(60) 40 gr ruisleipää (90)

        klo 19.00 iltakahvi 2 voileipäkeksiä (66)

        myöhemmin kevytviili(110) rkl. hilloa(40)

        Koko päivän kalorit 1029.

        Viikko on mennyt näin tarkkaan laskien, ja aika hyvin olen ruodussa pysynyt, ja aika helppoakin on ollut. Kun liikkuu tuolla ulkona paljon, niin ei siellä tule syömiset edes mieleen. Mutta tiedän, että tilanne vaikeutuu, kun ulkotyöt loppuu, ja talvi tulee. Nyt on vielä otettava tilaisuudesta kaikki irti,että saan sen urakan Jouluun tehtyä. Se vielä parasta, että oma ukkokin epäili, sanoi, että on liian vähän aikaa jouluun. Luulisi tuon jo tietävän, kun on minua jo ensi vuonna viisikymmentä vuotta katsellut, että jos otan jonkun asiakseni, niin periksi en anna. On tässä näitä urakoita ollut, ei kai tämä nyt liene niin vaikea.
        No huomenna on taas se punnituspäivä, sitten katsotaan, miten jatketaan.Iloista lauantaipäivää kaikille!

        Ei kannata antaa periksi, ja ethän ole sellaisen luonteen saanutkaan,
        eteenpäin vaan sitkeästi, ja jos huomaa itse mitä on virheitä tehnyt
        niin korjata voi aina.

        Kerroit tuolla aiemmin että ostit monivitamiinia,
        ei se pahitteksi ole vaikka kuurin aikana syö monivitamiinia.
        minä aion jatkaa ravintolisien syöntiä niinkauan kuin paino tasaantuu.

        Ja onhan minun ruokavalintani niinkuin sovellettu painon pudotukseen sopivaksi,
        eli saman suuntainen. Eli ei tässä mässäillä rasvaisilla eikä makeilla ruuilla.

        Aamulla on se jännä päivä!


      • Seku kirjoitti:

        Eilen söin todella vähän, koska en oikein ehtinyt, sillä treenasin niin paljon.

        Minulla on muistissa pääkoppani kovalevyllä kaikki mitä panen suuhuni, mutta en viitsisi

        kirjoittaa niitä tänne. Ruokien punnitsemistakaan en ala harjoittaa, vaikka niin pontevasti lupasinkin.

        Kolmessa viikossa paino oli kuitenkin pudonnut 800 gr, joten pyörätuolilla liikkuvalle se on aivan hyvä tulos.

        Tuo kyynärsauvoilla kävelemään opettelu ottaa voimille.
        Kun mies kävi eilen terveyskeskuksessa tarjoamassa tuolia, vaihtaakseen sen rollaattoriin, niin fysioterapian tytötpä haluavat minut maanantaiaamuna sinne esittämään kävelenkö oikein niillä sauvoilla. Vääränlainen kävely rasittaa kohtuuttomasti, niin he olivat sanoneet.

        Kälätin vastaan, etten mene, mutta ukko sanoi on se mentävä.
        OK, mennään sitten oikeaoppista kävelyä oppimaan.

        Mukavaa, "terveellistä" lauantaita kaikille!

        Onko se ylös kirjoittaminen sitten niin työlästä, ettet viitsi.
        Olisi se meille lukijoille hyvää tietoa, pysytään vähän kärryillä.
        Mutta minkäs teet, kun et ilmoita kuin suurpiirteisesti.

        Sinulla on jokin asia siitä ylöskirjaamisessa, miksi vaikenet.
        mutta mikä se on ?

        Sitten on vaikea ottaa minunkin kantaa, ja muidenkin.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        lihakeittoa ja ruisleipää söin eilen mutta voimattomaksi menin, kalusteoperaatio oli rasittava vaikka pienet on huoneet ja pienet kalusteet kesken on se työ vieläkin.
        Omenoita ostin aamulenkilläni - vihreitä.

        Lihakeitto ja omenat maistuu siulle, ja voimat meni, mitähä huonekaluja siirsitkään.
        Mene nyt kuitenkin huomen aamulla vaa-alle ja katso miten on käynyt ? ja kerro
        meillekin.


      • jjoutava
        monica kirjoitti:

        Onko se ylös kirjoittaminen sitten niin työlästä, ettet viitsi.
        Olisi se meille lukijoille hyvää tietoa, pysytään vähän kärryillä.
        Mutta minkäs teet, kun et ilmoita kuin suurpiirteisesti.

        Sinulla on jokin asia siitä ylöskirjaamisessa, miksi vaikenet.
        mutta mikä se on ?

        Sitten on vaikea ottaa minunkin kantaa, ja muidenkin.

        semmoista vaan kun en pysty keittiön valtiattaren ohjelmiin kovinpaljon vaikuttamaan,
        yritän luovia siinä ja valita mitä laitan suuhuni ja kuinkapaljon.
        Nämä sisätyöt ei ole oikein mun heiniä niisä vähän väsyn.
        Kiloja on tarkoitus pudotella kun kerrankin alkuun pääsin.


      • monica kirjoitti:

        Onko se ylös kirjoittaminen sitten niin työlästä, ettet viitsi.
        Olisi se meille lukijoille hyvää tietoa, pysytään vähän kärryillä.
        Mutta minkäs teet, kun et ilmoita kuin suurpiirteisesti.

        Sinulla on jokin asia siitä ylöskirjaamisessa, miksi vaikenet.
        mutta mikä se on ?

        Sitten on vaikea ottaa minunkin kantaa, ja muidenkin.

        jo vastasin Sekun puolesta luulin että minäkin olen suurpiirteinen ollut, eihän se pidäkään paikkaansa.
        Outoa tämä on kun ei iana tiiä kenelle viesti on, aivot saavat treeniä, lisää treeniä, enemmän treeniä.


      • Seku
        jjoutava5 kirjoitti:

        jo vastasin Sekun puolesta luulin että minäkin olen suurpiirteinen ollut, eihän se pidäkään paikkaansa.
        Outoa tämä on kun ei iana tiiä kenelle viesti on, aivot saavat treeniä, lisää treeniä, enemmän treeniä.

        Monica kysyi kuinka voi olla niin vaikeaa kirjata ylös kaikkea syömistään.

        Minulla on ainakin kaksi syytä.

        Ensiksikin, meillä on tässä lähellä puutarhassa monenlaista vähäkalorista naposteltavaa, joten jos syön marjoja, herneitä ja porkkanan, omenan tai tomaatin, niin en tule merkinneeksi sitä ylös.

        Ehkä sellainen pieni välipala pitääkin näläntunteen poissa, joten en tule syöneeksi mitään "hyvää", rasvaista.

        Toinen syy on se, että luulen muiden ikävystyvän, jos listaan ruokiani täällä.
        Itsekään en oikein välittäisi lukea:

        - "aamulla kahvia, korppu"
        - "lounaaksi keitto ja leipapala" jne....

        Päivästä toiseen.

        Painonpudotuksen aikaisista kokemuksista ja tuntemuksista kyllä kuulisin, ja luen sellaisista, mutta minusta kohdallani on mielekästä tälläinen kontrolli, ettei syö liikaa ja tietää mitä ruoka-aineita kuuluisi laihduttajan välttää.

        Kyllä minä laihdutan ja laihdun.


      • Seku kirjoitti:

        Monica kysyi kuinka voi olla niin vaikeaa kirjata ylös kaikkea syömistään.

        Minulla on ainakin kaksi syytä.

        Ensiksikin, meillä on tässä lähellä puutarhassa monenlaista vähäkalorista naposteltavaa, joten jos syön marjoja, herneitä ja porkkanan, omenan tai tomaatin, niin en tule merkinneeksi sitä ylös.

        Ehkä sellainen pieni välipala pitääkin näläntunteen poissa, joten en tule syöneeksi mitään "hyvää", rasvaista.

        Toinen syy on se, että luulen muiden ikävystyvän, jos listaan ruokiani täällä.
        Itsekään en oikein välittäisi lukea:

        - "aamulla kahvia, korppu"
        - "lounaaksi keitto ja leipapala" jne....

        Päivästä toiseen.

        Painonpudotuksen aikaisista kokemuksista ja tuntemuksista kyllä kuulisin, ja luen sellaisista, mutta minusta kohdallani on mielekästä tälläinen kontrolli, ettei syö liikaa ja tietää mitä ruoka-aineita kuuluisi laihduttajan välttää.

        Kyllä minä laihdutan ja laihdun.

        laihdutus perustuu, niin siitä tietysti puhumme, ja niin varmaan painonvartioissakin, jossa olet aikoinasi ollut. Mistäs muusta me puhumme painonpudotuksessa kuin ruuasta ja sen määristä, ja kun ne tiedämme millä määrällä kukin onnistuu pudottamaan, niin joku toinen voi ottaa esimerkkiä.

        Onhan se tietysti hankalaa kun puskista noukkii marjoja suuhunsa mutta niissä voi kuitata noin,,,,,,,,
        Ja jos lipsumisia tapahtuu, ei meikäläinen tiedä mitään mitä on tullut syödyksi, eli pidän reilunpana kertoa niin, olemme kaikki kärryillä, missä mennään.

        Mutta sinä päätät omat asiasi. kiva lause tuo,,, minä laihdutan ja laihdun.


      • monica kirjoitti:

        Ei kannata antaa periksi, ja ethän ole sellaisen luonteen saanutkaan,
        eteenpäin vaan sitkeästi, ja jos huomaa itse mitä on virheitä tehnyt
        niin korjata voi aina.

        Kerroit tuolla aiemmin että ostit monivitamiinia,
        ei se pahitteksi ole vaikka kuurin aikana syö monivitamiinia.
        minä aion jatkaa ravintolisien syöntiä niinkauan kuin paino tasaantuu.

        Ja onhan minun ruokavalintani niinkuin sovellettu painon pudotukseen sopivaksi,
        eli saman suuntainen. Eli ei tässä mässäillä rasvaisilla eikä makeilla ruuilla.

        Aamulla on se jännä päivä!

        En minä koskaan syö paljoa,siksi minusta onkin ihmeellistä,että olen saanut tämän lisä makkaran vyötärölle..Niin,sitä keittoa,aina juuri lautasellisen..Usein liemen kaadan pois,kun en tykkää..
        Kai se vaan on niin,että aineenvaihdunta hidastuu ,kun ikää tulee.. Pitää miettiä,mitä jättää pois..
        Minun pääni,vaan herkästi särkee,josa ei mitään kunnolla syö..huimausta tulee..
        No,katson huomenna,onko mitään lähtenyt.. Öitä! t.Irkku


    • huomenta taas vaan, näin kauan taas nukuin, ja kerronkin heti että
      laskin huumoria tuolla toisessa ketjussa ja näköjään kävi niin että
      jotkut otti sen todesta, nimittäin kirjoitin että minä lähden palstalta.
      Ajattelin matkia muita niinkuin leikilläni,,,,,, siksi kerron teille totuuden, eli,
      en häippäse minnekkään.

      No ny te kävitte vaa-alla ja mielellänne tulette ilmoittamaan meille muillekin painonne!
      Täällä odotetaan mielenkiinnolla.

      • Ja ensin ilmoitus, että minä en lähde täältä ketjulta minnekkään, ennenkuin luudan kanssa ajetaan. Viikko on mennyt taas, ja tavoite on vähän lähempänä. Ja tuskimpa ilman tätä ketjua olisi. Olen päättänyt jatkaa ihan samalla tavalla. Joka murun lasken ja mittaan, muuten se ei minulla onnistu. Ja lisään hommaan vielä veden juonnin. Nyt en ole liiemmin juonut, muuta kun palan painikkeeksi. Laitan joka aamu jääkaappiin kaksi litran kannua vettä, ja juon ne päivän mittaan. Nukkumaan en mene ennenkuin kannut on tyhjänä.

        Eiliset syönnit:
        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 20 gr ruisleipää(45) 10gr voimariinia(72) 2dl puuroa (90) 100gr tomaattia(20) lasi maitoa(20)

        klo päiväkahvit, 2 voileipäkeksiä (66)

        klo 16.30. 100 gr perunaa(85) 100gr porkkanaa(35) 100gr sienisalaattia(57) pieni porsaanfile(130) 2 palaa näkkäriä(90) 100gr tomaattia(24)

        klo 19.30. iltakahvit, 2 pietä korppua(80)

        vielä illalla pieni kevyt jogurtti(48)
        koko päivän annokset 962 kaloria, vaikka iltaruoka oli tosi runsas, hyvä kun syödä jaksoi. minusta tämä laskeminen ei ole vaikeaa., kun hyvin monissa tuotteissa, lihoissa ja leikkeleissä on jo kaloriamäärät kappaleestakin ilmoitettu, niin ei tartte aina kirjoista lärätä.Ja sitten se tärkein ,olen laihtunut viikon aikana tasan kilon, puolen viikon maissa näytti siltä, että enemmänkin menee, mutta tähän jäi, ja olen siihen hyvin tyytyväinen. Nyt on paino puonnut 4.8 kg ja puoliväli tavoitteessa häämöttää. Tiedän kyllä, että huonoja viikkojakin on tulossa, että tyhjä on vielä riemusta kiljahdella. Tässä on ollut niin hyvää liikuntaakin apuna, kaikki nuo marja ja sieni reissut, ja pihan haravoinnit. Kyllä ne pudotukset pienenee, kun sukkaa ruvetaan kutomaan.
        Mutta tästä jatketaan eteenpäin, ja katsotaan mitä se ensi viikko tuo tullessaan. Ja kaikki kirjaan ylös, muuten minä pian sieppailen sitä ja tätä, ja sitten menee homma plörinäksi. Hyvää sunnuntaita teille kaikille! Minä menen juomaan sitä vettä, ja lähden tekemään yhden sienireissun ennenkuin sade alkaa.


      • Kosteaa on mutta ei sada tällähetkellä.

        Leikinlasku on niin ylimenny ettei tiedä kuka vastaa tosissaan tai on vastaavinaan leikkiin tosissaan.

        Mutta asiaan; täten ilmoitan käyneeni vaa'alla ja painoni oli aloittaessa 100 kg nyt painan 96,3 kg
        pudotusta viikossa 0,2 KG
        Vastoin todennäköisyyslaskelmiani laihtumista oli tapahtunut - ihmeellistä.

        Eilen söin Aamulla kahvi, viipale ruisleipää, vähän juustoa.
        klo 10,30 omena, klo11 peruna, jauhelihapihvi, tomaatti, viipale ruisleipää, lasi piimää.
        iltap. kahvi, mustikka piiralkkaa.
        klo 17 omena, jauhelihapihvi, kananmuna, salaattia.
        ilatee, viipale vaaleaa leipää.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Ja ensin ilmoitus, että minä en lähde täältä ketjulta minnekkään, ennenkuin luudan kanssa ajetaan. Viikko on mennyt taas, ja tavoite on vähän lähempänä. Ja tuskimpa ilman tätä ketjua olisi. Olen päättänyt jatkaa ihan samalla tavalla. Joka murun lasken ja mittaan, muuten se ei minulla onnistu. Ja lisään hommaan vielä veden juonnin. Nyt en ole liiemmin juonut, muuta kun palan painikkeeksi. Laitan joka aamu jääkaappiin kaksi litran kannua vettä, ja juon ne päivän mittaan. Nukkumaan en mene ennenkuin kannut on tyhjänä.

        Eiliset syönnit:
        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 20 gr ruisleipää(45) 10gr voimariinia(72) 2dl puuroa (90) 100gr tomaattia(20) lasi maitoa(20)

        klo päiväkahvit, 2 voileipäkeksiä (66)

        klo 16.30. 100 gr perunaa(85) 100gr porkkanaa(35) 100gr sienisalaattia(57) pieni porsaanfile(130) 2 palaa näkkäriä(90) 100gr tomaattia(24)

        klo 19.30. iltakahvit, 2 pietä korppua(80)

        vielä illalla pieni kevyt jogurtti(48)
        koko päivän annokset 962 kaloria, vaikka iltaruoka oli tosi runsas, hyvä kun syödä jaksoi. minusta tämä laskeminen ei ole vaikeaa., kun hyvin monissa tuotteissa, lihoissa ja leikkeleissä on jo kaloriamäärät kappaleestakin ilmoitettu, niin ei tartte aina kirjoista lärätä.Ja sitten se tärkein ,olen laihtunut viikon aikana tasan kilon, puolen viikon maissa näytti siltä, että enemmänkin menee, mutta tähän jäi, ja olen siihen hyvin tyytyväinen. Nyt on paino puonnut 4.8 kg ja puoliväli tavoitteessa häämöttää. Tiedän kyllä, että huonoja viikkojakin on tulossa, että tyhjä on vielä riemusta kiljahdella. Tässä on ollut niin hyvää liikuntaakin apuna, kaikki nuo marja ja sieni reissut, ja pihan haravoinnit. Kyllä ne pudotukset pienenee, kun sukkaa ruvetaan kutomaan.
        Mutta tästä jatketaan eteenpäin, ja katsotaan mitä se ensi viikko tuo tullessaan. Ja kaikki kirjaan ylös, muuten minä pian sieppailen sitä ja tätä, ja sitten menee homma plörinäksi. Hyvää sunnuntaita teille kaikille! Minä menen juomaan sitä vettä, ja lähden tekemään yhden sienireissun ennenkuin sade alkaa.

        et ole turhaan ahkeroinut painosi kanssa, hyvää tulosta olet saanut aikaan
        melkein 5 kg se on hyvä saavutus , tästä nyt näkee kun ei anna mieliteoille
        valtaa niin kyllä tulosta tulee, ja kun muistaa että jos on lipsahtanut, niin
        vetäsee takasin seuraavana päivänä, niinkuin on puhuttukin.

        Se vesikannu on oiva muistuttaja siitä, että se pitääkin olla tyhjä
        nukkumaaan menessä.

        Viikkopudotuksesi oli tosi hyvä 1 kg ja on todettava että se vaaka on ollut
        hyvänä apuna, kun voi punnita kalorinsa mitä popsii. Nyt kun saisit
        keskeytymättä edelleen putoamaan, niin olisi oikein hyvä.

        Sillä nyt jo tiedät ruuat mistä kokoat päivän ruokatarpeesi.
        Jatkoa uudelle alkavalle viikolle.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        Kosteaa on mutta ei sada tällähetkellä.

        Leikinlasku on niin ylimenny ettei tiedä kuka vastaa tosissaan tai on vastaavinaan leikkiin tosissaan.

        Mutta asiaan; täten ilmoitan käyneeni vaa'alla ja painoni oli aloittaessa 100 kg nyt painan 96,3 kg
        pudotusta viikossa 0,2 KG
        Vastoin todennäköisyyslaskelmiani laihtumista oli tapahtunut - ihmeellistä.

        Eilen söin Aamulla kahvi, viipale ruisleipää, vähän juustoa.
        klo 10,30 omena, klo11 peruna, jauhelihapihvi, tomaatti, viipale ruisleipää, lasi piimää.
        iltap. kahvi, mustikka piiralkkaa.
        klo 17 omena, jauhelihapihvi, kananmuna, salaattia.
        ilatee, viipale vaaleaa leipää.

        kun ei ole tullutkaan lisää painoa, jota vähän ajatelin,
        itseasiassa sinulta on painoa pois yhteensä 3kg 700 gr
        Mutta siihen se on toistaseksi jäänyt, nimittäin sinulla
        oli tuo sama paino ollutkin.....

        Päivän ruoka annoksesi tuntuu taas olevan kohdallaan,
        alotappas nyt uusi viikko, sinnittelemällä ilman herkkupaloja,
        jos se onnistuu johtajattarelta.

        Mutta kyllä on hienoa että aina vaan uudelleen lähdet
        pudotus peliin mukaan, kyllä ne kilot sitten karisee pikkuhiljaa.
        Sinnikästä jatkoa sinulle.


      • monica kirjoitti:

        kun ei ole tullutkaan lisää painoa, jota vähän ajatelin,
        itseasiassa sinulta on painoa pois yhteensä 3kg 700 gr
        Mutta siihen se on toistaseksi jäänyt, nimittäin sinulla
        oli tuo sama paino ollutkin.....

        Päivän ruoka annoksesi tuntuu taas olevan kohdallaan,
        alotappas nyt uusi viikko, sinnittelemällä ilman herkkupaloja,
        jos se onnistuu johtajattarelta.

        Mutta kyllä on hienoa että aina vaan uudelleen lähdet
        pudotus peliin mukaan, kyllä ne kilot sitten karisee pikkuhiljaa.
        Sinnikästä jatkoa sinulle.

        Aamulla: kahvia ja pieni ,kotipulla.
        Päivällä: jauheliharisottoa( vähän rasvaista 10%,oli rasiassa merkintä)
        Iltapäivällä kahvia..1 paahtoleivänsiivu,pistin appelsiinimarmelaadia, ei ole ainakaan sitä rasvaa..
        Illalla: raejuustoa,tomaattia,ruisleipää minilettaa..
        Pojan karkkien seasta,etsin salmiakit,, niitä jokunen..ei ole rasvaa.. vähän kaloreita ..

        Punnitus,eipä ole paljoa viikossa pudonnut,n.300g.. Nyt yhteensä 3kg300g
        Leipää pitäisi ,jokapäivä,muutama siivu..Ruisleipä on terveellistä..Ei voi kahvin kanssa sitä,närästää..
        Me jatkamme.. Moikka t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Aamulla: kahvia ja pieni ,kotipulla.
        Päivällä: jauheliharisottoa( vähän rasvaista 10%,oli rasiassa merkintä)
        Iltapäivällä kahvia..1 paahtoleivänsiivu,pistin appelsiinimarmelaadia, ei ole ainakaan sitä rasvaa..
        Illalla: raejuustoa,tomaattia,ruisleipää minilettaa..
        Pojan karkkien seasta,etsin salmiakit,, niitä jokunen..ei ole rasvaa.. vähän kaloreita ..

        Punnitus,eipä ole paljoa viikossa pudonnut,n.300g.. Nyt yhteensä 3kg300g
        Leipää pitäisi ,jokapäivä,muutama siivu..Ruisleipä on terveellistä..Ei voi kahvin kanssa sitä,närästää..
        Me jatkamme.. Moikka t.Irkku

        Nuukasti on painosi pudonnut, mutta älä nyt jätä mitään pois,
        vaan teeppä joitain muutoksia vielä, minä tekisin sinuna niin, että
        pullat, rahkaherkut, ja marmelaadit, karkit vaihtaisin pois ja tilalle
        katsoisin jotain muuta, mistä tykkäät mutta ei makeita kalorisia
        välipaloja.
        mandariinit, omenat, muutkin hedelmät mutta karkin sijasta ota
        suuhusi vaikka rusinoita, kuivattuja luumuja, pähkinöitä ym.

        Kokeileppa nyt ensiviikolla tällaista systeemiä


    • Hyvää huomenta teille, nyt alotettaa uus viikko taas , ja uuden kilon pudotusta,
      jos ei nyt kiloa niin ehkä puoli kiloakin ois jo hyvä. Sitkeesti ja sisulla eteenpäin
      kohti kevyempää olotilaa, sen eteen kannattaa ponnistella, ja onha se hyvä ote
      itsestäänkin, et pystyy moiseen suoritukseen. Et ponnisteluja taas alkavalle viikolle.

      ps. Sekulle terveisiä,,,,,, rohkenen lähettää koko tiimin puolesta.

      • mutta oli se kuitenkin eilen sen 0,2 kg alempana kuin Mökiltä 30.8 viestissäni, silloin 96,5 ja eilen 96,3
        Hyvin muistat kuitenkin mutta tarkkana minun pitää olla nuitten rammojen kanssa.

        En ole nopean laihduttamisen kannalla kestävämpi laihtuminen luulisin tulevan hitaammin.
        Heikotusta vanha työmies ei halua tuntea, jokainenhan taaplaa tyylillään.

        Eilen söin aamaulla se kahvi juustoleipä viipale.
        klo 11 omena ensin, peruna, kyljys, tomaatti, kurkkua, ruisleipä viipale, piimää,
        iltap kahvi ja mustikkapiirakkaa.
        klo 17 , omena, peruna, 2 nakkia, ruisleipäviipale tomaatti.
        iltatee vaalea leipa


      • jjoutava5 kirjoitti:

        mutta oli se kuitenkin eilen sen 0,2 kg alempana kuin Mökiltä 30.8 viestissäni, silloin 96,5 ja eilen 96,3
        Hyvin muistat kuitenkin mutta tarkkana minun pitää olla nuitten rammojen kanssa.

        En ole nopean laihduttamisen kannalla kestävämpi laihtuminen luulisin tulevan hitaammin.
        Heikotusta vanha työmies ei halua tuntea, jokainenhan taaplaa tyylillään.

        Eilen söin aamaulla se kahvi juustoleipä viipale.
        klo 11 omena ensin, peruna, kyljys, tomaatti, kurkkua, ruisleipä viipale, piimää,
        iltap kahvi ja mustikkapiirakkaa.
        klo 17 , omena, peruna, 2 nakkia, ruisleipäviipale tomaatti.
        iltatee vaalea leipa

        Syksy on sitten jo auttamattomasti tullut, sisälläkin tuntuu vähän viileältä, täytyy laittaa uuniin tulet, niin tulee vähän kotoisampi olo.-Eilen satoi melkein koko päivän, että ulkona liikkumiset jäi vähiin, yhden sienireissun ennätin tehdä aamulla. Ja se veden juonti oli äkkiseltään aika urakka, kun ei yhtään janottanut. Mutta kannut tyhjentyi kuitenkin.

        Eiliset syönnit:

        klo 7.00 Mustaa kahvia

        klo 10.00 2 dl ohrajauhopuuroa(90) ruisleipäviipale(45) lasi maitoa (120) 2 siivua palvikinkkua (26) 10gr voimariinia(72)

        klo 13.00 päiväkahvit, pullapalanen (80)

        klo 14.00 100gr tomaattia

        klo 16.30 100 gr perunoita, (85) 100 gr porkkanoita,(35) 100gr sienisalaattia(57) pieni porsaanfile(130)
        ruisleipäviipale (45)
        karkki, jostain ihan hyppäsi suuhun (22)


        klo 19.30 iltakahvit 2 voileipäkeksiä(66) Myöhemmin uuni omena (120)

        Palanpainikkeeksi meni 2 litraa vettä, vaikka vähän tökkikin.

        koko päivän annokset 1013 kaloria

        Tuo on yllättävää, että kun syö kaksi voileipäkeksiä ilman päällystä, ja yhden karkin, niin on melkein kymmenesosa päivän ruuista suissa. Että ei se oikein niitä pikku sieppaamisia kestä. Ja että kuluttaa ne voileipäkeksit, ja sen karkin, täytyy kävellä puolituntia, 4 kilometrin tuntivauhtia. Niin sanottiin kirjassa. Täytyy lukea, ja opiskella tässä sivussa. Mukavaa alkanutta viikko teille kaikille, pysykää ruodussa!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Syksy on sitten jo auttamattomasti tullut, sisälläkin tuntuu vähän viileältä, täytyy laittaa uuniin tulet, niin tulee vähän kotoisampi olo.-Eilen satoi melkein koko päivän, että ulkona liikkumiset jäi vähiin, yhden sienireissun ennätin tehdä aamulla. Ja se veden juonti oli äkkiseltään aika urakka, kun ei yhtään janottanut. Mutta kannut tyhjentyi kuitenkin.

        Eiliset syönnit:

        klo 7.00 Mustaa kahvia

        klo 10.00 2 dl ohrajauhopuuroa(90) ruisleipäviipale(45) lasi maitoa (120) 2 siivua palvikinkkua (26) 10gr voimariinia(72)

        klo 13.00 päiväkahvit, pullapalanen (80)

        klo 14.00 100gr tomaattia

        klo 16.30 100 gr perunoita, (85) 100 gr porkkanoita,(35) 100gr sienisalaattia(57) pieni porsaanfile(130)
        ruisleipäviipale (45)
        karkki, jostain ihan hyppäsi suuhun (22)


        klo 19.30 iltakahvit 2 voileipäkeksiä(66) Myöhemmin uuni omena (120)

        Palanpainikkeeksi meni 2 litraa vettä, vaikka vähän tökkikin.

        koko päivän annokset 1013 kaloria

        Tuo on yllättävää, että kun syö kaksi voileipäkeksiä ilman päällystä, ja yhden karkin, niin on melkein kymmenesosa päivän ruuista suissa. Että ei se oikein niitä pikku sieppaamisia kestä. Ja että kuluttaa ne voileipäkeksit, ja sen karkin, täytyy kävellä puolituntia, 4 kilometrin tuntivauhtia. Niin sanottiin kirjassa. Täytyy lukea, ja opiskella tässä sivussa. Mukavaa alkanutta viikko teille kaikille, pysykää ruodussa!

        että onko täällä kukaan käynyt tarinoimassa, mutta ei. Miten minusta tuntuu, että homma on jotenkin hiljentynyt.Eikö meitä alussa ollut enemmän? Älkää nyt vain lopettako, kyllä ehdottomasti kannattaa olla mukana, jos kerran ylipainoa on, niin näin porukassa se onnistuu. Tietenkin jos on jo ennestään niin laiha. että mahanahka ottaa selkärankaan kiini, niin turhaahan se sitten on. Kylläkai jokaisella nyt on aikaa senverran, että käväisee kirjoittamassa mitä kuuluu. Ja siihenkin on hyvä konsti, kun nousee vähän ennen ylösnousua, ja menee vielä illalla myöhemmin nukkumaan. Sieltä sitä aikaa tulee.
        Ja missä se Sekukin on , kun ei kuulu eikä näy? Ja uusia ihmisiä voisi tulla mukaan, on niitä pullukoita tuolla liikenteessä, olen ihan itse nähnyt, ei ole kuulopuheita. Tulkaa ihmeessä mukaan, tämä on kivaakin!


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        että onko täällä kukaan käynyt tarinoimassa, mutta ei. Miten minusta tuntuu, että homma on jotenkin hiljentynyt.Eikö meitä alussa ollut enemmän? Älkää nyt vain lopettako, kyllä ehdottomasti kannattaa olla mukana, jos kerran ylipainoa on, niin näin porukassa se onnistuu. Tietenkin jos on jo ennestään niin laiha. että mahanahka ottaa selkärankaan kiini, niin turhaahan se sitten on. Kylläkai jokaisella nyt on aikaa senverran, että käväisee kirjoittamassa mitä kuuluu. Ja siihenkin on hyvä konsti, kun nousee vähän ennen ylösnousua, ja menee vielä illalla myöhemmin nukkumaan. Sieltä sitä aikaa tulee.
        Ja missä se Sekukin on , kun ei kuulu eikä näy? Ja uusia ihmisiä voisi tulla mukaan, on niitä pullukoita tuolla liikenteessä, olen ihan itse nähnyt, ei ole kuulopuheita. Tulkaa ihmeessä mukaan, tämä on kivaakin!

        Minä kävin terveyskeskuksessa kävelytreeneissä.

        Sain opastusta kuinka kyynärsauvoilla kävellään, ettei rasita itseään liikaa. Se on nimittäin paljon rankempaa kuin normaali kävely, vaikka vauhti ei päätä huimaa.

        Sitten syötyäni kevyt viilin mustaviinimarjojen kanssa, sekä pari porkkanaa, laiton hernekeittoa(laitoimme kimpassa) uuniin kypsymään.
        Sen valmistuminen vie aikansa, koska herneitä ei ollut liotettu.

        Minulla on painon hallinta aina mielessäni, jopa niin, että olen alkanut tarkkailla muita ihmisiä
        sillä silmällä, että tuolla naisella, tai miehellä olisi syytä pudottaa painoaan.
        Tai sitten oli muuten vain aikaa fysioterapeutille pääsyä odotellessani katsella ympärilleni.

        Sitten kun olemme marja- liisan kanssa joulun aikoihin melko solakoita likkoja, niin se vaara siinä on, että meistä sukeutuu oikeita läski poliiseja.
        Muistetaan kuitenkin, että ylpeys voi käydä lankeemuksen edellä.

        Niin minulle ainakin on ennen käynyt näissä laihdutusjutuissa.


      • Seku kirjoitti:

        Minä kävin terveyskeskuksessa kävelytreeneissä.

        Sain opastusta kuinka kyynärsauvoilla kävellään, ettei rasita itseään liikaa. Se on nimittäin paljon rankempaa kuin normaali kävely, vaikka vauhti ei päätä huimaa.

        Sitten syötyäni kevyt viilin mustaviinimarjojen kanssa, sekä pari porkkanaa, laiton hernekeittoa(laitoimme kimpassa) uuniin kypsymään.
        Sen valmistuminen vie aikansa, koska herneitä ei ollut liotettu.

        Minulla on painon hallinta aina mielessäni, jopa niin, että olen alkanut tarkkailla muita ihmisiä
        sillä silmällä, että tuolla naisella, tai miehellä olisi syytä pudottaa painoaan.
        Tai sitten oli muuten vain aikaa fysioterapeutille pääsyä odotellessani katsella ympärilleni.

        Sitten kun olemme marja- liisan kanssa joulun aikoihin melko solakoita likkoja, niin se vaara siinä on, että meistä sukeutuu oikeita läski poliiseja.
        Muistetaan kuitenkin, että ylpeys voi käydä lankeemuksen edellä.

        Niin minulle ainakin on ennen käynyt näissä laihdutusjutuissa.

        Siellähän sinä olit! Ajattelin että olet jo meidät jättänyt. Eihän meistä mitään läskipoliiseja tule, saadaan vain pois kymmenen kiloa kipeitten jalkojen päältä. Katsos, kun söisi suu, vetäisi vatsa, vaan ei kestä hennot sääret!


      • Seku kirjoitti:

        Minä kävin terveyskeskuksessa kävelytreeneissä.

        Sain opastusta kuinka kyynärsauvoilla kävellään, ettei rasita itseään liikaa. Se on nimittäin paljon rankempaa kuin normaali kävely, vaikka vauhti ei päätä huimaa.

        Sitten syötyäni kevyt viilin mustaviinimarjojen kanssa, sekä pari porkkanaa, laiton hernekeittoa(laitoimme kimpassa) uuniin kypsymään.
        Sen valmistuminen vie aikansa, koska herneitä ei ollut liotettu.

        Minulla on painon hallinta aina mielessäni, jopa niin, että olen alkanut tarkkailla muita ihmisiä
        sillä silmällä, että tuolla naisella, tai miehellä olisi syytä pudottaa painoaan.
        Tai sitten oli muuten vain aikaa fysioterapeutille pääsyä odotellessani katsella ympärilleni.

        Sitten kun olemme marja- liisan kanssa joulun aikoihin melko solakoita likkoja, niin se vaara siinä on, että meistä sukeutuu oikeita läski poliiseja.
        Muistetaan kuitenkin, että ylpeys voi käydä lankeemuksen edellä.

        Niin minulle ainakin on ennen käynyt näissä laihdutusjutuissa.

        et pittää opetella kainalosauvoilla kävelemmään, nimittäin siinä käy ussein niin että kainalotkin kipeytyy jos ei ossaa oikein käyttää sauvoja, muistan lukeneeni näin. Pittääköhän paikkansa kun olet juuri opin saanut Seku ?
        Sanottiinko siitä mitään siellä ?

        Toinen asia, kyllä siinä on vinha perä kun on itse laihduttanut niin katseet menee helposti ylipainoisiin ja ajatukset on vähän saman suuntaiset kuin sinullakin. Ne omat ajatukset ja teot teetättää mielessä tällaisia arviointia toisista ihmisistä.

        Hyvää hernerokkapäivää ja tuleeko pannari kans, eikös nää kuulukkin yhteen . Mutta kiusaus on varmaan liian suuri.


      • Seku
        monica kirjoitti:

        et pittää opetella kainalosauvoilla kävelemmään, nimittäin siinä käy ussein niin että kainalotkin kipeytyy jos ei ossaa oikein käyttää sauvoja, muistan lukeneeni näin. Pittääköhän paikkansa kun olet juuri opin saanut Seku ?
        Sanottiinko siitä mitään siellä ?

        Toinen asia, kyllä siinä on vinha perä kun on itse laihduttanut niin katseet menee helposti ylipainoisiin ja ajatukset on vähän saman suuntaiset kuin sinullakin. Ne omat ajatukset ja teot teetättää mielessä tällaisia arviointia toisista ihmisistä.

        Hyvää hernerokkapäivää ja tuleeko pannari kans, eikös nää kuulukkin yhteen . Mutta kiusaus on varmaan liian suuri.

        Monica, ne ovat nykyään sellaiset lyhkäisemmät, kyynärpään alapuolelle ulottuvat, mutta kyllä käsivarret kipeytyvät. Onneksi myöskin kiinteytyvät samalla.

        Eilen luonani vieraillut ystävätär sanoi, että oli kysynyt apteekista sitä Alli laihdutuslääkettä, mutta ei raaskinut ostaa kun se on niin kallista.

        En hoksannut sanoa, että ostetaan ensimmäinen purkki kimpassa ja jos se on toimivaa, niin sitten jatketaan ostamista kumpikin eikseen.
        Hän suositteli myöskin sellaista voimistelupalloa, minkä oli ostanut.

        Voisi kai sitä kokeilla kaikkea, niinkuin tukena tässä projektissa.

        Nyt on sanottava, etten yhtään ihmettele, että Esao myi esikoisoikeutensa veljelleen Jacobille. (Raamatussa kerrottu)Kysehän oli hernekeitosta.
        Meidän keittiöstä tulee mahtavan herkullinen hernekeiton tuoksu.

        Hyvää ruokahalua....siis hyvää jatkoa kaikille!


    • Hyvvää alkuiltaa porukalle, nyt täytyy tehdä poikkeus, teen alotuksen tännään,
      ihan siintä syystä kun minä lähden aamulla aikasin Terveys Kesk pittää olla siellä jo
      ennen 9 ja kun vielä pittää aamulla käyvä suihkussa ja pestä ja laittaa tukkakin
      nii minä ajattelin avata ketjun tännää.

      Minä menen verikokeisiin jotka jäi pariviikkoa sitten ottamatta, otetaan
      kolesterooli, sokeri ja maksan arvot, sit otetaa vielä sydänfilmi, niin minulla
      on aamu niin kiireinen että en ehdi konneelle vissiin lainkaa.

      Mutta nyt onki hyvä tilaisuus ketoo mitä kaikkea on tännää syöty ja mitä
      nyt illalla vielä suuhunne panette, yhtä hyvin voi jättää huomiseksikin,
      ja kerotte, miten on muutenkin menny ? Onko liikuntoa
      ollut tarpeeksi, kun ilmat on olleet suotuisat täälläpäin ainankin.

      Onko nälkä kurninut vatsassa, vai onko jo helppoa laihdutta niihin odotan
      teiltä vastauksia. Mutta jatketaan eteenpäin koko porukka.

      Hyvää illanjatkoa,

      • Piti kertoa niistä syömisistä. Jotenkin on tänään tuntunut siltä, että ei tartte syödä mitään. Ei mitään puputtamis tarvetta, ja oikein on hyvä olo. Olisiko se tuo veden juonti. Se kaksi litraa on mennyt jo tänään ihan helposti.
        no ne syömiset:
        klo 7.00 sitä pelkkää kahvia

        klo 10.00 100gr tomaattia(20) 100gr kurkkua(12) 100gr sienisalaattia(28) 50gr lehtisalaattia(8) Näistä tarvikkeista tuli ihan suuri lautasellinen salaattia, ihan syödä asti.ja kalorioita vain 68

        klo 12.00 Keitin puuroa kokonaisista ohraryyneistä, otin sitä kahvikupillisen, 100gr (105)
        klo 13 päiväkahvit yksi pieni korppu(40)

        klo 16.50 200gr kaalilaatikkoa(130) 20gr ruisleipää(45) 100grtomaattia(20) 50gr kurkkua(10)"20gr voimariinia päivän annos, ei mennyt sekään, (72) yksi jauhelihapihvi(180) Annos oli ihan suuri, maha tuli täyteen

        klo 20.00 iltakahvi 2 korppua( 80) en ole saanut kulutettua kuin 750 kaloria, ja maha on ihan pullollaan, ja syömistä on ollut ihan riittävästi. Enkä syö enää mitään. Laskin kalorit ihan kahteen kertaan, siihen se jäi.
        No jospa saan huomenna kulutettua enemmän.


      • jjoutava
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Piti kertoa niistä syömisistä. Jotenkin on tänään tuntunut siltä, että ei tartte syödä mitään. Ei mitään puputtamis tarvetta, ja oikein on hyvä olo. Olisiko se tuo veden juonti. Se kaksi litraa on mennyt jo tänään ihan helposti.
        no ne syömiset:
        klo 7.00 sitä pelkkää kahvia

        klo 10.00 100gr tomaattia(20) 100gr kurkkua(12) 100gr sienisalaattia(28) 50gr lehtisalaattia(8) Näistä tarvikkeista tuli ihan suuri lautasellinen salaattia, ihan syödä asti.ja kalorioita vain 68

        klo 12.00 Keitin puuroa kokonaisista ohraryyneistä, otin sitä kahvikupillisen, 100gr (105)
        klo 13 päiväkahvit yksi pieni korppu(40)

        klo 16.50 200gr kaalilaatikkoa(130) 20gr ruisleipää(45) 100grtomaattia(20) 50gr kurkkua(10)"20gr voimariinia päivän annos, ei mennyt sekään, (72) yksi jauhelihapihvi(180) Annos oli ihan suuri, maha tuli täyteen

        klo 20.00 iltakahvi 2 korppua( 80) en ole saanut kulutettua kuin 750 kaloria, ja maha on ihan pullollaan, ja syömistä on ollut ihan riittävästi. Enkä syö enää mitään. Laskin kalorit ihan kahteen kertaan, siihen se jäi.
        No jospa saan huomenna kulutettua enemmän.

        Kyllä se on helppoa kun sen osaa.
        Ainakin näyttää helpolta, ohi vaan karamellista ja jäätelöeskimoista ei tarvitse pysähty'y joka pöydän ääreen.

        Eilen oli tavalliset omenat ja kasvikset lihaperunalaatikkoa, ja klo 17 mustaamakkaraa ja 2 perunaa, ruisleipää ja kevytviili, kun kaupungissa olen oppinut syömään viilin kanelin ja sokerin kanssa, niin ei se maistu ilman niitä.

        Herkulliselta näyttää Marja-liisan vähäkalorinen ruokavalio ja vettä, sitä en muista varmaan aina tarpeeksi juoda.


      • Seku
        jjoutava kirjoitti:

        Kyllä se on helppoa kun sen osaa.
        Ainakin näyttää helpolta, ohi vaan karamellista ja jäätelöeskimoista ei tarvitse pysähty'y joka pöydän ääreen.

        Eilen oli tavalliset omenat ja kasvikset lihaperunalaatikkoa, ja klo 17 mustaamakkaraa ja 2 perunaa, ruisleipää ja kevytviili, kun kaupungissa olen oppinut syömään viilin kanelin ja sokerin kanssa, niin ei se maistu ilman niitä.

        Herkulliselta näyttää Marja-liisan vähäkalorinen ruokavalio ja vettä, sitä en muista varmaan aina tarpeeksi juoda.

        Eilen oli ruokana hernekeittoa, sekä on tänään ja olisi huomenna ja varmaan koko viikon, mutta sanoin, että pannaan pakastimeen.

        Nyt kun pystyn jo touhuilemaan keittiössä yhtä ja toista, niin alan ottaa tuon ruokatalouden hoitaakseni.

        Ymmärränhän minä ukkoanikin. Hän tekee ruokaa aina suurina annoksina, ettei tarvitse

        monta kertaa päivässä kokata, senkun lämmittää valmiin ruuan.

        Hernekeitossa tuskin on paljon kaloreita? Miten siinä olisikaan, koska koko soppa koostuu herneistä ja lihasta.

        Jos ei sada, niin menen tänään käppäilemään ulos, se ruma, mutta käytännöllinen kipsikenkä jalassa .

        Pyörätuolia ei ole enää, onneksi. Se tarpeellinen röttelö jätettiin eilen terv. keskukseen.

        Kun tulen täysin kuntoon, niin pitää alkaa maalailla oven pieliä, sillä törmäilin tuolilla oviin ja seiniin .


      • jjoutava kirjoitti:

        Kyllä se on helppoa kun sen osaa.
        Ainakin näyttää helpolta, ohi vaan karamellista ja jäätelöeskimoista ei tarvitse pysähty'y joka pöydän ääreen.

        Eilen oli tavalliset omenat ja kasvikset lihaperunalaatikkoa, ja klo 17 mustaamakkaraa ja 2 perunaa, ruisleipää ja kevytviili, kun kaupungissa olen oppinut syömään viilin kanelin ja sokerin kanssa, niin ei se maistu ilman niitä.

        Herkulliselta näyttää Marja-liisan vähäkalorinen ruokavalio ja vettä, sitä en muista varmaan aina tarpeeksi juoda.

        terveyteen niinkuin sinullakin, huomioit että olisi
        verenpaine vähän laskenut. sehän on iloinen yllätys, ja kun
        lisää putoaa paino niin, korjausta varmaan tulee lisää. eli
        sinä olet jo saanut terveyttä laihdutuksen myötä,
        kannattaa jatkaa.

        Hömm, hömmm mustaa makkaraa,,,, hyvää,,, mutta niin rasvaista.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Piti kertoa niistä syömisistä. Jotenkin on tänään tuntunut siltä, että ei tartte syödä mitään. Ei mitään puputtamis tarvetta, ja oikein on hyvä olo. Olisiko se tuo veden juonti. Se kaksi litraa on mennyt jo tänään ihan helposti.
        no ne syömiset:
        klo 7.00 sitä pelkkää kahvia

        klo 10.00 100gr tomaattia(20) 100gr kurkkua(12) 100gr sienisalaattia(28) 50gr lehtisalaattia(8) Näistä tarvikkeista tuli ihan suuri lautasellinen salaattia, ihan syödä asti.ja kalorioita vain 68

        klo 12.00 Keitin puuroa kokonaisista ohraryyneistä, otin sitä kahvikupillisen, 100gr (105)
        klo 13 päiväkahvit yksi pieni korppu(40)

        klo 16.50 200gr kaalilaatikkoa(130) 20gr ruisleipää(45) 100grtomaattia(20) 50gr kurkkua(10)"20gr voimariinia päivän annos, ei mennyt sekään, (72) yksi jauhelihapihvi(180) Annos oli ihan suuri, maha tuli täyteen

        klo 20.00 iltakahvi 2 korppua( 80) en ole saanut kulutettua kuin 750 kaloria, ja maha on ihan pullollaan, ja syömistä on ollut ihan riittävästi. Enkä syö enää mitään. Laskin kalorit ihan kahteen kertaan, siihen se jäi.
        No jospa saan huomenna kulutettua enemmän.

        Olet oppinut löytämään ne ruuat joilla nälän tunne lähtee,
        lihomatta silti yhtään, niin eikö olekkin mukavaa kun vielä
        tietää laihtuvansa.
        Pidän normaalia enemmän, vedenjuontia hyvinkin tärkeänä, että jatka vaan
        kyllä vatsa siihen tottuu. Hyvää jatkoa edelleen.

        ps. On mukava seurata, kun ilmoitat tarkasti punnitsemasi ruuat.


      • Seku kirjoitti:

        Eilen oli ruokana hernekeittoa, sekä on tänään ja olisi huomenna ja varmaan koko viikon, mutta sanoin, että pannaan pakastimeen.

        Nyt kun pystyn jo touhuilemaan keittiössä yhtä ja toista, niin alan ottaa tuon ruokatalouden hoitaakseni.

        Ymmärränhän minä ukkoanikin. Hän tekee ruokaa aina suurina annoksina, ettei tarvitse

        monta kertaa päivässä kokata, senkun lämmittää valmiin ruuan.

        Hernekeitossa tuskin on paljon kaloreita? Miten siinä olisikaan, koska koko soppa koostuu herneistä ja lihasta.

        Jos ei sada, niin menen tänään käppäilemään ulos, se ruma, mutta käytännöllinen kipsikenkä jalassa .

        Pyörätuolia ei ole enää, onneksi. Se tarpeellinen röttelö jätettiin eilen terv. keskukseen.

        Kun tulen täysin kuntoon, niin pitää alkaa maalailla oven pieliä, sillä törmäilin tuolilla oviin ja seiniin .

        Seku herkutteli sillä ihanalla hernekeitolla, ja se on lämmittäen vieläkin parempaa.
        halpa ja hyvä ruoka,,,,,,, hyvä kun olet innostunut asiasta, mutta jätä se Alli ostamatta,
        et sinä sitä tarvi, onnistut kyllä muutenkin. sen pallon suhteen olen myös epäuskonen,
        älä osta sitäkään, heiluta, vääntele, kääntele ja venuttele itseäsi aamutuimaan kun kuuntelet uutisia.
        pirteätä jatkoa.


    • hyvää huomenta, aloitanpa taas tavanomaisesti, on tosi hyvä tunne kun jokainen tiimiläinen on saanut kiloja pois, vaikkei kovi paljoa, mut nyt on hyvä jatkaa tavoitetta. Liikunnasta minä muistutan, olis hyvä kun maisitsette siitä myöskin, ettei vaan ole jäänyt pois, sehän on hyvinkin tärkeää painon pudotuksessa.
      Mitä eilen söitte, tulkaahan kertomaan.

      • jjoutava

        ja hyvää huomenta. Koneen emolevy vetelee viimesiään, eikä tätä kannata korjauttaa enää.
        Myös huomenna menen mökille pikkupuun tekoon muutaman puun kaadan, siellä ollaan ensviikkoon asti.

        Laihutusta en jätä sitä tulen jatkamaan niin tyytyväinen olen siihen tulokseen mitä tämä tiimi minussa on aikaan saanu.
        Uusi kone on hankittava, toivon että saan siirrettyä ohjelmat uuteen koneeseen.

        Hyvää jatkoa kaikille syksyyn ja painonkevennykseen.


      • jjoutava kirjoitti:

        ja hyvää huomenta. Koneen emolevy vetelee viimesiään, eikä tätä kannata korjauttaa enää.
        Myös huomenna menen mökille pikkupuun tekoon muutaman puun kaadan, siellä ollaan ensviikkoon asti.

        Laihutusta en jätä sitä tulen jatkamaan niin tyytyväinen olen siihen tulokseen mitä tämä tiimi minussa on aikaan saanu.
        Uusi kone on hankittava, toivon että saan siirrettyä ohjelmat uuteen koneeseen.

        Hyvää jatkoa kaikille syksyyn ja painonkevennykseen.

        Taas on uusi päivä aluillaan, ja tämä painon hallinta jatkuu.Olen jo oppinut tämän rytmin, vai liekö maha oppinut, joten suurempia vastoinkäymisiä ei ole ollut.Ja itsekkin tunnen jo että jotain on pudonnut. Eilen käytiin vähän kaupoilla, ja katselin kun sinne oli tullut niin nättejä puseroita, mutta mitään en ostanut, sitten jouluksi ostetaan jotain myös itselle, nyt pidetään vain vanhoja, niitähän on komerot pullollaan.Ja kun sillä ei kuulema olekkaan niin väliä, miltä ihminen näyttää, suurempi merkitys on sillä, miten olemustaan kantaa, ja miten kohtaa toisen ihmisen.Hymyyn tarvitaan neljäätoista kasvojen lihasta, joten muistakaa hymyillä, siihen aina vastataan hymyllä!

        Eiliset syönnit:

        klo 7.00: mustaa kahvia

        klo 10.00: 100gr tomaattia (20) 100gr kurkkua(12) 50 gr lehtisalaattia(8) 50gr sieniä, vähän suolattuja(20)
        pienipala ruisleipää(45) yksi keitetty muna(85)

        klo 13.00 päiväkahvi kylässä, viipale paahtoleipää(40) voimariini 10gr päivän annos(72) Kukaan ei tuputtanut muuta, tietävät, että mulle on tyhjä tuputella.

        klo 16.00 100gr perunoita (80), 100gr porkkanoita (40) 50gr sieniä(40) valkokastiketta(80) ruisleipää(45) 200gr broileria(320) Katsokaa miten paljon syötävää, ja sopii vielä diettiin.

        yksi karkki, ukko tarjosi, söin pois pyörimästä (22)

        klo 19.30 iltakahvit, 2 pientä korppua

        myöhemmin yksi rasvaton, mutta makeutettu jogurtti (85)

        Koko päivän ruuat 1094, että vielä sopivat puoleen siitä, mitä se 70 kiloinen kevyttä työtä tekevä kuluttaa.
        Eilinen päivä meni plörinäksi liikunnan kannalta, kun oltiin siellä kaupoilla ja kylässä, mutta tänään lähden heti vaan ulos puuhastelemaan, ja iltapäivällä mennään mökille ja käyn vielä uimassakin jos tarkenen, lämmintä on kuitenkin luvattu. Tsempit kaikille TERRORISTEILLE! Niin meitä eilen tuolla yhdellä palstalla nimitettiin! Monigan terroristit!


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Taas on uusi päivä aluillaan, ja tämä painon hallinta jatkuu.Olen jo oppinut tämän rytmin, vai liekö maha oppinut, joten suurempia vastoinkäymisiä ei ole ollut.Ja itsekkin tunnen jo että jotain on pudonnut. Eilen käytiin vähän kaupoilla, ja katselin kun sinne oli tullut niin nättejä puseroita, mutta mitään en ostanut, sitten jouluksi ostetaan jotain myös itselle, nyt pidetään vain vanhoja, niitähän on komerot pullollaan.Ja kun sillä ei kuulema olekkaan niin väliä, miltä ihminen näyttää, suurempi merkitys on sillä, miten olemustaan kantaa, ja miten kohtaa toisen ihmisen.Hymyyn tarvitaan neljäätoista kasvojen lihasta, joten muistakaa hymyillä, siihen aina vastataan hymyllä!

        Eiliset syönnit:

        klo 7.00: mustaa kahvia

        klo 10.00: 100gr tomaattia (20) 100gr kurkkua(12) 50 gr lehtisalaattia(8) 50gr sieniä, vähän suolattuja(20)
        pienipala ruisleipää(45) yksi keitetty muna(85)

        klo 13.00 päiväkahvi kylässä, viipale paahtoleipää(40) voimariini 10gr päivän annos(72) Kukaan ei tuputtanut muuta, tietävät, että mulle on tyhjä tuputella.

        klo 16.00 100gr perunoita (80), 100gr porkkanoita (40) 50gr sieniä(40) valkokastiketta(80) ruisleipää(45) 200gr broileria(320) Katsokaa miten paljon syötävää, ja sopii vielä diettiin.

        yksi karkki, ukko tarjosi, söin pois pyörimästä (22)

        klo 19.30 iltakahvit, 2 pientä korppua

        myöhemmin yksi rasvaton, mutta makeutettu jogurtti (85)

        Koko päivän ruuat 1094, että vielä sopivat puoleen siitä, mitä se 70 kiloinen kevyttä työtä tekevä kuluttaa.
        Eilinen päivä meni plörinäksi liikunnan kannalta, kun oltiin siellä kaupoilla ja kylässä, mutta tänään lähden heti vaan ulos puuhastelemaan, ja iltapäivällä mennään mökille ja käyn vielä uimassakin jos tarkenen, lämmintä on kuitenkin luvattu. Tsempit kaikille TERRORISTEILLE! Niin meitä eilen tuolla yhdellä palstalla nimitettiin! Monigan terroristit!

        Tässä yksi monican terroristi:)))

        Aurinko paistaa kauniisti ja minä lähden tämän palstakierrokseni jälkeen ulos, en lenkille, mutta kävellä koikkelehtimaan kyynärsuvoilla.

        Olen syönyt tänään öljyssä paistettua kesäkurpitsaa ja sipulia, lasin maitoa, kaksi omenaa.

        Hernekeiton panimme pakkaseen. Kuka hullu sitä nyt monta päivää syö.
        On se itse tehty hyvää. Monicakin kysyi oliko, ja kyllä oli, sekä edullista ruokaa. Minä ainakin olen
        hintatietoinen. Miehellekin olen laittanut "kauppalapun" mukaan kun menee kauppaan.
        Saahan sitä ruokaankin tuhlattua vaikka kuinka paljon, jos ei ole tarkkana.

        PS. Kesäkurpitsan kanssa paistoin kyllä pienen palan lenkkimakkaraa.


      • jjoutava kirjoitti:

        ja hyvää huomenta. Koneen emolevy vetelee viimesiään, eikä tätä kannata korjauttaa enää.
        Myös huomenna menen mökille pikkupuun tekoon muutaman puun kaadan, siellä ollaan ensviikkoon asti.

        Laihutusta en jätä sitä tulen jatkamaan niin tyytyväinen olen siihen tulokseen mitä tämä tiimi minussa on aikaan saanu.
        Uusi kone on hankittava, toivon että saan siirrettyä ohjelmat uuteen koneeseen.

        Hyvää jatkoa kaikille syksyyn ja painonkevennykseen.

        että innostuneena haluat jatkaa vaan,,, se on oikein!
        Viihtysää oloa mökillä ja reipasta työntekoa.
        Se on hyvää ja mukavaa, tuo ulkotyö.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Taas on uusi päivä aluillaan, ja tämä painon hallinta jatkuu.Olen jo oppinut tämän rytmin, vai liekö maha oppinut, joten suurempia vastoinkäymisiä ei ole ollut.Ja itsekkin tunnen jo että jotain on pudonnut. Eilen käytiin vähän kaupoilla, ja katselin kun sinne oli tullut niin nättejä puseroita, mutta mitään en ostanut, sitten jouluksi ostetaan jotain myös itselle, nyt pidetään vain vanhoja, niitähän on komerot pullollaan.Ja kun sillä ei kuulema olekkaan niin väliä, miltä ihminen näyttää, suurempi merkitys on sillä, miten olemustaan kantaa, ja miten kohtaa toisen ihmisen.Hymyyn tarvitaan neljäätoista kasvojen lihasta, joten muistakaa hymyillä, siihen aina vastataan hymyllä!

        Eiliset syönnit:

        klo 7.00: mustaa kahvia

        klo 10.00: 100gr tomaattia (20) 100gr kurkkua(12) 50 gr lehtisalaattia(8) 50gr sieniä, vähän suolattuja(20)
        pienipala ruisleipää(45) yksi keitetty muna(85)

        klo 13.00 päiväkahvi kylässä, viipale paahtoleipää(40) voimariini 10gr päivän annos(72) Kukaan ei tuputtanut muuta, tietävät, että mulle on tyhjä tuputella.

        klo 16.00 100gr perunoita (80), 100gr porkkanoita (40) 50gr sieniä(40) valkokastiketta(80) ruisleipää(45) 200gr broileria(320) Katsokaa miten paljon syötävää, ja sopii vielä diettiin.

        yksi karkki, ukko tarjosi, söin pois pyörimästä (22)

        klo 19.30 iltakahvit, 2 pientä korppua

        myöhemmin yksi rasvaton, mutta makeutettu jogurtti (85)

        Koko päivän ruuat 1094, että vielä sopivat puoleen siitä, mitä se 70 kiloinen kevyttä työtä tekevä kuluttaa.
        Eilinen päivä meni plörinäksi liikunnan kannalta, kun oltiin siellä kaupoilla ja kylässä, mutta tänään lähden heti vaan ulos puuhastelemaan, ja iltapäivällä mennään mökille ja käyn vielä uimassakin jos tarkenen, lämmintä on kuitenkin luvattu. Tsempit kaikille TERRORISTEILLE! Niin meitä eilen tuolla yhdellä palstalla nimitettiin! Monigan terroristit!

        keitetystä kananmunasta saa yllättävän paljon kaloreita, kuin 85 se oli suuri yllätys. Jugurtissa on myöskin melko hyvin kalorioita. (makeutettu).
        Juu,,,,, hymy ei maksa mitään ja laulussakin sanotaan,,,, hymy huulet aina huomataan jne.

        Eipä ole muuta sanottavaa kuin porskutellaan eteenpäin vaan.


      • Seku kirjoitti:

        Tässä yksi monican terroristi:)))

        Aurinko paistaa kauniisti ja minä lähden tämän palstakierrokseni jälkeen ulos, en lenkille, mutta kävellä koikkelehtimaan kyynärsuvoilla.

        Olen syönyt tänään öljyssä paistettua kesäkurpitsaa ja sipulia, lasin maitoa, kaksi omenaa.

        Hernekeiton panimme pakkaseen. Kuka hullu sitä nyt monta päivää syö.
        On se itse tehty hyvää. Monicakin kysyi oliko, ja kyllä oli, sekä edullista ruokaa. Minä ainakin olen
        hintatietoinen. Miehellekin olen laittanut "kauppalapun" mukaan kun menee kauppaan.
        Saahan sitä ruokaankin tuhlattua vaikka kuinka paljon, jos ei ole tarkkana.

        PS. Kesäkurpitsan kanssa paistoin kyllä pienen palan lenkkimakkaraa.

        ei nyt senttään mitään terroja olla, huomasitko minulta tuli vähän kauniimmin se sana, jota joku viljeli. unohdetaan se sana..... Vähällä ruualla olet pärjännyt tähän menessä,
        Ruokien hinnoista,,,,, kyllä niihin saa uppoamaan tuhottomia määriä, ja minä pruukaan sanoa että kun VC- käy niin ei yhtään huomaaa kuinka kallista ruokaa on syönyt, eli ei se jätös ole sen parempaa.
        Toivottavasti kilot karisee.


      • jjoutava
        monica kirjoitti:

        että innostuneena haluat jatkaa vaan,,, se on oikein!
        Viihtysää oloa mökillä ja reipasta työntekoa.
        Se on hyvää ja mukavaa, tuo ulkotyö.

        tänäpäivänä ihan hyvin.
        Eilen jumittu yhtenään, hiiren komentoja ei totellu, ajattelin että selevä tapaus emolevy pskana.

        Jospa ei tarvittekaan vielä uusia konetta, oottelen jos saavat kehitettyä XP tä paremmaksi ku se Vistaki on mikälie.
        Huomenna sitte lähetään mökille ja se on sitten hernerokkapäivä siellä Roosassa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      98
      1956
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      240
      1582
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      894
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      825
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      771
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      724
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      709
    Aihe