Onko järkeä sorsastuksessa osa 2

äly hoi..

14

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaten:

      Kyllä sorsastuksessa enemmän järkeä on,kuin pössyttelyssäsi kälyisessä betoniyksiössäsi.
      Saa katsos raitista ilmaa ja kuntoa,toisin kuin sinunlaisesi soskun elätti!

    • oiva esimerkki

      siitä miten sinä tunnet metsästystä.

      Oletko koskaan kuullut ns. muuttoparvista?

      • että tuon

        aloittajan kaltaisilla "tietäjillä" olisi tietoa mistään mikä metsästykseen liittyy. Ne ei erota päätään perseestään ja turpa on siitä huolimatta aina auki. Taveja ja montaa muutakin lajia metsästetään suomessa enemmän kuin suomen pesintä on ja siihen on syynsä, mutta ei nämä räkätapit niistä syistä mitään ymmärrä.


      • että tuon kirjoitti:

        aloittajan kaltaisilla "tietäjillä" olisi tietoa mistään mikä metsästykseen liittyy. Ne ei erota päätään perseestään ja turpa on siitä huolimatta aina auki. Taveja ja montaa muutakin lajia metsästetään suomessa enemmän kuin suomen pesintä on ja siihen on syynsä, mutta ei nämä räkätapit niistä syistä mitään ymmärrä.

        osin metsästäjien huono laskutaito johtuu siitä, että he ovat yleensä räkä poskella kännissä ja siksi näkevät minkä tahansa eläimen vähintään kahtena. Siksipä, kun jokin kiltti hauva juoksentelee metsässä, niin hysteeriset metsästäjät ilmoittavat tällöin nähneensä verenhimoisen susilauman. Annahan sitten tällaisten urveloiden miettiä jotain sorsamääriä, heh heh.


      • pellester
        että tuon kirjoitti:

        aloittajan kaltaisilla "tietäjillä" olisi tietoa mistään mikä metsästykseen liittyy. Ne ei erota päätään perseestään ja turpa on siitä huolimatta aina auki. Taveja ja montaa muutakin lajia metsästetään suomessa enemmän kuin suomen pesintä on ja siihen on syynsä, mutta ei nämä räkätapit niistä syistä mitään ymmärrä.

        Koska lajien pesinnän laskenta on kaukana reaalitodellisuudesta. Koska useat yksilöt muuttavat syksyisin aluerajojemme läpi.


      • susianaalikko
        pellester kirjoitti:

        Koska lajien pesinnän laskenta on kaukana reaalitodellisuudesta. Koska useat yksilöt muuttavat syksyisin aluerajojemme läpi.

        kuuluu selkeästi kategoriaan räkätappi.


      • jlkjlj

        Siinä on täyttä faktaa heinätavin kannasta Suomessa, kyllä Birdlife tietää paremmin asian kuin joku peräkylän sorsastaja, joka ei tajua edes pitää 150 m etäisyyttä rantamökkeihin ampuessaan sorsia..


      • tavitaivas..
        että tuon kirjoitti:

        aloittajan kaltaisilla "tietäjillä" olisi tietoa mistään mikä metsästykseen liittyy. Ne ei erota päätään perseestään ja turpa on siitä huolimatta aina auki. Taveja ja montaa muutakin lajia metsästetään suomessa enemmän kuin suomen pesintä on ja siihen on syynsä, mutta ei nämä räkätapit niistä syistä mitään ymmärrä.

        mahtavaan tavisaaliseen on se, että suurin osa pimeässä ammuttuja metsästyskiellossa olevia lintuja "muuttuu" taveiksi.

        Pimeällä ampuminen tullaan onneksi kieltämään Suomessakin.


      • jepjep....

        Siis kirjoituksesi perusteella voidaan todeta selkeästi, että metsästäjät ampuvat kaikki heinätavit Suomesta ja sen jälkeen nelinkertaisen määrän muuttajia.

        Onpa ahnetta porukkaa, siinä on kyllä kohtuus kaukana.


    • naureskelija

      Suorastaan ällistyttävää typeryyttä ja moukkamaisuutta osoittaa "metsästäjiltä" tämäkin uutinen. Ei kai nyt joku voi olla niin tyhmä, että kuvittelisi moisen emävaleen menevän läpi? No kyllähän metsästäjäporukka tosiaan on niin umpityhmää sakkia. Senhän todistaa jo vastaukset tässäkin ketjussa. Eipä moisille luusereille voi juuri muuta kuin naureskella.

      • sano joo

        taas yks besservisser hornottaa täällä kännissä kun käki, saattaapi olla siinä nimeämisessä pari pikku juttua, tiedätkö tollikka mikä ero on heinäsorsalla ja sinisorsalla, tuskin tiedät.
        Eipä tienny pari vuotta sitten ympäristöministeriön korkea virkamies.
        Meinaan joissain osissa suomea tavallista tavia kutsutaan heinätaviksi, syytä en tiedä.
        Tämän tietävät uutisen liikkeele laittajat varsin hyvin, mutta tarkoitushan pyhittää keinot vai kuinka on hornottajan mieli tässä asiassa.


      • lintumies...
        sano joo kirjoitti:

        taas yks besservisser hornottaa täällä kännissä kun käki, saattaapi olla siinä nimeämisessä pari pikku juttua, tiedätkö tollikka mikä ero on heinäsorsalla ja sinisorsalla, tuskin tiedät.
        Eipä tienny pari vuotta sitten ympäristöministeriön korkea virkamies.
        Meinaan joissain osissa suomea tavallista tavia kutsutaan heinätaviksi, syytä en tiedä.
        Tämän tietävät uutisen liikkeele laittajat varsin hyvin, mutta tarkoitushan pyhittää keinot vai kuinka on hornottajan mieli tässä asiassa.

        Tässä kirjoituksessa näkyy hyvin että metsästäjät eivät tiedä höykäsenpölähtävää lintulajeista, ei edes niistä, joita ampuvat massoittain.

        "Jossain päin Suomea kutsutaan tavallista tavia heinätaviksii"!!! Että ihanko totta??
        Heinätavi ja tavi ovat kaksi aivan omaa lajia, heinätavi on harvalukuisempi. Ottakaahan vähän selvää asioista!

        Onnistuukohan tuo hirven ja jäniksenmetsästys ilman lajitunnistusongelmia, eipä varmaan ...:)


      • Tyräaho
        lintumies... kirjoitti:

        Tässä kirjoituksessa näkyy hyvin että metsästäjät eivät tiedä höykäsenpölähtävää lintulajeista, ei edes niistä, joita ampuvat massoittain.

        "Jossain päin Suomea kutsutaan tavallista tavia heinätaviksii"!!! Että ihanko totta??
        Heinätavi ja tavi ovat kaksi aivan omaa lajia, heinätavi on harvalukuisempi. Ottakaahan vähän selvää asioista!

        Onnistuukohan tuo hirven ja jäniksenmetsästys ilman lajitunnistusongelmia, eipä varmaan ...:)

        vaan on ettei lintumies sitten tiennyt mitä eroa on heinäsorsalla ja sinisorsalla ja sitten tulet tännee kehuskelemaan eiks ookki komeeta. Näillä kansan antamilla vanhoilla nimillä kutsutaan edelleen muutamia eläilajeja ja sille ei oikein voi mitään, mutta jotkut näyttää osaavan hyödyntää sitä sopivasti.


      • lfghjlkgj
        Tyräaho kirjoitti:

        vaan on ettei lintumies sitten tiennyt mitä eroa on heinäsorsalla ja sinisorsalla ja sitten tulet tännee kehuskelemaan eiks ookki komeeta. Näillä kansan antamilla vanhoilla nimillä kutsutaan edelleen muutamia eläilajeja ja sille ei oikein voi mitään, mutta jotkut näyttää osaavan hyödyntää sitä sopivasti.

        kyse koko ajan heinäTAVEISTA pösilö!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe