Meikatut +50 naiset

Nalli-Kallio

Paljon meikkaavat pettävät itseään, olen kokenut fiiliksen eihän toi voi olla se sama joka mukaan lähti eilen.

Sitä luulis että jo tällä ikää naamioituminen jäis vähemmälle, onneksi olen jo sen verran vanha ettei kaikkeen tarvi hyökätä, meinaan että klopitkin on alkaneet sitä tekemään.

Onko se turhamaisuutta, en tiedä, itselläkin sen verran jo ohimot harmaantuneet, että kauan ei mene kun pitää jo pohtia värjäämistä, onko se kellon kääntämistä?

130

1392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks kottarainen

Olettaisin että suurimmaksi osaksi turhamaisuutta ja varmaan joillakin sinkuilla pelko, että ei enää kelpaa jos ei ole hyvin meikattu ja tällätty.
      Itse meikkaan ainoastaan tansseihin lähtiessä hiukan ja hiuksetkin pukkaa harmaata kun jätin värjäämisen jo 7 vuotta sitten, nyt on kivasti raitoja omasta takaa, hih.
      Sinkkuna olen ajatellut, että minun ei ole pakko miellyttää kuin itseäni, jos en tällaisena kelpaa, niin so what. . .

• Nalli-Kallio

Ehkä myös että elämä ja mainosmiehet ovat opettaneet, että varmuutta saa kikkailemalla, mielestäni kuitenkin pitäis ollla samalta planeetalta ilman meikkiäkin, aina näin ei ole.

• valaistus suosii

Oletko muuten huomannut, että tanssipaikkojen valaistus on suosiolleni meille, oltiin sitten meikattuja tai ei.

• naisellinen nainen
        valaistus suosii kirjoitti:

Oletko muuten huomannut, että tanssipaikkojen valaistus on suosiolleni meille, oltiin sitten meikattuja tai ei.

hyvin määrin aina miellyttää

• Meikki vaan ei naamio

tapailla naisia päivänvalossa. Tulee karu totuus esille:DD Meikkaan koska olen tehnyt sitä viimeiset 40 vuotta. Miksi nyt pitäisi lopettaa?
        Sellaiset naiset kritisoivat meikkaavia naisia jotka ovat niin rumia ettei meikilläkään saa enää mitään korjattua:/

• valaistus suosii
        Meikki vaan ei naamio kirjoitti:

tapailla naisia päivänvalossa. Tulee karu totuus esille:DD Meikkaan koska olen tehnyt sitä viimeiset 40 vuotta. Miksi nyt pitäisi lopettaa?
        Sellaiset naiset kritisoivat meikkaavia naisia jotka ovat niin rumia ettei meikilläkään saa enää mitään korjattua:/

joo, mutta kun se valaistus suosii miehiäkin. Nekin on päivänvalossa 10 vuotta vanhemman näköisiä :-).

• HTZA

toisin.
        Meillä kun vietti vetää kauemmin kuin naisilla ja se vietti ei ole aina pelkkää läheisyyden ja hellyyden kaipuuta.
        Tars miehenä kans olla.
        Nallille voisi antaa neuvon että ei anna naisensa pestä meikkejä pois ennen kuin kotonaan.
        Pysyy se kapakan kutina päällä pitempään.
        Miesten meikkaus ja värjäys on tarpeetonta, tukka voi olla harmaa ja naama uurteilla, pääsia on että pylly on hyvin ja se erottuu. Ja kohtuullinen maha, mahaa pitää olla vähän.
        Naiset katsovat sitä pyllyä aina ja se on heille pääkriteeri valinnassa.

• Älä missaa

joo, mutta kun se valaistus suosii miehiäkin. Nekin on päivänvalossa 10 vuotta vanhemman näköisiä :-).

vanhetessaan, siis jos on luonnollista ikääntymistä, ei mitään huonojen elintapojen tuomaa.
        Jos löytyis jostain charmikkaasti harmaantunut, VAPAA, kuosissa oleva, ÄLYKÄS ja MUKAVA MIES niin täällä olis Nainen jolle kelpais sellainen. Varmaan kelpais monelle muullekin naiselle mutta tätä tarjousta EI kannata ohittaa koska galleriasivukin pullistelee kilpailijoista mutta ovat ihan liian nuoria (35-45- vuotiaita). :D

• 123-asd
        Nalli-Kallio kirjoitti:

Ehkä myös että elämä ja mainosmiehet ovat opettaneet, että varmuutta saa kikkailemalla, mielestäni kuitenkin pitäis ollla samalta planeetalta ilman meikkiäkin, aina näin ei ole.

Mainoksethan nää tekee. Mitä enennän meikkaat sitä nuoremmalta näytät!
        Näitten "asiantuntijoiden" pitäisi kuunnella se Kari Kuuvan "Rupahda rauhassa rakkaani mun".
        Se on kaunista! Jokaisella iällä on kauneutensa.
        Mielestäni kyllä meikkaaminen ylentää itsetuntoa hetken.
        Kohta sen taas unohtaa ja on sama meikkaamaton minä. Ja itsetunto säilyy silti.Meikkaaminen on kiva asia kun sen tekee silloin kun haluaa. Ei miesten takia.

• lemmikki ;)
        HTZA kirjoitti:

toisin.
        Meillä kun vietti vetää kauemmin kuin naisilla ja se vietti ei ole aina pelkkää läheisyyden ja hellyyden kaipuuta.
        Tars miehenä kans olla.
        Nallille voisi antaa neuvon että ei anna naisensa pestä meikkejä pois ennen kuin kotonaan.
        Pysyy se kapakan kutina päällä pitempään.
        Miesten meikkaus ja värjäys on tarpeetonta, tukka voi olla harmaa ja naama uurteilla, pääsia on että pylly on hyvin ja se erottuu. Ja kohtuullinen maha, mahaa pitää olla vähän.
        Naiset katsovat sitä pyllyä aina ja se on heille pääkriteeri valinnassa.

peppuasi jota kukaan ei ole huomannut kehaista.

Kiva lukea tekstejäsi, Hymyilen sinulle :)

• planeettaX

Mä käytän silmälaseja ja olen kalpea; meikkaan itselleni persoonallisemmat ja isommat silmät jotka sieltä laseista tiiraa, piirrän siistit kulmat jotka muuten ihan olemattomat, rajaan huulet kauniisti ettei korostu rillien kanssa vaan kasvojen yläosa ja levitän laadukasta aurinkopuuteria etten oo ihan kalpee lakana.

Meikki nuorentaa mua 10-15 vuotta, tekee sen näköseks "millanen mun pitäis olla" jos Luoja antais kaikille kauneutta riittävästi, en viitti ajatella mitään että periaatteessa pitäis hyväksyä ja kaikkien pitäis hyväksyä sen näkösenä mitä ihminen on, kun ei se kuitenkaan ole niin. Kyllähän ylipainostakin katotaan että voi voi.

Ja hoidan myös pitkät hiukseni et ne on aina tuuheet ja kiiltävät.

Tämä on mun body, mä ilmasen sitä niinku haluan. Ei mun tartte muiden mieliks myöskään olla askeettinen, laittamaton, ylivaatimaton, saunapuhdas.
        Rakastan meikkaamista, värejä, koruja, kankaita, itseilmasua. Se on viesti maailmalle.

• kigi
        lemmikki ;) kirjoitti:

peppuasi jota kukaan ei ole huomannut kehaista.

Kiva lukea tekstejäsi, Hymyilen sinulle :)

Olishan se kiva kun mies joskus sanois nättiä asioita vaimolleen. Sekä antais ymmärtää ja ymmärtäis antaa,,,,, vaikka taputukset sille sievälle pepulle. Hymyile ihan vapaasti, niin maailmakin hymyilee kanssasi.

• Minä kyllä meikkaan, en tee mitään naamioo ittelleni, mutta kuitenkin. Olen nuoresta asti meikannut ja tottunut siihen. Värjäilen hiuksianikin aina lähelle omaa sävyäni. En koe meikkaamista enkä hiusten värjäämistä mitenkään "kellon kääntämiseksi" :)))

• k/k

Hiuksiaan iän takia,se ei ole kellon kääntämistä se on hätähuuto ja sellanen äijä on turhamainen.

• k/k kirjoitti:

Hiuksiaan iän takia,se ei ole kellon kääntämistä se on hätähuuto ja sellanen äijä on turhamainen.

vaikee sanoo, en kyllä tunne ketään lähipiirissä olevaa miestä, siis meidän ikäistä joka värjäis hiuksiaan.
        Mut toisaalta jokainen tekee niinku tykkää :)))

• viivatiina
        k/k kirjoitti:

äijiä onneks äijä vois olla turhamainen mutta miehistä ei voi sanoa samaa mun mielestä ei ole suinkaan turhamaista jos miehet välittävät ulkonäöstään sama pätee kun naisiin kaikkia vaan ei pue se maantien värinen harmahtava enemmänkin vois olla persoonallisia tyylejä miehillä ja onneks tätä nykyä onkin uskallusta miehillä mutta ei äijillä.

• viivatiina
        viivatiina kirjoitti:

äijiä onneks äijä vois olla turhamainen mutta miehistä ei voi sanoa samaa mun mielestä ei ole suinkaan turhamaista jos miehet välittävät ulkonäöstään sama pätee kun naisiin kaikkia vaan ei pue se maantien värinen harmahtava enemmänkin vois olla persoonallisia tyylejä miehillä ja onneks tätä nykyä onkin uskallusta miehillä mutta ei äijillä.

korjaus edelliseen.

• sasus kirjoitti:

vaikee sanoo, en kyllä tunne ketään lähipiirissä olevaa miestä, siis meidän ikäistä joka värjäis hiuksiaan.

Meil tuli sellanen blondi poika,vaimon veli ja alko kaffepöyräs esittämään et värjää sinäkin,jumankeku ko mä riemastuisi.
        Varmaan olis tarvinu vetää napapaitakin päälle et olis ollu menossa mukana.

• viivatiina kirjoitti:

jokainen tyylillään ,mul on senverran karu meininki et saippua ja ehjät vaatteet riittää.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Meil tuli sellanen blondi poika,vaimon veli ja alko kaffepöyräs esittämään et värjää sinäkin,jumankeku ko mä riemastuisi.
        Varmaan olis tarvinu vetää napapaitakin päälle et olis ollu menossa mukana.

ja viel korviski korvaan :))) Voin vaan kuvitella, miten "riemastuit", anteeks, mut nyt miuta vähä niiku nauru kutkuttaa:))))

• sasus kirjoitti:

ja viel korviski korvaan :))) Voin vaan kuvitella, miten "riemastuit", anteeks, mut nyt miuta vähä niiku nauru kutkuttaa:))))

Kun yksikin kirjottelija tulee iloiseksi,mut on mulla karseekin tarina joka eilen meinas pistää vihaks ,tairan tehrä siit alotuksen saa sit kaik kommentoira.sit joskus.

• kivellä.istuja
        sasus kirjoitti:

oli keskikoulussa nelisenkymmentä vuott sitten biologian, kemian ja fysiikan opettajana sellainnen 170 cm risat ja paino varmaan n.67 kg ja notkea askel, mutta suoran jäykkä selkä kuten jalkapalloilijoilla. Selluloidi pokat ja pikkutakki harmaan ruskea ja siihen muutaman asteen heitolla erisävyisiä prässi housuja. Hiukset olivat ohuet ja vaaleat ja aina likaisen näköiseet.

Kerran sitten joululoman jälkeen ekalle luokanvalvojan tunnille tullessaan (meidän entinen naispuolinen luokanvlvoja ei suostunut olemaan luokanvalvojamme muutaman vuoden jälkeen kun pojat piirtelivät sukukalleuksien kuvia taululle ja koepapereihin) koimme yllätyksen. Opettajalla oli kiharat hiukset ja sävylkin oli hieman tummempi. Pikkutakki oli sammalenvihreää samettia ja housut ja paita pikimustat. Kasvoilla leveä hymy. Nousimme ylös ja aplooderasimme pitkään. Oli se melkoinen Wau!!! elämys.

• kivellä.istuja
        kivellä.istuja kirjoitti:

oli keskikoulussa nelisenkymmentä vuott sitten biologian, kemian ja fysiikan opettajana sellainnen 170 cm risat ja paino varmaan n.67 kg ja notkea askel, mutta suoran jäykkä selkä kuten jalkapalloilijoilla. Selluloidi pokat ja pikkutakki harmaan ruskea ja siihen muutaman asteen heitolla erisävyisiä prässi housuja. Hiukset olivat ohuet ja vaaleat ja aina likaisen näköiseet.

Kerran sitten joululoman jälkeen ekalle luokanvalvojan tunnille tullessaan (meidän entinen naispuolinen luokanvlvoja ei suostunut olemaan luokanvalvojamme muutaman vuoden jälkeen kun pojat piirtelivät sukukalleuksien kuvia taululle ja koepapereihin) koimme yllätyksen. Opettajalla oli kiharat hiukset ja sävylkin oli hieman tummempi. Pikkutakki oli sammalenvihreää samettia ja housut ja paita pikimustat. Kasvoilla leveä hymy. Nousimme ylös ja aplooderasimme pitkään. Oli se melkoinen Wau!!! elämys.

tämä muodonmuutoksella säväyttänyt opettaja oli mies.

Kun yksikin kirjottelija tulee iloiseksi,mut on mulla karseekin tarina joka eilen meinas pistää vihaks ,tairan tehrä siit alotuksen saa sit kaik kommentoira.sit joskus.

sitten, nyt tuli uteliasuus :))) Koht pitää käydä päiviksillekki, ku heräsin liian aikasin yö-vuoron jälkeen, viel on jälel yks yö, täs niiku silmät ristis :)))

• sasus kirjoitti:

sitten, nyt tuli uteliasuus :))) Koht pitää käydä päiviksillekki, ku heräsin liian aikasin yö-vuoron jälkeen, viel on jälel yks yö, täs niiku silmät ristis :)))

kirjottelee,heti kun toi sauna on valmis meen päikkäreille kans,ehtoolla taas huurellaan puskasta ja ilman puskaa.

kirjottelee,heti kun toi sauna on valmis meen päikkäreille kans,ehtoolla taas huurellaan puskasta ja ilman puskaa.

nii rajust sielt puskasta huutele, et se heiluu, heti muut näkee.. :)

• viivatiina
        koti-kiusattu kirjoitti:

jokainen tyylillään ,mul on senverran karu meininki et saippua ja ehjät vaatteet riittää.

äijä meininkiin partakone ja dödö ja eiks tyylillä oo koskaan mitään merkitystä vaate kun vaate kunhan on ehjä.

• viivatiina kirjoitti:

äijä meininkiin partakone ja dödö ja eiks tyylillä oo koskaan mitään merkitystä vaate kun vaate kunhan on ehjä.

Puhtauteen kuuluu siisti parta,ei haise lialle ja vaatteet on nykyaikasii,mut naamaa ei voidella kaikenmailman tököteillä dödö ja partavesi on jo harkinnassa.
        Jos äijä haisee niin et pimees ei oo varma ketä kosii niin sellanen tyyli ei mulle sovi.
        jos puhras lämmin iho haisee jonkun nokkaan pahalle,sen paikka ei oo mun kainalossa.

• viivatiina
        koti-kiusattu kirjoitti:

Puhtauteen kuuluu siisti parta,ei haise lialle ja vaatteet on nykyaikasii,mut naamaa ei voidella kaikenmailman tököteillä dödö ja partavesi on jo harkinnassa.
        Jos äijä haisee niin et pimees ei oo varma ketä kosii niin sellanen tyyli ei mulle sovi.
        jos puhras lämmin iho haisee jonkun nokkaan pahalle,sen paikka ei oo mun kainalossa.

ystävä hyvä että joidenkin miesten iho on niin kuiva että se vaatii kosteusvoidetta onhan varmaan naisissakin sellaisia joiden iho ei kaipaa mitään kosteutusta ei se oo aina niin yksiselitteistä että pelkkä vesi ja saippua riittää kyllä mun olis tehny monta kertaa mieli sanoo joillekkin miehille kun iho on oikeen kuiva että ostappa tuosta tollaista kosteusvoidetta tekis varmaan hyvää.

• k/k kirjoitti:

Tässä pari viikkoa sitten näin reilu viiskymppisen miehen jolla blondatut pitkät hiukset ponnarilla ja korvarengas molemmissa korvissa, kyllä ei ainakaan minun silmää näky miellyttänyt.

• viivatiina
        yks.kottarainen kirjoitti:

Tässä pari viikkoa sitten näin reilu viiskymppisen miehen jolla blondatut pitkät hiukset ponnarilla ja korvarengas molemmissa korvissa, kyllä ei ainakaan minun silmää näky miellyttänyt.

kautta aikojen mautonta harvoille sopii uskotko muuten että näitten vanhempien rokkareiden hiukset on luonnostaan sitä mitä ne on uskollisia tyylilleen ja vaikeeta kuvitella toisenlaiseksi.

• viivatiina kirjoitti:

kautta aikojen mautonta harvoille sopii uskotko muuten että näitten vanhempien rokkareiden hiukset on luonnostaan sitä mitä ne on uskollisia tyylilleen ja vaikeeta kuvitella toisenlaiseksi.

En tiedä oliko vanha rokkari vai mikä, ainakin vaatetus oli ihan tavallinen ja humppatansseissa sen tyypin näin, jopa tanssimassa. Rokkarit tuskin kovin humppatansseja harrastaa, heh.

• viivatiina
        yks.kottarainen kirjoitti:

En tiedä oliko vanha rokkari vai mikä, ainakin vaatetus oli ihan tavallinen ja humppatansseissa sen tyypin näin, jopa tanssimassa. Rokkarit tuskin kovin humppatansseja harrastaa, heh.

humppaan kääntyny entinen rokkari.

• Nalli-Kallio
        k/k kirjoitti:

=D

• Nalli-Kallio
        kivellä.istuja kirjoitti:

Kaikkea sitä maailmaan mahtuu, siellä missä on porukkaa sattuu ja tapahtuu.

• Nalli-Kallio
        viivatiina kirjoitti:

En ole missään kohtaa sanonut olevani mikään resupetteri, enkä sen parmmin mikään dressman fanikaan.

• harmaat hiukset, vauuu
        k/k kirjoitti:

Harmaat hiukset miehillä ovat vain tyylikkäät ja luovat uskottavuutta ja arvokkuutta, naisilla asia ei ole, ikävä kyllä, samoin.

• on ja ei
        harmaat hiukset, vauuu kirjoitti:

Harmaat hiukset miehillä ovat vain tyylikkäät ja luovat uskottavuutta ja arvokkuutta, naisilla asia ei ole, ikävä kyllä, samoin.

Uskottaviako? Harmaapäiset miehet...hus hus. Tietää niin monta harmaapäistä "kikkelinallea", jotka ei oikein
        tiedä, missä kolossa ne talviunet viettäisi.

• viivatiina
        harmaat hiukset, vauuu kirjoitti:

harmaahiuksiset miehet on sellaisia vanhempia ja arvokkaampia herrasmiehiä että kyllä se menee tonne kuudenkympin ja kuoleman välille uskottavuus ei kyllä riipu siitä onko minkä väriset karvat vai onko ollenkaan kyllä se tulee jostain muusta ystäväpiiriini kuuluu kaksi sharmanttia viiskymppistä harmaa ohimoista herrasmiestä joista on kyllä arvokkuus kaukana enkä kyllä luottaiskaan niihin niin paljon että omakseni ottaisin.

• viivatiina

ovat huolitellun näköisiä ja varmaan jokaiselle tekisi hyvää olla huoliteltu itse meikkaan vaan juhliin mennessä ja niin hienoja kyläpaikkoja mulla ei olekkaan mihin en kelpaisi luonnon mikä se nyt olis tuskin enää kaunis tällä iällä mutta ehkä luonnollisena joskus kadehdin naisia jotka päivästä toiseen jaksavat panostaa aamulla ulkonäköönsä onhan se kivaa katseltavaa näin naisenkin silmin mutta ei se meikittömyys meitä luonnonlapsia sen huolimattomammaks tee siistejä ollaan siitäkin huolimatta muttei meikkaaminen ja hiusten värjääminen mitään turhamaisuutta ole onhan ammattejakin jotka suorastaan vaatii edustavuutta joillekkin ei vaan sovi ne hiirenharmaat suomalaiset hiukset jo väri hiuksissa tekee naisesta kuin uuden eikä sen jälkeen välttämättä enää pakkelia tarvitakkaan.

• Vähän harmaata jo näkyy

olen oikein odotellut, milloin tukka harmaantuu, olenpa sitten miten ruman näköinen tahansa.
        En halua tulla uudeksi.

• viivatiina
        Vähän harmaata jo näkyy kirjoitti:

olen oikein odotellut, milloin tukka harmaantuu, olenpa sitten miten ruman näköinen tahansa.
        En halua tulla uudeksi.

että joillekkin ei vaan sovi säähän voitkin kuulua niihin joille sopii ihan sama juttuu punasissa vaaleissa mustissa ruskeissa toisten ihoon vaan sopii joku väri paremmin kun toisten toisen ihon vaan tekee harmaa entistä harmaammaksi ja ihan sama kuka miltäkin näyttää kunhan vaan omaa silmää miellyttää.

• MirreLiina
        viivatiina kirjoitti:

että joillekkin ei vaan sovi säähän voitkin kuulua niihin joille sopii ihan sama juttuu punasissa vaaleissa mustissa ruskeissa toisten ihoon vaan sopii joku väri paremmin kun toisten toisen ihon vaan tekee harmaa entistä harmaammaksi ja ihan sama kuka miltäkin näyttää kunhan vaan omaa silmää miellyttää.

on mielestäni se, että ihminen itse viihtyy olemuksessaan, olipa tukka harmaa tai värjätty, meikkiä tai ei.
        Joku voi kommentoida, että tuo ei sovi sulle ollenkaan, mutta mikäli itse viihtyy ja tykkää,
        mitäpä muiden mielipiteistä kannattaa välittää.

• viivatiina
        MirreLiina kirjoitti:

on mielestäni se, että ihminen itse viihtyy olemuksessaan, olipa tukka harmaa tai värjätty, meikkiä tai ei.
        Joku voi kommentoida, että tuo ei sovi sulle ollenkaan, mutta mikäli itse viihtyy ja tykkää,
        mitäpä muiden mielipiteistä kannattaa välittää.

mutta tosi asia että värit tuo ilmettä joillekkin se harmaakin ja aikaisemmin sanoin että joihinkin ammatteihin ei sovi olla harmaa hiirulainen vaikka kuinka itsensä tuntis kotoisaksi siinä lookissa jos menee kampaajalle tai kauneuhoitolaan niin ainakin mää odotan että mut ottaa siellä vastaan huoliteltu ja sopivin värein sonnustautunut ihminen on se sit vanha tai nuori.

• värjäyttää ja meikkaa

Kuluttakaa, kuluttakaa, kehoittavat "herrat eduskunnan" ja niin me naiset teemme, minä myös.

• kivellä.istuja

Jos olisi nätti naama niin varmasti meikkaisin ja korostaisin hyviä kohtia entisestään, mutta kun ei ole niin mitäpä turhia. Iloittelen huulikiilteillä aina joskus. Lisäksi meikkien tuoksuista tulee jo sellainen hajujen sekamelska että hyi kauhistus ja esim hajustamattomat kosteusvoiteet ovat oksennuksen hajuisia. Hiusten sävyttämisen vaihdoin sitruunan ja kamomillan käyttämiseen silloin tällöin hiustenpesujen yhteydessä.

Jos on sama hyvä hiusväri ollut koko iän, kenteis tummahko, niin nopea harmaantuminen voi olla melkoista totuttelua peilikuvaansa ja toisaalta harmaiden hiusten arvolataus voi olla negatiivinenkin.

• TuttuTunne

on kuin ylipukeutuminen, molempiin syyllistytään. Meikkauksen sijaan naamansa variksenpelätiksi paklaava nainen ei todellakaan ole kaunis, vaan pikemminkin naurettavan näköinen.
      Miehet taas saattavat kulkea teryleenipöksyissä (vyötärö kainaloissa) lomamatkoilla, vaikka farkut, siistit shortsit tai puolipitkät housut olisivat huomattavasti käytännöllisemmät ja paremman näköiset.
      Mukavaa on katsella huoliteltuja ihmisiä, meikillä voi korostaa parhaita piirteitään. Myös pukeutumisessaan monen kannattaisi peilin lisäksi kysyä jonkun tyylitajuisen mielipidettä.

• Meriläinen

hyvin harvoin tulee meikattua.
      En jaksa sitä peilin ääressä istumista ja itteni kattelua.
      Muutenkin mun elämäntapa on sellainen ettei siinä paljon tarvi.
      Rantsuissa kun kuleksii ja lähikaupassa käy niin ei viitti.
      Tänään kävin pitkästä aikaa kaupungilla kun siellä oli avoimet ovet "kotkan opistolla" no vaikkei ollut meikkiä naamalla niin miehiä pyöri ympärillä apua tarjoomassa.
      Sekottaa toi vuorotyö kaikkeen kivaan menon, noh kaikkea ei voi saada.

• muuta, on omat hyvät ja huonot puolensa täs vuorotyössä. Nytki istun kone sylissä, silmät ristissä ja tukka pystyssä, ei tullu ku vajaat neljäntunnin unoset otettua yö-vuoron jälkeen ): Toivottavasti saan nukuttua nyt ilta-päivällä, edes jonkuaikaa, ku viel ois yks yö jälellä.

• Meriläinen
        sasus kirjoitti:

muuta, on omat hyvät ja huonot puolensa täs vuorotyössä. Nytki istun kone sylissä, silmät ristissä ja tukka pystyssä, ei tullu ku vajaat neljäntunnin unoset otettua yö-vuoron jälkeen ): Toivottavasti saan nukuttua nyt ilta-päivällä, edes jonkuaikaa, ku viel ois yks yö jälellä.

on tuttua kun väsyttää mutta ei saa nukuttua ja kun pitäis nukkua ei nuku varmasti.
        Kuitenkin aika hyvin meikäläinen nukkuu kun tarvii.
        Mulla alkaa maanantaina iltavuorolla ja niin on yksi viikko lomautusta lusittu, kaks jäljellä.

• Meriläinen kirjoitti:

on tuttua kun väsyttää mutta ei saa nukuttua ja kun pitäis nukkua ei nuku varmasti.
        Kuitenkin aika hyvin meikäläinen nukkuu kun tarvii.
        Mulla alkaa maanantaina iltavuorolla ja niin on yksi viikko lomautusta lusittu, kaks jäljellä.

noita lomautuksia, hrrr... mein isäntäki on nyt kaksviikkoo, sit töihi neljäks ja puoleks viikoks, taas lomautusviikoille neljäksviikoks, elikkä hällä on yhteensä kuusviikkoo pakkolomaa ):

• Meriläinen
        sasus kirjoitti:

noita lomautuksia, hrrr... mein isäntäki on nyt kaksviikkoo, sit töihi neljäks ja puoleks viikoks, taas lomautusviikoille neljäksviikoks, elikkä hällä on yhteensä kuusviikkoo pakkolomaa ):

nyt jokapaikassa missä on mahdollista.
        Mie aattelen sen lomana niin ei harmita. Ens vuoshan voi olla vieläkin kovempi, mistäs sitä tietää.

• Meriläinen kirjoitti:

nyt jokapaikassa missä on mahdollista.
        Mie aattelen sen lomana niin ei harmita. Ens vuoshan voi olla vieläkin kovempi, mistäs sitä tietää.

uskalla viel aatellakkaa ens vuotta. Mutta hyvä jos voit pakkolomas noin ottaa :)) Mut nyt mie käyn, tai yritän nukkua.. Hyvää lauantai-illan jatkoa teille kaikille:)))

• MirreLiina

peitetään ja korostetaan omia kasvoja ja niissä mahdollisesti olevia ongelmakohtia.
      Sopivasti meikattua naista on kiva katsella, ylimeikattua ei.

• Pirrejuupas

älkää hyvät uroot värjätkö hiuksianne, värjätty tukka ei sovi miehelle ollenkaan.

• Heti tänne niin halitaan,yks järkevä nainen palstalla.

• viivatiina

miehelle kun naiselle jos on tyylikkäästi värjätty enkä suinkaan puolustele tätä sen takia että olis oma lehmä ojassa mun miehellä on ollu jo muutaman millin sänki monta vuotta ja sopii hänen tyyliinsä.

• viivatiina kirjoitti:

miehelle kun naiselle jos on tyylikkäästi värjätty enkä suinkaan puolustele tätä sen takia että olis oma lehmä ojassa mun miehellä on ollu jo muutaman millin sänki monta vuotta ja sopii hänen tyyliinsä.

yleensä väri on vielä liian tumma tai se on eri väriä kuin parta tai kulmakarvat..:(

Harmaakin tukka on hieno, ja se sänkitukkakin, rehellinen kalju myös..

Mutta nämä on niitä makuasioista, joista ei voine vieläkään kovin kiistellä :)

• viivatiina
        Pirrejuupas kirjoitti:

yleensä väri on vielä liian tumma tai se on eri väriä kuin parta tai kulmakarvat..:(

Harmaakin tukka on hieno, ja se sänkitukkakin, rehellinen kalju myös..

Mutta nämä on niitä makuasioista, joista ei voine vieläkään kovin kiistellä :)

mää nyt tarkoitan lähinnä tässä typpejä jotka on suurimman osan iästään pitänyt näitä ns trendi hiuksia ja jos on hiuksia millä niitä pitää onko sit viis kuuskymmentä se raja jolloin pitää luopua omasta tyylistään vai voiko tyylin säilyttää hamaan tulevaisuuteen asti mää oon sitä mieltä että voi.

Heti tänne niin halitaan,yks järkevä nainen palstalla.

halit kelpaa, mutta järkevyyteen on pitkä matka..:)

• Pahaa tekee katsoa valokuvia itsestään 11 vuoden takaa. Tahtoisin jotain vielä siitä kauneudesta takaisin. Sitä oli kaunis vaikka tukka pystyssä ja vastaheränneenä. Kasvoista näkyy nyt eletty elämä - halusin tai en. Vaan kelloa ei voi kääntää taaksepäin. Meikeillä sitä ei kannata korostaa. Enkä korostakaan. Kerran yritin laittautua nätiksi ja valokuvat paljastivat, että meni vähän pieleen... vähän arkisempi asu ja meikki olisi ollut tyylikkäämpi. Asun olisi kannattanut olla kaksiosainen, joka olisi korostanut vyötäröä, eikä nykymuodin mukainen mekko. Huomasin kyllä kuinka helposti voi korostaakin vääriä asioita.

Niin, kunpa kelpaisi edes itselleen, mutta minulla on siinäkin tekemistä ja se motivoi minua liikkumaan pysyäkseni mahdollisimman hyvässä kunnossa ja tunnustan haaveilevani hiustenpidennyksestä, kunhan ensin kasvatan vähän omaani... ja ihan siksi, että hiukseni ovat harventuneet, varsinkin alta, ja "vaativat" jatkuvaa laittamista, sillai ettei olisi laitetun näköinen... (Toivottavasti tää on jokin tilapäinen häiriö)
      Eli minusta tämä itsellekään kelpaamattomus motivoi myös huolehtimaan itsestään. Kaikki mahdolliset lisäravinteetkin ovat jo käytössä... Magnesiumia, kalkkia, vitamiineja, omega3:sta ja pellavaa... ei niistä haittaakaan ole :) Ihan lähiaikona olen löytänyt nämä ravintolisät.

Muille ei taida enää kannattaa edes haaveilla kelpaavansa, jos ei halua hetken huviksi ja sitähän en halua. En kelvannut nuorenakaan niille, joista itse tykkäsin ja sama/samanlainen ihminen olen yhä. Haaveilen sellaisista joita en voi koskaan saada. No, luovuinhan minä lopulta nuorena haaveistani ja se oli huono valinta. Luulin että voisin rakastaa sitä jonka oli mahdollista saada... kun en koskaan saanut sitä jota itse rakastin...

Eli itseään sitä kai lähinnä voi hemmotella... vielä tässäkin iässä.

• Ylen synkeällä päällä,ainakin kuvasta päätellen ei sun vielä kannata heittää kirvestä kaivoon.
        Mahtasko auttaa jos mä heilauttaisin sitä Paulin taikakaulinta,kokeillaan nyt kumminkin.

Ylen synkeällä päällä,ainakin kuvasta päätellen ei sun vielä kannata heittää kirvestä kaivoon.
        Mahtasko auttaa jos mä heilauttaisin sitä Paulin taikakaulinta,kokeillaan nyt kumminkin.

No, ei siellä onneksi ollut hevosia nauramassa, mutta olin vähällä ostaa luudan. Oli mieleiseni ja lakaisin sillä joutessani pätkän katua. Sitten mieleeni välähti, ettei minulta puuttuisikaan enää kuin kahvipannu luudan nokasta ja jätin luudan oston sikseen. Jopa vanha äitini, jonka kanssa olin liikkeellä, ymmärsi mitä tarkoitin sillä kahvipannulla.

• PupuPuskasta kirjoitti:

No, ei siellä onneksi ollut hevosia nauramassa, mutta olin vähällä ostaa luudan. Oli mieleiseni ja lakaisin sillä joutessani pätkän katua. Sitten mieleeni välähti, ettei minulta puuttuisikaan enää kuin kahvipannu luudan nokasta ja jätin luudan oston sikseen. Jopa vanha äitini, jonka kanssa olin liikkeellä, ymmärsi mitä tarkoitin sillä kahvipannulla.

Kaulimen heilutus vaik mä vispasin niin et ei jääny ku hantaaki käteen,sun täytyy nyt vaan synkistellä malja pohjaan.
        Hyppää sitten puskastasi kun naurattaa,mä nyt kumminkin olen ainakin hetken sun mukanas ,oli sen verran alakuloinen kirjotukses.
        Tää on kuin jossain kirjassa,äänesi kuulen mut auttaa en voi,tsemppiä sulle.

Kaulimen heilutus vaik mä vispasin niin et ei jääny ku hantaaki käteen,sun täytyy nyt vaan synkistellä malja pohjaan.
        Hyppää sitten puskastasi kun naurattaa,mä nyt kumminkin olen ainakin hetken sun mukanas ,oli sen verran alakuloinen kirjotukses.
        Tää on kuin jossain kirjassa,äänesi kuulen mut auttaa en voi,tsemppiä sulle.

Olen nimittäin juuri lähdössä lenkille... Jos olisin vain tyytyväinen itseeni ja makaisin tuolla sohvan pohjalla, niin olisiko se sitten parempi? Katson mitä olet vastannut kun palaan takaisin. Saa nähdä, kuinka pitkälle jaksan polkea pyörällä tänä iltana. Eilinen esitys vuosien tauon jälkeen oli surkea. Joskus iltalenkkini pyörällä olivat 60 km illassa. En taida päästä enää samaan. Jos nyt 10 km aloittaisi.
        Anna se kaulin vaan rouvalles. Toivottavasti ei suutu kun olet noin kovasti sen kanssa heilunut.

• PupuPuskasta kirjoitti:

Olen nimittäin juuri lähdössä lenkille... Jos olisin vain tyytyväinen itseeni ja makaisin tuolla sohvan pohjalla, niin olisiko se sitten parempi? Katson mitä olet vastannut kun palaan takaisin. Saa nähdä, kuinka pitkälle jaksan polkea pyörällä tänä iltana. Eilinen esitys vuosien tauon jälkeen oli surkea. Joskus iltalenkkini pyörällä olivat 60 km illassa. En taida päästä enää samaan. Jos nyt 10 km aloittaisi.
        Anna se kaulin vaan rouvalles. Toivottavasti ei suutu kun olet noin kovasti sen kanssa heilunut.

Kokemuksest sanon et varovast,viel kun on pimeetäkin,poljen itte pitkiä lenkkejä ja kunto on katoova luonnonvara,usko pois.
        Muutama sata kilsaa ensin et pylly tottuu ja sit anna kettinkille kyytiä,se ei lopu polkemalla.
        laita muuten ottalamppu päähäs niin kukaan ei aja päälles kun makaat pyörtyneenä tiellä,muista nyt et varovast alku.

Kokemuksest sanon et varovast,viel kun on pimeetäkin,poljen itte pitkiä lenkkejä ja kunto on katoova luonnonvara,usko pois.
        Muutama sata kilsaa ensin et pylly tottuu ja sit anna kettinkille kyytiä,se ei lopu polkemalla.
        laita muuten ottalamppu päähäs niin kukaan ei aja päälles kun makaat pyörtyneenä tiellä,muista nyt et varovast alku.

8 km vaan heitin nyt alkuun... Olet täysin oikeassa tuon totuttautumisen kanssa, Eniten tuotti harmia olkapää, joka on operoitu kesäkuussa vasta. No, yhdellä kädellä... Takapuolella on tosiaan totuttelemista. Hiki tuli ja hengästyin kyllä ja se oli tarkoituskin. Voisin melkain lähteä uudestaan, kun hetken huilasin, hmmmm... otsalamppu? Hyvä idea.
        Ja miten tämä liittyy aloitukseen? Hyväkuntoisena jaksaa paremmin hymyillä ja kauneus säteilee sitten senjälkeen sisältä päin ilman sotamaalaustakin. Ryppyotsaisesti ei kannata suhtautua, vaikka haasteena otin nyt tuon polkupyörän. En ottanut liian suurta urakkaa.

• mies-vm56

ne pettävät, eikä itseään, "eihän toi voi olla se sama joka mukaan lähti eilen". Eiköhän nuo itse tiedä, mitä meikkien alla on, sinä et. Keskity vaan tärkeämpiin asioihin, niin et itsekkään huomaa tulleesi petetyksi.
      Ja nyt sitten itse meinaat lähteä pettämään naisia.

• kittiä

sille mahtaa jos tarvii enemmän laastia naamaan ja kylmää kahvia tällä iällä:)

• Minämaalta

samalta kuin 14-vuotiaana, hiusmuoti sama, tukan pituus ja väri sama, jne. No, myönnetään on niitä ryppyjä ehkä enemmän ja muutama kilo myös;)
        Olisipa kiva mennä joskus oikein meikattavaksi ja laitettavaksi, tätä olen hankkinut viimeiset 30 vuotta, en edes osaa tehdä täydellistä pakkelinaamaa varjostuksineen, mönjineen kaikkineen.

Minut tunnistaisi kyllä huoletta aamulla samaksi;)

• Nalli-Kallio

Ei taida yö riittää viestien kahlaamiseen, joten on aika tarkastalla asiaa lähemmin.
      Jokainen, ihan jokainen nainen haluaa näyttää viehettävältä, joten naisten meikkaaminen ei ole mulle mikään kauhistus vaan itsestäänselvyys, oli lähinnä se ajatus kun se menee överiksi, ei etanastakaan saa viehättävää vaikka sen paistaisi voissa ja kierittelisi kermakastikkeessa =).

ps. En ole tukkaani koskaan värjännyt ja tuskin sellaista tulee tapahtumaan, eiköhän se saa kelvata ihan vaikka vaan itselle, kaikilla ikäisilläni ei ole mitä värjätä =D

• Nalli-Kallio

Ennen kuin Pierre tai Claire ehtii väliin, ranskikset joiden mielestä etanat ovat tietenkin viehättäviä ovat toki oma lukunsa.

• RosaLiiin

Huoliteltu nainen viehättää aina silmää. Raskas meikki sopii harvoille ja harvoihin tilaisuuksiin.
      Itse olen aika laiska, silloin tällöin sipaisen huulipunaa, onnekseni omistan herkät silmät, joten silmämeikit ovat harvinaista herkkua.
      Tukkani värjään koska harmaani on niin ruma harmaa. jospa se olisikin kaunis vaalea ja tasainen, mutta kun...ei hiusten värjäyksellä mielestäni ole mitään tekemistä kellon kääntämisen kanssa. Kuka sitä nyt haluaisi..eletty elämähän on rikkaus ja se saa näkyä, ei sitä tarvitse peitellä...elämää.

Miehiä pukee ainaaaa harmaa oli se sitten ohimoilla tai koko charmi.

Seuraavan sukupolven miehet värjäävät varmaan herkemmin hiuksiaan kun tulevat 50 ikään, toivottavasti heillä on mitä värjätä, nykyään nuoret miehet vaihtavat väriä usein, eikä siinä ole mitään outoa tai omituista.

• Nalli-Kallio

Se meikkaaminen kuitenkin ole muita kuin itseään varten, joka muuta väittää syyllistyy itsepetokseen. Kuten tuolla jho aiemmin sanoin tuskin tulen koskaan hiusten värjäämistä kokeilemaan, silti vannomatta paras,

Nyt kun ei vaimoa ole en osaisi valita tai suorittaa hommaa, siitä saattaisi seurata katastrofi. ja tulisi taas yksi kuulapää lisää.

• Heikunkeikku

Onpas outo juttu, tuola näkyy olevan laskutehtävä kummallisen sotkuviivoituksen alla. Vähän vaikea saada selvää toisesta numerosta.
      Voi voi ja voi. :(((((

Vaan nyt asiaan, elikkä aloitukseen.

Meikkaus on osa minua. Vertaan sitä pukeutumiseen. Ilkosillani en lähde pihalle, kuten en ilman meikkiäkään.
      Tuntuisi hassulta jos nyt 52 vuotiaana jättäisin meikit pois, sen takia, että olen tämän ikäinen :)

Mun kohdallani ei käy niin, että joku ei tuntisi minua seuraavana päivänä. Johtuu siitä, että en lähde illalla ravintolasta kenenkään kotiin yöksi ja näin ollen en peliästytä ketään ihmistä aamunäköisyydelläni :)

Mies ehtii tuijotella minua eri valoissa, päivällä, iltapäivällä, illan suussa, illalla. Sen jälkeen hän voi, mikäli haluaa, kysyä, suostunko yökylään. Elikkä tahdon tutustua mieheen ja tutustuttaa itseni miehelle, ennen mitään muita läheisempiä juttuja. Tilapäisiä suhteita en harrasta.

Kokemuksesta sanon, että meikit eivät ole estäneet miesten lähentely-yrityksiä.

Kyllä nainen voi ja saa olla pikkasen turhamainenkin. Jos menen jonnekin ulos, niin on mukava meikkailla itseään ja miettiä sopivia vaaatteita, kokeilla sopisiko sen ja sen asun kanssa hiukset löyhäksi "tötsäksi" takaraivolle, hiukset valtoimenaan auki, pörröhiukset vai suoriksi föönatuiksi.
      Myös miettiä, mitkä kengät valitsee. Jne...

Mitä miehiin tulee, niin harmaat ohimot eivät haittaa, värjäys ei haittaa, hiusten pituus ei haittaa... sillä on väliä, mitä sen miehen pään sisällä on ja millä tavalla asioista ajattelee, esittää, miettii, tuumii jne...
      Ja millä tavalla suhtautuu oman pääni sisällä oleviin mielipiteisiini.

• Nalli-Kallio

Sanon nyt vielä kerran, että naiset saavat meikata ihan vapaasti, enkä itse ole värjäämässä tukkaa, normaalina meikkaavana naisena huomaat varmaan sinäkin ylimeikkaavat, jolla on kilo pakkelia värin alla, niillä on yleensä kivan omenaiset posketkin.

• PimuF.

täälläkin. Meikannut olen 13v. lähtien. Tunnen itseni myös "alastomaksi", jos ei vähintään silmämeikkiä ole ja huulipunaa. Kun lähden ulos ovesta. Muuten tuota meikkivoidetta käytän erittäin säästiliäästi. En aina käytä arkena, joskus sitten vaan...oma ihoni kun hyvä, ollut aina. Valokynällä sitten vähän noita tummia silmänalusia...saa peittoon ( tuo silmänalusiho kun aina ollut ohut...niin siitä tummuus). Kulmat annan ammattilaisen väliin nyppiä ja värjätä. Kaiken kruunaa pisara omaa mieli tuoksua...korvannipukkaan ja ranteeseen...

Hiusten värjäämiseen sit...piristystähän ne värivaihtelut vain tuovat. Nyt aion ottaa, takaisin oman värini...joka yllättäen muuttunut tummanruskeaksi nuo hiukset...ja sellaisia kauniita kiiltävän hopeita hiuksia kun joukossa. Mies tuossa ehdotti...että, antaisin tuon oman värini tulla takaisin. Hänestä se on upea! Pitkään tässä hiukset olivatkin vaaleat...joten aika taas muutoksen...

Kyllä minusta tämän ikäinen kun itsekin olen vielä, voi hyvin käyttää meikkiä. Jos, sitä meikkiä ei liikaa käytä..Sopiva silmämeikki tuo vaan silmät esille...ja miksi en korostaisi silmiäni..minunkin ripseni kun pitkät luonnostaan vähän lisäkorostua vaan....räps! ja suuret siniharmaat silmät... Mukava sitä on sit räpsytellä ripsiään...;)) Ei aina kaikki niin tosinta totta...leikkimieltä hyvät naiset ja herrat....ja sitten muistakaa hymyillä...nokka nyrpyssä ja suupielet alhaalla kulkevia...on jotenkin ikävä katsella;))) Paras hymy kun lähtee sieltä sisältäpäin...näkyy silmissä ja suupielissä...kummasti tekee vaikutuksen myös kanssa ihmisiin..

t.Pimu

• luonnostaan kaunis
        PimuF. kirjoitti:

täälläkin. Meikannut olen 13v. lähtien. Tunnen itseni myös "alastomaksi", jos ei vähintään silmämeikkiä ole ja huulipunaa. Kun lähden ulos ovesta. Muuten tuota meikkivoidetta käytän erittäin säästiliäästi. En aina käytä arkena, joskus sitten vaan...oma ihoni kun hyvä, ollut aina. Valokynällä sitten vähän noita tummia silmänalusia...saa peittoon ( tuo silmänalusiho kun aina ollut ohut...niin siitä tummuus). Kulmat annan ammattilaisen väliin nyppiä ja värjätä. Kaiken kruunaa pisara omaa mieli tuoksua...korvannipukkaan ja ranteeseen...

Hiusten värjäämiseen sit...piristystähän ne värivaihtelut vain tuovat. Nyt aion ottaa, takaisin oman värini...joka yllättäen muuttunut tummanruskeaksi nuo hiukset...ja sellaisia kauniita kiiltävän hopeita hiuksia kun joukossa. Mies tuossa ehdotti...että, antaisin tuon oman värini tulla takaisin. Hänestä se on upea! Pitkään tässä hiukset olivatkin vaaleat...joten aika taas muutoksen...

Kyllä minusta tämän ikäinen kun itsekin olen vielä, voi hyvin käyttää meikkiä. Jos, sitä meikkiä ei liikaa käytä..Sopiva silmämeikki tuo vaan silmät esille...ja miksi en korostaisi silmiäni..minunkin ripseni kun pitkät luonnostaan vähän lisäkorostua vaan....räps! ja suuret siniharmaat silmät... Mukava sitä on sit räpsytellä ripsiään...;)) Ei aina kaikki niin tosinta totta...leikkimieltä hyvät naiset ja herrat....ja sitten muistakaa hymyillä...nokka nyrpyssä ja suupielet alhaalla kulkevia...on jotenkin ikävä katsella;))) Paras hymy kun lähtee sieltä sisältäpäin...näkyy silmissä ja suupielissä...kummasti tekee vaikutuksen myös kanssa ihmisiin..

t.Pimu

Ja hiukan itsensä kehumistakin, minusta vaan tuntuu siltä, että mitä rumempi nainen,
        sitä enemmän hän meikkaa ja korostaa itseään.

• monta on mummoa
        luonnostaan kaunis kirjoitti:

Ja hiukan itsensä kehumistakin, minusta vaan tuntuu siltä, että mitä rumempi nainen,

Niimpä, kaunis on kaunis ilman meikkaustakin.

• PimuF.

hyviä puoliaan. Oletko tullut miettineeksi että, niinkin päin...? Ja miksi ei saisi korostaa? Onko joku ajatttelu että, kun minä en meikkaa niin ei sitten muutkaan, tuossa pohjalla? En ymmärrä.

t.Pimu

• Kaunotar omata mielestäni

täytyy kyllä protestoida ennakkoluulojasi vastaan!

Sinun kommettiasi lukiessa, herää ajatus, että asia onkin päinvastoin.

Kokeile sinäkin tätä niksiä: joka aamu, katso peiliin ja kerro itsellesi kuinka hyvä ja mukavan näköinen olet.

• PimuF
        monta on mummoa kirjoitti:

Niimpä, kaunis on kaunis ilman meikkaustakin.

korostaa hyviä puoliaan, ilman huono omaa tuntoa. Väilittämättä, että pitää kysyä LUPA toisilta.

Lapsellista semmoinen. Saanko käyttää nyt luomiväriä vai en...laitanko rajaukset silmiini vai en?

En ole missään teini-iässä enää. Eipä hetkauta muiden naisten mielipiteet. Hyvä itsetunto jos naisella,

niin, hän tekee minkä tuntuu itsestään parhalta.

t.Pimu

• meikkivoide ja ripsiväri
        PimuF kirjoitti:

korostaa hyviä puoliaan, ilman huono omaa tuntoa. Väilittämättä, että pitää kysyä LUPA toisilta.

Lapsellista semmoinen. Saanko käyttää nyt luomiväriä vai en...laitanko rajaukset silmiini vai en?

En ole missään teini-iässä enää. Eipä hetkauta muiden naisten mielipiteet. Hyvä itsetunto jos naisella,

niin, hän tekee minkä tuntuu itsestään parhalta.

t.Pimu

No tuo tekstisi nyt kuitenkin oli, kuin teinitytön kirjoitusta.
        Yritä nyt hyvä ihminen ymmärtää, että on ihmisiä ja ihmisiä ja moni näistä ihmisistä ajattelee eri tavalla asioista, eikä se välttämättä ole sinuun kohdistuvaa.

• PimuF.
        Kaunotar omata mielestäni kirjoitti:

Kokeile sinäkin tätä niksiä: joka aamu, katso peiliin ja kerro itsellesi kuinka hyvä ja mukavan näköinen olet.

on motivaatiosi? Minä en HAUKU sinua rumaksi naiseksi? Ei mitään syytä. Kirjoitin tuossa vain ihan samanlaisen mielipiteen kuin kuka tahansa tässä ketjussa? Sinä et minua tunne, enkä minä sinua? Loukkaako se sinua että, naisena kerroin omaavani hyvän ihon ja pitkät ripset? Nooh, näin on;)) Ja jos, haluan hyviä puolia kasvoissani korostaa. Pitäisikö kysyä lupa. Tuossa, kerroin että, meikkaamisen aloitin 13v...ja tunnen itseni alastomaksi...jos, et meikkaa. Ymmärrätkö? Että, meitäkin on jotka, olemme saaneet aikanaan vanhemmiltamme luvan meikaamiseen... Minkäs minä sille...ja jos meikkaan se ei sinulta lie pois? Vai onko?

Miksi et muille täällä vastaa samalla mitalla jotka, meikkaavat? Ihmeellistä. Kuule meitä on paljon tässä iässä jotka, käytämme hyvällä omalla tunnolla meikkituotteita. Ilman sen kummoisempaa analysointia onko joku kaunis vai ei???

t.Pimu

• Enkeli-trio
        PimuF. kirjoitti:

t.Pimu

alkaa meikkaamaa. rippikuvas on salaa "mustat" silmät.
        likkakaveri veti kajalii silmii ja äiti meinas pistää pesemää.
        sain kummiski viivani pittää ja olla "tähtisilmä".
        hääkuvaski mul ovvaa aavistus ripsivärii.
        meijä omaan likkaan se vissii tarttus,ku hän alko vast
        18v meikkaamaa. ei noi heppatytöt perusta meikeist.

valokynä ??? meil o lampuis vaa valoo.
        om mul valone luanne,sanoo miniä.

nykysi mää "virkustan" itteni melkest joka päivä.
        se tarkottaa ripsivärii. huulis mul ovvaa se hymy : )
        no,juhlissee maalaan huulekki.

• PimuF.
        meikkivoide ja ripsiväri kirjoitti:

No tuo tekstisi nyt kuitenkin oli, kuin teinitytön kirjoitusta.
        Yritä nyt hyvä ihminen ymmärtää, että on ihmisiä ja ihmisiä ja moni näistä ihmisistä ajattelee eri tavalla asioista, eikä se välttämättä ole sinuun kohdistuvaa.

Onko se heti jotain teinitytön toimintaa? Kuule, minun tuttava- ja ystäpiirissä on aivan luonnollista puhua meikkituotteista. Olemmeko jotenkin poikkeavia? Kyllä vaihdamme mielipiteitä..Kummallista rajoneisuutta minusta tuollainen ajattelu...että, nyt olen sen ikäinen, että, et saa käyttää meikkiä...olet luonnonkaunis....ja muuta. Eiköhän tämä meikkaamisjuttu toisille meistä vain aivan osa arkipäivää...en ole koskaan ymmärtänyt miksi pitäisi naisten lokeroitua johonkin lokeroon. Puhuin tuosta mistä sinä et ymmärrä mitään....ja siksi hyökkäät...

Lapsellista. En minäkään hyökkää sinua kohtaan, vaikka et koskaan ole meikannut tai et nyt enää meikkaa? Sallin sen sinulle täysin;))...mutta, sinä et minulle sitä että, meikkaan? Yksipuolista ja kummallista keskustelua meikkaamisesta sanoisin....

Ja, täällä ketjuissa myös naisia jotka meikkaavat, muitakin minä? Miksi et myös hyökkää heitä kohtaan, vaan ainostaan kohdistat tuon arvostelun minuun? En ymmärrä edelleenkään. Mutta, ei sillä väliä....pääasia sinulle näyttää kyllä olevan nyt minun persoonani. Ei se mistä tässä aloituksessa on kyse...eli meikkauksesta tai ei.

Yritä sinä ymmärtää että, minun kirjoitukseni ei ollut ketään henkilökohtaisesti kohdistuvaa? Vai oliko? Jos, kerroin miten meikkaan????

t.Pimu

• meikkivoide ja ripsiväri
        PimuF. kirjoitti:

Onko se heti jotain teinitytön toimintaa? Kuule, minun tuttava- ja ystäpiirissä on aivan luonnollista puhua meikkituotteista. Olemmeko jotenkin poikkeavia? Kyllä vaihdamme mielipiteitä..Kummallista rajoneisuutta minusta tuollainen ajattelu...että, nyt olen sen ikäinen, että, et saa käyttää meikkiä...olet luonnonkaunis....ja muuta. Eiköhän tämä meikkaamisjuttu toisille meistä vain aivan osa arkipäivää...en ole koskaan ymmärtänyt miksi pitäisi naisten lokeroitua johonkin lokeroon. Puhuin tuosta mistä sinä et ymmärrä mitään....ja siksi hyökkäät...

Lapsellista. En minäkään hyökkää sinua kohtaan, vaikka et koskaan ole meikannut tai et nyt enää meikkaa? Sallin sen sinulle täysin;))...mutta, sinä et minulle sitä että, meikkaan? Yksipuolista ja kummallista keskustelua meikkaamisesta sanoisin....

Ja, täällä ketjuissa myös naisia jotka meikkaavat, muitakin minä? Miksi et myös hyökkää heitä kohtaan, vaan ainostaan kohdistat tuon arvostelun minuun? En ymmärrä edelleenkään. Mutta, ei sillä väliä....pääasia sinulle näyttää kyllä olevan nyt minun persoonani. Ei se mistä tässä aloituksessa on kyse...eli meikkauksesta tai ei.

Yritä sinä ymmärtää että, minun kirjoitukseni ei ollut ketään henkilökohtaisesti kohdistuvaa? Vai oliko? Jos, kerroin miten meikkaan????

t.Pimu

Luehan nyt huolella nuo kaikki vastauksesi ja huomaat, mitä vastailit ja kenelle.
        Minä alunperin vastasit toiselle, johon sä sitten hyökkäsit ja hyökkäykseesi vastasin.
        TÄMÄ ON NYT TOINEN VIESTI MINULTA SULLE TÄSSÄ KETJUSSA ja nimimerkkinikin kertoo, että minä meikkaan.

(yritin jo aiemmassa sanoa, että kaikki kirjoitukset ei ole aina sinuun kohdistuvia)
        Tuossa on toinenkin vastaus, joka ei ollut sulle kirjoitettu ja siihenkin sinä hyökkäsit.

• Kaunotar...
        PimuF. kirjoitti:

on motivaatiosi? Minä en HAUKU sinua rumaksi naiseksi? Ei mitään syytä. Kirjoitin tuossa vain ihan samanlaisen mielipiteen kuin kuka tahansa tässä ketjussa? Sinä et minua tunne, enkä minä sinua? Loukkaako se sinua että, naisena kerroin omaavani hyvän ihon ja pitkät ripset? Nooh, näin on;)) Ja jos, haluan hyviä puolia kasvoissani korostaa. Pitäisikö kysyä lupa. Tuossa, kerroin että, meikkaamisen aloitin 13v...ja tunnen itseni alastomaksi...jos, et meikkaa. Ymmärrätkö? Että, meitäkin on jotka, olemme saaneet aikanaan vanhemmiltamme luvan meikaamiseen... Minkäs minä sille...ja jos meikkaan se ei sinulta lie pois? Vai onko?

Miksi et muille täällä vastaa samalla mitalla jotka, meikkaavat? Ihmeellistä. Kuule meitä on paljon tässä iässä jotka, käytämme hyvällä omalla tunnolla meikkituotteita. Ilman sen kummoisempaa analysointia onko joku kaunis vai ei???

t.Pimu

väärää puuta. Kommenttini oli luonnonkauniille hapannaamalle.

Sinä taasen, minun laillani, itseäsi kauniina pitävä, olet sitä myöskin toisten silmissä.

• PimuF.
        meikkivoide ja ripsiväri kirjoitti:

Luehan nyt huolella nuo kaikki vastauksesi ja huomaat, mitä vastailit ja kenelle.
        Minä alunperin vastasit toiselle, johon sä sitten hyökkäsit ja hyökkäykseesi vastasin.
        TÄMÄ ON NYT TOINEN VIESTI MINULTA SULLE TÄSSÄ KETJUSSA ja nimimerkkinikin kertoo, että minä meikkaan.

(yritin jo aiemmassa sanoa, että kaikki kirjoitukset ei ole aina sinuun kohdistuvia)
        Tuossa on toinenkin vastaus, joka ei ollut sulle kirjoitettu ja siihenkin sinä hyökkäsit.

en tahallani sotkeunut..Pyydän anteeksi.

Ylipäätään tätä keskustelua, ei tällä palstalla ensimmäinen. Kun meikkaavia naisia kohtaan hyökätään..;)) Aika ajoin tämä meikkaamisjuttu, nousee pintaan. En itse kyllä ymmärrä...jokainen saa mielestäni tehdä kuinka itse parhaaksi näkee. Minua vaan suututtaa tämä naiset jotka, eivät itse koskaan ole meikaneet tai sitten lopettaneet meikin käytön...niin aina arvostelemassa muita naisia jotka, meikkaavat ja haluavat niin tehdä;)) Mieluummin minunkin mies siitä tykkää että, itseäni laitan...kun olisin laittamatta...Koska, hänestä se upeeta kun nainen laittaa itseään....ja toisin päin...mies kun itseään hoitaa niin ilo se minun silmälle....vaimona ja naisena. Mielellään toisilemme hyvän tuoksuisia parfyymejä myös ostamme...nytkin lista mitä laivalta ostetaan;;)) kun reissuun kahdestaan lähdetään...

Mielelläni minä ostan omalle kullalleni partabalsameita ja tuoksuja....mikäs sen mukavampaa, kun nuuskia hyvän tuoksuista miestä...jonka parta on siisti ja hiukset huolitellut....

• luonnostaan kaunis
        Kaunotar omata mielestäni kirjoitti:

joka aamu kehun itseäni, että siinäpä kaunis ihminen:)

Toki käytän huulipunaa, meikkivoidetta ja ripsaria, mutta ne hirviön näköiset liikaa meikatut naiset
        eivät todellakaan ole kauniita.

• pakkelipirkko
        PimuF. kirjoitti:

t.Pimu

Tätä sanailua seurattuani tuntuu kuin olisi palattu takaisin 70-luvulle meikkiasioissa.Ehkäpä jotkut ovatkin jämähtäneet sinne asenteineen. Ei ole mitään syytä moralisoida meikkausta 50 ,60 ,100 kohdalla.Keneltä se on pois jos joku meikkaa, meikkaaja maksaa itse meikkinsä ja kauppias on tyytyväinen.

• Kellon kääntämistä tai turhamaisuutta tai mitä tahansa. Teet mitä tykkäät, värjäät tai et. Kuolo tulee ja korjaa sinutkin väristäsi välittämättä. Niin ja tämä oli sarkasmia.

• Nalli-Kallio

Sarkasmi ja skeptisyys on leipälajini, tosiasia on että tuhannen vuoden päästä kukaan, historian tutkijoita lukuunottamatta, ei välitä mitä mieltä asioista me olimme. hallelujah

• PimuF.
        Nalli-Kallio kirjoitti:

Sarkasmi ja skeptisyys on leipälajini, tosiasia on että tuhannen vuoden päästä kukaan, historian tutkijoita lukuunottamatta, ei välitä mitä mieltä asioista me olimme. hallelujah

Mitä sen väliä mitä tuhannen vuoden päästä joku ajattelee? Tärkeintä on elämä tässä ja nyt. Olkaamme tyytyväisiä ja suokaamme itsellemme myös pientä hyvän olon tunnetta. Jos, ne nyt tulee vaikka siitä hiustenvärjäämisestä tai meikkaamisesta? Onko siinä jotain ihmeellistä?

tsau;
        t.Pimu

• taas se

on pelkkää faktaa.

.

• viivatiina

sitä on ainakin mukavampi ootella värikkäänä kun harmaana hiirulaisena.

• meidän ikäisiä,
        viivatiina kirjoitti:

sitä on ainakin mukavampi ootella värikkäänä kun harmaana hiirulaisena.

vaan vielä muutaman vuosikymmen iäkkäämpiä tuttaviani. Kummallakin on aivan ihanat, melkein lumenvalkeat hiuksistot. Tosi kauniit. Niitä ei kannata värjätä, niin vallan valloittavat ne ovat.
        Toisaalta, eräällä ystävälläni tukka alkoi harmaantumaan jo 2-kymppisenä, joten kyllä värjäyksen ymmärrän.

.

• Nalli-Kallio

Tuo hipoi kyynisyyttä enemmän kuin sarkasmia. Ihan sama mitä tekee kuolo korjaa kuitenkin?? Kai sillä merkitystä kuitenkin on.

• ala Tikkurila

Mikäli nyt puhutaan meidän ikäluokan naisista ja meikkauksesta, niin pitäisi muistaa, että se mikä sopi kaksikymppisenä, ei välttämättä enää sovi.
      Näkee naisia, jotka tekevät rajaukset silmiinsä ja ne muistuttaa jo kyykäärmeen selkää. Toinen on tämä nykyisin käytetty valokynä. Valkoiset täplät silmien alla. Saattoihan ne siellä kotona kylppärin valossa olla ihan ok, mutta sitten ulkona.

• Maalari.

Valotäplät! :)

Puhumattakaan omenaposkista!

PS. Onkohan muuten tullut jo myyntiin päivänvaloenergiansäästölamppuja? Meikkipeilin pieleen asennettavaksi.

• ala Tikkurila
        Maalari. kirjoitti:

Valotäplät! :)

Puhumattakaan omenaposkista!

PS. Onkohan muuten tullut jo myyntiin päivänvaloenergiansäästölamppuja? Meikkipeilin pieleen asennettavaksi.

En tiedä onko tuollaisia lamppuja, syytä olisi olla :-)

Yksi lisäys vielä noihin mun "ilkeyksiin". En oikein jaksa tajuta sitä huulten rajaustakaan vanhemmilla ihmisillä.
        Se rajaus, kun tuppaa korostamaan niitä ylähuulen yllä olevia "ilmeitä".

• Rajavartijatar
        ala Tikkurila kirjoitti:

Yksi lisäys vielä noihin mun "ilkeyksiin". En oikein jaksa tajuta sitä huulten rajaustakaan vanhemmilla ihmisillä.

mutta kyllä huulten rajaus on ihan ok, jos sen tekee huulipunan värisellä kynällä ja maalaa huulensa kuivahkolla huulipunalla. Rajauskynä estää punaa vaeltamasta ryppyjä myöten poskille. :)

• PimuF.

voi teitä. Ensin pitää opetella käyttämään. Monet tuota valokynää lisäävät liikaa. Vain aavistus ja oikeaan paikkaan. Jos, sitä valokynää päivän mittaa vaan lisää..niin seurauksena sitten tuo että, valkonen rengas siinä silmän ympärillä. Monet kun meikkaavat väärässä valossa. Paras paikka tehdä meikki on ikkunan lähellä..missä tuo luonnonvalo on oikea...siinä, lopputulos paras. Ei se kylppäri... Jos, ei osaa meikata niin parempi olla ilman, tai sitten pitää mennä hakemaan ammattilaiselta oikeita vinkkejä. Tänäpäivänä on tarjolla...vähän vaan viitseliäisyyttä. Kukaan 50 vuotias ei meikkaa samoin kuin 30 vuotta sitten...toivon mukaan..Kyllä minä ainakin olen nähnyt vain oikein meikattuja naisia:)) Harvemmin enää näkee suttunaamoja...väliin tosin niitäkin...mutta, harvemmin.

t.Pimu

• viivatiina
        ala Tikkurila kirjoitti:

viiskyt plus palstalla vai seitkyt plus palstalla joskus kakskymppisenä viiskymppiset tuntu niiltä vanhemmilta ihmisiltä kun ei nyky nuoretkaan pidä viiskymppisiä vanhempina ikäloppuina niin miks meidän sit pitää pitää jos joku on vanhoihin varsiin veistetty niin näöltään kun luonteeltaankin niin ei kaikkien tartte olla uskon kuitenkin että suurin osa meistä pitää itteensä vielä ihan sen ikäisenä kun on ja tottahan se on että ihmisten ulkonäkö nuortuu vuosi vuodelta uskotko että tänään kolmekymppinen hoppari tyttös tai poikas on kahdenkymmenen vuoden päästä ikäloppu vekkihameeseen tai vaaleisiin kesähousuihin sonnustautunut vanhempi rouvashenkilö tai herrasmies pysytääs nyt kuitenkin mukana tässä maailman menossa.

• Heikunkeikku
        viivatiina kirjoitti:

viiskyt plus palstalla vai seitkyt plus palstalla joskus kakskymppisenä viiskymppiset tuntu niiltä vanhemmilta ihmisiltä kun ei nyky nuoretkaan pidä viiskymppisiä vanhempina ikäloppuina niin miks meidän sit pitää pitää jos joku on vanhoihin varsiin veistetty niin näöltään kun luonteeltaankin niin ei kaikkien tartte olla uskon kuitenkin että suurin osa meistä pitää itteensä vielä ihan sen ikäisenä kun on ja tottahan se on että ihmisten ulkonäkö nuortuu vuosi vuodelta uskotko että tänään kolmekymppinen hoppari tyttös tai poikas on kahdenkymmenen vuoden päästä ikäloppu vekkihameeseen tai vaaleisiin kesähousuihin sonnustautunut vanhempi rouvashenkilö tai herrasmies pysytääs nyt kuitenkin mukana tässä maailman menossa.

Huomenta vaan.
        Hymy pläiskähti naamaani, kun luin viestiäsi. Oli tomeraa tekstiä :)
        Ja mielelläni myös minä sen allekirjoitan.

Oon monesti tuumaillut, kun niin monissa ketjuissa tuodaan esille, että 50 on niin, Niin, NIIN vanha. Kysytään VOIKO enää tän ikäinen tehdä niin ja niin..... ja ei kait enää meidän ikänen voi niin ja niin....
        Kannattaako tehdä ylipäätään mitään, kun ollaan jo NIIN vanhoja.
        Tuon kaltaisiin aloituksiin en jaksa edes osallistua. Kuka milläkin tavalla ajattelee.

Olisi todella kamalaa, jos tässä iässä jo alkaisi ajattelemaan, että elämä on lopussa tai ainakin melkein lopussa.
        Oon jopa ajatellut, että täällä palstalla todellakin on 70 ihmisiä kirjottelemassa.

Jos tosiaan kattelen omia lapsiani ja tuttuja 30-40 vuotiaita ihmisiä, niin tuntuu tosiaankin aivan mahdottomalta kuvitella, että 10-20 vuoden kuluttua he ovat jo NIIN vanhoja, että se TÄYTYY näkyä jo pukeutumisessa ja meikkailussa ja asennoitumisessa elämään eli ei enää kannata tehdä oikeastaan yhtään mitään.

Itse tunnen olevani tosi hyvässä iässä. Eikä kertaakaan ole tullut mieleen, että voi-voi-voi, kylläpäs olen VANHA.
        Olen lopen kyllästynyt negatiivisiin suhtautumisiin ja arvosteluihin mitä 50 ihmisiä kohtaan annetaan.

Ja tämän asian ulkopuolelta sanon, että rasittaa tämä uudistunut palsta. Älyttömän hidas. Hiirtä joutuu käyttämään Todella paljon ja se rasittaa rannetta. Sekaisen näköinen. Jotakin hyvää on tullut, mutta tilalle enemmän huonoja asioita.

Onneksi täällä Vaasassa on ihana auringonpaiste ja lämmin ilma, ei tuule. Piristää :))
        Palstalta puuttuu hauskuus ja huumori ja välitön tunnelma. Välillä oon käynyt kattomassa, missä mennään ja äkkiä ruvennut tekemään muita hommia, kun oon huomannut, että Ilo on jossakin ties missä.

Tuntuu, että tänne ei edes uskalla kirjoittaa mitään positiivista, huumoria tai leikkiä.
        Ikäväksi on mennyt :(((

• siis näinkö...
        Heikunkeikku kirjoitti:

Huomenta vaan.
        Hymy pläiskähti naamaani, kun luin viestiäsi. Oli tomeraa tekstiä :)
        Ja mielelläni myös minä sen allekirjoitan.

Oon monesti tuumaillut, kun niin monissa ketjuissa tuodaan esille, että 50 on niin, Niin, NIIN vanha. Kysytään VOIKO enää tän ikäinen tehdä niin ja niin..... ja ei kait enää meidän ikänen voi niin ja niin....
        Kannattaako tehdä ylipäätään mitään, kun ollaan jo NIIN vanhoja.
        Tuon kaltaisiin aloituksiin en jaksa edes osallistua. Kuka milläkin tavalla ajattelee.

Olisi todella kamalaa, jos tässä iässä jo alkaisi ajattelemaan, että elämä on lopussa tai ainakin melkein lopussa.
        Oon jopa ajatellut, että täällä palstalla todellakin on 70 ihmisiä kirjottelemassa.

Jos tosiaan kattelen omia lapsiani ja tuttuja 30-40 vuotiaita ihmisiä, niin tuntuu tosiaankin aivan mahdottomalta kuvitella, että 10-20 vuoden kuluttua he ovat jo NIIN vanhoja, että se TÄYTYY näkyä jo pukeutumisessa ja meikkailussa ja asennoitumisessa elämään eli ei enää kannata tehdä oikeastaan yhtään mitään.

Itse tunnen olevani tosi hyvässä iässä. Eikä kertaakaan ole tullut mieleen, että voi-voi-voi, kylläpäs olen VANHA.
        Olen lopen kyllästynyt negatiivisiin suhtautumisiin ja arvosteluihin mitä 50 ihmisiä kohtaan annetaan.

Ja tämän asian ulkopuolelta sanon, että rasittaa tämä uudistunut palsta. Älyttömän hidas. Hiirtä joutuu käyttämään Todella paljon ja se rasittaa rannetta. Sekaisen näköinen. Jotakin hyvää on tullut, mutta tilalle enemmän huonoja asioita.

Onneksi täällä Vaasassa on ihana auringonpaiste ja lämmin ilma, ei tuule. Piristää :))
        Palstalta puuttuu hauskuus ja huumori ja välitön tunnelma. Välillä oon käynyt kattomassa, missä mennään ja äkkiä ruvennut tekemään muita hommia, kun oon huomannut, että Ilo on jossakin ties missä.

Tuntuu, että tänne ei edes uskalla kirjoittaa mitään positiivista, huumoria tai leikkiä.
        Ikäväksi on mennyt :(((

Mikäs siinä. 70-luvun sotamaalausta vain naamaan, minihametta kera napapaidan asusteeksi...
        unohtamatta nenäkorua....

• Heikunkeikku
        siis näinkö... kirjoitti:

Mikäs siinä. 70-luvun sotamaalausta vain naamaan, minihametta kera napapaidan asusteeksi...
        unohtamatta nenäkorua....

Onko asioissa vain ja ainoastaan kaksi vaihtoehtoa?
        Tässä asiassa: a) joko sotamaalaus, minihame, napapaita ja nenäkoru.
        tai b) teryleenihame( toki polvien alapuolelle), kurkkuun asti napitettu löyhä pusero,
        täydellinen meikittömyys vain vedellä lirahutettu naama, hammaspesu ja hiukset miten-kuten.
        Ja värivaihtoehtoina vaalean harmaa, keskiharmaa, voimakas harmaa, kenties joku tumma
        rusahtava sallittaneen, mikäli on ihan juuri täyttänyt 50, eikä vielä oikein ole ikänsä tasalla.
        Musta tietysti. Ja jos kyse on leski-ihmisestä, niin hän jos kuka ymmärtäkööt pukeutua aina
        pelkästään mustaan. Ja lesket välttäkööt kaikkinaisia illanviettoja. Ravintolat ja muut sellaiset
        lapsellisuudet täytyisi lailla kieltää.

• ala Tikkurila
        Heikunkeikku kirjoitti:

Onko asioissa vain ja ainoastaan kaksi vaihtoehtoa?
        Tässä asiassa: a) joko sotamaalaus, minihame, napapaita ja nenäkoru.
        tai b) teryleenihame( toki polvien alapuolelle), kurkkuun asti napitettu löyhä pusero,
        täydellinen meikittömyys vain vedellä lirahutettu naama, hammaspesu ja hiukset miten-kuten.
        Ja värivaihtoehtoina vaalean harmaa, keskiharmaa, voimakas harmaa, kenties joku tumma
        rusahtava sallittaneen, mikäli on ihan juuri täyttänyt 50, eikä vielä oikein ole ikänsä tasalla.
        Musta tietysti. Ja jos kyse on leski-ihmisestä, niin hän jos kuka ymmärtäkööt pukeutua aina
        pelkästään mustaan. Ja lesket välttäkööt kaikkinaisia illanviettoja. Ravintolat ja muut sellaiset
        lapsellisuudet täytyisi lailla kieltää.

Osittain huumorilla tuon kirjoitin:-). En katso, että ikäluokkaamme vanhoiksi sanotaan, jos annetaan ymmärtää, että se mikä sopi 17 veenä, ei ehkä enää sovi. Olen elänyt senkin ajan, kun ripsejä poskille piirrettiin ja niin tein minäkin, huh.
        En enää rajaa silmiäni, koska olisin pellen näköinen. Nauran enemmän silmilläni, kuin suullani ja sehän on vuosien saatossa sitten jälkensä jättänyt, en myöskään enää käytä räikeitä luomivärejä.
        Kampaaja värjää hiukseni 7 viikon välein ja värit vaihtelee, moniväriä usein. Takapuoleni verhoon tiukkoihin farkkuihin eli en mielestäni ole mikään teryleenimummu, vaikka kritisoinkin oman ikäluokkani meikkaamista, tosin kritiikkiä saan myös itse pukeutumisestani, kun jakkupukua ei vaatekaapista löydy:-)
        (palasin tuohon kritiikkinikkiini:-)).

• Heikunkeikku
        ala Tikkurila kirjoitti:

Osittain huumorilla tuon kirjoitin:-). En katso, että ikäluokkaamme vanhoiksi sanotaan, jos annetaan ymmärtää, että se mikä sopi 17 veenä, ei ehkä enää sovi. Olen elänyt senkin ajan, kun ripsejä poskille piirrettiin ja niin tein minäkin, huh.
        En enää rajaa silmiäni, koska olisin pellen näköinen. Nauran enemmän silmilläni, kuin suullani ja sehän on vuosien saatossa sitten jälkensä jättänyt, en myöskään enää käytä räikeitä luomivärejä.
        Kampaaja värjää hiukseni 7 viikon välein ja värit vaihtelee, moniväriä usein. Takapuoleni verhoon tiukkoihin farkkuihin eli en mielestäni ole mikään teryleenimummu, vaikka kritisoinkin oman ikäluokkani meikkaamista, tosin kritiikkiä saan myös itse pukeutumisestani, kun jakkupukua ei vaatekaapista löydy:-)

Sen mukaan pukeutuminen ja meikkaaminen, millä tavalla se "istuu" kyseiseen henkilöön.
        Joillekin silmien rajaaminen sopii ihan hyvin ja varjostukset jne... joillekin toisille se ei niin hyvin sovi. Yleisesti ottaen, jos ajattelen itseäni, tuttaviani, työkavereita, satunnaisia vastaantulijoita, ynnä muita eteen töksähtäviä immeisiä, niin mielestäni he ovat heille sopivalla tavalla laitettuja.
        Voi olla, että olen pikkasen huono arvioimaan yleisellä tasolla, koska en kiinnitä huomiota ihmisten meikkaamiseen ja pukeutumiseen, niin suuressa määrin, että alkaisin mielessäni arvioimaan jotakin henkilöä, että onko hän liikaa meikannut tai rumasti tai väärällä tavalla pukeutunut.
        Oon vähän semmonen omissa ajatuksissa kulkeva ihminen, kuin vanha kaakki, jolla silmien molemmilla puolilla silmäsuojukset, ettei sivuille näe. :)

Jos johonkin ihmiseen kiinnitän huomiota, niin se on siihen, mitä hän Sanoo suullaan. Mielipiteet, ajatus, perustelut jne...

Jos joku 50-60 haluaa pukeutua, kuin 17 vuotias, niin se on hänen oma tahto ja hänen oma kehonsa, jonka haluaa siten verhota. Enkä tiedä Syytä, miksi hän niin tahtoo. Tosin en ole edes kiinnostunut tietämään syytä, jos halu syyn tietämiseen johtuu siitä, että ajattelisin pukeutumisen olevan jollakin tavalla väärä. En nimittäin ajattele, että se olisi väärä. Siksi, että jokainen saa tehdä ja ajatella, kuten tekee ja ajattelee. Ja Pitäisi niin tehdä.

Ulkopuolisten suhtautuminen mielipiteisiin/pukeutumisiin/tai mihin vain, ei saisi muuttaa jonkun ihmisen omaa mielipidettä. Pidän sellaisista ihmisistä, jotka uskaltavat olla juuri presiis sitä mieltä, mitä ovat, vaikka muut ihmiset hyppisivät tasapökkää ja hokisivat, että ei-ei-ei-ei noin SAA ajatella, toimia tai tehdä tai pukeutua.

Omasta pukeutumisestani sanon, että pyrin pukeutumaan tilanteen mukaan. Jos menen konserttiin, pukeudun suhteellisen neutraalisti, pörröhiukset yritän asetella pikkasen pörröttömimmiksi, meikkaus asuun sopivasti, farkuilla en mene konserttiin, enkä villapuserolla. Ei häiristse, jos joku muu menee.

Ravintolaan laitan toisenlaiset vaatteet. Kun olen mennyt kumppanin kanssa, niin silloin vähän ehkä rohkeammin. Kun menen yksin, en viitsi aivan kauhean vampiksi itseäni (heh heh) pistää, koska saattaisi olla, että jotkut miehet ajattelisivat, että yritän iskeä itselleni jotakin seuraa seuraavaksi yöksi. Siksi valitsen vähän vähemmän paljastavan.

Metsään monttusaappaat, vanhat farkut, mikä-lie-pusero-rähjä ja tukka kiinni. Ai niin ja metsämeikki naamaan. Eihän sitä koskaan tiedä jos karhu tulis vastaan :))

Huh....mitä on 10 17 ? Eikö ny alle kymmenen olevista numeroista jo vois värkätä sopivan laskutoimenpiteen :)))

• ala tikkurila
        Heikunkeikku kirjoitti:

Sen mukaan pukeutuminen ja meikkaaminen, millä tavalla se "istuu" kyseiseen henkilöön.
        Joillekin silmien rajaaminen sopii ihan hyvin ja varjostukset jne... joillekin toisille se ei niin hyvin sovi. Yleisesti ottaen, jos ajattelen itseäni, tuttaviani, työkavereita, satunnaisia vastaantulijoita, ynnä muita eteen töksähtäviä immeisiä, niin mielestäni he ovat heille sopivalla tavalla laitettuja.
        Voi olla, että olen pikkasen huono arvioimaan yleisellä tasolla, koska en kiinnitä huomiota ihmisten meikkaamiseen ja pukeutumiseen, niin suuressa määrin, että alkaisin mielessäni arvioimaan jotakin henkilöä, että onko hän liikaa meikannut tai rumasti tai väärällä tavalla pukeutunut.
        Oon vähän semmonen omissa ajatuksissa kulkeva ihminen, kuin vanha kaakki, jolla silmien molemmilla puolilla silmäsuojukset, ettei sivuille näe. :)

Jos johonkin ihmiseen kiinnitän huomiota, niin se on siihen, mitä hän Sanoo suullaan. Mielipiteet, ajatus, perustelut jne...

Jos joku 50-60 haluaa pukeutua, kuin 17 vuotias, niin se on hänen oma tahto ja hänen oma kehonsa, jonka haluaa siten verhota. Enkä tiedä Syytä, miksi hän niin tahtoo. Tosin en ole edes kiinnostunut tietämään syytä, jos halu syyn tietämiseen johtuu siitä, että ajattelisin pukeutumisen olevan jollakin tavalla väärä. En nimittäin ajattele, että se olisi väärä. Siksi, että jokainen saa tehdä ja ajatella, kuten tekee ja ajattelee. Ja Pitäisi niin tehdä.

Ulkopuolisten suhtautuminen mielipiteisiin/pukeutumisiin/tai mihin vain, ei saisi muuttaa jonkun ihmisen omaa mielipidettä. Pidän sellaisista ihmisistä, jotka uskaltavat olla juuri presiis sitä mieltä, mitä ovat, vaikka muut ihmiset hyppisivät tasapökkää ja hokisivat, että ei-ei-ei-ei noin SAA ajatella, toimia tai tehdä tai pukeutua.

Omasta pukeutumisestani sanon, että pyrin pukeutumaan tilanteen mukaan. Jos menen konserttiin, pukeudun suhteellisen neutraalisti, pörröhiukset yritän asetella pikkasen pörröttömimmiksi, meikkaus asuun sopivasti, farkuilla en mene konserttiin, enkä villapuserolla. Ei häiristse, jos joku muu menee.

Ravintolaan laitan toisenlaiset vaatteet. Kun olen mennyt kumppanin kanssa, niin silloin vähän ehkä rohkeammin. Kun menen yksin, en viitsi aivan kauhean vampiksi itseäni (heh heh) pistää, koska saattaisi olla, että jotkut miehet ajattelisivat, että yritän iskeä itselleni jotakin seuraa seuraavaksi yöksi. Siksi valitsen vähän vähemmän paljastavan.

Metsään monttusaappaat, vanhat farkut, mikä-lie-pusero-rähjä ja tukka kiinni. Ai niin ja metsämeikki naamaan. Eihän sitä koskaan tiedä jos karhu tulis vastaan :))

Huh....mitä on 10 17 ? Eikö ny alle kymmenen olevista numeroista jo vois värkätä sopivan laskutoimenpiteen :)))

En minäkään ohikulkevia katsele, mutta istun usein Helsingin Kauppa-tai Hakaniementorilla kaffeella ja siinä sitten tulee pällisteltyä (kuin mikäkin moukka) :-).
        Välillä myös ihmettelen tätä oman ikäluokkani suusta pääsevää tekstiä, varsinkin naisten, niin usein kuulee tämän sanonnan kuudenkympin ja kuoleman välissä olevista ihmisistä.....

Pärjäillään värimaailmamme kanssa ja mukavaa päivää Vaasaan :-)

Äläs morkkaa tuota yhteenlaskua, se pitää vain meidän "vanhojen" aivotoiminnan kunnossa, hih.

• viivatiina
        ala Tikkurila kirjoitti:

monessa vastauksessa ei ei ja ei mää otin tässä muutaman vuosi sitten kestopikmentoinnin silmiin ja katse kirkastu kummasti ei tarvinnu edes ripsiväriä kun silmät tuli esille ihan toisella lailla nyt ne on suurinpiirtein poissa mutta aina meikatessani vedän ohuen rajan yläluomeen se jotenkin niinkun viimeistelee luomiväriä käytän vaan ruskean sävyjä tietysti jokut hurjat kajalit on aika mauttomia päiväsaikaan mutta iltameikkinä ihan ok en kyllä ole itse koskaan käyttänyt kajalia eikä mun mielestä ohut rajaus yläluomessa tee ketään pellen näköiseksi.

• viivatiina kirjoitti:

monessa vastauksessa ei ei ja ei mää otin tässä muutaman vuosi sitten kestopikmentoinnin silmiin ja katse kirkastu kummasti ei tarvinnu edes ripsiväriä kun silmät tuli esille ihan toisella lailla nyt ne on suurinpiirtein poissa mutta aina meikatessani vedän ohuen rajan yläluomeen se jotenkin niinkun viimeistelee luomiväriä käytän vaan ruskean sävyjä tietysti jokut hurjat kajalit on aika mauttomia päiväsaikaan mutta iltameikkinä ihan ok en kyllä ole itse koskaan käyttänyt kajalia eikä mun mielestä ohut rajaus yläluomessa tee ketään pellen näköiseksi.

käytän minäkin ailainerkynällä vai tussiko se nyt on, ohuelti, ripsiväriä ja se on siinä. Joskus kun lähden johonkin silloin saatan laittaa myös kevyesti luomiväriä, sisänurkkaan kevyemmin ja silmän ulkonurkkaa kohden hiukan vahvemmin.. En käytä räikeitä värejä. Minä olen harkinnut sitä kestopikmentointia kulmiin, saa nähdä toteutanko sen, silloin tällöin värjäytän kulmat samalla kun käyn kampaajalla värjäyttämässä hiukset.

• viivatiina
        sasus kirjoitti:

käytän minäkin ailainerkynällä vai tussiko se nyt on, ohuelti, ripsiväriä ja se on siinä. Joskus kun lähden johonkin silloin saatan laittaa myös kevyesti luomiväriä, sisänurkkaan kevyemmin ja silmän ulkonurkkaa kohden hiukan vahvemmin.. En käytä räikeitä värejä. Minä olen harkinnut sitä kestopikmentointia kulmiin, saa nähdä toteutanko sen, silloin tällöin värjäytän kulmat samalla kun käyn kampaajalla värjäyttämässä hiukset.

uudestaan sen silmien kesto pikmentoinnin se on vaan jonkun verran kivulias juttu kun se tehdään ohuelle silmienympärysiholle mää oon joskus värjäyttäny kulmiani mutta mulla on luonnostaan niin tummat ettei niitä oo paljoo tarvinnu värjäillä oon kyllä huomanna että näin vanhemmiten vähän vaalenee vai tuleekohan ne harmaaks hiuksia värjäytän joka toinen kuukausi muuten ne on sellaiset maantienväriset että vie kasvoiltakin kaiken värin pois ja sillonhan sitä pakkelia vasta pitäskin laittaa nyt pääsee vähemmällä =))

• viivatiina kirjoitti:

uudestaan sen silmien kesto pikmentoinnin se on vaan jonkun verran kivulias juttu kun se tehdään ohuelle silmienympärysiholle mää oon joskus värjäyttäny kulmiani mutta mulla on luonnostaan niin tummat ettei niitä oo paljoo tarvinnu värjäillä oon kyllä huomanna että näin vanhemmiten vähän vaalenee vai tuleekohan ne harmaaks hiuksia värjäytän joka toinen kuukausi muuten ne on sellaiset maantienväriset että vie kasvoiltakin kaiken värin pois ja sillonhan sitä pakkelia vasta pitäskin laittaa nyt pääsee vähemmällä =))

huomioinu saman jutun. Mulla oli viel nuorempana lähes mustat kulmakarvat, mut nyt ne on paljon vaaleammat.
        Oon nyppinykki ne ajan saatossa tosi ohkasiksi, nyt harmittaa. Kulmakarvat on vaan sellanen juttu, et ne nostaa kasvoja ja antaa ilmettä.:))

• viivatiina
        sasus kirjoitti:

huomioinu saman jutun. Mulla oli viel nuorempana lähes mustat kulmakarvat, mut nyt ne on paljon vaaleammat.
        Oon nyppinykki ne ajan saatossa tosi ohkasiksi, nyt harmittaa. Kulmakarvat on vaan sellanen juttu, et ne nostaa kasvoja ja antaa ilmettä.:))

sit se kulmien pikmentointi jos on kerran ohuet kulmakarvat ja on niihin tottunu tuntus että se käy sellaisiin paremmin kun paksumpiin on se niin jännä kuinka pienikin viiru kulmissa tai silmissä muuttaa kokonaan ilmettä kyllähän tässä ketjussa monet on väittäny etti tartte mitään pakkelia mutta virkistäähän se jo itseäänkin jos joskus aamulla tuntuu ettei pääse millään vauhtiin ja on aina vaan kun nukkuneen ruokous vaikken itse päivittäin paklaakkaan mutta on päiviä että se tekee oikeen hyvää katsoa peilistä kauniisti ehostettuja kasvoja arkisten sijasta ja tunnen paljon naisia joiden en voi kuvitella menevän ihmisten ilmoille ilman ehostusta se vaan käy niiden tyyliin ja sit on kyllä naisia joiden en voi kuvitella meikkaavan koskaan.

• kivat sulle
    • haudankaivajilla !!

Osattu meikki runsaskin on hyvä jopa seksikäskin asia. Prinsessojako te vielä etsitte......

• Meikattu nainen on aina kaunis!

Minä meikkaan tuulipuvun myötä sopivalla tavalla jopa sienimetsään mennessäni. Ripsi- ja luomiväriä käytän aina, värillistä kosteusvoidetta ja joskus jopa puuterinhuiskaus mukaan. Tukkani hohtaa raikkaan vaaleana, kun siinä on eri vaaleusasteisia raitoja. Tosi nätti ja nuorekas. Ja huulipunani on aika sovinnainen, huulia kosteuttava ja hoitava hyvälaatuinen huulipuikko. - Minusta on kiva olla huoliteltu joka tilanteessa ja todellakin vaihdan meikkien värisävyjä vuodenajan tai pukeutumisen mukaan. - Juhliin säväytän rohkeammilla väreillä ja iltavaloon sopivalla meikillä. - En pyri peittämään ikääni, mutta takuuvarmasti olen iättömällä tavalla kaunis varsinkin, kun tunnen itseni kauniiksi. Ja tahdonhan minä arvostaa kanssaihmisiänikin omalla siistillä ja mahdollisimman viehättävällä olemuksellani. Ja kyllä se on niin, että ei nykyaikana kukaan nainen meikkaa itseään holtittomasti pakkeloimalla ja tyystin väärillä väreillä - se on puppua. - Mutta tiedän monta vanhaa mummoa, jotka kulkevat kaikki kultakäädyt, rannerenkaat ja sormukset sormissaan. Kultaa ja korukiviä yllään kuin rihkamakaupassa he näyttävät kamalilta vailla meikkausta. Kultakrääsä ei kyllä tee heitä kauniimmaksi.

Hyvä Heikunkeikku ja PimuF, kun sanoitte tomerasti ja kauniisti meistä meikkaavista naisista! - Minusta joskus nimittäin näyttää, että meikkaamattomat naiset pitävät itseään ikäänkuin 'siveämpinä' , kun eivät meikkaa itseään. Ja sehän nyt on väärä luulo.

• Minämaalta
        Meikattu nainen on aina kaunis! kirjoitti:

Minä meikkaan tuulipuvun myötä sopivalla tavalla jopa sienimetsään mennessäni. Ripsi- ja luomiväriä käytän aina, värillistä kosteusvoidetta ja joskus jopa puuterinhuiskaus mukaan. Tukkani hohtaa raikkaan vaaleana, kun siinä on eri vaaleusasteisia raitoja. Tosi nätti ja nuorekas. Ja huulipunani on aika sovinnainen, huulia kosteuttava ja hoitava hyvälaatuinen huulipuikko. - Minusta on kiva olla huoliteltu joka tilanteessa ja todellakin vaihdan meikkien värisävyjä vuodenajan tai pukeutumisen mukaan. - Juhliin säväytän rohkeammilla väreillä ja iltavaloon sopivalla meikillä. - En pyri peittämään ikääni, mutta takuuvarmasti olen iättömällä tavalla kaunis varsinkin, kun tunnen itseni kauniiksi. Ja tahdonhan minä arvostaa kanssaihmisiänikin omalla siistillä ja mahdollisimman viehättävällä olemuksellani. Ja kyllä se on niin, että ei nykyaikana kukaan nainen meikkaa itseään holtittomasti pakkeloimalla ja tyystin väärillä väreillä - se on puppua. - Mutta tiedän monta vanhaa mummoa, jotka kulkevat kaikki kultakäädyt, rannerenkaat ja sormukset sormissaan. Kultaa ja korukiviä yllään kuin rihkamakaupassa he näyttävät kamalilta vailla meikkausta. Kultakrääsä ei kyllä tee heitä kauniimmaksi.

Hyvä Heikunkeikku ja PimuF, kun sanoitte tomerasti ja kauniisti meistä meikkaavista naisista! - Minusta joskus nimittäin näyttää, että meikkaamattomat naiset pitävät itseään ikäänkuin 'siveämpinä' , kun eivät meikkaa itseään. Ja sehän nyt on väärä luulo.

pyllyä aina".
        No en ainakaan. Minä katson kasvoja, onko siellä älyllistä elämää. Onko häijy, onko minkämoinen.
        Sanon ihan suoraan, että aika paljon pystyn lukemaan ihmisestä ensitapaamisella.
        On siitä joku hyöty että aina on kökistänyt jossain nurkassa.
        Mitä minä teen perseellä; tiukka eli ei?

• HTZA
        Minämaalta kirjoitti:

pyllyä aina".
        No en ainakaan. Minä katson kasvoja, onko siellä älyllistä elämää. Onko häijy, onko minkämoinen.
        Sanon ihan suoraan, että aika paljon pystyn lukemaan ihmisestä ensitapaamisella.
        On siitä joku hyöty että aina on kökistänyt jossain nurkassa.
        Mitä minä teen perseellä; tiukka eli ei?

Hyvä pylly 110 m. aitajuoksussa ja muissa lantiolajeissa.
        Naisille sopii pehmeämpi puoli, niistä saa hyvän otteen, ja luulisi tiukan pepun olevan naisten rakennekynsien mieleen?

• eka kerta täällä

Eikö se ole jeesus siunatkoon jokaisen ihan oma asia meikkaako vai ei.
      Kun on vaan itsellä kiva olla.
      Minusta itsestään huolta pitävät naiset näyttävät hyvältä.
      Eihän 50v ole nykyään ikä ei mikään.
      Itse olen tuon tasaluvun ohittanut mies ja teen omasta puolestani parhaani.
      Omat hampaat kaikki tallessa ja kunnossa, tukkakin vielä kasvaa. Elämänkokemuksen juonteita toki alkaa olla naamarissa.

• Heikunkeikku

Jämäkkyyttä tihkuvaa sanarivistöä, luin minä.
        Olen, kuin sinä.
        Kiesus ku tietäis, ookko vapaa mies :)))))

• toka kerta täällä
        Heikunkeikku kirjoitti:

Jämäkkyyttä tihkuvaa sanarivistöä, luin minä.
        Olen, kuin sinä.
        Kiesus ku tietäis, ookko vapaa mies :)))))

kahdesti vihitty
        kerran erotettu, toinen lähti enkeliksi:(
        eli erittäin vapaa...

• kigi

Lienee jokaisen itsensä päätettävissä, laittaako väriä hiuksiin ja pakkelia naamaan.Jos se piristää niin siitä vaan,jos taas on antanut luvan itsellen harmaantua niin sekin lienee luvallista. Mutta yksi asia ei näytä hyvältä,nimittäin mustaksi värjätyt vanhemman miehen hiukset ja viikset sekä parta. Sen nimittäin huomaa jos se ei ole omaväri alun alkaen. Mieluummin sitten antaa harmaantua karvojensa kuin yrittää näyttää yli nuorelta.

• Minämaalta

ettei tukasta huomaa jos ei ole oma väri alusta alkaen.
        Ja ne ihme läntit; musta tukka, jossa on päälaella räikeä punaruskea läntti, aivan kuin joku olisi iskenyt paistinpannulla päähän! Tai vaaleita lämisköitä ja tupsuja kuin jollain skunkilla.
        En ymmärrä, en. Mutta varmaan muotia!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      23
      3987
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      61
      3084
    3. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      81
      3061
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      300
      2465
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2192
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2151
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1341
    8. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      7
      1270
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      43
      1219
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1138
    Aihe