Huomenta, mitä tänne tänään kuuluu

"muori"

Meillä kaunis auringonpaiste tänä aamuna.
Onkohan sunnuntaina torimyyjiä paikaalla, pitäs niitä puolukoita metästää.
Alkaa jumalan palvelus radiosta , alankin kuunteleen sitä.
Hyvää päivänjatjoa, moi.

53

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syksy saapuu'''''''''sateineen

      huomenta sinullekin muori.
      vai sinne se aurinko karkasikin täällä
      sataa lotisee 13c koivunlehdet,jo sen näköisiä tuossa piha koivussa,että
      syksy tekee tuloaan pikkuhiljaa.ite tässä mietin etsisikö lankoja ja
      koittais rueta neulomaan tai virkkaisiko pikuuvauvalle mekon.
      ja jonkinlaisen myssun.siinä aikakin menisi.ei viitsi tuonne sateeseenkaan lähteä.ystävän oli puhe tulla
      tänään luokseni ja jäisi yöksi olisi lyhyempimatka minunluota hänellä töihinsä.
      nautihan muori auringosta kun se vielä siellä näkyy.
      hyvät päivänjatkot.
      t.hiltamari

      • Ihan tavallista kuuluu.
        Kerittiin kyllä jo jerynkanssa käydä ruokakaupassa ja jerryllekkin oli saatava lisämuonaa.
        Poutapilvistä on nyt . Oli hieno kuutamo illalla.
        On se vaan kumma kun ajattelin, että en tarvitse juuri mitään ostaa mutta onneksi oli se vetokassi mukana ,hyvä kun sain kotio asti vedettyä.
        Toivottavasti ei taas tule istuttua tässä koko päivä.
        Onneksi on vietävä koiraa ulos niintulee ne pakolliset ulkoilut.
        Aika lämmintä on tääläpäin ,ei oikein tiedä kuinka taas laittais vaatetta niskaansa,tulee niin helpost liian kuuma.


      • ullamirjami kirjoitti:

        Ihan tavallista kuuluu.
        Kerittiin kyllä jo jerynkanssa käydä ruokakaupassa ja jerryllekkin oli saatava lisämuonaa.
        Poutapilvistä on nyt . Oli hieno kuutamo illalla.
        On se vaan kumma kun ajattelin, että en tarvitse juuri mitään ostaa mutta onneksi oli se vetokassi mukana ,hyvä kun sain kotio asti vedettyä.
        Toivottavasti ei taas tule istuttua tässä koko päivä.
        Onneksi on vietävä koiraa ulos niintulee ne pakolliset ulkoilut.
        Aika lämmintä on tääläpäin ,ei oikein tiedä kuinka taas laittais vaatetta niskaansa,tulee niin helpost liian kuuma.

        Kun sanoin että ulos mennään ne pakolliset.
        Oli voimistelia joskus 50luvulla nimeltään Olavi Rove ja hän saavutti paljon kunniaa voimistelussa. Ja meilläpäin tuli sanonta "Roven pakolliset",
        Kaikkia sitä muisteleekin aikojen alusta.


      • pörri "
        ullamirjami kirjoitti:

        Ihan tavallista kuuluu.
        Kerittiin kyllä jo jerynkanssa käydä ruokakaupassa ja jerryllekkin oli saatava lisämuonaa.
        Poutapilvistä on nyt . Oli hieno kuutamo illalla.
        On se vaan kumma kun ajattelin, että en tarvitse juuri mitään ostaa mutta onneksi oli se vetokassi mukana ,hyvä kun sain kotio asti vedettyä.
        Toivottavasti ei taas tule istuttua tässä koko päivä.
        Onneksi on vietävä koiraa ulos niintulee ne pakolliset ulkoilut.
        Aika lämmintä on tääläpäin ,ei oikein tiedä kuinka taas laittais vaatetta niskaansa,tulee niin helpost liian kuuma.

        Kaupaan kun menee, eikä aio ostaa kuin jotan pientä, auta armias, kun kotiin tulee on kaksi pussia ostoksia kerääntyny ja rahapussi tyhjänä.
        Mikähän vimma se ostos himo on??


      • pörri " kirjoitti:

        Kaupaan kun menee, eikä aio ostaa kuin jotan pientä, auta armias, kun kotiin tulee on kaksi pussia ostoksia kerääntyny ja rahapussi tyhjänä.
        Mikähän vimma se ostos himo on??

        jo ennen puoltapäivää, ja on tullut aika rankasti. Kävin heti aamulla kaksi sankoa sieniä, ja niitä olen nyt siivoillut, ja keittänyt. Ja nyt joutaa hyvin, kun ulkona sataa. Täällä on puolukoita metsissä, että ei kauan sangollista kerää. Niitäkin survoin kolme sangollista aamulla tuonne pakasteeseen. Ei tuolla metsissä marjastajia näy, ei ne nuorempia kiinnosta, ja vanhat ihmiset ei kohta pääse metsiin. Kyllä se on jo kuollut kuttuuri, ihmiset ostaa kaiken kaupasta. Se on sitä hyvinvointia, kyllä silloin kun lapsia oltiin, ne metsän antimet oli ihmisille tärkeitä. Muistan, että meilläkin kotona kerättiin marjaa myyntiin, ja isä vei niitä hevosella kauppaan. Ja ne marjat oli tärkeää lisätuloa perheeseen. Rahoilla ostettiin kenkiä ja vaatteita talvea varten.


      • "mummi"
        marja-liisa41 kirjoitti:

        jo ennen puoltapäivää, ja on tullut aika rankasti. Kävin heti aamulla kaksi sankoa sieniä, ja niitä olen nyt siivoillut, ja keittänyt. Ja nyt joutaa hyvin, kun ulkona sataa. Täällä on puolukoita metsissä, että ei kauan sangollista kerää. Niitäkin survoin kolme sangollista aamulla tuonne pakasteeseen. Ei tuolla metsissä marjastajia näy, ei ne nuorempia kiinnosta, ja vanhat ihmiset ei kohta pääse metsiin. Kyllä se on jo kuollut kuttuuri, ihmiset ostaa kaiken kaupasta. Se on sitä hyvinvointia, kyllä silloin kun lapsia oltiin, ne metsän antimet oli ihmisille tärkeitä. Muistan, että meilläkin kotona kerättiin marjaa myyntiin, ja isä vei niitä hevosella kauppaan. Ja ne marjat oli tärkeää lisätuloa perheeseen. Rahoilla ostettiin kenkiä ja vaatteita talvea varten.

        Nyt on nyt, ihmiset kaupungissa, metsät saankilometrin päässä, mieeluummin käy torilta hakemassa, kuin itse ramuaa kipeillä jaloilla ja selällä mettään, yksi. Oli aika jolloin vielä mies oli terve, olimme usein mettä reissuilla, poimimme marjat ja sienet, samoin talveksi sauna vihdat teimme, oli se mukavaa aikaa, elämä oli elämää.
        Lapsena maala asuttiin, piti marjat mettästä hakea kouluihinkin, sitä oltiin pieniä lapsia, kun jo metsään mentiin.
        Joku saa siitä muutaman euron kun myy torilla poimimiaan marjoja, molemmat hyötyy, niin kaupunkilainen kuin marjan poimijakin.


      • "mummi" kirjoitti:

        Nyt on nyt, ihmiset kaupungissa, metsät saankilometrin päässä, mieeluummin käy torilta hakemassa, kuin itse ramuaa kipeillä jaloilla ja selällä mettään, yksi. Oli aika jolloin vielä mies oli terve, olimme usein mettä reissuilla, poimimme marjat ja sienet, samoin talveksi sauna vihdat teimme, oli se mukavaa aikaa, elämä oli elämää.
        Lapsena maala asuttiin, piti marjat mettästä hakea kouluihinkin, sitä oltiin pieniä lapsia, kun jo metsään mentiin.
        Joku saa siitä muutaman euron kun myy torilla poimimiaan marjoja, molemmat hyötyy, niin kaupunkilainen kuin marjan poimijakin.

        ei parane mennä yksin,kaupunkien lähellä..Ei tiedä,millaista sakkia,sinne on pesiytynyt..
        Nyt,kun ei ole vielä kylmäkään,niin voi olla monenlaista yöpyjää..
        Muutenkin hankalaa,sankojen kanssa,lähteä bussilla hakemaan,hyvää marjapaikkaa..pitäisi tuntea tienoot hyvin..Muuten,olisi varmaan mukavaa,eväitten ja kahvin kanssa, lähteä marja- tai sieniretkelle.. Siellähän voisi olla,vaikka koko päivän ja nauttia luonnosta..
        Muistan,kun mieheni kertoi,että kouluun keräsivät marjoja myös kovasti..Saivat vaihtelua ruokiin..
        Torilta saa..ainoa pelko,että mistähän on kerätty,ovatko edes kotimaisia..Paljon tuodaan Virosta myös..Aika kallista on.. Onnea teille,joilla on tilaisuus itse kerätä.. t.Irkku


      • *Kukkahame*
        irkku-37 kirjoitti:

        ei parane mennä yksin,kaupunkien lähellä..Ei tiedä,millaista sakkia,sinne on pesiytynyt..
        Nyt,kun ei ole vielä kylmäkään,niin voi olla monenlaista yöpyjää..
        Muutenkin hankalaa,sankojen kanssa,lähteä bussilla hakemaan,hyvää marjapaikkaa..pitäisi tuntea tienoot hyvin..Muuten,olisi varmaan mukavaa,eväitten ja kahvin kanssa, lähteä marja- tai sieniretkelle.. Siellähän voisi olla,vaikka koko päivän ja nauttia luonnosta..
        Muistan,kun mieheni kertoi,että kouluun keräsivät marjoja myös kovasti..Saivat vaihtelua ruokiin..
        Torilta saa..ainoa pelko,että mistähän on kerätty,ovatko edes kotimaisia..Paljon tuodaan Virosta myös..Aika kallista on.. Onnea teille,joilla on tilaisuus itse kerätä.. t.Irkku

        Minulle kävi hyvin tänään, piti mennä erästä ystävätärtäni tervehtimään ja keskustelemaan sieltä hakemisesta, menin ovelle ja koputtelin, soitinkin vaan ei mitään ei hiiskaustakaan, no istahdin pullapussini kanssa verannalle ja tuli siinä jo kahvin himokin...

        No sitten soi puhelin ja tämä rouva soitti mättään takaa, haen just mustikoita saadaan mustikkajugurttia...! Näin kun tulit, olen n 100 metrin päässä, joko olet pihassa?

        Mitäs muuta kuin saappaat jalkaan ja puskaan, siellä oli puolukoitakin punaisenaan, selkäni takia en poiminut vaan toimin seuraneitinä... kahvillehan siitä sitten mentiin.

        Mustikat ovat sateiden ansiosta kasvaneet melkoisesti!

        Kiva oli siellä metsässä tuulen soittaessa taustalla keskustella asiasta jos toisestakin.


      • pyykkäri *
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Minulle kävi hyvin tänään, piti mennä erästä ystävätärtäni tervehtimään ja keskustelemaan sieltä hakemisesta, menin ovelle ja koputtelin, soitinkin vaan ei mitään ei hiiskaustakaan, no istahdin pullapussini kanssa verannalle ja tuli siinä jo kahvin himokin...

        No sitten soi puhelin ja tämä rouva soitti mättään takaa, haen just mustikoita saadaan mustikkajugurttia...! Näin kun tulit, olen n 100 metrin päässä, joko olet pihassa?

        Mitäs muuta kuin saappaat jalkaan ja puskaan, siellä oli puolukoitakin punaisenaan, selkäni takia en poiminut vaan toimin seuraneitinä... kahvillehan siitä sitten mentiin.

        Mustikat ovat sateiden ansiosta kasvaneet melkoisesti!

        Kiva oli siellä metsässä tuulen soittaessa taustalla keskustella asiasta jos toisestakin.

        Koko päivän tuhruista ulkona, niin täällä sisälläkin, en saanut ittestäni irti niin paljoa että olisin mennyt ulos, nooh, olen pessy pyykkiä pari koneellista, vaikka onkin sunnuntai. Jospa huomenna parempi päivä.


      • pilvi*
        pyykkäri * kirjoitti:

        Koko päivän tuhruista ulkona, niin täällä sisälläkin, en saanut ittestäni irti niin paljoa että olisin mennyt ulos, nooh, olen pessy pyykkiä pari koneellista, vaikka onkin sunnuntai. Jospa huomenna parempi päivä.

        Omena show on meneillään, haravoimaan joutuu niitä omppuja, jotka eivät kelpaa syöntiin, tänä vuonna on mahtava sato. Naapureilla on taas vähemmän kun se riippuu siitä, milloin puu on leikattu. Täältä hakevat kun meille tuli kamalasti.

        Tiistaina ulee lapset hakemaan, saavat lounaan samalla, siellä ei ole kuin yksi puu ,a sen pomput on jo syöty. Hyvä kun kelpaa, vaikka en tiedä ehtiikö nuo kiireiset äidit tehdä omenahilloa.

        Senverran piti taukoa,että ehdin työskennellä ulkotöitä parin tunnin verran. Ihan mukava sunnuntaipäivä, ystävätär soitti, onjäänyt eläkkeelle juuri ja haluaa tavata. Mikäs sen kivampaa, naurua riitti kun juteltiin tunnin verran, olen tuntenut hänet 10 vuotiasta alkaen.

        Ihana olla sisällä sadesäällä.

        Nuorimmaiseni oli sieniretkellä, märkää oli, mutta sieniä runsaasti, tiistaina näen hänetkin.


      • ullamirjami1
        pilvi* kirjoitti:

        Omena show on meneillään, haravoimaan joutuu niitä omppuja, jotka eivät kelpaa syöntiin, tänä vuonna on mahtava sato. Naapureilla on taas vähemmän kun se riippuu siitä, milloin puu on leikattu. Täältä hakevat kun meille tuli kamalasti.

        Tiistaina ulee lapset hakemaan, saavat lounaan samalla, siellä ei ole kuin yksi puu ,a sen pomput on jo syöty. Hyvä kun kelpaa, vaikka en tiedä ehtiikö nuo kiireiset äidit tehdä omenahilloa.

        Senverran piti taukoa,että ehdin työskennellä ulkotöitä parin tunnin verran. Ihan mukava sunnuntaipäivä, ystävätär soitti, onjäänyt eläkkeelle juuri ja haluaa tavata. Mikäs sen kivampaa, naurua riitti kun juteltiin tunnin verran, olen tuntenut hänet 10 vuotiasta alkaen.

        Ihana olla sisällä sadesäällä.

        Nuorimmaiseni oli sieniretkellä, märkää oli, mutta sieniä runsaasti, tiistaina näen hänetkin.

        Taas huomena on kiva kirjoitella ,eikö vaan Pivikin.
        Moni on uhkaillut lopettaa ,mutta tämä on kivaa.
        Aamulla nähdään .
        Hyvää yötä ja toisella kotimaisella natti,natti.


      • pilvi*
        ullamirjami1 kirjoitti:

        Taas huomena on kiva kirjoitella ,eikö vaan Pivikin.
        Moni on uhkaillut lopettaa ,mutta tämä on kivaa.
        Aamulla nähdään .
        Hyvää yötä ja toisella kotimaisella natti,natti.

        on joskus paikallaan. Olen vähentänyt kirjoittamista, kun lukeminenkin näin syksyllä on

        mielenkiintoista. Onhan tämä kivaakin, jos inspis iskee ja tulee hyviä aloituksia.

        Nati nati sinullekin. Sov sött!


      • mummeli " "
        pilvi* kirjoitti:

        on joskus paikallaan. Olen vähentänyt kirjoittamista, kun lukeminenkin näin syksyllä on

        mielenkiintoista. Onhan tämä kivaakin, jos inspis iskee ja tulee hyviä aloituksia.

        Nati nati sinullekin. Sov sött!

        Aurinko ihanasti paistaa, tulee kaunis syyspäivä, suuntaan askeleeni torille tänään, ostan puolukkaa talveksi.
        Opiskelia tulee tänään, hän menee yliopistoon, asuu toistaiseksi mummon luona.
        Mitä teille kuuluu?
        Hyvää päivän jatkoa, - kirjoitellaan --


      • mummeli " " kirjoitti:

        Aurinko ihanasti paistaa, tulee kaunis syyspäivä, suuntaan askeleeni torille tänään, ostan puolukkaa talveksi.
        Opiskelia tulee tänään, hän menee yliopistoon, asuu toistaiseksi mummon luona.
        Mitä teille kuuluu?
        Hyvää päivän jatkoa, - kirjoitellaan --

        ja uutta viikonalkua kanssa.
        Kuuntelen pookia ,on oltu ulkona Jerryn kanssaja tämä uusi kone kiinnostaa liikaa ,jää aamukahvikin juomatta.


      • ullamirjami kirjoitti:

        ja uutta viikonalkua kanssa.
        Kuuntelen pookia ,on oltu ulkona Jerryn kanssaja tämä uusi kone kiinnostaa liikaa ,jää aamukahvikin juomatta.

        Kauniilta näyttää päivä täälläkin!Olen siivoillut keittiön kaappeja, ja laatikoita. Lähden tuonne ulos kärräämään kuolleita kukkia pois, kunhan kaste vähän kuivaa.
        Niin se pian loppuu tämäkin ihana kesä, muistot jää kuitenkin jäljelle. Mukavaa syyspäivää kaikille, nauttikaa tästä!


      • Reippailijamummeli
        irkku-37 kirjoitti:

        ei parane mennä yksin,kaupunkien lähellä..Ei tiedä,millaista sakkia,sinne on pesiytynyt..
        Nyt,kun ei ole vielä kylmäkään,niin voi olla monenlaista yöpyjää..
        Muutenkin hankalaa,sankojen kanssa,lähteä bussilla hakemaan,hyvää marjapaikkaa..pitäisi tuntea tienoot hyvin..Muuten,olisi varmaan mukavaa,eväitten ja kahvin kanssa, lähteä marja- tai sieniretkelle.. Siellähän voisi olla,vaikka koko päivän ja nauttia luonnosta..
        Muistan,kun mieheni kertoi,että kouluun keräsivät marjoja myös kovasti..Saivat vaihtelua ruokiin..
        Torilta saa..ainoa pelko,että mistähän on kerätty,ovatko edes kotimaisia..Paljon tuodaan Virosta myös..Aika kallista on.. Onnea teille,joilla on tilaisuus itse kerätä.. t.Irkku

        ei myöskään pururadoille, sen on tämä mamma huomannut moneen otteeseen.

        Aina minua on kauempana asuva sisareni varoitellut, etten menisi pururadalle yksinäni,
        mutta olen sanonut ettei mitään pelkoa SIELLÄ!


      • reipas minäkin
        Reippailijamummeli kirjoitti:

        ei myöskään pururadoille, sen on tämä mamma huomannut moneen otteeseen.

        Aina minua on kauempana asuva sisareni varoitellut, etten menisi pururadalle yksinäni,
        mutta olen sanonut ettei mitään pelkoa SIELLÄ!

        muuten olen saanut rauhassa kulkea metsissä ja pururadalla, kerran siellä kummitteli itsensä paljastaja. Eipä ollut äijä rukalla mitään uutta eikä ihmeempää esiteltävää, en kauhistunut , ei ilmeenikään värähtänyt. pettynyt oli äijä ja saatiin kiinni pikapuoliin.


      • mummi"
        Reippailijamummeli kirjoitti:

        ei myöskään pururadoille, sen on tämä mamma huomannut moneen otteeseen.

        Aina minua on kauempana asuva sisareni varoitellut, etten menisi pururadalle yksinäni,
        mutta olen sanonut ettei mitään pelkoa SIELLÄ!

        sen jälkeen en ole uskaltanut yksin mennä metsään.
        Kyllä kymmeniä vuosia kävin yksin mettässä ja marjastamassa, mutta siihen loppu yksinäiset reissut.
        Hirviä näin useinkin, ne ei pelottaneet.
        En nyt tiedä olenko "roskasakkia", lapset korkeasti kouluteetuja hyvissä ammateissa, mieheni kanssa neljäkymmentä vuotta työ historiaa takana.
        Aika ronskia kieltä "reippailijamummeli" käyttää, tietämättä kaikkea ihmisten elämästä???


      • muori""

        kyllä viikot vierii, ja vuodet, ei voi kuin ihmetellä, taasko on viikonloppu.
        Hyvä tietenkin kun aika kuluu,, mutta kun se vanhuus myös tulee vaihdilla.
        Nyt on taas kovasti polemiikkia vanhusten hoidosta, siitä onkin syytä keskustella, sillä laitokset pullistelee dementikoista, ja hoitajia ei ole.
        Omalta kohdalta olen ajatellut niin, etten aio syödä elämää tidentäviä lääkkeitä, siitä seuraa nimittäin "sänkyelämää " kymmeniä vuosia, toisten pyöriteltävänä.
        Se elämä on kaikkea muuta kuin elämää.
        Olen suunnitellut elää mahdollisimman tervettä, toimeliasta, tervettä elämää ja sitten kuolen yhtäkkiä, saappaat jalassa.
        Siitä keskustelen nyt jo lääkärini kanssa.
        Onkin tullut mieleen, ja herännyt kysymyksiä, kannattaako esm. dementikolle syöttää elvyttäviä , elämää pitkittäviä lääkkeitä, kun hän jokatapauksessa on muitten ihmisten varassa elääkseen päivästä toiseen?
        Nyt olen tullut siihen tulokseen että ei, ainakaan minun kohdallani niin tehdä, siinä tapauksessa että olen sairastunut dementtiaan, minut pitää lääkitä niin , että pääsen pois täältä mahdollisimman pian, tämä on minun toivomus omalta kohdaltani.
        Käyn usein vanhainkodissa, dementtikko osastolla, näky on hyvin surullinen, en tahdo itse koskaan samaa osaa kohdalleni. Siinä kärsii omaiset enemmän kuin itse sairas, sillä sairas ei itse ymmättä kuinka vakavasti hän onkaan sairas.
        Nyt tuli synkää pohdiskelua, mutta kun tuo ikä on jo elämän iltapuolella ja politiikot taas pohtii vanhusten huonoa hoitoa. ---- Jaksellaan ---------


    • joku toinen muori palstalle.

      • pilvi*

        parmpaa ei voisi toivoa. Aurinko paistanut täydeltä terältä, ja työt ja kaikki on mennyt hyvin.

        Lämmintä syksyä toivon, ettei tarvitse kylmästä kohmeisin sormin laittaa kaikki puutarhassa syyskuntoon. Vaan on siihen vielä aikaa, tupahan on lämmin ja kuuma keitto antaa lisäpotkua meille tyttöni kanssa, kun se aika tulee.

        Sitten voikin jo siirtyä talviteloille. Ja uudet haasteet odottavat. Mukavaa illanjatkoa t pilvi*


      • "mummi"
        pilvi* kirjoitti:

        parmpaa ei voisi toivoa. Aurinko paistanut täydeltä terältä, ja työt ja kaikki on mennyt hyvin.

        Lämmintä syksyä toivon, ettei tarvitse kylmästä kohmeisin sormin laittaa kaikki puutarhassa syyskuntoon. Vaan on siihen vielä aikaa, tupahan on lämmin ja kuuma keitto antaa lisäpotkua meille tyttöni kanssa, kun se aika tulee.

        Sitten voikin jo siirtyä talviteloille. Ja uudet haasteet odottavat. Mukavaa illanjatkoa t pilvi*

        lähden viemään opiskelijan yliopistolle, toivottavasti sade menee ohi ja tulis kaunis syyspäivä kuten eilenkin.On paljon asioita mitä pitää tänäänkin hoitaa pitkin kaupunkia.
        Iloista päivää kaikille.


      • "mummi" kirjoitti:

        lähden viemään opiskelijan yliopistolle, toivottavasti sade menee ohi ja tulis kaunis syyspäivä kuten eilenkin.On paljon asioita mitä pitää tänäänkin hoitaa pitkin kaupunkia.
        Iloista päivää kaikille.

        Täällä ei vettä sada, mutta vähän pimeää ja tuulista on , että voihan se sitä jo enteillä. Eilen olikin aivan ihana päivä . Aurinko paistoi, ja oli lämmintä kuin kesällä.Toivottavasti tänäänkin pysyy kuivana, kun pitäisi leikata ja niputtaa viimeiset olkikukat kuivamaan.Tänä kesänä on tullutkin kovasti kuivakukkaa, isoja ja kauniita.Ainakin 40 kimppua on jo kuivamassa tuolla käsityömökin katossa.Täytyy sitten vaihtaa kaikkiin koreihin , kulhoihin, ja kontteihin uudet kukat, ja loppuja käytän kyläviemisinä pitkin talvea. Mukavaa syyspäivää kaikille!


      • *Kukkahame*
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Täällä ei vettä sada, mutta vähän pimeää ja tuulista on , että voihan se sitä jo enteillä. Eilen olikin aivan ihana päivä . Aurinko paistoi, ja oli lämmintä kuin kesällä.Toivottavasti tänäänkin pysyy kuivana, kun pitäisi leikata ja niputtaa viimeiset olkikukat kuivamaan.Tänä kesänä on tullutkin kovasti kuivakukkaa, isoja ja kauniita.Ainakin 40 kimppua on jo kuivamassa tuolla käsityömökin katossa.Täytyy sitten vaihtaa kaikkiin koreihin , kulhoihin, ja kontteihin uudet kukat, ja loppuja käytän kyläviemisinä pitkin talvea. Mukavaa syyspäivää kaikille!

        Ei sada, on lämmintä ja heikkoa tuulta.
        M-L sinun kukkanipuista tulikin mieleen, tänään menen hakemaan kanervia, ne kukkivat parasta-aikaa, kyllähän ne karisee aika nopeasti mutta kestävät kuitenkin vihreänä, nyt vielä siinä on vallan muhkea juorupuska.
        Eihän niitä saa ottaa ilman omistajan lupaa, mutta oman lapseni tontilla niitä on, on sanonut moneen kertaan että vie kaikki kerralla, no mistä sitten seuraavina vuosina hakisin.
        Mukavia nämä syksyn puuhastelutkin ovat, verkkaista liikunta ja iloksi itselle ja naapureille.


      • Reippailijamummeli
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Ei sada, on lämmintä ja heikkoa tuulta.
        M-L sinun kukkanipuista tulikin mieleen, tänään menen hakemaan kanervia, ne kukkivat parasta-aikaa, kyllähän ne karisee aika nopeasti mutta kestävät kuitenkin vihreänä, nyt vielä siinä on vallan muhkea juorupuska.
        Eihän niitä saa ottaa ilman omistajan lupaa, mutta oman lapseni tontilla niitä on, on sanonut moneen kertaan että vie kaikki kerralla, no mistä sitten seuraavina vuosina hakisin.
        Mukavia nämä syksyn puuhastelutkin ovat, verkkaista liikunta ja iloksi itselle ja naapureille.

        s u i n k a a n meitä mummeleita, vaan niitä pelottavia roistoja tai humalaisia,
        tai taskuvarkaita,
        joita kaupunkien keskustoissa liikkuu.

        Heitä ei ikinä metsissä tai pururadoilla ole näkynyt,
        minäkin sanon tämän pitkällä kokemuksella!

        (Miten helposti täällä loukkaannutaan ilman syytä!
        Täytynee jättää kirjoittamiset. Ketään en halua tölviä,
        kaikkein vähiten kiltejä mummeleita taikka muoreja.)


      • mummi"
        Reippailijamummeli kirjoitti:

        s u i n k a a n meitä mummeleita, vaan niitä pelottavia roistoja tai humalaisia,
        tai taskuvarkaita,
        joita kaupunkien keskustoissa liikkuu.

        Heitä ei ikinä metsissä tai pururadoilla ole näkynyt,
        minäkin sanon tämän pitkällä kokemuksella!

        (Miten helposti täällä loukkaannutaan ilman syytä!
        Täytynee jättää kirjoittamiset. Ketään en halua tölviä,
        kaikkein vähiten kiltejä mummeleita taikka muoreja.)

        älä kuitenkaan jätä meitä sen vuoksi.
        Ilmaisu taito on usein puutteellista, tulee väärinkäsityksiä puolin ja toisin, antakaamme se anteeksi, loppujen lopuksi kaikkien jutut on omalla tavallaan mielenkiintoisia.
        Reippailijamummelille mukavaa päivän jatkoa, kirjoitellaan, ja joskus arvostellaa, saattaa muodostua keskustelua enemmänkin.


      • yx mymmeli
        mummi" kirjoitti:

        älä kuitenkaan jätä meitä sen vuoksi.
        Ilmaisu taito on usein puutteellista, tulee väärinkäsityksiä puolin ja toisin, antakaamme se anteeksi, loppujen lopuksi kaikkien jutut on omalla tavallaan mielenkiintoisia.
        Reippailijamummelille mukavaa päivän jatkoa, kirjoitellaan, ja joskus arvostellaa, saattaa muodostua keskustelua enemmänkin.

        Aurinko paistaa ja lämpöä riittää, suomemme soreoille saloilla.Kaikki mummelit hyväntahtoisina ja virkkuina toisiansa tervehtii.
        Päivä alkanut ja nyt se patistelee tekemään muutakin kuin yhteydenpitoa, vaan hauskaa on kuulla teistäkin. Voidaan, ja nautitaan päivän ihanuudesta! Hei taas.


      • uimarinna
        yx mymmeli kirjoitti:

        Aurinko paistaa ja lämpöä riittää, suomemme soreoille saloilla.Kaikki mummelit hyväntahtoisina ja virkkuina toisiansa tervehtii.
        Päivä alkanut ja nyt se patistelee tekemään muutakin kuin yhteydenpitoa, vaan hauskaa on kuulla teistäkin. Voidaan, ja nautitaan päivän ihanuudesta! Hei taas.

        Kävin pitkästä aikaa uimahallissa ja kahviossa tuli samaan pöytään mukavan näköinen vaari-ihminen. Sanoi katsoneensa kun uskalsin pää edeltä hyvätä altaaseen ja taitavasti vielä. Sovimme uudesta tapaamisesta, nyt pittääkin lähteä hehkeemmän uikkarin ostoon.


      • mummi *
        yx mymmeli kirjoitti:

        Aurinko paistaa ja lämpöä riittää, suomemme soreoille saloilla.Kaikki mummelit hyväntahtoisina ja virkkuina toisiansa tervehtii.
        Päivä alkanut ja nyt se patistelee tekemään muutakin kuin yhteydenpitoa, vaan hauskaa on kuulla teistäkin. Voidaan, ja nautitaan päivän ihanuudesta! Hei taas.

        Mä olin kaupunki kierroksella , meniki monta tuntia, nyt täytyy lähteä hakemaan koululaista, kiirettä piisaa meillä mummoillaki, saanähdä, milloin kiireet loppuu ........


      • mummi * kirjoitti:

        Mä olin kaupunki kierroksella , meniki monta tuntia, nyt täytyy lähteä hakemaan koululaista, kiirettä piisaa meillä mummoillaki, saanähdä, milloin kiireet loppuu ........

        vaikka en tykkää kiireistä .
        Pärjäis sitä vähemmälläkin tohinalla ,muttakun on koko suku lähellä niin aina joku on tulossa ,nyt oli Tyttären poika pikkupoikansa kanssa 1v syömässä ulla-mummulla.
        Nyt onkin sitte kaikki paikat hullin-mullin ,keittiön kaapitkin on järjestetty uusiks. Ja onneksi kerkisin ottaa jerryn vesikupin pois ,se olis varmaan joutunu parempiinsuihin.
        Eilen olin sielä eläkeläisissä ja ,se vasta raskaasta on,KUN KAIKKIPUHUU YHTEENÄÄNEEN ,EIKÄ OIKEIN TIEDÄ KENENKÄ KANSSA OLI VIIMEKSI PUHEISSA ,JA MIKÄ OLI AIHE:=)No ei nyt pitänuyt sitäkään huutaa--kuinka toi sormikin lipsahti.

        Huomena menen laivalle rentoutumaan --kai ne pitää Jerrystä huolta .
        Vaikka aina sanovat, että mene vaan sinäkin joskus jonnekkin kyllä me otetaan Jerryä ,mutta sitten ei kuitenkaan meinaa sitä hoitajaa löytyö.
        Minulla on ,Poika ,Tytär ,Tyttärentyttö ja tyttärenpoika ,kaikki n 100-200 metrin säteellä ,niin että kyllä nähdäänkin melkein joka päivä.
        Kivahan se on, että ei tarvitse mummunkaan matkustella sukuloimaan kauaksi.


      • mummi*
        uimarinna kirjoitti:

        Kävin pitkästä aikaa uimahallissa ja kahviossa tuli samaan pöytään mukavan näköinen vaari-ihminen. Sanoi katsoneensa kun uskalsin pää edeltä hyvätä altaaseen ja taitavasti vielä. Sovimme uudesta tapaamisesta, nyt pittääkin lähteä hehkeemmän uikkarin ostoon.

        minäkin käyn uimassa jokatoinen päivä, mutta en ole tavannu ketään ihanaa tyyppiä, eivät uskalla lähestyä, enkä minä. Noooooh mukava on yksinki uiskennella, kunto pysyy hyvänä ja mieli virkeenä, en oikeestaan enään kaipaakkaan mitään sen kummempaa, noi sukulaiset vie kaiken aikani.
        Mutta sulle onnea, mielenkiinnolla kuuntelen kuinka suhde kehittyy, ja pitäähän se virkeenä, tuo pientä jännitystä elämään.


    • mummo minäkin

      Toivoisin sinunkin muistelevan
      päiviä kesämme kaunehimman
      aurinko hymyili suloisemmin
      rinnallas armahin kun astelin
      ...kun saapuu syys ja lehdet puiston...

      • mummi*

        nyt meillä sataa ja on todella synkää, kova tuuliki on ollut, jopa pyörremyrsky, heitti kiven auton kylkeenkin, että jysähti, onneksi meidän myrskyt on vielä vähäisiä, ei sentään taifuuneja ole kuten yhdysvalloissa.
        Huomenna onkin synttärir, huhuh tulee täyteen seitkyt, sata lähestyy kauheeta vauhtia.


      • mymmeli*
        mummi* kirjoitti:

        nyt meillä sataa ja on todella synkää, kova tuuliki on ollut, jopa pyörremyrsky, heitti kiven auton kylkeenkin, että jysähti, onneksi meidän myrskyt on vielä vähäisiä, ei sentään taifuuneja ole kuten yhdysvalloissa.
        Huomenna onkin synttärir, huhuh tulee täyteen seitkyt, sata lähestyy kauheeta vauhtia.

        Mummitkin ovat kuin hyvä viini
        aikaa myöten ne vain paranee!

        Ruusuja tiellesi!

        yx mymmeli


      • mummi*
        mymmeli* kirjoitti:

        Mummitkin ovat kuin hyvä viini
        aikaa myöten ne vain paranee!

        Ruusuja tiellesi!

        yx mymmeli

        niin, -- tiedähäntä, --- paraneeko kuin viini, hymm, ehkä rakkaus, elämän ymmärrys, myötäeläminen lisääntyy vanhemmuuten, mutta samalla askel lyhenee, voimat hiipuu,
        usein moni ystävä, tai puoliso poistuu joukostamme, se aiheuttaa murhetta ja surua.
        Elämän laki on armoton.
        Huomenna on uusipäivä, ja syystouhut hodottaa tekijäänsä.


      • mummi* kirjoitti:

        nyt meillä sataa ja on todella synkää, kova tuuliki on ollut, jopa pyörremyrsky, heitti kiven auton kylkeenkin, että jysähti, onneksi meidän myrskyt on vielä vähäisiä, ei sentään taifuuneja ole kuten yhdysvalloissa.
        Huomenna onkin synttärir, huhuh tulee täyteen seitkyt, sata lähestyy kauheeta vauhtia.

        jos en kerkiä huomena ,kun on niinpaljon muuta taasen .
        Olenkin istunut liikaa viimepäivinä tämän uuden koneen kimpussa ,on laitettava kuvia,aloitettava taasen päiväkirjan kirjoittaminenkin--että jälkeenjäävät saa sitten kuulla sieltä kunniansa(vitsi).
        Olenkin pitänyt vuodesta 2000 täälä internetissä päiväkirjaa. Entisen siirsin muistitikulle ,ennekun heitin sen roskikseen.
        Onkin taasen päivä mennyt mailleen ja ullamummu menee mammiin!
        Hyvää yötä ja Natti,natti.


    • ihmettelijä !

      Mitä toi peukuttaminen tarkoittaa, alas tai ylös?
      Missä kohtaa se laitetaan, aloitteen ensimmäisessä kohdassako, vai milloin?
      On epäselvä, -- jos nyt laitan sen ylös tai alas, ihmettelen , omaako kirjoitustani tarkoitan, vai aihetta????? ----
      Voisko joku selventää ???

      • 1-Katleija

        Viestien pisteyttäminen: peukalo ylös = hyvä viesti,
        peukalo alas= huono viesti.

        Jokaisen viestin voi pisteyttää, myös aloituksen sekä oman viestinsä.

        Ihmettelijä ei voi pisteyttää mitään tuolla rekkaamattomalla nimimerkillään, sillä pisteitä voivat antaa vain rekisteröityneellä nikillä. Sehän sanotaan siinä, kun pidät nuolta peukaloiden päällä.

        Jos siis kirjoitat rekkaamattomana, niin voit sen jälkeen rekisteröityä ja tulla antamaan pisteen vaikka omalle viestillesi.

        Toivottavasti kirjoitin tarpeeksi selvästi tämän asian.


      • pilvi*
        1-Katleija kirjoitti:

        Viestien pisteyttäminen: peukalo ylös = hyvä viesti,
        peukalo alas= huono viesti.

        Jokaisen viestin voi pisteyttää, myös aloituksen sekä oman viestinsä.

        Ihmettelijä ei voi pisteyttää mitään tuolla rekkaamattomalla nimimerkillään, sillä pisteitä voivat antaa vain rekisteröityneellä nikillä. Sehän sanotaan siinä, kun pidät nuolta peukaloiden päällä.

        Jos siis kirjoitat rekkaamattomana, niin voit sen jälkeen rekisteröityä ja tulla antamaan pisteen vaikka omalle viestillesi.

        Toivottavasti kirjoitin tarpeeksi selvästi tämän asian.

        Hommat on hanskassa, nyt seuraa hyvin ansaittu lepo ja saunominen. Vilkas päivä ihmisiä ympärillä, ruokailua, siivousta kaiken jälkeen.Kädetkin on ihan soveltumattomat pienille näppäimille, kottikärryn kuljettamisesta. Kompostin tyhjentäminen oli ajankohtaista, osa levitettiin, ja loput jää maapatteriksi kevääseen. Puunkaato jää kevääseen, tammi ja yksi kuusi on ylikorkeita, aidanleikkaaja saa ne ensi vuonna kaataa. Nyt jo tammi varjostaa turhaan jasmiinipensasta.

        Nyt ulos iltapäiväkahville,kun jäi vielä porukan lahdemoikkattyä. Ilma on mitä hienoin :) moikka


      • Seku
        pilvi* kirjoitti:

        Hommat on hanskassa, nyt seuraa hyvin ansaittu lepo ja saunominen. Vilkas päivä ihmisiä ympärillä, ruokailua, siivousta kaiken jälkeen.Kädetkin on ihan soveltumattomat pienille näppäimille, kottikärryn kuljettamisesta. Kompostin tyhjentäminen oli ajankohtaista, osa levitettiin, ja loput jää maapatteriksi kevääseen. Puunkaato jää kevääseen, tammi ja yksi kuusi on ylikorkeita, aidanleikkaaja saa ne ensi vuonna kaataa. Nyt jo tammi varjostaa turhaan jasmiinipensasta.

        Nyt ulos iltapäiväkahville,kun jäi vielä porukan lahdemoikkattyä. Ilma on mitä hienoin :) moikka

        Katselin eilen televisiosta erästä uusintana lähetettyä ohjelmaa, missä oli neuvottu kuinka menetellä , jos tontilta aiotaan kaataa puita.

        Se ei olekaan niin yksinkertaista kuin luulisi.
        Ensiksi täytyy anoa lupa puun kaatoon, ja sitten se työ täytyy teettää ammatti-ihmisellä, siis metsurilla.

        Tuo ohjelma lähetettiin Jyväskylän seudulta, ja siinä haastateltiin ympäristö ja maisemointiasioista vastaavaa tahoa, sekä metsätalousinsinööriä.

        Kaupunki ja taajama-alueilla ei aidanleikkaaja saata olla pätevä kaatamaan suuria puita.
        Varaudu siis ylimääräisiin kustannuksiin.


      • pilvi*
        Seku kirjoitti:

        Katselin eilen televisiosta erästä uusintana lähetettyä ohjelmaa, missä oli neuvottu kuinka menetellä , jos tontilta aiotaan kaataa puita.

        Se ei olekaan niin yksinkertaista kuin luulisi.
        Ensiksi täytyy anoa lupa puun kaatoon, ja sitten se työ täytyy teettää ammatti-ihmisellä, siis metsurilla.

        Tuo ohjelma lähetettiin Jyväskylän seudulta, ja siinä haastateltiin ympäristö ja maisemointiasioista vastaavaa tahoa, sekä metsätalousinsinööriä.

        Kaupunki ja taajama-alueilla ei aidanleikkaaja saata olla pätevä kaatamaan suuria puita.
        Varaudu siis ylimääräisiin kustannuksiin.

        Hän, joka leikkaa aidan on kyllä vastavalmistunut puutarhuri. Keskustelin jo erään hallituksen jäsenen kanssa, mutta ei hän mitään maininnut.

        Täällä on suositus, etteivät pihapuut ylittäisivät 6 m. Kevääksihän ne jäävät, on vielä aikaa ottaa selvää.
        Tuo tuttu puutarhurikin käy vasta juhannuksen jälkeen, mukava nuori mies, ja aina hyvä nälkä :D

        Palstalla on ollut hiljaiseloa tänään, ja hieman tyhmiä juttuja katselin. Hyvää viikonloppua teille! t pilvi*


      • muuan " ihmettelijä
        1-Katleija kirjoitti:

        Viestien pisteyttäminen: peukalo ylös = hyvä viesti,
        peukalo alas= huono viesti.

        Jokaisen viestin voi pisteyttää, myös aloituksen sekä oman viestinsä.

        Ihmettelijä ei voi pisteyttää mitään tuolla rekkaamattomalla nimimerkillään, sillä pisteitä voivat antaa vain rekisteröityneellä nikillä. Sehän sanotaan siinä, kun pidät nuolta peukaloiden päällä.

        Jos siis kirjoitat rekkaamattomana, niin voit sen jälkeen rekisteröityä ja tulla antamaan pisteen vaikka omalle viestillesi.

        Toivottavasti kirjoitin tarpeeksi selvästi tämän asian.

        päivä on "pulkassa" yö yllättää, huomenna uudet "kujeet", hyvää yötä.


      • muuan " ihmettelijä kirjoitti:

        päivä on "pulkassa" yö yllättää, huomenna uudet "kujeet", hyvää yötä.

        Kävin risteilyllä ja .oli kiva reissu. Kauniita ihmisiä esiintyi Kaparee ohjelmassa. Osasivat laulaa ja tanssia. Huippu esitys.
        Piti olla Katri Helenakin sillon illalla ,mutta hän olikin esiintynyt sillon Turusta -tukholmaan tullessa .
        Seuraavana päivänä oli Eino Grön --melkein tykkäsinkin hänestä enemmän ,on tosi hyvä Tankolaulaja,ja äänikin vielä kondiksessa.
        Mutta kyllä sellainen kin reissu väsyttää, Ja olen jo luvannut matkustaa Helsinkiin Silakka markkinoillekkin.
        No,sitten saakin taasen riittää ainakin vuodeksi risteilyt.
        Nyt aikaisin nukkumaan että on aamulla taas virkeenä ylös.


      • mummi "
        ullamirjami kirjoitti:

        Kävin risteilyllä ja .oli kiva reissu. Kauniita ihmisiä esiintyi Kaparee ohjelmassa. Osasivat laulaa ja tanssia. Huippu esitys.
        Piti olla Katri Helenakin sillon illalla ,mutta hän olikin esiintynyt sillon Turusta -tukholmaan tullessa .
        Seuraavana päivänä oli Eino Grön --melkein tykkäsinkin hänestä enemmän ,on tosi hyvä Tankolaulaja,ja äänikin vielä kondiksessa.
        Mutta kyllä sellainen kin reissu väsyttää, Ja olen jo luvannut matkustaa Helsinkiin Silakka markkinoillekkin.
        No,sitten saakin taasen riittää ainakin vuodeksi risteilyt.
        Nyt aikaisin nukkumaan että on aamulla taas virkeenä ylös.

        ku käski syödä köyhien silakkaa, silloinkin muistaakseni oli lama ja kurjuus.
        Juuu, nukkumatti kutsuu , tämäki päivä on kunniallisesti ohi, huomenna uusipäivä ja uudet kujeet.
        Tänään piti tulla vieraita ,,, ei tullut,,,, tulevatkohan huomenna.....


      • söpö-liini
        mummi " kirjoitti:

        ku käski syödä köyhien silakkaa, silloinkin muistaakseni oli lama ja kurjuus.
        Juuu, nukkumatti kutsuu , tämäki päivä on kunniallisesti ohi, huomenna uusipäivä ja uudet kujeet.
        Tänään piti tulla vieraita ,,, ei tullut,,,, tulevatkohan huomenna.....

        Harri Holkeri, mutta sama se. Minä syön kaurapuuroa aamusella, perunoita keitän päiväselliseksi ja suukkoja nautin illalliseksi. Hyvyötä jääkäät kaikki kullanmurut!


      • aijjjaiii...
        söpö-liini kirjoitti:

        Harri Holkeri, mutta sama se. Minä syön kaurapuuroa aamusella, perunoita keitän päiväselliseksi ja suukkoja nautin illalliseksi. Hyvyötä jääkäät kaikki kullanmurut!

        ku väärin kirjuutin tuon päivälliseksi, se kun tuo seksi vaan mielessä kaiken aikaa! ;)


    • mummeli*

      aurinko paistaa kutsuvasti, ulos täytyy suunnistaa, kuhan saan vaatteet päälle.
      Näin unta ihanaa, -- en kerro -- hymm. salaisuus.
      Kuinka teillä, nukuitteko hyvin?
      Vaikka on sunnuntai täytyy hommailla kaikenlaista, pesen hiukan pyykkiä, käyn soppailemassa kaupungilla, uimassa myös. Muutama taulu pitää kehystää.
      Opiskelia tulee viikonkoppu reissultaan, kyllä hommia piisaa.

      • Oli käytävä kaupoilla ja ostettava pikkuisen erilaisia aineita, kun laitan eläkeläisiin joka on huomena kastiketta. Teen Kluteetonta , ja siinähän menikin aikaa että sain aineet kokoon.
        Joku toinen tuo perunat ja joku taas lihapullia.
        Siinä sitä sitten onkin taas meillä mukava yhteinen hetki tulossa.
        Katsoin täältä internetistä ohjeita ja niitä olikin ,sain sopivan.
        Kodin Pellervon sivuilla ainakin löytyi .

        Nyt on ihana syysilma ,tykkään syksystä ,vaikka en kyllä sitävarten menisi Pohjoiseen ruskaa ihailemaan.


      • mä vaan
        ullamirjami kirjoitti:

        Oli käytävä kaupoilla ja ostettava pikkuisen erilaisia aineita, kun laitan eläkeläisiin joka on huomena kastiketta. Teen Kluteetonta , ja siinähän menikin aikaa että sain aineet kokoon.
        Joku toinen tuo perunat ja joku taas lihapullia.
        Siinä sitä sitten onkin taas meillä mukava yhteinen hetki tulossa.
        Katsoin täältä internetistä ohjeita ja niitä olikin ,sain sopivan.
        Kodin Pellervon sivuilla ainakin löytyi .

        Nyt on ihana syysilma ,tykkään syksystä ,vaikka en kyllä sitävarten menisi Pohjoiseen ruskaa ihailemaan.

        on mietitty eutanasiaa, olenkin sitä mieltä, että hyvä asia , toivottavasti otetaan suurempaan pohdintaan.
        Moni meistä tahtoo päästä täältä saappaat jalssa, kunniallisesti pois.


    • mummeli"

      "Syksy saa". Kaunis aamu, pilvet harhailee taivaalla, kiitää, kovin levottomilta näyttää, enteilee varmaan sateita .
      Jumalanpalvelus radiossa lohduttaa pelokkaita vanhuksia, mikä meitä odottaa.
      Tänään kuitenkin, kaikki vielä hyvin, kuljen reippain askelin kohti tulevaa.
      Ulos ylös ja lenkille, - uimaan - , ei voi jäädä paikoileen.
      Meitä vanhenevia on loukattu, aivan kuin olis "synti ja vääryys" tulla, elää, vanhaksi.
      Ahdistaa, Olemmehan tehneet TYÖTÄ keskimäärin neljäkymmentä vuotta, rakentaneet HYVINVOINTI suomen, NYT NUORET LAPSEMME SEN KAIKEN OVAT PURKANEET , meidät vanhukset syyllistäneet. Hyvinvointi yhteiskuntaa ei olisi tarvinnu purkaa, kaikki olisi voinut tehdä toisin, kuin nyt, mutta LAPSEMME ovat uuden hakuisia, heidän täytyy kaikki tehdä toisin, VAIKKA suurinosa kansasta olisi valmis maksamaan veroja enemmän, säilyttääkseen hyvinvointi yhteiskunnan.
      ON ollut myös väärin heiltä, kahmia VAIN muutamaan taskuun miljaardit, jotka me olemme heille aikoinaan tienanneet. HE ON TEHNEET VÄÄYYTTÄ MEITÄ KOHTAAN.

      • tosi kuin vesi

        Vanhoiksi ne LAPSETKIN tulevat, jos elää saavat.


      • 2009
        tosi kuin vesi kirjoitti:

        Vanhoiksi ne LAPSETKIN tulevat, jos elää saavat.

        NYT SYÖMÄÄN !


      • 2009 kirjoitti:

        NYT SYÖMÄÄN !

        tämä päivä "yhtä juhlaa" on kahden lapsenlapsenlapsen synttäreillä, Meniköös se nyt oikein. Tyttären pojanlapsien synttärit on juhlittu. Ja kuinka oli ihana ilma ,ne pidettiinkin ulkona,säästyivät isolta siivoomiselta,tietäähän sen kun tyttö täytti 3 ja poika 1v .Kaikki kaverit oli sitä samaa ikäluokkaa,ja menoo piisas.
        Toivottavasti saadaan kaunis syksy .Kesä senkun jatkuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      98
      1956
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      241
      1594
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      904
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      835
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      771
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      724
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe