Eli siis omistan 10kk vanhan sekarotuisen narttukoiran (estrellanvuoristokoira/rottweiler) joka ei monista eri koulutustavoista huolimatta ole oppinut olemaan jahtaamatta ohikulkevia autoja/mopoja/polkupyöriä. Lenkkeilystä ei meinaa todellakaan tulla enää mitään. Jos koira kuuleekin että auto tms. on tulossa, se menee matalaksi ja valmiina hyökkäykseen ja ..kohdalla hyökkää autoa kohden ja haukkuu.
Ei todellakaan tunnu kivalle pidellä naama punasena kaksin käsin 40 kiloista sekopäisesti kiskovaa koiraa pitkin tietä... ja kun tuntuu,että kaikkia mahdolilsia keinoja on jo koitettu!!! Ihan kun koko muu maailma hukkuis ympäriltä, kun auto tms. saapuu, siinä hukkuu korvat ja äly. On koitettu tiukkaa EI-tä, maahan laittamista, torumista, tai sitten normaalisti eteenpäin menoa vaikka auto tulisi, namupalat on koitettu...ei nekään kiinnosta siinä kohti kun auto tulee. EI-sana on tehoton kuten kaikki muutkin mitä sanoo. Myös on koitettu istu-komentoa auton tullessa ja paikallaan oloa, mutta silti lähtee hyökkäämään. Nyt olis hyvät neuvot kalliit! Muuten ollaan talvella jalat ja kädet paketissa ja koira haudassa.
Koira-ongelma..apuja kaivataan!!!
19
268
Vastaukset
- n.sorsa
vedonesto valjaita koiralla, jo rupee liikkuu nätimmin. Toivotaan, että iän myöden rauhoittuu ja aikuistuu, ja loppuu saalistusvietti. Mutta vedonestovaljaita kyselee heti maanantaina kaupasta, omassa rodussani käytetään paljonkin niitä hyvin kokemuksin.
- n.sorsa
mutta vaihtoehto löytyy, kun löytää mikä toimii omalla koiralla. Esim uros bullmastiffini inhosi muita uroksi, niin aina kun uroksi tuli vastaan, niin postiivinen sana sille oli, se on narttu koira, kun muisti sanan sille mainita, kun uroksi tuli vastaan, niin katseli kyllä tyhmänä minua mutta leikki mukana vaikka varmasti haistoi sukupuolen, että on uroskoira kyseessä ja ei rähjännyt toiselle urokselle.
Dallu poijaallani, kun on vihreä veljensä (pehmolelu lintu), mukana, niin ei välitä toisista koirista ton taivaallista vaikka tulis tuttuja tyttöjä/ poikia tai vihasia uroksia vastaan, voi huoletta pitkällä hihnalla pitää ja dalluni menee veljensä kanssa eteenpäin ja ei yhtään välitä jäädä, joko leikkimään tai rähjää vastaantulevalle urokselle. Koita mieti, oiskos näistä apua ja jos ei muuta niin vedonestovaljaat tai kuonopanta. - Myy-Pikkuinen
voisit myös kokeilla, sillä saa hyvin hallittua koiraa. Mut se ois hyvä olla kiinnitettynä myös pantaan. Aluks koirat vähän karsastaa niitä mut tottuu kyllä. Eikä sitä tarvi kokoaikaa pitää.
- Huh huh
Kuka idiootti neuvoo käyttämään isolla pentukoiralla kuonopantaa!
Yritätkö tuhota pennun niskan typerys?
ALOITTAJALLE: Älä missään nimessä mitään kuonopantaa koirallesi kokeile!! - Myy-Pikkuinen
Huh huh kirjoitti:
ALOITTAJALLE: Älä missään nimessä mitään kuonopantaa koirallesi kokeile!!Ei kait tietääksen ole enää kovin pentu? Mikäs siitä kuonopannasta tekee huonomman kun vedonesto valjaista? Kyllä minä olen koiralla käyttänyt ja ei niin mitään ongelmaa ole sen suhteen ollut. Mut jos tiedät paeremmin niin ei sitten. =))))))
- Myy-Pikkuinen
Huh huh kirjoitti:
ALOITTAJALLE: Älä missään nimessä mitään kuonopantaa koirallesi kokeile!!laitoit tuohon tuon niska jutun, mut ei sen niskat mihinkään mee kun siinä tilanteessa otat koiran hallintaan, ei sen tarkoitus ole niskoja vääntää, vaan kunnon ote siit liki pantaa ja jos se koira saa siinä niskansa paskas nii ei hyvää päivää. Mun mielestä kuristuspannat on vielä "vaarallisempii" ku kuonis.
poista ongelmaa. sitä kannattaa kyllä kokeilla tilapäisesti. koiran kouluttaminen on oikea tapa.
( ja painostan tässä vielä että paraskin neuvoja kun nuo omat tekee miten tykkäävät)
ei vaan siis nyt ovat kyllä alkaneet kuuntelemaan enemmän. ohitusta ollaan nyt treenattu ja aika hyvin sujuu jo. positiivista energiaa on tarvittu. kaikki tietenkin on johtunut minusta. vahva johtaja saa koirat käyttäytymään niinkuin haluaa.
minulle pelko on tehnyt hallaa ettei koirani ole voinut luottaa minuun. sitten päätin että nyt minun pitää antaa koirien olla koiria ja luottaa minuun. eli siis se on auttanut. nyt en pakene kulman taakse kun joku koira tulee vastaan vaan mennään reippaasti ohitse. kovasti on vaatinut minulta psyykkeä mutta tulos on parempi kuin osasin odottaa.- Myy-Pikkuinen
majorica kirjoitti:
poista ongelmaa. sitä kannattaa kyllä kokeilla tilapäisesti. koiran kouluttaminen on oikea tapa.
( ja painostan tässä vielä että paraskin neuvoja kun nuo omat tekee miten tykkäävät)
ei vaan siis nyt ovat kyllä alkaneet kuuntelemaan enemmän. ohitusta ollaan nyt treenattu ja aika hyvin sujuu jo. positiivista energiaa on tarvittu. kaikki tietenkin on johtunut minusta. vahva johtaja saa koirat käyttäytymään niinkuin haluaa.
minulle pelko on tehnyt hallaa ettei koirani ole voinut luottaa minuun. sitten päätin että nyt minun pitää antaa koirien olla koiria ja luottaa minuun. eli siis se on auttanut. nyt en pakene kulman taakse kun joku koira tulee vastaan vaan mennään reippaasti ohitse. kovasti on vaatinut minulta psyykkeä mutta tulos on parempi kuin osasin odottaa.tuota mä tarkoitin, sitä pantaa ei pidetä koko aikaa. Niin ja mun koirat ei koskaan ole ollut epäsosiaalisia ei mitään tuollaista rähinää autoille muille elukoille, ihmisille yms. Itse asiassa Laran kanssa oli enemmän töitä, eli käytiin koirakouluissa koska se oli jo paljon erilaisempi kuin holsku, ihan nuorena aloitettiin arkitottelevaisuus kuolutuksella. Mut hanskassa ne kaikki on ollut muuten ei olisi mistään tullut mitään.
Lara kyllä murkkuikäsenä yritti tuota rähinää toisille koirille ja silloin oli talvi ja liukasta. Dogojen voimat kun on tunnetusti taattua tavaraa niin pakko oli kuoniksen kaa opetta. Kuivattu maksa oli se in palkitsemisessa ja koiraa lopunviimein ulkoilutettiin vain tavallisessa kaulapannassa. - sama.
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
tuota mä tarkoitin, sitä pantaa ei pidetä koko aikaa. Niin ja mun koirat ei koskaan ole ollut epäsosiaalisia ei mitään tuollaista rähinää autoille muille elukoille, ihmisille yms. Itse asiassa Laran kanssa oli enemmän töitä, eli käytiin koirakouluissa koska se oli jo paljon erilaisempi kuin holsku, ihan nuorena aloitettiin arkitottelevaisuus kuolutuksella. Mut hanskassa ne kaikki on ollut muuten ei olisi mistään tullut mitään.
Lara kyllä murkkuikäsenä yritti tuota rähinää toisille koirille ja silloin oli talvi ja liukasta. Dogojen voimat kun on tunnetusti taattua tavaraa niin pakko oli kuoniksen kaa opetta. Kuivattu maksa oli se in palkitsemisessa ja koiraa lopunviimein ulkoilutettiin vain tavallisessa kaulapannassa.Se ei enää oo mulla, mä en tiiä missä kunnossa sen niska on kaiken repimisen jälkee
- Myy-Pikkuinen
sama. kirjoitti:
Se ei enää oo mulla, mä en tiiä missä kunnossa sen niska on kaiken repimisen jälkee
tämä sun kirjoitus ypeelle! Sori nyt tonttu mut jotkut osaa sen haastavankin koiran kouluttaa! =))))))
Niin ja vihjaan sinulle vielä että koiruus tuli minulle mun kaverilta, pentuna! =))))) - Ent.rekattu
sama. kirjoitti:
Se ei enää oo mulla, mä en tiiä missä kunnossa sen niska on kaiken repimisen jälkee
täälä taas leikkii, tonoi, sä oot niin läpinäkyvä eukko et ei tosikaan. ite et oo osannu ainootakaan niist koiristas kasvattaa mut täälä jeesustelet.
Sää oot kyl veemäinen eukko,ensin esitit niin ystävää umall ja myylle, nykyään et tee muuta ku veetuilet niile puskista, nuin,nuin - Myy-Pikkuinen
sama. kirjoitti:
sille mitään jos sä revit koiraas, oisit hyvä ihminen kouluttanut sen niin ei ois tarvinnut repii. =)))
- Huh huh
Koska Uma ei halunnut auttaa saat hyvän linkin koiraongelmasi korjaamiseen.
Linkistä selviää myös kuonopannan vaarallisuus kuten varoitinkin.
Tällä palstalla on monenlaisia neuvojia, annetaan jopa koiraa vahingoittavia ohjeita.
http://www.kolumbus.fi/oili.pete/juttutapakasvatus.htm- Myy-Pikkuinen
niin monenlaisia, riippuu koirasta ja ihmisestä. Et sitten maininnut mitään vetovaljaista joka hiertää koiraa...Jo vot te ootte pimeitä. Mut jos oikein tarkkoja ollaan niin tuon on paree mennä maksulliseen koulutukseen koiransa kanssa, että oppii tekeen asiat oikein.
- n.sorsa
on moneen lähtöön esim. linkin valjaat ei hierrä koiraa kainaloista ja puolikuristavat pannatkin auttaa jotakin koiraa, ja makuupalatkin voi olla avuksi, kun tulee negatiivinen tilanne vastaan. Yksi toimii yhdellä toinen toisella koiralla, kun luonteita jopa saman pentueen koirissakin on monia.
http://www.petpark.fi/lemmikkitarvike/product_details.php?p=230- Myy-Pikkuinen
hiertää nuokin joskin ei niin paljoa kuin ne halpatuotteet jois on se kamalan ohut naru, ne on vihoviimeset vempaimet.
hyvä toisia neuvomaan kun omat sintit tekeen niinkuin haluaa :-((((
jos olet siis kokeillut keinoja pitemmän aikaa ja mikään ei tehoa niin sitten johonkin koiraneuvojalle.
tuota positiivista energiaa kyllä suosittelen.
koiralle paljon ulkoilua ja lenkitystä. koira ei saa pysähtyä missään vaiheessa ennenkuin annetaan lupa.
suurin osa koirien ongelmista johtuu siitä etteivät saa tarpeeksi liikuntaa ja aivojumppaa.
omat koirat (4 kpl) on nyt alkanut käyttäytymään ihan kunnolla. isompien koirien kanssa ei kyllä vaikeuksia ole ollutkaan. vaan pienempien.
se ennakolta huomaaminen on hyvä juttu. eli siis mennä "edellä koiraa" ja kun näkee auton tulevan niin aktivoida koiraa positiivisella tavalla jo ennen kuin koira huomaa auton.
näin olen siis tehnyt omien koirieni kanssa. kun nään koiran kauempana tulevan vastaan niin koitan antaa "positiivista energiaa". eli siis sanon että "hej, nyt tulee tuolta kaveri". ja koko ajan puhun innostavsti että koirat uskoo että siellä on koirakaveri.
nämä ohitukset yleensä menee ilmen haukkumisia.
jos sinulla on mahdollisuutta niin käy katsomassa ohjelmia " koirakuiskaaja". siellä oli just yksi ohjelma koirasta joka jahtasi autoja ja kaikkea mikä liikkuu.Pistin jo vastauksen "yleistä-"puolelle...
Eli jätä nyt kaikki kikkakolmoset,ja ota pikimmiten yhteys ihmiseen/ihmisiin,jotka koiran koulutustaitojen lisäksi ymmärtää,mikä on laumanvartija,ja omaa kunnon kokemusta niistä.
Ja ihan suoraan ja niin,että kädestä pitäen voi ohjata hommaa lähtemään nyt niin,ettei uusia ongelmia enää tulisi.Ne kun on enemmän kuin mahdollisia,kun ajattelee niin yhdistelmää,kun olemassa olevaa tilannetta...- estreweiler..
voimalla et tuon kokoista koiraa kuules päihitä.sulla taitaa olla se peruskoulutus tekemättä. muista että se pahenee vaan jos annat tehdä tuota.kyllä auktoriteetti on se millä koira pysyy kuosissa. tuo voi olla vaan yksi tapa näyttää kuka johtaa teidän laumassa. meillä ei ainakaan kukkoile yksikään otus,kun ottaa pienestä lähtien sen asenteen että koira on porukan alin. sitten on nää sekarotuiset..hmmm.sun koirassa ei ole kaikista helpoimpia rotuja ainakaan aloittelijalle!!huhhuh.. sun pitää tosiaan tehdä asialle kiireesti jotain koska se jahtivimma voi siirtyä pian ihmisiin..
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215674- 541785
- 251259
- 721070
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom1811062Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531017Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.140973Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️61955- 48938
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58935