annetaan 2kissanpentua!

Elikkä kissalleni syntyi perjantaina 2 pentua ja olen luovuttamassa niitä pois.
Itse en pysty niin suurta kissalaumaa pitämään rahatilanteen vuoksi ja asun pienessä kerrostalo asunnossa.
Elikkä luovuttaisin pennut 10-12 viikon ikäisinä hyvään kotiin.

Kyselkää lisää! :)

25

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ED

      Missä päin pennut asustavat? Ovatko tyttöjä vai poikia?

      Itse etsin kahta poikakissaa :)

      • elikkä pennut asustavat jyväskylässä, mutta käyn useasti vanhempieni luona turun suunnalla että sinnekkin on mahdollista pennut saada :)

        Varmaksi en osaa sanoo että mitä sukupuolta, kun ovat niin nuoria vielä, ei viikkoakaan vielä mittarissa :D
        Mutta tod näk ainaki toinen on poika, toisesta ei ihan varmaa vielä.

        Mistä päin kysellään?:)


      • ED
        Katju1 kirjoitti:

        elikkä pennut asustavat jyväskylässä, mutta käyn useasti vanhempieni luona turun suunnalla että sinnekkin on mahdollista pennut saada :)

        Varmaksi en osaa sanoo että mitä sukupuolta, kun ovat niin nuoria vielä, ei viikkoakaan vielä mittarissa :D
        Mutta tod näk ainaki toinen on poika, toisesta ei ihan varmaa vielä.

        Mistä päin kysellään?:)

        No voi harmi... Asun Kotkassa, joten välimatka on vähän turhan pitkä... :/
        Mutta onnea kodin etsinnälle! :)


      • ED kirjoitti:

        No voi harmi... Asun Kotkassa, joten välimatka on vähän turhan pitkä... :/
        Mutta onnea kodin etsinnälle! :)

        no voi harmi :(


      • sajjopaka
        Katju1 kirjoitti:

        no voi harmi :(

        hei mulla ois tarkotus hankkia kissa ja asun jyväskylässä. kerro lisää kisuistasi :) onko niitä mahdollista käydä kattomassa tai saada kuvia sähköpostiin?


      • sajjopaka kirjoitti:

        hei mulla ois tarkotus hankkia kissa ja asun jyväskylässä. kerro lisää kisuistasi :) onko niitä mahdollista käydä kattomassa tai saada kuvia sähköpostiin?

        missäs päin jyväskylää asut? tiiä vaikka tunnettais:)
        voin lähettää niistä kuvia vaikka alustvasti, kunhan saan otettua niistä jotain kunnon kuvia mistä sais jotain selvääkin kun tuo emo aina kiilaa väliin jos menee lähelle :D
        huomenna lähden turkuun viikoksi niin jos sen jälkeen sitten? :)

        Niin ja mitäs niistä nyt kertoisi, mitä haluat tietää?
        Väriltään toinen on harmaan raidallinen ja toinen mustavalkoinen. Mutta mustasta VEIKKAAN, että vaalenee vielä ajan mittaan, kyljissä on alkanut näkyä vähän raitaa. Emollekkin kävi niin että oli tosi musta pentuna, ajanmittaan sitten alkoi vaalenemaan ja nykyään onkin ruskean raidallinen.
        Taitaa kumpikin olla poikia kun eilen illalla asiaa tarkistin (tosin en kyllä 100% varma voi vielä olla kun ovat niin nuoria). Pitää kattella tilannetta aina välillä.
        Mitä oikeen haluaisit tietää? Kysy vaan :)


      • sajjopaka
        Katju1 kirjoitti:

        missäs päin jyväskylää asut? tiiä vaikka tunnettais:)
        voin lähettää niistä kuvia vaikka alustvasti, kunhan saan otettua niistä jotain kunnon kuvia mistä sais jotain selvääkin kun tuo emo aina kiilaa väliin jos menee lähelle :D
        huomenna lähden turkuun viikoksi niin jos sen jälkeen sitten? :)

        Niin ja mitäs niistä nyt kertoisi, mitä haluat tietää?
        Väriltään toinen on harmaan raidallinen ja toinen mustavalkoinen. Mutta mustasta VEIKKAAN, että vaalenee vielä ajan mittaan, kyljissä on alkanut näkyä vähän raitaa. Emollekkin kävi niin että oli tosi musta pentuna, ajanmittaan sitten alkoi vaalenemaan ja nykyään onkin ruskean raidallinen.
        Taitaa kumpikin olla poikia kun eilen illalla asiaa tarkistin (tosin en kyllä 100% varma voi vielä olla kun ovat niin nuoria). Pitää kattella tilannetta aina välillä.
        Mitä oikeen haluaisit tietää? Kysy vaan :)

        Asun ihan Kuokkalan sillan kupeessa. Entäs sä? Joo, ei oo kuvilla kiirettä, ku ne kisuthan on vielä niin pieniäkin varmaan :) Mut ehkä myöhemmin vois tulla kattoon niitä, ku ne on isompia?


      • sajjopaka kirjoitti:

        Asun ihan Kuokkalan sillan kupeessa. Entäs sä? Joo, ei oo kuvilla kiirettä, ku ne kisuthan on vielä niin pieniäkin varmaan :) Mut ehkä myöhemmin vois tulla kattoon niitä, ku ne on isompia?

        ne on ihan rääpäleitä vielä:) ei osaa vielä kävellä ja toisella silmät puoliksi auki, toisella ei vielä ollenkaan.
        Mutta kyllähän tuo käy että tulisit niitä katsomaan kun ovat isompia.
        Meikäläinen asuu tällä hetkellä Haukkamäessä, oon myöski asunu parin vuoden sisällä Vaajakoskella ja Kuokkalassa, Kristillisen opiston asuntolassa. :)


      • sajjopaka
        Katju1 kirjoitti:

        ne on ihan rääpäleitä vielä:) ei osaa vielä kävellä ja toisella silmät puoliksi auki, toisella ei vielä ollenkaan.
        Mutta kyllähän tuo käy että tulisit niitä katsomaan kun ovat isompia.
        Meikäläinen asuu tällä hetkellä Haukkamäessä, oon myöski asunu parin vuoden sisällä Vaajakoskella ja Kuokkalassa, Kristillisen opiston asuntolassa. :)

        Niin varmaan ovat vielä niin pieniä


    • Kissaton Turusta

      Olisin kiinnostunut kissanpennusta, mielummin poikakissasta. Asun Turussa. Jos se toinen vielä kaipaisi rakastavaa kotia, ottaisin sen tosi mielelläni. Mainitsit että voisit tuoda sen tänne Turkuun. Ilmoita , niin voin lähettää sulle yhteystietoni. Toivottavasti kuulemisiin.

    • Kisuttt

      toivottavasti katsot hyvän kodin pennuillesi, moni väittää antavansa sellaisen mutta todellisuus on ihan muuta. Esimerkiksi jos ihmiselle on tärkeintä miltä pentu näyttää, ei hän todellisuudessa välitä siitä. Kissat ovat yhtälailla perheenjäseniä kuten ihmisetkin, eihän lastakaan valita ulkonäön perusteella!

      • sajjopaka

        Entäs sitten ne, jotka etsivät rotukissaa, jonka täytyy näyttää juuri tietyn näköiseltä, eivätkö hekään välitä oikeasti pennusta?


      • Tikru_
        sajjopaka kirjoitti:

        Entäs sitten ne, jotka etsivät rotukissaa, jonka täytyy näyttää juuri tietyn näköiseltä, eivätkö hekään välitä oikeasti pennusta?

        Rotukissaa ostaessa ensisijainen valintakriteeri on luonne. Jokainen kissa on yksilönsä, mutta rotumääritelmästä voi jo suunnilleen tietää millainen luonne kissalla tulee olemaan (leikkisä ja vilkas vai rauhallisempi, hiljainen ja äänekäs). Ensin valitaan rotu/rodut, joista aletaan katsella pentuja, ja sitten vasta katsotaan tarkemmin yksilöiden luonteenpiirteitä (ja värityksiä). Rotukissaa(kaan) ei osteta vain ulkonäön perusteella.

        Onnea kuitenkin pennun hankintaan!


      • jemf
        sajjopaka kirjoitti:

        Entäs sitten ne, jotka etsivät rotukissaa, jonka täytyy näyttää juuri tietyn näköiseltä, eivätkö hekään välitä oikeasti pennusta?

        Tässä nyt kuitenkin on kyse maatiaiskissoista, vain lemmikkinä?


      • sajjopaka
        jemf kirjoitti:

        Tässä nyt kuitenkin on kyse maatiaiskissoista, vain lemmikkinä?

        joo, maatiaiskissaa haen. mut ku niitäki syntyy maailmaan niin paljon, niin miksei kerralla valita sellasta, joka miellyttää silmää? Tosin luulen, että oli kisu minkä näkönen tahansa, se valloittaa mun sydämen, jos luonne on kohallaan


      • sajjopaka kirjoitti:

        joo, maatiaiskissaa haen. mut ku niitäki syntyy maailmaan niin paljon, niin miksei kerralla valita sellasta, joka miellyttää silmää? Tosin luulen, että oli kisu minkä näkönen tahansa, se valloittaa mun sydämen, jos luonne on kohallaan

        en ole vähään aikaan käynyt täällä :S
        Mutta siis, ne ketkä ootte kiinnostuneita nii annatteko vaikka yhteystiedot tai jtn niin voisi laittaa sähköpostia ja kuvia lähettää ym. :)

        Ja sitte se että meinasitteko vaan yhen ottaa? Kun mielelläni antasin kummatkin yhessä samaan paikkaan kun niitä on vaan kaks niin sitte se on sitä itkemistä ja parkumista, ja muutenkin se on ikävää jos joutuu erottamaan. Jos niitä ois enemmän niin sitte ois eri asia ja helpompaa...


      • miukulimaukulinen
        Katju1 kirjoitti:

        en ole vähään aikaan käynyt täällä :S
        Mutta siis, ne ketkä ootte kiinnostuneita nii annatteko vaikka yhteystiedot tai jtn niin voisi laittaa sähköpostia ja kuvia lähettää ym. :)

        Ja sitte se että meinasitteko vaan yhen ottaa? Kun mielelläni antasin kummatkin yhessä samaan paikkaan kun niitä on vaan kaks niin sitte se on sitä itkemistä ja parkumista, ja muutenkin se on ikävää jos joutuu erottamaan. Jos niitä ois enemmän niin sitte ois eri asia ja helpompaa...

        Minä vasta ensimmäistä kertaa osallistun tähän keskusteluun. Asun itse avomieheni kanssa Jyväskylässä, Viitaniemessä. Ja olemee hankkimassa kissaa/ kahta kissaa lemmikiksi. Saisiko sinulta kuvia kissoloista. :] [email protected]


      • KisKis :)
        miukulimaukulinen kirjoitti:

        Minä vasta ensimmäistä kertaa osallistun tähän keskusteluun. Asun itse avomieheni kanssa Jyväskylässä, Viitaniemessä. Ja olemee hankkimassa kissaa/ kahta kissaa lemmikiksi. Saisiko sinulta kuvia kissoloista. :] [email protected]

        nii kyl mul se musta-valkone kisu kelpaa, ton toisen nuorenherran seuraks :) Ku itel oli kyl semmone kiva pieni pentu mut se jouduttii lopettaa about pari kk takas ku sitä oli pidetty nii huonost edellises paikas et sil oli nii pahoi vammoi (joku osittainen halvaus ja joku hermosto häiriö) sit loppujen lopuks et lääkäri ehdotti lopettamista.. :/


      • miukulimaukulinen kirjoitti:

        Minä vasta ensimmäistä kertaa osallistun tähän keskusteluun. Asun itse avomieheni kanssa Jyväskylässä, Viitaniemessä. Ja olemee hankkimassa kissaa/ kahta kissaa lemmikiksi. Saisiko sinulta kuvia kissoloista. :] [email protected]

        taas vähän kesti tämä vastaaminen...
        Koitan tänään saada kuvia koneelle ja lähetettyä niitä sinulle :)


      • Kessu1

        Vaikka ihminen haluaisi tietynlaisen kissan ei se tee ihmisestä huonoa kissanomistajaa... Se tekee että vaatii kissalta tiettyjä ominaisuuksia mitkä kissalle eivät ole luontaisia. Esim. kissa pelkää mahdollista uutta omistajaa. Ihme! Kissa ja muutkaan eläimet harvemmin pitävät uusista ja ihmeellisistä kokemuksista...
        Itse haluamme ottaa nykyiselle kisulle kaveriksi täysvalkoisen kissan... Mieluiten... Tekeekö se sitten meistä huonompia kissan omistajia, tiedä häntä...
        Jokaiselle maailman kodittomalle kissalle ei kuitenkaan pystytä hyvää omistajaa saamaan. Ei edes kaikille Suomessa syntyville... Kyllä silti syli auki etsitään kaikkia mahdollisia luovutusikäisiä pentuja. Mutta kun ei vaan voi ottaa pieneen kerrostaloasuntoon ylettömästi kissoja. Ja mieielestäni on parempi odottaa ja etsiä sitä sopivaa kissaa kuin ottaa se ensimmäinen jota tarjotaan...


      • katti.

        Kyllähän rotukissa katsotaan ensin ulkonäön perusteella esim. netistä ja sitten mennään sitä tapaamaan. Itse olen ostanut persialaisen värin perusteella edes tapaamatta sitä kun se asui toisella puolella maata ja kumpikin olimme tyytyväisiä toisiimme.


    • Morjensta. Asustelen porissa ja mulla voisi olla tilaa 2 karvapallolle. Toki kuvakin olisi ihan kiva mutta ei se nyt niin se pääasia ole. Luonne ratkaisee kuten 2 aikaisemman kissani kohdalla on hyväksi todettu. Tosin he eivät enään asusta kanssani. Mutta nakkaa mailia [email protected]

    • ketkäs kaikki niitä kissoja on vailla?
      Vanhemmillani meinaan olisi myös 2 pentua ja ovat pulassa niiden kanssa koska niille oli jo paikka kunnes sitten kyseinen henkilö perui viime hetkellä.
      Pennut ovat kumpikin luovutusiässä, elikkä annetaan mahd pian!
      Pennut ovat vaan aika arkoja kun niitä ei ole kukaan kerinnyt paapomaan kun äitini on päivät töissä eikä iltaisin väsyneenä jaksa oikein muuta kuin ruokkia kissat, isäni taas ei ole mitään kissojen lällyttelijä tyyppiä muutenkaan.
      Mutta kissoista saa vielä hyvät koti/sylikissat koska ne ovat vielä niin pentuja. Itse kun kävin niitä katsomassa niin aluksi olivat tosi arkoja eikä antaneet oikeen koskea, mutta kun vähän aikaa olin niiden seurassa ja annoin ruokaa ja muuta niin nopeasti tottuivat.
      Kyselkää vaan lisää! Nyt on hoppu!

      • Käyppähän

        www.rekkurescue.com, siellä tällä hetkellä hyvää kotia vailla olevia ihmisrakkaita valkoisia kissanpentuja.

        Ja kannattaa tosiaan harkita niiden kissojen leikkauttamista....


      • Käyppähän kirjoitti:

        www.rekkurescue.com, siellä tällä hetkellä hyvää kotia vailla olevia ihmisrakkaita valkoisia kissanpentuja.

        Ja kannattaa tosiaan harkita niiden kissojen leikkauttamista....

        Kuule aivan turha tulla neuvomaan jos ei tiedä koko asiasta mtn,
        mun oma kissa teki ensimmäiset pennut ja niille yritin kotia saada, olen pahoillani jos se sinua häiritsee. tuskinpa se kissa siihen kuolee jos ensimmäiset pennut tekee(ja niinhän sanotaankin että pitäis narttukissan antaa tehä yhet pennut ja sitte vasta leikata) ja sitäkää oli vähän vaikea estää kun katti pääsi livahtamaan ulos ja reissullansa paukahti paksuks. Ja kissaa olen heti leikkauttamassa kun rahatilanne sen sallii ja heti kun sen pennut ovat luovutusiässä. (enkä edes ymmärrä mitä se jollekkin tuntemattomalle kuuluu kun ei minun asioista mitään tiedä!)

        Ja vanhempieni pennuista taas, kyseisten pentujen emoa oli ottamassa eräs tyyppi joka venutti ja vanutti sitä ottamista niin kauan että kissa oli ainakin puolen vuoden ikäinen ja teitenkin sitten peru viime hetkellä ja huomattiin että kissa olikin sitte jo siinä vaiheessa tiine ja nyt ollaan pulassa niiden kanssa. Tämäkään tapahtuma ei ollut meidän vika että mee valittamaan sille kenen se piti ottaa ja odotti niin kauan että kissa on paksuna ja sitte peruu viime hetkellä.

        Ei varmaan kannata tulla valittamaan jos ei tiedä koko asiasta mitään!! Tietty onhan se aina helpompaa elää toisen elämää ku omaansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe