Meillä on kaksi vuotias keskikokoinen villakoira tyttö joka on arka. Aina kun mennään koirapuistoon niin kiinnostaisi kyllä kovasti, mutta ei uskalla. Harmittaa kun muut koirat haluis leikkiä nii meijän koira vaa painautuu jalkaani vasten. Jos kadulla tulee koira vastaan niin haluis mennä luo ja sitte ku pääsee nii häntä menee koipien väliin ja alkaa pelottaa. Koirapuistossa ollaan katottu toisesta aitauksesta muita koiria. Miten saisin koirani tottumaan muihin koiriin ja arkuus jäisi?
Arkuus
2
76
Vastaukset
- Jere-lahti
Olisiko teillä kilttiä ja rauhallista koirakaveria/kavereita? Antaa koiran itse yrittää tutustua,
äläkä ala itse tuputtaa, että "tule,tule nyt", jos se haluaa lähteä pois, anna lähteä. Ole itse
aina rauhallinen, äläkä kiinnitä huomiota sen pelkäämiseen ja palkitse sitä onnistuneesta suorituksesta. Jokainen onnistunut (uusi)asia
kohottaa koirasi itseluottamusta. Pikku hiljaa totutellen...
Koirapuisto vieraine koirineen on aina stressi koiralle joutua
tuntemattomien lajitovereiden seuraan, mutta en nyt tuosta ala sen enenpää. Olemalla hyvä ja luotettava "johtaja",tuki ja turva kaikessa,jolloin koira luottaa omistajaan niin,että sen ei tarvi mitään pelätä...
Tuo koirapuistoilu on sama kun pakottaisi koiran turhaan stressiin.Eli koiralle riittää vaikka pari kivaa kaveria,jotka se hyväksyy leikkikaveriksi.
Lenkillä ei tarvi nuuskutella ketään,vaan opettaa koiralle kontakti (positiivisesti palkkaamalla kontaktista)ihan sinne narun toiseen päähän,tekemällä siitä mielenkiintoisen,ja vaan siis ylipäätään opettamalla koiran ohittamaan kauniisti ilman kontaktia muihin koiriin.
Tuossa nyt lyhyesti :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215674- 541785
- 251259
- 721070
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom1811062Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531017Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.140973Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️61955- 48938
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58935