TERVEYS JA PAINONHALLINTA (UUSI)

monica

Ja uudet huomiset kaikille muillekin ja aloitetaan
uudella ketjulla jos tämä ketju pysyisi asiallisena ja
riidattomana.

Mutta nyt pitemmittä puheitta ollaan
reippaita ja kerrotaan taas mitä kullekin kuuluu,
Siis tervetuloa Irkku, Marja-Liisa jjoutava,
Kaikesta huolimatta mukavaa alkanutta
päivää kaikkille myöskin lukijoille.

120

1645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 96kg haamurajan rikkomisjutussa se virhe tuli, sanoin Monican ansioksi sen ja vain vähän itseni.
      Unohdinhan että koko tiimi on ollut avustamassa, heiltä sitä uskoa onnistumiseen ja neuvoa vitamineista ja
      rasvoista.

      Joka maalin laukasee muistaa joukkueen olleen mukana,kun hehkuttaa miltä se tuntu.

      Lenkille, lenkille, toivottavasti kaikki on mukana vielä, kun pitäisi muuan kilo vielä ravistaa tästä riepusäkistä.

    • Minä kävin tuolla aikaisemmalla norkoilemassa! Mutta nyt unohdetaan se ja jatketaan eteenpäin. Paino oli pudonnut jo 300gr sunnuntaista. Eilen tein vielä sukulaistytön kanssa pitkän sieni reissun tuonne metsään, ja saalistakin saatiin hyvin. Nyt vasta on alkanut rouskut nousta. Oli paljon hyvää nuorta sientä. Tänään lähdetään vielä uudestaan, että saadaan sinne Helsinkiin sieniä, itsellä jo on riittävästi. Mutta mukava siellä on metsässä kulkea, ja olempahan turvana, kun karhuja pelkäävät.

      minun eiliset syönnit:

      klo 7.00 mustaa kahvia

      klo 10.00 2 dl puolukkakiisseliä (55) 2 palaa näkkäriä (90) 10 gr voimariinia (72) 3 siivua saunapalvia (39)

      klo 12.00 päiväkahvit. 2 näkkäriä (90) 2 siivua palvikinkkua(26) tomaatti (20)

      klo 14.00 Ylimääräinen kahvi, korppu (40)

      klo 17.00 150 gr perunaa (120) vähän kastiketta (80) 2 näkkileipää (90) tomaattia 100gr (40) rasvatonta maitoa lasi (70) päärynä (60)

      klo 19.00 iltakahvit (40)

      myöhemmin pala ruisleipää(45) 2 siivua palvikinkkua(26)

      Yhteensä 1003 kaloria
      Eilen puhuttiin tuolla leivän erkityksestä B- vitamiinin saantiin. Onhan tässäkin 7 palaa leipää, ja minulla on lisäksi tämä multi-tabs special, jossa näkyy olevan neljää eri sorttia b-vitamiiniakin., että ei tässä mitään puutostautia ole tulossa. Ja kyllä tässä jo osaa kuunnella itseään, että mikä sopii, ja mikä ei. Joten terveydellä ei missään vaiheessa riskeerata. Mutta sen olen jo huomannut, että kevyempi on olo, ja pääsen vaivatta jo kiipeämään keittiön tuoleille, kun aikaisemmin ihan pelkäsin nousta niille, piti aina hakea keittiötikkaat. Kohtahan minä olen kuin orava! Mukavaa päivää teille kaikille, kaikki mukaan sieltä vaan!

      • Seku

        Oikein hyvä kun olet ottanut huomioon vitamiinitarpeen, joka saattaa huolellisenkin "valvonnan" alla jäädä
        puutteelliseksi.

        Minulla puuttuu enää pari kiloa tavoitteestani, ja laihdutan vain noin 100 gr viikossa.
        Jos nyt keskustelisimme facetio face, niin sanoisin mielipiteeni noin niukkakalorisesta päiväannoksesta.
        Kuvitellaanpa tilanne: Istuisimme jossain julkisessa tilassa, jutellen.
        Sanoisin sinulle aivan ystävällisesti, pikkuisen hämmästellen kuitenkin, että eikö kalorimäärä ole liian pieni, ottaen huomioon pituutesi 1,74 cm, ja fyysisen aktiviteettisi.

        Vastaisit, että olet katsonut sen sopivaksi itsellesi . Minä toteaisin, että hyvä, niin on parasta kuin kukin tuntee itselleen sopivammaksi.
        Ilman mitään sen suurempaa intohimoa, tai suuttumusta jatkaisimme juttua. Minä kertoisin sinulle, että koska tahdon saada painostani pari kolme kiloa pois, kokeilen Alli- nimistä laihdutusvalmistetta.

        Näin keskustelu etenisi, rauhallisesti.

        Tällä tahdon sanoa sen, että puhuessaan kasvoista kasvoihin, näkee toisen ilmeet, eleet ja koko asenteen.
        Kirjoittaessaan saattaa ampua yli. Eihän kukaan näe, eikä useimmissa tapauksissa tiedä kenen kanssa puhuu. Tuntemattomana on helpompi näin kirjallisessa muodossa sanoa pahasti lähimmäiselleen. Ainakin jos on taipumusta sellaiseen käytökseen.

        Tsemppiä teille kaikille kolmelle laihduttajalle tavoittenne saavuttamisessa!


      • Poissa parempi kuin paikalla.

        Moni varmaankin liittyisi kertomaan kokemuksistansa.
        Emäntä vain kiukuttelee jos joku muukin tietää jotain, jostain.
        Netissä on paljon parempia ja monipuolisempia pastoja laihduttajille.
        En ole toisissa paikoissa havainnut samaa nimittelyä jota täällä taas eilen näki.

        Emäntä vois ylläpitoa poistamaan koko ketjun.
        Aloitusviestin poistamalla muka pesi kasvojaan, mutta kaikki nimittelyt jäivät sinne hännille.

        Taitaa kiertää moni kaukaa, tavallani.
        Anteeksi, ainoa kannaottoni, enkä kaipaa vastausta.
        Ps. en myöskään laihduta, painoindeksi sanoma, alipainoinen.


      • opritar*
        Poissa parempi kuin paikalla. kirjoitti:

        Moni varmaankin liittyisi kertomaan kokemuksistansa.
        Emäntä vain kiukuttelee jos joku muukin tietää jotain, jostain.
        Netissä on paljon parempia ja monipuolisempia pastoja laihduttajille.
        En ole toisissa paikoissa havainnut samaa nimittelyä jota täällä taas eilen näki.

        Emäntä vois ylläpitoa poistamaan koko ketjun.
        Aloitusviestin poistamalla muka pesi kasvojaan, mutta kaikki nimittelyt jäivät sinne hännille.

        Taitaa kiertää moni kaukaa, tavallani.
        Anteeksi, ainoa kannaottoni, enkä kaipaa vastausta.
        Ps. en myöskään laihduta, painoindeksi sanoma, alipainoinen.

        varmasti kaihtavatkin tätä nurkkaa, sen ymmärtääkin. Itse en kuulu, vielä, heihin, siksi pistäydyn välillä katsomassa mitä tänne kuuluu.
        Yksin ollessani pystyn hyvin noudattamaan hyväksi havaitsemaani neuvoa: Syö usein, mutta vain vähän kerrallaan, niin ei suuri nälkä yllätä. Pystyn puolen kilon viikkovauhtiin jos voin noudattaa omaa linjani.
        Vaan annas olla; jos oma rytmi sekoaa, sekoaa koko systeemini.
        Tarkoitin vain kertoa , että mukana olen minäkin, vaikka jollain matkalla tuleekin pieniä notkahduksia.


      • opritar* kirjoitti:

        varmasti kaihtavatkin tätä nurkkaa, sen ymmärtääkin. Itse en kuulu, vielä, heihin, siksi pistäydyn välillä katsomassa mitä tänne kuuluu.
        Yksin ollessani pystyn hyvin noudattamaan hyväksi havaitsemaani neuvoa: Syö usein, mutta vain vähän kerrallaan, niin ei suuri nälkä yllätä. Pystyn puolen kilon viikkovauhtiin jos voin noudattaa omaa linjani.
        Vaan annas olla; jos oma rytmi sekoaa, sekoaa koko systeemini.
        Tarkoitin vain kertoa , että mukana olen minäkin, vaikka jollain matkalla tuleekin pieniä notkahduksia.

        terveydelle vaarallista lihomista on vältettävä. Ja nämä kimppa jutut kannustaa kaikkein enemmän.
        Muuten siitä ALLISTA ,oli iltasanomissa juuri luku kuinka vaarallista se on Lääkäri joka on sitä vastaan on OUTI LAPATTO-REINILUOTO ja ainakin hänen mielestään maksavaurioita tulee samaisesta laihdutus lääkkeestä.
        Muutenkin vaarattomampaa on katsoa mitä suuhunsa kulloinkin laittaa.
        Näitä Syömishäiriöisiä ,tarkoitan liianlaihoja ei ole enään meidän ikäisissä,siittä saadaan olla rauhassa. Ihminen saa vitamiinia kun syö monipuolisesti ,mutta ei liikaa.


      • Seku
        ullamirjami kirjoitti:

        terveydelle vaarallista lihomista on vältettävä. Ja nämä kimppa jutut kannustaa kaikkein enemmän.
        Muuten siitä ALLISTA ,oli iltasanomissa juuri luku kuinka vaarallista se on Lääkäri joka on sitä vastaan on OUTI LAPATTO-REINILUOTO ja ainakin hänen mielestään maksavaurioita tulee samaisesta laihdutus lääkkeestä.
        Muutenkin vaarattomampaa on katsoa mitä suuhunsa kulloinkin laittaa.
        Näitä Syömishäiriöisiä ,tarkoitan liianlaihoja ei ole enään meidän ikäisissä,siittä saadaan olla rauhassa. Ihminen saa vitamiinia kun syö monipuolisesti ,mutta ei liikaa.

        että jatkuvasti käytettynä lähes kaikilla lääkeaineilla on haittavaikutuksensa.
        Tämäkin Alli, mitä nyt kokeilen, on tarkoitettu vain tilapäiseen käyttöön. Puoli vuotta on maximiaika
        mitä Allia voi käyttää.

        Siltä pohjalta ymmärrän hyvin apteekkihenkilökunnan varautuneisuuden, kun asiakas tahtoo ostaa tuota lääkettä.


      • Seku kirjoitti:

        että jatkuvasti käytettynä lähes kaikilla lääkeaineilla on haittavaikutuksensa.
        Tämäkin Alli, mitä nyt kokeilen, on tarkoitettu vain tilapäiseen käyttöön. Puoli vuotta on maximiaika
        mitä Allia voi käyttää.

        Siltä pohjalta ymmärrän hyvin apteekkihenkilökunnan varautuneisuuden, kun asiakas tahtoo ostaa tuota lääkettä.

        Sanoitko, että vain kaksi kiloa puuttuu tavoitteestasi? Joko olet kahdeksan pudottanut? Vai oletko vähentänyt urakkaa? Ja sitten siitä minun suuttumisestani, se ei kyllä edes sinulta onnistu, että saisit minut suuttumaan. Minähän en välitä, minut saa haukkua vaikka pataluhaksi. En ole paha nokkaani ottamaan. Ja jos joskus tuntuu, että olen saanut jonkun ryöpyn ihan tarpeettomasti, niin ajattelen vain, että tuosta ei minun tartte tehdä tiliä viimeisellä tuomiolla, se on muitten murhe. Minulle riittää, että on sinut itsensä kanssa, jos tietää että ei ole mitään erikoista, niin ei tartte niin kummia yrittää ollakkaan. Ei ole niitä paineita! Ja sitten se,että jos joku käyttää Allia, tai tupakoi, tai ottaa vaikka viinaa, niin se on jokaisen ihmisen oma asia. Täällä on jokaiselle annettu oma elämä, ja jokainen myös itse siitä päättäköön, ei kuulu minun arvostella, eikä paheksua, eikä milläänlailla johdatella tai tyrkyttää omaa suurenmoisuuttani. Riittää että minut hyväksytään vierelläkulkijaksi, ja ystäväksi. Jatketaan vaan tästä, ja unohdetaan kaikki ikävät asiat!


      • arvostelija..
        Poissa parempi kuin paikalla. kirjoitti:

        Moni varmaankin liittyisi kertomaan kokemuksistansa.
        Emäntä vain kiukuttelee jos joku muukin tietää jotain, jostain.
        Netissä on paljon parempia ja monipuolisempia pastoja laihduttajille.
        En ole toisissa paikoissa havainnut samaa nimittelyä jota täällä taas eilen näki.

        Emäntä vois ylläpitoa poistamaan koko ketjun.
        Aloitusviestin poistamalla muka pesi kasvojaan, mutta kaikki nimittelyt jäivät sinne hännille.

        Taitaa kiertää moni kaukaa, tavallani.
        Anteeksi, ainoa kannaottoni, enkä kaipaa vastausta.
        Ps. en myöskään laihduta, painoindeksi sanoma, alipainoinen.

        Liian päälle hyökkäävä persoona. Kuinka voi olla mahdollista, että yli 70 -v voi olla näin itsekäs???

        Toisaalta se selittää, miksi en itse osallistu mihinkään vanhusten auttamisprojekteihin, koska tuollaiset "akan retaleet" saisivat minun sappeni kiehumaan, joten en pystyisi edes heille vaippoja vaihtamaan, mutta eihän minun tarvitsekkaan, koska minullekkin joku joutuu ehkä ne vaipat vaihtamaan. Minulla on vain jo maksettu hoitaja, joka hoitaa minut kotiin, että ei ole pelkoa, että joku suvaitsematon minun "pyllyäni" pyyhkii.


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Sanoitko, että vain kaksi kiloa puuttuu tavoitteestasi? Joko olet kahdeksan pudottanut? Vai oletko vähentänyt urakkaa? Ja sitten siitä minun suuttumisestani, se ei kyllä edes sinulta onnistu, että saisit minut suuttumaan. Minähän en välitä, minut saa haukkua vaikka pataluhaksi. En ole paha nokkaani ottamaan. Ja jos joskus tuntuu, että olen saanut jonkun ryöpyn ihan tarpeettomasti, niin ajattelen vain, että tuosta ei minun tartte tehdä tiliä viimeisellä tuomiolla, se on muitten murhe. Minulle riittää, että on sinut itsensä kanssa, jos tietää että ei ole mitään erikoista, niin ei tartte niin kummia yrittää ollakkaan. Ei ole niitä paineita! Ja sitten se,että jos joku käyttää Allia, tai tupakoi, tai ottaa vaikka viinaa, niin se on jokaisen ihmisen oma asia. Täällä on jokaiselle annettu oma elämä, ja jokainen myös itse siitä päättäköön, ei kuulu minun arvostella, eikä paheksua, eikä milläänlailla johdatella tai tyrkyttää omaa suurenmoisuuttani. Riittää että minut hyväksytään vierelläkulkijaksi, ja ystäväksi. Jatketaan vaan tästä, ja unohdetaan kaikki ikävät asiat!

        Milläs meidät voisi saada suuttumaan. Kun koipeni oli ensimmäistä viikkoa paketissa, niin olin "suuttunut" vähäisemmästäkin.

        Nyt en enää kotioloissa äkseeraa miesparkaani.

        Tuosta laihtumistavoitteesta. Ei minulla ole enää kuin pari kiloa siihen "omasta mielestäni" hyvään painoon. Sitä indeksijuttua ajattelin silloin alussa, mutta ei niin alhainen paino sovi minulle.

        Oikeastaan voisin jättää jo tähän, mutta koska laihduttelen hitaasti, niin menköön pari kiloa vielä. On hyviä vaatteita joita voin käyttää ja ne näyttävät paremmilta kun painan pikkuisen vähemmän.

        "Ammattilaihduttajana" kokeilin kerran akupunktiota. Siinä laitettiin korvalehteen sellainen nappi, jonka olisi pitänyt vaikuttaa ruokahalukeskukseen, ja vaikuttikin.

        Nyt vaan taitaa olla niin, että geeiperimänä kertyneistä kiloistaan on vaikea pysyä erossa. Niistä pääsee, mutta kuten joku jo aikaisemmin totesi, niin rasvasoluilla on norsun muisti.


      • Seku kirjoitti:

        että jatkuvasti käytettynä lähes kaikilla lääkeaineilla on haittavaikutuksensa.
        Tämäkin Alli, mitä nyt kokeilen, on tarkoitettu vain tilapäiseen käyttöön. Puoli vuotta on maximiaika
        mitä Allia voi käyttää.

        Siltä pohjalta ymmärrän hyvin apteekkihenkilökunnan varautuneisuuden, kun asiakas tahtoo ostaa tuota lääkettä.

        ja riitaa aiheuttamaan, paras kun häivyt omalle ketjullesi.


      • Seku
        monica kirjoitti:

        ja riitaa aiheuttamaan, paras kun häivyt omalle ketjullesi.

        omat johtopäätöksensä, siitä kuka haastaa riitaa.

        Minusta on oikein mukavaa lukea ja hämmästellä. Ullamirjami sanoi, että olen "näissä piireissä" liikaa. En ole, jos terveellisestä laihduttamisesta puhutaan.

        Parastahan se olisi, että häipyisin omalle ketjulleni, mutta tästä "sinun" ketjustasi tulisi aika tylsä, jos minä en olisi täällä. Eikö vain?


      • Menee käskemättä.
        monica kirjoitti:

        ja riitaa aiheuttamaan, paras kun häivyt omalle ketjullesi.

        Jotain kokemusta on minullakin painon pudottamisesta.
        Hiilareiden syönnin vähentäminen ja niiden korvaaminen vihanneksilla ja hedelmillä pudottaa painoa varmasti, eikä tarvitse laskea jokaista suupalaa.

        En puolustele kenenkään mielipiteitä, mutta olisiko Sinun mietittävä paremmin mitä sanot heille joilla on erilaiset mielipiteet kuin sinulla.
        Keskusteluahan täällä on tarkoitus käydä, ei tanssia sen pillin mukaan mitä Sinä soitat.
        Kun joku tanssii sen mukaan ja myötäilee, on hän Ystäväsi, jos ehdottaa jotain muuta tai esittää uusia näkökulmia terveelliseen laihduttamiseen, Sinä ärähdät kuin laumaa puolustava koira.

        Minun painon pudotus perustuu tarpeellisista vitamiineista ja hivenaineista huolehtimisen lisäksi vain mittanauhaan ja sokerin, valkoisen viljan ja perunan syönnin pudottamisen minimiin. Leipä on tärkeä kuidun lähde, mutta ohjeen mukainen kuusi viipaletta päivässä on naiselle liikaa.
        Aamulla keitetty puuro korvaa leselisäyksen kanssa koko päiväisen kuidun tarpeen, kun syön hedelmiä ja vihanneksia joissa on kuitua.

        Makupalojakaan ei ole kielletty, mutta rasvaiset pihvit ja ranskalaiset, myös pastillit, kannattaa jättää väliin.

        Älä pyri hallitsemaan muita, hillitse ensiksi oma kuohahtava luonteesi.
        Käskemättä poistun, koska osaan etsiä laihdutustukea sieltä missä niitä ohjeita saa ihan tieteellisiin tosiasioihin pohjautuen.

        Henkiseen hyvinvointiinnkin on laihduttajan kiinnitettävä huomiota, nälkäinen, liian vähällä energialla sinnittelevä ei jaksa hallita hermojaan.
        Toisekseen liian nopea laihduttaminen kuluttaa lihaksia, joten liikuntaa on lisättävä lihasmassan säilyttämiseksi, muuten jäljelle jäävät ne rasvasolut jotka laihduttamalla pitäisi saada kulumaan.

        Karppaaminen, eli protsku linja on hyvä, mutta siinäkin pitää muistaa kohtuus. Joillekin liiallinen protskujen syönti aiheuttaa sairauksia. Linkkejä en harrasta, joten netistä löytyy siitäkin tositarinoita.

        Parempaa suvaitsevaisuutta muita kohtaan.
        Kukaan kun ei omista yksinoikeutta palstaan ja kirjoituksetkin yleiseen jakeluun meneviä täällä yleisellä palstalla


      • Menee käskemättä. kirjoitti:

        Jotain kokemusta on minullakin painon pudottamisesta.
        Hiilareiden syönnin vähentäminen ja niiden korvaaminen vihanneksilla ja hedelmillä pudottaa painoa varmasti, eikä tarvitse laskea jokaista suupalaa.

        En puolustele kenenkään mielipiteitä, mutta olisiko Sinun mietittävä paremmin mitä sanot heille joilla on erilaiset mielipiteet kuin sinulla.
        Keskusteluahan täällä on tarkoitus käydä, ei tanssia sen pillin mukaan mitä Sinä soitat.
        Kun joku tanssii sen mukaan ja myötäilee, on hän Ystäväsi, jos ehdottaa jotain muuta tai esittää uusia näkökulmia terveelliseen laihduttamiseen, Sinä ärähdät kuin laumaa puolustava koira.

        Minun painon pudotus perustuu tarpeellisista vitamiineista ja hivenaineista huolehtimisen lisäksi vain mittanauhaan ja sokerin, valkoisen viljan ja perunan syönnin pudottamisen minimiin. Leipä on tärkeä kuidun lähde, mutta ohjeen mukainen kuusi viipaletta päivässä on naiselle liikaa.
        Aamulla keitetty puuro korvaa leselisäyksen kanssa koko päiväisen kuidun tarpeen, kun syön hedelmiä ja vihanneksia joissa on kuitua.

        Makupalojakaan ei ole kielletty, mutta rasvaiset pihvit ja ranskalaiset, myös pastillit, kannattaa jättää väliin.

        Älä pyri hallitsemaan muita, hillitse ensiksi oma kuohahtava luonteesi.
        Käskemättä poistun, koska osaan etsiä laihdutustukea sieltä missä niitä ohjeita saa ihan tieteellisiin tosiasioihin pohjautuen.

        Henkiseen hyvinvointiinnkin on laihduttajan kiinnitettävä huomiota, nälkäinen, liian vähällä energialla sinnittelevä ei jaksa hallita hermojaan.
        Toisekseen liian nopea laihduttaminen kuluttaa lihaksia, joten liikuntaa on lisättävä lihasmassan säilyttämiseksi, muuten jäljelle jäävät ne rasvasolut jotka laihduttamalla pitäisi saada kulumaan.

        Karppaaminen, eli protsku linja on hyvä, mutta siinäkin pitää muistaa kohtuus. Joillekin liiallinen protskujen syönti aiheuttaa sairauksia. Linkkejä en harrasta, joten netistä löytyy siitäkin tositarinoita.

        Parempaa suvaitsevaisuutta muita kohtaan.
        Kukaan kun ei omista yksinoikeutta palstaan ja kirjoituksetkin yleiseen jakeluun meneviä täällä yleisellä palstalla

        Mikä kumma kun káikki Siikaisten Santrat luulee olevansa
        viisaita antamaan aiuiselle ihmiselle neuvoja, voin sanoa
        että lennä niin kauas kuin pippuri kasvaa. en voi kuin nauraa .


      • jjoutava
        Menee käskemättä. kirjoitti:

        Jotain kokemusta on minullakin painon pudottamisesta.
        Hiilareiden syönnin vähentäminen ja niiden korvaaminen vihanneksilla ja hedelmillä pudottaa painoa varmasti, eikä tarvitse laskea jokaista suupalaa.

        En puolustele kenenkään mielipiteitä, mutta olisiko Sinun mietittävä paremmin mitä sanot heille joilla on erilaiset mielipiteet kuin sinulla.
        Keskusteluahan täällä on tarkoitus käydä, ei tanssia sen pillin mukaan mitä Sinä soitat.
        Kun joku tanssii sen mukaan ja myötäilee, on hän Ystäväsi, jos ehdottaa jotain muuta tai esittää uusia näkökulmia terveelliseen laihduttamiseen, Sinä ärähdät kuin laumaa puolustava koira.

        Minun painon pudotus perustuu tarpeellisista vitamiineista ja hivenaineista huolehtimisen lisäksi vain mittanauhaan ja sokerin, valkoisen viljan ja perunan syönnin pudottamisen minimiin. Leipä on tärkeä kuidun lähde, mutta ohjeen mukainen kuusi viipaletta päivässä on naiselle liikaa.
        Aamulla keitetty puuro korvaa leselisäyksen kanssa koko päiväisen kuidun tarpeen, kun syön hedelmiä ja vihanneksia joissa on kuitua.

        Makupalojakaan ei ole kielletty, mutta rasvaiset pihvit ja ranskalaiset, myös pastillit, kannattaa jättää väliin.

        Älä pyri hallitsemaan muita, hillitse ensiksi oma kuohahtava luonteesi.
        Käskemättä poistun, koska osaan etsiä laihdutustukea sieltä missä niitä ohjeita saa ihan tieteellisiin tosiasioihin pohjautuen.

        Henkiseen hyvinvointiinnkin on laihduttajan kiinnitettävä huomiota, nälkäinen, liian vähällä energialla sinnittelevä ei jaksa hallita hermojaan.
        Toisekseen liian nopea laihduttaminen kuluttaa lihaksia, joten liikuntaa on lisättävä lihasmassan säilyttämiseksi, muuten jäljelle jäävät ne rasvasolut jotka laihduttamalla pitäisi saada kulumaan.

        Karppaaminen, eli protsku linja on hyvä, mutta siinäkin pitää muistaa kohtuus. Joillekin liiallinen protskujen syönti aiheuttaa sairauksia. Linkkejä en harrasta, joten netistä löytyy siitäkin tositarinoita.

        Parempaa suvaitsevaisuutta muita kohtaan.
        Kukaan kun ei omista yksinoikeutta palstaan ja kirjoituksetkin yleiseen jakeluun meneviä täällä yleisellä palstalla

        onhan sitä tietoa tullut hankittua lueskelemalla, ei nuo asiat uutta olleet minullekaan.

        Ihmetyttää kyllä tuo ketjun pakottaminen alkuperäisestä joksikin hirmuvalvotuksi, valvojia täällä kyllä on onhan unentarvekin monilla vähentynyt.
        Jokainenhan omalla vastuullaan on mukana. Väkisellä tehdään tästä joku vaarallinen seikkailu.

        Niin jurppii että vähennän leipäannostani ja menen kaljalle.


      • Vakinikki minäkin
        monica kirjoitti:

        Mikä kumma kun káikki Siikaisten Santrat luulee olevansa
        viisaita antamaan aiuiselle ihmiselle neuvoja, voin sanoa
        että lennä niin kauas kuin pippuri kasvaa. en voi kuin nauraa .

        Sinähän et olekaan mikään Siikaisten Santra, vaan täysinoppinut ravintoneuvoja.
        Mietihän vähän tarkemmin, kuka niitä neuvoja alkoi jakaa. On ihan eri asia tehdä porukalla jotain ja saavuttaa ryhmässä tuloksia kuin että joku ryhmän sisältä, yhtä tietämätön kuin muutkin, alkaa neuvoa muita.

        Kärkäs olet muita neuvomaan, otahan joskus vastaan muutama hyvä vinkki, joita sinulle annetaan.
        Esim. käytöksesi suhteen.


      • arvostelija.. kirjoitti:

        Liian päälle hyökkäävä persoona. Kuinka voi olla mahdollista, että yli 70 -v voi olla näin itsekäs???

        Toisaalta se selittää, miksi en itse osallistu mihinkään vanhusten auttamisprojekteihin, koska tuollaiset "akan retaleet" saisivat minun sappeni kiehumaan, joten en pystyisi edes heille vaippoja vaihtamaan, mutta eihän minun tarvitsekkaan, koska minullekkin joku joutuu ehkä ne vaipat vaihtamaan. Minulla on vain jo maksettu hoitaja, joka hoitaa minut kotiin, että ei ole pelkoa, että joku suvaitsematon minun "pyllyäni" pyyhkii.

        jaaha, olet varannut pyllysi pyyhkijäksi Kreivi Lingrenin,
        joka nykyään pyyhkii ruotsin mummojen pyllyt. iloista
        pyllynpyyhintää teille.


      • Seku
        monica kirjoitti:

        Mikä kumma kun káikki Siikaisten Santrat luulee olevansa
        viisaita antamaan aiuiselle ihmiselle neuvoja, voin sanoa
        että lennä niin kauas kuin pippuri kasvaa. en voi kuin nauraa .

        Älä pahoita toisten mieltä, siitä ei ole kenellekään mitään hyötyä ja vain ani harvoille iloa.
        Raamatussa lukee, että joudumme tilille jokaisesta sanasta, jonka sanomme.

        "Siikaisten Santra" oli oikeassa. Karppaus- menetelmä, nimittäin se hyvä karppi, on terveellinen ja helppo tapa saada painonsa putoamaan.
        Minulle vain kompastuskivenä viinereiden, munkkien ja yleensä pullatuotteiden lopettaminen. Ainakin lopettaminen lähes kokonaan.

        Anna tässä ketjussa tilaa kaikille ajatuksille, kokemuksille ja mielipiteille!


      • en ole nuoleskelija.
        monica kirjoitti:

        Mikä kumma kun káikki Siikaisten Santrat luulee olevansa
        viisaita antamaan aiuiselle ihmiselle neuvoja, voin sanoa
        että lennä niin kauas kuin pippuri kasvaa. en voi kuin nauraa .

        Mieluummin moni meneekin vaikka näille sivuille.
        Näillä ei ole "emäntä" nuija kädessä ajamassa ulos.... naura sinä vain, naura toki, jos sitten tulisit suvaitsevaisemmaksi ja osaisit hymyillen jatkaa matkaasi.

        Kenen etua palvelee kun olet noin agressiivinen.
        Hyvä asiahan laihduttaminen on, mutta tuo kiukutteleminen menee jo naurettavuuksiin.
        Minua ei naurata tippaakaan, säälin sinua koska tuolla tavalla kadotat ihmisiä ympäriltäsi, mikäli heitä ylipäätään tarvitsetkaan itseriittoisuudessasi.
        En naura sinulla, itkettää kun sinulla on noin paha olo.



        http://www.terhi.net/

        http://www.iltalehti.fi/terveys/?gclid=CKG8uvTvh50CFVWF3godHx4ibg

        http://www.webinfo.fi/keskusteluryhmat/

        http://kiloklubi.fi/?gclid=CKm8-p_wh50CFVWF3godHx4ibg


      • Seku kirjoitti:

        Älä pahoita toisten mieltä, siitä ei ole kenellekään mitään hyötyä ja vain ani harvoille iloa.
        Raamatussa lukee, että joudumme tilille jokaisesta sanasta, jonka sanomme.

        "Siikaisten Santra" oli oikeassa. Karppaus- menetelmä, nimittäin se hyvä karppi, on terveellinen ja helppo tapa saada painonsa putoamaan.
        Minulle vain kompastuskivenä viinereiden, munkkien ja yleensä pullatuotteiden lopettaminen. Ainakin lopettaminen lähes kokonaan.

        Anna tässä ketjussa tilaa kaikille ajatuksille, kokemuksille ja mielipiteille!

        etkö ole vieläkään käsittänyt etten ole pätkääkään
        kiinnostunut sinun syömisestäsi, olet saanut molemmat
        ketjut riitaseksi.


      • asiallista..
        monica kirjoitti:

        etkö ole vieläkään käsittänyt etten ole pätkääkään
        kiinnostunut sinun syömisestäsi, olet saanut molemmat
        ketjut riitaseksi.

        Etkö sitä jo itse huomaa?


      • asiallista.. kirjoitti:

        Etkö sitä jo itse huomaa?

        nikkisi


      • Seku kirjoitti:

        omat johtopäätöksensä, siitä kuka haastaa riitaa.

        Minusta on oikein mukavaa lukea ja hämmästellä. Ullamirjami sanoi, että olen "näissä piireissä" liikaa. En ole, jos terveellisestä laihduttamisesta puhutaan.

        Parastahan se olisi, että häipyisin omalle ketjulleni, mutta tästä "sinun" ketjustasi tulisi aika tylsä, jos minä en olisi täällä. Eikö vain?

        oikein huviksesi olet sekottamassa hyvää ketjua SAKU ,kuinka ilkeät.


    • isoäiti*

      Hyvä monica, että vedät painonhallintaketjua.
      Ylipaino on todella suuri ongelma maailmanlaajuisesti.
      Onneksi olen itse välttynyt siltä, mutta tarkkaan katson mitä suuhuni
      laitan, sillä hyvästä ruoasta nautin.

      • se on oikein että katsoo ajoissa mitä syö,
        ettei tarvitse lähteä kuurille, ainankaan suurelle.
        mukavaa illanjatkoa kaikesta huolimatta


      • TYHJÄÄ RIITAA!
        monica kirjoitti:

        se on oikein että katsoo ajoissa mitä syö,
        ettei tarvitse lähteä kuurille, ainankaan suurelle.
        mukavaa illanjatkoa kaikesta huolimatta

        Tämä ketju oiken mukavaa luettavaa ole! Missä on ne alkeellisetkin käytöstavat.Toivottavasti vain en joudun samaan vanhainkotiin teidän kanssanne!


      • sietämätön.

        Oletko lukenut monican vastauksia, jos hiemankin oikaisee hänen mielipiteitään ,siis ainakin näitä, joissa hyvä on, kun syödään vähän kaloreita, mutta viisveisaa vitamiinien saannissa?

        Laihduttihan Jopekin paljon näkkileivällä!!!

        Monica on suvaitsematon henkilö, ja hänen ketjussaan laihduttajina olevat luokittelisin pian samaan ryhmään.

        Ei ole vaikea arvata, kuka näitä muitakin ketjuja tulee hyökäten arvostelemaan.


      • TYHJÄÄ RIITAA! kirjoitti:

        Tämä ketju oiken mukavaa luettavaa ole! Missä on ne alkeellisetkin käytöstavat.Toivottavasti vain en joudun samaan vanhainkotiin teidän kanssanne!

        teidän kanssanne, olen jo
        liikaakin uhrannut aikaani.


      • pallot hukassa
        TYHJÄÄ RIITAA! kirjoitti:

        Tämä ketju oiken mukavaa luettavaa ole! Missä on ne alkeellisetkin käytöstavat.Toivottavasti vain en joudun samaan vanhainkotiin teidän kanssanne!

        Menkää lääkäriin, olette todella avun tarpeessa! Muuten en voi tuollaista käytöstä ymmärtää, kyllä ne määrää rauhoittavia, kun kerrotte totuuden.


      • sietämätön. kirjoitti:

        Oletko lukenut monican vastauksia, jos hiemankin oikaisee hänen mielipiteitään ,siis ainakin näitä, joissa hyvä on, kun syödään vähän kaloreita, mutta viisveisaa vitamiinien saannissa?

        Laihduttihan Jopekin paljon näkkileivällä!!!

        Monica on suvaitsematon henkilö, ja hänen ketjussaan laihduttajina olevat luokittelisin pian samaan ryhmään.

        Ei ole vaikea arvata, kuka näitä muitakin ketjuja tulee hyökäten arvostelemaan.

        Eikö kukaan osaa pyytää anteeksi? No minä pyydän, että anteeksi kun minäkin olen olemassa. Kerään leluni, ja menen omalle hiekkalaatikolleni.


      • akka, ei ketale sentään
        monica kirjoitti:

        teidän kanssanne, olen jo
        liikaakin uhrannut aikaani.

        Monica! Miten saatat olla tuommoinen sanoisinko narsistinen luonne. Eikö jo se eilinen kauhea riitely ja sinun taholtasi tullut törkeä kielenkäyttö sinulle riittänyt. Et vain huomaa malkaa omassa silmässäsi, vaan kaikki muut ovat niitä riitelijöitä ja ilkeilijöitä.

        Sitten meinasit vain ilman sen suurempia anteeksipyyntöjä aloittaa uuden laihdutusketjun. Etkö tajua, että loukkaat ihmisiä suunnattomasti sanallisella herjauksellasi. Ei tuommoinen peli vetele live-elämässäkään eikä se vetele täälläkään.

        Ottaisit jo opiksesi, sinäkin jo ikääntynyt ihminen. Tulee mieleen, oletko ihan järjissäsi välillä.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Eikö kukaan osaa pyytää anteeksi? No minä pyydän, että anteeksi kun minäkin olen olemassa. Kerään leluni, ja menen omalle hiekkalaatikolleni.

        Painon alentamisesta,ei sentään aleta riitelemään.. Olin poissa,kun olin matkalla..En kyllästynyt tähän..
        Siellä söin aika vähän,taisin jo mainitakin siitä..tuli juotua vettä ja expressoa..enimmäkseen..
        Ei ollut paino noussut,eikä pudonnitkaan,senpuoleen..Minulle tämä juttu on aiheuttanut sen,että olen muistanut syödä useammin,joten tästä on ollut hyötyä..kun en ole koskaan ollut kamala syöppö ..
        Se,että yleensä olen saanut tuon vyötärömakkaran,on johtunut siitä,että työssä liikuin jatkuvasti ja kun se päättyi,niin en oikein päässyt menemään..Miehen sairaus oli pahimmillaan ja sokean lapsenlapseni kanssa liikkuminen on hissuttelua..Että seli seli.. En pitänyt varaani..harmittaa oikein..Onneksi,joskus herää huomaamaan,että kaikki ylimääräinen rasittaa elimistöä.. No,eilisistä..Joku kysyi,että miksi paahtoleipää..inhoan puuroja ja paahtoleipä on hyvää..Kai pari siivua vastaa puurolautasta..Nyt sanottiin ,että Kevytmargariini ,ei olekaan terveellistä,joten siirryn tavalliseen..Kuhan jotain pistää leivälle..pari siivua kevytleikettä tai juustoa..nam.. Makkaraa en syö
        useinkaan,kun niissä on vain jauhopöperöä ja rasvaa.. kahvia mustana,hermesetasta,jos on..
        Sitten päivällä tein jämä-riisistä ,broilerista,tomaatista ja herne-maissi-paprikasta salaatin.. sitä söin 2dl..ja vettä päälle..Jäi puolet tälle päivälle..Iltapäivällä mustaa kahvia ja niitä vesi-crackereita.. Pistin sulatejuustoa päälle..Kyllä oli riittävästi ruokaa..Muistan syödä kalkkitabletteja,kun en maitoa juo..
        Kyllä Mamma pysyy terveenä..Enhän ole koskaan sairas..Jatketaan iloisella mielellä vaan..Jokainenhan varmaan keksii itselleen sopivan tyylin.. Kamalinta varmaan on se kaalisoppa -juttu huh huh.. Heippa..t.Irkku


      • ____________________________________________________________
        sietämätön. kirjoitti:

        Oletko lukenut monican vastauksia, jos hiemankin oikaisee hänen mielipiteitään ,siis ainakin näitä, joissa hyvä on, kun syödään vähän kaloreita, mutta viisveisaa vitamiinien saannissa?

        Laihduttihan Jopekin paljon näkkileivällä!!!

        Monica on suvaitsematon henkilö, ja hänen ketjussaan laihduttajina olevat luokittelisin pian samaan ryhmään.

        Ei ole vaikea arvata, kuka näitä muitakin ketjuja tulee hyökäten arvostelemaan.

        että myö ollaa ylpeitä karjalaisuuvvestamme
        haha
        Ylpeys käykin näköjää kamaluuden edellä

        aivan hirviöitä, joku toisti tuolla mitä Reetta sano keväällä,
        että kaakonkulman kateuden voittaa vain Kuusamon kiima!
        ____________________________________________________
        niin näyttääpi olevan
        Monta päivää peräkkäin on heidän kesken ollut kamalaa haukkumista.


      • jjoutava
        irkku-37 kirjoitti:

        Painon alentamisesta,ei sentään aleta riitelemään.. Olin poissa,kun olin matkalla..En kyllästynyt tähän..
        Siellä söin aika vähän,taisin jo mainitakin siitä..tuli juotua vettä ja expressoa..enimmäkseen..
        Ei ollut paino noussut,eikä pudonnitkaan,senpuoleen..Minulle tämä juttu on aiheuttanut sen,että olen muistanut syödä useammin,joten tästä on ollut hyötyä..kun en ole koskaan ollut kamala syöppö ..
        Se,että yleensä olen saanut tuon vyötärömakkaran,on johtunut siitä,että työssä liikuin jatkuvasti ja kun se päättyi,niin en oikein päässyt menemään..Miehen sairaus oli pahimmillaan ja sokean lapsenlapseni kanssa liikkuminen on hissuttelua..Että seli seli.. En pitänyt varaani..harmittaa oikein..Onneksi,joskus herää huomaamaan,että kaikki ylimääräinen rasittaa elimistöä.. No,eilisistä..Joku kysyi,että miksi paahtoleipää..inhoan puuroja ja paahtoleipä on hyvää..Kai pari siivua vastaa puurolautasta..Nyt sanottiin ,että Kevytmargariini ,ei olekaan terveellistä,joten siirryn tavalliseen..Kuhan jotain pistää leivälle..pari siivua kevytleikettä tai juustoa..nam.. Makkaraa en syö
        useinkaan,kun niissä on vain jauhopöperöä ja rasvaa.. kahvia mustana,hermesetasta,jos on..
        Sitten päivällä tein jämä-riisistä ,broilerista,tomaatista ja herne-maissi-paprikasta salaatin.. sitä söin 2dl..ja vettä päälle..Jäi puolet tälle päivälle..Iltapäivällä mustaa kahvia ja niitä vesi-crackereita.. Pistin sulatejuustoa päälle..Kyllä oli riittävästi ruokaa..Muistan syödä kalkkitabletteja,kun en maitoa juo..
        Kyllä Mamma pysyy terveenä..Enhän ole koskaan sairas..Jatketaan iloisella mielellä vaan..Jokainenhan varmaan keksii itselleen sopivan tyylin.. Kamalinta varmaan on se kaalisoppa -juttu huh huh.. Heippa..t.Irkku

        oli eilen kyllä se maistuu minulle, ruisleipää syön sen varmaan 7 siivua päivänaikana mutta en juo kaljaa.
        Kasviksia syön enemmän kuin tavallista eikä lisävitamiini ole pois-suljettu voin ottaakki niitä.

        Huomasin kun olin viikkositte metsässä polttopuita tekemässä niin hyvin jakson laulattaa moottorisahaa, ison kuusenrungon sain pätkiksi kerrtalla.

        Sehän ei heikolta seitenkymppiseltä onnistu, siinä en lihonu josen laihtunutkaan, älysin turvata kuitenki energiasaannin.
        Olin kuitenki sen muutamankilon kevyempi, sillä jaksoin paremmin työskennellä.

        Laihuttelen vielä muutamia kiloja ja minunpuolesta tiimi saa pysyä, jotku aivan ulkopuliset haluais hajottaa tän ne häärii aina ja odottaa tilaisuutta. Parempaa päivää meille kaikille. T jjoutava


      • jjoutava kirjoitti:

        oli eilen kyllä se maistuu minulle, ruisleipää syön sen varmaan 7 siivua päivänaikana mutta en juo kaljaa.
        Kasviksia syön enemmän kuin tavallista eikä lisävitamiini ole pois-suljettu voin ottaakki niitä.

        Huomasin kun olin viikkositte metsässä polttopuita tekemässä niin hyvin jakson laulattaa moottorisahaa, ison kuusenrungon sain pätkiksi kerrtalla.

        Sehän ei heikolta seitenkymppiseltä onnistu, siinä en lihonu josen laihtunutkaan, älysin turvata kuitenki energiasaannin.
        Olin kuitenki sen muutamankilon kevyempi, sillä jaksoin paremmin työskennellä.

        Laihuttelen vielä muutamia kiloja ja minunpuolesta tiimi saa pysyä, jotku aivan ulkopuliset haluais hajottaa tän ne häärii aina ja odottaa tilaisuutta. Parempaa päivää meille kaikille. T jjoutava

        Ei minulla ole mitään kaalia vastaan..On vaan semmoinen dietti,missä syödään kaalisoppaa: aamulla.päivällä,illalla.. niin se olisi kamalaa..Kaalilaatikko on hyvää.
        Hienosti olet saanut painoa alas.. Hyvä juttu,jos kuntosi on parantunut..
        Nyt en ehdi kirjoittaa muuta..Palaan myöhemmin.. Moikka t.Irkku


      • akka, ei ketale sentään kirjoitti:

        Monica! Miten saatat olla tuommoinen sanoisinko narsistinen luonne. Eikö jo se eilinen kauhea riitely ja sinun taholtasi tullut törkeä kielenkäyttö sinulle riittänyt. Et vain huomaa malkaa omassa silmässäsi, vaan kaikki muut ovat niitä riitelijöitä ja ilkeilijöitä.

        Sitten meinasit vain ilman sen suurempia anteeksipyyntöjä aloittaa uuden laihdutusketjun. Etkö tajua, että loukkaat ihmisiä suunnattomasti sanallisella herjauksellasi. Ei tuommoinen peli vetele live-elämässäkään eikä se vetele täälläkään.

        Ottaisit jo opiksesi, sinäkin jo ikääntynyt ihminen. Tulee mieleen, oletko ihan järjissäsi välillä.

        Monica vetää kivasti porukkaa joka on tässäketjussa terveellisten elämän tapojen kannattajana.
        .En ymmärrä etteikö saa puolustella näitä ilkeyksiä vastaan ,Jos itse olisin Monican hameessa voisin sanoa paljon tuhmemmin näille ilkeiliöille jota ova aina saman nimimerkin kimpussa , Se siitä .
        Ollaan taas täälä osallistumassa tähän mukavaan ketjuun ,ihan vaan omaksi huviksi.
        Toivon Monicalle voimia. ei ole varmaankaan kivaa lukea tuollaista törkyä.


      • joko loppuisi ärhentely
        ullamirjami kirjoitti:

        Monica vetää kivasti porukkaa joka on tässäketjussa terveellisten elämän tapojen kannattajana.
        .En ymmärrä etteikö saa puolustella näitä ilkeyksiä vastaan ,Jos itse olisin Monican hameessa voisin sanoa paljon tuhmemmin näille ilkeiliöille jota ova aina saman nimimerkin kimpussa , Se siitä .
        Ollaan taas täälä osallistumassa tähän mukavaan ketjuun ,ihan vaan omaksi huviksi.
        Toivon Monicalle voimia. ei ole varmaankaan kivaa lukea tuollaista törkyä.

        Monica se itse ärhenteli heti, kun joku uskalsi sanoa oman mielipiteensä täällä. Ja sittenkun tämä onneton mielipiteensä sanoja puolustautui, niin silloin se älämöly Monican taholta vasta alkoikin.Todella rumaa kieltä käytti ja nimitteli.
        Että silleen!


    • Pöö*

      Kaikella hartaudella luin ketjua alusta alkaen, kun yht'äkkiä pomppasi silmille monican viesti, jossa hän
      haukkui jotain riidan haastajaksi ja parin viestin jälkeen käski painumaan suolle.
      En alkanut katsomaan kenelle ne viestit olivat tarkoitettu, mutta mitään riitaan viittaavaa ei ennen ollut.
      Kyllä se on niin, että ketjun kaikkitietävä emäntä se riidan haastaja on.
      Ei näköjään hyväksy kenenkään muiden mielipiteitä laihduttamisesta.
      Samaksi "räksytykseksi" näkyy kaikki hänen ketjunsa menevän!
      Huhhuh!

      • Osaatko edes hävetä!

        Olihan siellä kuitenkin tämä M-L , joka yritti saada kauniisti puhumalla riitoja loppumaan. vaan eipä tainnut auttaa. Kyllä saisit Monica vetäytyä koloosi ja hävetä!


      • niin aina

        Monican mielestä.

        Hän ei viisastu, kun luonteensa on mikä on.


      • niin aina kirjoitti:

        Monican mielestä.

        Hän ei viisastu, kun luonteensa on mikä on.

        ei täällä kaivata riidan haastajia, eikä missään muuallakaan.
        tälläkin kertaa syy on sinun,,,, miksi tulit herjaamaan?,,,,
        et ole viisastunut,,,,, luonteesi on mikä on!


    • Huomenta taas vaan, kaikkien sähinöitten jälkeenkin me
      jatkamme totuttuun tapaan, ja tämän aikaansai M-L yksi lause
      ,,,,,tiimiläiset on tuuliajolla,,,,se sai minut tarttumaan asiaan
      taas kiinni, ja niimpä toivonkin että ketju saa teidänkin puolelta
      jatkoa, eli yhdessä eteenpäin. Lueskelen taas mielelläni mitä
      teillä on kerrotavaa ruokailusta ja liikunnasta eiliseltä päivältä,
      ja otetaan päivä vastaan iloisella mielellä. niin minäkin,
      on taas keilailu päivä, joten sali kutsuu.

      • jjoutava

        laihduttajan tie.
        On nousuja, tasanteita ja laskuja, laskevan tuntuu nyt paino.

        Vaikka alakuviikosta erehdyin käveleen löppänäkengillä rivakasti, nyt oli eilen jalkaterä turvoksissa,
        lepoa sille pitää antaa ja mobilattia.

        Kinkkumunakasta oli eilen ja minen kunnonlailla muista, eiku muistanhan, marketin kahvilassa primulan lihapiirakka iltapäivällä, eikä ollu kovin rasvanen.


      • että kaivattaisin hyviä puuron, salaatin, sekä vihannes keittojen ohjeita,
        niimpä olisi kiva jos ja kun teette näistä joitakin, niin laittaisitte ohjeet näkyville.

        Onhan se niin että, yleensä tulee tehtyä vain niitä tuttuja ruokia, niin saisi
        vaihtelua ruokailuunsa, kun saisi uusia ohjeita.

        Mutta tämä on vain suositus, että ei rasiteta ketään niillä asioilla, jos ei ole
        kiinnostusta.

        Minä voin antaa juureskeiton ohjeen johon minä olen ihastunut:

        Teen tänään:
        - 5-7 porkkanaa raaputa tai harjaa juuresharjalla ja pilko pieniksi paloiksi
        -2 perunaa kuori ja pilko kahtia
        -lanttua pieni pala, pilko pieniksi
        - sipuli pilko pieniksi
        - keitä kypsäksi, ja sauvasekoittimella hienonna tosi "sileäksi"
        -jätä sosemaiseksi eli vähän vahvaksi keitto
        -mausta suolalla, pippurilla, basilikalla tinjamilla oreganolla, maun mukaan.
        - tuorejuusto maustamaton
        - kiehauta sekoittaen kunnes juusto on sulanut.

        Voit koota tällaisen juureskeiton mistä juureksista vaan,
        muista aina käyttää tuorejuustoa se sakeuttaa keiton


      • jjoutava kirjoitti:

        laihduttajan tie.
        On nousuja, tasanteita ja laskuja, laskevan tuntuu nyt paino.

        Vaikka alakuviikosta erehdyin käveleen löppänäkengillä rivakasti, nyt oli eilen jalkaterä turvoksissa,
        lepoa sille pitää antaa ja mobilattia.

        Kinkkumunakasta oli eilen ja minen kunnonlailla muista, eiku muistanhan, marketin kahvilassa primulan lihapiirakka iltapäivällä, eikä ollu kovin rasvanen.

        Ja kiitos Monica, ja kiitos jjoutava, kun olette taas täällä! Tulkaa vaan kaikki takaisin, ei välitetä riidoista.
        Eihän niillä riidoilla ole mitään ikinä ole saatu aikaiseksi, jos ei pahaa mieltä lasketa. Meidän entinen taksimies katsoi aina rahapussiinsa, ja sanoi, että rahat on menneet ryypätessä, ja terveys tapellessa. No sanoi se joskus niinkin, että ei ole rahaa, kun hitaat hevoset, ja nopeat naiset on vieneet kaiken. Ja sitten vielä niin, että jos Jumala on olemassa, niin minä olen kusessa! Eikös ollut meillä hauska taksimies? Kyllä sen jutuilla sai aina nauraa!

        No mennäämpäs asiaan, eiliset syönnit;
        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2 dl riisivelliä (230) 2 näkkäriä (90) sienisalaattia (57) lihaa (100)

        klo 12.30 päiväkahvit 2 korppua(90)

        klo 16.00 1dl perunamuussia(88) 100 gr keitettyä porkkanaa (40) 100 gr kaalia (25) 2 palaa näkkileipää (90)
        10 gr voimariinia (72) lihaa 50gr (75)

        iltakahvit pala omenapiirakkaa (150) myöhemmin vielä jogurtti (114)

        Kaikki yhteensä 1221 kaloria, ja veden juontikin jäi väliin, ja painokaan ei ole laskenut, että tästä se lähtisi helposti nousemaan.Ja jos minä tuon kirjaamisen jätän, niin varmasti nousee. Sitä päivän mittaan ottaa sitä ja tätä, eikä huomaakkaan että niistä ne kaloriat lisääntyy. Kyllä tässä yäytyy olla tarkkana kuin porkkana, että jotain tapahtuisi! Tulkaa vaan kaikki mukaan, myös lukijat! Iloista syyspäivää teille kaikille!


      • monica kirjoitti:

        että kaivattaisin hyviä puuron, salaatin, sekä vihannes keittojen ohjeita,
        niimpä olisi kiva jos ja kun teette näistä joitakin, niin laittaisitte ohjeet näkyville.

        Onhan se niin että, yleensä tulee tehtyä vain niitä tuttuja ruokia, niin saisi
        vaihtelua ruokailuunsa, kun saisi uusia ohjeita.

        Mutta tämä on vain suositus, että ei rasiteta ketään niillä asioilla, jos ei ole
        kiinnostusta.

        Minä voin antaa juureskeiton ohjeen johon minä olen ihastunut:

        Teen tänään:
        - 5-7 porkkanaa raaputa tai harjaa juuresharjalla ja pilko pieniksi paloiksi
        -2 perunaa kuori ja pilko kahtia
        -lanttua pieni pala, pilko pieniksi
        - sipuli pilko pieniksi
        - keitä kypsäksi, ja sauvasekoittimella hienonna tosi "sileäksi"
        -jätä sosemaiseksi eli vähän vahvaksi keitto
        -mausta suolalla, pippurilla, basilikalla tinjamilla oreganolla, maun mukaan.
        - tuorejuusto maustamaton
        - kiehauta sekoittaen kunnes juusto on sulanut.

        Voit koota tällaisen juureskeiton mistä juureksista vaan,
        muista aina käyttää tuorejuustoa se sakeuttaa keiton

        Aamualkaa aina samoin:
        2 kpp mustaa kahvia
        2 paahtoleivänsiivua, minilettaa,kevytleikettä siivut..
        Päivällä laiskana Juusto/parsa Lämminkuppikeittoa (110kcal)
        2 ruisleivänsiivua ja minilettaa..vettä..
        Iltapäivällä 2 kpl mustaa kahvia..2 pikkuleipää (99kcl)
        Illalla oli vähän tyhjä olo,paistoin sellaisen paneroidun pihvin (213 kcal) ja tomaatin..
        Noista kertyi 770 kcal.. Otin Jorin juustonaksuja varmaan 10 kpl..
        Ei minulla ollut nälkä.. Tänään pitää vähän paremmin syödä..

        Muuten,olen aina tällä nicellä..Mitä sitä vaihtelisin.. Kelpaa tuo hyvin.. Moikka! t.Irkku


      • irti kesäkiloista
        irkku-37 kirjoitti:

        Aamualkaa aina samoin:
        2 kpp mustaa kahvia
        2 paahtoleivänsiivua, minilettaa,kevytleikettä siivut..
        Päivällä laiskana Juusto/parsa Lämminkuppikeittoa (110kcal)
        2 ruisleivänsiivua ja minilettaa..vettä..
        Iltapäivällä 2 kpl mustaa kahvia..2 pikkuleipää (99kcl)
        Illalla oli vähän tyhjä olo,paistoin sellaisen paneroidun pihvin (213 kcal) ja tomaatin..
        Noista kertyi 770 kcal.. Otin Jorin juustonaksuja varmaan 10 kpl..
        Ei minulla ollut nälkä.. Tänään pitää vähän paremmin syödä..

        Muuten,olen aina tällä nicellä..Mitä sitä vaihtelisin.. Kelpaa tuo hyvin.. Moikka! t.Irkku

        Onko jollain kokemusta seitsenkymppisenä siitä? Minulle se sopisi paremmin muutaman kilon pudotukseen kuin pitkä kituuttaminen vähillä kaloreilla. Nuorempana se kävi helposti, nyt olen kuullut varoituksia iän takia. Mitään pitkäaikaissairautta eikä lääkitystä ole.


      • irti kesäkiloista kirjoitti:

        Onko jollain kokemusta seitsenkymppisenä siitä? Minulle se sopisi paremmin muutaman kilon pudotukseen kuin pitkä kituuttaminen vähillä kaloreilla. Nuorempana se kävi helposti, nyt olen kuullut varoituksia iän takia. Mitään pitkäaikaissairautta eikä lääkitystä ole.

        Kun lueskelin tuossa kirjasta, että näin energia kuluu: istuminen hiljaa 100 kaloria tunnissa, nukkuminen 65 kaloria, astioiden pesu käsin 135 kaloria, uinti 620 kaloria. kävely portaita ylös 1100 kaloria tunnissa, ja vaikka mitä muuta. Mutta kun tässä pähkäilin, että ei sovi mikään minulle. Milloinkas meillä edes olisi niinpaljon astioita, että sais tunnin tiskata, saatikka tuo portaiden ylös kävely. Eihän meillä ole kuin neljä rappusta, miten minä luoja nähköön saan siinä tunnin menemään.
        Nyt ei auta muu, kun on pakko ruveta nukkumaan kymmeneksi tunniksi, ja sitten kun siihen päälle vielä istun muutaman tunnin hiljaa, niin nehän on tämänpäiväiset syönnit kulutettu.
        jjoutava sanoikin, että ei ole helppoa laihduttaminen, ja olen samaa mieltä. Tässä täytyy osata laskea muutakin kun kissa pihalle. Mutta kyllähän tämä meiltä matemaatikko neroilta käy. Ja kun on vielä tuota hyvää kirjallisuutta apuna. Jään tänne lisää lukemaan.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Kun lueskelin tuossa kirjasta, että näin energia kuluu: istuminen hiljaa 100 kaloria tunnissa, nukkuminen 65 kaloria, astioiden pesu käsin 135 kaloria, uinti 620 kaloria. kävely portaita ylös 1100 kaloria tunnissa, ja vaikka mitä muuta. Mutta kun tässä pähkäilin, että ei sovi mikään minulle. Milloinkas meillä edes olisi niinpaljon astioita, että sais tunnin tiskata, saatikka tuo portaiden ylös kävely. Eihän meillä ole kuin neljä rappusta, miten minä luoja nähköön saan siinä tunnin menemään.
        Nyt ei auta muu, kun on pakko ruveta nukkumaan kymmeneksi tunniksi, ja sitten kun siihen päälle vielä istun muutaman tunnin hiljaa, niin nehän on tämänpäiväiset syönnit kulutettu.
        jjoutava sanoikin, että ei ole helppoa laihduttaminen, ja olen samaa mieltä. Tässä täytyy osata laskea muutakin kun kissa pihalle. Mutta kyllähän tämä meiltä matemaatikko neroilta käy. Ja kun on vielä tuota hyvää kirjallisuutta apuna. Jään tänne lisää lukemaan.

        Pakko on minunkin kirjoittaa kun.
        kuusi kerrosta on kiivettävää mutta harvoin kiipeän laiska olen ja kun jalka kipeyty väärän laatuisen jalkineen takia jää kävelykin vähemmälle.
        Liikunta on hyväksi mutta laihduttaissa hieman tehoton.

        Varpaisillaan olen selkänikin takia, hankin paremman tv tuolin ja se tuntuu sopivan rupilleni paremmin.
        Juoksukengillä käyn lenkillä mutta kävelen tavallisillakin kengillä, niillä vaan ei sovi kovin reipasta vauhtia pitää.

        Entistä enempi pitää kiinnittää huomiota kenkien laadukkuuteen ja sopivuuteen. Ullamirjami on kenkäasioissa expertti' saisko hänet langoille.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        Pakko on minunkin kirjoittaa kun.
        kuusi kerrosta on kiivettävää mutta harvoin kiipeän laiska olen ja kun jalka kipeyty väärän laatuisen jalkineen takia jää kävelykin vähemmälle.
        Liikunta on hyväksi mutta laihduttaissa hieman tehoton.

        Varpaisillaan olen selkänikin takia, hankin paremman tv tuolin ja se tuntuu sopivan rupilleni paremmin.
        Juoksukengillä käyn lenkillä mutta kävelen tavallisillakin kengillä, niillä vaan ei sovi kovin reipasta vauhtia pitää.

        Entistä enempi pitää kiinnittää huomiota kenkien laadukkuuteen ja sopivuuteen. Ullamirjami on kenkäasioissa expertti' saisko hänet langoille.

        Joutava,olet oikeilla jäljillä . Jalat on monasti pilattu huonoilla jalkineilla. On ,meissä ikäihmisissä
        turhanpaljon sellaisia jotka eivät panosta kenkiin tarpeeksi.
        Sellaisen neuvon voin näin ammattilaisena sanoa,että kun menette ostamaan uusia jalkineita ,on tiedettävä mihinkä tarkoitukseen ne tulee. No niin varmaankin moni nyt arvelee että kävelyynpä tietysti.
        Ja ajan kanssa ,sovituksessa on ei saa pitää kiirettä. Luovuta jos et ole löytänyt sopivia --toisella kertaa ehkä jo löytykin sopivat.
        Urheilukaupoissa on ulkoiluun hyviä jalkineita .

        Kävelykengät on oltava tarpeeksi tilavat ,ja pohjat tukevat ,kantatuki (kappi) on oltava kova ,se on tärkeää, että kenkä tukee jalkaa myös.

        Sitten tanssikengät erikseen ,mutta ei mitään kapeita missä varpaat on puristuksissa.
        Kotioloissa on jalkojen hyvä saada ilmaa ja jos mahdollista nostaa ne vaikka pöydälle.

        Kyllä Suomalainen jalka on leveämpi kun etelänimmeisillä --en tiedä mistä sekinjohtuu.
        Ja kaupat on ulkolaisia talvikenkiä täynnä ,niissä maissa ei tiedetä mitä liukkaat kelit on ,Ja pakkaset.


      • ja tullessani keilaamasta ostin savusiian ja tein voileivät siintä
        sopan kanssa, ja mahoton kun maistui hyvältä. keitän aina
        runsaammin keittoa, ja laitan pakastimeen osan, sen voi hyvin
        pakastaa.

        Minulle jäi vielä pussiin porkanoita, ja ku niitä en voi kauaa
        säilyttää niin ajattelinkin tehdä jokupäivä porkkana plättyjä,
        ne ovat yksi suosituimpia ruokiani, ja ne ovat ruokaisia, että
        pitää vatsan täytettynä

        Teen joko kypsistä tai raaoista porkkanoista, molemmissa
        tapauksissa raastan porkkanat ja jos on likellä perunoita
        niitä jokunen mukaan ja muutama kananmuna vähän maitoa
        vehnäjauhoja ja mausteita,

        seota hyvin ja paista lättypannulla
        juoksevaa öljyä käyttäen, porkkana plättyjä ja syö jonkun
        salatin kera, on mainio välipalana ja minä kuittaan sen aterianakin.

        Jos teet raaoista porkkanoista kypsennä miedommalla lämmöllä
        ja vähän kauemmin, että ehtivät kypsyä.

        Voit myöskin syödä jonkun pihvin kanssa. Silloin ateria
        on tuhtimpi ja käy esim. päivällisestä.

        Tässä terveellisiä vaihtoehtoja.


      • jjoutava kirjoitti:

        laihduttajan tie.
        On nousuja, tasanteita ja laskuja, laskevan tuntuu nyt paino.

        Vaikka alakuviikosta erehdyin käveleen löppänäkengillä rivakasti, nyt oli eilen jalkaterä turvoksissa,
        lepoa sille pitää antaa ja mobilattia.

        Kinkkumunakasta oli eilen ja minen kunnonlailla muista, eiku muistanhan, marketin kahvilassa primulan lihapiirakka iltapäivällä, eikä ollu kovin rasvanen.

        Että painosi on laskusuunnassa, olet myöskin oppinut
        katsomaan kuinka paljon laitat vatsantäytettä.

        suunta on hyvä, yritystä vaan pudotuksellesi
        lisää, niin kyllä ne kilot karisee, lupasithan jo päästä
        oliko se 97kg alle.

        Odotamme sunnuntai aamua.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Ja kiitos Monica, ja kiitos jjoutava, kun olette taas täällä! Tulkaa vaan kaikki takaisin, ei välitetä riidoista.
        Eihän niillä riidoilla ole mitään ikinä ole saatu aikaiseksi, jos ei pahaa mieltä lasketa. Meidän entinen taksimies katsoi aina rahapussiinsa, ja sanoi, että rahat on menneet ryypätessä, ja terveys tapellessa. No sanoi se joskus niinkin, että ei ole rahaa, kun hitaat hevoset, ja nopeat naiset on vieneet kaiken. Ja sitten vielä niin, että jos Jumala on olemassa, niin minä olen kusessa! Eikös ollut meillä hauska taksimies? Kyllä sen jutuilla sai aina nauraa!

        No mennäämpäs asiaan, eiliset syönnit;
        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2 dl riisivelliä (230) 2 näkkäriä (90) sienisalaattia (57) lihaa (100)

        klo 12.30 päiväkahvit 2 korppua(90)

        klo 16.00 1dl perunamuussia(88) 100 gr keitettyä porkkanaa (40) 100 gr kaalia (25) 2 palaa näkkileipää (90)
        10 gr voimariinia (72) lihaa 50gr (75)

        iltakahvit pala omenapiirakkaa (150) myöhemmin vielä jogurtti (114)

        Kaikki yhteensä 1221 kaloria, ja veden juontikin jäi väliin, ja painokaan ei ole laskenut, että tästä se lähtisi helposti nousemaan.Ja jos minä tuon kirjaamisen jätän, niin varmasti nousee. Sitä päivän mittaan ottaa sitä ja tätä, eikä huomaakkaan että niistä ne kaloriat lisääntyy. Kyllä tässä yäytyy olla tarkkana kuin porkkana, että jotain tapahtuisi! Tulkaa vaan kaikki mukaan, myös lukijat! Iloista syyspäivää teille kaikille!

        mutta kun taas jatketaan niin huomioit tarkammin mitä tulee
        syötyä, se niin helposti lipsahtaa, kuten itsekin huomautit.

        mutta tänään olet varmaan kirjannut paremmin ylös niin voit,
        katsoa mitä on vatsa saanut ruokaa.

        Ehkä huomenaamulla ei näy vielä painosi pudonneen
        mutta varmaan jo sunnuntaina, jos hyvin käy. Mene vasta
        sunnuntai aamulla vaa-alle.

        Kyllä makeassa omenapiirakassa on paljon kaloreita,
        minä unohtaisin sen pois, niin hyvää kun se onkin,
        kun pudottaisin painoani.

        Sienisalaatin varmaan teit itse niin se ei ole
        sittem rasvaista, olen joskus ostanutt kaupasta ja
        ne sienipalat hilluu oikein rasvasessa majoneesissa.

        No, yritystä jatketaan taas, eiköhän tulosta ala näkymään,
        jos ei heti niin vähän ajan päästä, että älä menetä uskoasi,


      • irkku-37 kirjoitti:

        Aamualkaa aina samoin:
        2 kpp mustaa kahvia
        2 paahtoleivänsiivua, minilettaa,kevytleikettä siivut..
        Päivällä laiskana Juusto/parsa Lämminkuppikeittoa (110kcal)
        2 ruisleivänsiivua ja minilettaa..vettä..
        Iltapäivällä 2 kpl mustaa kahvia..2 pikkuleipää (99kcl)
        Illalla oli vähän tyhjä olo,paistoin sellaisen paneroidun pihvin (213 kcal) ja tomaatin..
        Noista kertyi 770 kcal.. Otin Jorin juustonaksuja varmaan 10 kpl..
        Ei minulla ollut nälkä.. Tänään pitää vähän paremmin syödä..

        Muuten,olen aina tällä nicellä..Mitä sitä vaihtelisin.. Kelpaa tuo hyvin.. Moikka! t.Irkku

        painoa pois 3.½ kg, kun olit kuulemma lomalla, niin eikö paino
        lisääntynyt? Kiva olisi jos se ei ole noussut. Sunnuntai aamulla
        sen tiedämme. Kalorimääräsi jäi kyllä mielestäni turhankin alas,

        kiva kun olet taas mukana, jatketaan vaan eteenpäi. Mikä olikaan
        tavoitteesi pudottaa painoa?

        Nyt toivotan hyvää yötä kaikille ja menen nukkumaan.


      • irti kesäkiloista kirjoitti:

        Onko jollain kokemusta seitsenkymppisenä siitä? Minulle se sopisi paremmin muutaman kilon pudotukseen kuin pitkä kituuttaminen vähillä kaloreilla. Nuorempana se kävi helposti, nyt olen kuullut varoituksia iän takia. Mitään pitkäaikaissairautta eikä lääkitystä ole.

        että ei ole kokemusta mehupaastosta, mutta eikö se olekkin
        aika raju, kun ollaan vaan mehun kanssa tekemisissä? Kyllä
        taitaisi olla parempi kun laihdutat pikkuhiljaa, saat ruuista ne
        vitamiinitkin, kunhaan syöt monipuolisesti, vaikkakin vähemmän.


    • En hoe tylsää huomenta, vaan sanonkin moikka vaan kaikille!
      Lueskelin tuossa M-L kirjoitusta kun hän oli viitsinyt katsoa
      kalorien kulutusta" mitä missä milloinkin", ja huomioin että
      minulla on mainio tilaisuus kuluttaa kalorioita noissa rappusissa,

      Niissähän paljon kuluu, kun tunnissa palaa kalorioita ylösnoustessa 1100
      se on paljon se, nyt pitää käyttää sateiset päivät kivutessa 6 kerrokseen.
      Näin syksyllä pitää oikein kaivaa itsestään, että viitsii sateella lähteä lenkille.
      Mutta niin vain on tehtävä, muuten laiskistuu.

      Noniin ollaan taas loppuviikossa, ja katsotaan eteenpäin luottavaisesti, että
      kyllä ne kilot putoaa, kunhan otetaan halut esille, tosissaan yritetään,
      nyt on teidän vuoro kertoa, onko lipsunut syömiset vai onko syöty oikein,

      Hyvää lauvantaipäivän alkua.

      • Huomenta vaan! Ei nämä syömiset ole pahemmin lipsuneet tälläkään viikolla, yhtenä päivänä ylittyi 1200 kaloria. Mutta ei tässä painon laskuakaan juuri näy. Epäilen, että tuo sienisalaatti, mikä on ollut niin hurjanhyvää näkkärin päällä, on ollut liian suolaista, ja kerää nesteitä. Täytyy nyt sekin jättää pois. laitan tänään vain ylähuulen sen leivän päälle.
        eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 100gr tomaattia (40) 100gr kurkkua (12) 100gr punajuuria( 42) 100 gr sienisalaattia(57)

        klo 11.00 päärynä (60)

        klo 13.00 päiväkahvit, 2 korppua (80) yksi karkki (22)

        klo 16.00 3dl kesäkeittoa (135) 2 näkkileipää (90) desi sienisalaattia (57) viipale ruisleipää (45) kevyt leikettä (42)

        klo 18.00 päärynä (60)

        klo 20.00 iltakahvit pelkkänä. ykkösviili(80)

        myöhemmin puolukkarahkaa (180)

        Koko päivän annokset 1012. että ihan hyvin ne saan aika alhaalla pysymään, mutta ei tässä tälläkään viikolla tarvitse hurraa huutoja huutaa. Mutta jospa ne on niitä säästöviikkoja. No se katsotaan, kuinka kauan sitä säästellään, ja tähänkö tämä nyt jäi. Olen varautunut siihen, että jouluun mennessä en anna tippaakaan periksi. Ne entiset 6.4 kiloa ei ainakaan tule takaisin Minä osaan kyllä olla itsepäinen,kun jonkun urakan otan. No minä toivon klaikille muille hyvää pudotusviikkoa.
        Keitin tuossa itselleni laihdutus keittoa. Laitoin reilun litran vettä, ja puoli litraa puolukoita, kiehautin. en siivilöinyt puolukoita pois, vaan pyöräytin ne tehosekottimessa hienoksi, että kuidut säilyy. Makeutin talousmakosella ja suurustin. Lautasellisessa vain 55 kaloria, ja kun ottaa näkkärin kaveriksi, niin vie pienen nälän mennessään. Täytyy vain konsteja lisätä.
        Minua onkin täällä vähän naurattanut, kun ihmiset on huolissaan nopeasta laihduttamisesta. Kun minusta vois vaikka vähän jo vauhtia tullakkin. Hienoa syyspäivää kaikille.


      • Tarpeellinen on tutkia energian kulutus taulukoita. Nyt keksin, asun sattumalta sellaisella kohtaa josta voi lähteä kaikkiin ilmansuuntiin,
        voin valita lenkille mäkisemmän reitin, loivakin ylämäki rasittaa huomattavasti enemmän.
        Eilen ystävällinen täti antoi puolet suklaapatukasta, minkäs teit, kohteliaasti söin siltäseisomalta.
        Muuten söin normaalit, jauhelihakeittoa oli pöydässä senkin rasvaisuus on vähän tarkkailtava juttu.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        Tarpeellinen on tutkia energian kulutus taulukoita. Nyt keksin, asun sattumalta sellaisella kohtaa josta voi lähteä kaikkiin ilmansuuntiin,
        voin valita lenkille mäkisemmän reitin, loivakin ylämäki rasittaa huomattavasti enemmän.
        Eilen ystävällinen täti antoi puolet suklaapatukasta, minkäs teit, kohteliaasti söin siltäseisomalta.
        Muuten söin normaalit, jauhelihakeittoa oli pöydässä senkin rasvaisuus on vähän tarkkailtava juttu.

        Eiliset syömiset..Oli taas vähän, sitä ja tätä..
        Kahvin ja paahtoleivät meni kyllä aamulla normaalisti,vielä on sitä Minilettaa..kunhan rasia loppuu,pitää ostaa normaalia,jos tuo on kerran epäterveellistä.. Mikähän seuraavaksi on epäterveellistä,vaihtuu
        tuhkatiheään..Välillä kahvikin oli ja nyt on taas hyväksi.-- ei noista tutkimuksista ole mihinkään..
        Päivä tuhraantui taas,ties mihin..Söin yhden paneroidun ,valmiin pihvin ja tomaattia..
        Illalla, pelkkää mustaa kahvia..Olin väsynyt,kun en saanut unta,niin ei ruokakaan maistunut..
        Siellä matkalla,ei paino noussut..Hotellin aamiainen oli se sämpylä,marmelaadi,kahvi linjaa.
        Sitten kävelimme kovasti ja yritimme keksiä hyvän ruokapaikan..Annokset eivät olleet suurensuuria,joten ei lihottu ainakaan..tuli juotua pullo-vettä ja kahvilla kävimme,emme ostaneet mitään lisukkeita..Kerran maistoimme sitä jäätelöä,minusta vetistä,kun vertaa Suomen jäätelöön..Siis Firenzessä olin..
        Olin tyttären kanssa, joten,jos olis ollut miesväkeä mukana,niin syömiset olisivat olleet eriluokkaa,kuin nyt meillä..No,ei ole paino laskenut,mutta ei ole tullut takasinkaan..Jos 2 kiloa saan pois,olen ihan tyytyväinen....Mukavaa syyspäivää..t.Irkku


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Huomenta vaan! Ei nämä syömiset ole pahemmin lipsuneet tälläkään viikolla, yhtenä päivänä ylittyi 1200 kaloria. Mutta ei tässä painon laskuakaan juuri näy. Epäilen, että tuo sienisalaatti, mikä on ollut niin hurjanhyvää näkkärin päällä, on ollut liian suolaista, ja kerää nesteitä. Täytyy nyt sekin jättää pois. laitan tänään vain ylähuulen sen leivän päälle.
        eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 100gr tomaattia (40) 100gr kurkkua (12) 100gr punajuuria( 42) 100 gr sienisalaattia(57)

        klo 11.00 päärynä (60)

        klo 13.00 päiväkahvit, 2 korppua (80) yksi karkki (22)

        klo 16.00 3dl kesäkeittoa (135) 2 näkkileipää (90) desi sienisalaattia (57) viipale ruisleipää (45) kevyt leikettä (42)

        klo 18.00 päärynä (60)

        klo 20.00 iltakahvit pelkkänä. ykkösviili(80)

        myöhemmin puolukkarahkaa (180)

        Koko päivän annokset 1012. että ihan hyvin ne saan aika alhaalla pysymään, mutta ei tässä tälläkään viikolla tarvitse hurraa huutoja huutaa. Mutta jospa ne on niitä säästöviikkoja. No se katsotaan, kuinka kauan sitä säästellään, ja tähänkö tämä nyt jäi. Olen varautunut siihen, että jouluun mennessä en anna tippaakaan periksi. Ne entiset 6.4 kiloa ei ainakaan tule takaisin Minä osaan kyllä olla itsepäinen,kun jonkun urakan otan. No minä toivon klaikille muille hyvää pudotusviikkoa.
        Keitin tuossa itselleni laihdutus keittoa. Laitoin reilun litran vettä, ja puoli litraa puolukoita, kiehautin. en siivilöinyt puolukoita pois, vaan pyöräytin ne tehosekottimessa hienoksi, että kuidut säilyy. Makeutin talousmakosella ja suurustin. Lautasellisessa vain 55 kaloria, ja kun ottaa näkkärin kaveriksi, niin vie pienen nälän mennessään. Täytyy vain konsteja lisätä.
        Minua onkin täällä vähän naurattanut, kun ihmiset on huolissaan nopeasta laihduttamisesta. Kun minusta vois vaikka vähän jo vauhtia tullakkin. Hienoa syyspäivää kaikille.

        eikös se painosi alkanut jo uudelleen laskemaan mutta
        nyt on taas pysähtynyt, ja siihen on jokin syy, sanoit että et ole lipsunut.

        Mutta onko liikuntoa tullut tarppeeksi, joko olet alkanut käymään uimahalilla?
        Minä uskoisin että näistä jommasta kummasta löytyy syy, jos olisin sinä,
        kiinnittäisin enemmän näihin huomiota.

        Nyt kun on ollut sateiset syysilmat niin ei tule varmaankaan oltua liikkeellä
        yhtä paljon kuin kaunilla ilmalla. Se voi olla syy, liikkumisesta ei ollut nyt puhetta!

        Mietin tätä sinun asiaasi ja eikös vaan, piti tulla se kirjoittamaankin. Nyt toivotan hyvää lauantai-iltaa.
        Huomena jännätään taas:)


      • monica kirjoitti:

        eikös se painosi alkanut jo uudelleen laskemaan mutta
        nyt on taas pysähtynyt, ja siihen on jokin syy, sanoit että et ole lipsunut.

        Mutta onko liikuntoa tullut tarppeeksi, joko olet alkanut käymään uimahalilla?
        Minä uskoisin että näistä jommasta kummasta löytyy syy, jos olisin sinä,
        kiinnittäisin enemmän näihin huomiota.

        Nyt kun on ollut sateiset syysilmat niin ei tule varmaankaan oltua liikkeellä
        yhtä paljon kuin kaunilla ilmalla. Se voi olla syy, liikkumisesta ei ollut nyt puhetta!

        Mietin tätä sinun asiaasi ja eikös vaan, piti tulla se kirjoittamaankin. Nyt toivotan hyvää lauantai-iltaa.
        Huomena jännätään taas:)

        voi vietävä kun sain mukavan naurunryöpyn sinun ylähuulijutustasi:)))

        Kiva kun viljelet huumoria niinkuin se pirsssimieskin lasketteli kevyesti huumoria,
        kutkuttavan naurun aiheeet oli koossa.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        Tarpeellinen on tutkia energian kulutus taulukoita. Nyt keksin, asun sattumalta sellaisella kohtaa josta voi lähteä kaikkiin ilmansuuntiin,
        voin valita lenkille mäkisemmän reitin, loivakin ylämäki rasittaa huomattavasti enemmän.
        Eilen ystävällinen täti antoi puolet suklaapatukasta, minkäs teit, kohteliaasti söin siltäseisomalta.
        Muuten söin normaalit, jauhelihakeittoa oli pöydässä senkin rasvaisuus on vähän tarkkailtava juttu.

        Puhut totta, jauhelihassa on aikapaljon rasvaa, kannattaa huomioida sekin,
        Oletko lenkkeillyt riittävästi? Aamulla katsotaan sitten miten on mennyt viikko,
        ja onko pudonnut painosi alle 97 kg, niinkö lupasit? nyt hyvää yötä.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Eiliset syömiset..Oli taas vähän, sitä ja tätä..
        Kahvin ja paahtoleivät meni kyllä aamulla normaalisti,vielä on sitä Minilettaa..kunhan rasia loppuu,pitää ostaa normaalia,jos tuo on kerran epäterveellistä.. Mikähän seuraavaksi on epäterveellistä,vaihtuu
        tuhkatiheään..Välillä kahvikin oli ja nyt on taas hyväksi.-- ei noista tutkimuksista ole mihinkään..
        Päivä tuhraantui taas,ties mihin..Söin yhden paneroidun ,valmiin pihvin ja tomaattia..
        Illalla, pelkkää mustaa kahvia..Olin väsynyt,kun en saanut unta,niin ei ruokakaan maistunut..
        Siellä matkalla,ei paino noussut..Hotellin aamiainen oli se sämpylä,marmelaadi,kahvi linjaa.
        Sitten kävelimme kovasti ja yritimme keksiä hyvän ruokapaikan..Annokset eivät olleet suurensuuria,joten ei lihottu ainakaan..tuli juotua pullo-vettä ja kahvilla kävimme,emme ostaneet mitään lisukkeita..Kerran maistoimme sitä jäätelöä,minusta vetistä,kun vertaa Suomen jäätelöön..Siis Firenzessä olin..
        Olin tyttären kanssa, joten,jos olis ollut miesväkeä mukana,niin syömiset olisivat olleet eriluokkaa,kuin nyt meillä..No,ei ole paino laskenut,mutta ei ole tullut takasinkaan..Jos 2 kiloa saan pois,olen ihan tyytyväinen....Mukavaa syyspäivää..t.Irkku

        kun painosi on pysynyt matkasi aikana muuttumattomana,
        liikuntoa sait sitten reilusti enemmän mitä kotona, näin päättelin,
        lomilla kun on vaan aikaa, eikä halua istuskella hotellihuoneissa, niin tulee käveltyä.

        Haluat pari kiloa pois, se ei ole enään paljoa, ja kyllä uskon että
        saat pudotettua, mutta piukassa ne on.
        Nyt nukkumaan, ja sanonkin hyvää yötä.


    • Pistimpä päivän kohdalleen, kyllä me kaikki muistamme että,
      edellisen päivän ruuat ilmoitetaan aina.

      Nyt sitten odotan että painoviisari olisi lähtenyt teiltä kaikilta
      liikahtamaan alaspäin,

      Mutta jos ei näin ole, niin sitten on kiinnitettävä taas enemmän huomiota
      ruokailuun ja liikkumiseen, varsinkin viimeksi mainituun.

      Minun mielestäni elimistö on jo tottunut niukempaan ruuansaantiin että,
      aineenvaihdunta pitäisi olla kohdallaan.

      Mutta nyt annan teille puheenvuoron, ja pidän peukkuja ylhäällä.

      • Hyvää huomenta!
        Vaikka ei olekkaan mitään hyvää ilmoitettavaa. Kokonaista 100 gr pudonnut paino viime viikolla, siis nyt yhteensä 6,5 kg. Ja yritetty kyllä on, vain yksi päivä on mennyt yli 1200 kalorin, siinä 1000 kalorin paikkeilla on pyörinyt. Että kaiken järjen mukaan pitäisi jotain tapahtua. Nuo viisaat kirjat sanoo, että jos kalori määrää pudotetaan 1070 kaloria päivässä, niin kilo viikossa pitäisi tippua. No jos se näin vanhalla akalla on tinttaantunut niin lujaan. Monica, kyselit siitä minun liikunnastani, mielestäni se on ollut todella riittävää. Viime viikollakin tein neljänä päivänä monen tunnin reissuja metsään, ja neljä viisi tuntia olen ollut puutarhatöissä joka päivä , mättämässä multaa, ajamassa kompostia pellolle,tyhjäämässä vesialtaita ja haravoimassa pihaa.Kyllä sen pitäisi riittää, kun ottaa huomioon tämän minun korkean iän ja terveyden tilan. Ei kai minun nyt enää tartte ottaa neljänsadan metrin juoksupyrähdyksiä tuolla tiellä. Johan ne nauraisivat harakat ja aidanseipäätkin! Ja ei minusta voi kuitenkaan enää mitään huippu-urheilijaa tulla. Kyllä se siinä suhteessa minun junani on mennyt jo viisikymmentä vuotta sitten.Mutta tämmöset on eväät, ja niillä jatketaan!

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 100gr kaaliraastetta(25) 100 gr tomaattia (20) 100 gr kurkkua(10) keitetty muna (85) 1 dl puolukkakiisseliä (55)

        klo 12.30. päiväkahvit,pieni pala omenapiirakkaa(100)

        klo 16,30 3dl suppilovahverokeittoa, (180) 2 näkkäriä(90) 1 tomaatti (10) siivu kevytleikettä (13)

        klo 18.00 päärynä (60)

        klo 20.00 saunakahvit yksi pieni kotisämpylä(140) siihen voimariinia (72)

        myöhemmin kippo puolukkarahkaa (180)

        yhteensä 980 kaloria.

        Jäi vielä sanomatta tuosta liikunnasta, että minulla on aina askelmittari taskussa, ja ei alle 8000 askelen päivää ole viime viikollakaan yhtään ollut, kun askeletkin kirjataan joka päivä tuonne verensokeri vihkoon.
        Että seurannassa on.No eipä tästä lannistuta, sanon vaan kuten yksi Väisäsen pappa, kun ei lotosta voittanut, että meilläpä on varaa sitä viikolla siirtää!
        Niillä nappuloilla pelataan mitä on annettu! Toivon teille muille parempaa pudotusta!


      • jjoutava

        näinhän tämä käy.
        96,3 oli paino tänä aamuna vaikka alakuviikosta käväsi alle 96 kg tiedän kuitenkin että vielä se tippuu.
        Kun laihutuskonsti pidetään voimassa.

        Mökilläkin käydään vielä, kuusiaitaa on pätkä yhellä nurkalla, sen aion leikata renkun päältä yllän ja siinä se energria taas kuluu.

        Joillakin mökkitontti on kokonaan kierretty kuusiaidalla, minun mielestä se on liian sulkeutuneen olosta piilottelua. Loppusijoituspaikkahan siinä tulee mieleen.
        Kyllä minäkin olen arvostelen toisia, hö. En vain viitsis niin suurta vaivaa nähdä.


      • juurí näin huumorilla!
        jjoutava kirjoitti:

        näinhän tämä käy.
        96,3 oli paino tänä aamuna vaikka alakuviikosta käväsi alle 96 kg tiedän kuitenkin että vielä se tippuu.
        Kun laihutuskonsti pidetään voimassa.

        Mökilläkin käydään vielä, kuusiaitaa on pätkä yhellä nurkalla, sen aion leikata renkun päältä yllän ja siinä se energria taas kuluu.

        Joillakin mökkitontti on kokonaan kierretty kuusiaidalla, minun mielestä se on liian sulkeutuneen olosta piilottelua. Loppusijoituspaikkahan siinä tulee mieleen.
        Kyllä minäkin olen arvostelen toisia, hö. En vain viitsis niin suurta vaivaa nähdä.

        Kun täällä puskassa taas nauratti nuo Marja-liisan jutut, olet sinä kymmenen pisteen mummo!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Hyvää huomenta!
        Vaikka ei olekkaan mitään hyvää ilmoitettavaa. Kokonaista 100 gr pudonnut paino viime viikolla, siis nyt yhteensä 6,5 kg. Ja yritetty kyllä on, vain yksi päivä on mennyt yli 1200 kalorin, siinä 1000 kalorin paikkeilla on pyörinyt. Että kaiken järjen mukaan pitäisi jotain tapahtua. Nuo viisaat kirjat sanoo, että jos kalori määrää pudotetaan 1070 kaloria päivässä, niin kilo viikossa pitäisi tippua. No jos se näin vanhalla akalla on tinttaantunut niin lujaan. Monica, kyselit siitä minun liikunnastani, mielestäni se on ollut todella riittävää. Viime viikollakin tein neljänä päivänä monen tunnin reissuja metsään, ja neljä viisi tuntia olen ollut puutarhatöissä joka päivä , mättämässä multaa, ajamassa kompostia pellolle,tyhjäämässä vesialtaita ja haravoimassa pihaa.Kyllä sen pitäisi riittää, kun ottaa huomioon tämän minun korkean iän ja terveyden tilan. Ei kai minun nyt enää tartte ottaa neljänsadan metrin juoksupyrähdyksiä tuolla tiellä. Johan ne nauraisivat harakat ja aidanseipäätkin! Ja ei minusta voi kuitenkaan enää mitään huippu-urheilijaa tulla. Kyllä se siinä suhteessa minun junani on mennyt jo viisikymmentä vuotta sitten.Mutta tämmöset on eväät, ja niillä jatketaan!

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 100gr kaaliraastetta(25) 100 gr tomaattia (20) 100 gr kurkkua(10) keitetty muna (85) 1 dl puolukkakiisseliä (55)

        klo 12.30. päiväkahvit,pieni pala omenapiirakkaa(100)

        klo 16,30 3dl suppilovahverokeittoa, (180) 2 näkkäriä(90) 1 tomaatti (10) siivu kevytleikettä (13)

        klo 18.00 päärynä (60)

        klo 20.00 saunakahvit yksi pieni kotisämpylä(140) siihen voimariinia (72)

        myöhemmin kippo puolukkarahkaa (180)

        yhteensä 980 kaloria.

        Jäi vielä sanomatta tuosta liikunnasta, että minulla on aina askelmittari taskussa, ja ei alle 8000 askelen päivää ole viime viikollakaan yhtään ollut, kun askeletkin kirjataan joka päivä tuonne verensokeri vihkoon.
        Että seurannassa on.No eipä tästä lannistuta, sanon vaan kuten yksi Väisäsen pappa, kun ei lotosta voittanut, että meilläpä on varaa sitä viikolla siirtää!
        Niillä nappuloilla pelataan mitä on annettu! Toivon teille muille parempaa pudotusta!

        oikein reippasti,,,,, vähän oli painosi pudonnut,,,, mutta pudonnut kuitenkin,,,, eli suunta on oikea,
        kun näin jatkat, niin luulempa että viikon pästä pudotusta on enemmän kuin nyt.

        Outoa on se, kun sinulla putosi jo painoa hyvin, oliko kilo ja viikko, niin mikä olisi, ettei pudotus jatkuisi, Virvoitusjuomia et varmaan ole lisännyt juomapuolelle, etkä mitään muitakaan juomia?

        Minä nyt vähän utelen, mutta kun ihmettelen tilannetta, niin se pistää miettimään. Mutta olen edelleen sitä mieltä että, pudotus jatkuu entisellään, ollaan vaan sensuhteen rauhallisia ja pidä sitkeä puhtisi yllä.

        Minä toivotankin ensiviikollesi voittoa, tämän piinaviikon sijasta, sitähän se on ollut!


      • jjoutava kirjoitti:

        näinhän tämä käy.
        96,3 oli paino tänä aamuna vaikka alakuviikosta käväsi alle 96 kg tiedän kuitenkin että vielä se tippuu.
        Kun laihutuskonsti pidetään voimassa.

        Mökilläkin käydään vielä, kuusiaitaa on pätkä yhellä nurkalla, sen aion leikata renkun päältä yllän ja siinä se energria taas kuluu.

        Joillakin mökkitontti on kokonaan kierretty kuusiaidalla, minun mielestä se on liian sulkeutuneen olosta piilottelua. Loppusijoituspaikkahan siinä tulee mieleen.
        Kyllä minäkin olen arvostelen toisia, hö. En vain viitsis niin suurta vaivaa nähdä.

        olet onnistunut pudottamaan painoasi jo, sanoisinko yhteensä 4 kiloa.
        kyllä sen täytyy jo tuntua olemuksessasi, kengän nauhat sulkeentuu
        entistä paremmin kiinni.
        Se kesämökki onkin hyvä kaloriasyöppö, sinne saat hukattua kalorioitasi.
        Eli on huvi ja hyöty, jatka vaan samallaviisiin, niin on taas kiva lukea kun
        pääset painostasi ja tilalle saat terveyttä.


      • monica kirjoitti:

        olet onnistunut pudottamaan painoasi jo, sanoisinko yhteensä 4 kiloa.
        kyllä sen täytyy jo tuntua olemuksessasi, kengän nauhat sulkeentuu
        entistä paremmin kiinni.
        Se kesämökki onkin hyvä kaloriasyöppö, sinne saat hukattua kalorioitasi.
        Eli on huvi ja hyöty, jatka vaan samallaviisiin, niin on taas kiva lukea kun
        pääset painostasi ja tilalle saat terveyttä.

        Kahvinkeitin rikki,piti juoda murukahvia.. parikuppia sitä,mustana..Leivät unohtui paahtimeen,mutta söin ne myöhemmin ,minilettaa ja siivut kevytleikettä..
        Päivällä keitin pakastevihanneksia ja paistoin sen paneroidun pihvin
        Iltapäivällä keitin mansikkakiisseliä..sitä 2dl..
        Illalla oli vähän tyhjä olo..paistoin sen viimeisen pihvin ja pistin leivänpäälle.. ei margariinia edes.. tomaatttia..Siinähän ne oli taas.. Paino on pysynyt samana.. kolme kiloa on pysynyt pois..
        Pitäisi käydä useimmin kävelemässä,mutta en pääse tästä menemään..
        No,kyllä ne,pari kiloa lähtee.. Yritystä vaan edelleenkin.. Hyvää jatkoa päiväänne! t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Kahvinkeitin rikki,piti juoda murukahvia.. parikuppia sitä,mustana..Leivät unohtui paahtimeen,mutta söin ne myöhemmin ,minilettaa ja siivut kevytleikettä..
        Päivällä keitin pakastevihanneksia ja paistoin sen paneroidun pihvin
        Iltapäivällä keitin mansikkakiisseliä..sitä 2dl..
        Illalla oli vähän tyhjä olo..paistoin sen viimeisen pihvin ja pistin leivänpäälle.. ei margariinia edes.. tomaatttia..Siinähän ne oli taas.. Paino on pysynyt samana.. kolme kiloa on pysynyt pois..
        Pitäisi käydä useimmin kävelemässä,mutta en pääse tästä menemään..
        No,kyllä ne,pari kiloa lähtee.. Yritystä vaan edelleenkin.. Hyvää jatkoa päiväänne! t.Irkku

        Enhän minä edes tohtiskaan, kun minä olen jo selvinpäin sen verran, kun te toiset humalassa. Niin ei sitä ole enää vara viinaksilla lisätä. Ulalle menee! Kun kävin Tallinnassa, niin tulomatkalla linja- autossa ukot puisteli viinakassejaan, ja sanoivat,että vettähän ei tarvita, kuin veneen alla. Mutta kyllä minä olen sitä juonut kaksi litran kannullista päivässä.---Että sillee.....


      • monica kirjoitti:

        olet onnistunut pudottamaan painoasi jo, sanoisinko yhteensä 4 kiloa.
        kyllä sen täytyy jo tuntua olemuksessasi, kengän nauhat sulkeentuu
        entistä paremmin kiinni.
        Se kesämökki onkin hyvä kaloriasyöppö, sinne saat hukattua kalorioitasi.
        Eli on huvi ja hyöty, jatka vaan samallaviisiin, niin on taas kiva lukea kun
        pääset painostasi ja tilalle saat terveyttä.

        jjoutava välitä niistä kengän nauhoista! Vastahan meille kesällä juostiin kengän nauhat auki pistesija.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        jjoutava välitä niistä kengän nauhoista! Vastahan meille kesällä juostiin kengän nauhat auki pistesija.

        En välitä en, ei välittäny Jukkakaan.
        Amulla ihmettelin kun tuhertelin viestiä, niin sillävälin sinulta oli kerenny tulemaan pitkä huumori juttu, pikakirjoittaja sinä olet.
        Kuulin jutun, jos lumiselle jäälakeudelle heittää pulikan pyörimään niin se piirtää aikamoisen pikakirjotuksen ja vauhilla.
        Kaikki liikunta kuitenkin tekee nälän ja sitten syö enempi, muttei lisääntynyt aineenvaihdunta ole pahasta.


    • Taas ollaan viikkoa alkamassa, ja painomittari pitäisi saada alaspäin näyttämään,
      kuten asiaan kuuluukin, pidetään nyt tiukassti kiinni niistä kalorimääristä että saatais vaikka ½ kiloa viikossa pois.

      Kun minäkin otin painoani pois, niin se oli se puoli kiloa viikossa kun lähti,,,, alussa kun koko tiimi oli mukana ja aloitimme pudotuksen yhdessä.

      Tämä on aikamoista kamppailua kun yrittää saada pois sen, minkä helpolla on saanut,,,,,nimittäin kilot. Kun ollaan saavutettu se hyväksytty paino, niin kannattaa muistaa, miten hankalaa on pudotus ja syödä sen mukaan jatkossakin.

      Mutta nyt yritetään ne muutamat kilot vielä saada pois, kun ei paljosta ole kyse enään, niin tehdään tästä viikosta onnistumisen viikko ja oikein yritetään yhdesä ja tarmokkaasti.
      Miten eilen meni?

      • jjoutava

        Sinnitellään, kaurapuuron keitin eilenaamulla, kauranleseitäkin heitin joukkoon, kuituja pitää olla, omenaa ja muuta kasvista. Sitte ruokana oli perunaa ja suikalelihakastike. leipää nyt söin vain vähän.

        Huomaan semmoisen mukavan jutun kun jalat ei ole niin kylmänarat enää kaipa liikunta on parantanut verenkiertoa jaloissa.
        Lenkille nyt sitä liikuntaa saamaan.


      • jjoutava kirjoitti:

        Sinnitellään, kaurapuuron keitin eilenaamulla, kauranleseitäkin heitin joukkoon, kuituja pitää olla, omenaa ja muuta kasvista. Sitte ruokana oli perunaa ja suikalelihakastike. leipää nyt söin vain vähän.

        Huomaan semmoisen mukavan jutun kun jalat ei ole niin kylmänarat enää kaipa liikunta on parantanut verenkiertoa jaloissa.
        Lenkille nyt sitä liikuntaa saamaan.

        Taas se tämä viikko alkaa. Saapa nähdä mitä tuo tullessaan. Eilen tuli syötyä leipää enemmän, ja ihan yksi kyljyskin sunnuntain kunniaksi, mutta nyt aloitetaan taas niukempi linja, toiveena tietenkin että putoaisi enemmän, kuin 100 grammaa.

        Eiliset mässäilyt:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10 ykkösviili (80) 2 palaa näkkileipää(90) rasvaa leiville (72) 100gr keitettyä porkkanaa, (40) tomaatti(20) sienisalaattia desi (60)

        klo 12.30 päiväkahvit, pullaviipale (80)

        klo 15.00 ylimääräinen kahvi, tuli vieraita, karjalanpiirakka(180)

        klo 18.00 ruisleipää(130), lasi maitoa(120)paistettua sipulia(40) possun kyljys(290)

        illalla pelkkää kahvia, ja vettä.

        koko päivän kalorit 1202 kaloria.

        kyllä ne kalorimäärät helposti nousee, jos vähä'nkin enemmän leipää syö. Ja tuokin karjalanpiirakka, vaikka ei ole mitään päälläkään, niin 180 kaloria, viides osa koko vuorokauden ruuista, Ja äkkiä sen huiviinsa huitaisee. Ne on niitä sudenkuoppia ne. Tietenkin parempi, kun jos olisin syönyt makeita piirakoita, ja pasteijoita.No kai sitä vanhakin oppii pikkuhiljaa niitä sudenkuoppia kiertämään. Ei minulla mitään hirveitä näläntunteita ole ollut, eikä jääkaapin sisällekkään ole tarttenut enää kurkkia. Alussa oli siellä aina pää oven välissä, että mitä minä voisin ottaa. Että kyllä kai tämä tästä etenee, ainakaan minkäänsorttista repsahtamista ei ole vielä tullut! Terkut, ja semppiä kaikille!


    • Viikko on alknut ja minäkin olen siirtynyt kävelemään lenkit,
      pyörä saa odottaa ensikevättä. kyllä se kävely hyvältä
      tuntuikin, kun olen painellut tuulta vastaan, on se ollut tosi voimakasta.

      Irkku jutteli että pitäis rasva vaihtaa toiseen kun nykyinen rasva
      onkin epäterveellinen,,,,, minä vaihdoin myöskin, ostin POUTA PÄIVÄN
      siinä on voita 75% ja 25% rypsiöljyä.

      Juuri samasta syystä halusin kokeilla tätä laatua, pitää vaan oppia
      käyttämään vieläkin vähemmän kuin ennen.

      JJoutava kokeili taas kaurapuuroa, luin hiljattain että siinähän
      on paljon hyviä ominaisuuksia, mainittäin että se pitäisi veren
      sokeria kohdallaan, ja tietysti se on terveellistä muutenkin.

      Marja- Liisa sai minutki mietteeliäiseksi kun kertoi että
      minun rakastamassani karjalanpiirakassa on niinkin paljon kalorioita,
      mutta tuskin hylkään niitä, nipistän sen kalorimäärän muualta pois.

      No nii, jatkakaa te tästä eteenpäin, kertomalla mitä eilen teitte, söitte
      ja liikuitte.

      • Sunnuntai jäi kait väliin,,en mitään ihmeellistä syönyt...muusia ja sienikastiketta ja 2dl sitä kiisseliä..
        Eiliset..aamulla 6.00
        2 kpp sitä murukahvia mustana,
        1 siivu paahtoleipää,Minilettaa,siivu kevytleikettä,
        Oli menoa,joten kesti hetken..
        klo 13 olin kotona ,söin 2 siivua ruisleipää,minilettaa ,sitä samaa kevytleikettä (14kcal siivussa)
        2kpp sitä murukahvia..
        siinä klo 17. vähän (1dl )muusia ja sunnuntain sienikastikkeen lopun..tomaatin..
        Illalla,teetä ja pari voileipäkeksiä paljaaltaan..
        Noista kerääntyi aika pieni kalorimäärä..
        Jatkamme taas..tänäänkin vähän on menoa,että syömiset jää vähiin..
        Moikka..t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Sunnuntai jäi kait väliin,,en mitään ihmeellistä syönyt...muusia ja sienikastiketta ja 2dl sitä kiisseliä..
        Eiliset..aamulla 6.00
        2 kpp sitä murukahvia mustana,
        1 siivu paahtoleipää,Minilettaa,siivu kevytleikettä,
        Oli menoa,joten kesti hetken..
        klo 13 olin kotona ,söin 2 siivua ruisleipää,minilettaa ,sitä samaa kevytleikettä (14kcal siivussa)
        2kpp sitä murukahvia..
        siinä klo 17. vähän (1dl )muusia ja sunnuntain sienikastikkeen lopun..tomaatin..
        Illalla,teetä ja pari voileipäkeksiä paljaaltaan..
        Noista kerääntyi aika pieni kalorimäärä..
        Jatkamme taas..tänäänkin vähän on menoa,että syömiset jää vähiin..
        Moikka..t.Irkku

        Nyt on täällä maa valkoisessa kuurassa, ja viimeisetkin kukkaset on pakkanen vienyt. Muutama suuri verenpisara on vielä säästynyt tuolla isojen puiden suojassa. Kävin vielä eilen kolme ämpärillistä karvalaukkuja, nyt ne olisivat jo paleltuneet. Mutta ennätin ne pelastaa, tuonne omaan kellariin. Sienet on laihduttajalle hyvää syömistä, vain 36 kaloria sadassa grammassa, ja kermaviilin tai kerman kanssa tehdyssä salaatissakin vain57 kaloria. Ja minä ainakin tykkään kovasti leivän päällä, ja perunan kyytipoikana. Empä makkaroihin vaihtais.Ja suppilovahverokeitto on aivan ihanaa!

        eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 olin parturissa, ja parturi tarjosi korppukahvit (40)

        klo 12.00 2 dl sienikeittoa (120) murensin päälle keitetyn munan (85)

        klo 16.00 199 gr tomaattia (40) 100 gr porkkanaa(40) 100 gr perunaa(80) 100gr punajuurta(40) ihan vähän kastiketta (80) viipale ruisleipää(45) rasva leivälle (72)

        klo 20.00 iltakahvi, kaksi marie keksiä (44)

        myöhemmin kipollinen puolukkarahkaa(130) yksi karkki (22)

        Yhteensä 838 kaloria.
        Nyt näyttää siltä, että paino alkaa sahata ylöa ja alas, eilen oli 200 gr pois, tänä aamuna ennallaan. Kokeilen nyt tällä viikolla, että yritän jättää nuo hiilarit mahdollisimman vähiin, siis leipää vähennän. Täytyy sitäkin nyt kokeilla, kun on kokeilemaan ryhdytty.Ei näillä eväillä nyt kaiken järjen mukaan painon nousta pitäisi. Mutta eihän sitä tiedä, kun elimistö oppii, niin se pärjää jo ilman ruokaakin, kyllä se nyt vähän siltä tuntuu.Ainakin se on tullut todistetuksi, että kaikki mitä noissa kirjoissa lukee, ei välttämättä paikkaansa pidä. Meinaan sitä, että tuhannen kalorin dietillä putoaa kilo viikossa, ei ole ainakaan minuun tehonnut. No minä kyllä olenkin tunnetusti kova pala. Mutta kyllä se siitä, mehän jatketaan harjoituksia.
        Arvatkaa mitä minä alan tekemään? No sata kappaletta munkkeja pitäisi paistaa, kun ystävällä on pileet, niin pyysi minua leipomaan. No minä en tietenkään syö, mutta tulkaa kaikki kahville, minä tarjoan!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Nyt on täällä maa valkoisessa kuurassa, ja viimeisetkin kukkaset on pakkanen vienyt. Muutama suuri verenpisara on vielä säästynyt tuolla isojen puiden suojassa. Kävin vielä eilen kolme ämpärillistä karvalaukkuja, nyt ne olisivat jo paleltuneet. Mutta ennätin ne pelastaa, tuonne omaan kellariin. Sienet on laihduttajalle hyvää syömistä, vain 36 kaloria sadassa grammassa, ja kermaviilin tai kerman kanssa tehdyssä salaatissakin vain57 kaloria. Ja minä ainakin tykkään kovasti leivän päällä, ja perunan kyytipoikana. Empä makkaroihin vaihtais.Ja suppilovahverokeitto on aivan ihanaa!

        eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 olin parturissa, ja parturi tarjosi korppukahvit (40)

        klo 12.00 2 dl sienikeittoa (120) murensin päälle keitetyn munan (85)

        klo 16.00 199 gr tomaattia (40) 100 gr porkkanaa(40) 100 gr perunaa(80) 100gr punajuurta(40) ihan vähän kastiketta (80) viipale ruisleipää(45) rasva leivälle (72)

        klo 20.00 iltakahvi, kaksi marie keksiä (44)

        myöhemmin kipollinen puolukkarahkaa(130) yksi karkki (22)

        Yhteensä 838 kaloria.
        Nyt näyttää siltä, että paino alkaa sahata ylöa ja alas, eilen oli 200 gr pois, tänä aamuna ennallaan. Kokeilen nyt tällä viikolla, että yritän jättää nuo hiilarit mahdollisimman vähiin, siis leipää vähennän. Täytyy sitäkin nyt kokeilla, kun on kokeilemaan ryhdytty.Ei näillä eväillä nyt kaiken järjen mukaan painon nousta pitäisi. Mutta eihän sitä tiedä, kun elimistö oppii, niin se pärjää jo ilman ruokaakin, kyllä se nyt vähän siltä tuntuu.Ainakin se on tullut todistetuksi, että kaikki mitä noissa kirjoissa lukee, ei välttämättä paikkaansa pidä. Meinaan sitä, että tuhannen kalorin dietillä putoaa kilo viikossa, ei ole ainakaan minuun tehonnut. No minä kyllä olenkin tunnetusti kova pala. Mutta kyllä se siitä, mehän jatketaan harjoituksia.
        Arvatkaa mitä minä alan tekemään? No sata kappaletta munkkeja pitäisi paistaa, kun ystävällä on pileet, niin pyysi minua leipomaan. No minä en tietenkään syö, mutta tulkaa kaikki kahville, minä tarjoan!

        ei ole mihinkään,täyttä puppua.. Minunkin kalorini, ovat useimmiten, alle 1000 ja rasvat alle 40g ,kun niitäkin olen katsonut joka ruuasta ,mitä on..Se,sydänliitosta ostamani kirja on hyvä..Siinä on merkitty esim..1 lautasellinen 3dl lihakeitto kcal 142 kcal rasva 2,7g merkitty vielä suola ja sydän ,jos on sydän-ystävällistä ruokaa..Nimi on: Sydäntautiliiton Ruoka-aine taulukko. No,paino laskee hitaasti,elimistö tottuu nopeasti uuteen ja taas säänöstelee,kun ei tule paljoa ravintoa..Verenpaineeseeni ,on kyllä auttanut..on pysynyt aika hyvänä..tietysti lääkkeetkin auttavat,mutta painonhallinta myös..
        Noista munkeista,kamala kalori pommi,luin kerran, paljonko on ja senjälkeen en ole syönyt hih..
        On 292 kcal ja rasvaa16,5g..Huh huh..toinen herkku,lihapasteija 279 kcal ja rasvaa 20g,joten parasta jättää kauppaan.. Kotipulla on parasta..Sitä kuulema voi diabetikotkin syödä ,silloin tällöin..
        Mutta ,hauskaa päivää..Aurinko paistaa täällä Espoossa, merentuntumassa ja oli äskön vielä 4 astetta..Varmaan lämpenee.. Moikka! t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        ei ole mihinkään,täyttä puppua.. Minunkin kalorini, ovat useimmiten, alle 1000 ja rasvat alle 40g ,kun niitäkin olen katsonut joka ruuasta ,mitä on..Se,sydänliitosta ostamani kirja on hyvä..Siinä on merkitty esim..1 lautasellinen 3dl lihakeitto kcal 142 kcal rasva 2,7g merkitty vielä suola ja sydän ,jos on sydän-ystävällistä ruokaa..Nimi on: Sydäntautiliiton Ruoka-aine taulukko. No,paino laskee hitaasti,elimistö tottuu nopeasti uuteen ja taas säänöstelee,kun ei tule paljoa ravintoa..Verenpaineeseeni ,on kyllä auttanut..on pysynyt aika hyvänä..tietysti lääkkeetkin auttavat,mutta painonhallinta myös..
        Noista munkeista,kamala kalori pommi,luin kerran, paljonko on ja senjälkeen en ole syönyt hih..
        On 292 kcal ja rasvaa16,5g..Huh huh..toinen herkku,lihapasteija 279 kcal ja rasvaa 20g,joten parasta jättää kauppaan.. Kotipulla on parasta..Sitä kuulema voi diabetikotkin syödä ,silloin tällöin..
        Mutta ,hauskaa päivää..Aurinko paistaa täällä Espoossa, merentuntumassa ja oli äskön vielä 4 astetta..Varmaan lämpenee.. Moikka! t.Irkku

        Ei ennää opaskirjoja, paitsi tuo Irkun mainitsema sydäntautiliiton kirja voisi olla tarpeen.
        Kuuskytluvulla ostettu kulunut keittokirja on mielestäni luotettavin.
        Eilinen töppäys täytyy kuitenkin tunnustaa, uusi, ei vielä täysin edes avattu kahvila tarjosi ylimääräisen leivoksen josta söin puolet eli yhteensä puolitoista leivosta.
        Onneksi menen viikonlopulla taas mökille. Tää on tätä, tää on just tätä.
        En kunnolla saa laihutusrauhaa, heikko ihminen kompastuu aina johonkin.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Sunnuntai jäi kait väliin,,en mitään ihmeellistä syönyt...muusia ja sienikastiketta ja 2dl sitä kiisseliä..
        Eiliset..aamulla 6.00
        2 kpp sitä murukahvia mustana,
        1 siivu paahtoleipää,Minilettaa,siivu kevytleikettä,
        Oli menoa,joten kesti hetken..
        klo 13 olin kotona ,söin 2 siivua ruisleipää,minilettaa ,sitä samaa kevytleikettä (14kcal siivussa)
        2kpp sitä murukahvia..
        siinä klo 17. vähän (1dl )muusia ja sunnuntain sienikastikkeen lopun..tomaatin..
        Illalla,teetä ja pari voileipäkeksiä paljaaltaan..
        Noista kerääntyi aika pieni kalorimäärä..
        Jatkamme taas..tänäänkin vähän on menoa,että syömiset jää vähiin..
        Moikka..t.Irkku

        mutta olipa sysäys alkavalle viikolle, mutta kun olet tottunutkin joskus noin pieniin ruokiin päivässä, niin ei kai se sinua heitä minnekään päin, muuta kuin on alku pudotukselle taas.

        Kerroit että lenkkkeilisit enemmän mutta se ei onnistu, et pääse,,,,,, eikö ole ketään joka tulisi kotolaiseksi sillä aikaa? se olisi mahtavaa jos pääsisit enemmän liikkumaan, auttaisi pudotuksessakin.

        Tehdään tästä viikosta kunnon pudotus viikko jokaiselle, sitkeästi vain yrittämällä. jätetään ne herkkupalat jokainen pois, syökää vaikka se tylsä korppu, tai minkä itse keksitte, kuitenkin kaloriton.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Nyt on täällä maa valkoisessa kuurassa, ja viimeisetkin kukkaset on pakkanen vienyt. Muutama suuri verenpisara on vielä säästynyt tuolla isojen puiden suojassa. Kävin vielä eilen kolme ämpärillistä karvalaukkuja, nyt ne olisivat jo paleltuneet. Mutta ennätin ne pelastaa, tuonne omaan kellariin. Sienet on laihduttajalle hyvää syömistä, vain 36 kaloria sadassa grammassa, ja kermaviilin tai kerman kanssa tehdyssä salaatissakin vain57 kaloria. Ja minä ainakin tykkään kovasti leivän päällä, ja perunan kyytipoikana. Empä makkaroihin vaihtais.Ja suppilovahverokeitto on aivan ihanaa!

        eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 olin parturissa, ja parturi tarjosi korppukahvit (40)

        klo 12.00 2 dl sienikeittoa (120) murensin päälle keitetyn munan (85)

        klo 16.00 199 gr tomaattia (40) 100 gr porkkanaa(40) 100 gr perunaa(80) 100gr punajuurta(40) ihan vähän kastiketta (80) viipale ruisleipää(45) rasva leivälle (72)

        klo 20.00 iltakahvi, kaksi marie keksiä (44)

        myöhemmin kipollinen puolukkarahkaa(130) yksi karkki (22)

        Yhteensä 838 kaloria.
        Nyt näyttää siltä, että paino alkaa sahata ylöa ja alas, eilen oli 200 gr pois, tänä aamuna ennallaan. Kokeilen nyt tällä viikolla, että yritän jättää nuo hiilarit mahdollisimman vähiin, siis leipää vähennän. Täytyy sitäkin nyt kokeilla, kun on kokeilemaan ryhdytty.Ei näillä eväillä nyt kaiken järjen mukaan painon nousta pitäisi. Mutta eihän sitä tiedä, kun elimistö oppii, niin se pärjää jo ilman ruokaakin, kyllä se nyt vähän siltä tuntuu.Ainakin se on tullut todistetuksi, että kaikki mitä noissa kirjoissa lukee, ei välttämättä paikkaansa pidä. Meinaan sitä, että tuhannen kalorin dietillä putoaa kilo viikossa, ei ole ainakaan minuun tehonnut. No minä kyllä olenkin tunnetusti kova pala. Mutta kyllä se siitä, mehän jatketaan harjoituksia.
        Arvatkaa mitä minä alan tekemään? No sata kappaletta munkkeja pitäisi paistaa, kun ystävällä on pileet, niin pyysi minua leipomaan. No minä en tietenkään syö, mutta tulkaa kaikki kahville, minä tarjoan!

        ei taida tulla enempää kalorioita kuin se minkä ilmoitit, vaikkakin äkkiä katsottuna siinä luulisi olevan enemmän.
        eikä taida sataprosenttisesti olla tiedot oikeat mitä kaloritaulukoissa ilmoitetaan, kun ne vaihtelee riippuen mistä katselee, silmämäärällä voi päästä yhtä lähelle.

        Noista marganriineista vielä, kun menin ja vaihdoin voisempaan ja siitä syystä kun siskoni joka asuu ruotsissa kertoi että oli lukenut jostain, että ne marganriinit ovat melkein bensaa (luitte oikein Bensaa) että hän lopetti niiden käytön tykkänään.

        Siirtyi voi rypsiöljystä valmistettuun levitteeseen eli missä on 75% voita 25 % rypsiöljyä. Kuultuani tämän siirryin oitis samoin pois margariinista, nythän täälläkin puhutaan huonoa niistä. Pitää seurata jos jossain kirjoitetaan niistä lisää.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        Ei ennää opaskirjoja, paitsi tuo Irkun mainitsema sydäntautiliiton kirja voisi olla tarpeen.
        Kuuskytluvulla ostettu kulunut keittokirja on mielestäni luotettavin.
        Eilinen töppäys täytyy kuitenkin tunnustaa, uusi, ei vielä täysin edes avattu kahvila tarjosi ylimääräisen leivoksen josta söin puolet eli yhteensä puolitoista leivosta.
        Onneksi menen viikonlopulla taas mökille. Tää on tätä, tää on just tätä.
        En kunnolla saa laihutusrauhaa, heikko ihminen kompastuu aina johonkin.

        välillä puolikas patukkaa, ja toisen kerran kakkua ja tuplat vielä.

        Kyllä nyt täytyy sinun jättää ne kalorit puupinojen väliin siellä mökillä,
        eli antaa sahan soida ja kirveen paukkua että kalorit irtoo.

        Luotan sinun pudottavan kaikesta huolimatta painoasi, etkä voi pettää luottamustani.

        Mutta kuitenkin mukavata mökkeilyä, ne saattaapi olla viimeisiä
        reissuja ilmojen puolesta.


      • laihduttaja 5
        monica kirjoitti:

        mutta olipa sysäys alkavalle viikolle, mutta kun olet tottunutkin joskus noin pieniin ruokiin päivässä, niin ei kai se sinua heitä minnekään päin, muuta kuin on alku pudotukselle taas.

        Kerroit että lenkkkeilisit enemmän mutta se ei onnistu, et pääse,,,,,, eikö ole ketään joka tulisi kotolaiseksi sillä aikaa? se olisi mahtavaa jos pääsisit enemmän liikkumaan, auttaisi pudotuksessakin.

        Tehdään tästä viikosta kunnon pudotus viikko jokaiselle, sitkeästi vain yrittämällä. jätetään ne herkkupalat jokainen pois, syökää vaikka se tylsä korppu, tai minkä itse keksitte, kuitenkin kaloriton.

        Mitähän aloittaja Monica syö?

        Kerroppa itsekkin päivittäiset ruokailusi, niin voisimme ottaa niistä esimerkkiä, kuten kunnon ohjaaja tekeekin.

        Äläkä nyt ota kauheita "pultteja", jos kerron ,että itse sovellan laittaa lautasen, jossa on päivän ruuat, joista sitten tarvittavat lämmitän microssa, mutta kuten, oliko Marja-Lii8sa, joka on kuten itsekkin ,että kurkkii jääkaaPPIIN, ...MITÄHÄN SIELTÄ OTTAISI?? Ja sitten käy, kuten minun suurten kirjainten, että sieltä tuli sitäsuntätä otettua, mutta niin "vähän", että niitä ei kannata noteerata,


      • laihduttaja 5 kirjoitti:

        Mitähän aloittaja Monica syö?

        Kerroppa itsekkin päivittäiset ruokailusi, niin voisimme ottaa niistä esimerkkiä, kuten kunnon ohjaaja tekeekin.

        Äläkä nyt ota kauheita "pultteja", jos kerron ,että itse sovellan laittaa lautasen, jossa on päivän ruuat, joista sitten tarvittavat lämmitän microssa, mutta kuten, oliko Marja-Lii8sa, joka on kuten itsekkin ,että kurkkii jääkaaPPIIN, ...MITÄHÄN SIELTÄ OTTAISI?? Ja sitten käy, kuten minun suurten kirjainten, että sieltä tuli sitäsuntätä otettua, mutta niin "vähän", että niitä ei kannata noteerata,

        Et varmaan ole seurannut alusta asti tätä ketjua, kun kyselet enkö itse kerro mitä syön. Kyllä,kun aloitimme ketjun osallistuin painon pudotukseen ja kerroin päivittäin liikkumiseni ja mitä syön ja kuinka paljon, mutta kun sain pudotettua painoni sopivalle tasolle, niin lisäsin syöntiä vähäsen, ja lopetin kertomisen että se ei antaisi vaikutteita


      • monica kirjoitti:

        Et varmaan ole seurannut alusta asti tätä ketjua, kun kyselet enkö itse kerro mitä syön. Kyllä,kun aloitimme ketjun osallistuin painon pudotukseen ja kerroin päivittäin liikkumiseni ja mitä syön ja kuinka paljon, mutta kun sain pudotettua painoni sopivalle tasolle, niin lisäsin syöntiä vähäsen, ja lopetin kertomisen että se ei antaisi vaikutteita

        Jääkaappiin kurkkiminen voi lihottaa, täytyyhän sitä välillä katsoa, ettei sinne ole jäänyt valot palamaan. Minulla on diettivaaka, jolla punnitsen vihannekset ym. Ja tasan desin vetoinen liemikauha jolla mittaan keitot. Leikkeleitä ostan sellaisia, missä on jo ilmoitettu kaloria määrä siivuttain. Lisäksi minulla on kirjanen Kätevät kaloriataulukot, jossa on kokolailla kaikki ruoka-aineet, ja hyvin paljon valmiiden ruokien kaloreita. Että oikein paljon ei varmaan ole määrät lipsuneet. Ja ei kai tämä nyt ihan niin pilkun viilaamista saa ollakaan.Jos tämä sellaiseksi menee, niin eihän se sitten nää ole mukavaakaan. Jatketaan vain jokainen, niinkuin itsestä tuntuu hyvältä.
        Ei tätä kannata hampaat irvessä edes yrittää!


    • Noniin viikko on lähtenyt hyvin käyntiin, olen lenkkeillyt kävellemällä, tehnyt 2-3 t matkoja, ja vaikka vettä tulee välillä niskaan, nii ei haittaa, vaatteet sen mukaan ja sontikka käyttöön. Pyöräilykauden jälkeen oli tosi kivaa taas jalkautua. Syystuuli tuivertaa voimakkaasti mutta, tuulta päin vaan reippaasti. Miten menee teillä!

      Annan tässä yhden ruokaohjeen, helpon ja hyvän.

      Uunipussi: 1 henk.

      -1 proilerin isoa koipea (marinoitua)
      - 2-3 perunaa
      - 2 porkkanaa
      - sipuli
      - lantunpala
      Laita paistopussiin ensin koivet ja
      muut perässä sulje pussi ja leikkaa kulma
      paista 200 ast, niin kauan kunnes alkaa
      kiehumaan, pudota 170 ast ja pidä uunissa noin
      1-1½ on sitten helppo, hyvää ja terveellinen.
      Tulee kaikki kerralla.

      • että kuorikaa ihmeessä juurekset, ja sit vasta pussiin.


      • monica kirjoitti:

        että kuorikaa ihmeessä juurekset, ja sit vasta pussiin.

        Olin kirjoittanut pitkät plörinät, ja ruoka listat, niin yhtäkkiä, kaikki hävisi, ja tuli teksti, että tämä käyttäjätunnus ei ole aktiivinen, tai on poistettu käytöstä. Mitä tämä oikein meinaa ,ei ole ennen vielä tämmöstä sattunut, yrittelen nyt uudestaan.
        No huomenta uudemman kerran! Nyt on takana päivä, että en syönyt leivän muruakaan, ja paino on lähtenyt laskuun. Joten kokeillaan nyt tätäkin, että jätetään ne hiilarit mahdollisemman vähiin. Olin kyllä eilisen päivän tuolla pitkin kyliä, ja kahvilla melkein elin. Mutta tänään olen taas täällä kattiloideni luona, ja alan keittojani keittämään. Eiliset syönnit, Joka muru on ilmoitettu, ei sieppauksia ole päässyt syntymään.
        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2dl sienikeittoa (120) murensin siihen taas keitetyn munan (85)

        klo 12.00 pelkkää kahvia

        klo 14.00 vähän puolukkarahkaa (100) kahvia

        klo 16.00 3 siivua kevytleikettä(42) käärin niden sisään desin sienisalaattia (57) 100 gr tomaattia, ykkösviili (80) desi puolukkakiisseliä (55)


        klo 17.00 yksi kermatoffee (22)

        klo 19.00 jogurtti (114)

        klo 20.00 vain pelkkää kahvia.

        koko päivän kalorit vain 695, eikä leivän murenta. Kalorioita vähensi vain leipä, ja sen päällä oleva rasva, muuten söin melkein normaalit annokset. Täytyy tänään keksiä jotain sen puuttuvan leivän tilalle. Näin nyt kuitenkin kokeilen muutaman päivän, niin nähdään sekin mitä tapahtuu. Ei kannata vähällä luovuttaa, kun on kuitenkin jo hyvään alkuun päästy. No tässähän onkin kaksi kovaa vastakkain, sanoi akka kun kivellä istui! Hyvää päivän jatkoa kaikille!


      • jjoutava
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Olin kirjoittanut pitkät plörinät, ja ruoka listat, niin yhtäkkiä, kaikki hävisi, ja tuli teksti, että tämä käyttäjätunnus ei ole aktiivinen, tai on poistettu käytöstä. Mitä tämä oikein meinaa ,ei ole ennen vielä tämmöstä sattunut, yrittelen nyt uudestaan.
        No huomenta uudemman kerran! Nyt on takana päivä, että en syönyt leivän muruakaan, ja paino on lähtenyt laskuun. Joten kokeillaan nyt tätäkin, että jätetään ne hiilarit mahdollisemman vähiin. Olin kyllä eilisen päivän tuolla pitkin kyliä, ja kahvilla melkein elin. Mutta tänään olen taas täällä kattiloideni luona, ja alan keittojani keittämään. Eiliset syönnit, Joka muru on ilmoitettu, ei sieppauksia ole päässyt syntymään.
        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2dl sienikeittoa (120) murensin siihen taas keitetyn munan (85)

        klo 12.00 pelkkää kahvia

        klo 14.00 vähän puolukkarahkaa (100) kahvia

        klo 16.00 3 siivua kevytleikettä(42) käärin niden sisään desin sienisalaattia (57) 100 gr tomaattia, ykkösviili (80) desi puolukkakiisseliä (55)


        klo 17.00 yksi kermatoffee (22)

        klo 19.00 jogurtti (114)

        klo 20.00 vain pelkkää kahvia.

        koko päivän kalorit vain 695, eikä leivän murenta. Kalorioita vähensi vain leipä, ja sen päällä oleva rasva, muuten söin melkein normaalit annokset. Täytyy tänään keksiä jotain sen puuttuvan leivän tilalle. Näin nyt kuitenkin kokeilen muutaman päivän, niin nähdään sekin mitä tapahtuu. Ei kannata vähällä luovuttaa, kun on kuitenkin jo hyvään alkuun päästy. No tässähän onkin kaksi kovaa vastakkain, sanoi akka kun kivellä istui! Hyvää päivän jatkoa kaikille!

        Ei tosiaankaan kannata luovuttaa, johan itsekin siitä kärsii jos ne kilot takaisin ottaa.

        Eilen aamulla kaurapuuro, omena, päivällä perunaa, savulohta, kinkkua, tomaatti, iltapäiväkahvi ilman leivosta' ruisleipäviipale, ruokana taas peruna ja kinkkua ruisleipäviipale.
        Olo on ihan hyvä, ei heikota ja luotan liikunnan tehoon, ulkona kävelemässä ainakin kaksi kertaa.


      • jjoutava kirjoitti:

        Ei tosiaankaan kannata luovuttaa, johan itsekin siitä kärsii jos ne kilot takaisin ottaa.

        Eilen aamulla kaurapuuro, omena, päivällä perunaa, savulohta, kinkkua, tomaatti, iltapäiväkahvi ilman leivosta' ruisleipäviipale, ruokana taas peruna ja kinkkua ruisleipäviipale.
        Olo on ihan hyvä, ei heikota ja luotan liikunnan tehoon, ulkona kävelemässä ainakin kaksi kertaa.

        aamulla 2kpp kahvia mustana
        1 siivu paahtoleipää ,kevytlettaa,kevytleikettä..
        aamupäivällä 2 nakkia paistoin, kuivalla pannulla,niin ei tullut ainakaan ylimäärästä rasvaa,tomaatti.
        Ruisleivän siivu,kevytlettaa.
        Kun tulin kotiin,
        2kpp paahtoleipää,kevytlettaa ja juustonsiivut,sitä aamupala 12%
        Join marjakeittoa,0 -kaloorista 2dl..
        Tuli vähän huonosti syötyä..


      • Sivusta seurannut.
        irkku-37 kirjoitti:

        aamulla 2kpp kahvia mustana
        1 siivu paahtoleipää ,kevytlettaa,kevytleikettä..
        aamupäivällä 2 nakkia paistoin, kuivalla pannulla,niin ei tullut ainakaan ylimäärästä rasvaa,tomaatti.
        Ruisleivän siivu,kevytlettaa.
        Kun tulin kotiin,
        2kpp paahtoleipää,kevytlettaa ja juustonsiivut,sitä aamupala 12%
        Join marjakeittoa,0 -kaloorista 2dl..
        Tuli vähän huonosti syötyä..

        Päivästä, päivään paahtoleipää, ja kahvia. Kaloritonta marjakeittoa ei ole olemassakaan!


      • Puoli kiloa päivässä!
        Sivusta seurannut. kirjoitti:

        Päivästä, päivään paahtoleipää, ja kahvia. Kaloritonta marjakeittoa ei ole olemassakaan!

        Missä ovat kasvikset, ja marjat, ja hedelmät? Ainoa vaihtelu näkyy olevan nakkimakkara!


      • Sivusta seurannut. kirjoitti:

        Päivästä, päivään paahtoleipää, ja kahvia. Kaloritonta marjakeittoa ei ole olemassakaan!

        mutta ei tuomitsemalla eikä neuvomalla, jos olet lukenut ketjua alusta alkaen niin Irkku on ilmoittanut että hänellä on huonot ruokahalut, joten moittiminen ei auta yhtään muuta kuin pahoittaa mielen, kyllä hän tietää aikuinen ihminen mitä tekee milloinkin.


      • hengessä mukana
        monica kirjoitti:

        mutta ei tuomitsemalla eikä neuvomalla, jos olet lukenut ketjua alusta alkaen niin Irkku on ilmoittanut että hänellä on huonot ruokahalut, joten moittiminen ei auta yhtään muuta kuin pahoittaa mielen, kyllä hän tietää aikuinen ihminen mitä tekee milloinkin.

        Kun ei kuvassakaan Irkku ole lihava, söisit joskus vaikka maksalaatikkoa tai kananmunan silloin tällöin. Tai maksamakkaraa tai pasteijaa. Ne valkuaisaineet on aivoille tarpeellisia,--- kelle tahansa.

        En kai nyt sanonut mitään väärin, ihan pikkusen neuvoin. Hyvää jatkoa kaikille !


      • ei hyvältä näytä
        monica kirjoitti:

        mutta ei tuomitsemalla eikä neuvomalla, jos olet lukenut ketjua alusta alkaen niin Irkku on ilmoittanut että hänellä on huonot ruokahalut, joten moittiminen ei auta yhtään muuta kuin pahoittaa mielen, kyllä hän tietää aikuinen ihminen mitä tekee milloinkin.

        pitää laihduttaa? Tämä on jo vanhuuden anoreksiaa, nyt pitäisi hälytyskellojen soida. monessa ketjussa moni ulkopuolinen on ilmaissut huolestumisensa.


      • Sivusta seurannut. kirjoitti:

        Päivästä, päivään paahtoleipää, ja kahvia. Kaloritonta marjakeittoa ei ole olemassakaan!

        Tarkistin purkin kyljestä..oli 9 kcal, siinä marjakeitossa.. oli vähän kiireitä ja sitten huolia..ei oikein maistunut ruoka.. Yritän muistaa huomenna..Tänään meni samaan tyyliin huh..Harmittaa,kun en edes laihdu..Olen toivoton tapaus.. Mutta,iloisella mielellä eteenpäin.. Mukavaa iltaa! t.Irkku


      • 8+3
        ei hyvältä näytä kirjoitti:

        pitää laihduttaa? Tämä on jo vanhuuden anoreksiaa, nyt pitäisi hälytyskellojen soida. monessa ketjussa moni ulkopuolinen on ilmaissut huolestumisensa.

        Onko taas sama äijä vaahtoamassa, kun ei oma ketju onnistu.


    • Nyt taas näytti uni maistuvan minulle, on pidettävä kiirettä
      että ehdin muutaman sanan sanoa, kun on lähdettävä
      aamutuimaan keilaamaan. En ole tarkemmin lukenut kaikkia
      viestejä eiliseltä päivältä,mutta sen verran että tiukka
      päivä oli eilen molemmilla Irkulla ja Marja-Liisalla,
      tarkoitin ruuan suhteen, että viisari heilahti painossa alaspäin
      reippaasti? jjoutava on vissiin lähdössä tai lähtenyt mökille

      nyt,,,,, hyvää päivänjatkoa ja kertokaahan kuulumiset.

      • Ei mitään reippaita viisarin heilahduksia, mutta muutama sata grammaa on kuitenkin jo tällä viikolla tippunut, jos nyt pysyy punnituspäivään asti, ettei tule takaisin. Eilenkään en leipää ottanut ruuan kanssa, mutta kahvilla otin puolikkaan sämpylää, ja karjalanpiirakan. Olo on muuten ihan reipas, ja hyvä. En ole väsynyt, enkä kiukkuinen. Ainoa minkä olen huomannut, että minulla on illalla, kun lopetan touhuamisen, vähän kylmä.Kääriydyn huopaan, kun katson telkkaria. Ja joka ilta laitan takkaan tulen.
        Eiliset syömiset:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 100gr tomaattia,(20) 100 gr punajuuria, (40) 50gr sipulia (23) 100gr suppilovahveroita (36) voimariinia paistamiseen(72)

        klo 12.30 päiväkahvit, puolikas kotisämpylästä, (40)

        klo 13.00 100gr mansikoita(40)

        klo 16.30 3dl perunapurjokeittoa, (210) 2 siivua kevytleikettä, (26) 100gr tomaattia (20) 100 gr mansikoita(40)

        klo 17.00 jogurtti (114)

        klo 19.30 iltakahvit karjalanpiirakka (180)

        myöhemmin vähän puolukkarahkaa (83)

        koko päivän syömingit 944 kaloria, ja näitä vihanneksia, ja marjojakin lähemmäs kilon, että ei pitäis siinä suhteessa olla valittamista.
        Muuten eilen ensimmäinen ihminen huomasi minun laihtuneen. Sanoi yhtäkkiä, että etkö sinä ole laihtunut ihan hirveästi. Kukaan muu ei ole vielä huomannut, vaikka minä itsekkin jo koitan etsiä ahtaampia puseroita, etteivät ihan lökötä päällä. Kun minun syömisiin ei niin kiinnitetä huomiota, kun olen niitä diabeetikkona aikaisemminkin vähän joutunut katsomaan.
        En ole kertonut urakasta edes noille läheisille,( no mies tietää), ettei rupea niitä ohjeita satamaan. Jospa ne ennen joulua huomais itsekkin, että ompas se mummo ruvennut kuihtumaan. Ja hyvä niin , on kevyempi kantaa hautaan. Täytyy sitten ennen joulua sanoa, että ei sitten minulle enää xl yöpaitoja pukin konttiin, muuten minä olen kuin heinähäkki. No tästä tätä hommaa vaan jatketaan. Hyvää päivän jatkoa kaikille!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Ei mitään reippaita viisarin heilahduksia, mutta muutama sata grammaa on kuitenkin jo tällä viikolla tippunut, jos nyt pysyy punnituspäivään asti, ettei tule takaisin. Eilenkään en leipää ottanut ruuan kanssa, mutta kahvilla otin puolikkaan sämpylää, ja karjalanpiirakan. Olo on muuten ihan reipas, ja hyvä. En ole väsynyt, enkä kiukkuinen. Ainoa minkä olen huomannut, että minulla on illalla, kun lopetan touhuamisen, vähän kylmä.Kääriydyn huopaan, kun katson telkkaria. Ja joka ilta laitan takkaan tulen.
        Eiliset syömiset:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 100gr tomaattia,(20) 100 gr punajuuria, (40) 50gr sipulia (23) 100gr suppilovahveroita (36) voimariinia paistamiseen(72)

        klo 12.30 päiväkahvit, puolikas kotisämpylästä, (40)

        klo 13.00 100gr mansikoita(40)

        klo 16.30 3dl perunapurjokeittoa, (210) 2 siivua kevytleikettä, (26) 100gr tomaattia (20) 100 gr mansikoita(40)

        klo 17.00 jogurtti (114)

        klo 19.30 iltakahvit karjalanpiirakka (180)

        myöhemmin vähän puolukkarahkaa (83)

        koko päivän syömingit 944 kaloria, ja näitä vihanneksia, ja marjojakin lähemmäs kilon, että ei pitäis siinä suhteessa olla valittamista.
        Muuten eilen ensimmäinen ihminen huomasi minun laihtuneen. Sanoi yhtäkkiä, että etkö sinä ole laihtunut ihan hirveästi. Kukaan muu ei ole vielä huomannut, vaikka minä itsekkin jo koitan etsiä ahtaampia puseroita, etteivät ihan lökötä päällä. Kun minun syömisiin ei niin kiinnitetä huomiota, kun olen niitä diabeetikkona aikaisemminkin vähän joutunut katsomaan.
        En ole kertonut urakasta edes noille läheisille,( no mies tietää), ettei rupea niitä ohjeita satamaan. Jospa ne ennen joulua huomais itsekkin, että ompas se mummo ruvennut kuihtumaan. Ja hyvä niin , on kevyempi kantaa hautaan. Täytyy sitten ennen joulua sanoa, että ei sitten minulle enää xl yöpaitoja pukin konttiin, muuten minä olen kuin heinähäkki. No tästä tätä hommaa vaan jatketaan. Hyvää päivän jatkoa kaikille!

        Samaa rataa..menee..1 kpp mustaa kahvia,1 paahtoleivänsiivu .kevyt lettaa..(rasia ei lopu näimmä koskaan)
        1kevytleike..
        Söin yhden viilin,sekaan banaani ja riisimuroja ja sitten menoksi..
        Kylässä, söin kuiviltaan 5-sentin pätkän juustopatonkia,kun en pelkkää kahvia viittinyt juoda..
        Kotiin tullessani söin puolipurkkia raejuustoa ,teki juustoa mieli..ruisleivän siivun ,minilettaa..
        En muuta syönyt,oikein kuvotti,kun tein pojalle munakasta..
        Tänään yritän panostaa syömiseen..
        Kiitos huolenpidosta.. Olette ihania täällä..
        Mies, kun oli kunnossa,,hän aina kyttäili,syönkö itsekin,kun muita passasin..
        Kyllä miehistä on hyötyä..Semmoista se on elämä,mikään ei ole ikuista..
        Nyt,mukavaa päivää,jatketaan.. t.Irkku


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Ei mitään reippaita viisarin heilahduksia, mutta muutama sata grammaa on kuitenkin jo tällä viikolla tippunut, jos nyt pysyy punnituspäivään asti, ettei tule takaisin. Eilenkään en leipää ottanut ruuan kanssa, mutta kahvilla otin puolikkaan sämpylää, ja karjalanpiirakan. Olo on muuten ihan reipas, ja hyvä. En ole väsynyt, enkä kiukkuinen. Ainoa minkä olen huomannut, että minulla on illalla, kun lopetan touhuamisen, vähän kylmä.Kääriydyn huopaan, kun katson telkkaria. Ja joka ilta laitan takkaan tulen.
        Eiliset syömiset:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 100gr tomaattia,(20) 100 gr punajuuria, (40) 50gr sipulia (23) 100gr suppilovahveroita (36) voimariinia paistamiseen(72)

        klo 12.30 päiväkahvit, puolikas kotisämpylästä, (40)

        klo 13.00 100gr mansikoita(40)

        klo 16.30 3dl perunapurjokeittoa, (210) 2 siivua kevytleikettä, (26) 100gr tomaattia (20) 100 gr mansikoita(40)

        klo 17.00 jogurtti (114)

        klo 19.30 iltakahvit karjalanpiirakka (180)

        myöhemmin vähän puolukkarahkaa (83)

        koko päivän syömingit 944 kaloria, ja näitä vihanneksia, ja marjojakin lähemmäs kilon, että ei pitäis siinä suhteessa olla valittamista.
        Muuten eilen ensimmäinen ihminen huomasi minun laihtuneen. Sanoi yhtäkkiä, että etkö sinä ole laihtunut ihan hirveästi. Kukaan muu ei ole vielä huomannut, vaikka minä itsekkin jo koitan etsiä ahtaampia puseroita, etteivät ihan lökötä päällä. Kun minun syömisiin ei niin kiinnitetä huomiota, kun olen niitä diabeetikkona aikaisemminkin vähän joutunut katsomaan.
        En ole kertonut urakasta edes noille läheisille,( no mies tietää), ettei rupea niitä ohjeita satamaan. Jospa ne ennen joulua huomais itsekkin, että ompas se mummo ruvennut kuihtumaan. Ja hyvä niin , on kevyempi kantaa hautaan. Täytyy sitten ennen joulua sanoa, että ei sitten minulle enää xl yöpaitoja pukin konttiin, muuten minä olen kuin heinähäkki. No tästä tätä hommaa vaan jatketaan. Hyvää päivän jatkoa kaikille!

        Kaurapuurolla nykyisin päivän aloitan, hyväksi olen sen minäkin huomannut.
        Omenia, tomaattia, marjoja, perunoita, alatoopia ja jotakin soosia,
        syötiin eilen.
        Huomenna Roosassa salaatti ja keitto, sitten mökille saunaa lämmittämään ja muutamapäivä menee talvikuntoon laittaissa.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Samaa rataa..menee..1 kpp mustaa kahvia,1 paahtoleivänsiivu .kevyt lettaa..(rasia ei lopu näimmä koskaan)
        1kevytleike..
        Söin yhden viilin,sekaan banaani ja riisimuroja ja sitten menoksi..
        Kylässä, söin kuiviltaan 5-sentin pätkän juustopatonkia,kun en pelkkää kahvia viittinyt juoda..
        Kotiin tullessani söin puolipurkkia raejuustoa ,teki juustoa mieli..ruisleivän siivun ,minilettaa..
        En muuta syönyt,oikein kuvotti,kun tein pojalle munakasta..
        Tänään yritän panostaa syömiseen..
        Kiitos huolenpidosta.. Olette ihania täällä..
        Mies, kun oli kunnossa,,hän aina kyttäili,syönkö itsekin,kun muita passasin..
        Kyllä miehistä on hyötyä..Semmoista se on elämä,mikään ei ole ikuista..
        Nyt,mukavaa päivää,jatketaan.. t.Irkku

        mukava olet. Aina kiltti kaikille, sinusta kannattaa kaikkien pitää huolta. Kaltaisiasi ei istu läheskään joka oksalla!


    • Oikein pitäis voihkimisella aloittaa tämä aamu, nimittäin kun siivosin
      niin innostuin vaihtamaan huonekalujen paikkoja, ja palkaksi sain selkäni
      kipeäksi,

      No niin, mutta asiaan, Irkku kuittasi eileisen päivän melko pienellä ruualla,
      mutta ei lienee mitään vaarallista kun keho polttaa omia kalorioitaan.
      sitähän se on kun ei polttoainetta tule. Syötkö monivitamiinia eikä
      kalkkitablettikaan ole pahitteeksi. minä syön molempia.

      Marja-Liisalla on hyvät syömingit,mutta kylmyyttä tunnet,
      johtuisko syysilmoista, vai ( oletko jo niin laiha ettei ole kuin luu ja nahka.) :))))
      sanotaan että laihat palelee. :)) Leikkiä, leikkiä.
      Se teki mielesi varmaan hyväksi kun huomattiin, että olet laihtunut,
      et silloin ole tehnyt turhaa työtä.

      JJoutava on palannut terveelliseen kaurapuuroon, minäkin syön sen
      joka aamu, se on terveelistä vatsalle ja vie mainiosti nälkää pois.
      Omenat on tervellisiä popsia välipaloina, ja muutkin hedelmät.
      Hyvin on kyllä sinullakin mennyt, jatkoja vaan.

      Noniin, jatkakaa te tästä nyt!

      • Aamut pimenee, ja Joulu lähenee. Eilen tuolla jossain aloittivat jo Joulusiivousta. Minäkin aion tänään aloittaa vaatehuoneen siivoamisen. Kannan kaikki hengari vaatteet ulos, ja laittelen jo kesähepeneet toiseen komeroon. Yleensä minulla menee siellä kaksikin päivää, Ennenkuin kaikki komerot, hyllyt , ja sukkalaatikot on läpi käyty. Mutta eipä minulla olekkaan siinä asiassa hirsi niskan päällä.
        Sitten siihen laihdutus asiaan. Minä olen alkanut lukea kaikista tuotteista kaloriamäärät. Ja yllätyksiä tulee joka päivä eteen. Eilen isäntä osti itselleen tuoreen ranskanleivän, tykkää syödä sitä jahtimakkaran kanssa kahvin kyytipoikana. Niin ranskanleivässä oli kalorioita 250 sadassa grammassa, ja rasvaisessa jahtimakkarassa 275 kaloria. Melkein samat määrät. Kyllä ne nuo vaaleat leivät on aikamoinen loukku. Ilmankos ne amerikkalaiset on kaikki niin pulskia.No onneksi minä en ole koskaan tykännyt muusta kuin ruisleivästä.
        eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2½ dl perunapurjokeittoa(175) 100gr tomaatteja(20) aamupalajuustoa siivu(36) sienisalaattia desi (57)

        klo 12.00 kyläkahvit, pieni kotipulla (100)

        13.00 taas kahvia kotona, viipale, 25 gr ranskanleipää (63)

        klo 14.00 tomaatteja 100gr (20)

        klo 16.00 hernekeittoa 200 gr (270) lasi rasvatonta piimää (70) päärynä(60)

        klo 19.00 iltakahvit käsityökerhossa, pala kinkkupiirakkaa (200, oma arvio)

        myöhemmin illalla 50 gr broileria(135) 100 gr mansikoita(40)

        Yhteensä 1246 kaloria. Suurin määrä pitkään aikaan. No täytyy tänään supistaa. Ne oli nuo kyläkahvit, pulla, ja kinkkupiirakan pala nosti 300 kaloria. Olisi muuten jäänyt alle tonnin.Tänään pysytään kotona, ja aletaan siivoamaan perusteellisesti.Pistetään pinkat jonoon.
        Mutta tästä homma jatkuu, laskeskellaan edelleen, niin kyllä se siitä!Tsempit kaikille!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Aamut pimenee, ja Joulu lähenee. Eilen tuolla jossain aloittivat jo Joulusiivousta. Minäkin aion tänään aloittaa vaatehuoneen siivoamisen. Kannan kaikki hengari vaatteet ulos, ja laittelen jo kesähepeneet toiseen komeroon. Yleensä minulla menee siellä kaksikin päivää, Ennenkuin kaikki komerot, hyllyt , ja sukkalaatikot on läpi käyty. Mutta eipä minulla olekkaan siinä asiassa hirsi niskan päällä.
        Sitten siihen laihdutus asiaan. Minä olen alkanut lukea kaikista tuotteista kaloriamäärät. Ja yllätyksiä tulee joka päivä eteen. Eilen isäntä osti itselleen tuoreen ranskanleivän, tykkää syödä sitä jahtimakkaran kanssa kahvin kyytipoikana. Niin ranskanleivässä oli kalorioita 250 sadassa grammassa, ja rasvaisessa jahtimakkarassa 275 kaloria. Melkein samat määrät. Kyllä ne nuo vaaleat leivät on aikamoinen loukku. Ilmankos ne amerikkalaiset on kaikki niin pulskia.No onneksi minä en ole koskaan tykännyt muusta kuin ruisleivästä.
        eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2½ dl perunapurjokeittoa(175) 100gr tomaatteja(20) aamupalajuustoa siivu(36) sienisalaattia desi (57)

        klo 12.00 kyläkahvit, pieni kotipulla (100)

        13.00 taas kahvia kotona, viipale, 25 gr ranskanleipää (63)

        klo 14.00 tomaatteja 100gr (20)

        klo 16.00 hernekeittoa 200 gr (270) lasi rasvatonta piimää (70) päärynä(60)

        klo 19.00 iltakahvit käsityökerhossa, pala kinkkupiirakkaa (200, oma arvio)

        myöhemmin illalla 50 gr broileria(135) 100 gr mansikoita(40)

        Yhteensä 1246 kaloria. Suurin määrä pitkään aikaan. No täytyy tänään supistaa. Ne oli nuo kyläkahvit, pulla, ja kinkkupiirakan pala nosti 300 kaloria. Olisi muuten jäänyt alle tonnin.Tänään pysytään kotona, ja aletaan siivoamaan perusteellisesti.Pistetään pinkat jonoon.
        Mutta tästä homma jatkuu, laskeskellaan edelleen, niin kyllä se siitä!Tsempit kaikille!

        Eiliset syömiset..klo 6.00
        Alku samaa : kpp murukahvia,kun se keitin hajosi,1 grahamleivänsiivu..eipä ihan vaaleaa ,ole tullut syötyä moniin vuosiin..kevytlettaa ja yksi siivu, sitä kevytleikettä..
        Aamupäivällä,ykkösviili..
        Päivemmällä, rakentelin itselleni kauniin lautasen:Aurinko-pakastevihanneksia,1½ dl,tomaatti,raejuustoa,paneroitu broilerpihvi. Maistui..vettä..
        Illemmall söin sen lopun raejuuston ja pilkoin tomaatin sekaan ja ruisleivänsiivun minilettaa,teetä..
        Suunnilleen noista tuli 850kcal..mutta täynnä olin...Raejuusto on hyvää rasvaa 2g ja kaloreita 90.
        Mitähän tänään keksisi,että näyttäis edes ruokahalua herättävältä.. On puolipussia niitä pakastevihanneksia,joten ne keitän ja sitten jotain muuta.. Mukavaa päivää! t.Irkku


      • pilvi*
        irkku-37 kirjoitti:

        Eiliset syömiset..klo 6.00
        Alku samaa : kpp murukahvia,kun se keitin hajosi,1 grahamleivänsiivu..eipä ihan vaaleaa ,ole tullut syötyä moniin vuosiin..kevytlettaa ja yksi siivu, sitä kevytleikettä..
        Aamupäivällä,ykkösviili..
        Päivemmällä, rakentelin itselleni kauniin lautasen:Aurinko-pakastevihanneksia,1½ dl,tomaatti,raejuustoa,paneroitu broilerpihvi. Maistui..vettä..
        Illemmall söin sen lopun raejuuston ja pilkoin tomaatin sekaan ja ruisleivänsiivun minilettaa,teetä..
        Suunnilleen noista tuli 850kcal..mutta täynnä olin...Raejuusto on hyvää rasvaa 2g ja kaloreita 90.
        Mitähän tänään keksisi,että näyttäis edes ruokahalua herättävältä.. On puolipussia niitä pakastevihanneksia,joten ne keitän ja sitten jotain muuta.. Mukavaa päivää! t.Irkku

        Hei Irkku. Joskus kun myös jaan tuon pakastevihannespussin kahteen osaan, teen talonpojan munakkaan.

        Siihen paistan sipulia, makkarapaloja, vihannekset ja pari kananmunaa, tilkka vettä, tai maitoa suolaa valkopippuria. Tanskalaiset paistavat vielä perunaakin :D On ruokaisaa.

        Kermaa jos löpäyttää tulee aivan täyteläinen.


      • pilvi* kirjoitti:

        Hei Irkku. Joskus kun myös jaan tuon pakastevihannespussin kahteen osaan, teen talonpojan munakkaan.

        Siihen paistan sipulia, makkarapaloja, vihannekset ja pari kananmunaa, tilkka vettä, tai maitoa suolaa valkopippuria. Tanskalaiset paistavat vielä perunaakin :D On ruokaisaa.

        Kermaa jos löpäyttää tulee aivan täyteläinen.

        kuullosti, mutta elä edes ääneen sano mitään kerman löpäyttämisestä, satun minäkin täällä kuulemaan. Kun juuri keitin itselleni keiton neljästä tomatista, ja yhdestä sipulista, laitoin yhden kasvisliemikuution, soseutin ja suurustin valmiilla suurusteella. Koko keitto 100 kalorin kieppeillä, ja jäi vielä toiseksi kerraksi. Nuukana on nyt oltava!


    • No nyt ollaan taas loppuviikossa, viikot menee kuin siivillä vaan,
      minä olen kävellen olut lenkillä, ja tuntuu ihan mukavalta, olen tehnyt
      tuollaisia tunnin puolentoista lenkkejä.

      Minä kun olen yksikseni pitänyt painon pudotusta niin, olen aina
      koettanut pitää ruokailuni suurin piirtein samansuuruisena,
      siksi vähän mietin kun teillä heittelee se ruokamäärä,
      en tiedä onko sillä vaikutusta todellisuudessa mutta, voi ollakki.

      No niin pirtsakkaa aamua kaikille ja tulkaahan juttusille.

      • Kyllähän se mulla ainakin väkisin vähän heittelee.Eihän se tartte muuta kun ottaa yhden rinkeiln kahvikuppinsa kanssa, niin se on jo 121 kaloria. Olen kuitenkin yrittänyt syödä päivässä kaksi oikeaa ateriaa, kun ajattelen, että muutos on liian suuri jos vain otan jotain pientä murkinaa. Ja kuitenkin pitäisi saada tuo verensokerikin pysymään jotenkin tasaisena. Ja olen myös huomannut senkin, että kun syön normaalit ateriat säännöllisesti, niin mitään hirveitä nälkä kohtauksia ei tule. Kun ei tässä viitsi ruveta kiusaamaan niin läheistä ihmistä kuin itseään.

        syömiset:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.002 dl tomaattikeittoa (60) 50gr paistettua ahventa (110) yksi pala näkkäriä(45) desi sienisalaattia(57)

        klo 12.30. päiväkahvit, kilorinkeli (121)

        klo 16.30 300 gr kaalilaatikkoa (260) näkkileipä(45) rasvaa leivälle (72 lasi rasvatonta piimää (70)

        klo 19.30 vähän broileria (135) päärynä(60)

        myöhemmin mansikkaviilis (160) ihmeen paljon siinäkin.

        yhteensä 1195.

        Ja tästä tätä vaan jatketaan, alkaa olla jo senverran rutiinia, että on jo itsestään selvää, että punnitsee,ja mittaa kaikki, muuten helposti lipsuu. Sen niin nopeasti ottaa sen kauhallisen keittoa enemmän, ja palan leipää, kyllä se koko ajan on mielessä pidettävä, että kontrolli pysyy päällä. Siksi pistän vihkoon heti kaikki suupalat, ei sitä muuten enää illalla muista, mitä on siepannut. Ja sitten voi jo illalla katsoa onko varaa mihinkään iltasyömiseen.
        Huomenna on sitten punnituspäivä, tiedän jo, että kyllä vähän on kuitenkin pudonnut.Hyvää päivän jatkoa kaikille!


    • AAApuuuva!!!!

      no niin Matamimmi on täälä Sekuna --nätti nainen ei ainakaan ulkonäköpaineita . Otappa tämä sinun vanha nimmaris käyttöön . Ja unoshda vanhat . Joku on turmellut sen Matamimmin -
      Onnea tulevaisuudelle
      Tarkista jos ette usko -- 23.9-2009 klo 16:44

      • An Lis

        Kiitos, olin nuorena hyvinkin sievä. Muistelin Seku nikkiä käyttäneeni vain facebookissa.
        Puskasta vaikka AAApuuuva-nikki saa suosioni kun kehuu minua:)


      • An Lis
        An Lis kirjoitti:

        Kiitos, olin nuorena hyvinkin sievä. Muistelin Seku nikkiä käyttäneeni vain facebookissa.
        Puskasta vaikka AAApuuuva-nikki saa suosioni kun kehuu minua:)

        Eipäs, sanon nyt itselleni!
        Facebookissa ei ole nikkejä ollenkaan, ainoastaan jokaisen oma nimi.
        Koko laihdutusketjua en muista ollenkaan.
        Valokuva on hyvä(ei liian tarkka:)
        Siinä pihapöydän ääressä kahvia juomme, ja on kesä, niinkuin nytkin.
        Sopiiko kysyä häneltä joka nostaa noita vanhoja ketjuja esiin, että mikä tarkoitus sillä on. Varmaan muistin virkistämiseksi, sillä en todella muista koko ketjusta mitään.


    • jelp !!!

      Kyllä muistat -- olisko sitten oire muistisairaudesta . Toivottavasti ei . ,
      Ihminen ei voi muuttaa omaa persoonaansa samassa tahdissa kun näi tä nimimerkkiä onneksi . Kyllä sinä olet se sama nätti nainen joka siinä jalka kipeenä ulkona istuskelee . -- ihme jos et muista näitä Alli --terveys tai laihdutus juttujakaan . sillon on jo vakavasta asiasta kysymys .

      • puska jussi

        @jelp !!!

        Ollaan me vain reilusti "puskassa", koska nuo "musta nikkiset" ovat kuin jänis, joka pisti päänsä pensaaseen ja luuli olevansa piilossa! Vaan olihan siellä näitä jäniksiä lisääkin ja kaikkien nimi oli j ä n i s???

        Hitsinvitsi, jos se puska syttyisikin tuleen?

        Seku voisi kertoa, auttoiko Alli? Entäs ne silikooni kuppauskupit?


    • ihalilija,,

      Olipa hehkeä se edellinenkin nikki kuvassa, katariina. Täällä on kyllä nuoruuskuvia esitetty, mutta harvalla on noin sievä ulkonäkö seitsenkymppisenä. Tosi naisellinen ja hyvin säilynyt.

    • .....

      Nuori ja kaunis nainenhan Seku onkin.!

      • An Lis

        Kiitos, kiitos ulkonäöstäni tykkäävät.
        Minulle lienee enenevä muistisairaus, sillä vain sivullisten mieleen palauttamlla muitsan Sekun. Itse asiassa ei persoona taida olla muutoin muuttunut kuin muistin osalta.
        Nyt en muuta tätä An Lisiä, vaikka palstalle ilmestyisi 100 samaa nikkiä.
        Oikeastaan mitään kirjoituspakkoahan ei ole, joten voisi vähentääkin osallistumista.


    • Anonyymi

      Olisko uusi laihdutusketju tarpeen ? Onko palstalla vain hoikkia kaunottaria ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      161
      2317
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      125
      1774
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1657
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      99
      1505
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1342
    6. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      226
      1331
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      58
      1293
    8. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      212
      1247
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1141
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      252
      986
    Aihe