Onko laillista jos teen alkuperäisestä pelistä kopion ja vukraan sen eli jos teen vaikka about 10 kopiota yhestä pelistä ja vuokraaan niitä???
Vastaukset 10
kun oikein mietit........No ei tietenkään ole laillista.
- mie taas
Toki on. Samanlaista kuin kopioitujen setelienkin käyttö. Siitä vaan
- Meisselisetä
tai vuokraaata saa, mutta ei vuokrata.
- sdfsdf
riippuu ihan pelistä
- ai mä vai?
ihan oikea vastaus, tottakai voi vuokrata avoimen koodin pelejä, vaikka wesnothia tms. muuta einiinkökköämitävoijopapelata -peliä
- fernet brankkari
suunnattomasti että taidoillasi pystyisit kopioimaan kopiosuojatun pelin niin, että se toimisi :X
- tietämätön???
äläs nyt aliarvioi tossa vieressäni on 1m korkee cd-hylly kopioituja pelejä ja ainakin puolet kopiosuojattuja
eli ymmärsinkö oikein että ei kopiosuojattuja pelejä voi kopioida ja samantien vuokrata
ja kopiosuojattuja pelejä voi kopioida mutta ei vuokrata - ai mä vai?
tietämätön??? kirjoitti:
äläs nyt aliarvioi tossa vieressäni on 1m korkee cd-hylly kopioituja pelejä ja ainakin puolet kopiosuojattuja
eli ymmärsinkö oikein että ei kopiosuojattuja pelejä voi kopioida ja samantien vuokrata
ja kopiosuojattuja pelejä voi kopioida mutta ei vuokratamenee suunnilleen näin, että voit tehdä itsellesi ja lähipiirillesi kopion vahvaa kopiosuojausta murtamatta. Kopiosta ei saa enää tehdä kopiota. Siis sillä onko peli suojattu vai ei, ei ole vuokraamisen kanssa mitään tekemistä vaan pelin lisensointi on määräävä tekijä.
- mjoo...
Ei kaupallista peliä saa alkaa vuokraamaan. Laki ei sitä periaatteessa kiellä, mutta lisenssi taitaa kieltää. Jos haluat pelin jota saat laillisesti vuokrata, pitää ottaa yhteyttä pelin kehittäjään/levittäjään tms. Hinta tuollaisella pelillä on toki selvästi kovempi mitä yksittäiskuluttajalle myytävällä. Ja kopiointi on toki myös kiellettyä lisensissä. :)
Omaan käyttöön saa omaa kopioia, mutta eipä juuri kovin paljon enempää.- tietämätön???
okei no eipä siin sitten muuta. Kiitti loppu puolen vastauksista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri541442- 90963
Koska tulet minulle näkyväksi
Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi44767Nainen, olet ihanin maan päällä
Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa40740Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven
Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviilipoliisiauton oven Mies kuvasi keskiviikkoiltana bus279710- 49579
Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?
Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,211573" Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?
Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied63541Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista
Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l110527- 43509