Pelin kopion vuokraaminen

tietämätön???

Onko laillista jos teen alkuperäisestä pelistä kopion ja vukraan sen eli jos teen vaikka about 10 kopiota yhestä pelistä ja vuokraaan niitä???

10

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun oikein mietit........No ei tietenkään ole laillista.

    • mie taas

      Toki on. Samanlaista kuin kopioitujen setelienkin käyttö. Siitä vaan

    • Meisselisetä

      tai vuokraaata saa, mutta ei vuokrata.

    • sdfsdf

      riippuu ihan pelistä

      • ai mä vai?

        ihan oikea vastaus, tottakai voi vuokrata avoimen koodin pelejä, vaikka wesnothia tms. muuta einiinkökköämitävoijopapelata -peliä


    • fernet brankkari

      suunnattomasti että taidoillasi pystyisit kopioimaan kopiosuojatun pelin niin, että se toimisi :X

      • tietämätön???

        äläs nyt aliarvioi tossa vieressäni on 1m korkee cd-hylly kopioituja pelejä ja ainakin puolet kopiosuojattuja

        eli ymmärsinkö oikein että ei kopiosuojattuja pelejä voi kopioida ja samantien vuokrata
        ja kopiosuojattuja pelejä voi kopioida mutta ei vuokrata


      • ai mä vai?
        tietämätön??? kirjoitti:

        äläs nyt aliarvioi tossa vieressäni on 1m korkee cd-hylly kopioituja pelejä ja ainakin puolet kopiosuojattuja

        eli ymmärsinkö oikein että ei kopiosuojattuja pelejä voi kopioida ja samantien vuokrata
        ja kopiosuojattuja pelejä voi kopioida mutta ei vuokrata

        menee suunnilleen näin, että voit tehdä itsellesi ja lähipiirillesi kopion vahvaa kopiosuojausta murtamatta. Kopiosta ei saa enää tehdä kopiota. Siis sillä onko peli suojattu vai ei, ei ole vuokraamisen kanssa mitään tekemistä vaan pelin lisensointi on määräävä tekijä.


    • mjoo...

      Ei kaupallista peliä saa alkaa vuokraamaan. Laki ei sitä periaatteessa kiellä, mutta lisenssi taitaa kieltää. Jos haluat pelin jota saat laillisesti vuokrata, pitää ottaa yhteyttä pelin kehittäjään/levittäjään tms. Hinta tuollaisella pelillä on toki selvästi kovempi mitä yksittäiskuluttajalle myytävällä. Ja kopiointi on toki myös kiellettyä lisensissä. :)

      Omaan käyttöön saa omaa kopioia, mutta eipä juuri kovin paljon enempää.

      • tietämätön???

        okei no eipä siin sitten muuta. Kiitti loppu puolen vastauksista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe