Viestiketju kaikille, jotka toivovat vauvaa vuodelle 2010. Vaihdetaan kuulumisia, kerrotaan mahdollisista plussauksista ja tutustutaan toisiimme. Kerro myös onko kyse ensimmäisestä lapsesta, pikkukakkosesta vai monennestako?
vauvakuume
28
744
Vastaukset
- :)
Täälä olisi vauva haaveita ensi vuodelle :) ja ensimmäisestä siis haaveillaan :) mitäs sulla?
- juj
haaveilen kolmannetta lasta
- kh87
Heissan! Kesällä juhlittiin häitä ja nyt olis käsillä se hetki kun voitais alkaa vauvaa yrittämään. Ensimmäinen olisi siis kyseessä ja toivottaisiin sen meille saapuvan 2010. Saa nähdä kuinka käy.. Hurjasti on uusia ajatuksia mielessä ja jotenki sitä jännittää ja miettii kaikenlaista..
- nasse-198
täällä kans toinen haaveena. ensimmäinen yritys tässä kierrossa, toivottavasti on tärpännyt... eka on 2 v 3 kk,ja sillon tärppäs vahingossa heti( yhdestä kerrasta). kuinka nopeasti muilla tärpännyt?
t.äiti 23 v
- hennaliina
yritys on kova, mutta ketään ei näy eikä kuulu. ykkönen on kohta 6kk ja oma kroppa tinttailee vielä sen jäljiltä.
- koikoiodjkdko
Täällä yritellään ykköstä. :)
- nennes
koikoiodjkdko kirjoitti:
Täällä yritellään ykköstä. :)
Täälä myös yritellään ensimmäistä :) Missäs päin kukin asustelee? itse olen pirkanmaalta.
- 3?2010
Kovin täälläkin kolmosta toivotaan, jätin ehkäisyn vuosi sitten keväällä pois, tulin heti raskaaksi ja meni kesken 14rv. siitä saakka kuukautiset olleet epäsäännölliset. Lääkärissä käyty kokeita otettu jne, mutta kaikki ok. Nyt on taas myöhässä ja toiveet korkealla, mutta testiä en aio tehdä vielä, oireita on, mutta ennenkin niitä olen kuvitellut. Minkä ikäiset sun aiemmat ovat? Minun 4 ja 5v.
Ensimmäisen lapsen yritys on alkanut toukokuussa, vielä ilman tulosta.. Toiveissa olisi kuitenkin vauva vuodelle 2010 =). Mulla kierrot alkaneet pidentyä ja 2 edellisessä kierrossa tiputteluvuotoa on ollut pari päivää, ennen kuin kuukautiset on päässeet vauhtiin. Tämä tekee tilanteesta vähän ikävän, kun ei tarkkaan osaa laskea kierron vaiheita.. Tässä kuussa "yritys" on muutenkin ollut hiljaisempaa, taisin vähän stressata viime kierrossa, tai lähinnä kierron lopussa.
Olen 24- vuotias ja mieheni on 26. Olemme olleet yhdessä 8 vuotta, josta 3 vuotta naimisissa. Vauvakuume on ollut jo monta vuotta, välillä se tulee tosi kovana, välillä on vaan taka-alalla. Nyt on sitten päästy tositoimiin pitkän odotuksen jälkeen.
Nyt on meneillään kp 23/29-34. Ovulaatiota en ole bongannut, ja muutenkin odotan seuraavaa kiertoa ja parempaa onnea, vaikka onhan teitysti aina mahdollisuus raskaudesta olemassa..
Kertokaa toki muutkin enemmän tilanteistanne ja lisää kuumeisia joukkoon!- *milia
Ei ihan juhannusvauvaa saada, äskettäin päätettiin et jätetään ehkäisy pois. Kovasti junioria toivotaan täälläkin :) Tsemppiä kaikille kuumeilijoille :)
- kokonainen nainen
Ensimmäistä tässä odotellaan. Nyt kiertopäivä 12 tai 13 ja eilen viimeksi peuhailtu eikä varmaan keretä enään ennen puoltaväliä heilutella lakanoita. Mutta jospa se silti tärppäis ;)
- koikoiodjkdko
Täällä nyt odotellaan alkaako menkat (taas) vai ei. Toivotaan että tärppäis. :) alkamis päivä on 4 päivä enskuuta, mutta tällä kertaa en tee sitä että teen testin ennen kuin menkkojen olisi edes pitänyt alkaa! Olen pikkuhiljaa oppinut hillitsemään itseäni. :)
Minä olen 22 v. ja mieheni 23 v. nuoria ollaan vielä mutta elämä hyvässä mallissa. :) - odottavainen..
koikoiodjkdko kirjoitti:
Täällä nyt odotellaan alkaako menkat (taas) vai ei. Toivotaan että tärppäis. :) alkamis päivä on 4 päivä enskuuta, mutta tällä kertaa en tee sitä että teen testin ennen kuin menkkojen olisi edes pitänyt alkaa! Olen pikkuhiljaa oppinut hillitsemään itseäni. :)
Minä olen 22 v. ja mieheni 23 v. nuoria ollaan vielä mutta elämä hyvässä mallissa. :)Täälä yritetty reilun vuoden verran ensimmäistä aika tehoilla. Joka kuukausi törmätty kovaan pettymykseen.
Itse olen 22-vuotias ja mieheni 27-vuotias.
Ny kiertopäivä 9/28-30
Monta kiertoa menty peittoja heiluttaen joka tai jokatoinen päivä. Tuloksetta.
Nyt olemme kunnalliseen jonossa lääkärille.
Vuosi sitten ajatteli kaikesta hyvin erilailla. Luuli että tämä olisi helmpompaa.
Joka kk joku tuttubtulee raskaaksi lyhyenkin yrittämisen jälkeen. Ja tottakai olen niiden puolesta onnellinen ja se ei ole millään tavalla meiltä pois, mutta väkisinkin miettii että miksi juuri me emme sitä saisi. Kumpa mikään ei olisi vialla. Stressiä yritän välttää, mutta välillä odotus niin kova että vaike huijata itseäni..
Toivon meille ja kaikille teille täst' kierrosta parempaa onnea!! - koikoiodjkdko
odottavainen.. kirjoitti:
Täälä yritetty reilun vuoden verran ensimmäistä aika tehoilla. Joka kuukausi törmätty kovaan pettymykseen.
Itse olen 22-vuotias ja mieheni 27-vuotias.
Ny kiertopäivä 9/28-30
Monta kiertoa menty peittoja heiluttaen joka tai jokatoinen päivä. Tuloksetta.
Nyt olemme kunnalliseen jonossa lääkärille.
Vuosi sitten ajatteli kaikesta hyvin erilailla. Luuli että tämä olisi helmpompaa.
Joka kk joku tuttubtulee raskaaksi lyhyenkin yrittämisen jälkeen. Ja tottakai olen niiden puolesta onnellinen ja se ei ole millään tavalla meiltä pois, mutta väkisinkin miettii että miksi juuri me emme sitä saisi. Kumpa mikään ei olisi vialla. Stressiä yritän välttää, mutta välillä odotus niin kova että vaike huijata itseäni..
Toivon meille ja kaikille teille täst' kierrosta parempaa onnea!!Minulla on kans muutamia kavereita jotka ovat tulleet raskaaksi heti jätettyään pillerit pois. Tuleehan siinä pieni kateuden tunne, mutta kyllä se ilo toisen puolesta sen voittaa. Ensiviikolla teen nyt testin jos ei menkat ole vkonlopun aikana alkaneet (toivottavasti ei). Ja sitä stressiä on vaikea välttää. Täytyy vain keksiä jotain muuta tekemistä. Suosittelen kutomista tai jopa värityskirjojen värittämistä! Hauskaa puuhaa. x) Itse valmistelen häitämme ensikesää varten, kirjoittelen vieraskirjaa ja etsin pukuja netistä. Se on sellaita iloista puuhaa, eikä todellakaan stressaavaa ainakaan vielä tässä vaiheessa.
Onnea kaikille kuumeilijoille ja toivon kovasti pian näkeväni täällä jonkun iloitsijan joka huutaa PLUSSA TULI!! :) Se antaa toivoa minulle ja varmasti muillekkin. :)
- kuumeilija87
Vihdoin usean kuukauden keskustelujen jälkeen mieheni suostui jättämään ehkäisyn. Sovittiin että ei ruveta yrittämällä yrittämään lasta, tulee jos on tullakseen. Mutta kyllä aika tarkkaan olen laskenut ovulaatiopäivät jne :D Toivotaan, että saisin sen oman käärön pian
- Tilppunen
Täällä kesän verran ilman ehkäisyä peuhailtu ja vasta tämä kierto kunnolla yritetty. Ensimmäistä toivotaan. Mulla todettiin monirakkulaiset munasarjat pari viikkoa sitten, mutta tikuttelin oviksen kuitenkin viikko sitten. Ovis plussasi pe-su, seksiä harrastettiin ma ja su. Eli ma ennen ovista.. mahiksia lienee, mutta jotenkin en jaksa uskoa. Lääkäri sanoi, että mun munasarjoilla tullaan raskaaksi, mutta ei luultavasti yhtä helposti. Tai siis, että yritykseen menee helposti vuosikin ilman hormoneja. Kävin yksityisellä, joka on sen verran kallista, että jatkan siellä vasta muutaman kunnon yrityskuukauden jälkeen.
Olen 24, avomieheni 27. Opiskelijoita ollaan vielä, mies kyllä valmistuu ihan pian. Vauvakuume mulla on ollut aina, onnekseni sain miehen, joka myös lasta toivoo. Yhdessä olemme asuneet kaksi ja puoli vuotta, seurusteltukin suunnilleen saman aikaa.
Toivon omaa pientä kääröä niin paljon, että oikein sisuksia vääntää. Äitiys on mun haaveista kaikkein suurin.
Ihanaa saada täältä vertaistukea!! Toivotan kaikille älysti tsemppiä! - Veela****
Tilppunen kirjoitti:
Täällä kesän verran ilman ehkäisyä peuhailtu ja vasta tämä kierto kunnolla yritetty. Ensimmäistä toivotaan. Mulla todettiin monirakkulaiset munasarjat pari viikkoa sitten, mutta tikuttelin oviksen kuitenkin viikko sitten. Ovis plussasi pe-su, seksiä harrastettiin ma ja su. Eli ma ennen ovista.. mahiksia lienee, mutta jotenkin en jaksa uskoa. Lääkäri sanoi, että mun munasarjoilla tullaan raskaaksi, mutta ei luultavasti yhtä helposti. Tai siis, että yritykseen menee helposti vuosikin ilman hormoneja. Kävin yksityisellä, joka on sen verran kallista, että jatkan siellä vasta muutaman kunnon yrityskuukauden jälkeen.
Olen 24, avomieheni 27. Opiskelijoita ollaan vielä, mies kyllä valmistuu ihan pian. Vauvakuume mulla on ollut aina, onnekseni sain miehen, joka myös lasta toivoo. Yhdessä olemme asuneet kaksi ja puoli vuotta, seurusteltukin suunnilleen saman aikaa.
Toivon omaa pientä kääröä niin paljon, että oikein sisuksia vääntää. Äitiys on mun haaveista kaikkein suurin.
Ihanaa saada täältä vertaistukea!! Toivotan kaikille älysti tsemppiä!Lasta täälläkin toivotaan. Yritys juuri aloitettu. Olen 31-vuotias. Häät olivat kesällä, nyt sitten olis tervetullut pieni käärö elämäämme, ensimmäinen lapsi.
- kokonainen nainen
Veela**** kirjoitti:
Lasta täälläkin toivotaan. Yritys juuri aloitettu. Olen 31-vuotias. Häät olivat kesällä, nyt sitten olis tervetullut pieni käärö elämäämme, ensimmäinen lapsi.
Tässä ois nyt maanantaihin asti menkkojen odottelua, kunnes teen testi. Itseäni tosin myös houkuttaisi se apteekin testi, jonka pitäs paljastaa raskaus jo 4 päivää ennen menkkoja, jospa sen käviski ostamassa viikonloppuna.
Jännää ihan kamalasti..
Onnea kaikille! - koikoiodjkdko
kokonainen nainen kirjoitti:
Tässä ois nyt maanantaihin asti menkkojen odottelua, kunnes teen testi. Itseäni tosin myös houkuttaisi se apteekin testi, jonka pitäs paljastaa raskaus jo 4 päivää ennen menkkoja, jospa sen käviski ostamassa viikonloppuna.
Jännää ihan kamalasti..
Onnea kaikille!Kävin ostamassa testi ja huomenaamulla sen nyt teen. Menkat myöhässä viikon. yllättävää että jaksoin odottaa näinkin kauan!! :) Olen kuitenkin realistinen jo tämän asian suhteen ja pidän jalat maassa toivomatta liikoja huomiselta testiltä. :D Mutta jos plussaa näyttää niin pää sinkoutuu pilviin 400km/h! :DD
- Tilppunen
koikoiodjkdko kirjoitti:
Kävin ostamassa testi ja huomenaamulla sen nyt teen. Menkat myöhässä viikon. yllättävää että jaksoin odottaa näinkin kauan!! :) Olen kuitenkin realistinen jo tämän asian suhteen ja pidän jalat maassa toivomatta liikoja huomiselta testiltä. :D Mutta jos plussaa näyttää niin pää sinkoutuu pilviin 400km/h! :DD
Mikä testi neljä päivää ennen menkkojen alkua kertoo tuloksia? :P
kokonainen nainen kirjoitti:
Jännää ihan kamalasti..
Onnea kaikille!Eli pikkuhiljaa rupeaa olemaan se aika, kun kuukautisten pitäisi alkaa, siis jos alkavat ;). Mietin tässä vaan sellaista, että milloin testaisin.. Eli keskiviikko olisi ollut kierron viimeinen päivä lyhimmän kiertoni mukaan, mutta lauantai pisimmän kiertoni mukaan. Lauantaina olisi menoa, jolloin olisi kiva nauttia lasillinen tai kaksi viiniä hyvän ruuan ja seuran kera. (Mitään kännejä ei kuulu kuvioon kuitenkaan)
Mutta viitsiikö testata, jos kuukautiset eivät ole myöhässä? Ei ole mitään erityisiä raskausoireita, tai siis ei mitään mitä ei olisi joskus ollut, muttei myöskään ole suuria kuukautisoiretiakaan. Tosin mulla ei muutenkaan mitään älyttömiä ennakkovaroituksia ole.. Ostin kyllä sen mainitun apteekin testin, jos siihen uskaltais luottaa ja testata jo huomenna lauantaina?
Toinen vaihtoehto olis tietenkin testata vasta alkuviikosta, jos vieläkään ei ole alkanut... ja olla erossa alkoholista. Tämäkin on hyvä vaihtoehto, mutta kammoan ajatusta, että juomattomuuteni huomataan ja sitten aletaan kyselemään jä puhumaan ym..
No, tuskin ketään voi minua auttaa tässä asiassa, varsinkaan näin lyhyellä varoitusajalla perjantai-iltana. Mutta tälläistä tällä kertaa. koitetaan kestää!Lilium_candidum kirjoitti:
Eli pikkuhiljaa rupeaa olemaan se aika, kun kuukautisten pitäisi alkaa, siis jos alkavat ;). Mietin tässä vaan sellaista, että milloin testaisin.. Eli keskiviikko olisi ollut kierron viimeinen päivä lyhimmän kiertoni mukaan, mutta lauantai pisimmän kiertoni mukaan. Lauantaina olisi menoa, jolloin olisi kiva nauttia lasillinen tai kaksi viiniä hyvän ruuan ja seuran kera. (Mitään kännejä ei kuulu kuvioon kuitenkaan)
Mutta viitsiikö testata, jos kuukautiset eivät ole myöhässä? Ei ole mitään erityisiä raskausoireita, tai siis ei mitään mitä ei olisi joskus ollut, muttei myöskään ole suuria kuukautisoiretiakaan. Tosin mulla ei muutenkaan mitään älyttömiä ennakkovaroituksia ole.. Ostin kyllä sen mainitun apteekin testin, jos siihen uskaltais luottaa ja testata jo huomenna lauantaina?
Toinen vaihtoehto olis tietenkin testata vasta alkuviikosta, jos vieläkään ei ole alkanut... ja olla erossa alkoholista. Tämäkin on hyvä vaihtoehto, mutta kammoan ajatusta, että juomattomuuteni huomataan ja sitten aletaan kyselemään jä puhumaan ym..
No, tuskin ketään voi minua auttaa tässä asiassa, varsinkaan näin lyhyellä varoitusajalla perjantai-iltana. Mutta tälläistä tällä kertaa. koitetaan kestää!Tein tänään vasta testin, kun kuukautiset ovat myöhässä oikeasti JA PLUSSASIN! aivan selkeä plussa apteekin testissä. Nyt olen kuin puulla päähän lyöty. Typerä hymy nousi kasvoilleni kun katsoin testiä. Aika uskomaton tunne.. Lähes samantien kuitenkin aloin ajattelemaan kaikkea, mitä vielä on edessä, ennen kuin voin avoimesti iloita. Jos kaikki menee hyvin, on tulevilla isovanhemmilla mieluinen joululahja =).
Kyllä ihan suoraan voi sanoa, että olen vähän kuitenkin pessimisti ja mietin esim. tuulimunan mahdollisuutta ja olen varautunut keskenmenoonkin, tai siis tiedostan, että sekin on vielä mahdollinen. Ja ehkä vasta ensi viikolla soittelen neuvolaan..
Mieskin oli iloinen kuullessaan uutisen, mutta hän tarvii ehkä vielä enemmän sulatteluaikaa kuin minä. Se sanoi mua jo mammaksi =). Loppujen lopuksi plussa tuli aika äkkiä, kun huhti- toukokuussa yritys aloitettiin. Hyvä niin =) Hämmästyttää varsinkin, kun tuntui, ettei edes ovulaatiomerkkejä löytynyt, tosin kun nyt miettii, niin silloin yhteen aikaan oli hyvä lima ja kovat halut.
Mitään sen suurempia raskausoireitakaan ei ole ollut, paitsi kuvotusta. Sitä on ollut pari päivää, ihan koko päiväisesti, mutta vaihtelevasti. Kuitenkin ennen testiä ajattelin, että mulla sitä kuvotusta nyt on aina välillä muutenkin, mutta jos tämän jälkeen nyt uskoisi sen johtuvan raskaudesta.
Päästän teidät nyt tästä "hehkutuksen" piinasta, oli vain pakko jonnekin purkaa. Mieskin kun on töissä. Toivon kaikkien pian saavan sen kaivatun plussan! Toivotaan onnea kaikille!- *jassu*
Lilium_candidum kirjoitti:
Tein tänään vasta testin, kun kuukautiset ovat myöhässä oikeasti JA PLUSSASIN! aivan selkeä plussa apteekin testissä. Nyt olen kuin puulla päähän lyöty. Typerä hymy nousi kasvoilleni kun katsoin testiä. Aika uskomaton tunne.. Lähes samantien kuitenkin aloin ajattelemaan kaikkea, mitä vielä on edessä, ennen kuin voin avoimesti iloita. Jos kaikki menee hyvin, on tulevilla isovanhemmilla mieluinen joululahja =).
Kyllä ihan suoraan voi sanoa, että olen vähän kuitenkin pessimisti ja mietin esim. tuulimunan mahdollisuutta ja olen varautunut keskenmenoonkin, tai siis tiedostan, että sekin on vielä mahdollinen. Ja ehkä vasta ensi viikolla soittelen neuvolaan..
Mieskin oli iloinen kuullessaan uutisen, mutta hän tarvii ehkä vielä enemmän sulatteluaikaa kuin minä. Se sanoi mua jo mammaksi =). Loppujen lopuksi plussa tuli aika äkkiä, kun huhti- toukokuussa yritys aloitettiin. Hyvä niin =) Hämmästyttää varsinkin, kun tuntui, ettei edes ovulaatiomerkkejä löytynyt, tosin kun nyt miettii, niin silloin yhteen aikaan oli hyvä lima ja kovat halut.
Mitään sen suurempia raskausoireitakaan ei ole ollut, paitsi kuvotusta. Sitä on ollut pari päivää, ihan koko päiväisesti, mutta vaihtelevasti. Kuitenkin ennen testiä ajattelin, että mulla sitä kuvotusta nyt on aina välillä muutenkin, mutta jos tämän jälkeen nyt uskoisi sen johtuvan raskaudesta.
Päästän teidät nyt tästä "hehkutuksen" piinasta, oli vain pakko jonnekin purkaa. Mieskin kun on töissä. Toivon kaikkien pian saavan sen kaivatun plussan! Toivotaan onnea kaikille!Éi voi muuta sanoa kuin onnitella! Varmasti mahtava tunne sulla nyt :) Ihanaa kuulla plussauutisia, jospa niitä meillekin vielä tulis :)
- koikoiodjkdko
Lilium_candidum kirjoitti:
Tein tänään vasta testin, kun kuukautiset ovat myöhässä oikeasti JA PLUSSASIN! aivan selkeä plussa apteekin testissä. Nyt olen kuin puulla päähän lyöty. Typerä hymy nousi kasvoilleni kun katsoin testiä. Aika uskomaton tunne.. Lähes samantien kuitenkin aloin ajattelemaan kaikkea, mitä vielä on edessä, ennen kuin voin avoimesti iloita. Jos kaikki menee hyvin, on tulevilla isovanhemmilla mieluinen joululahja =).
Päästän teidät nyt tästä "hehkutuksen" piinasta, oli vain pakko jonnekin purkaa. Mieskin kun on töissä. Toivon kaikkien pian saavan sen kaivatun plussan! Toivotaan onnea kaikille!Ihana kuulla! :) ja onnea tuleville vanhemmille. :)
Mulla vieläkin menkat myöhässä ja nännit ovat arat ja ihan äsken juoksin parvekkeelta lavuaarille tuhatta ja sataa kun hörppäsin ison kulauksen kahvia ja yök. Oli pakko purskauttaa pois. Testin toki tein viime perjantaina, mutta se näytti negatiivista. tänään ajattelin hakea uuden testi ja huomenna aamusta sitten testata.
Onnellista ja turvallista odotusaikaa! - Zante
koikoiodjkdko kirjoitti:
Ihana kuulla! :) ja onnea tuleville vanhemmille. :)
Mulla vieläkin menkat myöhässä ja nännit ovat arat ja ihan äsken juoksin parvekkeelta lavuaarille tuhatta ja sataa kun hörppäsin ison kulauksen kahvia ja yök. Oli pakko purskauttaa pois. Testin toki tein viime perjantaina, mutta se näytti negatiivista. tänään ajattelin hakea uuden testi ja huomenna aamusta sitten testata.
Onnellista ja turvallista odotusaikaa!Jätimme ehkäisyn kesäkuussa ja mitään ei ole kuulunut. Tosin mulla on lievää endometrioosia, kenties vaikutusta asiaan. Jännitetään täälläkin siis...
- miplis
Zante kirjoitti:
Jätimme ehkäisyn kesäkuussa ja mitään ei ole kuulunut. Tosin mulla on lievää endometrioosia, kenties vaikutusta asiaan. Jännitetään täälläkin siis...
Täällä Lahdessa ekaa kovasti yritetään.. Toivomus mahdollisimman pian 2010 vuodelle. Tässä juuri menkkoja odotellessa (viikon jo myöhässä) ja en vielä uskalla testiä tehdä kun epäsäännölliset menkat. Jos parin päivän päästä testaisi. :) Kerran olen jo raskaana ollut vuonna 2006 mutta kesken tuli... nyt vanhempana, kypsempänä ja valmiimpana sen oikean kanssa yritetty puolisen vuotta. Eiköhän musta kuulu taas tällä palstalla testin tiimoilta!! :))
- miplis
miplis kirjoitti:
Täällä Lahdessa ekaa kovasti yritetään.. Toivomus mahdollisimman pian 2010 vuodelle. Tässä juuri menkkoja odotellessa (viikon jo myöhässä) ja en vielä uskalla testiä tehdä kun epäsäännölliset menkat. Jos parin päivän päästä testaisi. :) Kerran olen jo raskaana ollut vuonna 2006 mutta kesken tuli... nyt vanhempana, kypsempänä ja valmiimpana sen oikean kanssa yritetty puolisen vuotta. Eiköhän musta kuulu taas tällä palstalla testin tiimoilta!! :))
Minä ja avomieheni ollaan 20 vuotiaita molemmat.. :DD
pillerit jätin syyskuun alussa.. nyt outoa kipua alamahassa,ovis oli 9pvä,ja peittoa tuli heiluteltua viikonloppuna. olen 18,mieheni 25 ja meiltä löytyy jo 2v3kk tyttönen :) toiveissa olis kesävauva saada,toivottavasti tärppää! kaikille kuumeilijoille tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315326- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 121987
- 1631866
- 1051352
- 141298
- 1371144