Eilinen kysymykseni hukkui

valtavirtaan,kysytään siis uudelleen.
Eli mitäpä meinaat tuosta mies raiskasi miehen jutusta,joka siis on luokiteltu jo törkeäksi(mitä toki olikin) rikokseksi.Tuleeko kovempi tuomio kuin naisen raiskaamisesta harhaanjohtamisesta vaiko samanlainen vaiko jopa lievempi?
Itse veikkaan,että tuomio tulee edustamaan maksimirangaistuksen puolta mitä Suomessa ko teosta voi saada ja tuskinpa vedotaan siihen,että uhri mies itse vastauksillaan yms provosoi????

http://www.iltalehti.fi/tampere/2009092810324125_te.shtml

13

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tinatytteli

Eipä paljoa saa ja senkin ehdonalaisena. Eikös tuo uhri ole omaehtoisesti hakeutunut muka tietynlaiseen seuraan yms. eli uhrin harhauttamisesta saattaa tekijä saada pari kuukautta ehdonalaista., ja sulan hattuunsa. Eiköhän vapaudenriisto noissa piireissä ole luonnoliista, joten siitäkään ei sanktiota - en tiedä.

• tinatytteli

Joku tänään tehty päätös, jossa tekijä 15-18-vuotias, siis miespuolinen, yksi raiskaus ja 2 seksiin pakottamista, lopputulos n. vuosi ehdonalaista ja 1500e korvauksia maksettavaksi. Oli vaaninut naisia jossain puistossa tmv. Ei löytynyt vielä lehdestä.
        Niin, paljonhan se riippuu asianajajista ja hyvässä lykyssä vielä valitetaan Korkeimpaan asti yms yms.
        Ja valtio maksaa oikeudenkäynnit.

• tinatytteli kirjoitti:

Joku tänään tehty päätös, jossa tekijä 15-18-vuotias, siis miespuolinen, yksi raiskaus ja 2 seksiin pakottamista, lopputulos n. vuosi ehdonalaista ja 1500e korvauksia maksettavaksi. Oli vaaninut naisia jossain puistossa tmv. Ei löytynyt vielä lehdestä.
        Niin, paljonhan se riippuu asianajajista ja hyvässä lykyssä vielä valitetaan Korkeimpaan asti yms yms.
        Ja valtio maksaa oikeudenkäynnit.

alhainen rangaistus,mutta pidetään vertailukohteena mielessä,kunhan tää juttu joskus ratkaistaan.

• mihin seuraan on hakeutunut. mies tässä tapauksessa oli hakeutunut naisen seuraan (joka ei ollutkaan nainen) ja tuli raiskatuksi. koskaan ei voi olla uhrin vika jolla väkivalta olisi oikeutettua!!!! onko oikein varastaa auto jonka ovet ei ollut lukossa??? onko oikein varastaa kaikki asunnosta jonka ovet oli auki???

tyhmää on laittaa itsensä sellaiseen tilanteeseen jossa väkivaltaa saatetaan käyttää. mutta se ei kuitenkaan oikeuta ketään siihen että meidän (yhyeiskunta) pitäisi hyväksyä se.

• majorica kirjoitti:

mihin seuraan on hakeutunut. mies tässä tapauksessa oli hakeutunut naisen seuraan (joka ei ollutkaan nainen) ja tuli raiskatuksi. koskaan ei voi olla uhrin vika jolla väkivalta olisi oikeutettua!!!! onko oikein varastaa auto jonka ovet ei ollut lukossa??? onko oikein varastaa kaikki asunnosta jonka ovet oli auki???

tyhmää on laittaa itsensä sellaiseen tilanteeseen jossa väkivaltaa saatetaan käyttää. mutta se ei kuitenkaan oikeuta ketään siihen että meidän (yhyeiskunta) pitäisi hyväksyä se.

ole sitä mieltä,että vaikka kyseinen mies etsikin sitten hiukka erikoisempaa seuraa,niin olisi kuitenkaan ollut mitenkään oikeutettua joutua huijatuksi,raiskatuksi ym.

• Samaa veikkaan kuin sinä. Kieltämättä aika erikoinen tilanne.

• oli A)huolella suunnitellut,B)esiintyi naisena)C)raiskasi...luulen että tästä voi tulla aikamoinen oikeudenkäynti,sillä usko pois,tuossa tullaan vetoamaan moneen seikkaan puolesta ja vastaan.

• Toivottavasti tulee sama,kuin vastaavista naisten suhteen.Eikö laki pitäisi kaikille olla sama...
      Tosin jos vastaavia ylipäätään on.Noit "normaaliraiskaukset" kun katson eri jutuiksi.

Mutta ei voi kun sanoa,että jos on kyse edes vähänkään täyspäisestä miehestä,niin h******n tyhmä täytyy olla tai k*****nen,jos ei hommasta tajunnut lähteä ennen loppuhuipennusta.

• käsista ja nilkoista raudoilla kiinni???Eli törkee huijaus toi ainakin oli...vaikka tulee mieleen toi miesvm56 kommentti alapää-aivoisista :)
        Mutta joo,kyllä mä luulen,et tää on niin kieroa että kovempi tuomio kopsahtaa????

• 30
        davalyan kirjoitti:

käsista ja nilkoista raudoilla kiinni???Eli törkee huijaus toi ainakin oli...vaikka tulee mieleen toi miesvm56 kommentti alapää-aivoisista :)
        Mutta joo,kyllä mä luulen,et tää on niin kieroa että kovempi tuomio kopsahtaa????

Tuskin kopsahtaa sen kovempi tuomio, uhrin omaa tyhmyyttähän tuo oli.

• 30 kirjoitti:

Tuskin kopsahtaa sen kovempi tuomio, uhrin omaa tyhmyyttähän tuo oli.

nähtäväksi...mut luulen kuitenkin mitä luulen :)

• arkipiru

miten mies voi raiskata miehen, paitsi vankilassa tai jossain ryhmässä, joten siihen en ota kantaa, mutta tunnen hyvinkin tapauksen, jossa kolme naista raiskisi miehen ja jäljet olivat pelastuslaitoksen mukaan myöskin sen näköiset.

Oli miten oli, liian pienet ovat rangaistukset k.o. tilanteissa.

• pitää täysin paikkaansa...
        Kaikki kuule taitaa olla mahdollista?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5794
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      1957
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      25
      1389
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      1202
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1115
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1077
    7. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      66
      1049
    8. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      143
      1036
    9. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      50
      1022
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      985
    Aihe