Tramal HELVETTI

Peeeddrroooo

Ajattelin purkaa tässä tuntojani. Jengi kyselee kaikenmaailman palstoilla kuinka noita opioideja ja bentsoja "kannattaa" buustailla ja käyttää väärin! Väärä tie, mul on itellä ollu liki 6v selkä todellakin resu ja kuinka ollakaan silloinen tt- lääkäri lykkäs joka käynnillä respan tramalia kouraan ja käski himaan venyttelelemää. Aikansa ok, mutta satuin olemaan sellainen tyyppi jolle se tramadoli teki just sen euforian tunteen, aluks riitti 3 50mg nappia, ja kohta oli 10kpl ja sit siirryttiiin jo tuhdimpiin eli 100-200mg tabuihin, ja kuitenki nappien määrä pysyisamana ja kasvoi vain ku tole nousi. Eipä osannu poikasillon arvata mihin kierteeseen joutui!!!varoitan oikeasti. 2007v sain sen ekan kouristuskohtauksen, vaimo oli laskenu samana päivänä haetusta paketista että 32kpl 200mg nappia oli menny, luulin et sain sydärin ku 45min päästä heräsin ampparista, ei mitään hajuuet kuka oon ja missä olen, en tuntenu ees omaa vaimoo! tiedän, ett joku sanoo ett miks söit niin paljo mutt kun ei se määrä enää tunnu, vaikka söis 100kerralla . töitä i voinu tehdä, käytöksestä lähtien kaikki muutui, söin vaan makeaa ja kahvia, ruokaa ei ollenkaan, oln kotona ja mietin ett mistähn apteekista seuraavat saan! kerron tän tän lopun lyh. 3 kouristuskohtausta siis tuli ja vika oli helmikuussa -09. ja kahdella kerralla mun 4v tytär oli vieressä, kun isi rojahti kouristelemaan lattialle, lievät morkkikset! Tramal on helvetin vahva koukuttaja sille, jolle se antaa sen olon, uskokaa pois, älkää ottako elllette tarvi. 2 työpaikkaa meni, luottotiedot, kaikkien luottamus, ja laskeskelin että pyöreesti 15000-20000e on mennyt tähän 3vuoden harrastukseen!!!! Monet avohoidot kokeiltiiin, vituiks meni ku vapaussota, yritin ite kymmeniä kertoja lopettaa, no hope!!
MUTTA MUTTA!! Heräsin ja marssin katkolle, olen nyt 3 vuoteen ekaa kertaa ns. selvänä ja jopa naapurit näyttää eriltä, asioiden hoito onnistuu, uusi morsian synnyttää lapsen ja elämä on taas kivaa, tramal ei oo mikään lasten leikkinami jota popsitaan silloin ku vituttaa, kukaan ei voi koskaan tietää koska se koukku on niskassa kiinni, en minäkään, mutta niin kauaun ku henki pihisee ja ITSESTÄ löytyy uskoa niin on toivoa.

JA TOIVON ETTEI KUKAAN ALA HEITTÄÄNN SITÄ MIKSET LUKENU MÄÄRÄYSTÄ SKEIDAA!!!!!!!!!!!??????

88

35302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kdlaalsjd

      Onnea tulevaan!

    • 6+4

      Tramal on siitä paha, että toisille sopii ja toisille ei. Tramal on lääke, jonka määräämisessä pitäis kyllä olla helvetin varovainen. Ei tarvii kuin muutama napata, niin koukussa on, eikä se johdu mistää itsestä riippuvasta syystä, vaan ihan lääkkeen ominaisuuksista. Panacod koukkuunkin voi jäädä, mutta siitä pääsee suhteellisen helposti irti. Tramal on kyllä koukuttavin mitä voi olla. Ihan turhaan itsestäs vikaa etsit. Ei Tramalin vaikutuksesta voi kukaan ennakkoon tietää ja sitten koukuttaa, niin sitten on myöhäistä piereksiä.
      Onneks, että hallintaan oot saanut ja päivät alkaa kirkastumaan. Irti pääsystä saat olla ylpee, sillä moni ei siihen kykene.

      • paskat

        paska puhetta!


      • pipipipipipipip1356776

        Itselläni tramadolin 600mg/pv 8 vuoden ajan tuotti huomattavasti pienemmät vieroitusoireer kuin Cymbalta puolvuotta, joka on snri-lääke..
        tramadolivaikuttaa hieman samaan tapaan mutta ei niin päätä raiskaten kuin ssri- sekä snri-lääkkeet.
        Eräs psykiatru tuttavani oli samaa mieltä kanssani että siinä olisi loistava lääke ahdistuneisuuteen sekä masennuseen.
        Itselläni ainakin teki sosiaalisemmaksi sekä iloisemmaksi.. tramadoli vaikuttaa aika vähän opioidireseptoreihin. Enempi mm. Serotoniiniin.
        Kaikilla tämä lääke ei toimi jostain syystä näin, kuten ei myös kodeiinikaan n.7% väeatöstä muunnu morfiiniksi..
        Kyllä siitä joo viekarit tulee tolet saa taivaisiin tietenkin kun tottuu nostaa annosta jatkuvasti! Hölmöä. Yli 400.g ei suositella kouristusriskien takia..


      • Anonyymi

        Mulle tramal ei anna eufoorista tunnetta vaikka ottsisin 100mg. Eikä enää edes nukuta. Jonkin verran auttaa polvikipuun. Siis ei minkäänlaista koukuttavaa tunnetta.


      • Anonyymi

        Olen syönyt Traa100 4vuotta selkäkipuun. En nostanut annosta, vaikka kipu on tullut takaisin. En ole Lääkäri, mutta nyt on kaikki välilevyt kuivunut selässä Tunuu siltä, että Tramalilla on jotain tekemistä kuivumisen kanssa.
        Tämä on niin vanha keskustelu, joten en usko kenenkään kommentoivan tätä ruikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen syönyt Traa100 4vuotta selkäkipuun. En nostanut annosta, vaikka kipu on tullut takaisin. En ole Lääkäri, mutta nyt on kaikki välilevyt kuivunut selässä Tunuu siltä, että Tramalilla on jotain tekemistä kuivumisen kanssa.
        Tämä on niin vanha keskustelu, joten en usko kenenkään kommentoivan tätä ruikutusta.

        Kyllä mulla kuivu ilman tramalia ihan itekseen.


    • Tunnentuskasi huomenna

      Tunnen tuskasi, nyt oon päättäny et ton vikan levyn (10 * 150mg = 2vrk) ajan vähennän eli ajan koko paskan alas, tavalla tai toisella. Ei tuu enään ees hyvä olo mutta kun ilmankaan ei pärjää. Normisetti on ollu sellasta 600- 800 mg / vrk mut nyt saa riittää.
      Toivotan sulle hyvää jatkoa ja alan miettiä miten alkavasta savotasta suoriutuisi....

      • alottaja vastaa

        Kiitä luojaas, että määräsi on pysynyt kuitekin "pienenä"! mun loppuajan ns. ylläpito annos oli väh. 20*100mg pv ja väliin niitä vuorenhuippuja, ett oli yli 30kpl siis satkuja.

        ANNAN NEUVON, jos tuntuu, että on hankalaa yrittää yksin niin marssi heti a-klinikalle tai suoraan katkolle, riippuu missä asut tietty, mulla meni just niin että ajattelin ett jokainen pilleri on viimeinen ja huomena lopetan, ja hupsista kuinka kävi, siks sanonki että tee oikee ratkaisu ajoissa sillä koukku ottaa kiinni lujempaa mitä pitempään syöt lääkettä, vaikka määrä oiski väliin pienempi, usko pois!

        Helvetisti tsemppiä ja mä kyll vastaan kokemuksella jos jotain kysyttävää on, luulen tietäväni tramalista jotain!


      • Leo.Lepotuoli

        Zemejä kaikille, niin lopettajille kuin lopettaneillekin. Siis jonkin "elämää" häiritsevän lääkeaineen käytön.

        Vaikka bentsot usein tuomitaan, tuohon tramal -lopetukseen voisi sopia diapami, atarax, prednisolon -kuuri ja itse suosisin vielä propralia, kun oma pumppu on välil kuin DeeDee Ramone... ja kai sen trammun vähentäminen. Toi oli heh ajatusvirhe (yks "vapaa mees" näytti mulle Sillanpirtin sos.terapeutin listaa 'ajatusvirheistä' - lähes kaikki 'egoistiset' tai 'hedonistiset' ajatukset, halut ym. olivat näitä. )Tragi)koomista tekstiä) eli siis tietysti vähentää ja mahd. lopettaa lääkkeen käyttö.

        Jokaisel on omansa ja mitä a-klinikalta saa. Katkolääkityksessä on huonot puolensa, mutta itselleni parempi oli 'rouskia' jo nuorena, lääkkeeksi, mielummin kuin parantaa darra viinalla. hei, mähän alan kuulostaa kahvihetkeltä...nykyään en dokaa, kerran kuus.

        Meni avautumiseksi vahingossa, mutta yleisesti: Hubert Selbyä lainaten: "Se on vaikeeta, mutta ei mahdotonta tässä maailmassa" !(vanha nisti luennoi putkassa nuoremmille)


      • Anonyymi
        alottaja vastaa kirjoitti:

        Kiitä luojaas, että määräsi on pysynyt kuitekin "pienenä"! mun loppuajan ns. ylläpito annos oli väh. 20*100mg pv ja väliin niitä vuorenhuippuja, ett oli yli 30kpl siis satkuja.

        ANNAN NEUVON, jos tuntuu, että on hankalaa yrittää yksin niin marssi heti a-klinikalle tai suoraan katkolle, riippuu missä asut tietty, mulla meni just niin että ajattelin ett jokainen pilleri on viimeinen ja huomena lopetan, ja hupsista kuinka kävi, siks sanonki että tee oikee ratkaisu ajoissa sillä koukku ottaa kiinni lujempaa mitä pitempään syöt lääkettä, vaikka määrä oiski väliin pienempi, usko pois!

        Helvetisti tsemppiä ja mä kyll vastaan kokemuksella jos jotain kysyttävää on, luulen tietäväni tramalista jotain!

        Moikka. Onko sulle ikinä tullut kouristuskohtausta tramalista?


      • Anonyymi
        Leo.Lepotuoli kirjoitti:

        Zemejä kaikille, niin lopettajille kuin lopettaneillekin. Siis jonkin "elämää" häiritsevän lääkeaineen käytön.

        Vaikka bentsot usein tuomitaan, tuohon tramal -lopetukseen voisi sopia diapami, atarax, prednisolon -kuuri ja itse suosisin vielä propralia, kun oma pumppu on välil kuin DeeDee Ramone... ja kai sen trammun vähentäminen. Toi oli heh ajatusvirhe (yks "vapaa mees" näytti mulle Sillanpirtin sos.terapeutin listaa 'ajatusvirheistä' - lähes kaikki 'egoistiset' tai 'hedonistiset' ajatukset, halut ym. olivat näitä. )Tragi)koomista tekstiä) eli siis tietysti vähentää ja mahd. lopettaa lääkkeen käyttö.

        Jokaisel on omansa ja mitä a-klinikalta saa. Katkolääkityksessä on huonot puolensa, mutta itselleni parempi oli 'rouskia' jo nuorena, lääkkeeksi, mielummin kuin parantaa darra viinalla. hei, mähän alan kuulostaa kahvihetkeltä...nykyään en dokaa, kerran kuus.

        Meni avautumiseksi vahingossa, mutta yleisesti: Hubert Selbyä lainaten: "Se on vaikeeta, mutta ei mahdotonta tässä maailmassa" !(vanha nisti luennoi putkassa nuoremmille)

        Älkää hyvät ystävät käyt tramadolia pitkään.
        Minulta meni kävelytaito.
        Helvetillinen kipu lantiossa.
        Hirveät sivuvaikutus


    • Eräs bentsoaddikti

      Itse en ole koskaan ollut opioidiriippuvainen. En saa minkäänlaisia euforisia oloja niistä. Tosin eivät ole auttaneet kipuihinkaan. Panacod ja ardinex (kodeiinipitoisia) auttavat kyllä hammassärkyyn. Tramalista ei ollut välilevytyrään liittyvään kipuun mitään apua. Ihmeellisintä oli, että edes oksikodoni ja morfiini eivät auttaneet minulla, enkä kokenut euforiaa.

      Mutta sitten asiasta toiseen. Minua ärsyttää myös tuo väärinkäytön neuvonta eri palstoilla. Olen itse bentsoaddikti, ja voin sanoa ettei ole mukavaa. Abstinenssi eli vieroitusoireet todella rajut. Olen useamman vuoden ajan yrittänyt päästä irti, mutta eipä ole onnistunut. Tosin olen pikkuhiljaa saanut laskettua annosta alle lääkärin määrämän määrän.

      Ihmiset eivät tahdo ymmärtää, että esim. bentsot aiheuttavat vaikean addiktion mikäli niitä käyttää pitkään. Varsinkin jos syö suuria määriä väärinkäyttötarkoituksessa.

      Hyvä että varoitit ihmisiä. Valitettavasti ihmiset eivät tahdo vain uskoa. Kyseessähän on lääke, eikä varsinainen huumausaine. Vieroitusoireet ovat kuitenkin pahemmat kuin valtaosalla laittomista päihteistä. Esim. heroiinin akuutit vieroitusoireet ovat lyhytkestoisempia kuin bentsojen. Bentsoissa pahimmat vieroitusoireet kestävät vähintään viikkoja pidempään kuin esim. heroiinin, mikäli käyttö jatkunut pitkään säännöllisenä (varsinkin suurilla annostuksilla).

      • alottaja vastaa

        Niin se menee, tramal, panacod ja bentsot joita saa ihan yleislääkärin määräämänä on kaikista pahimpia koukuttajia, johtunee osaltaan varmaan siitä,ett' on helppo saada, lekureita ja apteekeita löytyy kyllä. näihin oxyconteihin ja muihin tramalista seuraaviin tarvitaan erikoislääkärin respa ja tulee kalliiks ja hankalaksi saada, joka tohtori kyllä antaa tramalii ku pikkusen kertoo että selkää särkee ja tramali auttaa!

        Oen tässä kyselly niiltä jotka laski mun lääkket, että mitä ne kohtauspäivän määrät oli niin, ekalla 32krt 200mg ja aamu n.09.00 ja n. 13.00 väliss otettuna, ja tokalla kerralla 34*150mg ja tän alle oli menny jämät 50mg levystä, 3krt oli vissiin jotain 32*150mg ja ilmeisesti nukkumaan mennessä oli menny jotai 6kpl, kohtaus tuli siis aamulla. jokainen lekuri sanoi että tohonpäälle pikku pullo kossua ni kuolema ois ollu aivan varma, ehkä tuolla ylhäällä kuitenki on joku isompi herra jolla on mulle tehtävä, henkeni pelasti se etten dokannu, hyvä kunto ja vitullinen toleranssi, kerkesin pitkään kehittää tolea ja sit paukahti! ENKÄ TOSIAAN ylpeile määrillä vaan kerron sen että noi määrät on tappavia ilman viinaa ja vaikka oiski toleranssia ni tappava annos silti! Bentsot on käs. vielä pahempia koukuttajia, olen ollu aika paljo yhteyksissä ammattilaisiin ja tiedän nykyisiä, että entisiä käyttäjiä, kait se riippuu vähän ihmisestäki, joku koukuttuu tramalliin ja toinen vaikka xanoriin, arpapeliä! hävetti mennä katkolle ja hoitoon, mutta OLIN HELVETIN ylpeä kun marssiin lääkkeettömänä pois sieltä, joskus on näemmä pakko olla nöyrä ja tehdä omat päätöskset ja katsoa vitun tarkkaan peiliin ja sit ottaa käsittelyyn että haluuko jatkaa helvetissä vaiko päästä sinne taivaaseen, suuntana on taivas, mutta jumalauta että on henkisellä puolella duunia vielä, mutta olkoot, niiden kaa pärjää ku tietää ettei "tarvi" myrkkyä kehoon ja päätös on tehty.

        Ihminen on niin saatanan tyhmä, ettei kuuntele toista, etes sellasta jolla on kokemusta, näin se oli mullakin, ja sen kokemuksen hinta o kova, tavallaan, mutta niin kauan ku kurkusta korinaa kuuluu ni jokaisella on mahkut päästä jaloilleen. Suosittelen että marssit A-klinikalle ja kerrot tilanteen, jos kerran sulla on just sama juttu ku mulla että vuosia yrittäny yksin irti, niin mäkin tein, mutta selväks tuli, ettei siitä yksin selvii, avohoitoina se lääkkeen pudottelu kestää todella kauan, mulla ois menny ainaki 8kk, ett ois loppunu kokonaan, laitoksessa alle 2vk. tosin oli mulla jotai fyysisiä oireita viikon katkon jälkeenkin, mut ny on okei, niin siis m,uut paitsi se PÄÄKOPPA, mutta kyllä se helppaa,kuitenki vuosia ei voikaan olettaa ett olis normaali muutamassa viikossa.

        Mutta tsemppiä sulle!


      • Mitenkä asian toinen laita
        alottaja vastaa kirjoitti:

        Niin se menee, tramal, panacod ja bentsot joita saa ihan yleislääkärin määräämänä on kaikista pahimpia koukuttajia, johtunee osaltaan varmaan siitä,ett' on helppo saada, lekureita ja apteekeita löytyy kyllä. näihin oxyconteihin ja muihin tramalista seuraaviin tarvitaan erikoislääkärin respa ja tulee kalliiks ja hankalaksi saada, joka tohtori kyllä antaa tramalii ku pikkusen kertoo että selkää särkee ja tramali auttaa!

        Oen tässä kyselly niiltä jotka laski mun lääkket, että mitä ne kohtauspäivän määrät oli niin, ekalla 32krt 200mg ja aamu n.09.00 ja n. 13.00 väliss otettuna, ja tokalla kerralla 34*150mg ja tän alle oli menny jämät 50mg levystä, 3krt oli vissiin jotain 32*150mg ja ilmeisesti nukkumaan mennessä oli menny jotai 6kpl, kohtaus tuli siis aamulla. jokainen lekuri sanoi että tohonpäälle pikku pullo kossua ni kuolema ois ollu aivan varma, ehkä tuolla ylhäällä kuitenki on joku isompi herra jolla on mulle tehtävä, henkeni pelasti se etten dokannu, hyvä kunto ja vitullinen toleranssi, kerkesin pitkään kehittää tolea ja sit paukahti! ENKÄ TOSIAAN ylpeile määrillä vaan kerron sen että noi määrät on tappavia ilman viinaa ja vaikka oiski toleranssia ni tappava annos silti! Bentsot on käs. vielä pahempia koukuttajia, olen ollu aika paljo yhteyksissä ammattilaisiin ja tiedän nykyisiä, että entisiä käyttäjiä, kait se riippuu vähän ihmisestäki, joku koukuttuu tramalliin ja toinen vaikka xanoriin, arpapeliä! hävetti mennä katkolle ja hoitoon, mutta OLIN HELVETIN ylpeä kun marssiin lääkkeettömänä pois sieltä, joskus on näemmä pakko olla nöyrä ja tehdä omat päätöskset ja katsoa vitun tarkkaan peiliin ja sit ottaa käsittelyyn että haluuko jatkaa helvetissä vaiko päästä sinne taivaaseen, suuntana on taivas, mutta jumalauta että on henkisellä puolella duunia vielä, mutta olkoot, niiden kaa pärjää ku tietää ettei "tarvi" myrkkyä kehoon ja päätös on tehty.

        Ihminen on niin saatanan tyhmä, ettei kuuntele toista, etes sellasta jolla on kokemusta, näin se oli mullakin, ja sen kokemuksen hinta o kova, tavallaan, mutta niin kauan ku kurkusta korinaa kuuluu ni jokaisella on mahkut päästä jaloilleen. Suosittelen että marssit A-klinikalle ja kerrot tilanteen, jos kerran sulla on just sama juttu ku mulla että vuosia yrittäny yksin irti, niin mäkin tein, mutta selväks tuli, ettei siitä yksin selvii, avohoitoina se lääkkeen pudottelu kestää todella kauan, mulla ois menny ainaki 8kk, ett ois loppunu kokonaan, laitoksessa alle 2vk. tosin oli mulla jotai fyysisiä oireita viikon katkon jälkeenkin, mut ny on okei, niin siis m,uut paitsi se PÄÄKOPPA, mutta kyllä se helppaa,kuitenki vuosia ei voikaan olettaa ett olis normaali muutamassa viikossa.

        Mutta tsemppiä sulle!

        a-klinikalle jos menee ilmottautumaan hoitoon, tuleeks potilaalle siitä sit joku merkintä sairaustietoihin. Eli luokitellaanko itselleen apua hakeva esim tramalisti sit koko loppuelämän väärinkäyttäjäksi. Oon nimittäin nähny kun hepulla oli ennestään huume- merkintä sairaalan tiedoissa, ja vaik se oli oikeesti tosi kipeä leikkauksen jälkeen osastolla, sille ei annettu mitään buranaa kovempia kipulääkkeitä, syynä oli " KUN SULLA ON TOTA TAUSTAAKIN". Onko tietoa ??


      • alottaja
        Mitenkä asian toinen laita kirjoitti:

        a-klinikalle jos menee ilmottautumaan hoitoon, tuleeks potilaalle siitä sit joku merkintä sairaustietoihin. Eli luokitellaanko itselleen apua hakeva esim tramalisti sit koko loppuelämän väärinkäyttäjäksi. Oon nimittäin nähny kun hepulla oli ennestään huume- merkintä sairaalan tiedoissa, ja vaik se oli oikeesti tosi kipeä leikkauksen jälkeen osastolla, sille ei annettu mitään buranaa kovempia kipulääkkeitä, syynä oli " KUN SULLA ON TOTA TAUSTAAKIN". Onko tietoa ??

        AAhan kun menet ni ne näkyy kunnallisella puolella, eli jos meet just vaikka omalle lekurille taikka sut kärrätään sairaalaan samaan kaupunkiin ni samat tiedot siellä on! mulle määrättiin siks teekoosta lääkkeet siihen asti kunnes pääsin katkolle, ehtona oli just se et ne näkee sen et on hakeutunut ns. hoitoon, ja etvarmaan saa mitään buranaa kovempaa jos meet vaikka sen hoidon jälkeen kysyyn, takaan sen ellei kyseeessä ole tosi tyhmä lääkäri taikka super puhelahjat omaava mies!

        muutat eri paikkakunnalle etkä puhu mitään ni sama ralli voi jatkua, paitsi jos ne haluu sun paprut ex kotipaikasta, ja siltikin riippuvainen osaa aika kivasti pyörittää lääkäriä, ja taas yksityisenpuolen paikoisssa ei näy mitään tietoo kunnalliselta, mm. a-klinikalta , oli paikka vaikka samassa talossa.

        Vastaus kysymykseesi oli siis että kyllä tulee ns. merkintä että hepulla on huume, lääketaustaa ja sit onkin paska olla sen leikkauksen jälkeen ku se burana auttaa vaaan pääkipuun, jos siihenkään.

        Mäki muutin Vantaalta pois ja sinne jäi kauhee kasa paprua musta niin seuraavassa kylässä ne ei tienny mitään, ja pillereitä tuli ovista ja ikkunoista, syntyi ikäänkuin uusi sairastarina seuraavaan paikkaan, ja vanhoja tietoja ei ollut enää, kun en puhunu niistä.

        Toivottavasti sait jotain selkoo??!!


      • Eräs bentsoaddikti
        alottaja vastaa kirjoitti:

        Niin se menee, tramal, panacod ja bentsot joita saa ihan yleislääkärin määräämänä on kaikista pahimpia koukuttajia, johtunee osaltaan varmaan siitä,ett' on helppo saada, lekureita ja apteekeita löytyy kyllä. näihin oxyconteihin ja muihin tramalista seuraaviin tarvitaan erikoislääkärin respa ja tulee kalliiks ja hankalaksi saada, joka tohtori kyllä antaa tramalii ku pikkusen kertoo että selkää särkee ja tramali auttaa!

        Oen tässä kyselly niiltä jotka laski mun lääkket, että mitä ne kohtauspäivän määrät oli niin, ekalla 32krt 200mg ja aamu n.09.00 ja n. 13.00 väliss otettuna, ja tokalla kerralla 34*150mg ja tän alle oli menny jämät 50mg levystä, 3krt oli vissiin jotain 32*150mg ja ilmeisesti nukkumaan mennessä oli menny jotai 6kpl, kohtaus tuli siis aamulla. jokainen lekuri sanoi että tohonpäälle pikku pullo kossua ni kuolema ois ollu aivan varma, ehkä tuolla ylhäällä kuitenki on joku isompi herra jolla on mulle tehtävä, henkeni pelasti se etten dokannu, hyvä kunto ja vitullinen toleranssi, kerkesin pitkään kehittää tolea ja sit paukahti! ENKÄ TOSIAAN ylpeile määrillä vaan kerron sen että noi määrät on tappavia ilman viinaa ja vaikka oiski toleranssia ni tappava annos silti! Bentsot on käs. vielä pahempia koukuttajia, olen ollu aika paljo yhteyksissä ammattilaisiin ja tiedän nykyisiä, että entisiä käyttäjiä, kait se riippuu vähän ihmisestäki, joku koukuttuu tramalliin ja toinen vaikka xanoriin, arpapeliä! hävetti mennä katkolle ja hoitoon, mutta OLIN HELVETIN ylpeä kun marssiin lääkkeettömänä pois sieltä, joskus on näemmä pakko olla nöyrä ja tehdä omat päätöskset ja katsoa vitun tarkkaan peiliin ja sit ottaa käsittelyyn että haluuko jatkaa helvetissä vaiko päästä sinne taivaaseen, suuntana on taivas, mutta jumalauta että on henkisellä puolella duunia vielä, mutta olkoot, niiden kaa pärjää ku tietää ettei "tarvi" myrkkyä kehoon ja päätös on tehty.

        Ihminen on niin saatanan tyhmä, ettei kuuntele toista, etes sellasta jolla on kokemusta, näin se oli mullakin, ja sen kokemuksen hinta o kova, tavallaan, mutta niin kauan ku kurkusta korinaa kuuluu ni jokaisella on mahkut päästä jaloilleen. Suosittelen että marssit A-klinikalle ja kerrot tilanteen, jos kerran sulla on just sama juttu ku mulla että vuosia yrittäny yksin irti, niin mäkin tein, mutta selväks tuli, ettei siitä yksin selvii, avohoitoina se lääkkeen pudottelu kestää todella kauan, mulla ois menny ainaki 8kk, ett ois loppunu kokonaan, laitoksessa alle 2vk. tosin oli mulla jotai fyysisiä oireita viikon katkon jälkeenkin, mut ny on okei, niin siis m,uut paitsi se PÄÄKOPPA, mutta kyllä se helppaa,kuitenki vuosia ei voikaan olettaa ett olis normaali muutamassa viikossa.

        Mutta tsemppiä sulle!

        Olen päihdeterapeutti. Itse jäin koukkuun, kun minulle lisättiin epilepsian lisälääkkeeksi Rivatril 2mg. Ei loppunut kohtaukset, ja määrää ruvettiin vain lisäämään. Tätä kesti vuosia. Huomasin äkkiä, että pari ylimääräistä tabua poisti kohtauspelot. Sitten havahduin jossain vaiheessa tilanteeseen, että saatoin ottaa aamiaiseksi 2 kuppia mustaa kahvia ja pahimmillaan parikymmentä Rivaa, eikä minusta edes huomannut mitään. En edes itse. 2mg klonatsepaamia (Rivatril) vastaa noin 30-40 mg diatsepaamia.

        Tuossa vaiheessa joutui jo ostamaan katukaupasta ja käymään useilla lääkäreillä. Vähän väliä joutui, ja joutuu vieläkin laskemaan tabletteja että riittääkö. Olin lopulta väsynyt tähän, ja aloitin oikeaoppisen asteittaisen lääkityksen purkamisen. Osaan tämän, koska olen sairaanhoitaja sekä sossu myös nykyään. Pitkä matka tässä on kuljettu ja vielä on kilometrejä jäljellä.


      • Selviytynyt ja kuiva
        Eräs bentsoaddikti kirjoitti:

        Olen päihdeterapeutti. Itse jäin koukkuun, kun minulle lisättiin epilepsian lisälääkkeeksi Rivatril 2mg. Ei loppunut kohtaukset, ja määrää ruvettiin vain lisäämään. Tätä kesti vuosia. Huomasin äkkiä, että pari ylimääräistä tabua poisti kohtauspelot. Sitten havahduin jossain vaiheessa tilanteeseen, että saatoin ottaa aamiaiseksi 2 kuppia mustaa kahvia ja pahimmillaan parikymmentä Rivaa, eikä minusta edes huomannut mitään. En edes itse. 2mg klonatsepaamia (Rivatril) vastaa noin 30-40 mg diatsepaamia.

        Tuossa vaiheessa joutui jo ostamaan katukaupasta ja käymään useilla lääkäreillä. Vähän väliä joutui, ja joutuu vieläkin laskemaan tabletteja että riittääkö. Olin lopulta väsynyt tähän, ja aloitin oikeaoppisen asteittaisen lääkityksen purkamisen. Osaan tämän, koska olen sairaanhoitaja sekä sossu myös nykyään. Pitkä matka tässä on kuljettu ja vielä on kilometrejä jäljellä.

        Mikä on surkuhupaisaa? pidätkö sä meitä muita jotenki sua huonompana, ku olet niin sairaanhoitajaa ja vaikka mitä? luuletko ettei muut kun jotkut 2v laastari koulutuksen saaneet tajua kuinka bentsot ja muut koukkukamat jätetään pois?? jokainen bentso/opioidi addikti tajuu, että pikkuhiljaa, ei vain sisarhento valkoinen. kuljeppa se ties ensin loppuun ja katotaan sitten mikä on meno! kyllä mäkin yritin sata kertaa sen "oikeaoppisen" pudotuksen, mutta sun jos jonkun pitäs tajuta se, ettei se kotioloissa ole kovinkaan helppoo?? mäki pääsin jo lähes kuiville, kunnes repsahti, siitä syystä, että ne lääkkeet oli himassa ja mieli teki, mut laitoksessa niitä ei saa yhtään enempää ja lopetus on hiukka helpompaa, tosin ei se helppoo oo sielläkään.

        Jotenkin tuli tosta otsikosta ja tekstin lopusta sellainen fiilis, että sä luulet, että lääkkeen lopetus on jotenki sun alaas ja muut ei tiedä mitään?! samat solut ja elimet sulla on ku muillakin ja täytyy nyt, muistaa se, että kuinka niiinkin kokenut "ammattilainen" kuin sairaanhoitaja voi jäädä koukkuun lääkkeeseen, joka hänen pitäisi tuntea kuin mustalaisen naapurin taskut??

        Korjaa, jos käsitin tekstisi väärin!!!!!


      • Eräs bentsoaddikti
        Selviytynyt ja kuiva kirjoitti:

        Mikä on surkuhupaisaa? pidätkö sä meitä muita jotenki sua huonompana, ku olet niin sairaanhoitajaa ja vaikka mitä? luuletko ettei muut kun jotkut 2v laastari koulutuksen saaneet tajua kuinka bentsot ja muut koukkukamat jätetään pois?? jokainen bentso/opioidi addikti tajuu, että pikkuhiljaa, ei vain sisarhento valkoinen. kuljeppa se ties ensin loppuun ja katotaan sitten mikä on meno! kyllä mäkin yritin sata kertaa sen "oikeaoppisen" pudotuksen, mutta sun jos jonkun pitäs tajuta se, ettei se kotioloissa ole kovinkaan helppoo?? mäki pääsin jo lähes kuiville, kunnes repsahti, siitä syystä, että ne lääkkeet oli himassa ja mieli teki, mut laitoksessa niitä ei saa yhtään enempää ja lopetus on hiukka helpompaa, tosin ei se helppoo oo sielläkään.

        Jotenkin tuli tosta otsikosta ja tekstin lopusta sellainen fiilis, että sä luulet, että lääkkeen lopetus on jotenki sun alaas ja muut ei tiedä mitään?! samat solut ja elimet sulla on ku muillakin ja täytyy nyt, muistaa se, että kuinka niiinkin kokenut "ammattilainen" kuin sairaanhoitaja voi jäädä koukkuun lääkkeeseen, joka hänen pitäisi tuntea kuin mustalaisen naapurin taskut??

        Korjaa, jos käsitin tekstisi väärin!!!!!

        Tarkoitin vain sitä, että meidän oletetaan olevan vahvoja sekä esimerkillisiä. No, olemme vain aivan yhtä heikkoja kuin muutkin. samat ongelmat jaamme. Ja ei todellakaan ole kotioloissa helppoa katkaista. olet siinä täysin oikeassa.

        Psykiatrian puolella toimiessani olin "erikoistunut" lääkkeenpurkuihin noin kymmenen vuoden ajan. Nyt sitten ollaan päihdetyön puolella.

        PS. Onnittelut onnistuneesta alasajosta!


      • Eräs bentsoaddikti
        Eräs bentsoaddikti kirjoitti:

        Tarkoitin vain sitä, että meidän oletetaan olevan vahvoja sekä esimerkillisiä. No, olemme vain aivan yhtä heikkoja kuin muutkin. samat ongelmat jaamme. Ja ei todellakaan ole kotioloissa helppoa katkaista. olet siinä täysin oikeassa.

        Psykiatrian puolella toimiessani olin "erikoistunut" lääkkeenpurkuihin noin kymmenen vuoden ajan. Nyt sitten ollaan päihdetyön puolella.

        PS. Onnittelut onnistuneesta alasajosta!

        eli en sisar... ,mutta käsitit väärin mitä ajoin takaa. Peace!


      • vastaa
        Eräs bentsoaddikti kirjoitti:

        eli en sisar... ,mutta käsitit väärin mitä ajoin takaa. Peace!

        Juu, tottapa tässä on itekki sen verran "herkkänä" vielä, että haluaa käsittää väärin! Sori!!
        Mun tramalit ajettiin alas 6 päivässä, siis laitoksessa. ns.ylläpitoannos oli kuitenkin n.30kpl 100mg päivässä, saihan siihen jotain opiaattiviekku lääkkeitä ja auttohan ne pahimpiin fyysisiin oireisiin, mutta aivan kauhee mylly se on mennä läpi, vikasta pilleristä on kuukausi aikaa ja vieläkin keho huutaa myrkkyä, vai kyllä kannatti. rahaa säästyy n.500-700e/kk ja enemmänkin ja tuntee ittesä taas eläväksi. henkinen puoli on hiukka hukassa, mutta hiljaa hyvä tulee. tunnen muuten pari sairaanhoitajaa, jotka on ite kans aivan koukussa, ja yllätys yllätys bentsoihin! mistähän napsivat, omat loppuu ni helppoo napata duunipaikalta. noh, kuten sanoit me kaikki ollaan samaa lihaa ja kudosta ja kuka vaan voi koukuttua, eihän minunkaan, kunnon perheenisän ollut tarkoitus , mutta kuinkas kävikään.


      • uteliaaaas
        Eräs bentsoaddikti kirjoitti:

        eli en sisar... ,mutta käsitit väärin mitä ajoin takaa. Peace!

        ootko kirjotellu myös nimmarilla psyk.sh?


      • Eräs bentsoaddikti
        uteliaaaas kirjoitti:

        ootko kirjotellu myös nimmarilla psyk.sh?

        En ole aivan kaikkea niissä keskusteluissa kertonut. Esim. sitä, että syön edelleen bentsodiatsepiineja, mutta alle lääkärin määräämän määrän. Pikkuhiljaa jos pääsisi niistä kokonaan eroon.

        Ps. Ei tainnut olla kovin vaikeaa yhdistää psyk. sh. nikkiin!22


      • uteliaaaas
        Eräs bentsoaddikti kirjoitti:

        En ole aivan kaikkea niissä keskusteluissa kertonut. Esim. sitä, että syön edelleen bentsodiatsepiineja, mutta alle lääkärin määräämän määrän. Pikkuhiljaa jos pääsisi niistä kokonaan eroon.

        Ps. Ei tainnut olla kovin vaikeaa yhdistää psyk. sh. nikkiin!22

        utelen vieläkin, ootko kirjotellut tuol epilepsiapalstallakin?


      • Eräs bentsoaddikti
        uteliaaaas kirjoitti:

        utelen vieläkin, ootko kirjotellut tuol epilepsiapalstallakin?

        En ole siellä jaksanut käydä. koitan unohtaa koko sairauden nyt, kun on päästy kohtauksettomaan tilaan. Olen käynyt paikallisessa epilepsiayhdistyksessäni piipahtamassa tasan kerran.

        Ei ollut minulle sopiva paikka. Kaikki vain ruokkivat toistensa huonoa oloa. Tai tällainen jäi mieleen. Mutta! Vastaus kysymykseesi on, että en ole kirjoittanut epilepsiapalstalle. Voisihan sitäkin käydä katsomassa, ehkä joskus. Nyt kyllä tahdon vain unohtaa koko sairauden.


      • Leo.Lepotuoli
        Selviytynyt ja kuiva kirjoitti:

        Mikä on surkuhupaisaa? pidätkö sä meitä muita jotenki sua huonompana, ku olet niin sairaanhoitajaa ja vaikka mitä? luuletko ettei muut kun jotkut 2v laastari koulutuksen saaneet tajua kuinka bentsot ja muut koukkukamat jätetään pois?? jokainen bentso/opioidi addikti tajuu, että pikkuhiljaa, ei vain sisarhento valkoinen. kuljeppa se ties ensin loppuun ja katotaan sitten mikä on meno! kyllä mäkin yritin sata kertaa sen "oikeaoppisen" pudotuksen, mutta sun jos jonkun pitäs tajuta se, ettei se kotioloissa ole kovinkaan helppoo?? mäki pääsin jo lähes kuiville, kunnes repsahti, siitä syystä, että ne lääkkeet oli himassa ja mieli teki, mut laitoksessa niitä ei saa yhtään enempää ja lopetus on hiukka helpompaa, tosin ei se helppoo oo sielläkään.

        Jotenkin tuli tosta otsikosta ja tekstin lopusta sellainen fiilis, että sä luulet, että lääkkeen lopetus on jotenki sun alaas ja muut ei tiedä mitään?! samat solut ja elimet sulla on ku muillakin ja täytyy nyt, muistaa se, että kuinka niiinkin kokenut "ammattilainen" kuin sairaanhoitaja voi jäädä koukkuun lääkkeeseen, joka hänen pitäisi tuntea kuin mustalaisen naapurin taskut??

        Korjaa, jos käsitin tekstisi väärin!!!!!

        Asiakommentti! "Asiantuntijat" tietävät usein vähemmän kuin lääkkeen käyttöä pohtivat "ammattilaiset".

        Vähentämisen ja lopettamisen tuntee lupumisena luissaan. Pääsin itse puoleen oksaseen...sitten... 10vee; huhhuh...melkein dead: 10vee totuttelua - nyt alkaa jo välillä kulkea aika kivastikin, tää laif.

        ps. Onhan se välillä kiva muistella noita aikoja, parhaita hetkiä kun on kusettanut asiantuntijaa ja pannut ne (no vaan melkein mt kuitenkin) syömään omasta kädestä. Retee feel katupojalla!

        Tein tämän kuitenkin itselääkäriyden nimissä: en käsittänyt noita kakskolmelätkääjaviinaa -jannuja, en vieläkään...jokainen hoitaa mielenterveyttään tavallaan

        pss. Lohduttava tieto niin lääliktisijöille, douppareille ja miksei lääkäreillekin jsekä Sauli Niinistölle, J. Kataiselle, R. Santavuorelle kuin Silmon Simolle: tämä kieltolaki ei tule kestämään kuin noin sata vuotta. Sgöbbels!


      • Leo.Lepotuoli
        Leo.Lepotuoli kirjoitti:

        Asiakommentti! "Asiantuntijat" tietävät usein vähemmän kuin lääkkeen käyttöä pohtivat "ammattilaiset".

        Vähentämisen ja lopettamisen tuntee lupumisena luissaan. Pääsin itse puoleen oksaseen...sitten... 10vee; huhhuh...melkein dead: 10vee totuttelua - nyt alkaa jo välillä kulkea aika kivastikin, tää laif.

        ps. Onhan se välillä kiva muistella noita aikoja, parhaita hetkiä kun on kusettanut asiantuntijaa ja pannut ne (no vaan melkein mt kuitenkin) syömään omasta kädestä. Retee feel katupojalla!

        Tein tämän kuitenkin itselääkäriyden nimissä: en käsittänyt noita kakskolmelätkääjaviinaa -jannuja, en vieläkään...jokainen hoitaa mielenterveyttään tavallaan

        pss. Lohduttava tieto niin lääliktisijöille, douppareille ja miksei lääkäreillekin jsekä Sauli Niinistölle, J. Kataiselle, R. Santavuorelle kuin Silmon Simolle: tämä kieltolaki ei tule kestämään kuin noin sata vuotta. Sgöbbels!

        Tän piti mennä tonne sosiaalitantan kommentin kommentin alle.


      • burana8001
        alottaja kirjoitti:

        AAhan kun menet ni ne näkyy kunnallisella puolella, eli jos meet just vaikka omalle lekurille taikka sut kärrätään sairaalaan samaan kaupunkiin ni samat tiedot siellä on! mulle määrättiin siks teekoosta lääkkeet siihen asti kunnes pääsin katkolle, ehtona oli just se et ne näkee sen et on hakeutunut ns. hoitoon, ja etvarmaan saa mitään buranaa kovempaa jos meet vaikka sen hoidon jälkeen kysyyn, takaan sen ellei kyseeessä ole tosi tyhmä lääkäri taikka super puhelahjat omaava mies!

        muutat eri paikkakunnalle etkä puhu mitään ni sama ralli voi jatkua, paitsi jos ne haluu sun paprut ex kotipaikasta, ja siltikin riippuvainen osaa aika kivasti pyörittää lääkäriä, ja taas yksityisenpuolen paikoisssa ei näy mitään tietoo kunnalliselta, mm. a-klinikalta , oli paikka vaikka samassa talossa.

        Vastaus kysymykseesi oli siis että kyllä tulee ns. merkintä että hepulla on huume, lääketaustaa ja sit onkin paska olla sen leikkauksen jälkeen ku se burana auttaa vaaan pääkipuun, jos siihenkään.

        Mäki muutin Vantaalta pois ja sinne jäi kauhee kasa paprua musta niin seuraavassa kylässä ne ei tienny mitään, ja pillereitä tuli ovista ja ikkunoista, syntyi ikäänkuin uusi sairastarina seuraavaan paikkaan, ja vanhoja tietoja ei ollut enää, kun en puhunu niistä.

        Toivottavasti sait jotain selkoo??!!

        Kyllä se burana auttaa ihan riittävästi kipuihin.. jopa leikkauskipuihin.. se on vaan noitten lääkeaddiktien jauhantaa ettei auta, kun pitää saada niitä kovempia että saa taas niitä "oloja"


      • vittu hei
        Selviytynyt ja kuiva kirjoitti:

        Mikä on surkuhupaisaa? pidätkö sä meitä muita jotenki sua huonompana, ku olet niin sairaanhoitajaa ja vaikka mitä? luuletko ettei muut kun jotkut 2v laastari koulutuksen saaneet tajua kuinka bentsot ja muut koukkukamat jätetään pois?? jokainen bentso/opioidi addikti tajuu, että pikkuhiljaa, ei vain sisarhento valkoinen. kuljeppa se ties ensin loppuun ja katotaan sitten mikä on meno! kyllä mäkin yritin sata kertaa sen "oikeaoppisen" pudotuksen, mutta sun jos jonkun pitäs tajuta se, ettei se kotioloissa ole kovinkaan helppoo?? mäki pääsin jo lähes kuiville, kunnes repsahti, siitä syystä, että ne lääkkeet oli himassa ja mieli teki, mut laitoksessa niitä ei saa yhtään enempää ja lopetus on hiukka helpompaa, tosin ei se helppoo oo sielläkään.

        Jotenkin tuli tosta otsikosta ja tekstin lopusta sellainen fiilis, että sä luulet, että lääkkeen lopetus on jotenki sun alaas ja muut ei tiedä mitään?! samat solut ja elimet sulla on ku muillakin ja täytyy nyt, muistaa se, että kuinka niiinkin kokenut "ammattilainen" kuin sairaanhoitaja voi jäädä koukkuun lääkkeeseen, joka hänen pitäisi tuntea kuin mustalaisen naapurin taskut??

        Korjaa, jos käsitin tekstisi väärin!!!!!

        sä et vaan osaa


      • Anonyymi

        Ihan niin jokainen luulee että sellaista tapahtuu vaan muille ja että he itse kyllä osaavat pitää asiat kurissa . Kuten alkoholin kanssa salakavalasti se vaan tekee ihmisestä alkoholistin vaikka miten itse luulee että asiat on kurissa.


    • tab-let-ti

      Hyvä, että pohjasi ei ollut tuon syvemmällä. Kuolleen veljeni koti oli täynnä Tramal-purkkeja ja veressäkin sitä oli monikymmenkertainen yliannos.

      • ketjun alottaja

        osaa! Kiitän yläkerran ukkoo ,että saan jatkaa elämää tyttäreni (5v) kanssa ja marraskuussa tulee toinen tyttö, ainaki kuvien per. tyttö. Yllättäen morsian on vaihtunu, ja tramalillahan ei tietysti ole osaa eikä arpaa eroon:) Kärsin edelleen aivan hirveitä henkisiä viekkareita, keho karjuu lääkettä ja pää karjuu vastaan, onneksi pää huutaa kovempaa. Selkää särkee, mutta opiaatit jää apteekkiin, kyllä se , kun 3krt heräs sairaalassa ja sanottiin, että olitpa poika kuolla ni pysäytti, onneks täsä vaiheessa, arkussa on paha alkaa miettiin katkoja, mutta jatketaan.


      • Anonyymi
        ketjun alottaja kirjoitti:

        osaa! Kiitän yläkerran ukkoo ,että saan jatkaa elämää tyttäreni (5v) kanssa ja marraskuussa tulee toinen tyttö, ainaki kuvien per. tyttö. Yllättäen morsian on vaihtunu, ja tramalillahan ei tietysti ole osaa eikä arpaa eroon:) Kärsin edelleen aivan hirveitä henkisiä viekkareita, keho karjuu lääkettä ja pää karjuu vastaan, onneksi pää huutaa kovempaa. Selkää särkee, mutta opiaatit jää apteekkiin, kyllä se , kun 3krt heräs sairaalassa ja sanottiin, että olitpa poika kuolla ni pysäytti, onneks täsä vaiheessa, arkussa on paha alkaa miettiin katkoja, mutta jatketaan.

        Tsemii!!!!


    • Kerrasta(ko?) poikki

      ....takana ilman traman tramaa, aika rajua on tällei äkkiseltään Pvä-annokset oli kuitseki 450- 600 mg ja laakista yritin (yritän) alasajoa. Kylmä -> Kuuma -> kylmä jne jne. Joka paikkaa kolottaa ja ahistuksen määrä on kamala......
      Pari pamia ois varmaan aika jes, mut kun ei oo ei sit niin mitään (tarkotuksella).
      Yöt on vaikeimpia.
      Kyl se siitä varmaan...

      • vastaa

        kauanko sää söitkään niitä? toi sun annos on kuitenki ihan maltillinen, mulla ku oli 3vuotta päiväsatsit oli keskimäärin tuhansia milligrammoja, ja tässä olen ja voin hyvin, tottakai kotona lopettaminen on tuskaa ja voin sanoa, että vitulliset saumat retkahtaa! mikset sää hakeudu pätkäks katkolle??? mun vikasta napista on kk aikaa ja ihan ok. olo. ei mitään fyysisiä oireita, päätä särkee ja pikkusen morkkista päällä mutta lääkkeitä en tarvii, ja ne pamit ynnä muut bentsot jätä ottamatta, sillä niillä saat viekkareita pois, mutta siinä onkin seuraava koukku, usko pois! avohoidossa mulla pudotettiin 100mg/kk, ja määrä oli sillon 1200mg pv, skarppasin hetkeks ku menin aahan ni perkele se pudotus ois kestänyt VUODEN!! ei ihan rittäny pitkäjänteisyys, joten ei sun oo himassa MITÄÄN JÄRKEE lopettaa kerrasta, voit kitua vaikka kuinka kauan ja sit repsahtaa ja siitä ei seuraa kun tuhlattua aikaa ja irtautuminen myrkystä pitkittyy.


      • Kylmä hiki
        vastaa kirjoitti:

        kauanko sää söitkään niitä? toi sun annos on kuitenki ihan maltillinen, mulla ku oli 3vuotta päiväsatsit oli keskimäärin tuhansia milligrammoja, ja tässä olen ja voin hyvin, tottakai kotona lopettaminen on tuskaa ja voin sanoa, että vitulliset saumat retkahtaa! mikset sää hakeudu pätkäks katkolle??? mun vikasta napista on kk aikaa ja ihan ok. olo. ei mitään fyysisiä oireita, päätä särkee ja pikkusen morkkista päällä mutta lääkkeitä en tarvii, ja ne pamit ynnä muut bentsot jätä ottamatta, sillä niillä saat viekkareita pois, mutta siinä onkin seuraava koukku, usko pois! avohoidossa mulla pudotettiin 100mg/kk, ja määrä oli sillon 1200mg pv, skarppasin hetkeks ku menin aahan ni perkele se pudotus ois kestänyt VUODEN!! ei ihan rittäny pitkäjänteisyys, joten ei sun oo himassa MITÄÄN JÄRKEE lopettaa kerrasta, voit kitua vaikka kuinka kauan ja sit repsahtaa ja siitä ei seuraa kun tuhlattua aikaa ja irtautuminen myrkystä pitkittyy.

        Sitä surullisen kuuluisaa merkintää tonne sairaalan kirjoihin, joudun pari kertaa vuodessa sinne ihan oikeesti kipeenä ja sillon niihin kipuihin ei auta buranat eikä purkillinen tramaleitakaan, siitähän tää homma alunperin lähtikin. Vajaan vuoden oon rouskutellu menemään, välillä enempi välillä vähempi, toi annos minkä ilmotin, oli ajettu alaspäin jo parin kk ajan. Maksimit on ollu vajaa tonnin luokkaa.


      • vastaa
        Kylmä hiki kirjoitti:

        Sitä surullisen kuuluisaa merkintää tonne sairaalan kirjoihin, joudun pari kertaa vuodessa sinne ihan oikeesti kipeenä ja sillon niihin kipuihin ei auta buranat eikä purkillinen tramaleitakaan, siitähän tää homma alunperin lähtikin. Vajaan vuoden oon rouskutellu menemään, välillä enempi välillä vähempi, toi annos minkä ilmotin, oli ajettu alaspäin jo parin kk ajan. Maksimit on ollu vajaa tonnin luokkaa.

        Ymärrän mitä tarkotat, ja olet kuitenki jo pitkällä, mutta mun mielestä sun ei kannattas kerrasta jättää veks tramaleita, jos määrä on 500mg nyt ni se on kuitenkin helvetisti vähemmän ku tonni! ja siitä kun vielä tiputtelet muutaman viikon tai kuukauden tai sama kai se kuinka kauan kuhan määrät ei nouse. tramalissa o paskaa se ku lähes jokainen koukkuun jäänyt on saanu ekat pillerit johki kipuun ja sit ku lääkkeestä ns. vierottuu ni taas tarvii lääkettä, mullaki meni just niin, selkä laukes huolella ja olin konttaus kunnossa ja siinä paljoo paratabsit auta, ei todellakaan. sitku mullakin se tramadoli antoi supervoimat ni olipa ylläri ett koukku napsahti niskaan. ironista on nyt se, että selkä ei oo enää sillain kipee!!

        onhan se täysin mahdollista heittää suoraan vaikka 500mg pois ne, mutta siinä saattaa viikko jos toinenkin mennä pikku viekkareissa, henkiset viekkarit jatkuukin pidempään, mulla kk vikasta pilleristä ja väliin vetää jalat alta ku morkkis iskee ja häpeä ja koko 3v asiat tulee mieleen, mutt sisulla perkele, periks en anna ku pitkällä oon!
        vittumaisinta mulla oli se ku jalat ja kädet ei pysyny aloillaan, koko ajan piti heiluttaa kättää ja vispata jalkaa, nukkuminen oli ihan kamalaa, ja ns. opiaattinuha on perseestä, aivastuttaa ja räkä valuu ja persekin valuu,ja se totaalinen väsy, ei jaksanu kunnolla roskia viedä, tod. olet tutustunut ko. oireisiin?? sullahan saattas tilannetta korjata esim. 2-3kpl 100mg päivässä, meinaan kun olet jättäny ne pois just 500-600mg ni varmaan muutamaki nappi auttas pahimpaan, st ku hetki menny nin jättää vaikka yhteen, en oo lääkäri mutta kokemusta on aivan tarpeeksi, 3v meni ja ihmissuhteet, työt meni vituiks ja mikä ikävintä oma terveys oli todella vaarasssa,
        mutta jos olet päättäny jättää kaiken lääkkeen veke ni toivotan onnea, siihen pystyy jos tahtoo, mutta vitullisia aikoja on edessä, mutta vannon että kun se on ohi ni kylläpä nousee pää pystyyn ja kaikki näyttää eriltä.


      • ....XXX
        vastaa kirjoitti:

        Ymärrän mitä tarkotat, ja olet kuitenki jo pitkällä, mutta mun mielestä sun ei kannattas kerrasta jättää veks tramaleita, jos määrä on 500mg nyt ni se on kuitenkin helvetisti vähemmän ku tonni! ja siitä kun vielä tiputtelet muutaman viikon tai kuukauden tai sama kai se kuinka kauan kuhan määrät ei nouse. tramalissa o paskaa se ku lähes jokainen koukkuun jäänyt on saanu ekat pillerit johki kipuun ja sit ku lääkkeestä ns. vierottuu ni taas tarvii lääkettä, mullaki meni just niin, selkä laukes huolella ja olin konttaus kunnossa ja siinä paljoo paratabsit auta, ei todellakaan. sitku mullakin se tramadoli antoi supervoimat ni olipa ylläri ett koukku napsahti niskaan. ironista on nyt se, että selkä ei oo enää sillain kipee!!

        onhan se täysin mahdollista heittää suoraan vaikka 500mg pois ne, mutta siinä saattaa viikko jos toinenkin mennä pikku viekkareissa, henkiset viekkarit jatkuukin pidempään, mulla kk vikasta pilleristä ja väliin vetää jalat alta ku morkkis iskee ja häpeä ja koko 3v asiat tulee mieleen, mutt sisulla perkele, periks en anna ku pitkällä oon!
        vittumaisinta mulla oli se ku jalat ja kädet ei pysyny aloillaan, koko ajan piti heiluttaa kättää ja vispata jalkaa, nukkuminen oli ihan kamalaa, ja ns. opiaattinuha on perseestä, aivastuttaa ja räkä valuu ja persekin valuu,ja se totaalinen väsy, ei jaksanu kunnolla roskia viedä, tod. olet tutustunut ko. oireisiin?? sullahan saattas tilannetta korjata esim. 2-3kpl 100mg päivässä, meinaan kun olet jättäny ne pois just 500-600mg ni varmaan muutamaki nappi auttas pahimpaan, st ku hetki menny nin jättää vaikka yhteen, en oo lääkäri mutta kokemusta on aivan tarpeeksi, 3v meni ja ihmissuhteet, työt meni vituiks ja mikä ikävintä oma terveys oli todella vaarasssa,
        mutta jos olet päättäny jättää kaiken lääkkeen veke ni toivotan onnea, siihen pystyy jos tahtoo, mutta vitullisia aikoja on edessä, mutta vannon että kun se on ohi ni kylläpä nousee pää pystyyn ja kaikki näyttää eriltä.

        Tunnistan kaikki mainitsemasi oireet jo aika pitkältä ajalta.
        En oo ees itelleni luvannu mitään, enkä lupaa ettei tulis lisää "oloja"
        Katellaan täs nyt tunti kerrallaan, ehottamasi systeemi on varmaan helpompi ku tää, mut jotenki haluun samalla rankasta itteeni ja osottaa taas kerran tyhmälle pääkopalle, mitä kaikkee sitä tulee tehtyä.
        On se niiiiin ihmeellinen tuo ihmisen mieli....
        Fyysisesti oon nyt ihan pohjamudissa, mut on sit oltu ennenkin, aikoja aikoja sitten. Sillon ei ollu kyse valitettavasti apteekkiopiaateista.


      • leikelty
        ....XXX kirjoitti:

        Tunnistan kaikki mainitsemasi oireet jo aika pitkältä ajalta.
        En oo ees itelleni luvannu mitään, enkä lupaa ettei tulis lisää "oloja"
        Katellaan täs nyt tunti kerrallaan, ehottamasi systeemi on varmaan helpompi ku tää, mut jotenki haluun samalla rankasta itteeni ja osottaa taas kerran tyhmälle pääkopalle, mitä kaikkee sitä tulee tehtyä.
        On se niiiiin ihmeellinen tuo ihmisen mieli....
        Fyysisesti oon nyt ihan pohjamudissa, mut on sit oltu ennenkin, aikoja aikoja sitten. Sillon ei ollu kyse valitettavasti apteekkiopiaateista.

        hyvä lääke, omia kokemuksia lukuisten leikkausten jälkeen.


      • vastaa
        leikelty kirjoitti:

        hyvä lääke, omia kokemuksia lukuisten leikkausten jälkeen.

        niinpä niin "oikein käytettynä" jos et sinä jäänyt tähän "huumeeseen" kiinnni ni sun kehon oliko ne reseptorit ei saa hyvää oloa ku meidän ketkä koukuttu, tiedän mäki tyyppejä joilla ei oo ongelmaa vaikka ne silloin tällöin saakin muutaman viikon tramalit, aina ei voittaa tai pitäskö sanoa että aina ei voi valita, tramal on siis sulle oikee lääke, meille väärä!


      • vastaa
        ....XXX kirjoitti:

        Tunnistan kaikki mainitsemasi oireet jo aika pitkältä ajalta.
        En oo ees itelleni luvannu mitään, enkä lupaa ettei tulis lisää "oloja"
        Katellaan täs nyt tunti kerrallaan, ehottamasi systeemi on varmaan helpompi ku tää, mut jotenki haluun samalla rankasta itteeni ja osottaa taas kerran tyhmälle pääkopalle, mitä kaikkee sitä tulee tehtyä.
        On se niiiiin ihmeellinen tuo ihmisen mieli....
        Fyysisesti oon nyt ihan pohjamudissa, mut on sit oltu ennenkin, aikoja aikoja sitten. Sillon ei ollu kyse valitettavasti apteekkiopiaateista.

        juu mää tunnen ton itsensä rakaisemisen kyllä joo! ainoo huoli puoli siinä on se helevetillinen tuska ku ne viekkarit tulee, ja siinä vaiheessa joka jätkällä tai akalla on vaara repsahtaa, niin siinä mullekkin kävi, mun eka yritys irtautua ko. herkusta oli jo aika liki, sain samalta lekurilta lääkkeet ja melkein pystyin noudattaan suunniteltua kaavaa, mutta kävi niin että tramalit loppui ku annos oli "vaan" 200mg, piti päästä 50mg ,mutta meni muuan pilsu liikaa, uskomatonta kyllä niin jopa ton 200mg jättäminen sai aikaa sen että viikon lähes valvoin ja olin aivan töttöröö himassa peittojen alla ja kuinka ollakaan sit oli pakko karata asemalle hakemaan reseptiä, salassa vaimolta mussutin pillereitä ja tietenki kävi niin että määrä oli heti ekana päivänä paljo enemmän ku 200mg.

        jos sun psyyke kestää ja tuntuu, että olet selvinny kohtuudella nää 3 vai oliko 4pv ni mikäs siinä, tunnen hepun joka jätti subutexit ja bentsot laakista veks ja himassa vielä, oksensi, valvoi, itki ja rukoili jumalaa apuun 3 vitun viikkoo ja pääsi eroon, tää on tietty näitä kerran elämässä juttuja, että aika harvoin onnistuu, mutta jotku pystyy ja toiset ei, mää en pystynyt, mutt sulla on jo menny hyvä tovi ni jatka ja kyllä se helpottaa ajan kans mutta duunia sulla on, se on varmaa se. mä sain tokaa päivänä laitoksessa 6 pilleriä, kolmantena 5 ja siitä pilsu per/pv tahtia alas, että arvaappa perkele olinko huonossa hapessa?? tuntu oikeesti että kuolee, kädet ristissä itkin sängyssä helpotusta ja oikeesti oisin myynyt sieluni jos joku ois taikonut ne olot pois, onneks ei tarvinu myydä.

        niin ja mitä tulee muihin opiaatteihin ni ei ne ole sen kummepia ku tramali, olise subua tai jotain muuta ni ihan samoissa tuskissa pyöritään, kyllä mää näin suonensisäisten käyttäjiä ja enempi mää olin kipee ku ne, riippuvuus ei aina riipu aineesta, heroinisti saattaa päästä helpommin irti pollesta ku bentsoriippuvainen pameista, jokainen pirulainen on niin erilainen, että joku saattaa olla täysin koukussa vaikka hammastahnan syöntiin eikä irtoo millään:)

        Että tällain taas........


      • ...Jatkuu

        Sitten tossa kitkuissani kaivelin lääkekaappia, ni IHME, olin kaikista reseptilääkkeistä hankkiutunut eroon ja eikös siellä yskänlääkepullon takana 150mg trampoliini sojottanut, eli ei tää nyt mennykään kerrasta poikki. Olo tosin kohentu sen verran, et syömään piti ruveta ja vähän paikkoja siistiä.
        Katellaan taas


      • vastaa
        ...Jatkuu kirjoitti:

        Sitten tossa kitkuissani kaivelin lääkekaappia, ni IHME, olin kaikista reseptilääkkeistä hankkiutunut eroon ja eikös siellä yskänlääkepullon takana 150mg trampoliini sojottanut, eli ei tää nyt mennykään kerrasta poikki. Olo tosin kohentu sen verran, et syömään piti ruveta ja vähän paikkoja siistiä.
        Katellaan taas

        otit siis yhen pillerin? ja jos olot jo sillä parani niin eikö sen pitäs olla loistava asia?? ei se lopullinen ero lääkkeestä oo siis kaukana, sillä jos pärjäät ni kaikk on hyvin, ainaki mun mielestä, ja eikai se väärin oo vaikka sitä pikku määrää ottaa viikon ja sit taas tiputtaa, niin mä tekisin. en neuvo vaan kerron oman mielipiteeni, kuten huomaat niin on aika helvetin iso houkutus ottaa se pilleri jos sen löytää tai niitö on muuten saatavilla. mun ol pakko mennä katkolle jo pelkästään määrän takia, olin tosiaan yli 2vuotta yrittäny kaikki avohoidot ja omat kokeilut ja aina repes, olot huononi niin ei siinä ollu paljoo vaihtoehtoja, katkolla oli se hyvä pointti että sai muita lääkkeitä ja sit tramalia ei yksinkert. ollu saatavilla ja oli niin kipee ettei ois ees kyenny lähtä lääkäriin itkeen respaa, oli parempi maata siellä ja odottaa seuraavaa lääkkeenhakua, siitä kellonajasta pidettiin kii, kohokohta koko päivässä ku sai lääkkeet!

        tosiaan kuukausi vikasta tramalista ja jumalauta mulla on kauheet painajaiset ja morkkikset edelleen, lääkettä ei tee mieli, mutta keho haluis sen tunteen, outo fiilis ku kroppa haluu myrkkyä, mutta pää ei, ja silti päässä pyörii kaikki menneet asiat ja varsinkin ne jutut ,että mitä oisvoinu sattua, vaikka tytölle, oli sillon vasta 4v, luojalle kiitos, että aina oli muita aikuisia ni lapsi oli ns. turvassa vaikka näkikin isin kouristuskohtaukset, siitä onki suurimmat morkkikset. onneks lapset toipuu nopeesti ja sit ku ne tajuu että moista ei tapahdu enää ni ne unohtaa ajan kaa, se onkin suurin motiivi oikeestaan koko touhuun, kauhee pelko ja häpeä edelleen, kuvittelin että kestää ehkä viikon nää "henkiset" viekkarit, mutta ny menny jo kuukausi ja vasta pieni helpotus tullu, kuhan ei mee samaa kolmee vuotta joita söin, ois pitkä aika olla pipipää!


      • NYT....

        meni taasen yksi moinen, frendi tuli kattomaan oonko alive, ja jätti sit yhen tohon pöydänkulmalle. Sinnehän se sitten lumpsahti. Kohta nukkumaan , pari kolme kaljaa vielä ja illan ohjelmat.
        Saas nähä tuleeko hna kukaan, en aio soittaa enkä pyytää keltään ketään mitään.
        2 pvä menny 150 mg/päivä ja paranee.
        Annoit ALOITTAJA kyllä ihan asiallisen ja toimivan vinkin, kiitos siitä


      • vastaa
        NYT.... kirjoitti:

        meni taasen yksi moinen, frendi tuli kattomaan oonko alive, ja jätti sit yhen tohon pöydänkulmalle. Sinnehän se sitten lumpsahti. Kohta nukkumaan , pari kolme kaljaa vielä ja illan ohjelmat.
        Saas nähä tuleeko hna kukaan, en aio soittaa enkä pyytää keltään ketään mitään.
        2 pvä menny 150 mg/päivä ja paranee.
        Annoit ALOITTAJA kyllä ihan asiallisen ja toimivan vinkin, kiitos siitä

        vai onpas kiva kuulla, että pärjäät paremmin, ei toi 150mg tosiaan oo mikään iso juttu, tai on se sen kannalta, että paranet paremmin! toi seinään lopettaminen on aika raaka ratkaisu ja kaikista riskialttein, mutta sulla on kuitenki luonnetta ku s jäi siihen yhteen, kaikilla ei oo. olet selvästi päättänyt lopettaa lääkkeen, ja tostakaan ei kannata jättää kokonaan veke, viikko pari siillä ja sit 100mg päivässä ja viiikon pari ja sit vielä 50mg ja senkin lopetuksen jälkeen tulee oireita mutta ei ehkä kovinkaan pahoja, tiedän kokemuksesta. kun pää ja keho tottuu siihen 150mg ni sit voi taas pudottaa, mutta nythän elimistösi on tottunut siihen oliko 500mg ? pienessäki annoksessa on riskit, vois kuvitella että jätän sitt 200mg kaikki pois ni ei tunnu missään mutta varmana tuntuu jos käyttöö ollu kauan, niin alas ku olla voi ja sit lopettaa.'
        eksö sun kannattas sopii sen frendin kaa että se tuo sulle päivittäin sen yhden 150mg ja sen jälkeen se toiski 100mg ja sitä rataa?? jos sellanen kamu on joka sen tekis ni totta perkeleessä kannattaa se hyödyntää, toinen ja pahin vaiht. ois se että lähtisit ite hakeen!? mulla jäi ekassa avohoidossa 150mg pois ja jumalauta olin kipee, viikoin tärisin himassa ja sit karkasin lekuriin ja 100kpl mätkähti heti pillereitä, ja siitä se lähti taas. tästä on siis jo aikaa ja nyt kuukaus kuivana ja painajaiset vaivaa perkele edelleen, olen työntäny oluella pois niitä pari kertaa viikkoon, mutt aina ne löytää. eipä 3v tramalin syömisen jälkioireet voikaan kadota kuukaudesa, oi liian helppoo. mutta tunnut pärjäävän ni jatka samaa rataa ja vaikka söisit 20 vuotta yhtä 150mg pilleriä ni kukaan ei voi sanoo että paha paha!! 400mg on kuitenkin pharmacan mukaan sallittu pv annos! pidät vaan tiukasti kii siitä ettet missään tilanteessa hommaa lääkettä saataville enempää, etkä "kokeile"miltä se 700mg tuntuu, se repii mennessään, takaan sen! oot pitkällä ja nostan lakkia!


      • tiedostanut ex-tyhmy
        vastaa kirjoitti:

        vai onpas kiva kuulla, että pärjäät paremmin, ei toi 150mg tosiaan oo mikään iso juttu, tai on se sen kannalta, että paranet paremmin! toi seinään lopettaminen on aika raaka ratkaisu ja kaikista riskialttein, mutta sulla on kuitenki luonnetta ku s jäi siihen yhteen, kaikilla ei oo. olet selvästi päättänyt lopettaa lääkkeen, ja tostakaan ei kannata jättää kokonaan veke, viikko pari siillä ja sit 100mg päivässä ja viiikon pari ja sit vielä 50mg ja senkin lopetuksen jälkeen tulee oireita mutta ei ehkä kovinkaan pahoja, tiedän kokemuksesta. kun pää ja keho tottuu siihen 150mg ni sit voi taas pudottaa, mutta nythän elimistösi on tottunut siihen oliko 500mg ? pienessäki annoksessa on riskit, vois kuvitella että jätän sitt 200mg kaikki pois ni ei tunnu missään mutta varmana tuntuu jos käyttöö ollu kauan, niin alas ku olla voi ja sit lopettaa.'
        eksö sun kannattas sopii sen frendin kaa että se tuo sulle päivittäin sen yhden 150mg ja sen jälkeen se toiski 100mg ja sitä rataa?? jos sellanen kamu on joka sen tekis ni totta perkeleessä kannattaa se hyödyntää, toinen ja pahin vaiht. ois se että lähtisit ite hakeen!? mulla jäi ekassa avohoidossa 150mg pois ja jumalauta olin kipee, viikoin tärisin himassa ja sit karkasin lekuriin ja 100kpl mätkähti heti pillereitä, ja siitä se lähti taas. tästä on siis jo aikaa ja nyt kuukaus kuivana ja painajaiset vaivaa perkele edelleen, olen työntäny oluella pois niitä pari kertaa viikkoon, mutt aina ne löytää. eipä 3v tramalin syömisen jälkioireet voikaan kadota kuukaudesa, oi liian helppoo. mutta tunnut pärjäävän ni jatka samaa rataa ja vaikka söisit 20 vuotta yhtä 150mg pilleriä ni kukaan ei voi sanoo että paha paha!! 400mg on kuitenkin pharmacan mukaan sallittu pv annos! pidät vaan tiukasti kii siitä ettet missään tilanteessa hommaa lääkettä saataville enempää, etkä "kokeile"miltä se 700mg tuntuu, se repii mennessään, takaan sen! oot pitkällä ja nostan lakkia!

        en kyllä yhtään ymmärrä kuinka joku lääke voisi salakavalasti ja huomaamatta koukuttaa. itse tulin aikoinaan riippuvaiseksi yhdestä lääkkeestä, ja tajusin täysin hyvin olevani tulossa riippuvaiseksio jo siinä vaiheessa, kun teki mieli ottaa yksi ylimääräinen tabu päivässä. ihamn vain koska lääke teki minusta hyväntuulisen, sosiaalisen, vireän ja loputtoman energisen. näin vaikka vaikutustavan olisi pitänyt olla täysin toinen, eli tuoteselosteen mukaan lääkkeen olisi pitänyt väsyttää ja tehdä kaikin puolin veltoksi olo. minulla lääke toimi ihan toisin siis kuin mitä olisi pitänyt. no, ihan tietoisesti päästin riippuvuuden syntymään kasvattamalla annostusta tyhmyyttäni. enkä ikinä usko että joku voisi joutua lääkekoukkuun vahingossa. pötyä moinen. pelin voi viheltää poikki siinä vaiheessa kun halu ottaa se ensimmäinen ylimääräinen lääke vuorokaudessa mukavien sivuvaikutuksien vuoksi herää. tai sitten voi valita toisen tien, eli antaa itsensä tulla riippuvaiseksi. niin minä tein ja meni pari vuotta pyristellessä lääkkeestä irti. vuorokausiannos määrättyyn vaivaani oli max. 2 tablettia päivässä, otin pahimmillaan jotain 15 per päivä. nyt ollut jo aikoja siis kuivilla, enkä enää päästä koskaan itseäni siihen jamaan missä kyseisen lääkkeen orjuuttamana olin. ja vapaaehtoisesti päästin lääkkeen herrakseni, niin tekee jokainen joka sen ensimmäisen ylimääräisen tabun tai ensimmäisen huumeannoksensa tieten tahtoen ottaa. nytkin minulla on pahasti koukuttavia lääkkeitä määrätty hirveään kipuun, joka syntyi lääkärien virheistä ja toistuneista leikkauksista, mutten ole niitä edes hakenut tai jos olenkin, olen ottanut hyvin kovaan kipuun vain puolet määrätystä annoksesta. eikä ole ollut mitään ongelmaa sitten olla käyttämättä parempina päivinä. ei tietoakaan mistään koukuista.


      • dfvgg
        tiedostanut ex-tyhmy kirjoitti:

        en kyllä yhtään ymmärrä kuinka joku lääke voisi salakavalasti ja huomaamatta koukuttaa. itse tulin aikoinaan riippuvaiseksi yhdestä lääkkeestä, ja tajusin täysin hyvin olevani tulossa riippuvaiseksio jo siinä vaiheessa, kun teki mieli ottaa yksi ylimääräinen tabu päivässä. ihamn vain koska lääke teki minusta hyväntuulisen, sosiaalisen, vireän ja loputtoman energisen. näin vaikka vaikutustavan olisi pitänyt olla täysin toinen, eli tuoteselosteen mukaan lääkkeen olisi pitänyt väsyttää ja tehdä kaikin puolin veltoksi olo. minulla lääke toimi ihan toisin siis kuin mitä olisi pitänyt. no, ihan tietoisesti päästin riippuvuuden syntymään kasvattamalla annostusta tyhmyyttäni. enkä ikinä usko että joku voisi joutua lääkekoukkuun vahingossa. pötyä moinen. pelin voi viheltää poikki siinä vaiheessa kun halu ottaa se ensimmäinen ylimääräinen lääke vuorokaudessa mukavien sivuvaikutuksien vuoksi herää. tai sitten voi valita toisen tien, eli antaa itsensä tulla riippuvaiseksi. niin minä tein ja meni pari vuotta pyristellessä lääkkeestä irti. vuorokausiannos määrättyyn vaivaani oli max. 2 tablettia päivässä, otin pahimmillaan jotain 15 per päivä. nyt ollut jo aikoja siis kuivilla, enkä enää päästä koskaan itseäni siihen jamaan missä kyseisen lääkkeen orjuuttamana olin. ja vapaaehtoisesti päästin lääkkeen herrakseni, niin tekee jokainen joka sen ensimmäisen ylimääräisen tabun tai ensimmäisen huumeannoksensa tieten tahtoen ottaa. nytkin minulla on pahasti koukuttavia lääkkeitä määrätty hirveään kipuun, joka syntyi lääkärien virheistä ja toistuneista leikkauksista, mutten ole niitä edes hakenut tai jos olenkin, olen ottanut hyvin kovaan kipuun vain puolet määrätystä annoksesta. eikä ole ollut mitään ongelmaa sitten olla käyttämättä parempina päivinä. ei tietoakaan mistään koukuista.

        tramal on hyvä kipulääke oikein käytettynä. tälläkin palstalla vilisee filunkkiporukkaa, jotka ovat rikollisia ja valittavat sitten, kun on kakit jo housuissa.
        no.. minäkin olen syönyt tramalia reumaan ja tiedän, miten sitä käytetään. vuorokausiannokseni vaihtelee 50-200 mg. joskus pidän taukoja lääkkeessä ja näin se menee..
        aloitan alas-ajon niin, että pudotan asteittain 60mg päiväannokseen ja sitten syön joka toinen päivä 50mg parin viikon aikan ja lopetan. ainoat viekkarit on pieni hikoilu parin päivän aikana ja sit se on ohi.
        ja vielä lopuksi. itse joudun käyttämään kipulääkkeitä koko loppu iän ja krooninen kipu on suurempi helvetti, kuin pieni koukutus tramaliin. jos on kipuja, kanstii niitä hoitaa, ennekuin on burnout, niinkuin mulle kävi.


      • Prt Scr
        dfvgg kirjoitti:

        tramal on hyvä kipulääke oikein käytettynä. tälläkin palstalla vilisee filunkkiporukkaa, jotka ovat rikollisia ja valittavat sitten, kun on kakit jo housuissa.
        no.. minäkin olen syönyt tramalia reumaan ja tiedän, miten sitä käytetään. vuorokausiannokseni vaihtelee 50-200 mg. joskus pidän taukoja lääkkeessä ja näin se menee..
        aloitan alas-ajon niin, että pudotan asteittain 60mg päiväannokseen ja sitten syön joka toinen päivä 50mg parin viikon aikan ja lopetan. ainoat viekkarit on pieni hikoilu parin päivän aikana ja sit se on ohi.
        ja vielä lopuksi. itse joudun käyttämään kipulääkkeitä koko loppu iän ja krooninen kipu on suurempi helvetti, kuin pieni koukutus tramaliin. jos on kipuja, kanstii niitä hoitaa, ennekuin on burnout, niinkuin mulle kävi.

        Osa ihmisistä on elimistöltään sellaisia, että tietyt lääkeaineet metabolisoituvat nopeammin ja siitä seuraa koukku.

        Itselleni tuo on hämmästyttävä ilmiö, sillä en ole elämäni aikana onnistunut koukuttumaan mihinkään. Alkoholia en käytä (=kauhea olo vähästäkin määräst) ja suurimmasta osasta voimakkaita kipulääkkeitä seuraa se sama kauhea olo.

        Itselläni on vaikea kaularankavamma, olen kuitenkin toistaiseksi muutaman leikkauksen jälkeen työkykyinen nykyisessä duunissani. Tramalia olen käyttänyt n. 10 vuotta eripituisia jaksoja, erilaisella annostuksella, eikä ilman olo ole ollut konstikaan niinä aikoina kun kivut ovat olleet edes siedettävät.

        Vaikeimmassa vaiheessa käytin sitä myynnistäkin jo poistettua Abalginia. Silloin makasin kolme viikkoa aivan koomassa sohvan pohjalla, mutta olisin sairauden vuoksi maannut siellä sohvan pohjalla joka tapauksessa.

        Panacodia en kykene syömään ollenkaan, olen siitä niin tukossa lopun päivää, ettei aivo sano mitään. Tramalia menee tällä hetkellä max 2x50 mg päivässä ja mitään kicksejä en siitä saa. Sen avulla pystyn kuitenkin pitämään kivut loitolla, jos niitä joinain päivinä on.

        Kuulun kuitenkin varmaankin selkeään vähemmistöön ja olen sitä mieltä, että jos ihmiselle määrätään Tramalia tai vastaavaa pidemmäksi aikaa, pitäisi seuraava lääkärikontrolli olla jo varattu. Ongelma on juurikin se, että tyypillisesti lyödään vain resepti kouraan ja se on sen jälkeen näkemiin ja kiitos. Sen sijaan säännölliset kontrollit auttaisivat huomaamaan riittävän ajoissa, mikäli käyttömäärät alkavat nousemaan ja asiaan voitaisiin puuttua.


      • Yökkis........
        Prt Scr kirjoitti:

        Osa ihmisistä on elimistöltään sellaisia, että tietyt lääkeaineet metabolisoituvat nopeammin ja siitä seuraa koukku.

        Itselleni tuo on hämmästyttävä ilmiö, sillä en ole elämäni aikana onnistunut koukuttumaan mihinkään. Alkoholia en käytä (=kauhea olo vähästäkin määräst) ja suurimmasta osasta voimakkaita kipulääkkeitä seuraa se sama kauhea olo.

        Itselläni on vaikea kaularankavamma, olen kuitenkin toistaiseksi muutaman leikkauksen jälkeen työkykyinen nykyisessä duunissani. Tramalia olen käyttänyt n. 10 vuotta eripituisia jaksoja, erilaisella annostuksella, eikä ilman olo ole ollut konstikaan niinä aikoina kun kivut ovat olleet edes siedettävät.

        Vaikeimmassa vaiheessa käytin sitä myynnistäkin jo poistettua Abalginia. Silloin makasin kolme viikkoa aivan koomassa sohvan pohjalla, mutta olisin sairauden vuoksi maannut siellä sohvan pohjalla joka tapauksessa.

        Panacodia en kykene syömään ollenkaan, olen siitä niin tukossa lopun päivää, ettei aivo sano mitään. Tramalia menee tällä hetkellä max 2x50 mg päivässä ja mitään kicksejä en siitä saa. Sen avulla pystyn kuitenkin pitämään kivut loitolla, jos niitä joinain päivinä on.

        Kuulun kuitenkin varmaankin selkeään vähemmistöön ja olen sitä mieltä, että jos ihmiselle määrätään Tramalia tai vastaavaa pidemmäksi aikaa, pitäisi seuraava lääkärikontrolli olla jo varattu. Ongelma on juurikin se, että tyypillisesti lyödään vain resepti kouraan ja se on sen jälkeen näkemiin ja kiitos. Sen sijaan säännölliset kontrollit auttaisivat huomaamaan riittävän ajoissa, mikäli käyttömäärät alkavat nousemaan ja asiaan voitaisiin puuttua.

        Itselläni on kolme pakettia Tramalia. Kaksi tablettia otin (200 mg:n depotti). Kahtena päivänä siis. Siihen jäi. Aiheutti lääke ihan järkyttävän olon: oksentelin, ruikuloin, ihoa kuumotti, verenpaine nousi, olo oli hutera ja silmätkin vaeltelivat niin, että katseen tarkentaminen tuotti ongelmia. Siis ihan h-i-r-v-e-ä olo! Yök. Täytyy viedä loput tabletit takaisin apteekkiin. Tietty lääkkeiden vaikutus on yksilöllistä, mutten tajua kuinka joku voi pitää tämän yökkölääkkeen käytöstä ja napsia sitä huvin vuoksi vain?? :O Itselleni tätä määrättiin kovaan hermokipuun. Monasti on leikattu mutta eivät vain lääkärit tunnu onnistuvan. 4 päivän päästä leikataan taas kun magneettikuvaus näytti että puukotuksentarvetta taas kerran on. panacodeilla yritän pärjätä. toinenkaan kipulääke ei minulle sopinut, sisältää indometasinia ja etyylimorfiinia. samanlainen ällötys ja oksutauti siitäkin tuli. Oxycontin ja Oxynorm taas aiheuttivat anafylaktisen allergiareaktion. Niitä en voi syödä enää ikinä (hengitystiet turpoavat umpeen). Taidan olla harvinaisen herkkä kipulääkkeille?


      • Opettajana
        Yökkis........ kirjoitti:

        Itselläni on kolme pakettia Tramalia. Kaksi tablettia otin (200 mg:n depotti). Kahtena päivänä siis. Siihen jäi. Aiheutti lääke ihan järkyttävän olon: oksentelin, ruikuloin, ihoa kuumotti, verenpaine nousi, olo oli hutera ja silmätkin vaeltelivat niin, että katseen tarkentaminen tuotti ongelmia. Siis ihan h-i-r-v-e-ä olo! Yök. Täytyy viedä loput tabletit takaisin apteekkiin. Tietty lääkkeiden vaikutus on yksilöllistä, mutten tajua kuinka joku voi pitää tämän yökkölääkkeen käytöstä ja napsia sitä huvin vuoksi vain?? :O Itselleni tätä määrättiin kovaan hermokipuun. Monasti on leikattu mutta eivät vain lääkärit tunnu onnistuvan. 4 päivän päästä leikataan taas kun magneettikuvaus näytti että puukotuksentarvetta taas kerran on. panacodeilla yritän pärjätä. toinenkaan kipulääke ei minulle sopinut, sisältää indometasinia ja etyylimorfiinia. samanlainen ällötys ja oksutauti siitäkin tuli. Oxycontin ja Oxynorm taas aiheuttivat anafylaktisen allergiareaktion. Niitä en voi syödä enää ikinä (hengitystiet turpoavat umpeen). Taidan olla harvinaisen herkkä kipulääkkeille?

        Joulun aikaan 2010 loukkasin hieman selkääni. MArssin lekuriin ja sanoin että lääkettä, ja kunnollista. Sain pari laatikkoo tramalia, 150mg.
        Söin niitä noin 2,5 - 3 vkoa. Lopetin, mutta kuinkas ollakaan, ihan sairaat vierotus oireet tuli päälle. Kouristelin sängyssä pari päivää, ja pakko oli hommata panacodeja tasoitukseen.

        Koukku tuli nopeasti, mutta Herran nimessä kiitos saman tien siitä irtikin.
        Älkää todellakaan ihmiset leikkikö lääkkeillä...


      • Anonyymi
        leikelty kirjoitti:

        hyvä lääke, omia kokemuksia lukuisten leikkausten jälkeen.

        Ihmettelen sitä, että mistä saa apua hermokipuihin, jos nämä siihen auttavat lääkkeet ovat niin hirveitä. Ei ole elämä onnellista kovien kipujenkaan kanssa. En käytä Tramalia, mutta Panadolista ja Buranasta ei ole juuri mitään apua. Onko loppuelämä vain kipuhelvettiä? Voiko Tämän tyypin lääkkeitä käyttää kohtuudella, ettei se muutu ylisuureksi käytöksi?


    • Lasisilmä

      Tramalikoukussa olevalle tulee tässä yksi hyvä neuvo, jos lukee loppuun asti.

      Itselläni sellainen tausta, että selkä on oikeasti tosi paskana ja muutakin vaivaa. Lääkityksenä alkoi jo 8 vuotta sitten Panacod. Siihen jäin heti koukkuun. Ainoa onni on siinä se, että sen käyttö on pakko pitää rajoissa, jos ei halua, että maksa poksahtaa. Panacodista saan mahtavan olon.

      Panacodista pääsen helposti eroon, Tramalin avulla. Se peittää reflat tosi hyvin. Lisäksi en saa mitään kovin kummoisia oloja Tramadolista. Kipua se lievittää ja poistaa masennusta, eli toimii minulla kuten se on lääkkeenä alunperin tarkoitettukin. Lisäksi lihakset kramppailee jo pienemmästäkin annoksesta. Pari kertaa olen joutunut sairaalaan, kun tullut vedettyä liikaa kaikkea sekaisin. Aamuisin se kramppi minullekin iskee. Taju lähtee, koska niska ja kaulalihakset kramppaa ja estää verenkierron aivoihin.

      Tramalikoukkuun en itse juurikaan jää, koska se ei ihmeemmin anna minulle euforiaa. Reflat on aika mitättömät, jos lopettaa käytön. Lisäksi hain masennukseen SSRI-lääkityksen ja sen kanssa Tramadol toimii vahvemmin. Riittää 200-300 mg päivässä. Kauheita määriä ei voi edes ottaa, koska se johtaa serotoniinisyndroomaan ja sitten ollaan taas pahimmillaan koomassa. Tramadol siis lisää serotoniinin määrää ja SSRI-lääke estää sen kuoleentumista.

      Se, että SSRI-lääkkeissä lukee, että ei saa käyttää samaan aikaan Tramadolin kanssa on hieman liioiteltua. Itsekin käytän molempia ihan lääkärin määräyksellä.

      Tuo SSRI-lääkitys tosiaan auttaa eroon Tramalista todella hyvin. Mikäli Tramalin antama olo pitää sen lopettamisen jälkeen saada jollain korvattua niin SSRI-leekkeen rinnalle voi ottaa jonkun miedon mielialalääkkeen.

      Näin saa estettyä sen, että ei tarvitse kärsiä valtavia viekkareita ja ei myöskään kärsi siitä himosta aloittaa uudelleen vaan pystyy nauttimaan elämästään suhteellisen kirkkaalla mielellä ja ilman alakuloa.

      Tämä siis neuvoksi jokaiselle, joka vuosien käytön jälkeen on käynyt ympyrän loppuun asti ja kun tuntuu, että tie on pystyssä ja jotain tarttis tehdä. Itse tiedätte kyllä, kun se aika tulee vastaan. Yleensähän lopettamisen vaikeus on siinä, että tuntee tippuvansa tyhjän päälle ja että elämässä ei ole mitään lohtua eikä järkeä, ei mitään joka antaisi hyvää oloa, jos käytön lopettaa. En usko, että ilman masennus ja mielialalääkitystä pystyy vanha käyttäjä oikeasti edes selviämään.
      Fiilis on kyllä aika mukava, kun pääsee takaisin kiinni normaaliin elämään, ilman tuskia. Alkoholin käytönkin olen käytännössä lopettanut kokonaan. tällä hetkellä tulee nautittua omasta pienestä muksusta, joka antaa ihme kyllä aivan samanlaista euforiaa, kuin napit :)

    • ei viekkareita

      On nää outoja nää Tramal viekkarit ihmisillä. Mulle ei tule vieroitusoireita mistään lääkkeistä, ei Tramaleista, ei Panacodista, ei bentsoista, ei edes mieliala lääkkeistä tullut kun, muutaman päivän kuvotus.
      Lienenkö sitten erilainen mutta kauhistuttaa lukea, että noinkin voi käydä.
      Alkoa en tosin ole koskaan sotkenut lääkkeiden kanssa yhteen, että sitä en tietäisi miten kroppa reagoisi jos siihen viinaa mukaan kiskoisi.

    • kipuakka vm. 54

      Minä käytin Tradolan Retard 150 mg noin kuusi vuotta hermokipuun. Vieroitus oli karmeeta vilustamista ym. oireita noin 2 kuukautta lopettamisen jälkeen. Imovanea olen syönyt vuodesta 1997 lähtien joka ilta nukahtamiseen. Onkohan tämän ikäiselle (58 v.) "terveellistä" näitten mopsiminen? Lääkärien mukaan parempi ottaa lääke kuin olla nukkumatta. Tradolan ja Imovane oli käytössä siis 6 vuotta yhtäaikaisesti. Muisti vielä pelaa mutta tiedä kuinka kauan. Onko kokemusta näistä lääkkeistä ja viekkareista lopettamisen jälkeen?

    • ei viekkareita

      Luulen kyllä että lekuri jättäis lääkkeet määräämättä jos olis riski niiden käytölle.
      Mutta totuushan on se että iäkkäiltä ihmisiltä vähennetään lääkkeitä nykyään aika rajusti. Vedoten siihen että on kaatumisriskiä ym. Mutta jos ne yhtäkkiä lopettaa, esim nukahtamislääkkeet, on siinä "tuskailemista" kuinka nukkuu, kun niitä on vuosia käyttänyt.
      Imovanesta ei pahoja viekkaireita pitäis tulla, vaikka kuten kerroin, mulle ei tule muutenkaan. Mutta kuullut tämän muiltakin.
      Voisit myös kokeilla pyytää melatoninia, nukahtamisvaikeuksiin, useimmilla toimii ihan hyvin.

    • kipuakka vm. 54

      Olen kokeillut melatoninia mutta ei tepsinyt. Otan Imovanen illalla noin klo 22. aikoihin. Joskus nukahdan nopeasti toisinaan tuntuu, että ei tepsi ollenkaan. Päivällä en kyllä nuku. Kipujen vuoksi olen lääkettä käyttänyt, että saisin nukuttua. Takana kolme selkäleikkausta viimeksi viime marraskuussa jäykistysleikkaus. Myös kaularankaani on kerran leikattu.

    • ei viekkareita

      Enpä siis usko että noista mitään sen kummempaa haittaa on. Itsellä ei ainakaan millään tavoin vaikuttanut muistiin tai muuhunkaan. Itsellä myös krooniseen selkäkipuun käytössä, johtuu pahasta selkävammasta.
      Syönyt jo pitkään, kuten myös unilääkkeitä, mutta välillä pidän päivien taukoja unilääkkeissä (vieroitusoireita ei tule), mutta nukun sitten tosi vähän.
      Kipulääkkeistä pidän taukoja, mutta tosi harvoin. Pysyn tuossa tramalissa, vaikka on myös kirjoitettu panacodia ja monia muita, mutta elimistöni kestää parhaiten tuon tramalin.
      Panacod aiheuttaa päänsärkyä siinä määrässä jossa sitä joutuisin ottamaan. Noissa imovaneissa kuten myös muissa nukahtamislääkkeissä on juuri se paha puoli, että pitkään käytettynä teho muuttuu ja nukkumisesta tulee entistä hankalampaa. Siksi itse pakotan itseni taukoihin.

    • Rakkain ihminen minulle on syönyt selkäkipuun n. 3kk seuravan vahvuista satsia: 300mg tramal, 6kpl panacod, 400mg lyrica, sirdalud ja 600mg buranaa...siis joka päivä. Nyt hän itse on vähentänyt lääkkeitä, koska välilevynpullistuma on helpottunut. Mutta... Hän muuttui aivan hetkessä toiseksi ihmiseksi. Hän sanoi että on ihastunut toiseen ja nyt tunteet ovat tulleet takaisin. Avioliitolla ja kaikella yhteisellä ei ole mitään väliä. Mikään ei kuulemma ole enää korjattavissa vaikka emme ole edes puhuneet mikä häntä vaivaa. Kaikki on kerrasta poikki tylysti. Lääkkeet eivät kuulemma ole vaikuttaneet tähän, tunteet olivat jo tulleet jo ennen lääkkeitä, mutta nyt vähennettyä, ne vain vahvistuivat ja liitto on mennyttä.
      Mitä teen?? En voi pakottaa toista mihinkään, koska hänellä ei ole halua minkäänlaiseen apuun suhteemme pelastamiseksi. Jos lääkkeet eivät vaikuta, niin ok, erotaan...mutta.....jos hän tekee nyt jotain peruuttamatonta ja lääkkeiden hävittyä systeemistä se iskeekin vasten kasvoja, mitä hänelle tapahtuu??

      • nahkaapina

        rehellisyys


    • pöljä

      minusta tramal on loistava kipulääke ja erittäin hyvä huumekkin käytin monia vuosia tramalia ihan syystä ja myös hupiin sillä tuleehan siitä mainio olo. eikä olllut mitään ongelmia käytössä tai lopettamisessa. mutta otin kyllä aineesta kaiken selville ennen käyttön aloittamista ja ei olis tullut mieleenkään syyä 200sia enempää kuin n. levyllisen. en kuitnkaan halua joutua koomaan tai kuolla kouristuksiin. aina kannattaa olla tietoinen siitä mitä tekee.

    • Jaaha

      Itse syönyt reilun 1,5v tramalia lähes päivittäin ristiselän madaltumiin, pullistuma perussetteihin. Sain ensimmäisen reseptin 2011 lopussa mutta en käynyt hakemassa lääkkeitä kuin vasta maaliskuussa 2012, meni hermo pakotukseen.
      Syy viivyttelyyn oli että olen vuosituhannen vaihteessa söynyt näitä leikkauksen jälkeen ja tiesin että hyvä olo tulee, mukavasti virtaa töissä.

      No nyt olen popsinut sen 1,5 v annoksella 100-250mg/päivä pitkävaikutteista, puolet ajasta ihan tarpeeseen muuten muista syistä. Kerran päivässä aamulla otan enkä annosta ikinä lähtenyt nostamaan, onneksi. Nyt ajattelin vähentää, viikon ottanut puolta normaalista annoksesta (75mg). Täytyy kyllä myöntää että on jotenkin outo, normaalia väsyneempi olo mutta ei mitenkään paha. Ensi viikolla jos sitten olisikin osan viikkoa ilman. Tarkoitus oli päästä päivittäisestä napostelusta, silloin tällöin ottaa nappi naamariin. Yksinkertaisesti tulee niin hyvä aikaansaava olo, en näe tätä pahana kunhan ei lähde homma lapasesta. Toimii muuten hyvin kestävyysurheilussa, ammattitasolla varmaan pojat popsii näitä tosissaan ennen suoritusta.

    • Markoboy89

      Mä olen syönyt tramalia nyt yli neljä vuotta. Parina ekana vuotena lähti ihan kunnolla lapasesta kun määräsivät sitä sekä työterveyspuolelta että myöskin reumapolilta. Lisäksi sain aina täydennettyä varastojana ylikalliilla katutason hinnalla koska niiden saaminen ei ollut este missään vaiheessa.
      Muistelen että jollain ulkomaan lennolla rouhin parhaimmillaan (pahimmillaan) n. 20kpl:tta 50mg nopeavaikutteisia ja kaljaa päälle. Vitun fiksua.
      Olen nyt vieroittautunut itse aina paketin loppupuolella nykyisin ja syön ko. lääkettä vieläkin päivittäin koska en vatsahaavan vuoksi voi ottaa parasetamolipohjaisia jne, lääkkeitä ja reumani vaatii täsmälääkkeen lisäksi kivun lievitystä halusin tai en.
      Eipä silti ettenkö boostailisi aina fiiliksiä silloin kun sattuu paska päivä kohdalle.
      On se perkeleellisen hyvä/huono lääke mutta minkäs teet.

      • naistyttö

        Käytin Tramal 50 mg sydämen ohitusleikkauksen jälkeen sekä sairaalassa että kotona vielä noin puolitoista kuukautta. Toimivat tosi hyvin kivunlievittäjänä, mutta halusin itse alasajaa ne lääkkeet kun huomasin sen riippuvuuden. Mulle ainakin riippuvuus tuli tosi nopeasti. Ei ollut helppoa se alasajokaan vaikka käyttö oli noinkin lyhytaikainen. Tosi kovat vieroitusoireet tuli vaikka mielestäni hitaasti sitä vähensin. Nyt olen päässyt onnekseni siitä eroon, mutta sen vaan sanon, että todella helpolla Tramaliakin saa uusittua; minä kun uusin viimeisen kerran, niin lääkäri laittoi tuplamäärän, eikä perään kysellyt...Todella koukuttava lääke, ikinä en enää ota ellei ole ihan pakko!


    • Itsellä taas Guillain-Barré syndrooma ja hermokivut, sentakia otin Tramalia, söin noin 1,5kk ja kun aloin lukea netistä mikä se oikein on, silloin lopetin kertaheitolla ottamisen, ajattelin kyllä Lyrica autta, mutta se samalainen "paha" lääke, lopetin molemmat, mutta koukussa en ollut, siinä oli ehkä hyvä tuuri 😇

      • Anonyymi

        Tuo Lyrica on oikea myrkky, siihen jäät kiinni.


    • Freeminder

      Voi ei!!! Näköjään teillä kaikilla on niin suuria ongelmia et vika ei oo missään selässä tai muualla ,vaan korvien välissä. Itelläni on Tradolan 150mg ollut käytössä melkein 3 vuotta selkäleikkauksen jälkeen ..,ja uskokaa tai älkääää...,suurin päivän annos on ollut vain 150mg eli vain 1 kapseli päivässä. Normaalisti päivän annos on 1/4 osa tai puolikas silloin kun annos on suuri ..,ja tolleen oon pärjännyt. Silloin kun annos nousee 150mg tasolle ..,syön väkisin monipuolista ruokaa ja nukun 30 tuntia..,sen jälkeen mittari on taas melko nollilla ,ja 1/4 osa on taas smoothi annos. Se on kaikille todella ihme ,et miten oon niin pitkään pystynyt pitämään annosta naurettavan alhaisella tasolla silleen et se vielä toimii ,eikä tole oo mitenkään noussut!!! Jos ei osaa käyttää jotain oikein ,on parasta olla käyttämättä sitä kokonaan ..,koska väärinkäyttäjien takia lääkkeitä kielletään sellaisille jotka ovat todella sen tarpeessa. Monissa Aasian maissa ihmiset käyttävät päivittäin opioideja ja käyvät normaalisti duunissa ..,niiden joukossa on insinöörejä ,ja kunnon nörttejä joilla on sen arvoisia kunnon ammatteja ..,mut niistä ei edes huomaa et ne on ottaneet jotain ..,koska käyttö kulttuuri on niillä periytynyt muutenkin. Ennen Thaimaassa ja kaukoidässä sai kaikenlaisia opioideja resepti vapaana apteekeista ..,mut kun pohjois euroopan narkkarit ja sekopäät saivat omilla päihteiden käyttökulttuurilla sankarillisia sairaita touhuja aikaseksi ..,sitä ruvettiin kieltämään sit kaikille ..,ja nyt siellä pelkästään niiden käytöstä joutuu lusii todella pitkiä tuomioita ..,ja suuremmista määristä jopa paukahtaa kuoleman tuomio! Kandee vähän miettiä muitakin ,ennen kuin rupee änkemään jotain lääkkeitä mömmönä omaan kehoon!!! ..,just tollaisten valopäiden takia kaikkea kielletään! Fiksujen ja järkevien ihmisten pitäis maksaa ja kärsiä narkkareiden touhuista..,koska ilman niitä narkkareita tuskin mitään lääkkeistä olisi edes resptilääkkeitä! Sit tiedoksi vielä se ,et mitään keskushermostoon vaikutavia lääkkeitä ei sais ottaa tyhjään mahaan ..,ja niitä syödessä on ahmittava selvästi suurempi ruoka annos..,ja muutenkin esim. Tramalin kohdalla jos päivän annos rupee nousemaan yli 100mg ..,heti on pudotettava se 5 päivän sisällä noin 40mg annokseen ja jatkettava sitä enintään samalla määrällä jotta keho tottuu pieneen annokseen ..,sillä kun keho tottuu siihen ..,sit se mitätön annos toimii todella paljon paremmin kuin vaikkapa 500mg annos ..,eikä se vaurioita elimistöä ,vaan toistepäin se parantaa erilaisia sairauksia ja samalla se toimii täydellisenä masennuslääkkeenä ilman sivu vaikutuksia joita ilmenee todellisissa masennuslääkkeissä jotka ovat pysyviä! On tasatarkkaan mietittävää mitä suuhun pistää ..,ja ajateltava niiden seurauksia! Muussa tapauksessa voitte "nauttia" tramal helvetistä jonka olette luoneet itellenne!!!

      • Anonyymi

        Tramal auttaa myös paniikkikohtauksen eikä annos tarvitse olla iso. Jos tietää että aamulla on johonkin lähtö ja se aiheuttaa paniikkikohtauksen niin joo neljäsosa 150mg tabletista auttaa kunhan se ottaa ainakin puoli tuntia ennen toimintaa eli heti herätessä.
        Muistakaa että bepot tabletissa kun on jakoviiva niin sitä puolikasta tablettia ei saisi enää jakaa mutta itse näen sen niin että voi jakaa jos säilyttää tabletin puolikkaan toisen pään ehjänä ja ottaa sen palasen. Jos molemmat päät auki niin se liukenee nopeammin ja isoina annoksina tällainen vaarallista.


    • Tramalpeikko

      Itse olen lähinnä viihdekäyttähä korvannut tällä aökoholin läträämisen. Pidän kiinni että korkeintaan 2 krt viikko. 200mg keralla pureskellen. Kieltämättä vaatii itsekuria kun ei aiheuta krapulaa ja työt sujuu kiten kaikki muukin.

      • setyönsujumisesta

        Lääkepöhnässä ei näy sujuvin edes oikeinkirjoitus.


    • Tramalpeikko

      Ei niin. mitäs "sujuvin" on ottanut.....

    • Kipu

      Minulle määrätty tramal 100mg 2 1 tulin matkalta sain lääkärin ajan vasta 3.4 on jalat tosi tosi kipeät. Eihän kenelläkään ole jäänyt yhtään ylimääräistä lääkettä. Ei mihinkään väärinkäyttöön vaan tosi kipuun. Päivystykseen kun ei vaan saa yksinkertaisesti aikaa

      • onkoviekkaritpäällä

        Päivystykseen ei aikaa edes varata.


    • Anonyymi

      1.Tramalista eroon pääsemiseksi tarvitset viikon mielellään kaksi omaa aikaa jolloin ei tarvi tehdä mitään ei siis yhtään mitään esim:töitä/tjms..ns"velvollisuuksia".
      2.Perkeleesti tahdonvoimaa.
      3.Särkyihin buranaa ja panadolia vuoron perään imodiumia mahdolliseen ripuliin.
      4.Tuleviin valvottaviin öihin lukemiseksi näitä kommentointi palstojen juttuja muita opioidien lopettamiseen liittyviä julkaisuja esim:järvenpään sosiaalisairaalan julkaisu toipumisen käsikirja (antaa pirusti lisää henkistä voimaa ja ymmärrystä,kun lukee näitä ja sitä kautta tajuaa mistä kaikesta tässä on kyse,kun on niin kauhea olo ! )
      5.LIIKUNTAA vaikka se kuinka tuntuu kauhealta ajatukselta niin ulos vaan kävelylle...sen ei tarvi olla raskasta,kunhan se on JOTAKIN LIIKUNTAA.(auttaa todella paljon) ! ! !
      6.Musiikkia monta rullaa paperia "opiaattinuhaan"
      7.Itse lopetin näin kerrasta poikki "cold turkey" menetelmällä hieman vajaa 4.vuotta kestäneen Tramal "suhteeni" annos oli 200.mg debot/vrk ja välillä hieman ylikin.. ; voihan sitä tietty lopetella asteittainkin mutta siinä on niin hyvät,kuin huonot puolensakin...
      8.Tsemppiä vaan kaikille kyllä se onnistuu,kun vaan niin ITSE PÄÄTÄTTE JA HALUATTE !

      • Anonyymi

        Niin tai vähennät sen tramalin asteittain pois ja usko pois siinä on paljon enemmän myöteisiä puolia ja se ei ole samanlainen shokki keskushermostolle ja mielelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tai vähennät sen tramalin asteittain pois ja usko pois siinä on paljon enemmän myöteisiä puolia ja se ei ole samanlainen shokki keskushermostolle ja mielelle.

        Vähentäminen pitää tapahtua hitaasti eikä retkahduksia pidä tehdä eli annosta ei saa ylittää. Pitää löytää myös päivittäinen hyvä rytmi jota noudattaa. Muistaakseni vaikutusaika tramaleilla 6-7 tuntia. Liian pitkää väliä ei kannata sinnitellä sillä silloin elimistö vaatii isomman annoksen. Vuorokausi tule jakaa sopiviin pätkiin.


      • Anonyymi

        Kaikilla ei onnistu kerralla poikki. Jokaiselle tulee erilaiset viekkarit ja joillekin ei lainkaan tai hyvin lievät.


    • Anonyymi

      Nonii tässä oma tarina ei hirvee kummine mutta saa lukea. Elikkä käytin tätä paskaa 15 vuotiaana(nyt 16) noin 3 viikkoa putkeen joka päivä 2 satasen pilleriä. Ensimmäinen viikko helevetin hyvä olo buustasin kahvilla joka päivä. Sitte tokan viikon kohalla aloin ottaa näitä 3 päivässä (satasia vieläkin) sitten kun olin noin 1,5 viikkoa käyttänyt aloin tuntee huonovointisuutta tosi voimakkaasti esimerkiks koulussa kesken tunnin, myös hikoilin ja hirvee väsymys koko ajan. Yritin pitää siinä sitte pienen tauon ja 1 ja puol päivää olin ilman ja tuli semmonen olo että jalat ei kanna ja muutenkin helvetin heikko olo. No sitten käytin sen paketin loppuun ja viimesinä päivinä hengitystä alkoi ahdistamaan ihan helvetisti ja noin 3 viikon jälkeen repäsin itteni irti ja lopetin seinään. Vitun hirveet olot sen jälkeen mutta paras päästös mitä olen tehnyt. Älkää oikeesti käyttäkö jossei oo HELVETILLISET KIVUT

    • Anonyymi

      kuka ois osannu arvata että reseptilääkkeisiin tulee toleranssi jos niitä syö satamäärin :D kaikkea se leipä elättää

    • Anonyymi

      Miten ihmeessä sulla on ensinnäkään ollu joku vaimo? 4 vuotias tytär, kattoo kun isä kouristelee, siinä vaiheessa isä menee piipaa autolla sairalaan, siitä sitten vieroitukseen . Lapselle kerrotaan totuus isän ongelmista. Siirretään lapsi ja nainen turvakotiin. Kerää mies ittesi kasaan, lopeta huumeet ja mene hoitoon.

    • Anonyymi

      Itse olen n. 15 leikkauksen ja 30 muun urheiluvamman (en lievän siitä selviää buranalla mutta jos olkapää repeää niin ei selviä). Saanut jo tasaisesti tramal kuuria. En saa siitä muuta kuin kivun poiston. En viekkaraita ja jos saan pitkän kuurin päätteksi jotain viekkareita niin viikko tai pari diapamia poista ne. Enkä ole jäänyt niihinkään koukkuun. Ainoa aine mihin olen hieman koukussa on urheilun jälkeinen olut. Eikä tarvitse olla jälkeinenkään. Olut on hyvä jos on hermot pinnassa töiden kanssa. Tosin en suosittele sitäkään. Siitä tulee itselleni morkkiksia jos menee vähänkin pitkäksi ja stressi kasvaa. Kohtuudella kaikkea ja kaikille ei edes kohtuudella. Mutta kivun kanssa ei pidä elää.

    • Anonyymi

      Täysin totta. 10 vuotta meni näiden sieluntappajanappejen kanssa.

    • Anonyymi

      Tramalit karmeita! Saatanalliset vieroitus oireet! Ahdistus, lihasheikkous, ripuli, itkuisuus, unettomuus ja muuta. Jo 300 mg ja elämä pilalla. 100 mg jos pakko ottaa, muuten pois!!!

      • Anonyymi

        Juu ei kaikilla.
        Itsella ei tosiaan tullut mitään euroforisia tuntemuksia.
        Söin pahimmillaan 600mg/vrk.
        Sen jälkeen siirryttiin norspan/taramal yhdistelmään.
        Kaiken tuon vieroitus oli kuukauden sisällä (lonkkien tekonivelleikkauksen jälkeen) ajoin alas ja sitten lopulta lopetin.
        3 iltaa levottomat jalat joiden oireita lievitin stillnok nukahtamislääkkeellä, kerkesin nukahtaa ennen oireiden alkamista.
        Tiesin tuon oman vieroitusoireet kun olin pari kertaa koevierottanut itseni.
        4v tuli siis käytettyä noita opiaatteja, nyt enään astmalääkkeitä ja verenpainelääkkeitä.
        Joskus aspirinia.


      • Anonyymi

        Voin vaan kuvitella millaiset vieroitusoireet olleet kaukopartiosotilailla kun käyttäneet pervitiiniä. Se lienee vielä tujumpaa kuin Tramal.


    • Anonyymi

      Kiitos hyvästä kirjotuksestasi itellä iskias ja vasen jalkani ydinnaulattu lokakuussa toissavuonna kipulääkkeenä tramal 50mg ja 100mg olen huomannut kapseleiden nostavan myös mielialaa vielä hallinnassa,mutta pelkään ettei kauan ja olen pyytänyt lääkäriltä jotain muuta kipulääkettä tramlin tilalle

    • Anonyymi

      Hienoa! Olet käynyt kovan opetuksen. Onnea ja iloa tulevaan! :)

    • Anonyymi

      Itsellä Alkoi vieroitusoireet eilen ja ensin en ymmärtänyt mistä levoton olo, ahdistuneisuus johtuu. Olen reilun kuukauden ottanut 100-200 mg illassa. Se 200 oli aivan liikaa. Nyt kello on puoli seitsemän aamulla ja reilun tunnin nukkunut. Oli puoli viideltä pakko ottaa puolikas. Tästä kun pääsee eroon niin hyvä on

      • Anonyymi

        Itse olen käyttänyt tramalia jo vuosia150mg.
        Tämän vuoden alussa olen käyttänyt 1,5-2 tablettia päivässä. Aamupäivällä puolikas, 6-7 tunnin kuluttua toinen puolikas ja loppuillasta kolmas puolikas. Joskus olen ottanut aamupäivästä kokonaisen, illalla puolikas ja yöksi puolikas, se on liikaa, tulee aamulla päänsärky ja yöllä kutiaa käsivarret.
        Nyt olen viikon vähentänyt, en ota aamulla ollenkaan, iltapäivällä tulee kova vilu 15-16,silloin otan puolikkaan ja illalla 21-22 otan toisen puolikkaan. Tuolla annostuksella mennyt viikko. Olo on hyvin tasainen.
        Tätä noudatan nyt seuraavankin viikon. En pidä hoppua. Sitten yritän pienentää molempia puolikkaita. Noissa puolikaissa tableteissa tuo pyöreä pää pitää säilyttää ehjänä eli pienennettävä katkoviivan puolelta. Tavoite on yrittää päästä välillä puolella tabletilla päivässä eli 75mg. Tiedän että kipujen takia tuo kyllä ei pidemmän päälle onnistu. Tarvitsen aamulla puolikkaan ja jos en ota puolikasta illalla en saa nukuttua. Eli aamusta menee puolikas kipujen takia ja illalla yöunen takia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1807
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1667
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      789
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe