Tämän- vai tuonpuoleinen

Ihan aiheellisesti on nykyihminen enemmän kiinnostunut tämän- kuin tuonpuoleisesta elämästä. Ihminenhän on osa luontoa ja siis osa koko maailmankaikkeutta. Ainehan ei koskaan häviä!

39

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks-Katleija

      Emme siis häivy olemattomiin, muutamme vaan muotoa. Muututaanko me hiili, vety, happi, fosfori, kalsium, natrium ja kalium atomeiksi. Ei tule nyt muuta mieleen. Entäs sielu?

      • tytär*

        pienelle tyttärelleen, hänen kysellessään mihin hän joutuu kuolltuaan.

        Katsos: Kun olet kuollut sinut haudataan maahan.

        Sen jälkeen nousee maasta kukkanen.

        Sitten tietä myöten tulee aasi kävellen.

        Nyt aasi syö tuon kukkasen.

        Sitten tulee isä ja näkee aasin, ja sanoo:

        No, etpä ole entisestä paljon muuttunut !


        PS harmillista patrionismiä ! se tytär


      • pilvi*
        tytär* kirjoitti:

        pienelle tyttärelleen, hänen kysellessään mihin hän joutuu kuolltuaan.

        Katsos: Kun olet kuollut sinut haudataan maahan.

        Sen jälkeen nousee maasta kukkanen.

        Sitten tietä myöten tulee aasi kävellen.

        Nyt aasi syö tuon kukkasen.

        Sitten tulee isä ja näkee aasin, ja sanoo:

        No, etpä ole entisestä paljon muuttunut !


        PS harmillista patrionismiä ! se tytär

        Sielun kuolemattomuuteen uskon. Ainehan jää maahan sen kohtalosta ei ole epäselvyyttä.

        Sielun olemassaoloon uskon, koska muutaman kerran olen kokenut viestejä poismenneiltä, jotka eivät ole olleet kuviteltuja. Kolmelta läheiseltä ihmiseltä. Jostakin he ovat voineet vielä viestittää itsestään, mikä tapahtui muutamien viikkojen jälkeen kuolemasta. Sen jälkeen ei mitään enään.

        Uskon todella, että meillä on kuolematon sielu, sen enempää en tiedä...haluaisin pitää sielusta, jonka olen saanut hyvää huolta, etten vahingoittaisi sitä tekemällä väärin, tai ainakin katumalla jos olen tehnyt.

        PS Uskoisin ilmankin, sen vaan tietää...


      • pilvi*
        pilvi* kirjoitti:

        Sielun kuolemattomuuteen uskon. Ainehan jää maahan sen kohtalosta ei ole epäselvyyttä.

        Sielun olemassaoloon uskon, koska muutaman kerran olen kokenut viestejä poismenneiltä, jotka eivät ole olleet kuviteltuja. Kolmelta läheiseltä ihmiseltä. Jostakin he ovat voineet vielä viestittää itsestään, mikä tapahtui muutamien viikkojen jälkeen kuolemasta. Sen jälkeen ei mitään enään.

        Uskon todella, että meillä on kuolematon sielu, sen enempää en tiedä...haluaisin pitää sielusta, jonka olen saanut hyvää huolta, etten vahingoittaisi sitä tekemällä väärin, tai ainakin katumalla jos olen tehnyt.

        PS Uskoisin ilmankin, sen vaan tietää...

        tarkoitin : Isä tietää kaiken :D


      • pilvi* kirjoitti:

        Sielun kuolemattomuuteen uskon. Ainehan jää maahan sen kohtalosta ei ole epäselvyyttä.

        Sielun olemassaoloon uskon, koska muutaman kerran olen kokenut viestejä poismenneiltä, jotka eivät ole olleet kuviteltuja. Kolmelta läheiseltä ihmiseltä. Jostakin he ovat voineet vielä viestittää itsestään, mikä tapahtui muutamien viikkojen jälkeen kuolemasta. Sen jälkeen ei mitään enään.

        Uskon todella, että meillä on kuolematon sielu, sen enempää en tiedä...haluaisin pitää sielusta, jonka olen saanut hyvää huolta, etten vahingoittaisi sitä tekemällä väärin, tai ainakin katumalla jos olen tehnyt.

        PS Uskoisin ilmankin, sen vaan tietää...

        Meillä jokaisella on ainakin ruumis, jossa henki asuu elinaikamme. Sielu on jotain käsittämätöntä, se menee yli ymmärryksen. Uskovat määrittelevät sielun Jumalan ääneksi ihmissydämessä.

        Kun ihminen kuolee ja haudataan, hänen ruumiinsa maatuu eli palaa liekittömästi kauan. Jos ihminen poltetaan Krematoriossa, hänen ruumiinsa palaa nopeasti ja muuttuu energiaksi.

        Energia ei häviä koskaan, se vain muuttaa olomuotoaan. Ajatelkaamme vesimassan sisältämää potentiaalienergiaa. Kun voimalaitoksen portit avataan, syöksyy vesimassa koko liike-energiallaan kohti turbiineja pannen ne pyörimään. Näin potentiaalienergia muuttuu ensin liike-energiaksi ja siitä sähköenergiaksi. Potentiaalienergianhan määrää putouskorkeus voimalaitoksessa.

        Taisin unohtaa sielun! Henkiuskonnot uskovat sielunvaellukseen. Hinduismi ja Budhismi ovat ainakin näitä.

        Edellisten mukaan voi sielu siirtyä vaikkapa lehmään tai käärmeeseen. Lehmälaumat Kalkutan tai Bombayn kadulla kertovat tuosta uskosta, sielunvaellususkosta.

        Jos minä, Ruuneperi, kohtaan kyykäärmeen niin tapan sen. Voihan mummuni (tuo käärmeen sielu) joutua lehmäksi, jonka tissejä venytetään, mutta parempi sekin käärmeen osaa.

        Jos taas kyseessä sattuu olemaan vaikkapa isoisän isä, hän voi päätyä ((koiraspuoliseksi) aropupuksi ja voi sitä elämänhauskuutta ja iloa.


      • pilvi*
        Ruuneperi kirjoitti:

        Meillä jokaisella on ainakin ruumis, jossa henki asuu elinaikamme. Sielu on jotain käsittämätöntä, se menee yli ymmärryksen. Uskovat määrittelevät sielun Jumalan ääneksi ihmissydämessä.

        Kun ihminen kuolee ja haudataan, hänen ruumiinsa maatuu eli palaa liekittömästi kauan. Jos ihminen poltetaan Krematoriossa, hänen ruumiinsa palaa nopeasti ja muuttuu energiaksi.

        Energia ei häviä koskaan, se vain muuttaa olomuotoaan. Ajatelkaamme vesimassan sisältämää potentiaalienergiaa. Kun voimalaitoksen portit avataan, syöksyy vesimassa koko liike-energiallaan kohti turbiineja pannen ne pyörimään. Näin potentiaalienergia muuttuu ensin liike-energiaksi ja siitä sähköenergiaksi. Potentiaalienergianhan määrää putouskorkeus voimalaitoksessa.

        Taisin unohtaa sielun! Henkiuskonnot uskovat sielunvaellukseen. Hinduismi ja Budhismi ovat ainakin näitä.

        Edellisten mukaan voi sielu siirtyä vaikkapa lehmään tai käärmeeseen. Lehmälaumat Kalkutan tai Bombayn kadulla kertovat tuosta uskosta, sielunvaellususkosta.

        Jos minä, Ruuneperi, kohtaan kyykäärmeen niin tapan sen. Voihan mummuni (tuo käärmeen sielu) joutua lehmäksi, jonka tissejä venytetään, mutta parempi sekin käärmeen osaa.

        Jos taas kyseessä sattuu olemaan vaikkapa isoisän isä, hän voi päätyä ((koiraspuoliseksi) aropupuksi ja voi sitä elämänhauskuutta ja iloa.

        epäselväksi pari asiaa. Miksi kyykäärme pitää kohdatessa tappaa ? Miksi lehmän osa on parempi kuin käärmeen.
        Luontokappaleita molemmat ja varmaan nauttivat elämästään. Jos lehmä nauttii lypsämisestä, yhtä paljon kuin nainen imettäessään, ihan fyysisesti, niin mikäpä hätä sillä on?

        Kaikkein vähiten tajuaa mummoasi käärmeen sieluna ?

        PS Eikö Budhismissä jalostuta korkeammalle asteelle, jos on elämässään sen ansainnut, kunnes päädytään nirvanaan.---- Menen hetkeksi kahvinirvanaan.


      • sama*
        pilvi* kirjoitti:

        epäselväksi pari asiaa. Miksi kyykäärme pitää kohdatessa tappaa ? Miksi lehmän osa on parempi kuin käärmeen.
        Luontokappaleita molemmat ja varmaan nauttivat elämästään. Jos lehmä nauttii lypsämisestä, yhtä paljon kuin nainen imettäessään, ihan fyysisesti, niin mikäpä hätä sillä on?

        Kaikkein vähiten tajuaa mummoasi käärmeen sieluna ?

        PS Eikö Budhismissä jalostuta korkeammalle asteelle, jos on elämässään sen ansainnut, kunnes päädytään nirvanaan.---- Menen hetkeksi kahvinirvanaan.

        Nyt vasta tiedän mitä on pragmatiikka !


      • Luonnollista
        pilvi* kirjoitti:

        epäselväksi pari asiaa. Miksi kyykäärme pitää kohdatessa tappaa ? Miksi lehmän osa on parempi kuin käärmeen.
        Luontokappaleita molemmat ja varmaan nauttivat elämästään. Jos lehmä nauttii lypsämisestä, yhtä paljon kuin nainen imettäessään, ihan fyysisesti, niin mikäpä hätä sillä on?

        Kaikkein vähiten tajuaa mummoasi käärmeen sieluna ?

        PS Eikö Budhismissä jalostuta korkeammalle asteelle, jos on elämässään sen ansainnut, kunnes päädytään nirvanaan.---- Menen hetkeksi kahvinirvanaan.

        Kyy on rauhoitettu eläin sitä EI saa tappaa!


      • pilvi* kirjoitti:

        epäselväksi pari asiaa. Miksi kyykäärme pitää kohdatessa tappaa ? Miksi lehmän osa on parempi kuin käärmeen.
        Luontokappaleita molemmat ja varmaan nauttivat elämästään. Jos lehmä nauttii lypsämisestä, yhtä paljon kuin nainen imettäessään, ihan fyysisesti, niin mikäpä hätä sillä on?

        Kaikkein vähiten tajuaa mummoasi käärmeen sieluna ?

        PS Eikö Budhismissä jalostuta korkeammalle asteelle, jos on elämässään sen ansainnut, kunnes päädytään nirvanaan.---- Menen hetkeksi kahvinirvanaan.

        En ole vaatinut käärmeiden tappamista. Lehmä voi nauttia oman vasikkansa imettämisestä mutta ei lypsämisestä.

        Olet aivan mahdoton inttäjä vääristelijä ja keskustelija. Miten muka olet voinut saada yhteyttä kuoleviin? Suurimmatkaan meediot eivät ole tuollaiseen pystyneet. Spiritistisissä istunnoissa on tuollaiseen muka päädytty. Oletko ollut tuollaisissa mukana??

        Maailman tunnetuin kahlekuningas, amerikkalainen Houdini, pystyi murtautumaan kahleistaan ja palaamaan ihmisten ilmoille turvallisimmastakin vankilasta. Houdini ilmoitti yrittävänsä antaa jonkinlainen viesti itsestään kuoleman jälkeen. Mitään ei ole kuulunut.

        Sinä, Pilvi, voit saada maailmanmaineen jos pystyt totuudenmukaisesti kertomaan saamistasi viesteistä rajan takaa.


      • pilvi*
        Ruuneperi kirjoitti:

        En ole vaatinut käärmeiden tappamista. Lehmä voi nauttia oman vasikkansa imettämisestä mutta ei lypsämisestä.

        Olet aivan mahdoton inttäjä vääristelijä ja keskustelija. Miten muka olet voinut saada yhteyttä kuoleviin? Suurimmatkaan meediot eivät ole tuollaiseen pystyneet. Spiritistisissä istunnoissa on tuollaiseen muka päädytty. Oletko ollut tuollaisissa mukana??

        Maailman tunnetuin kahlekuningas, amerikkalainen Houdini, pystyi murtautumaan kahleistaan ja palaamaan ihmisten ilmoille turvallisimmastakin vankilasta. Houdini ilmoitti yrittävänsä antaa jonkinlainen viesti itsestään kuoleman jälkeen. Mitään ei ole kuulunut.

        Sinä, Pilvi, voit saada maailmanmaineen jos pystyt totuudenmukaisesti kertomaan saamistasi viesteistä rajan takaa.

        Enhän ole inttänyt mitään, kertonut vain rehellisesti mitä olen kokenut. Syytät minua vääristelystä? Mitä olen vääristellyt ?

        Luulitko minun kirjoittaneen viestin, että kyy on suojeltu ?


      • fakta..
        pilvi* kirjoitti:

        Enhän ole inttänyt mitään, kertonut vain rehellisesti mitä olen kokenut. Syytät minua vääristelystä? Mitä olen vääristellyt ?

        Luulitko minun kirjoittaneen viestin, että kyy on suojeltu ?

        kyy ei ole suojeltu.


    • Ramoona*

      Runon sanoin tähänkin voi vastata.

      ”Kun mummot kuolevat,
      heistä tulee kukkaniittyjä ja heinää,
      ja joistakin mummoista tulee puita,
      ja he humisevat lastenlastensa yllä,
      suojaavat heitä sateelta ja tuulelta,
      ja levittävät talvella oksansa lumimajaksi heidän ylleen.

      Mutta sitä ennen he ovat intohimoisia.”

      Eeva Kilpi

      • tuulivei

        Tuli mieleen ko runo, sillä ollessani galleriassa graafikko Väinö Rouvinen teki tähänkin runoon sopivan teoksen.
        Niitä oli Kilven runoihin kuvitettuja useita. Ne yleensä kehystettiin molemmat ja kukin tavallaan ripusti ne seinälleen. Muistan tämän runon hyvin, koska sitä oli vaikea myydä vaikuttavasta teoksesta huolimatta. Sillä
        grafiikka olisi useinkin mennyt syntymäpäivälahjaksi, kauniin kukkaniittynsä takia. Mutta vaikea on mummille toivottaa samalla muuttumista kukkaniityksi tai heinäksi tai puuksi.
        Kaunis kiitos kun laitoit runon. Se on sinänsä sitä ihanaa luonnollista luonnoksi muuttumista. Mitä se tämä
        kiertokulku taitaa olla.
        Väinö Rouvinen on varkautelainen graafikko, ja he tekivät taiteellista yhteistyötä Eeva Kilven kanssa.
        Oi niitä aikoja.........


    • pilvi*

      minusta taas tuntuu, että siinä voi piillä selitys paljoon. Aineelliseen hyvinvointiin kiinnitetään suurin huomio, jotta olisi siltä osin hyvä olla.----- Ei voi olla hyväksi!
      Sitä en sano etteikö elämämme olisi ilon ja nauttimisen, ja kiitoksenkin aihe :D Totta kai! Elämä on todella upea kokemus.
      Mutta jos pelkästään elämämme olisi tässä ja nyt, tulisi mieleen ajatus, kuinka tyhjää ja triviaalia! Oliskohan arkipäiväistä suomeksi.

      • pilvi*

        aloitus saanut "tulta" sinänsä niin mielenkiintoinen aihe. Tuo jaottelu tämän ja tuonpuoleiseen ei oikein istu ajatuksiini. En osaa nähdä, että vasta kuoleman jälkeen, olisin yhteydessä tuohon maailmansieluun/henkeen.

        Minusta se on olemassa täällä ja nyt, kuin lähde, johon oma sieluni/henkeni on yhteydessä.Joka antaa tarkoitusta/iloa elämääni. Jonka kautta tunnen yhteyttä samanhenkisten kanssa. Päinvastoin taas koen materialististen ihmisten parissa, heidät itselleni vieraiksi ajatusmaailmaltaan.

        Tuon lähteen koen suunnattoman hyvänä ja pyhänäkin. Jos yhteyteni siihen katoaa( omasta syystäni ) olen
        onneton.
        Nämä ovat nyt pienen ihmisen ajatuksia tekemääsi aloitukseen. Hyvää viikonloppua !


      • huolta
        pilvi* kirjoitti:

        aloitus saanut "tulta" sinänsä niin mielenkiintoinen aihe. Tuo jaottelu tämän ja tuonpuoleiseen ei oikein istu ajatuksiini. En osaa nähdä, että vasta kuoleman jälkeen, olisin yhteydessä tuohon maailmansieluun/henkeen.

        Minusta se on olemassa täällä ja nyt, kuin lähde, johon oma sieluni/henkeni on yhteydessä.Joka antaa tarkoitusta/iloa elämääni. Jonka kautta tunnen yhteyttä samanhenkisten kanssa. Päinvastoin taas koen materialististen ihmisten parissa, heidät itselleni vieraiksi ajatusmaailmaltaan.

        Tuon lähteen koen suunnattoman hyvänä ja pyhänäkin. Jos yhteyteni siihen katoaa( omasta syystäni ) olen
        onneton.
        Nämä ovat nyt pienen ihmisen ajatuksia tekemääsi aloitukseen. Hyvää viikonloppua !

        kannat, onhan tuossa muutkin kuin sinä kirjoittaneet. Pieni ihminen on tuo aloittajakin, kummallista nöyristelyä . Antaisit ketjun elää omaa elämäänsä.


      • pilvi*
        huolta kirjoitti:

        kannat, onhan tuossa muutkin kuin sinä kirjoittaneet. Pieni ihminen on tuo aloittajakin, kummallista nöyristelyä . Antaisit ketjun elää omaa elämäänsä.

        Nöyristelystä puhut, ja paljastat ymmärtämättömyytesi. Jos en koe omaa pienuuttani ollessani osa tätä, vain osa ! tätä valtavaa ihmismäärää tällä planeetalla, en olisi mitään, jos en sitä ymmärtäisi.


    • ns.jumaluskovainen,olen aina ajtellut "sieluni" olevan energiaa,ja sehän ei koskaan häviä.
      Sitäpaitsi tunnen eläneeni ihan oikealla tavalla,miksi muuten voisinkaan,ei minun tarvitse ponnistella elääkseni "oikein".Se on vain mennyt näin,ei myöskään ole mitään katumista ja synnintuntoa,koska en ole tehnyt pahaa kellekään.
      Onko se kenties lapsenomaista "uskomista johonkin."
      Aamulla sanon,jos hyvällä mielellä ja hyvänoloisena herään;: kiitos tästä aamusta.En mieti,kelle sanon,tulee vain rauhallinen olo.
      Ehkäpä on jotain,joka on suojellut ja suojelee minua,koska elämäni on mennyt niinkuin sen on pitänytkin.
      Alan olla melko valmis.

      Runooni,joka syntyi intuitiivisesti,välähdyksenomaisesti,suurella rakkauden tunteella läheisimpiini,erään heinäkuisen aamuyön hetkinä,on kiteytetty minun totuuteni.
      Olen runoni henkilökohtaisesti jokaiselle lapselleni ja lasteni lapsille antanut ja pyytänyt heitä säilyttämään sen mahdollisille omille lapsilleen; tässä on,tällainen oli isoäitisi.Ehkäpä he saavat lohtua omina vaikeina hetkinään minun vahvuudestani.

      Sitten kun minua ei enää ole,
      olen silti.
      Itämeren hiekalla istuessasi
      olen seuraava aalto,
      joka varpaitasi hellästi suutelee.
      Meren luodon mäntynä,
      jonka ympärille voit kätesi kietoa,
      minä sinua lohdutan.
      Kun metsässä kuljet,
      siinähän minä pehmeänä sammalena,
      jonka syliin voit
      turvallisin mielin heittäytyä lepäämään.
      Viljapellossa olen,
      ota tähkä
      ja paina se hellästi sydäntäsi vasten.
      Siinäkin minä olen.
      Mutta nyt olen vielä tässä
      lämpimänä ja vahvana.
      Minä annan sinulle lapseni
      uskoa elämään.

      • aamun lukija

        evästetty ovat lapsesi. Kiitos lukijaltakin!


    • omatkin johtopäätökset

      palstalla näitä ikuisuus kysymyksiä, kun loukkaat aidosti keskustelevia palstalaisia. Etkö voisi näitä Sinuakin askaruttavista asioita puhua papillesi, omassa seurakunnassasi. Jos et ole huomannut, tuot kerta kerran jälkeen niitä pohdittavaksi. Eihän siinä mitään sinänsä, mutta kun asetat kyseenalaiseksi toisten kokemukset.

      • monet kerrat

        Ruunelle vastaavat, yleensä naiset, ovat paljon fiksumpia kuin Ruune, sitten hän hermostuu ja juuttuu inttämään jostain jonka muka tietää paremmin. Kehtaattekin vielä moisen kanssa keskustella! lopuksi hän yleensä poistaa koko ketjun, no nyt ei voi kuin omat juttunsa.


      • *Kukkahame
        monet kerrat kirjoitti:

        Ruunelle vastaavat, yleensä naiset, ovat paljon fiksumpia kuin Ruune, sitten hän hermostuu ja juuttuu inttämään jostain jonka muka tietää paremmin. Kehtaattekin vielä moisen kanssa keskustella! lopuksi hän yleensä poistaa koko ketjun, no nyt ei voi kuin omat juttunsa.

        Tällainen aihe, innollahan näyttää olevan osan ottajia ja mikä ettei rönsyilee ne muutkin ketjut.


      • En ole edes uskonnollinen, saatikka uskovainen. En väheksy ketään mutta saahan minullakin olla käsitykseni, jotka usein ovat jopa omalaatuisetkin.

        Viittaat Pilveen, joka väittää saaneensa yhteyttä tuonpuoleiseen. Haluaisin, että hän kertoisi meille jotain tuonpuoleisesta, josta ei kellään ole muuta käsitystä kuin, että siellä on ikuinen elämä.


      • *Kukkahame kirjoitti:

        Tällainen aihe, innollahan näyttää olevan osan ottajia ja mikä ettei rönsyilee ne muutkin ketjut.

        voi saada ihmisen näkemään olemattomia.. Muistan,kun äitini kuoli,olin 7- vuotias.. Melko pian ,hänen kuolemansa jälkeen,näin,miten hän kulki huoneessa,kysyin,mitä hän etsii ja hän vastasi,että tuli katsomaan,kohdellaanko minua hyvin..sitten hän katosi pois.. Oli hyvin toden tuntuinen kokemus..
        En koskettanut häntä,mutta muuten hän oli siinä läsnä.. Varmaan oli vain suuri toive!
        t.Irkku


      • Hintriika*
        Ruuneperi kirjoitti:

        En ole edes uskonnollinen, saatikka uskovainen. En väheksy ketään mutta saahan minullakin olla käsitykseni, jotka usein ovat jopa omalaatuisetkin.

        Viittaat Pilveen, joka väittää saaneensa yhteyttä tuonpuoleiseen. Haluaisin, että hän kertoisi meille jotain tuonpuoleisesta, josta ei kellään ole muuta käsitystä kuin, että siellä on ikuinen elämä.

        Luin vastikään, että vainajien tuhkauksesta syntyvää energiaa aletaan yhtä yleistyvässä määrin käyttää hyödyksi kappeleiden lämmitykseen. Toivonpa totisesti, että krematorio, jossa minut tuhkataan, on jo niin edistyksellinen. Vaikka en ole minkään seurakunnan jäsen, niin menköön viimeinen hehkuni luonnonsuojelun nimissä seurakunnan piikkiin. Harakat tuskin lämmöstäni hyötyvät.

        Sen jälkeen haluaisin päätyä meren aaltoihin. Liekö minusta siellä mitään iloa kaloille? Tai mitä merkitystä halullani sitten enää on! En ole suremassa, mitä jäännöksilleni tapahtuu. Toivottavasti henkisesti jään muistona edes joidenkin mieliin... edes joksikin aikaa... Minua todella ahdistaisi, jos uskoisin päätyväni iänkaikkisesti johonkin tuonpuoleiseen. Ei mitään loppua näköpiirissä! Elämäni on se triviaali tapaus, kuten Pilvi asian ilmaisi.
        .


      • pilvi*
        Ruuneperi kirjoitti:

        En ole edes uskonnollinen, saatikka uskovainen. En väheksy ketään mutta saahan minullakin olla käsitykseni, jotka usein ovat jopa omalaatuisetkin.

        Viittaat Pilveen, joka väittää saaneensa yhteyttä tuonpuoleiseen. Haluaisin, että hän kertoisi meille jotain tuonpuoleisesta, josta ei kellään ole muuta käsitystä kuin, että siellä on ikuinen elämä.

        En väitä mitään, vaan kerron, enkä ole edes hakenut yhteyttä, ei näihin auta mitkään todistelut. Koin vaan läheisyyden--- lämmön hakematta, en edes ajatellut näitä ihmisiä silloin, vaan koin heidät kuin jäähyväiset jättävinä ! Voinko mitään sille, että olen tällainen ?

        Mutta en jaksaisi sitä, että koetaan minut vääristelijäksi ja mahdottomaksi , enhän sellainen halua olla!

        Mutta voinko olla muuta kuin rehellinen näissä asioissa ? Hymistellä, jotta olisin mielesesi ? En voi.

        Jotakin se velvoittaa minuakin, kertomaan ja todistamaan. Leimaa sitten miten haluat, se ei voi muuttaa vakaumustani Ruuneperi.

        En minä tiedä ikuisesta elämästä Ruune, en edes uskalla ajatella, että minulla siitä olisi tietoa. Ei yhdelle ihmiselle sälytetä enemmän kuin hän voi kantaa. Näitä ovat useimmat jo nuorena ajatelleet, en silti sano, etteikö vielä ehtisi, mutta Sinä olet hyvä omalla tavallasi :D Tyytyisit siihen. Ainakin olen niin kokenut kirjoituksistasi.

        Tunnen hellyyttä Sinua kohtaan ihmisenä, kun haluaisit minun kertovan tuonpuoleisesta, voi kuka ihminen sitä voisi tehdä ? Mieheni aikoinaan, jolloin puhuimme kaikki nämäkin asiat, suhtautui ymmärtävästi, että eri ihmisillä on erilaisia taipumuksia ja lahjoja vastaanottamiseen. Niin hyvää tekevää suhtautumista.

        Vaikka olikin vanha Patriootti, josta pidinkin kyllä. :) Ollaanko silti ystäniä toivoo: mahdoton pilvi*


      • *Kukkahame
        pilvi* kirjoitti:

        En väitä mitään, vaan kerron, enkä ole edes hakenut yhteyttä, ei näihin auta mitkään todistelut. Koin vaan läheisyyden--- lämmön hakematta, en edes ajatellut näitä ihmisiä silloin, vaan koin heidät kuin jäähyväiset jättävinä ! Voinko mitään sille, että olen tällainen ?

        Mutta en jaksaisi sitä, että koetaan minut vääristelijäksi ja mahdottomaksi , enhän sellainen halua olla!

        Mutta voinko olla muuta kuin rehellinen näissä asioissa ? Hymistellä, jotta olisin mielesesi ? En voi.

        Jotakin se velvoittaa minuakin, kertomaan ja todistamaan. Leimaa sitten miten haluat, se ei voi muuttaa vakaumustani Ruuneperi.

        En minä tiedä ikuisesta elämästä Ruune, en edes uskalla ajatella, että minulla siitä olisi tietoa. Ei yhdelle ihmiselle sälytetä enemmän kuin hän voi kantaa. Näitä ovat useimmat jo nuorena ajatelleet, en silti sano, etteikö vielä ehtisi, mutta Sinä olet hyvä omalla tavallasi :D Tyytyisit siihen. Ainakin olen niin kokenut kirjoituksistasi.

        Tunnen hellyyttä Sinua kohtaan ihmisenä, kun haluaisit minun kertovan tuonpuoleisesta, voi kuka ihminen sitä voisi tehdä ? Mieheni aikoinaan, jolloin puhuimme kaikki nämäkin asiat, suhtautui ymmärtävästi, että eri ihmisillä on erilaisia taipumuksia ja lahjoja vastaanottamiseen. Niin hyvää tekevää suhtautumista.

        Vaikka olikin vanha Patriootti, josta pidinkin kyllä. :) Ollaanko silti ystäniä toivoo: mahdoton pilvi*

        Olipa ainakin ymmärrettävää, saatko vastausta tuolta kohteeltasi, et varmaan tuohon asiaan kuuluvaa, voi olla huuhaata tai aivan mitä vaan.. no sitä saa mitä tilaa.

        Tuolla puolen Jordan virran..j.n.e...


      • pilvi*
        Hintriika* kirjoitti:

        Luin vastikään, että vainajien tuhkauksesta syntyvää energiaa aletaan yhtä yleistyvässä määrin käyttää hyödyksi kappeleiden lämmitykseen. Toivonpa totisesti, että krematorio, jossa minut tuhkataan, on jo niin edistyksellinen. Vaikka en ole minkään seurakunnan jäsen, niin menköön viimeinen hehkuni luonnonsuojelun nimissä seurakunnan piikkiin. Harakat tuskin lämmöstäni hyötyvät.

        Sen jälkeen haluaisin päätyä meren aaltoihin. Liekö minusta siellä mitään iloa kaloille? Tai mitä merkitystä halullani sitten enää on! En ole suremassa, mitä jäännöksilleni tapahtuu. Toivottavasti henkisesti jään muistona edes joidenkin mieliin... edes joksikin aikaa... Minua todella ahdistaisi, jos uskoisin päätyväni iänkaikkisesti johonkin tuonpuoleiseen. Ei mitään loppua näköpiirissä! Elämäni on se triviaali tapaus, kuten Pilvi asian ilmaisi.
        .

        niinhän me päädytään, jokainen meistä, eikä meidän kuulu mitään tietääkään. Mutta sittenkään ei voi tietää, etteikö jotakin meistä jää muistojen lisäksi, ketjuina ihmismeressä. Jos ei jää, niin eletään elämämme niin, että edes jälkipolvillemme jää meistä hyvä muisto.

        Nahkurin orsilla tavataan, sano vanha anoppini :

        Jää meistä kuitenkin ravinteita tämän maapallon multaan, tuhkan tai muun maatumisen muodossa.

        Ei turha ajatus sekään ! Voidaan hyvin !


      • pilvi*
        irkku-37 kirjoitti:

        voi saada ihmisen näkemään olemattomia.. Muistan,kun äitini kuoli,olin 7- vuotias.. Melko pian ,hänen kuolemansa jälkeen,näin,miten hän kulki huoneessa,kysyin,mitä hän etsii ja hän vastasi,että tuli katsomaan,kohdellaanko minua hyvin..sitten hän katosi pois.. Oli hyvin toden tuntuinen kokemus..
        En koskettanut häntä,mutta muuten hän oli siinä läsnä.. Varmaan oli vain suuri toive!
        t.Irkku

        En minä voi mennä vannomaan, etteikö näin olisi. Toisaalta olen saanut kokea, sellaista
        mitä maailman huipputaiteilija on nähnyt! Ilman mitään erikoisuuden tavoittelua. Minun on vain oltava uskollinen itselleni ja elettävä näiden ominaisuuksien mukaan. Ilolla seuraan kuitenkin mielenkiintoista keskustelua :)


      • pilvi*
        *Kukkahame kirjoitti:

        Olipa ainakin ymmärrettävää, saatko vastausta tuolta kohteeltasi, et varmaan tuohon asiaan kuuluvaa, voi olla huuhaata tai aivan mitä vaan.. no sitä saa mitä tilaa.

        Tuolla puolen Jordan virran..j.n.e...

        tämä on vain tullut tielleni. Ei muutu käsitykseni elämästä, edes tämänkään ihmis-suhteen myötä. Jokainen elää elämäänsä, eikä minusta ole sitä arvioimaan.

        Etsivä on jokainen ihminen, ja muuta en voi kuin toivoa, että jokainen pääsee perille. Ihan onnellisena toivon sitä :D


      • pilville
        pilvi* kirjoitti:

        tämä on vain tullut tielleni. Ei muutu käsitykseni elämästä, edes tämänkään ihmis-suhteen myötä. Jokainen elää elämäänsä, eikä minusta ole sitä arvioimaan.

        Etsivä on jokainen ihminen, ja muuta en voi kuin toivoa, että jokainen pääsee perille. Ihan onnellisena toivon sitä :D

        tiellesi tulleesta ihmis suhteesta, toivotaan että rakkaus kestää.


      • pilvi*
        pilville kirjoitti:

        tiellesi tulleesta ihmis suhteesta, toivotaan että rakkaus kestää.

        se kun on ihmisyyden mitta. Onnelliselta tuntuu todeta tämä.


      • Kaiikille ilonsa
        pilvi* kirjoitti:

        se kun on ihmisyyden mitta. Onnelliselta tuntuu todeta tämä.

        niin tämä elämä tällaisenaan on parasta. Kaikkineen huumorin sävyttämänä ja ihan konkreettisena pupujussienkin kirmailuina ! Mikäps siinä!


      • pilvi*
        Kaiikille ilonsa kirjoitti:

        niin tämä elämä tällaisenaan on parasta. Kaikkineen huumorin sävyttämänä ja ihan konkreettisena pupujussienkin kirmailuina ! Mikäps siinä!

        että saisin vastarakkautta, siitä ei minulla ole toivoakaan.


    • Laritsa M

      Varsinkin vastaukset.

      • 666***

        Miksi aina niin negatiiviset kommentit.


      • tarpeessa,,,

        moni kirjoittaja. Ei katso ikää sekoilu ja narsismi, ei sukupuoltakaan. Naiset oikein vauhdissa.


      • Ei sykiatri
        tarpeessa,,, kirjoitti:

        moni kirjoittaja. Ei katso ikää sekoilu ja narsismi, ei sukupuoltakaan. Naiset oikein vauhdissa.

        hyvä ihminen aika lääkäriltäsi, ei täällä sinua hoideta!


      • ei vielä 70 v.
        tarpeessa,,, kirjoitti:

        moni kirjoittaja. Ei katso ikää sekoilu ja narsismi, ei sukupuoltakaan. Naiset oikein vauhdissa.

        siirrytty kepeämpiin aiheisiin,,,,maan läheisempiin. Kaikkien huumorintaju ei kestä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      161
      2327
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      126
      1791
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1687
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      99
      1505
    5. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      227
      1349
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1342
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      58
      1303
    8. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      212
      1257
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1151
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      252
      996
    Aihe