Systeemikriisi Suomessa

Helppo korjata

http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=12952:brittikonservatiivit-panisivat-sosiaaliturvan-rem...
"Vaalivoitosta haaveileva Britannian konservatiivinen puolue haluaa rajuja muutoksia sosiaaliturvajärjestelmään.
Puolue kaavailee arvioivansa kaikki työkyvyttömyyseläkettä saavat ihmiset ja tarjoavansa näille sen jälkeen joko työtä tai uudelleenkoulutusta."
Suomessahan tehdään juuri päinvastoin. Työttömiä oikein urakalla laitetaan eläkkeelle. Sopii tietenkin hyvin niille laiskureille jotka ei viitsi mennä töihin, saavat ansiosidonnaista vastaavaa eläkettä loppuikänsä, muille ei sovi kun muut tahtoisi töihin.
Työttömien palvelukeskukset laittavat lääkärille ja eläkkeelle täysin työkuntoisia. Jokainen sinne joutuva on vain nimitetty valtion toimesta kuntoutettavaksi ja helpoimmalla pääsee alistumalla.
Jos eläkettä ei saisi ennen vanhuusikää, eikä ansiosidonnaista olisi, äkkiseltään löytyisi työhaluisia ja paljon. Vaikka nuo varhaiseläke- ja ansiosidonnaisrahat liitettäisiin perusturvaan joka olisi kaikille sama.

9

653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuten sanoit.

      Suomessa on tarkoitus siistiä työttömyystilastoja ja "parantaa" pahoinvointiyhteiskuntaa entisestään. Kun työhaluiset laitetaan väkisin eläkkeelle, voidaan puhua tekoparannuksesta, ei tavallisesta parannuksesta. Samalla työhaluisen eläkeläisen tulot putoavat, mikä näkyy myös kansantaloudessa heikompana ostovoimana.

      Suomalaiseen identiteettiin kuuluu huono itsetunto, eli kaikkeen alistutaan, myös lekurin järjettömiin päätöksiin. Työhaluisten pitäisi sanoa ei, jos heitä yritetään väkisin eläkkeelle.

      Toivottavasti Britannian konservatiivinen puolue voittaa, niin on toivoa, että joskus Suomessakin siirryttäisiin siihen järjestelmään.

      • Masennuksesta toipuva

        ... mua ihan oikeasti kiinnostaisi miten pitkän sairasloman selittää vaikuttaa työnhaussa


      • meno..
        Masennuksesta toipuva kirjoitti:

        ... mua ihan oikeasti kiinnostaisi miten pitkän sairasloman selittää vaikuttaa työnhaussa

        Ainaskaan suomessa ei eläkkeelle pistetä kun kuoleman sairaat ihmiset tai sellaiset ettei syytä ainaskaan kadehtia kohtaloa,paljon roikkuu porukkaa sitte pompoteltavana joilla tuntuu olevan ainut tarkoitus työllistää byrokratian rattaita.Eläkkeelle voi päästä kun sairastaa kymmenisen vuotta ensiks ja elää tukiaisilla jotta sitten eläke jää mahdollisimman pieneksi,lääkäreillä ja muilla eläke päättäjillä yleensä kustannusvaikutus mielessä ensimmäisenä eikä siihen asiaan saa oikaisua kuin lakimiehen avulla.
        Ei kannata terveyttään työtätekemällä vaarantaa...


      • Eläke on helppo
        meno.. kirjoitti:

        Ainaskaan suomessa ei eläkkeelle pistetä kun kuoleman sairaat ihmiset tai sellaiset ettei syytä ainaskaan kadehtia kohtaloa,paljon roikkuu porukkaa sitte pompoteltavana joilla tuntuu olevan ainut tarkoitus työllistää byrokratian rattaita.Eläkkeelle voi päästä kun sairastaa kymmenisen vuotta ensiks ja elää tukiaisilla jotta sitten eläke jää mahdollisimman pieneksi,lääkäreillä ja muilla eläke päättäjillä yleensä kustannusvaikutus mielessä ensimmäisenä eikä siihen asiaan saa oikaisua kuin lakimiehen avulla.
        Ei kannata terveyttään työtätekemällä vaarantaa...

        Et taida olla koskaan joutunut työkkärissä käymään? Aika ahkeraan sitä eläkettä suosittelevat pitkäaikaistyöttömille. Joistain ammateista saavat ilman odottelemistakin kunhan ensin rötöstelevät tarpeeksi. (Poliitikot, poliisi, lääkärit.)

        Pitkäaikaistyötön "hoitoon" kun orjuuttajiaan uhkasi Paltamossa: (Mitäs luulet, saako eläkkeen?)
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8541515


      • sensuuri toimii

      • mietteitä
        Masennuksesta toipuva kirjoitti:

        ... mua ihan oikeasti kiinnostaisi miten pitkän sairasloman selittää vaikuttaa työnhaussa

        Hei kaikki ja erityisesti nimim. "Masennuksesta toipuva"! Kiinnostava aihe tuo sairausloman kertominen, ja sen miten tehdä se mahdollisimman rakentavasti. Odotan innokkaasti mitä "Työelämän guru" vastaa!
        Tuossa takaisintoimeen -sivuilla on fiksuja vinkkejä, lisäisin vielä sen että kouluttautumisen ja vapaaehtoistyön lisäksi kaikki hyvät harrastukset, kuntoilu, itsestään huolta pitämisen entistä paremmin oppiminen, yhdistyksiin kuuluminen, lastenkaitsenta, tiedon hankkiminen sairaudestaan ja taidot mitä on siinä yhteydessä oppinut jne. voivat olla lisäpointteja (haettavaan tehtävään sopivasti muokattuna). Oma aktiivisuus (jos se on sairauden puitteissa ollut mahdollista) on varmasti plussaa rekrytoijan silmissä, osoittaa että on valmiuksia palata työelämään, näin ainakin oletan että työnantaja jonka arvot ovat terveellä pohjalla ajattelisi.
        Riippuu tietysti paljon minkälaiseen työpaikkaan on hakemassa. "Kovia" tyyppejä varmasti on osa, mutta on myös toisella tavalla ajattelevia, onneksi. Yhdellä käymälläni työnhakukurssilla puhuttiin lämpimään sävyyn siitä, että rekrytoinnissa voidaan arvostaa myös ns. pehmeitä arvoja.
        Vapaaehtoistyö, esim. ensiapukurssin käyminen, potilasjärjestöihin kuuluminen ja muiden auttaminen sitten kun on sopiva aika omasta mielestä siihen, luottamustehtävät tms. voivat olla arvokasta kokemusta cv:ssä omassa kohdassaan. Masennuksen yhteydessä on kyllä myös lupa levätä ja kerätä voimia, ja silloin voi varmasti (kun aika on jälleen sopiva) korostaa tuota takaisitoimeen -sivujen neuvoa kertoa siitä että innokkuus työhön on lisääntynyt tauon aikana. Ja elämänkokemusta ja sitä myötä ymmärrystä myös muita ihmisiä kohtaan on varmasti kertynyt lisää sairauden kohdattua.
        Kaikkea hyvää nimimerkille "Masennuksesta toipuva", aurinkoista syksyä sinulle ja kaikille muille myös!


    • Lottovoittoko

      Kyllä nuo työttömien palvelukeskukset tekevät myös aivan asiallista palvelua kunhan vain itse olet hommassa mukana etkä vain käy örveltämässä kun henkilökunnan kanssa asioit.

      Itse olin -91 vuodesta työttömänä ja kaikenlaisia "valmennus ja työllistymiskursseja" käyneenä PYYSIN itse päästä palvelukeskuksen asiakkaaksi koska heidän kauttaan voi saada paljon helpommin paikan jossa osoittaa pystyvänsä ja haluavansa tehdä työtä. Sain harjoittelupaikan ensin tietty kuukaudeksi koemielessä ja nyt olen ollut kyseisessä paikassa jo monta vuotta normaalipalkalla oikeasti töissä ja vieläpä ammattiani vastaavassa hommassa.

      • Tuota sentäs

        En usko.


      • uusi yritys
        Tuota sentäs kirjoitti:

        En usko.

        Huomasin että nyt pe-aamupäivällä kirjoittamani viesti erityisesti nimim. "Masennuksesta toipuvalle" menikin aikajärjestyksestä poiketen tuonne keskivaiheille, eli kannattaakin siis ilmeisesti klikata "vastaa" viimeisimpään viestiin vaikkei sitä kommentoisikaan, muuten voi joutua keskustelussa pitkän viestiketjun keskelle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      76
      1464
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1207
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1146
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1004
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      813
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      752
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      745
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe