Mistä voi johtua jos pimeessä näkee vihreitä välähdyksiä ja sellasia vihreitä valopisteitä? Säikähin aika lailla ku eilen illalla nukkumaan mennessä näin moisia kummallisuuksia.
Näköhäiriöitä
35
5367
Vastaukset
- Neurologi Pertti Virtanen
Tuota tapahtuu usein kun ihminen on psyykkisesti sairas, ja yleensä tuon kaltainen oireilu edeltää alkavaa psykoosia. Hakeudu lääkäriin niin vältyt ikäviltä yllätyksiltä ja saatat selvitä lyhyelläkin mielisairaalahoidolla.
- näkevät.
jii71 kirjoitti:
ikäni nähny näkö kentässä kirkkaita valoja kannattaa hankkii kakkulat enempi tai vähempi hullu
Ufoja ja muita tunnistamattomia valoilmiöitä,joten vihreät välähdykset ovat vielä pientä. Yritä vähentää alkoholin ja pillereiden käyttöä ja nuku riittävästi,kyllä se siitä.
näkevät. kirjoitti:
Ufoja ja muita tunnistamattomia valoilmiöitä,joten vihreät välähdykset ovat vielä pientä. Yritä vähentää alkoholin ja pillereiden käyttöä ja nuku riittävästi,kyllä se siitä.
oon unipilleriä sinisiä kaljaa kossua ei tarvihe nukkua jossei halua viime yönä kierisin neljä tuntii väkisin kunnei ollu munat jalkojen välis neljältä menin maate ja heräsin yheksältä paksat tuli housuu nuku siinä sitte
- ei virtaa kai?
Tiesitkö, että neurologi on nimikesuojattu titteli ja sitä saa käyttää vain erikoistunut lääkäri! Toinen asia, mikä "tohtorilta" jäi huomiotta, niin Suomessa ei ole ENÄÄ mielisairaaloita vaan psykiatrisia osastoja yleensä yleissairaalan erillisosastoina.
Virtanen on todella hoidon tarpeessa!
Alkuperäiselle kirjoittajalle sanoisin: kyse voi olla migreenikohtauksen -aurailmiöstä. Sinulle voi olla kehittymässä migreeni tai sairastat sitä ilman mieletöntä kipua, elikkä vain aura-oireena. Sinänsä vaaraton ilmiö.
Jos liittyy kovaa, tosi kovaa kipua jatkossa, niin hakeudu neurologin tutkimuksiin migreenin poissulkemiseksi.
Toivottelee migreeniä poteva hoitsu - Eräs äippä
ei virtaa kai? kirjoitti:
Tiesitkö, että neurologi on nimikesuojattu titteli ja sitä saa käyttää vain erikoistunut lääkäri! Toinen asia, mikä "tohtorilta" jäi huomiotta, niin Suomessa ei ole ENÄÄ mielisairaaloita vaan psykiatrisia osastoja yleensä yleissairaalan erillisosastoina.
Alkuperäiselle kirjoittajalle sanoisin: kyse voi olla migreenikohtauksen -aurailmiöstä. Sinulle voi olla kehittymässä migreeni tai sairastat sitä ilman mieletöntä kipua, elikkä vain aura-oireena. Sinänsä vaaraton ilmiö.
Jos liittyy kovaa, tosi kovaa kipua jatkossa, niin hakeudu neurologin tutkimuksiin migreenin poissulkemiseksi.
Toivottelee migreeniä poteva hoitsuEipä tämän hoitsunkaan tietous nyt ihan pidä paikkaansa, ei masennuksesta, ahdistuksesta ja näköilmiöistä sun muista joudu laitokseen. Ensin tutkii lääkäri ja arvioi, sitten lähete lähetetään psykiatriselle joka tutkailee lähetteen perusteella onko ko ihminen psykiatrisen hoidon tarpeessa. Jos on hänet kutsutaan psykiatrin puheille joka kartoittaa potilaan mielentilaa, määrää lääkkeet ja tapaa potilaan parin viikon päästä uudelleen tarkistaakseen onko lääkitys tehonnut vai ei. Aika pitkään saa kotona sairastaa ennen kuin aletaan edes osastojaksosta puhumaan. Ja nyt puhuu kokemuksen syvä rinta-ääni, itse nimittäin sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä jo kolmatta vuotta enkä ole vieläkään "joutunut" osastolle. Kun löytyy sopiva lääkitys ja potilas on saatu riittävän hyvään kuntoon aletaan ehdottamaan toimintaterapiaa joka kestää puolesta vuuodesta useampaan vuoteen. Ja koko tältä sairastelukaudelta määrätään sairaslomaa.
- OK-
ei virtaa kai? kirjoitti:
Toivottelee migreeniä poteva hoitsu"Jos liittyy kovaa, tosi kovaa kipua jatkossa, niin hakeudu neurologin tutkimuksiin migreenin poissulkemiseksi"
Niin ja nimenomaan Neurologi Pertti Virtasen vastaanotolle. Hän on minuakin auttanut migreenissä. - totta kun vettä
Eräs äippä kirjoitti:
Eipä tämän hoitsunkaan tietous nyt ihan pidä paikkaansa, ei masennuksesta, ahdistuksesta ja näköilmiöistä sun muista joudu laitokseen. Ensin tutkii lääkäri ja arvioi, sitten lähete lähetetään psykiatriselle joka tutkailee lähetteen perusteella onko ko ihminen psykiatrisen hoidon tarpeessa. Jos on hänet kutsutaan psykiatrin puheille joka kartoittaa potilaan mielentilaa, määrää lääkkeet ja tapaa potilaan parin viikon päästä uudelleen tarkistaakseen onko lääkitys tehonnut vai ei. Aika pitkään saa kotona sairastaa ennen kuin aletaan edes osastojaksosta puhumaan. Ja nyt puhuu kokemuksen syvä rinta-ääni, itse nimittäin sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä jo kolmatta vuotta enkä ole vieläkään "joutunut" osastolle. Kun löytyy sopiva lääkitys ja potilas on saatu riittävän hyvään kuntoon aletaan ehdottamaan toimintaterapiaa joka kestää puolesta vuuodesta useampaan vuoteen. Ja koko tältä sairastelukaudelta määrätään sairaslomaa.
Hoitsun sisar sairastui niin vakavaan depressioon menetyksen jälkeen että tarvittiin sairaalahoitoa. Terveyskeskuslääkärin lähetteellä pääsee psykiatriselle osastolle jokainen, joka OIVALTAA oman hoidontarpeensa. Kyse ei siis ole joutumisesta vaan pääsemisestä osastolle.
Täällä meillä päin on ainakin erillinen kriisiosasto, jonne mennään depression, vakavien pelkojen, itsetuhoajatusten, raiskauksen tai muun vakavan kriisin vuoksi. Hoitoajasta neuvottelee lääkäri, työryhmä ja potilas keskenään. Hoitoa (lääkitystä, aikaa, huoneratkaisua, ihmissuhteita ym.) tarkistetaan hoidon aikana ja lääkäri ja potilas yhdessä miettivät hoidon pituuden.
Hoitoajat eivät ole pitkiä nykyään, mutta ei psykoosit ole ainoa syy olla psykiatrisessa sairaalassa. Kyllä hoitsu on täysin ajantasalla.
Otan esimerkin: jos itse joutuisin raiskatuksi (mitä en koskaan halua todellisuudessa kokea, ei kukaan muukaan)
ja lääkärin tutkimuksen jälkeen shokissa en kykenisi menemään yksin omaan asuntooni, niin saisin tk-lääkäriltä lähetteen kriisiosastolle. Se päivystää yölläkin ja potilaita tulee/menee ympäri vuorokauden. Että näin! - vvvvvvvvvvvvv
jii71 kirjoitti:
ikäni nähny näkö kentässä kirkkaita valoja kannattaa hankkii kakkulat enempi tai vähempi hullu
Yleensä näkee valossa kirkkaita valoja yms. mutta en jaksa kertoo miksi.
Aloittaja kertoi että hän näkee PIMEÄLLÄ vihreitä yms. valoja.
- himpula x
Höpsistä noille edellisten kirjoittajien kommenteille! Ei tuo mihinkään mielenterveysongelmiin viittaa, vaan vaikkapa siihen, että katsoit kirkasta (punertavaa) valoa esim. lamppua juuri ennen valojen sammuttamista ja sen takia silmiisi jäi hetkiseksi ns. "vastavärikuva". Normaali ilmiö, ei aihetta huoleen.
- joo7879877
Verkkokalvon repeämä. Hoitona leikkaus. Hoitamattomana johtaa sokeuteen.
- wiik
joo7879877 kirjoitti:
itselläni tammikuu 2009..valon välkähdykset ulkosilmä kulmassa eivät ole vihreät vaan ns.salamointia
jos näät niitä mene heti silmälääkäriin - A
joo7879877 kirjoitti:
Äidilläni vastaava vaiva. Kävi näyttämässä tohtorille mutta toistaiseksi ei aiheuttanut toimenpiteitä.
Ehdottomasti tutkittava juttu joka tapauksessa. - puunenä
Asiallinen ja tähänastisista uskottavin selitys , ei ehkä hauskin.
- x807060
joo7879877 kirjoitti:
Verkkokalvon repeämä voi olla, mutta lääkäri sen näkee luupillaan. Syitä voi kuitenkin olla erilaisia. Pienet suonet pitää tutkia. Joskus pullistuneet tai vuotaneen suonet laseroidaan. Parempi ajoissa. Huomaa pieni peloittelu!
- 19+10
semmoisia pieniä vihreitä miehiä, niin se ok. Tämä kuullostaa aivojenjäähdytys-järjestelmän takkuaimiselta. kittaa pakkasnestettä suhteessa veteen fifty-fifty 1l ja lekurille sitten.
- toinen pohdiskelija :D
mieleen,että talvella esim. valkoista lumihankea katsoessa silmissä liikkuu läpinäkyviä "lumihiutaleita"/kelmu kun katseen kääntää..eli liikkuu tavallaan kuin läpinäkyvä pilvi taivaalla :P
Eli ainoastaan tosi vaaleaa katsottaessa.Esim näin kesällä syksyllä kun ei juuri huomaa ollenkaan.Mutta talvella..
Mistä johtuu?- juu*u
Silmän lasiaisessa normaalisti olevat mikroskooppisen pienet samentumat saattavat joskus näkyä ohuina varjoina näkökentässä kirkkaasti valaistua taustaa esim. lumihankea tai kirkasta taivasta vasten. Lasiaissamentumat ilmaantuvat näkökenttään milloin sattuu, liukuvat näkökentän poikki ja häviävät tullakseen näkyviin taas jonkin ajan kuluttua. Tavallinen, täysin viaton lasiaissamentuma on muodoltaan joka kerta samanlainen. Sen koko ja liikenopeus voivat vaihdella sen mukaan, kuinka lähellä verkkokalvon pintaa se on.
- ihjggfgf
juu*u kirjoitti:
Silmän lasiaisessa normaalisti olevat mikroskooppisen pienet samentumat saattavat joskus näkyä ohuina varjoina näkökentässä kirkkaasti valaistua taustaa esim. lumihankea tai kirkasta taivasta vasten. Lasiaissamentumat ilmaantuvat näkökenttään milloin sattuu, liukuvat näkökentän poikki ja häviävät tullakseen näkyviin taas jonkin ajan kuluttua. Tavallinen, täysin viaton lasiaissamentuma on muodoltaan joka kerta samanlainen. Sen koko ja liikenopeus voivat vaihdella sen mukaan, kuinka lähellä verkkokalvon pintaa se on.
Itelläkin on ollu joskus ton tapasia, mutta ne on ollu silmän pinnassa (Ainakin kun oon peilistä kattonu) ja joskus kun niitä on ollu silmässä ja oon joutunut katsoon, niiden läpi, niin oon nähny kauemmas paremmin.
Esim jos oon koulussa ollu tunnilla, ilman laseja ja niitä on tullu silmänpintaan, niin oon nähny taululla ovevat tekstit terävästi, mutta kun räpäyttää, silmää niin taas normaalin sumeesti kun ne on pois silmänpinnasta.
PS. Ja epämääräsiö mömmöjä ei oo tullu vedettyä, mitä ny oon asunu homeisten ruokien seurassa ja taitaa olla jotain safkaa jonkun roinan alla, mitä en oo vielä löytäny, mutta pitää nyt syyslomalla tehä suursiivous.
- huomannut
Ne on vain lamppujen jälkihehkua! Lampujen valon vastavärin värisiä hehkuja saa näkymään, kun tuijottaa niitä hetken ja sammuttaa valot, Mahdollisesti voi sulkea silmätkin, niin hehkuvat nuo valot näkökentässä yleensä jonkun aikaa!
- Vihreä näkö
>>Minulla on ollut aina sinisiä ja vihreitä vikkuja silmissä. Olen täysin terve mutta käytän silmälaseja.
- näin todettiin
Näkyi kanssa toisinaan valopisteitä näkökentässä. Ei sen kummempaa.
- yxi2
olen ikäni nähnyt kaikenlaisia värejä sekä mahtavia värikuvioita varsinkin kun laitan silmät kiinni.
voisin sanoa että on kiva katsella erilaisia kuvioita miten ne laajenee ja muuttavat muotoaan.
olen perusterve. en käytä alkoholia en lääkkeitä enkä muitakaan huumeita.
olen itse ajatellut asian johtuvan ehkä herkkyydestä tms. värit ovat tosi kauniita.
jälkikuva jää minulla myös silmiini katsottaessa jotain kohdetta. kysyin siitä viimeksi silmälääkäriltä eikä hän osannut vastata mistä johtuu. tuon vihreän värin näkeminen liittyy minulla ainakin siihen vastaväriefektiin ja näen sen todellakin silmät auki.
aivot ovat kovin monimutkainen rakennelma joiden toimintaa ei ehkä vieläkään kaikkea tiedetä.
silmäsairaudet ovat asia erikseen ja silloin jos on huolestunut kannattaa ottaa yhteyttä silmälääkäriin.
näen myös kaikenlaisia hattaroita, nauhoja, pisteitä jne. valkoista taivasta vasten. tämähän on täysin normaalia ja lähes jokaisella sitä on jonkin verran. liittyy lasiaisen samentumaan eikä ole vaarallista. - yökyök
meni ruokahalut.
- kauniss
et oikeeni taida tietää mitä terve tarkottaa...........häiriintynyt olet jo senverran pahasti, että luulet olevasi perusterve. Voi voi, koita löytää rauha ja katsele kauniita kuvia. Keino löytää vivahdus edes terveestä mielestä.
- lääkkääjä
yxi2 kirjoitti:
olen ikäni nähnyt kaikenlaisia värejä sekä mahtavia värikuvioita varsinkin kun laitan silmät kiinni.
voisin sanoa että on kiva katsella erilaisia kuvioita miten ne laajenee ja muuttavat muotoaan.
olen perusterve. en käytä alkoholia en lääkkeitä enkä muitakaan huumeita.
olen itse ajatellut asian johtuvan ehkä herkkyydestä tms. värit ovat tosi kauniita.
jälkikuva jää minulla myös silmiini katsottaessa jotain kohdetta. kysyin siitä viimeksi silmälääkäriltä eikä hän osannut vastata mistä johtuu. tuon vihreän värin näkeminen liittyy minulla ainakin siihen vastaväriefektiin ja näen sen todellakin silmät auki.
aivot ovat kovin monimutkainen rakennelma joiden toimintaa ei ehkä vieläkään kaikkea tiedetä.
silmäsairaudet ovat asia erikseen ja silloin jos on huolestunut kannattaa ottaa yhteyttä silmälääkäriin.
näen myös kaikenlaisia hattaroita, nauhoja, pisteitä jne. valkoista taivasta vasten. tämähän on täysin normaalia ja lähes jokaisella sitä on jonkin verran. liittyy lasiaisen samentumaan eikä ole vaarallista.Niin, Ihmisen silmähän ei itseasiassa ole niin hyvä "kamera", mitä yleisesti luullaan. Hyvän kameran siitä tekee nimenomaan aivoissa oleva mahtava näköaistimuksen virheitä korjaava järjestelmä. Etsikääpäs vaikka tietoa sanoilla kamera ja konstanssi. Jos ottaa ihmisen maatessa kuvan jalkopäästä päätäkohti, niin jalat näyttävät kuvassa hirveän suurilta ja pää näyttää olevan 10 kertaa pienempi mitä jalat.
Näin ihmisen silmätkin näkevät, mutta aivot korjaavat perspektiivin ja mittasuhteet normaaliksi.
Enpä tiedä pystyykö nykyteknologia kameroissa vieläkään automaattisesti samaan.
Tuosta havaitaan, miten tärkeässä asemassa aivojen "virheenkorjaus", on siinä, miten nähty koetaan, joten harha-aistimuksiin vertautuvat näköhäiriöt voisi näin maallikkona helposti ajatella johtuvan psyykkisistä syistä sensijaan, mitä silmien fysiikasta.
- Tähdet tähdet
Itsellä on lapsesta saakka ollu sellasta, et kun kääntää päätä nopeesti sivulle, ni toisinaan näkyy hetken aikaa silmissä pieniä hopean värisiä valopisteitä, jotka liikkuu.. En oo ikinä kysynyt lääkäriltä, et mistähän johtuu. Ei enteile mulla päänsärkyä kuitenkaan. Itte oon arvellu, et jotain verenkiertoon liittyvää, eipähän tosta mitään haittaakaan ole ollut.
Et kaikenlaisia näköhäröjä..- A
... niin näkee tähtisadetta. Verenkiertohäiriö taitaa olla. Itellä joskus kun nopeesti nousee ylös niin hetken hieman huimaa ja näkyy nähtiä. Hierojalla voisit käydä. Tai harrastaa keppijumppaa. Taitaa olla niskat jumis.
- Kimono12
Mee äkkiä lääkärille. Verkkokalvon irtoaminen voi aiheuttaa kuvailemiasi välähtelyjä.
- jukkelimies
Juu siis tämä ei ole tapahtunut kuin kerran tässä pari päivää sitten. En myöskään käytä alkoholia kuin erittäin vähän silloin tällöin enkä mitään nappeja vetele. Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan koska en ole nauttinut tippaakaan kuukauteen. Tuon kummien valoilmiöiden näkemisen jälkeen sain samantien jonkinlaisen "heikotuskohtauksen" sydän löi vähä miten sattuu, epätasainen rytmi. Sitten rauhoittelin itseäni ja kävin nukkumaan. Koko seuraavan päivän minulla oli pientä lämpöä. Lienekkö säikähtäny niitä "valoilmiöitä" ja saanu jonkinlaisen paniikkikohtauksen ja siitä jääny sit elimistö jonkinlaiseen stressitilaan ku oli sitä lämpöö. Mulle tuo lämpöily on tuttua, olen muutaman kuukauden ajan kärsinyt aina ajoittain lämpöilystä ja heikottavasta olosta, lienekkö sekin sitten ressiä.
- Kokemusta on
Lasiaiskalvon irtauma.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/1205076
Kuulostaako tutulta? - vihreämiesvalopistepallomelkeinkuinoravamuttasiltikoirannäkö
liikaa tietokoneen ruudun töllöttämistä?
- tarkkanakoinen..
kaverillani oli myos korkea verenpaine ja sokerihairioita mutta oireet olivat vain hetkelisia eika han kiinnittanyt niiihin sen enempaa huomiota enenkuin nakohermo vioittui.
Mene oikeaan laakariin lansivaltioihin niin saat oikeat diagnosit, ja saastat henkesi ja nakosi!
Jos menet sossulaakariin niin tee testamentttisi valmiiksi!
jos let sossulainen ja asut suomessa on syyta olettaa etta paassasi on muutakin vikaa...- abcqed
AP, tsekkaappa käsite "visual snow" http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_snow
Kuulosti nimittäin tutulta, tosin toisaalta näköongelmat lienee aina viisainta tarkistuttaa, ettei taustalta löydy mitään vakavaa.
- asdf3
Saattaa kai johtua jostain äkillisestä verekierrosta.....
mulla luula.... ei edes toimi, mutta mulla kai leikataan kyynärpää kokonaan auki
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603365Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472941Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242789Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541867- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101101Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971040Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26860- 45859
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että104854