KOLME PEURANKAATOLUPAA MYYTÄVÄNÄ

Peurankaatoluvat

Myydään kolme valkohäntäpeuran kaatolupaa Ypäjällä.
Kaadetut peurat lihoineen kuuluvat parhaimman tarjouksen tehneelle.
Jahti sopii muutaman miehen porukalle. Metsästyksenjohtaja ja tarvittavat ajomiehet tulevat myyjän puolesta. Myös mäyräkoiran käyttö ajometsästyksessä on mahdollista.
Marraskuun ajan ovat peurapukit rauhoitettuja.
Myyjät järjestävät yhden viikolopun aikana ajojahdin ja kyttäyspassit kuljetuksineen.
Metsästäjät huolehtivat itse ruokailuista ja majoituksesta esim. paikallisen maatilamajoituksen kanssa. Näiden järjestelyissä avustetaan tarvittaessa.
Lisätietoja antavat Pauli Perho p. 0500-775507 tai Asko Mäkeläinen p. 050-3533509.
TARJOUKET VIIMEISTÄÄN 31.10.2009 Pauli Perholle sähköpostilla [email protected] , tai tekstiviestillä p. 0500-775507. Voittajalle ilmoitetaan 2.11.2009. Maksu tulee suorittaa 10.11.2009 mennessä, muutoin lupakiintiö siirtyy seuraavaksi parhaimman tarjouksen antaneelle.

12

6306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämeen hirvimies

      Kyllä sitä nyt ollaan niin "herroja" parin peuran rumpin tähden. Pukit herrat rauhottaa ja tietenkin vain vasaa ja lehmä mullia. Ohi ampumisista 100e sakko, haavoitus 500e, hännän pituus 50e/cm, nylky talon puolesta 600e. Asu missä lystäät mutta Isokenkäisten majataloon pääset vain 1000e viikko. Voin sanoa että on alueita joissa pääsee pelkällä kaatomaksulla ampumaan peuran seuran ukkojen jo kyllästyttyä ampumaan kymmeniä elukoita mailtaan. Älkää luulko itestänne liikoja. Nimimerkillä täällä ei turhista tarvi maksella.

      • ei pa

        perseaukisten metillä kulkea


      • Hämeen peuramies
        ei pa kirjoitti:

        perseaukisten metillä kulkea

        Voihan sitä turhaan rahaa laittaa jos haluaa. Huvittaa tuo pukkien säästely. Meilläpäin peurapukkia ammutaan vasta marraskuun ensimmäisen päivän jälkeen jotta pääsevät rauhassa syys lokakuun kiima aikansa touhuamaan. Herrat on tietenkin ite ahneuksissaan pommittanu heti pukkinsa ja jämä luvat myydään tyhmille. Meillä vierailla on sama oikeus ampua pukkia kun vasaakin, eikä sarvipäitäkään säästellä vain tietylle ryhmälle.


      • Anonyymi
        Hämeen peuramies kirjoitti:

        Voihan sitä turhaan rahaa laittaa jos haluaa. Huvittaa tuo pukkien säästely. Meilläpäin peurapukkia ammutaan vasta marraskuun ensimmäisen päivän jälkeen jotta pääsevät rauhassa syys lokakuun kiima aikansa touhuamaan. Herrat on tietenkin ite ahneuksissaan pommittanu heti pukkinsa ja jämä luvat myydään tyhmille. Meillä vierailla on sama oikeus ampua pukkia kun vasaakin, eikä sarvipäitäkään säästellä vain tietylle ryhmälle.

        Onko lupia teillä myynnissä?


    • Anonyymi

      Oletkohan 10v, asiasta myöhässä.

      • Anonyymi

        Asiat muuttuu 10 vuodessa, nykyään suurinpiirtein maksetaan siitä että joku tulisi lahtaamaan ylisuuria peurakantoja. Pelkästään Vesilahdella pitäisi saada 1500 peuraa kaadettua että kanta edes jotenkin pysyisi hallinnassa ja sama meininki monessa muussakin kunnassa. Harvalle se peuranliha edes kelpaa sen pahan maun vuoksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asiat muuttuu 10 vuodessa, nykyään suurinpiirtein maksetaan siitä että joku tulisi lahtaamaan ylisuuria peurakantoja. Pelkästään Vesilahdella pitäisi saada 1500 peuraa kaadettua että kanta edes jotenkin pysyisi hallinnassa ja sama meininki monessa muussakin kunnassa. Harvalle se peuranliha edes kelpaa sen pahan maun vuoksi.

        Kaipa jotkut ovat jo ryhtyneetkin hoitelemaan noita paljon puhuttuja ylisuuria peurakantoja, koskapa 'viidakkolennätin' tietää kertoa susien siirtoistutuksista.


    • Anonyymi

      Aloituksen peurat ovat tainneet kaatua jo 10 vuotta sitten, kun nyt eletään 2019 vuoden loppukautta..

      • Anonyymi

        Luulen että juoksee vielä. Yhdellä oli vaan kuusi piikkiä. Toisella liian leveät sarvet mutta neljä piikkiä. Kolmannella kymmenen mutta jäi korvalinjasta kaukoputken mukaan 1.5cm. Neljäs oli tappipää eli liian nuori kaadettavaksi ja viides 12 piikkinen eli liian hyvä lisääntyjä. Kuudetta ei ehtinyt ampua kun huono tasoinen kiikari ei antanut varmuutta oliko piikkejä 4 plus 5 vai 4 plus 4.
        Naaraat on kaikki laitettu kumoon ja vasat. Ja helmikuussa pukitkin näyttävät jo naarailta niin silloin alkaa edellämainitut uroksetkin kaatumaan jos ehtii.
        Elukoita kyllä on ja valtion lupiakin paljon muttakun suositukset.


    • Anonyymi

      Suositus ja määräys ovat eriasioita.

      • Anonyymi

        Suositukset vähentävät kaadettujen eläimien määrää. Suomessa kuitenkin hirvieläinten kaatoluvat perustuvat niiden vahinkoalttiuteen niin liikenteessä kuin metsätaloudessakin. Onko se suositussonni parempi henkilöauton tuulilasilla vai kuitenkin luvallisten kaatolupien puitteessa käytettynä herkullisena lihana pakastimessa?
        Meillä naapuriseurassa jää suurista hirvitiheyksistä lupia käyttämättä juuri suositusten takia. "vääränmalliset sarvet" ampunut henkilö manataan porukassa alempaan helvettiin.
        Me taas ammutaan sarvia senkummemmin mittailematta kaikki luvalliset eteen tulevat heti. Kaatoluvat on käytetty yleensä jo puolessavälissä kautta kun taas naapuri marssii suositussonniensa perässä vielä viimeisillä lumillakin.
        Tosin kaatavat sitten naaraina sarvensa pudottaneita sonneja.
        Ja maanomistajat kiittävät kun ne kymmeniä kertoja läpilasketut sonnit mussuttavat viimeisetkin männyn taimikot.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi kirjoitti:

        Suositukset vähentävät kaadettujen eläimien määrää. Suomessa kuitenkin hirvieläinten kaatoluvat perustuvat niiden vahinkoalttiuteen niin liikenteessä kuin metsätaloudessakin. Onko se suositussonni parempi henkilöauton tuulilasilla vai kuitenkin luvallisten kaatolupien puitteessa käytettynä herkullisena lihana pakastimessa?
        Meillä naapuriseurassa jää suurista hirvitiheyksistä lupia käyttämättä juuri suositusten takia. "vääränmalliset sarvet" ampunut henkilö manataan porukassa alempaan helvettiin.
        Me taas ammutaan sarvia senkummemmin mittailematta kaikki luvalliset eteen tulevat heti. Kaatoluvat on käytetty yleensä jo puolessavälissä kautta kun taas naapuri marssii suositussonniensa perässä vielä viimeisillä lumillakin.
        Tosin kaatavat sitten naaraina sarvensa pudottaneita sonneja.
        Ja maanomistajat kiittävät kun ne kymmeniä kertoja läpilasketut sonnit mussuttavat viimeisetkin männyn taimikot.

        😇😇😇😇


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe