Pelto on maailma

näin se on

'Mutta pelto on maailma; vaan hyvä siemen, ne ovat valtakunnan lapset; mutta ohdakkeet ovat pahan lapset.' (Matteus 13:38).

Ev.lut. kirkko on yksi tuon pellon sarka.

Kirkkokin on laitoksena käsitettävä osaksi maailmaa, onhan se osa yhteiskuntaa.

Rinnakkain täällä ollaan ja eletään tuomiopäivään saakka niin valtakunnan lapset kuin pahan lapsetkin, jolloin tapahtuu lopullinen erottelu; ensin elon leikkuu enkelien toimesta ja viimeinen tuomio iankaikkisen ja vanhurskaan tuomarin päätöksellä.

11

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei 14+10=?

      Mitä ovat tuossa logiikassa ohdakkeen siemenet? Entä lannoitteet?

      • aloittaja

        Selvästihän tuo on sanottu että 'Ohdakkeet ovat pahan lapset'. He ovat niitä ihmisiä, jotka eivät ole tehneet parannusta elämässään.
        Siis kirkkoon kuuluminen jäsenenä ei riitä pelastukseen, vaan on käytävä sisälle Jumalan Valtakuntaan. Ohdakkeita ovat täyspakanat, nimikristityt, omavanhurskaudessa elävät jne.

        Lannoite on kasvien 'ruokaa' ja ravinnon lähde.
        Uskovainen ihminen saa samalla tavalla vertauskuvallisesti puhuen sielulleen ravintoa Jumalan Sanasta.

        'Ota esikuvaksi ne terveelliset sanat, jotka olet minulta kuullut, uskossa ja rakkaudessa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.' (2 Tim 1:13).

        'Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.' (Heb 13:9).

        'Sinun sanasi tulivat, ja minä söin ne, ja sinun sanasi olivat minulle riemu ja minun sydämeni ilo; sillä minä olen otettu sinun nimiisi, Herra, Jumala Sebaot.' (Jer 15:16).

        Pahan lapsilla taas on omat 'ravinnon lähteensä'; niitä ovat vaikkapa useimmat televisio-ohjelmat, esimerkiksi 'Koljatin'-kaltaiset roskakirjat ynnä muu viihde-saasta, mikä ei rakenna sen paremmin yhteiskuntaa kuin ihmisen sisäistä maailmaakaan.

        Kunpa ihmiset ymmärtäisivät, mikä arvo Jumalan Sanalla tämän päivän maailmassa, mutta valitettavan harvat sen tajuavat.


      • veil Kuopiosta
        aloittaja kirjoitti:

        Selvästihän tuo on sanottu että 'Ohdakkeet ovat pahan lapset'. He ovat niitä ihmisiä, jotka eivät ole tehneet parannusta elämässään.
        Siis kirkkoon kuuluminen jäsenenä ei riitä pelastukseen, vaan on käytävä sisälle Jumalan Valtakuntaan. Ohdakkeita ovat täyspakanat, nimikristityt, omavanhurskaudessa elävät jne.

        Lannoite on kasvien 'ruokaa' ja ravinnon lähde.
        Uskovainen ihminen saa samalla tavalla vertauskuvallisesti puhuen sielulleen ravintoa Jumalan Sanasta.

        'Ota esikuvaksi ne terveelliset sanat, jotka olet minulta kuullut, uskossa ja rakkaudessa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.' (2 Tim 1:13).

        'Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.' (Heb 13:9).

        'Sinun sanasi tulivat, ja minä söin ne, ja sinun sanasi olivat minulle riemu ja minun sydämeni ilo; sillä minä olen otettu sinun nimiisi, Herra, Jumala Sebaot.' (Jer 15:16).

        Pahan lapsilla taas on omat 'ravinnon lähteensä'; niitä ovat vaikkapa useimmat televisio-ohjelmat, esimerkiksi 'Koljatin'-kaltaiset roskakirjat ynnä muu viihde-saasta, mikä ei rakenna sen paremmin yhteiskuntaa kuin ihmisen sisäistä maailmaakaan.

        Kunpa ihmiset ymmärtäisivät, mikä arvo Jumalan Sanalla tämän päivän maailmassa, mutta valitettavan harvat sen tajuavat.

        Muista, että parannusta saarnataan ja parannusta tehdään myös muualla kuin ry:ssä ja SRK:ssa.


      • lopettaja
        aloittaja kirjoitti:

        Selvästihän tuo on sanottu että 'Ohdakkeet ovat pahan lapset'. He ovat niitä ihmisiä, jotka eivät ole tehneet parannusta elämässään.
        Siis kirkkoon kuuluminen jäsenenä ei riitä pelastukseen, vaan on käytävä sisälle Jumalan Valtakuntaan. Ohdakkeita ovat täyspakanat, nimikristityt, omavanhurskaudessa elävät jne.

        Lannoite on kasvien 'ruokaa' ja ravinnon lähde.
        Uskovainen ihminen saa samalla tavalla vertauskuvallisesti puhuen sielulleen ravintoa Jumalan Sanasta.

        'Ota esikuvaksi ne terveelliset sanat, jotka olet minulta kuullut, uskossa ja rakkaudessa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.' (2 Tim 1:13).

        'Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.' (Heb 13:9).

        'Sinun sanasi tulivat, ja minä söin ne, ja sinun sanasi olivat minulle riemu ja minun sydämeni ilo; sillä minä olen otettu sinun nimiisi, Herra, Jumala Sebaot.' (Jer 15:16).

        Pahan lapsilla taas on omat 'ravinnon lähteensä'; niitä ovat vaikkapa useimmat televisio-ohjelmat, esimerkiksi 'Koljatin'-kaltaiset roskakirjat ynnä muu viihde-saasta, mikä ei rakenna sen paremmin yhteiskuntaa kuin ihmisen sisäistä maailmaakaan.

        Kunpa ihmiset ymmärtäisivät, mikä arvo Jumalan Sanalla tämän päivän maailmassa, mutta valitettavan harvat sen tajuavat.

        >Selvästihän tuo on sanottu että 'Ohdakkeet ovat pahan lapset'. He ovat niitä ihmisiä, jotka eivät ole tehneet parannusta elämässään.

        Ohdakkeen siemenet ovat siis pahan lasten siemeniä, jos oikein tulkitsen.


    • Sen Suroimaton

      Viisaita haastelit. Tuomion päivä yllättää kaikki. Siis valvokaamme!

      • LapamatoZed

        ja toivottavasti yllättää vielä monet. Toivossa on hyvä elää, sano


      • Tärkeä kysymys

        kaikki "vain me" vanhoillislestadiolaiset saatanan hellään huomaan?


    • Ev.lut.kirkon jäsen

      Luulette että Raamatun jutuiss aon kuin kartta tämän päivän hengelliseen tilanteeseen. Ei Raamattua noi pitäisi lukea.

      • al.

        'Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
        Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
        Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.' (Heb 4:12-16).


    • Raamattua ei voi käsitellä vain jae kerrallaan. Miltä tuntuu
      Hän kutsui yhtä miehistään ja sanoi: "Tapa hänet!" Mies löi nuorukaisen hengiltä ( 2. Sam. 1:15 ) Menetkö sinä ja lyöt jonkun hengiltä, kuten hoitokokouksissa, pitää tietää kuka kirjoitti, miksi kirjoitti ja KENELLE KIRJOITTI.
      Matt 13 kuuluu joko JAE- KOKONISUUTENA
      36 Sitten Jeesus lähetti väkijoukon pois ja meni sisälle. Opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon rikkaviljasta."
      37 Hän vastasi heille: "Mies, joka kylvi hyvää siementä, on Ihmisen Poika.
      38 Pelto on maailma. Hyvä siemen tarkoittaa niitä, jotka kuuluvat taivasten valtakuntaan, rikkavilja niitä, jotka ovat Paholaisen vallassa.
      39 Paholainen, joka kylvi rikkaviljaa, on Saatana, elonkorjuu on maailman loppu, ja korjuumiehet ovat enkeleitä.
      40 Niin kuin rikkavilja kootaan ja hävitetään polttamalla, niin tapahtuu maailman lopussa.
      41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka viettelevät pahaan ja harjoittavat vääryyttä.
      42 Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään hampaita. 43 Mutta Jumalan omat loistavat silloin Isänsä valtakunnassa niin kuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon!

      Tässä on kysymys juuri siitä, mitä te teette, erotatte lapsianne ja lähimmäisiänne vaikka mistä syystä, vaikka niin ei saa tehdä, koska Hän itse vastaa tekemisistään Jeesukselle.


      Ev.lut. kirkko on yksi tuon pellon sarka. ** Niin vain yksi, muitakin on tuhansia. Kysymyksessä on yhteisö.

      Kirkkokin on laitoksena käsitettävä osaksi maailmaa, onhan se osa yhteiskuntaa. ** Ainakin saa veroja ihmisltä.

      Rinnakkain täällä ollaan ja eletään tuomiopäivään saakka niin valtakunnan lapset kuin pahan lapsetkin, jolloin tapahtuu lopullinen erottelu; ensin elon leikkuu enkelien toimesta ja viimeinen tuomio iankaikkisen ja vanhurskaan tuomarin päätöksellä.** Juuri näin ja tuomari on Jeesus Pyhien ihmisten ja juutalaisten kanssa.’
      Shalom

    • jonne SRK kylvää lustetta sen kuin kerkiää. Sen lusteen seassa ei kasva Jumalan viljaa kuin yksittäisinä hajakorsina.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe