'Mutta pelto on maailma; vaan hyvä siemen, ne ovat valtakunnan lapset; mutta ohdakkeet ovat pahan lapset.' (Matteus 13:38).
Ev.lut. kirkko on yksi tuon pellon sarka.
Kirkkokin on laitoksena käsitettävä osaksi maailmaa, onhan se osa yhteiskuntaa.
Rinnakkain täällä ollaan ja eletään tuomiopäivään saakka niin valtakunnan lapset kuin pahan lapsetkin, jolloin tapahtuu lopullinen erottelu; ensin elon leikkuu enkelien toimesta ja viimeinen tuomio iankaikkisen ja vanhurskaan tuomarin päätöksellä.
Pelto on maailma
11
224
Vastaukset
- ei 14+10=?
Mitä ovat tuossa logiikassa ohdakkeen siemenet? Entä lannoitteet?
- aloittaja
Selvästihän tuo on sanottu että 'Ohdakkeet ovat pahan lapset'. He ovat niitä ihmisiä, jotka eivät ole tehneet parannusta elämässään.
Siis kirkkoon kuuluminen jäsenenä ei riitä pelastukseen, vaan on käytävä sisälle Jumalan Valtakuntaan. Ohdakkeita ovat täyspakanat, nimikristityt, omavanhurskaudessa elävät jne.
Lannoite on kasvien 'ruokaa' ja ravinnon lähde.
Uskovainen ihminen saa samalla tavalla vertauskuvallisesti puhuen sielulleen ravintoa Jumalan Sanasta.
'Ota esikuvaksi ne terveelliset sanat, jotka olet minulta kuullut, uskossa ja rakkaudessa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.' (2 Tim 1:13).
'Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.' (Heb 13:9).
'Sinun sanasi tulivat, ja minä söin ne, ja sinun sanasi olivat minulle riemu ja minun sydämeni ilo; sillä minä olen otettu sinun nimiisi, Herra, Jumala Sebaot.' (Jer 15:16).
Pahan lapsilla taas on omat 'ravinnon lähteensä'; niitä ovat vaikkapa useimmat televisio-ohjelmat, esimerkiksi 'Koljatin'-kaltaiset roskakirjat ynnä muu viihde-saasta, mikä ei rakenna sen paremmin yhteiskuntaa kuin ihmisen sisäistä maailmaakaan.
Kunpa ihmiset ymmärtäisivät, mikä arvo Jumalan Sanalla tämän päivän maailmassa, mutta valitettavan harvat sen tajuavat. - veil Kuopiosta
aloittaja kirjoitti:
Selvästihän tuo on sanottu että 'Ohdakkeet ovat pahan lapset'. He ovat niitä ihmisiä, jotka eivät ole tehneet parannusta elämässään.
Siis kirkkoon kuuluminen jäsenenä ei riitä pelastukseen, vaan on käytävä sisälle Jumalan Valtakuntaan. Ohdakkeita ovat täyspakanat, nimikristityt, omavanhurskaudessa elävät jne.
Uskovainen ihminen saa samalla tavalla vertauskuvallisesti puhuen sielulleen ravintoa Jumalan Sanasta.
'Ota esikuvaksi ne terveelliset sanat, jotka olet minulta kuullut, uskossa ja rakkaudessa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.' (2 Tim 1:13).
'Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.' (Heb 13:9).
'Sinun sanasi tulivat, ja minä söin ne, ja sinun sanasi olivat minulle riemu ja minun sydämeni ilo; sillä minä olen otettu sinun nimiisi, Herra, Jumala Sebaot.' (Jer 15:16).
Pahan lapsilla taas on omat 'ravinnon lähteensä'; niitä ovat vaikkapa useimmat televisio-ohjelmat, esimerkiksi 'Koljatin'-kaltaiset roskakirjat ynnä muu viihde-saasta, mikä ei rakenna sen paremmin yhteiskuntaa kuin ihmisen sisäistä maailmaakaan.
Kunpa ihmiset ymmärtäisivät, mikä arvo Jumalan Sanalla tämän päivän maailmassa, mutta valitettavan harvat sen tajuavat.Muista, että parannusta saarnataan ja parannusta tehdään myös muualla kuin ry:ssä ja SRK:ssa.
- lopettaja
aloittaja kirjoitti:
Kunpa ihmiset ymmärtäisivät, mikä arvo Jumalan Sanalla tämän päivän maailmassa, mutta valitettavan harvat sen tajuavat.>Selvästihän tuo on sanottu että 'Ohdakkeet ovat pahan lapset'. He ovat niitä ihmisiä, jotka eivät ole tehneet parannusta elämässään.
Ohdakkeen siemenet ovat siis pahan lasten siemeniä, jos oikein tulkitsen.
- Sen Suroimaton
Viisaita haastelit. Tuomion päivä yllättää kaikki. Siis valvokaamme!
- LapamatoZed
ja toivottavasti yllättää vielä monet. Toivossa on hyvä elää, sano
- Tärkeä kysymys
kaikki "vain me" vanhoillislestadiolaiset saatanan hellään huomaan?
- Ev.lut.kirkon jäsen
Luulette että Raamatun jutuiss aon kuin kartta tämän päivän hengelliseen tilanteeseen. Ei Raamattua noi pitäisi lukea.
- al.
'Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.' (Heb 4:12-16).
Raamattua ei voi käsitellä vain jae kerrallaan. Miltä tuntuu
Hän kutsui yhtä miehistään ja sanoi: "Tapa hänet!" Mies löi nuorukaisen hengiltä ( 2. Sam. 1:15 ) Menetkö sinä ja lyöt jonkun hengiltä, kuten hoitokokouksissa, pitää tietää kuka kirjoitti, miksi kirjoitti ja KENELLE KIRJOITTI.
Matt 13 kuuluu joko JAE- KOKONISUUTENA
36 Sitten Jeesus lähetti väkijoukon pois ja meni sisälle. Opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon rikkaviljasta."
37 Hän vastasi heille: "Mies, joka kylvi hyvää siementä, on Ihmisen Poika.
38 Pelto on maailma. Hyvä siemen tarkoittaa niitä, jotka kuuluvat taivasten valtakuntaan, rikkavilja niitä, jotka ovat Paholaisen vallassa.
39 Paholainen, joka kylvi rikkaviljaa, on Saatana, elonkorjuu on maailman loppu, ja korjuumiehet ovat enkeleitä.
40 Niin kuin rikkavilja kootaan ja hävitetään polttamalla, niin tapahtuu maailman lopussa.
41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka viettelevät pahaan ja harjoittavat vääryyttä.
42 Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään hampaita. 43 Mutta Jumalan omat loistavat silloin Isänsä valtakunnassa niin kuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon!
Tässä on kysymys juuri siitä, mitä te teette, erotatte lapsianne ja lähimmäisiänne vaikka mistä syystä, vaikka niin ei saa tehdä, koska Hän itse vastaa tekemisistään Jeesukselle.
Ev.lut. kirkko on yksi tuon pellon sarka. ** Niin vain yksi, muitakin on tuhansia. Kysymyksessä on yhteisö.
Kirkkokin on laitoksena käsitettävä osaksi maailmaa, onhan se osa yhteiskuntaa. ** Ainakin saa veroja ihmisltä.
Rinnakkain täällä ollaan ja eletään tuomiopäivään saakka niin valtakunnan lapset kuin pahan lapsetkin, jolloin tapahtuu lopullinen erottelu; ensin elon leikkuu enkelien toimesta ja viimeinen tuomio iankaikkisen ja vanhurskaan tuomarin päätöksellä.** Juuri näin ja tuomari on Jeesus Pyhien ihmisten ja juutalaisten kanssa.’
Shalomjonne SRK kylvää lustetta sen kuin kerkiää. Sen lusteen seassa ei kasva Jumalan viljaa kuin yksittäisinä hajakorsina.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645616Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204257Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1702227
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231774- 951377
- 681164
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988