Windows säätäminen

Unineen

Taidankin siirtää tämän tänne ihan pentin kiusaksi. Palstamme kuningas voisikin nyt sitten kommentoida ja kertoa miten hänen mainostamansa käyttöjärjestelmä pystyisi näin yksinkertaiseen asiaan...

"Sanokaapas Windowsia enempi käyttäneet, että saako siihen tehtyä skriptejä joilla voisi lisätä/muokata kohtia html ym. koodiin?
Tarkoitus olisi rakentaa muutama "botti", jotka riehuisi koodin kimpussa, kun itse ei oikein viitsi. Jotenkin on nyt sellainen fiilis että itku tulee tämänkin kanssa. Jos jollain on asiasta tietoa niin otan sen mielelläni vastaan."

No niin pentti neljä. Alahan etsiä ratkaisua tai vaihtoehtoisesti voit todeta, ettei se windowsin tekele kykenekään tuollaiseen.

tässä vielä linkki alkuperäiseen juttuun.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8532354

11

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      Tuo selitys nyt ei paljoa kerro, tai siis ei yhtään, että mitä oikeasti haluat tehdä. Mutta vbscript kelvannee hyvin.

      • Uninen

        Ei minun mitään tarvitse selittää. Tarkoitus on muokkailla/luoda/jne. kaikilla mahdollisilla tavoilla useita tuhansia html tiedostoja. Saako tuon vsscriptin helposti ainakin:

        - etsimään tiettyjä kohtia olemassaolevasta html tiedostosta
        - muuttamaan tiedostojen sisältöä tietyllä tavalla
        - kopioimaan tiedostoja
        - kloonaamaan koodin osia
        - ottamaan vastaan txt/tms dataa jonka sitten itse skripti muuntaa tietynlaiseksi ja sijoittaa sen osoitettuun paikkaan?
        - käymään läpi sähköposteja joita sitten muokkaa/muuntelee/jne. tietyllä tavalla riippuen sisällöstä.

        Ja lähinnä niin että ei menisi ihan mahdottomaksi koodaamiseksi. Eli onko siinä valmiina ominaisuudet joilla tehdä tuollaista vai pitääkö koodata itse?

        Kiitos muuten asiallisesta vastauksesta. Toiset tuossa jo kerkesivätkin tappelemaan jostain käyttöjärjestelmistä. Nyt ei riidellä siitä vaan pyritään selvittämään windowsin kykenevyys ainakin tuohon, koska muita vaihtoehtoja ei tähän ole olemassa.


    • ------------------

      ....puuhailla bottien kanssa. Normaali Windowskäyttäjä ei moiseen tihutekoon lähde. Linux maailma on rikollinen maailma, Windowsmaailma on hyötymaailma.

      • ....................

        "....puuhailla bottien kanssa. Normaali Windowskäyttäjä ei moiseen tihutekoon lähde.
        Linux maailma on rikollinen maailma, Windowsmaailma on hyötymaailma."

        Ei ole rikollinen maailma, teillä siinä windowsmaailmassa on eniten rikollisia!
        Kateellisuuttasi vain leimaat linuxia ja linuxmaailmaa, koska oma windows-järjestelmäsi ei vain toimi hyvin!


      • .................... kirjoitti:

        "....puuhailla bottien kanssa. Normaali Windowskäyttäjä ei moiseen tihutekoon lähde.
        Linux maailma on rikollinen maailma, Windowsmaailma on hyötymaailma."

        Ei ole rikollinen maailma, teillä siinä windowsmaailmassa on eniten rikollisia!
        Kateellisuuttasi vain leimaat linuxia ja linuxmaailmaa, koska oma windows-järjestelmäsi ei vain toimi hyvin!

        Ei kai kukaan nyt sentään ilmaisista asioista voi kateellinen olla. Vaikka Linux olisi kuinka hyvä, saa sen kuitenkin ilmaiseksi. Hehh, mieti vähän, mitä kirjoitat & Mukavaa syksyä!


      • Uninen

        Eipä kuule paljoa huvittaisi takoa päivittäin tuhansia html sivuja manuaalisesti, tarkistella päiväyksiä, päivittää tarpeen mukaan, kloonata, jne!! Ehkä se on ihan normaalia Windows käyttäjälle, mutta ainakaan minä en ole niin hullu.


      • ,,,,,,,,,,,,,,,
        ThreeMice kirjoitti:

        Ei kai kukaan nyt sentään ilmaisista asioista voi kateellinen olla. Vaikka Linux olisi kuinka hyvä, saa sen kuitenkin ilmaiseksi. Hehh, mieti vähän, mitä kirjoitat & Mukavaa syksyä!

        se ilmaisuus tähän liittyy? Onko mielestäsi se, että se on ilmainen, jotenkin huono asia??? Ainakin monelle winkkufanaatikolle tuntuu olevan kuin punainen vaate ja siksi sitä mollataan.
        Eli jotenkin näiden winkkufanaatikkojen mottona tuntuu olevan "olis se linux muuten hyvä mut kun se on ilmainen niin ei kelpaa"...outoa.


      • ,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        se ilmaisuus tähän liittyy? Onko mielestäsi se, että se on ilmainen, jotenkin huono asia??? Ainakin monelle winkkufanaatikolle tuntuu olevan kuin punainen vaate ja siksi sitä mollataan.
        Eli jotenkin näiden winkkufanaatikkojen mottona tuntuu olevan "olis se linux muuten hyvä mut kun se on ilmainen niin ei kelpaa"...outoa.

        Sitä vaan, että miksi olla KATEELLINEN jostain, jonka voit itsekin saada koska vain....ymmärsitkö?.....Mikset ymmärtänyt?


    • sju_
      • Uninen

        Tuo ei käy kun mitään ei voi asentaa niihin vindowseihin.. Pitäisi saada sellainen ratkaisu mikä toimii ihan suoraan vindowsissa. Tuskin se on mahdollista, mutta yrittää täytyy.. Säälittävä systeemi :(


      • sju_
        Uninen kirjoitti:

        Tuo ei käy kun mitään ei voi asentaa niihin vindowseihin.. Pitäisi saada sellainen ratkaisu mikä toimii ihan suoraan vindowsissa. Tuskin se on mahdollista, mutta yrittää täytyy.. Säälittävä systeemi :(

        no sitten sun pitää tyytyä pelaamaan pasianssia tai miinaharavaa. eihän windowsilla oletuksena mitään muuta voi tehdä.
        muista ottaa vekkokaapeli irti kun suojaamaton windows on vakava tietoturvariski.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe