Kun lukee näitä uutisia miettii että millä vuosituhannella ruoskijat yhä elävät:
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Somalian islamistit ruoskivat naisia rintaliivien vuoksi/1135250080443
Naisena oleminen ja ääri-islam
71
716
Vastaukset
- Virtuaalikoneistaja
islam ei uskontona ole sen pahempi kuin kristinusko, sitä vaan käytetään vallanvälineenä ja ihmiset siellä niitä koraanin "käskyjä" noudattavat, kukin oman tarpeensa mukaan.
Jäänne jostain menneisyydestähän se kuitenkin on, ja kaikkinensa hyvin naista alistava silloin kun ne "käskyt" noin luetaan.
Suosittelen lukemaan kirjan Nainen nollapisteessä, se on egyptiläisen naisen kirjoittama teos.Eihän tosiaan koraani määrää alistamaan naista, piiloutumaan burkhan alle, saamaan rangaistuksen jos opettelee lukemaan jne, kaikki ne on kehitetty koraaniin vedoten mutta alistamistarkoituksessa tekstejä muokkaamalla.
Onhan kaikissa uskonnoissa omia tulkintojaan jopa raamatusta jonka pitäisi muka olla sana ja totuus, tosin se minun mielestäni on vain ihmisten kirjoittama kirja täynnä perinteenä kulkeneita tarinoita.
Joihinkin tapahtumiin löytyy historiallisia yhtymäkohtia mutta ne ovat ilman mitään henkimaailman vaikutteita selitettävissä.- Virtuaalikoneistaja
Haukullinen kirjoitti:
Eihän tosiaan koraani määrää alistamaan naista, piiloutumaan burkhan alle, saamaan rangaistuksen jos opettelee lukemaan jne, kaikki ne on kehitetty koraaniin vedoten mutta alistamistarkoituksessa tekstejä muokkaamalla.
Onhan kaikissa uskonnoissa omia tulkintojaan jopa raamatusta jonka pitäisi muka olla sana ja totuus, tosin se minun mielestäni on vain ihmisten kirjoittama kirja täynnä perinteenä kulkeneita tarinoita.
Joihinkin tapahtumiin löytyy historiallisia yhtymäkohtia mutta ne ovat ilman mitään henkimaailman vaikutteita selitettävissä.on vain tarinakirja muiden vastaavien joukossa, tosin hyvin kirjoitettu ja hyvin laaja, mutta yhtäkaikki vain tarinakirja.
Ateistina minä en näe missään uskonnossa niitä hyviä puolia, kaikkia niitä käytetään ja on käytetty siihen alistamiseen, milloin köyhät, milloin punatukkaiset naiset, milloin väärän väriset ja nyt islamissa naiset. Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
on vain tarinakirja muiden vastaavien joukossa, tosin hyvin kirjoitettu ja hyvin laaja, mutta yhtäkaikki vain tarinakirja.
Ateistina minä en näe missään uskonnossa niitä hyviä puolia, kaikkia niitä käytetään ja on käytetty siihen alistamiseen, milloin köyhät, milloin punatukkaiset naiset, milloin väärän väriset ja nyt islamissa naiset.Uskonto, riippumatta siitä minkä niminen uskonto, on vain keino hallita, ja hallita pääasiassa pelolla.
Ellei kansa käyttäydy toivotulla tavalla sataa niskaan tulta ja tuomiopäivän ennustuksia.
Lahkot käyttävät hyväkseen häikäilemättä varsinkin vanhoja ihmisiä, puhutaan jumalalle ja kirkolle annettavista kymmenyksistä ja nämä pienistä eläkkeistään nöyrinä maksavat yhä tänäkin päivänä.- Virtuaalikoneistaja
Haukullinen kirjoitti:
Uskonto, riippumatta siitä minkä niminen uskonto, on vain keino hallita, ja hallita pääasiassa pelolla.
Ellei kansa käyttäydy toivotulla tavalla sataa niskaan tulta ja tuomiopäivän ennustuksia.
Lahkot käyttävät hyväkseen häikäilemättä varsinkin vanhoja ihmisiä, puhutaan jumalalle ja kirkolle annettavista kymmenyksistä ja nämä pienistä eläkkeistään nöyrinä maksavat yhä tänäkin päivänä.mummoni oli erittäin hyvä esimerkki niistä ihmisistä jotka on uskonnolla peloteltu ja hänen arvomaailmansa oli sen takia aivan vinksallaan, vain rikkaat olivat hyviä ihmisiä, huolimatta siitä että olisivat olleet varkaita tai murhamiehiä, heitä piti kunnioittaa ja kumarrella.
Mummoni oli kuitenkin oman aikansa lapsi ja ei tietenkään muusta tiennyt tai uskaltanut tietää. - vdvdv
Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
on vain tarinakirja muiden vastaavien joukossa, tosin hyvin kirjoitettu ja hyvin laaja, mutta yhtäkaikki vain tarinakirja.
Ateistina minä en näe missään uskonnossa niitä hyviä puolia, kaikkia niitä käytetään ja on käytetty siihen alistamiseen, milloin köyhät, milloin punatukkaiset naiset, milloin väärän väriset ja nyt islamissa naiset.Varsinkin Muhammadista lähtien.
- Virtuaalikoneistaja
vdvdv kirjoitti:
Varsinkin Muhammadista lähtien.
ja kristinuskossa melkein näihin päiviin saakka, mutta kuten toisaalla sanoin, minä en näe missään uskonnoissa mitään hyvää.
- Myy-Pikkuinen
koskaan ymmärtänyt mikä se sellainen uskonto on joka antaa "luvan" ruoskimiseen, sotimiseen tms.
Miten ihminen voi vajota johonkin noin älyttömään käytökseen "kirjan" perusteella.
Historia/nykypäivänäkin, on niin täynnä väkivaltaa ja suurin osa, jonkun uskonnon/raamatun nimeen. Siinäpä onkin niin oiva kirja jota mä en tule ikinä lukeen. - n.sorsa
Suomessakaan ole helppoa aina olla muslimi naisilla, joutuvat jotkut olemaan aika alistettuna, ja tekemään kotitöitä ja hoitaa lapsia. Hunnut päällä kulkemaan, myös jotkut muslimi miehen kanssa naimisiin mennyt Suomalainen nainen alistuu kohtaloonsa, ja kulkee hunnutettuna. En tiedä saako enään Stadissa mekassa päivisin huudella kovalla äänellä mekkaan ihmisiä, ainakin aikoinaan se sijaitsi Annankadula ja kovaäänisellä huudettiin rukoilemaan. Meillä turussa ei ainakaan saa muslimien tilaisuuteen huudella ihmisiä, paikka on entisen Teräsrauteen tiloissa ja naapurit ei varmaan tykkäisi hyvää.
voidaan katsoa erittäin arveluttavaksi uskontoa kritisoivaksi länsimaisen ajattelun riemuvoitoksi, mikäli pilkkua halutaan viilata. Samalla voisi esittää kysymyksen mikä tekee meidän länsimaisesta ajattelusta ylivertaisen Islamiin verrattuna?!!!!
Suomessakin äänioikeus naisille saavutettiin vasta 1906
http://fi.wikipedia.org/wiki/Naisten_äänioikeus
Vieläkin täällä länsimaissa tänäpäivänä ilman uskontoja elää paljon naisia nyrkin ja hellan välissä.
ja vielä lopuksi en kannata Islamin uskoa enkä hyväksy väkivaltaa.- n.sorsa
väkivallalla uhkailut ja toisten ihmisten sairaalolliset vainomiset?.
- Myy-Pikkuinen
tuo kysymykses ei ollut mitenkään yllättävä!
Vastaus kysymykseesi, mikä tekee meidän länsimaisesta ajattelusta ylivertaisen Islamiin verrattuna?!!!!
Naisten EHDOTTOMASTI tasa-arvoisempi asema!!
Tuo vertaus hellajan ja nyrkin välissä on hieman naurettava. Silloinhan kysymys on yksilöistä, yhteiskunnallisesti länsimaissa naiset ovat ehdottomasti tasa-arvoisempia esim työn ja koulutiksen suhteen! - Virtuaalikoneistaja
ihmeessä uskontoja ei sitten voisi kritisoida, onhan meillä sananvapaus sekä myös uskonnonvapaus, mikä tekee kritisoimisesta arveluttavan?
- Myy-Pikkuinen
n.sorsa kirjoitti:
väkivallalla uhkailut ja toisten ihmisten sairaalolliset vainomiset?.
ajatusmaailmassa ja käytännössäkin, on varmaan ihan helvetisti tilaa noille mitä mainitsit. Hän elää sillä, jos sen elämässä ei olisi vainonkohteia hän nääntyisi omaan ikäväänsä.
- n.sorsa
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Vastaus kysymykseesi, mikä tekee meidän länsimaisesta ajattelusta ylivertaisen Islamiin verrattuna?!!!!
Tuo vertaus hellajan ja nyrkin välissä on hieman naurettava. Silloinhan kysymys on yksilöistä, yhteiskunnallisesti länsimaissa naiset ovat ehdottomasti tasa-arvoisempia esim työn ja koulutiksen suhteen!asiat paljon paremmin, kun monissa muissa maissa, vaikka muslimimaissa, missä perinteisesti naiset on kotia ja lapsia hoitamassa, ja koskaan ei välttämättä pääse opiskelemaan, eikä muita asioita nauttimaan, mitä Länsimaisessa kultuurissa elävät naiset pitää itseensä selvyytenä. Suomessakaan valitettavasti ei kaikilla musliminaisilla ole sitä tasa-arvoa kun, muilla naisilla vaan ovat hoitamassa kotia ja lapsia, onko se oikein sitä saa miettiä, ja ei ole mitään google tietoa vaan faktaa tosiasiaa, kun satun tietää tapauksia.
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
ajatusmaailmassa ja käytännössäkin, on varmaan ihan helvetisti tilaa noille mitä mainitsit. Hän elää sillä, jos sen elämässä ei olisi vainonkohteia hän nääntyisi omaan ikäväänsä.
puhut...joten älä viitsi,sorsa kyllä tietää....
ihmeessä uskontoja ei sitten voisi kritisoida, onhan meillä sananvapaus sekä myös uskonnonvapaus, mikä tekee kritisoimisesta arveluttavan?
kritisoimasta?En näe vaikka luen ton kuinka monta kertaa vaan...
- Virtuaalikoneistaja
davalyan kirjoitti:
kritisoimasta?En näe vaikka luen ton kuinka monta kertaa vaan...
tämä sitten pitäisi tulkita :
"Tämäkin aloitus voidaan katsoa erittäin arveluttavaksi uskontoa kritisoivaksi " Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
tämä sitten pitäisi tulkita :
"Tämäkin aloitus voidaan katsoa erittäin arveluttavaksi uskontoa kritisoivaksi "on omat säännöt mm uskonnosta ja siitä keskustelusta....
- Myy-Pikkuinen
davalyan kirjoitti:
puhut...joten älä viitsi,sorsa kyllä tietää....
Mä tiedän ihan vitun tarkkaan, olenhan niist mailii saanut ja omat johtopäätökseni tehnyt, joten onko sinulla muita ongelmia asian suhteen?
Vieläkö olet sitä mieltä n.sorsasta mitä mulle hänestä kirjoitit? En ole koskaan saanut mitään niin alhaista ja käsittämättömän irvokkaanrumaa viestii keltään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Koita sinäkin nyt jättää n.sorsa rauhaan ja anna sen umalehtisen keksiä itekseen niitä tarinoita. - Myy-Pikkuinen
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Mä tiedän ihan vitun tarkkaan, olenhan niist mailii saanut ja omat johtopäätökseni tehnyt, joten onko sinulla muita ongelmia asian suhteen?
Vieläkö olet sitä mieltä n.sorsasta mitä mulle hänestä kirjoitit? En ole koskaan saanut mitään niin alhaista ja käsittämättömän irvokkaanrumaa viestii keltään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Koita sinäkin nyt jättää n.sorsa rauhaan ja anna sen umalehtisen keksiä itekseen niitä tarinoita.Tuo umalehtinen on tehnyt n.sorsasta itselleen elämän, joka taas puolestaan heijastuu n.sorsan elämään vaikkei hän sitä haluaisikaan! Ja tuo on totuus jonka mä huomasin.
- Aappeli kiekuu
"voidaan katsoa erittäin arveluttavaksi uskontoa kritisoivaksi länsimaisen ajattelun riemuvoitoksi, mikäli pilkkua halutaan viilata."
- Miksi fasistista ja ihmisoikeuksia halveksivaa uskontoa ei saisi kritisoida?
"Samalla voisi esittää kysymyksen mikä tekee meidän länsimaisesta ajattelusta ylivertaisen Islamiin verrattuna?!!!!"
- Ihmisoikeudet (uskonvapaus, sananvapaus jne.), humanismi, suvaitsevaisuus.
"Vieläkin täällä länsimaissa tänäpäivänä ilman uskontoja elää paljon naisia nyrkin ja hellan välissä."
- Valitettavasti. Mutta se, että ei-muslimitkin tekevät pahaa, ei ole peruste katsoa islamin epäkohtia läpi sormien. - n.sorsa
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Tuo umalehtinen on tehnyt n.sorsasta itselleen elämän, joka taas puolestaan heijastuu n.sorsan elämään vaikkei hän sitä haluaisikaan! Ja tuo on totuus jonka mä huomasin.
palstan ulkopuolisiinki ihmisiin. Lykkään linkin tähän.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8548139/40472271 - vdvdvd
davalyan kirjoitti:
on omat säännöt mm uskonnosta ja siitä keskustelusta....
vai mitä vihjailet? Voisitko puhua suoraan.
- vdvdv
"Vieläkin täällä länsimaissa tänäpäivänä ilman uskontoja elää paljon naisia nyrkin ja hellan välissä."
Tiesitkö, että Suomen laki kieltää vaimon lyömisen?
Varmaan tiesit. Mutta tiesitkö sen, että Koraani taas laillistaa vaimon lyömisen? - Kyy-Pikkuinen
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Tuo vertaus hellajan ja nyrkin välissä on hieman naurettava. Silloinhan kysymys on yksilöistä, yhteiskunnallisesti länsimaissa naiset ovat ehdottomasti tasa-arvoisempia esim työn ja koulutiksen suhteen!luennoit pulina palstalla, niinkuin meistä ei jokainen tietäisi mitä Islamilaisuus tarkoittaa käytännössä.
PIDÄTKÖ MEITÄ MUITA HÖLMÖINÄ TUHMA TYTTÖ ? - Myy-Pikkuinen
En mä ole puskiksille koskaan lähettänyt mitään postia.
- n.sorsa
vdvdv kirjoitti:
Varmaan tiesit. Mutta tiesitkö sen, että Koraani taas laillistaa vaimon lyömisen?kun saa lyödä naisia, mutta naisia lyö Suomalaiset miehetkin ja naiset saataa satuilla sairastuneensa, kun parantelee pahoinpitelynsä jälkiä kotona.
Eikä tarvii mies edes tarvii alkoholia siihen, vaan kiukuspäissään pieksee naisen.
Mulla eräs kaiffari hakkas kaverinsa kanssa naisen pieksijän semmoseen kuntoon ettei enään ikinä käsillään pysty tekee töitä. En hyväksy väkivaltaa, mutta monessa talossa, myös meidäkin kaupunginosassa naisia ja lapsia pahoinpidellään tänääkin ja ne on suurimpia raukkiksia, muka miehiä olevinaan, kun uskaltaa semmosta tehdä. vdvdv kirjoitti:
Varmaan tiesit. Mutta tiesitkö sen, että Koraani taas laillistaa vaimon lyömisen?On muitakin "uskontoja ja lahkoja jotka tekevät mitä lystäävät.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuhoisa_lahkoMyy-Pikkuinen kirjoitti:
En mä ole puskiksille koskaan lähettänyt mitään postia.
Eikö nämä ole ennalta arvattavia?
Mielenkiintoista että todella vähän noilta löytyy sanottavaa varsinaisesta aiheesta, pääasia näyttää olevan sulle mariseminen.- Myy-Pikkuinen
Haukullinen kirjoitti:
Eikö nämä ole ennalta arvattavia?
Mielenkiintoista että todella vähän noilta löytyy sanottavaa varsinaisesta aiheesta, pääasia näyttää olevan sulle mariseminen.minuakin naurattaa! =)))
- Myy-Pikkuinen
Kyllä, totta on joka kirjoitukseni. Pää asia etten enää kuulu valheiden verkkoon.
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
minuakin naurattaa! =)))
Varsinaisesti aloituksen aiheeseen liittyen mua riepoo nämä määrätyt kulttuurit, esimerkkinä vaikkapa tänne 90-luvulla pakolaisiksi tulleet perheet.Tiedän useita tapauksia joissa on perheen tyttäret heti kun 17v on täynnä naitettu lähtömaassa olevalle nuorellemiehelle jota tytöt eivät ole edes nähneet aiemmin.
On toteltava koska uskonnolliset johtajat sanelevat että näin on näppylät.- n.sorsa
Haukullinen kirjoitti:
Varsinaisesti aloituksen aiheeseen liittyen mua riepoo nämä määrätyt kulttuurit, esimerkkinä vaikkapa tänne 90-luvulla pakolaisiksi tulleet perheet.Tiedän useita tapauksia joissa on perheen tyttäret heti kun 17v on täynnä naitettu lähtömaassa olevalle nuorellemiehelle jota tytöt eivät ole edes nähneet aiemmin.
On toteltava koska uskonnolliset johtajat sanelevat että näin on näppylät.päiviteltävää, kun niitä naitetaan jo 13.v ikäisenä ainakin omissa maissaan ja koskaan ei ole nähnyt tulevaa miestään, siinä kameleita, vuohija tai lehmiä käytetään naimakaupoissa.
n.sorsa kirjoitti:
päiviteltävää, kun niitä naitetaan jo 13.v ikäisenä ainakin omissa maissaan ja koskaan ei ole nähnyt tulevaa miestään, siinä kameleita, vuohija tai lehmiä käytetään naimakaupoissa.
Täällä asuvat joutuvat odottamaan edes tohon 17v koska muuten eivät saisi uudelle vävylle maahanmuuttolupaa.
- Virtuaalikoneistaja
Haukullinen kirjoitti:
On toteltava koska uskonnolliset johtajat sanelevat että näin on näppylät.ääriäpää noissa ovat tietysti kunniamurhat.
Kuitenkin täällä kasvaneet tytöt saavat vaikutteita tästä kulttuurista ja tässä yhteiskunnassa vallitsevasta tilanteesta, silloin varmasti ristiriita on suuri.
Joskus olen miettinyt myös kotoista vanhalestadiolaisuutta, nekin lapset ja nuoret koulussa ja opiskellessaan törmäävät täysin erilaisen kulttuuriin ja moraaliin, sekä myös täysin erilaiseen arvomaailmaan. - Myy-Pikkuinen
Haukullinen kirjoitti:
On toteltava koska uskonnolliset johtajat sanelevat että näin on näppylät.Mut miten tuo vois olla suomessa mahdollista? Mun pieni pää ei aina jaksa noin isoja asioita ymmärtää...sen ymmärrän etten varmaan ikinä itse menis naimisiin jos oisin syntynyt tuollaiseen uskonnolliseen perheeseen. Pikemmin hyppäisin lentokoneesta ilman varjoo.
ääriäpää noissa ovat tietysti kunniamurhat.
Kuitenkin täällä kasvaneet tytöt saavat vaikutteita tästä kulttuurista ja tässä yhteiskunnassa vallitsevasta tilanteesta, silloin varmasti ristiriita on suuri.
Joskus olen miettinyt myös kotoista vanhalestadiolaisuutta, nekin lapset ja nuoret koulussa ja opiskellessaan törmäävät täysin erilaisen kulttuuriin ja moraaliin, sekä myös täysin erilaiseen arvomaailmaan.tyttöä tapettu tuon vuoksi. ovat tavanneet omanikäisiä poikia ja suku on sitten tappaneet tytön koska eivät hyväksyneet sitä. tosi surullista ja kamalaa :-(
suomessa asuessani tein töitä kiertävässä päiväkodissa ja siellä nämä lestadioislapset olivat ihan kauhuissaan kun mainittiinkin telkka tai radio. kuulemma silloin maa avautuu ja nielee heidät ikuiseen uneen. kamala lapselle elää sellaisessa pelossa.Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
ääriäpää noissa ovat tietysti kunniamurhat.
Joskus olen miettinyt myös kotoista vanhalestadiolaisuutta, nekin lapset ja nuoret koulussa ja opiskellessaan törmäävät täysin erilaisen kulttuuriin ja moraaliin, sekä myös täysin erilaiseen arvomaailmaan.Meillä vieraili monesti 90-luvulla eräs perhe jossa oli isän pettymykseksi vain neljä tytärtä.Niistä tytöistä on nyt kolme naitettu lähtömaahan suunnatun lomamatkan aikana, neljäs tytär kapinoi voimakkaasti vastaan ja onnistui saamaan luvan kouluttautua.Opiskelee tällä hetkellä.
Monta kiivasta keskustelua oon käynyt kyseisen perheen isän kanssa naisten ihmisarvosta.Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Mut miten tuo vois olla suomessa mahdollista? Mun pieni pää ei aina jaksa noin isoja asioita ymmärtää...sen ymmärrän etten varmaan ikinä itse menis naimisiin jos oisin syntynyt tuollaiseen uskonnolliseen perheeseen. Pikemmin hyppäisin lentokoneesta ilman varjoo.
Vaikea sitä on ymmärtää jos ei ole pakotettu siihen ajatusmaailmaan syntymästä saakka.
- Myy-Pikkuinen
Kyy-Pikkuinen kirjoitti:
luennoit pulina palstalla, niinkuin meistä ei jokainen tietäisi mitä Islamilaisuus tarkoittaa käytännössä.
PIDÄTKÖ MEITÄ MUITA HÖLMÖINÄ TUHMA TYTTÖ ?vastata hölmöön kysymykseen niin mikä siin on nyt se ongelma? Luuletko että tuo vastaukseni ei riitä.
TUHMA SINÄ! - Myy-Pikkuinen
Haukullinen kirjoitti:
Vaikea sitä on ymmärtää jos ei ole pakotettu siihen ajatusmaailmaan syntymästä saakka.
ja onneks en ole syntynyt tuollaiseen ajatusmaailmaan...enkä muuten muutenkaan mee ikinä naimisiin, päätin sen jo 1 vuotiaana...tai no ainakin 5 vuotiaana. =)
- Virtuaalikoneistaja
majorica kirjoitti:
tyttöä tapettu tuon vuoksi. ovat tavanneet omanikäisiä poikia ja suku on sitten tappaneet tytön koska eivät hyväksyneet sitä. tosi surullista ja kamalaa :-(
suomessa asuessani tein töitä kiertävässä päiväkodissa ja siellä nämä lestadioislapset olivat ihan kauhuissaan kun mainittiinkin telkka tai radio. kuulemma silloin maa avautuu ja nielee heidät ikuiseen uneen. kamala lapselle elää sellaisessa pelossa.en muista noita kunniamurhia tapahtuneenkan ja viittasin juuri siellä teillä tapahtuneisiin, ainakin yhdestä uutisoitiin täällä paljonkin.
Nuo tytöt ovat tottuneet siihen vapaampaan ruotsalaiseen kulttuuriin ja nuorten rakastaminen ja rakastuminen ei sikäläisessä kulttuurissa ole synti vaan kuuluu siihen, on raivostuttavaa ja niin hirvittävän surullista, ja miten monta sellaista kunniamurhaa tarvitaan ennenkuin ihmiset viisastuvat ja tulevat suvaitsevaisemmiksi.
Vanhalestadiolaisuus on paljon muutakin kuin televison kielto, tottakai sekin erilaisuus nuorten maailmassa on hyvin vaikea asia, mutta myös ne arvomaailman erot, eritoten opiskeluvaiheessa, varmasti aiheuttavat monelle nuorelle suuria ristiriitoja. - vdvdv
umalehtinen kirjoitti:
On muitakin "uskontoja ja lahkoja jotka tekevät mitä lystäävät.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuhoisa_lahkoOn muitakin uskontoja ja lahkoja, joo, on on.
Lieventääkö niiden olemassaolo Koraanissa laillistettua naisen lyömistä? Etteikö se sitten niinqu olekaan enää niin paha?
Ja mitenköhän joukkoitsemurhalahkot ylipäänsä liittyvät Koraanissa laillistettuun naisten alistamiseen?
Mitä oikein haluat sanoa, vai haluatko vain inttää vastaan? Sinulla on varmaankin mihin vain jokin vastalause, jolla haluat ohjata keskustelun sivuraiteille.
Tässä ketjussa on kysymys islamissa tapahtuvasta naisten alistamisesta.
Se, että jotkut muutkin tekevät sitä, ei tee siitä hyväksyttävää. Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
en muista noita kunniamurhia tapahtuneenkan ja viittasin juuri siellä teillä tapahtuneisiin, ainakin yhdestä uutisoitiin täällä paljonkin.
Nuo tytöt ovat tottuneet siihen vapaampaan ruotsalaiseen kulttuuriin ja nuorten rakastaminen ja rakastuminen ei sikäläisessä kulttuurissa ole synti vaan kuuluu siihen, on raivostuttavaa ja niin hirvittävän surullista, ja miten monta sellaista kunniamurhaa tarvitaan ennenkuin ihmiset viisastuvat ja tulevat suvaitsevaisemmiksi.
Vanhalestadiolaisuus on paljon muutakin kuin televison kielto, tottakai sekin erilaisuus nuorten maailmassa on hyvin vaikea asia, mutta myös ne arvomaailman erot, eritoten opiskeluvaiheessa, varmasti aiheuttavat monelle nuorelle suuria ristiriitoja.mites opiskelet jos tv on kielletty ja kaikki tietokoneet sun muut ? kirjojakaan ei saa juuri lukea ja ne joita saa on vanhempien luettava ensin.
nuo tyttölapset kasvatetaan lapsienteko koneiksi. muuta virkaa heillä ei sitten vissiin olekkaan :-(- Virtuaalikoneistaja
majorica kirjoitti:
mites opiskelet jos tv on kielletty ja kaikki tietokoneet sun muut ? kirjojakaan ei saa juuri lukea ja ne joita saa on vanhempien luettava ensin.
nuo tyttölapset kasvatetaan lapsienteko koneiksi. muuta virkaa heillä ei sitten vissiin olekkaan :-(mukaan he pyrkivät kouluttamaan lapsensa, ja tiedänkin joitakin jotka opiskelevat ja opiskellessa yliopistoissa se ristiriita on varmasti kaikkein suurin, toiset nuoret on kasvatettu aivan eri tavalla, ja lestadiolaisnuori joutuu kohtaamaan myös heidän arvomaailmansa jossa ei kuitenkaan yleensä ole mitään pielessä.
- n.sorsa
umalehtinen kirjoitti:
On muitakin "uskontoja ja lahkoja jotka tekevät mitä lystäävät.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuhoisa_lahkosiis hyväksytkö väkivallalla uhkalua ja vainomista?.
Minun siis ihan minun mielipide on se, jos ihminen uhkailee väkivallalla, myös toteuttaa yleinsä uhkailunsa, ja saattaa tehdä myös heikkoihin naisiin ja lapsiin siinä missä miehiin.
Mitä sinun mielipide on asiasta, oletko samaa mieltä? - Virtuaalikoneistaja
Haukullinen kirjoitti:
Meillä vieraili monesti 90-luvulla eräs perhe jossa oli isän pettymykseksi vain neljä tytärtä.Niistä tytöistä on nyt kolme naitettu lähtömaahan suunnatun lomamatkan aikana, neljäs tytär kapinoi voimakkaasti vastaan ja onnistui saamaan luvan kouluttautua.Opiskelee tällä hetkellä.
Monta kiivasta keskustelua oon käynyt kyseisen perheen isän kanssa naisten ihmisarvosta.sinä millään viestisi perille?
Olen joskus käynyt katsomassa erään turkkilaisen elokuvan nimeltään Jol?, se elokuva sai miettimään omaa tulkintaa oikeasta ja väärästä, tai ehkä näkemään erilaiset perustelut joillekkin asioille.
Tuossa tapauksessa että tyttölapsi haluaa opiskella meillä suomalaisilla on onneksi niin selvät sävelet että ne on helppo perustella. - Myy-Pikkuinen
davalyan kirjoitti:
kun kokee aikanaan :)
Kylläpä nyt jänskättää ihan hirveesti ja kivaa kun on jänskää.
sinä millään viestisi perille?
Olen joskus käynyt katsomassa erään turkkilaisen elokuvan nimeltään Jol?, se elokuva sai miettimään omaa tulkintaa oikeasta ja väärästä, tai ehkä näkemään erilaiset perustelut joillekkin asioille.
Tuossa tapauksessa että tyttölapsi haluaa opiskella meillä suomalaisilla on onneksi niin selvät sävelet että ne on helppo perustella.Se ajatusmaailma istui uskomattoman lujassa.Kun ajattelee että kulttuurissa on eletty vuosisatoja, jopa paljon pidempäänkin niin ei muutamassa vuosikymmenessä paljonkaan muutosta tapahdu.
- Virtuaalikoneistaja
Haukullinen kirjoitti:
Se ajatusmaailma istui uskomattoman lujassa.Kun ajattelee että kulttuurissa on eletty vuosisatoja, jopa paljon pidempäänkin niin ei muutamassa vuosikymmenessä paljonkaan muutosta tapahdu.
se varmasti istuu, mutta kun kuitenkin niiden tyttöjen on elettävä tässä yhteiskunnassa ja siksi opiskeleminen on tärkeää.
Se elokuva muuten on Yol. - vdvdvd
Haukullinen kirjoitti:
miten tuo aivopesu on jo vaikuttanut suloiseen 3-vuotiaaseen muslimityttöön:
http://www.youtube.com/watch?v=nhbHVEGnYD8 Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Kylläpä nyt jänskättää ihan hirveesti ja kivaa kun on jänskää.
joulupukkiakin vielä?varmaan,joten hauskaa odotusta ;)
- Myy-Pikkuinen
davalyan kirjoitti:
joulupukkiakin vielä?varmaan,joten hauskaa odotusta ;)
ettei joulupukkii oikeesti ole olemassa.
vdvdv kirjoitti:
On muitakin uskontoja ja lahkoja, joo, on on.
Lieventääkö niiden olemassaolo Koraanissa laillistettua naisen lyömistä? Etteikö se sitten niinqu olekaan enää niin paha?
Ja mitenköhän joukkoitsemurhalahkot ylipäänsä liittyvät Koraanissa laillistettuun naisten alistamiseen?
Mitä oikein haluat sanoa, vai haluatko vain inttää vastaan? Sinulla on varmaankin mihin vain jokin vastalause, jolla haluat ohjata keskustelun sivuraiteille.
Tässä ketjussa on kysymys islamissa tapahtuvasta naisten alistamisesta.
Se, että jotkut muutkin tekevät sitä, ei tee siitä hyväksyttävää.Kerroinhan aiemassa viestissäni seuraavaa:"" ja vielä lopuksi en kannata Islamin uskoa enkä hyväksy väkivaltaa. ""
Joten turhaan kokeilet tuota minuun.
Mielestäni aloitustakin voi kritisoida kuten tein.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8548972/40471207majorica kirjoitti:
tyttöä tapettu tuon vuoksi. ovat tavanneet omanikäisiä poikia ja suku on sitten tappaneet tytön koska eivät hyväksyneet sitä. tosi surullista ja kamalaa :-(
suomessa asuessani tein töitä kiertävässä päiväkodissa ja siellä nämä lestadioislapset olivat ihan kauhuissaan kun mainittiinkin telkka tai radio. kuulemma silloin maa avautuu ja nielee heidät ikuiseen uneen. kamala lapselle elää sellaisessa pelossa.Katsoin juuri FST:ltä leffan,jossa perhe ja suku tappoi "hairahtaneen"tyttären.Todella kammottavaa.
Kyllä pitäisi lähteä siitä,että maahan tuleville pitäisi tehdä tulokohteen maan laki niin selväksi,ettei jää mitään epäselvää.Jos ei niitä kykene noudattamaan,niin karkoitus iäksi maasta rangaistuksen jälkeen,jos kyseessä on varsinkin pahoinpitelyt tai surmat.Ihan samoin,että lähetetään lapset ympärileikattavaksi omaan maahan,tai ne puoskaroidaan missä lie,niin niin tiukaksi rangaistukset,ettei edes tulisi mieleen moisia tehdä.
hulluja onkin olemassa. ei vaan sehän on tiedon puutetta. jos ei muusta tiedä niin eletään ninkuin ollaan opittu. jos minulle olisi opetettu pienestä pitäen että ainoa ruoka jota saan syödä on siansorkka ja jos en muusta olisi kuullut niin sitä söisin vieläkin tyytyväisenä.
että täällä länsimaissa menevät välillä sekaisin islaminusko ja "perinteiset" (heimo)käsitykset naisen asemasta. Koraani sallii vaimon ( ei siis kenen tahansa naisen) läpsäytyksen viimeisenä, äärimmäisenä keinona ja läpsäytyksestä ei saa jäädä jälkiä. En tiedä, poikeaako tuo paljonkaan kristillisen ajattelun "ken kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee" ; tuon varjollahan lapsia on kasvatettu / kasvatetaan vitsalla. Siitä olen kuitenkin ihan varma, että uskontoon kuin uskontoon vedoten on mahdollista perustella väkivaltaista käytöstä.
Tässä linkki parisuhdeväkivallasta maahanmuuttajanaisiin kohdistuen. Huomiota kiinnitti kyllä se, että tilastokeskuksen mukaan 40 prosenttia meistä Suomen naisista on lähisuhteissaan joutunut kokemaan väkivallan uhkaa tai sen käyttöä.
http://www.kirkkojakaupunki.fi/?newsid=1540&deptid=124&languageid=3&NEWS=1mutta ei muslimivaimo uskalla paljastaa että häntä on lyöty. siis kaikki tutkimukset ja vertailut voi työntää johonkin. sorry ;-(
musliiminaisen omaiset ei koskaan (hyvin harvoin) voi antaa anteeksi jos nainen kertoo ulkopuolisille että häntä lyödään. se ei kuulu heidän kulttuuriin. mies on päämies ja päättää kuinka perhettä kohdellaan ja kasvatetaan.
hyviä puolia on se että suurin osa heistäkin on todella mukavia ja tasa-arvoisia perheessä. ihan samalla tavalla kuin esim. muissa pohjoismaiden (kristillisissä) perheissä. ero on siinä ettei musliimit juurikaan siitä kerro avoimesti niinkuin muut.majorica kirjoitti:
mutta ei muslimivaimo uskalla paljastaa että häntä on lyöty. siis kaikki tutkimukset ja vertailut voi työntää johonkin. sorry ;-(
musliiminaisen omaiset ei koskaan (hyvin harvoin) voi antaa anteeksi jos nainen kertoo ulkopuolisille että häntä lyödään. se ei kuulu heidän kulttuuriin. mies on päämies ja päättää kuinka perhettä kohdellaan ja kasvatetaan.
hyviä puolia on se että suurin osa heistäkin on todella mukavia ja tasa-arvoisia perheessä. ihan samalla tavalla kuin esim. muissa pohjoismaiden (kristillisissä) perheissä. ero on siinä ettei musliimit juurikaan siitä kerro avoimesti niinkuin muut.tuo lähisuhdeväkivalta ole hiukkasen tabu kaikissa kulttuureissa. Mutta vertailemista se tietenkin vaikeuttaa. Tuo oli yksi tutkimus, jossa asiaa pyrittiin selvittämään.
- vdvv
"Koraani sallii vaimon ( ei siis kenen tahansa naisen) läpsäytyksen viimeisenä, äärimmäisenä keinona ja läpsäytyksestä ei saa jäädä jälkiä. En tiedä, poikeaako tuo paljonkaan kristillisen ajattelun "ken kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee" ; tuon varjollahan lapsia on kasvatettu / kasvatetaan vitsalla."
Olet oikeassa, että tuo jae koskettaa vaimoja. Siinä taas olet väärässä, jos vertaat, että vaimot olisivat lapsia tai että vaimoja olisi kasvatettava kuin lapsia tai ylipäänsä kasvatettava. En tiedä, ajatellaanko teillä päin niin.
Missä kohtaa Koraanissa lukee "läpsäytys" tai ettei "saa jäädä jälkiä"?
Huomautan, että Jaakko Hämeen-Anttila on kääntänyt "lyökää", kuten myös lähes kaikki varteenotettavat englanninkieliset käännökset. Ainoastaan Yusufalin käännöksessä on sulkuihin lisätty "and beat her (lightly).
Oletko muuten todellakin sitä mieltä, että kevyt läpsäytys olisi uskottava _äärimmäinen_ keino? vdvv kirjoitti:
"Koraani sallii vaimon ( ei siis kenen tahansa naisen) läpsäytyksen viimeisenä, äärimmäisenä keinona ja läpsäytyksestä ei saa jäädä jälkiä. En tiedä, poikeaako tuo paljonkaan kristillisen ajattelun "ken kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee" ; tuon varjollahan lapsia on kasvatettu / kasvatetaan vitsalla."
Olet oikeassa, että tuo jae koskettaa vaimoja. Siinä taas olet väärässä, jos vertaat, että vaimot olisivat lapsia tai että vaimoja olisi kasvatettava kuin lapsia tai ylipäänsä kasvatettava. En tiedä, ajatellaanko teillä päin niin.
Huomautan, että Jaakko Hämeen-Anttila on kääntänyt "lyökää", kuten myös lähes kaikki varteenotettavat englanninkieliset käännökset. Ainoastaan Yusufalin käännöksessä on sulkuihin lisätty "and beat her (lightly).
Oletko muuten todellakin sitä mieltä, että kevyt läpsäytys olisi uskottava _äärimmäinen_ keino?tekstiä tulee vain yhdeltä :)
vdvv kirjoitti:
Oletko muuten todellakin sitä mieltä, että kevyt läpsäytys olisi uskottava _äärimmäinen_ keino?vaimon ja lapsen välillä, kuten varmasti itsekin osaat lukea. Ja edelleen osaat lukea, että uskontoon kuin uskontoon vedoten on tehty paljon väkivaltaisia tekoja. Enkä muuten todellakaan ole sitä mieltä, että fyysinen kuritus olisi oikein missään muodossa, kuten itsekin osaat lukea
- vdvvd
hinski kirjoitti:
vaimon ja lapsen välillä, kuten varmasti itsekin osaat lukea. Ja edelleen osaat lukea, että uskontoon kuin uskontoon vedoten on tehty paljon väkivaltaisia tekoja. Enkä muuten todellakaan ole sitä mieltä, että fyysinen kuritus olisi oikein missään muodossa, kuten itsekin osaat lukea
>>Vertaus ei ollut vaimon ja lapsen välillä, kuten varmasti itsekin osaat lukea.>>
No kerro, miten tämä pitäisi oikein lukea?
>>Koraani sallii vaimon ( ei siis kenen tahansa naisen) läpsäytyksen viimeisenä, äärimmäisenä keinona ja läpsäytyksestä ei saa jäädä jälkiä. En tiedä, poikeaako tuo paljonkaan kristillisen ajattelun "ken kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee" ; tuon varjollahan lapsia on kasvatettu / kasvatetaan vitsalla.>> vdvvd kirjoitti:
>>Vertaus ei ollut vaimon ja lapsen välillä, kuten varmasti itsekin osaat lukea.>>
No kerro, miten tämä pitäisi oikein lukea?
>>Koraani sallii vaimon ( ei siis kenen tahansa naisen) läpsäytyksen viimeisenä, äärimmäisenä keinona ja läpsäytyksestä ei saa jäädä jälkiä. En tiedä, poikeaako tuo paljonkaan kristillisen ajattelun "ken kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee" ; tuon varjollahan lapsia on kasvatettu / kasvatetaan vitsalla.>>että vertailu kahden uskonnon antamasta oikeutuksesta (tulkinnallisesti) käyttää väkivaltaa itseään heikompaa kohtaan on mielestäni olemassa. Ja heippa, mä lähden pikkujouluihin :)))
- vdvv
hinski kirjoitti:
että vertailu kahden uskonnon antamasta oikeutuksesta (tulkinnallisesti) käyttää väkivaltaa itseään heikompaa kohtaan on mielestäni olemassa. Ja heippa, mä lähden pikkujouluihin :)))
Ilmeisesti et halua jatkaa edellisestä aiheesta ja myöntää verranneesi vaimojen lyömistä lasten kurittamiseen, mutta ei se mitään. Myönsithän sinä ainakin osittain yhden tosiasian: Koraani oikeuttaa lyömään vaimoa.
Asiat alkavat kyllä selviämään, kunhan vain jaksaa kyseenalaistaa!
Käy hinski tarkastamassa, mitä Koraani todellisuudessa vaimon lyömisestä sanoo ja koeta olla seuraavalla kerralla vähemmän hyväuskoinen sitä kohtaan, mitä joku muslimi sinulle väittää.
Käypä nyt pikkujouluissa, hinski. Iske naisia, mutta älä lyö tai alista. Ai niin, ethän ole muslimi, eikä sinun tarvitse noudattaa Koraania, vaan Suomen lakia. vdvv kirjoitti:
Ilmeisesti et halua jatkaa edellisestä aiheesta ja myöntää verranneesi vaimojen lyömistä lasten kurittamiseen, mutta ei se mitään. Myönsithän sinä ainakin osittain yhden tosiasian: Koraani oikeuttaa lyömään vaimoa.
Asiat alkavat kyllä selviämään, kunhan vain jaksaa kyseenalaistaa!
Käy hinski tarkastamassa, mitä Koraani todellisuudessa vaimon lyömisestä sanoo ja koeta olla seuraavalla kerralla vähemmän hyväuskoinen sitä kohtaan, mitä joku muslimi sinulle väittää.
Käypä nyt pikkujouluissa, hinski. Iske naisia, mutta älä lyö tai alista. Ai niin, ethän ole muslimi, eikä sinun tarvitse noudattaa Koraania, vaan Suomen lakia.hauskaa on :)) Siis tottakai vertaus koski kahden uskonnon käsitystä väkivaltaan suhtautumisesta. Enkä ole mikään joka alan asiantuntija, tuskin kukaan tällä palstalla on. Kerroinpahan vain oman käsitykseni / mielipiteeni. Mistä ihmeestä olet saanut käsityksen, että uskoisin kaiken sen, mitä minulle kerrotaan??? Tai että kertojana on muslimi ????
- vdvvdv
hinski kirjoitti:
hauskaa on :)) Siis tottakai vertaus koski kahden uskonnon käsitystä väkivaltaan suhtautumisesta. Enkä ole mikään joka alan asiantuntija, tuskin kukaan tällä palstalla on. Kerroinpahan vain oman käsitykseni / mielipiteeni. Mistä ihmeestä olet saanut käsityksen, että uskoisin kaiken sen, mitä minulle kerrotaan??? Tai että kertojana on muslimi ????
tätä "keskustelua" on jatkaa, koska et ymmärrä ollenkaan, mitä minä kirjoitan tai edes sitä, mitä olet itse kirjoittanut. Täten oletan, että olet imbesilli.
Kaikkea hyvää jatkossa. vdvvdv kirjoitti:
tätä "keskustelua" on jatkaa, koska et ymmärrä ollenkaan, mitä minä kirjoitan tai edes sitä, mitä olet itse kirjoittanut. Täten oletan, että olet imbesilli.
Kaikkea hyvää jatkossa.todeta, että sinun johtopäätöksesi minun mielipiteistäni ja niiden perusteista on ihan omaa tulkintaasi :) Eikös se ole vaan hyvä, että mä olen imbesilli, matjessilli tai mynthon-pastilli? Siinä vertailussa pääsee aina toisen osapuolen älykkyys suorastaan hehkumaan :))
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 591608
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu671571Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1641360Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle661237Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1061191Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu2781185- 601049
Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä611046KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin89967Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57950