Ajankohtainen katsaus

Minanoita

hymy on kohmettunut
suupieliini vaikka
romantiikan vaikutusaika
on satasella

raivokas raiskaaja
liikkuu raunioiden sisätiloissa
omavaltaisesti poistamassa
runoista aiheita

pakkasen puolella
ollaan täällä
rakkauden Siperiassa

kylmyys on
hyytävänä kiertopalkintona
voittajaa on helpotus onnitella....

17

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomppa2006

      ...valtaa koko maan, onko syy vuodenajan...

      Syyskylmää rakkauden Siperiassa, totta tosiaan!

      • Minanoita

        Minulle iski pakonomainen tarve kirjoittaa hyisen kylmä runoviritelmä heti sen jälkeen
        kun aloin tuntea kuinka pakkasen purema tuuli alkoi jälleen kerran puhaltaa
        tämän palstan yli..eihän tänne viitsi enään kohta kukaan runoilla koska asialliset
        kommentitkin mielivaltaisesti poistetaan, runoista puhumattakaan...

        Kummaa touhua täällä Siperiassa totta tosiaan!

        Mutta sinua Tomppa minä kuitenkin lämpimästi haluan kiittää=)))


    • kaaru

      Runosi oli jälleen kerran loistava
      enkä osaa sen enempää kertoa itse

      mutta siteeraan toisia
      joilla riittää ajatusta

      Sisäisen rauhan oireet

      1. Taipumus ajatella ja toimia spontaanisti, ei menneiden kokemusten aiheuttamien pelkojen pohjalta.

      2. Pettämätön kyky nauttia jokaisesta hetkestä.

      3. Haluttomuus itsensä tuomitsemiseen.

      4. Haluttomuus muiden tuomitsemiseen.

      5. Haluttomuus konflikteihin.

      6. Haluttomuus tulkita muiden tekoja.

      7. Kyvyttömyys murehtia.

      8. Toistuvat, ylitsevuotavat kiitollisuuden tunteet.

      9. Tyydytystä tuottava ykseyden tunne muihin ihmisiin ja luontoon.

      10. Toistuvat sydämestä tulevat hymyilykohtaukset.

      11. Kasvava alttius vastaanottaa muiden antamaa rakkautta sekä vastustamaton halu jakaa sitä itse.

      12. Kasvava alttius antaa asioiden tapahtua mieluummin kuin saada ne tapahtumaan.

      - Jeff Rockwell -

      • Minanoita

        Mistä noita viisauksia satelee kuin plussapisteitä???
        Mutta antavat kyllä kieltämättä ajattelemisen aihetta yhdelle jos toisellekkin...

        Toivottavasti minäkin jossakin vaiheessa saan sisäistettyä tämän sisäisen rauhan oireyhtymän,
        se nimittäin kuulostaa seesteiseltä tavalta tulla toimeen myös oman itsensä kanssa...

        Thank you my friend=)

        kuritonkakarahymiö=))


    • ...Kylmää on rakkauden siperiassa...
      ja täällä sataa räntääkin.
      Kukahan vaihtas mulle talvirenkaat ...

      Mahtava runo taas jälleen kerran =)

      • Minanoita

        Mullakin on vielä kesägumit alla, mutta kaipa ne tarttis
        kohta vaihtaa, eilen kun läksin pois töistä, ilman lämpötila
        oli vaan puol astetta plussaa.Onneksi oli kuiva tie körötellä=))

        Mukava kun poikkesit sinulle kiitokseni=)))


    • - 50 raatia Siperias

      Lujaa laatua kulkee vaikka Sipiriassa,
      oli entinenkin mainos.
      Tiedä häntä pitäneekö kutinsa,
      mutta tulin vaan sanomaan, jotta tutun kuuloisia
      raikkaita sanontoja olet tähän rykässyt:)
      Ja määhän taas tykkäsin.

      (saako ilman nikkiä sanoa mitään, vai onko se jo rikos)

      • Minanoita

        Määrää sinulle kyllä nyt pakkorunoilua 875 tuntia, ainakin!
        Täällä ei nikittömänä kirjoitella eikä kommentoida, koska voi syyllistyä
        pykälän 2½ vastaiseen rikkomukseen:

        Pykälä 2½, kolmas momentti:

        Joka nikittömänä täällä kirjuuttellee luultavasti
        vastailee itse itselleen, rangaistuksena moisesta toiminnasta
        vastaukset mielivaltaisesti poistetaan ja thats it!

        Ja latuskan toimimattomuuden voi lisätä syntieni top ten -listalle:)))

        Sinulle sannoo tänk juu tää noita=)))


    • Lukijatar

      Juu, ei armoa ollenkaan.
      Siperiaan vaan.
      Hus hus niin kuin olisitte jo siellä.
      Turha on valittaa ja vaikerrella;
      karma ottaa otteensa vuorollaan.
      Myös itsenä ylentäjistä.
      Palstan Rouvista ennen kaikkea.
      Koston kosto kaikkein suloisinta:)

      • Minanoita

        Sinähän se itsesi Ylennät suorastaan
        akkajumalattaren veroiseksi ulosheittäjäksi!

        Karma tasan lähtee kiertämään
        tällä nimenoimaisella sekunnilla, siitä voit olla
        aivan varma.....
        Kirjoituksesi nimittäin voimistaa taas
        otettani hiuskarvasta jonka varassa täällä
        olen roikkunut, nimittäin simsalabim se vahvistuikin
        silmänräpäytyksessä köyden paksuiseksi liaaniksi
        jossa on äärettömän mukavaa roikkua ja keinua eestaas, eestaas, eestaas....

        Jos olisit ollut hiljaa, luultavasti en olisi tänne enään
        runojani veistellyt...mutta nyt.......hmmmm....


    • *laudi*

      kuules tätä

      sie kirjotit runon ja mie muistin :)
      ajelin pimeällä töihin
      aattelin sitte että pitää hiljentää
      ettei tapahu mittään..
      alon miettiä sitäki olenko sanonu kaiken
      jos loppu tulee :(
      jonku ajan kuluttua köröteltyäni
      näin tien poskessa
      hirven emän ja vasan :o ! :o
      eikä ollu matkaa paljo!
      Että kiitos vain runostasi sillon!
      Näin se rakkausrunopalsta seuraa
      mukana ;/

      mutta nyt on lämmennyt
      huomaa selvästi :)

      ajankohtainen(totta tosiaan)aihe
      sulla on nytkin runossasi
      ja kirjotat sillä samalla hyvällä
      taidollasi ku ennenki ;D)

      nyt unia jatkamaan...
      kroooooooooooooooooh

      • Minanoita

        Hyvä että muistit
        juuri silloin
        ja juuri sen runon
        hidastamalla vauhtia
        säilytit kolme elämää...

        Huomenia sinulle kun heräät
        tänne sekametelisopan keskelle...
        Sinua lämmöllä kiitän:)))


    • Lukijatar

      Mutta lisänä kuin rikka rokassa kuin hämähäkki taikinassa.
      Viel yks kommentti tälle uljaalle runolla
      ja
      bravoo.
      Tulenliekit roihuavat täälläkin.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe