Mites muilla tuo focuksen lämmitettävä tuulilasi on toiminut? Itselläni on vuoden -06 focus ja tuntuu että lämmitettävästä lasista ei ole juurikaan hyötyä.
Aamulla oli -5 astetta pakkasta ja ohut skrapattava jääkerros laseissa. Noh, auto käyntiin. Kävin rauhassa läpi muut lasit ja istuin kuskin penkille ja odotin... yhteensä aikaa meni n. 3-4 minuuttia kunnes tuulilasi alkoi avautua alhaalta puhaltimien voimasta. Korjaamossa sanottiin että lasi toimii moitteetta, ei ole rikki.
Eli yhteenvetona -> Onko lämmitettävä tuulilasi täysin hyödytön kapistus?!? En vaan ymmärrä kun kaveri kehuu mondeonsa lasia että alle 30 sekuntia ja juovat ovat polttaneet lasin auki jäästä..
Lämmitettävästä tuulilasista
8
2619
Vastaukset
- frangrabba
ainakin mun mondeossa tomi erittäin hyvin ei siinä kovin kauaa mennyt kun jäät suli pois,sulla on joko vastuslangoja poikki tai sulake palanut,harmi vaan kun mun nykyisessä autossa ei ole lämmitettävää tuulilasia
- homma...
Sama homma, eli ei minulla ole ollut Focuksessa ja nykyisessä Mondeossa sellaista tuulilasin lämmitystä, joka sulattaisi lasin 30 sekunnissa, kuten tälläkin palstalla usein väitetään. Tänään oli -5 pakkasta ja auto oli lohkolämmittimessä. Pistin auton käyntiin, laitoin lasin lämmityksen päälle ja nousin autosta. Raappasin kaikki muut lasit ja otin tolppajohdon pois, pistin sen kiepille ja autoon. Tämän jälkeen raaputin tuulilasista jään pois raapalla ja harjasin pölyt pois (lasi oli sulanut hieman vain tuulilasin lämmitysaukkojen kohdalta). Joten "30 sekuntia-lasi sulana" on ihan turhaa kuvitelmaa. Ja siis kyse ei ole lasinlämmittimen viasta tms, sillä tuo sulatusnopeus on ollut 2 autossa ja molemmat ostettu uusina. Eikä vastuslankoja ole ollut koskaan poikki yhtään kpl. Mutta kätevä tuo lasinlämmitys on, sillä tuulilasi on hankalin lasi skraabata, likaisen lasin raaputus tekee naarmuja, tuulilasi jäätyy aina "pahemmin" kuin muut lasit,, lämmitys helpottaa raappausta ja lasi ei huurru heti ajoon lähtemisen jälkeen sisältäpäin. Toki jos odottaa tarpeeksi kauan, niin lasi ehtii sulaa.
- ..Topias
Mondeossa se kyllä toimii. Ei nyt ihan 30s jos pakkasta on 5 astetta mutta sanotaanko että tuossa 3-4min käynnistyksestä voi jo pyytkimillä avata koko lasin. Takalasi on paljon hitaampi aukeamaan minulla.
- Fookus
se on suuruusluokkana yhtä nopea kuin takalasin lämmitys. Ei siis mikään 30s mutta ei myöskään 5 min.
Mutta jo parissa minuutissa se pehmentää jään niin että sitä ei tarvitse jyystää krapalla irti vaan lähtee kevyesti.
Ja kylmällä autolla liikkeelle lähtiessä estää tehokkaasti lasin huurtumisen
Mielesatäni ei mityenkään tarpeeton, vaan tarpeellisempi kuin takalasin sähkölämmitys- PL
Jos laittaa puhaltimen puhaltamaan kylmää ilmaa ikkunaan niin se jäähdyttää. Koeta toisinpäin. Lasin lämmitys päälle ja puhallus pois päältä
- 3. lasi
Tuulilasi on paljon nopeampi lämpimään kuin takalasi! Edessä on "silmukat" pystysuunnassa aika tiheällä jaolla ja takana harva vaakalangoitus! Jää ei sulaa 30 s mutta pinta sulaa => voit harjata jään pois 30 s kuluttaa! Lasi on parhaimillaan kostealla kelillä kun lasi huurtuu.
- Kyllä se on kätevä
Itse toimin niin että laitan auton käyntiin ja skrapaan ensin sivulasit, sitten takalasin ja viimeisenä etulasin. Etulasi ei ehdi sulata, kuin ehkä paikoitellen, mutta jää on niin pehmeää että se lähtee todella helposti pois. Lämmittämättömässä lasissa tuulilasin jää voi olla todella lujassa.
Lämmitettävä lasi on ihan lyömätön, kun sattuu satamaan alijäähtynyttä vettä, joka jäätyy ajaessa tuulilasiin. Onneksi tuota ei satu kohdalle edes joka vuosi.
Tuulilasin lämmitysteho on monin kertainen takalasiin verrattuna, tarkstakaa vaikka sulkekoko. Kokemusta Focuksen lämmitettävästä tuulilasista. Ei se nyt ihan 30 sek sula mutta muutaman minuutin jälkeen jo vesi valuu. Tietty mitä enemmän pakkasta sitä kauemmin vie aikaa. Aikarele kytkee lämmityksen pois ettei jää koko ajaksi päälle.
Lasin sähkönkulutuksen huomaa ihan silmälläkin kun ajovalot himmenee kun kytkee lämmön päälle. Tietty jos lasissa vikaa niin ei se sitten lämpene. Yleensä se joko toimii tai ei toimi. Osa langoista voi olla rikki niin teho on osittainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273343- 402197
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352148Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71887Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421518- 381329
- 1251222
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591200Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451145- 131099