Kyseessä viisiovinen vm.2001 1.6 fokkeri.Koritakuu on voimassa ja huoltokirja on täysin kunnossa.
Takaovet autostani ovat nyt ruostuneet alareunoistaan todella pahasti.
Kävin näyttämässä autoani Fordin valtuuttamassa merkkikorjaamossa.
Siellä otettiin valokuvia noista ruostuneista takaovista.
Sitten siellä mekkikorjaamossa sanottiin että lähetetään kuvat maahantuojalle ja perästä sitten kuuluu mitä mieltä maahantuoja kyseisestä asiasta on.
Merkkiliikkeen työntekijä kumminkin kertoi oman mielipiteensä että jos takaovet joudutaan vaihtamaan vallan uusiin niin tuo koritakuu ei korvaa sitten yhtään mitään.Vaan kaikki kulut menevät siten asiakkaan piikkiin.Ovet maksavat kuulemma 1000 euroa kappale.
Auttaakaahan nyt palstalaiset mummoa ja kertokaa miten tässä pitäisi nyt toimia.
Ei minulla ole kyllä varaa maksella eläkkeistäni mitään tonnin ovia.
Kannattaako heti olla yhteydessä kuluttajasuoja-asiamieheen?Vai mitä tässä pitäisi oikein tehdä?
Vinkkejä kaipailen
6
413
Vastaukset
Kyllä ne täysin koritakuun piiriin menevät jos ruostiminen on alkanut kittisauman alta, eli sisäpuolelta. Jos joku ulkoinen tekijä, kivenisekmä tai muu on saanut ruostumisen aluilleen niin sitten voi olla vaikeampaa.
Itselleni ovet korjattu kahteen kertaan ongelmitta. Ei muuta kun ovet kuntoon. Enään niitä ei vaihdeta vaan kunnostetaan.- mansen mummo
Nimenomaan nuo kuuluisat kittisaumat ovat kuulemma pettäneet ja sitten ruostuminen on alkanut.
Merkkihuollon setä kyllä sanoi että yritetään korjata ovet.Mutta jos ei niitä pysty korjaamaan.Niin ne on sitten vaihdettava uusiin.
Ja maahantuojan kanta kuulemma on se että asiakas maksaa kaiken jos nuo ovet joudutaan vaihtamaan uusiin.
En kyllä ihan usko että asia on näin.Fordin maahantuoja on kuulemma myöntänyt että tuo ovien ruostuminen on tyyppivika focuksessa.Joten silloinhan maahantuoja on täysin vastuussa tuosta focuksen ovien ruostumisesta - ........
mansen mummo kirjoitti:
Nimenomaan nuo kuuluisat kittisaumat ovat kuulemma pettäneet ja sitten ruostuminen on alkanut.
Merkkihuollon setä kyllä sanoi että yritetään korjata ovet.Mutta jos ei niitä pysty korjaamaan.Niin ne on sitten vaihdettava uusiin.
Ja maahantuojan kanta kuulemma on se että asiakas maksaa kaiken jos nuo ovet joudutaan vaihtamaan uusiin.
En kyllä ihan usko että asia on näin.Fordin maahantuoja on kuulemma myöntänyt että tuo ovien ruostuminen on tyyppivika focuksessa.Joten silloinhan maahantuoja on täysin vastuussa tuosta focuksen ovien ruostumisestaNimen omaan näin. Eli älä ihmeessä tämän asian suhteen anna periksi. Autossa on koritakuu ja tuo Focuksen oviongelma nimenomaan ovien alasauman osalta on täysin tiedostettu asia eikä johdu millään tapaa käyttäjästä.. On **aska puhetta jos joku väittää että ovien vaihto menisi asiakkaan piikkiin. Ensinnäkin tuo ns. kittisauman korjaaminen/kunnostaminen on aikalailla turhaa puuhaa etenkin jos sauma on pahasti ruostunut...jos ovet ovat alalaidastaan kunnolla ruostuneet niin sitä ei kyllä millään keinoin pysty asiallisesti korjaamaan...tai saahan sen ulkoisesti näyttämään siistiltä, mutta 2-3 vuoden sisällä ne alkaa taas kukkimaan, koska tuosta pellin prässäyksen sisältähän sitä ruostetta ei mikään paja pysty korjaamaan...ehkä jollain ruosteensuojamömmöllä sitä saadaan hidastettua, mutta ongelman pysyvä poistaminen on mahdollista ainoastaan ovet vaihtamalla ja silloin sauma on jo lähtöjään suojattava suomen olosuhteet kestävillä aineilla.
- ....
Kuuluu 12 vuoden koritakuun piiriin. Ja sitten vaadit uudet ovet, niiden maalaamalla fiksaaminen on aika turhaa touhua, kun ne taas vuoden parin päästä kukkivat täyttä häkää.
Taitaavat vain huoltohenkilöt tietämättömiä ihmisiä peloitella, kun väittävät, että menee korjaus asiakkaan pussista. - mansen mummo
Maahantuojan tekemän päätöksen mukaan joudun nyt korvaamaan 400 euroa itse kun korjaavat peräluukun,etuovet ja konepellin todella minimaaliset ruostevauriot.
Takaovet joudun korvaamaan kumminkin täysin itse jos ne joudutaan vaihtamaan(ovi 1000 euroa kpl.).
Maahantuoja vetosi pelkästään aikaan huoltokirjan osalta.Huoltovälihän on tuo 20000km/yksi vuosi.
Minulla meni muutamalla kuukaudella yli tuon yhden vuoden ennenkuin tuli tuo 20 000km täyteen.
Joten näköjään tuo fordin 12 vuoden koritakuu tuntuu nyt kyllä pelkältä huijaukselta.- Kyllä,kyllä juu
juu koritakuun piikkiin menee minunkin mielestä...mutta kattokaahan mummelit ja pappelit kun minä kirjoitin pitkähkön viestin nimellä *Focus tietoa* focuksen ongelmista niin eipä ole kehumista kommenteissa mitä olen saanut aiheesta...OK pieni avautuminen ,mutta ihmettelen että ihmisten pitää vaan huvikseen kirjoittaa kommentteja mitkä on mielestäni aivan muuta kun mitä normaalisti aiheesta kiinostuneet kirjoittavat.Kyllä minä uskon että em.kirjoittajien autot on ihan hyviä eikä koskaan ole mitään vikaa tietenkään. : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273343- 402197
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352148Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71887Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421518- 381329
- 1251222
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591200Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451145- 131099