Arpojen myynti

pyhäinmiestenpäivänä

Jo oli villi meininki tänään Oulun yrkällä. Oikein tyrkyttämällä tyrkytettiin, kahen hengen partioissa (Kuin mormoonit ja jehovantodistajat konsanaan) arpoja rakennusrahaston hyväksi. Ei voi muuta kuin ihmetellä moista pyhien häväistystä. Toivottavasti nämä arpapellet hoidetaan elävästä uskosta mahdollisimman pian erilleen. On niin kaksimielistä toimintaa kuin olla ja voi. Hillittömällä volymillä pakkomyydään juhlapyhnä arpoja ja sit todetaan et Jumala Siunasi tämänkin työn rahaa on karttunut kassaan näin ja näinpaljon. Omavanhurskaiden hommaa!

33

710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arpojen myyjä

Kaikkeahan sitä myydään. Miksi vedit herneen nenään. Sinulla onaina mahdollisuus kieltäytyä, ei kait kukaan pakota ostamaan! Myyjä myy mutta ostajan ei ole mikää pakko ostaa. Suomi on vapaa maa.

• sopimatonta

Onko sinulle raha ja pelit niin tärkeää, että pyhäinpäivänäkin voidaan pelata rahapelejä seuroissa.
        Pyhäinpäivänä on kaupatkin kiinni, mutta ry:llä voidaan arpoa ja pelata rahapelejä.
        Mitä Jeesus sanoi siitä asiasta?

• Jeesus hajoitti Temppelistä kaiken Rahan mahdin, kaatamalla arvanmyyjien ja anemyyjien pöydät.

Jos SRK olisi Kristiilinen kirkko, arvanmyynnistä ei edes keskusteltaisi.

VL Yrkä on ollut viimeiset 40 vuotta vain kauppahuone, nyt se naulitsi viimeisen naulan arkkuunsa.

Tervemenoa kadotukseen arpojenne kanssa.

• euroakaan!

Henkienhaistelija, vallanhimon sokaisema HS teki lopullisesti rauhanyhdistyksistä markkinapaikkoja, myymällä omia taulujaan seuroissa. Keltään muulta se ei olisi onnistunutkaan, mutta nämä sokeat perässähiihtäjät eivät siihen tietenkään puuttuneet.
        Lestojen touhu on niin farisealaista, etteivät reppanat edes itse nää, miten ovat poispoikenneet siitä, mitä Jeesus opetti tässäkin asiassa.

• arvanmyyjä
        euroakaan! kirjoitti:

Henkienhaistelija, vallanhimon sokaisema HS teki lopullisesti rauhanyhdistyksistä markkinapaikkoja, myymällä omia taulujaan seuroissa. Keltään muulta se ei olisi onnistunutkaan, mutta nämä sokeat perässähiihtäjät eivät siihen tietenkään puuttuneet.
        Lestojen touhu on niin farisealaista, etteivät reppanat edes itse nää, miten ovat poispoikenneet siitä, mitä Jeesus opetti tässäkin asiassa.

pienoismarketti, raha ratkaisee.

• roskapostirobotti111

Kiristääkö pipo? Vanhoillislestadiolaiset kokevat rauhanyhdistyksen olevan oikealla asialla ja tahtovat luonnollisesti tukea sen toimintaa. On loppujen lopuksi varsin tavallista rohkaista/tukea sellaista toimintaa, jonka kokee olevan oikein. Rauhanyhdistyksen pyörittäminen vaatii rahaa, joten tehokas ja yksinkertainen tukitoimi on kerätä rahaa rauhanyhdistyksen kassaan, eikä tällöin arpojen myyminen ole ollenkaan väärin. Rauhanyhdistyksellä tapahtuvan arpamyynnin todellista tarkoitusta ei salailla, tarkoituksena on kerätä rahaa, ja monet ostavat isonkin nipun arpoja koska haluavat tukea osaltaan yhdistyksen toimintaa, eivät mahdollisen arpavoiton toivossa. Jos ei ole yhtä mieltä rauhanyhdistyksen sanomasta, voi arvat jättää ostamatta. Arpamyynti olisi arveluttavaa siinä tapauksessa, jos myynnillä kerättyjen rahojen käyttötarkoitusta ei paljastettaisi.

Turha vedota raamattuun, tiedät että olen oikeassa. Voisit lisäksi opetella hieman oikeikirjoitusta.

• Ent. lestad.

En näe mitään järkeä tässä arvostelussa. laillinen arpojen myynti on yhdistykselle soveliasta toimintaa. Missä niitä muualla voisi myyd kuin omien jäsenien tapaamisissa. Eli seuroissa. kaikki tietävät mihin tarkoitukseen rahaa kerätään. Täällä riekutaan tästä ihan aiheetta.

• Turha vedota...

Ei tässä raamatuita tarvita!

• kalautan!

Sinulla taitaa kiristää! Luin avauksen toistamiseen, eikä siellä ollut virheitä juuri nimeksikään. Ei ainakaan niin, etteikö asiaa olisi ymmärtänyt.
        Mutta se koira se älähtää, johon kalikka kalahtaa.

• tuet

saatanan vl-herätysliikkeen kautta tekemää toimintaa.

• lain vaatimat

luvat kunnossa vai onko tuokin uskovaiselle sallittua rikollista toimintaa?

• Äitiliini**

olla vl-kivenheittäjä?

• Ritariristi

Jos möivätkin ????

• Äitiliini**

nimimerkki "pyhäinmiestenpäivänä" on mitä ilmeisimmin ensimmäisen kiven heittäjä.

• Ei ostanut arpoja

Mitä Jeesus opetti tuosta.

• Ristiritari
        Ei ostanut arpoja kirjoitti:

Isoilla kivillä sovi nalkella !!!

• raamatusta
        Ei ostanut arpoja kirjoitti:

Juutalaisten pääsiäisjuhla oli tulossa, ja Jeesus lähti Jerusalemiin. 14 Hän näki temppelissä kauppiaita, jotka myivät härkiä, lampaita ja kyyhkysiä. Siellä istui myös rahanvaihtajia. 15 Jeesus teki nuoranpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki temppelistä lampaineen ja härkineen. Hän paiskasi vaihtajien rahat maahan ja kaatoi heidän pöytänsä. 16 Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää lintunne pois! Älkää tehkö Isäni talosta markkinapaikkaa!"

• Ritari rstiriitainen
        Äitiliini** kirjoitti:

nimimerkki "pyhäinmiestenpäivänä" on mitä ilmeisimmin ensimmäisen kiven heittäjä.

Iso muhkare kädessään !!!

• ArpojaAlli
        raamatusta kirjoitti:

Juutalaisten pääsiäisjuhla oli tulossa, ja Jeesus lähti Jerusalemiin. 14 Hän näki temppelissä kauppiaita, jotka myivät härkiä, lampaita ja kyyhkysiä. Siellä istui myös rahanvaihtajia. 15 Jeesus teki nuoranpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki temppelistä lampaineen ja härkineen. Hän paiskasi vaihtajien rahat maahan ja kaatoi heidän pöytänsä. 16 Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää lintunne pois! Älkää tehkö Isäni talosta markkinapaikkaa!"

Voisiko olla, että Jerusalemin temppeli oli pyhempi paikka kuin jokin Oulun yrkkä? Temppeleissä oli yleensä kai erilaisia huoneita, joista kaikkein pyhin oli erityisesti pyhitetty Jumalalle ja, jonne ei tavallinen kansa päässyt lainkaan.

Voitaisiinko myös ajatella, että kirkotkin ovat pyhempiä kuin jokin yrkkä, sillä kirkoissa sentään suoritetaan pyhiä toimituksia, kuten ehtoollinen ja avioliittoon vihkiminen? Vl:thän myös kutsuvat rakennuksiaan virallisesti yhdistyksen toimitaloiksi,

Arpojen tai minkä tahansa pakkomyynti / ostamiseen painostaminen on tietenkin huonoa käytöstä, tapahtuipa se missä tahansa.

• sallittua!

Miten käy jos lyylerit eivät saa himoitsemaansa talvipuutarhaa uudelle Ry:lle? Aloittavatko hoitokokouksen ja poistavat muonavahvuudesta kaikki kitsaasti lahjoittaneet?

• näinonnäreet

Olisit sentään tullut kuuntelemaan Jumalan Sanaa.
      Kovin on latvassa ahdasta, eii voi muuta sanoa.
      Roposet menee ainakin Jumalan kunniaksi.
      Tyylistä sinut palstakikkailija
      tunnetaan.

• tekisi?

Kaikki on "Jumalan sanan" mukaista?

• metaskeema

Ymmärtäisin tuollaisen närkästyksen, jos ry:llä myytäisiin seksiä.

• Miehet mustissa

Eihän talvipuutarhaa ja isoa tupakkihuonetta ilmaiseksi rakenneta.

• en ymmärrä

mutta ry:n arpajaiset eivät ole syntiä.

• Miehet mustissa

mitään ymmärrä. Vain sisällä ymmärretään.

• Bertta 78
        Miehet mustissa kirjoitti:

mitään ymmärrä. Vain sisällä ymmärretään.

Aikaisemmin kärsin esim. marketeissa peliriippuvuudesta hedelmäpelien äärellä. Nyt olen jäänyt samaan koukkuun ry.n arpajaisissa, tahtoo mennä kaikki rahat päävoittoa hakiessa, joskus jopa rumia sanoja pääsee, kun ei tahdo millään voittaa.

Voisiko arpajaisiin laittaa enemmän pikkuvoittoja, pullapitkoja tms. Ettei tulis arpoja ostaessa sellainen miele, että kaikki menivät kuin kankkulan kaivoon.

t Bertta 78

• Nakkilakki
        Bertta 78 kirjoitti:

Aikaisemmin kärsin esim. marketeissa peliriippuvuudesta hedelmäpelien äärellä. Nyt olen jäänyt samaan koukkuun ry.n arpajaisissa, tahtoo mennä kaikki rahat päävoittoa hakiessa, joskus jopa rumia sanoja pääsee, kun ei tahdo millään voittaa.

Voisiko arpajaisiin laittaa enemmän pikkuvoittoja, pullapitkoja tms. Ettei tulis arpoja ostaessa sellainen miele, että kaikki menivät kuin kankkulan kaivoon.

t Bertta 78

Onnellisten osana !!!

• kakkonen
        Bertta 78 kirjoitti:

t Bertta 78

joihin peliriippuvaiset voivat jäädä kiinni. Olen nähnyt köyhän suuren perheen äidin laittaneen ruokarahat ry:n arpoihin.

• Miehet mustissa
        kakkonen kirjoitti:

joihin peliriippuvaiset voivat jäädä kiinni. Olen nähnyt köyhän suuren perheen äidin laittaneen ruokarahat ry:n arpoihin.

Ei talvipuutarhaa ilman rahaa rakenneta.

• miljoonat

Kun arpominen ei ole enää syntiä

• suuret setelit

laitetaan lauantaina lotot vetämään, jos tulis pääpotti, siitä riittäisi ry:llekin.
        Tai voisiko ry:llä pitää omaa lottoa rakennusrahaston hyväksi.

• erererere

ei ole pakko ostaa arpoja,, jos ei taho. ja niihin arpajaisiin on aina hankinntu arpajais lupa ,, siis ihan semmosesta paikasta mistä se muihikin arpajaisiin pitää hakee,,

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      68
      4296
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      67
      4137
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3552
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3123
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2792
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2562
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2334
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      25
      1461
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1282
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      75
      1059
    Aihe