tuli taloon. Kun aamulla loikoilin sängyllä, muistin, että pyhäinpäivänä tuli 40 vuotta siitä, kun tulin ensivierailulle tulevien appivanhempien luo. Ostin Helsingistä pieniä vaaleanpunaisia ruusuja ja minut haettiin pikavuorolta paikalta, joka ei enää ole käytössä. Tulevat appivanhemmat odottivat tuvassa luultavasti vähän jännittyneinä kuten minäkin. Seuraavana yönä satoi ensilumi ja tuleva mieheni kyyditsi minut omien vanhempieni luo. Autossa oli kesärenkaat, mutta minua ei pelottanut. Nyt tämä vieras nainen on ainoa nelikosta elossaoleva.
Vieras nainen
6
207
Vastaukset
- naapurinakka
vihkiminen osui pyhäinmiestenpäivälle 50 vuotta sitten. Eipä tullut kultahäitä, kun toinen osapuoli kuoli 7 vuotta sitten. Eipä taida nykyään olla yleinen vihkipäivä.
- 1943
syynä ajankohtaan ollut se, että oli rauhallinen aika vuodesta?
Pyhäinpäivänä tapasin tulevan mieheni, silloin se alkoi ja kesällä tuli oltua aviossa 40 vuotta
ja yhdessä olo jatkuu...- 1943
tulevan mieheni keskellä kesää 1968. Avioon mentiin vasta 1982 eikä tullut hopeahäitäkään.
- 1947
Ihania muisteluita. Pyhäinpäivä ei ole itselleni muistojen kannalta merkityksellinen. Tämä entinen anoppila kyllä muuten on tunteita nostattava. Yövyin täällä ja tuleva mieheni viereisessä huoneessa. Nyt asumme tätä taloa... Pikavisiitiksi taitaa jäädä. Mieheni vakava sairaus on syynä. Viime viikot meni vierailuissa sairaalassa, mutta nyt olemme kotona.
Elämä kuljettaa mutkien kautta. Eipä muulla ole väliä, kunhan pääsee perille sitten joskus.- 1943
eri huoneissa noin virallisesti. Iso tupa oli välissä. Tuo talo on nyt tyhjillään. Käyn siellä miltei päivittäin, jos olen paikkakunnalla. Kyllähän siihen liittyy muistoja, kirpeitä ja kauniita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713125
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201585- 151359
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311- 191304
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241242