mietityttää yksi asia ja ajattelin tiedustella täällä. kyse on pyörätuolissa olevasta ei kovin kevyestä ihmisestä. eli asuntomme on kaksikerroksinen ja asumishuoneet ylhäällä.. mitenkä on voiko pyörätuoleineen hänet kantaa yläkertaan? pelottaa siis ettei tipahda portaisiin ym. kuinka painavaa 2 miestä jaksaisi kantaa turvallisesti?
kaipaan kokemuksia, en tahtoisi alas jättää ja uskon että hän tahtoisi käymään tulla. toivottavasti ymmärsitte ongelmani..
pyörätuoli ihmisen kantaminen?
7
4404
Vastaukset
2 vahvaa äijää saa ihan helposti "heitettyä" (huomaa sitaatit) ylimpääkin kerrokseen suhteellisen leikiten. Ainahan ois tietty mukavin jos hissi talosta löytyisi
- .....
Kyllä varmaan kaksi miestä saa turvallisesti. Minä olen aika vähävoimainen nainen, ja saan keskivertopainoisen nuoren miehen tuoleineen vedettyä lyhyehköt portaat ongelmitta yksinäni.
Paras keino taitaa olla se, että vahvempi kantaja ottaa tuolin kahvoista kiinni, ja selkä edellä menee portaita ylös, kiskoen tuolia (joka sekin tietysti menee selkä edellä) portaalta seuraavalle. Toinen kantaja voi auttaa tuolin etupuolelta nostaen.
Alaspäin on helpompi tulla sitten naama edellä. - kokeillut
Sellaiset nokkakärryt, mitkä on tarkoitettu juuri tavaran siirtämiseen rapuissa. Siihen voit tehdä sellaisen telineen pyörätuolia varten. Näin normaali reipas mies voi vetää yhden henkilön rapuissa. mutta varmempaa on, jos alapuolella on toinen, joka auttaa. Ei tarvitse nostaa lainkaan.
Kärryssä on kolme pyörää komiossa yhdellä akselilla molemmilla puolin.- kokkeillut
On olemassa apuvälineenä lainaan saatavia pyörätuolin porrasnostimia, jonka kanssa avustaja ei tarvi kohtuutonta fyysistä voimaa portaissa. Katso esim. http://www.oitracon.fi/AAT/smax.html
Myös Handicolla on Scalamobil ja Lähdemäki Oy:llä porraskiipijän nimellä. Löydät netistä. Henk.koht kokeillut kahta viime mainittua, mutta erinäisistä syistä meille valittiin asennettavaksi kiinteä kaiteessa kulkeva lavamallinen pyörätuolinostin. Kovin yksilöllisiä tarpeita ja päätöksiä ja sitä kädenvääntöä kunnan kanssa. Kalliita ovat, mutta jos pärjätä täytyy niin se turvallisuus ja hoitajan jaksaminen ovat myös tärkeitä asioita. Kelläpä sitä aina on paikalla pari raavasta miestä...
Apuvälineyksikön kanssa vaan keskustelemaan !
- Otan
Otan asian esille EU:ssa.
- Mitä
Mitä sinä höpötät.
- Sinä höpötat
Mitä kirjoitti:
Mitä sinä höpötät.
Ja minä puhun asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654